Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.07.22. 08:29

attila94 írta:
GA0425 írta:Sziasztok,

A klíma-ventillátorommal olyan probléma van, hogy azon kívül, hogy rettentő hangos, álló autónál szabályos ütemben változik a fordulatszám a következő szerint: néhány másodpercig szinte hangtalanul megy, majd utána egy 10 másodpercre felpörög max fordulaton, mintha fel akarna szállni. Utána a fordulatszám leesik kb. 10 másodpercre, majd utána újra felbőg, és így tovább.

A ventillátor négyvezetékes, pár hónapja tettem be (Szabitól vettem bontottan), úgyhogy gyanítom, a vezérléssel lesz valami gond. Járt már így valaki? Merre induljak el a hiba megoldásának érdekében?


Diaggal meg kéne nézni mit érzékelnek a hőmérséklet jeladók valamint a klíma nyomáskapcsolója. Túl meleg motornál pörög fel, vagy ha elért x-bar nyomást a klíma.


Szia,

Megneztem: ami feltűnő, hogy a pressure sensor értéke gyakorlatilag 3 es 3.3 volt között folyamatosan ingadozik. Ha eléri a 3.3-at, felpörög, ekkor elkezd csökkeni a pressure sensor értéke, majd ha lement 3-ra, elhalkul a ventillator. Le a ventilátor nem áll es a klimakompresszor sem kapcsol le. Egy ilyen felpörgős elhalkulós ciklus alig tizen pár másodperc. A motor üzemmeleg volt, kb 96 fokos a viz.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.07.22. 22:18

GA0425 írta:
attila94 írta:
GA0425 írta:Sziasztok,

A klíma-ventillátorommal olyan probléma van, hogy azon kívül, hogy rettentő hangos, álló autónál szabályos ütemben változik a fordulatszám a következő szerint: néhány másodpercig szinte hangtalanul megy, majd utána egy 10 másodpercre felpörög max fordulaton, mintha fel akarna szállni. Utána a fordulatszám leesik kb. 10 másodpercre, majd utána újra felbőg, és így tovább.

A ventillátor négyvezetékes, pár hónapja tettem be (Szabitól vettem bontottan), úgyhogy gyanítom, a vezérléssel lesz valami gond. Járt már így valaki? Merre induljak el a hiba megoldásának érdekében?


Diaggal meg kéne nézni mit érzékelnek a hőmérséklet jeladók valamint a klíma nyomáskapcsolója. Túl meleg motornál pörög fel, vagy ha elért x-bar nyomást a klíma.


Szia,

Megneztem: ami feltűnő, hogy a pressure sensor értéke gyakorlatilag 3 es 3.3 volt között folyamatosan ingadozik. Ha eléri a 3.3-at, felpörög, ekkor elkezd csökkeni a pressure sensor értéke, majd ha lement 3-ra, elhalkul a ventillator. Le a ventilátor nem áll es a klimakompresszor sem kapcsol le. Egy ilyen felpörgős elhalkulós ciklus alig tizen pár másodperc. A motor üzemmeleg volt, kb 96 fokos a viz.


Ha a motor hőmérséklete, és a jeladók által érzékelt és továbbított érték rendben van akkor klímásnál valódi órával kéne ránézni a klímára a két becsatlakozási ponton a valódi nyomásértékekhez. A nagyobb nyomású (melegebb) gáz több hűtést igényel hogy lecsapódjon röviden és tömören ezért indul el a ventilátor normális esetben. Nálad vagy jeladó hiba, kontakt hiba van, vagy a klímarendszerben keresendő dugulás, stb.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.07.22. 22:31

attila94 írta:
GA0425 írta:
attila94 írta:
GA0425 írta:Sziasztok,

A klíma-ventillátorommal olyan probléma van, hogy azon kívül, hogy rettentő hangos, álló autónál szabályos ütemben változik a fordulatszám a következő szerint: néhány másodpercig szinte hangtalanul megy, majd utána egy 10 másodpercre felpörög max fordulaton, mintha fel akarna szállni. Utána a fordulatszám leesik kb. 10 másodpercre, majd utána újra felbőg, és így tovább.

A ventillátor négyvezetékes, pár hónapja tettem be (Szabitól vettem bontottan), úgyhogy gyanítom, a vezérléssel lesz valami gond. Járt már így valaki? Merre induljak el a hiba megoldásának érdekében?


Diaggal meg kéne nézni mit érzékelnek a hőmérséklet jeladók valamint a klíma nyomáskapcsolója. Túl meleg motornál pörög fel, vagy ha elért x-bar nyomást a klíma.


Szia,

Megneztem: ami feltűnő, hogy a pressure sensor értéke gyakorlatilag 3 es 3.3 volt között folyamatosan ingadozik. Ha eléri a 3.3-at, felpörög, ekkor elkezd csökkeni a pressure sensor értéke, majd ha lement 3-ra, elhalkul a ventillator. Le a ventilátor nem áll es a klimakompresszor sem kapcsol le. Egy ilyen felpörgős elhalkulós ciklus alig tizen pár másodperc. A motor üzemmeleg volt, kb 96 fokos a viz.


