Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu

Avatar
Gallaca
E39 FAN
E39 FAN
 
Hozzászólások: 5768
Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Felhasználó tartózkodási helye a térképen: 2330 Dunaharaszti
Blog: Blog megtekintése (2)
Arhívum
- szeptember 2013
184Le motor átalakítás 193Le-re.
   2013.09.07. 21:56

+ május 2013
Blogok keresése

5 a 1-ből5 a 2-ből5 a 3-ből5 a 4-ből5 a 5-ből

184Le motor átalakítás 193Le-re.

Állandó hivatkozásSzerző: Gallaca Dátum: 2013.09.07. 21:56

Üdv!
Kibontottam a motorhoz a faceliftesítő szettet. 8) Indulhat a project. Már unatkoztam. :D
Kép
Kicsit csaltam, mert a motorvezérlő-EWS kombó már benne van az autóban, így odatettem a régit. :) A hozzávaló kipufogórendszer pedig még a bontás helyén.
Előrebocsátom, hogy ez az egész project csak azért indult el, mert csak egy kulcsom volt a vashoz, és ez nem valami biztonságos. Így hát vettem egy kulcsszettet, zárakkal, motorvezérlővel, EWS-el. A régi motorvezérlőre viszont nem tudtuk rákódolni házilag az új EWS-t a kulcsokkal, így elindult bennem a kisördög, és továbbgondoltam...
Kis küszködés, WDS nyálazás után, és egy véletlen felfedezés nyomán, be mertem tenni egy az egyben a 193Le-s motorvezérlőt, és a hozzá tartozó EWS-t. Összehasonlítások alapján csak 2, azaz kettő darab vezetékben tér el a régitől bekötésileg. Az egyik, hogy az új típusban már obd csati van, így a diagrendszer megváltozott, az egyik vezeték színével együtt. Régiben fehér, lila csíkkal, újban ugyanez, csak sárga bordák vannak keresztben. Ettől egyik reggel visszahőköltem, és további pontosításig nem tettem be a vezérlőt. WDS nyálazás, összehasonlítgatás meghozta a kedvező eredményt, no para, nincs jelentősége. Illetve kiderül ha diagolom, mert esetleg nem kommunikál.
Másik eltérés, hogy egy vezetékkel több van az újban. Ez sokak mumusa, a szívócsőflap vezérlése. Na ez ugye nem fog hiányozni? :mrgreen:
Tehát, betettem a vezérlőt, ews-t, akkut. Nem füstölt semmi. Hurrá! :D
Rátettem a diagot, mert ellenőrizni kellett, hogy a 2001 utáni DDE tudja-e vezérelni a háromvezetékes klímaventit. Ja, meg még, hogy egyáltalán megy-e a diag!!!
Gyújtás rá, és se nem robbant, se nem füstölt!Kép Diag megy, semmi gond. Bementem a motorvezérlőbe, aktiváltam a klímaventit 20%-ra. Csont nélkül elindult. Feltoltam 50-re, követte a parancsot. Jó!
Gondoltam beindítom, megnézem mi történik, ha új vezérlő, régi euroII injektorral megy. Csináltam egy injektorresetet, és go! Semmi! Tekert, de nem indult be! :facepalm: Víz levert. :doglotlo: Már lebeszéltem a többi cuccot a projecthez, és valami nem klappol. OMG! :shock:
Mikor az első sokkon túl voltam, átgondoltam, és kikérdeztem a diagot. EWS-ben csak a szokásos akku le, "power on reset" hiba volt. Motorvezérlőben pedig EWS. Tiltotta az indítást :facepalm: Hirtelen arra gondoltam, nem jó EWS-t kaptam, valahogy összecserélték. Aztán átgondoltam, és arra jutottam, hogy előzőleg, mikor próbáltuk összekalapálni az EWS-t a régi motorvezérlővel, túl sokat indítgattuk, és elképzelhető, hogy elvesztette a fonalat az ugrókódtáblázat. Nosza csináltam egy DDE-EWS szinkront, illetve egy resetet, és próba!...Kép... Bejött! Pöccre beindult! Szépen járt, máshogy, mint a régi vezérlővel. Indítás után kicsit magasabb alapjárattal, ami egy pár másodperc után visszaesik. Régi nem ilyen. Felmerült, a légtömegmérővel kapcsolatban, hogy chipes a régi vezérlő, akkor az most megy a levesbe.
A railnyomásom alapjáraton mindig keveselltem, 300 bar körül volt, inkább alatta, miközben akinek csak diagoltam, mindenkinek 350 körül alakult alapjáraton. Az új vezérlővel már nekem is annyi, 340-350bar között szédeleg. Ki érti ezt? Ezek szerint a régi kért 300-at.
Most következik a többi cucc beépítése, úgy mint az egr hűtő, hogy legyen EGR termosztátom is ami tönkre megy.
Új típusú vákumszivattyú csövezéssel, mert állítólag a régitől nem fér el az EGR hűtő.
EuroIII injektorok.
És végül egy teljes kipufogórendszer. Az újon egy ovális dob van elöl, a régin 2 kerek.
DE!
Ha chipes volt a régi vezérlőm, lehet, hogy rosszabbul fog menni a vas az izmosítás után, mint a gyengébb motorral,.
Kiderül...
Nos, az már kiderült, hogy a régi fajta vákuumszivattyú is elfér, még nem tudom melyiket teszem fel, de sajnos az újhoz nem hoztam el egy kis háromszögletű fémlemezt, ami a bal oldali csavar helye lenne. Eléggé érdekes megoldás jürgenéktől, de ez van.
Végül az új típust tettem fel, megszereztem hozzá a kis fémlemezt, így már gyári.
Viszont egy szomorú felismerés ért, mégpedig, hogy az EGR hűtő alulra helyezett gégecső része miatt, ki kell cserélnem új típusra a vízpumpa-termosztát kombót. A termosztátház egy csavarja beleütközik a harmonikába. :facepalm:
Vízpumpa-termosztát kombó cserélve, EGR hűtő a helyén.
Még egy meglepi: A vízpumpából a fűtés felé menő vastag műanyag cső dupla kanyarja miatt, ki kell cserélni az üzemanyagszűrőből a railpumpába menő csövet is, mert összeérnek, és annak nem lesz jó vége! Hurrá!
Injektorok átnézetve, beállítva, a helyükön. Adaptációtörlés után indítás!
Simán indult, gyönyörűen jár, korrekciós értékek jók. Halkabban, máshogy jár ezekkel az injektorokkal. Próbaút során jóval halkabb a motor, mint az átalakítás előtt. Nagyon jól húz!
Kipufogócsere egyelőre kimerült a középső rész cseréjében, majd az első két katalizátort is cserélni kell eu2-ről eu3-ra, de kivárom, míg rám esik egy szőrben. :)
A hozzászólást 5 alkalommal szerkesztették, utoljára Gallaca 2013.10.16. 21:28-kor.

0 hozzászólás Megtekeintve 5735 alkalommal

Ki van itt

Regisztrált felhasználók: nincs regisztrált felhasználó


VigLink badge