Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu

E61 520dA paroject indul
Itt fogom összegyűjteni a vasammal kapcsolatos tapasztalatokat, tervezett és váratlan szervizeléseket, fejlesztéseket, stb.
hamoriarpi
E39 FAN
E39 FAN
 
Hozzászólások: 5479
Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Tartózkodási hely: változó
Blog: Blog megtekintése (9)
Arhívum
- november 2013
+ október 2013
+ szeptember 2013
+ augusztus 2013
+ július 2013
Blogok keresése

Hírfolyam
Előző

Nagyszervíz és a szívósor cseréje

Állandó hivatkozásSzerző: hamoriarpi Dátum: 2013.08.10. 20:13

A DPF-dugulás után tehát eldőlt, hogy előrehozott szervízt csinálok, mert a kenőanyagot biztosan megviselte a történet. A sok város és alacsony fordulatos töty-möty miatt a szívósor-kérdésben az új, pillangószelepes kivitel mellett döntöttem. Ha már szívósor csere, akkor izzítógyertyák is cserélődnek, mert amennyiben később ezekkel gond van, akkor újra le kell szedni a szívósort is.

Szervizeléshez megvásárolt alkatrészek:
Flapes új szívósor
Izzítógyertya készlet
Olaj
Olajszűrő
Levegőszűrő
Aktív szenes pollenszűrők
Üzemanyagszűrő
Kartergázszűrő
2 db o-ring az intercooler csatlakozáshoz
2 db gumitömítés a turbo szívóoldalához.

A szívósort leszedve nagy meglepetés fogadott. Eredeti volt még rajta, ami a gyártási dátumból is kiderült. A meglepetés igazából a légjáratokba benézve ért. Egyenletes, vékony olajfilm. Bemeneteknél kisujjal kitörölhető minimális koromréteg. Pillangószelepek lógásmentesen. Olajfolyás sehol. Mindent összegezve annyit szűrtem le a dologból, hogy a motor kitűnő álla...

[ Folytatva ]

0 hozzászólás Megtekeintve 25456 alkalommal

DPF-katasztrófa

Állandó hivatkozásSzerző: hamoriarpi Dátum: 2013.08.10. 14:52

Az autó napok óta érezhetően gyengébbé és gyengébbé vált. Gázreakciói kezdtek olyanok lenni, mintha a gázpedál jeladója morse-távírón keresztül egy Kamcsatkán lévő DDE-vel tartana kapcsolatot. Kezdetben a melegnek tudtam be és egy relatíve kis coolernek. Múlt csütörtökön viszont éreztem, hogy nagyobb gond van. Reggeli indítás után a mélygarázs rámpáján alig tudtam vele felvánszorogni. Aznap még elmentem dolgozni, majd haza. A Fillér utca és a Gábor Áron megmászása is komoly akadályt jelentett.
Hívtam Muhaatit, aki már a telefonban pedzegette, hogy DPF-gyanús a történet.
Érkezésem után rácsattintottuk a KTS-t (a saját K+D-Can kábelem telepítésére még mindig nem volt elég időm). DDE-ben 8 hiba. Mind DPF. Hőszenzor áramkör szakadás, túlnyomások minden szinten. Hibatörlés, tesztkör, majd újabb diag. Minden hiba visszaírva.
Élő adatokban néztünk egy alapjárati, majd egy terhelt ellennyomást.
Alapjárat: 282 mBar (20-ig jó) ...

[ Folytatva ]

0 hozzászólás Megtekeintve 26575 alkalommal

Titkos menü + eddig kijavított dolgok

Állandó hivatkozásSzerző: hamoriarpi Dátum: 2013.07.08. 09:47

Külföldi fórumokat (is) olvasgatva sok bejegyzést láttam arról, hogy EGR termosztát szinte mindenkinek rossz, fő termosztát is sok esetben pontatlan.

Előhívtam a titkos menüt, ellenőriztem a vízhőfokot. Eredmény: szembeszél-függően 68 és 75-80 fok körüli vízhőmérséklet, ami nem megfelelő.
Mindkét termosztát cseréje muhaatinál, valamint EGR szelep tisztítás. Csere után stabil, 94 fokos hűtővíz. Like :!:

Ami eddig elkészült:
külső tükörlapok cserélve
ködfényszórók cserélve
oldalindexek cserélve
első rendszám cserélve
fényszóró kiszerelve, políroztatva, 3M fóliáztatva, összes izzó cserélve, fényszóró visszarakva, újraállítva
hiányzó J.E. szövetszőnyeg pótolva
elektromos folytószelep cserélve
EGR tisztítva
EGR és fő termosztát cserélve
váltóolaj, karter, szűrő, átvezető, csavarok cserélve, adaptáció
hátsó fékbetétek és kopásjelző cserélve
4 db Styling 122 beszerezve, felszerelve


Ami még hiány...

[ Folytatva ]

0 hozzászólás Megtekeintve 97838 alkalommal
5 a 1-ből5 a 2-ből5 a 3-ből5 a 4-ből5 a 5-ből

Kezdetek

Állandó hivatkozásSzerző: hamoriarpi Dátum: 2013.07.03. 14:26

Az autó 2013. júniusában került hozzám. Magánszemélyé volt, nagyrészt autópályán használta. 2006 májusi kiadás. Felszereltségét, mintha én állítottam volna össze. Minden benne van, ami kell, de semmi cicó.
Nagyvonalakban:
félbőr sport belső, első ülések fújható gerinctámasszal, fűtéssel
természetesen automata,
automata klíma,
panorámatető,
nagy navi,
xenon,
közepes hifi,
bluetooth telefon,
világítás csomag,
4 db kifogástalanul működő gyári pohártartó.
Hirtelen ennyi jut eszembe. Amit kihagytam, azt nyilván nem tartom fontosnak.

1 hozzászólás Megtekeintve 30404 alkalommal

Ki van itt

Regisztrált felhasználók: nincs regisztrált felhasználó


VigLink badge