Ha a motor hőmérséklete, és a jeladók által érzékelt és továbbított érték rendben van akkor klímásnál valódi órával kéne ránézni a klímára a két becsatlakozási ponton a valódi nyomásértékekhez. A nagyobb nyomású (melegebb) gáz több hűtést igényel hogy lecsapódjon röviden és tömören ezért indul el a ventilátor normális esetben. Nálad vagy jeladó hiba, kontakt hiba van, vagy a klímarendszerben keresendő dugulás, stb.

Esetleg csak a hűtőket és a közeit kellene kitakarítani.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.07.23. 11:28

Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.07.23. 19:56

novi68 írta:Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....


Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.07.23. 20:06

attila94 írta:
novi68 írta:Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....


Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya

Szia,

Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm!

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.07.23. 20:07

novi68 írta:
attila94 írta:
novi68 írta:Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....


Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya

Szia,

Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm!

6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.07.23. 22:32

novi68 írta:
novi68 írta:
attila94 írta:
novi68 írta:Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....


Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya

Szia,

Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm!

6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...


Mennyi egyébként az a magas fogyasztás? Nőtt az utóbbi években fokozatosan?

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.07.23. 22:56

attila94 írta:
novi68 írta:
novi68 írta:
attila94 írta:
novi68 írta:Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....


Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya

Szia,

Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm!

6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...


Mennyi egyébként az a magas fogyasztás? Nőtt az utóbbi években fokozatosan?

Ezt nehéz lenne megmondani... Ugye mostanáig inkább rövid távokat mentem vele,a komputer szerint valahol 12 liter az átlagom. Lehet,hogy ez ennyi ilyen viszonylatban? Nem bánnám,ha ez lemenne 10 alá vegyesben....

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.07.24. 19:45

Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....[/quote]

Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya[/quote]
Szia,

Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm![/quote]
6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...[/quote]

Mennyi egyébként az a magas fogyasztás? Nőtt az utóbbi években fokozatosan?[/quote]
Ezt nehéz lenne megmondani... Ugye mostanáig inkább rövid távokat mentem vele,a komputer szerint valahol 12 liter az átlagom. Lehet,hogy ez ennyi ilyen viszonylatban? Nem bánnám,ha ez lemenne 10 alá vegyesben....[/quote]


1. Maradjunk a rátankolásos módszernél.

2. 12 liter (ha valóban ennyi) rövid távokon egy üresen 1600kg-os autótól, és egy 23 éves 2,8 literes szívóbenzinmotortól (nem írtad hogy kézi vagy automata) elfogadható szerintem.

3. Az eredeti kérdésedre válaszolva számít a gyertya, NGK-ból BKR6EQUP való bele. De a motor általános állapota, mikor volt szervizelve, milyen benzint tankolsz, milyen széles gumit (guminyomás) használsz, vezetési stílus, valamint a fentebb említett használati jelleg is litereket jelenthet.

4. statikus állapotok között kéne fogyasztást mérni, este 10 és reggel 6 között autóúton vagy autópályán min. 80-100km távon. Szerintem ha rendben van a motor mechanikailag és elektromosan akkor le fog csökkenni a fogyasztás 6-7 környékére. Most valószínűleg fals levegővel küzdök -szintén 28i- és a fentebb említett körülmények közt nem esik le 6 literre a fogyasztás, amit már sikerült produkálni amíg nem volt problémám a fals levegővel. Diagon látszik hogy többlet korrekciót ad benzinből a motorvezérlő ami többlet fogyasztást jelent.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: novi68
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.07.24. 21:08

attila94 írta:
Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....


Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya[/quote]
Szia,

Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm![/quote]
6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...[/quote]

Mennyi egyébként az a magas fogyasztás? Nőtt az utóbbi években fokozatosan?[/quote]
Ezt nehéz lenne megmondani... Ugye mostanáig inkább rövid távokat mentem vele,a komputer szerint valahol 12 liter az átlagom. Lehet,hogy ez ennyi ilyen viszonylatban? Nem bánnám,ha ez lemenne 10 alá vegyesben....[/quote]


1. Maradjunk a rátankolásos módszernél.

2. 12 liter (ha valóban ennyi) rövid távokon egy üresen 1600kg-os autótól, és egy 23 éves 2,8 literes szívóbenzinmotortól (nem írtad hogy kézi vagy automata) elfogadható szerintem.

3. Az eredeti kérdésedre válaszolva számít a gyertya, NGK-ból BKR6EQUP való bele. De a motor általános állapota, mikor volt szervizelve, milyen benzint tankolsz, milyen széles gumit (guminyomás) használsz, vezetési stílus, valamint a fentebb említett használati jelleg is litereket jelenthet.

4. statikus állapotok között kéne fogyasztást mérni, este 10 és reggel 6 között autóúton vagy autópályán min. 80-100km távon. Szerintem ha rendben van a motor mechanikailag és elektromosan akkor le fog csökkenni a fogyasztás 6-7 környékére. Most valószínűleg fals levegővel küzdök -szintén 28i- és a fentebb említett körülmények közt nem esik le 6 literre a fogyasztás, amit már sikerült produkálni amíg nem volt problémám a fals levegővel. Diagon látszik hogy többlet korrekciót ad benzinből a motorvezérlő ami többlet fogyasztást jelent.[/quote]





Köszönöm a válaszod. Most ilyen gyertya van benne,ezért is kérdeztem,hogy kell-e cserélni? Illetve a benzinszűrőt is szerettem volna megkérdezni,6 évesen csereérett-e és van-e köze a fogyasztáshoz,vagy a néha lomhának tűnő gyorsuláshoz....?

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.07.25. 06:07

Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....

Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya
Szia,

Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm!
6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...

Mennyi egyébként az a magas fogyasztás? Nőtt az utóbbi években fokozatosan?
Ezt nehéz lenne megmondani... Ugye mostanáig inkább rövid távokat mentem vele,a komputer szerint valahol 12 liter az átlagom. Lehet,hogy ez ennyi ilyen viszonylatban? Nem bánnám,ha ez lemenne 10 alá vegyesben....

1. Maradjunk a rátankolásos módszernél.

2. 12 liter (ha valóban ennyi) rövid távokon egy üresen 1600kg-os autótól, és egy 23 éves 2,8 literes szívóbenzinmotortól (nem írtad hogy kézi vagy automata) elfogadható szerintem.

3. Az eredeti kérdésedre válaszolva számít a gyertya, NGK-ból BKR6EQUP való bele. De a motor általános állapota, mikor volt szervizelve, milyen benzint tankolsz, milyen széles gumit (guminyomás) használsz, vezetési stílus, valamint a fentebb említett használati jelleg is litereket jelenthet.

4. statikus állapotok között kéne fogyasztást mérni, este 10 és reggel 6 között autóúton vagy autópályán min. 80-100km távon. Szerintem ha rendben van a motor mechanikailag és elektromosan akkor le fog csökkenni a fogyasztás 6-7 környékére. Most valószínűleg fals levegővel küzdök -szintén 28i- és a fentebb említett körülmények közt nem esik le 6 literre a fogyasztás, amit már sikerült produkálni amíg nem volt problémám a fals levegővel. Diagon látszik hogy többlet korrekciót ad benzinből a motorvezérlő ami többlet fogyasztást jelent.





Köszönöm a válaszod. Most ilyen gyertya van benne,ezért is kérdeztem,hogy kell-e cserélni? Illetve a benzinszűrőt is szerettem volna megkérdezni,6 évesen csereérett-e és van-e köze a fogyasztáshoz,vagy a néha lomhának tűnő gyorsuláshoz....?

Igen köze lehet, de akkor kezdeni kellene egy diagnosztikával, aztán egy nagyszervizzel, így egyenként cserélgetve a komponenseket ez kb tippmix.

Azt még mindig nem írtad kézi, vagy automata váltós, pl. az automataváltó adaptálja magát a vezetési stílushoz.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: novi68
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.07.25. 07:32

attila94 írta:Azt még mindig nem írtad kézi, vagy automata váltós, pl. az automataváltó adaptálja magát a vezetési stílushoz.

:shock: Miben nyilvánul meg az adaptáció? Hogyan befolyásolja ez a fogyasztást?

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.07.25. 09:56

attila94 írta:
Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....

Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya
Szia,

Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm!
6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...

Mennyi egyébként az a magas fogyasztás? Nőtt az utóbbi években fokozatosan?
Ezt nehéz lenne megmondani... Ugye mostanáig inkább rövid távokat mentem vele,a komputer szerint valahol 12 liter az átlagom. Lehet,hogy ez ennyi ilyen viszonylatban? Nem bánnám,ha ez lemenne 10 alá vegyesben....

1. Maradjunk a rátankolásos módszernél.

2. 12 liter (ha valóban ennyi) rövid távokon egy üresen 1600kg-os autótól, és egy 23 éves 2,8 literes szívóbenzinmotortól (nem írtad hogy kézi vagy automata) elfogadható szerintem.

3. Az eredeti kérdésedre válaszolva számít a gyertya, NGK-ból BKR6EQUP való bele. De a motor általános állapota, mikor volt szervizelve, milyen benzint tankolsz, milyen széles gumit (guminyomás) használsz, vezetési stílus, valamint a fentebb említett használati jelleg is litereket jelenthet.

4. statikus állapotok között kéne fogyasztást mérni, este 10 és reggel 6 között autóúton vagy autópályán min. 80-100km távon. Szerintem ha rendben van a motor mechanikailag és elektromosan akkor le fog csökkenni a fogyasztás 6-7 környékére. Most valószínűleg fals levegővel küzdök -szintén 28i- és a fentebb említett körülmények közt nem esik le 6 literre a fogyasztás, amit már sikerült produkálni amíg nem volt problémám a fals levegővel. Diagon látszik hogy többlet korrekciót ad benzinből a motorvezérlő ami többlet fogyasztást jelent.





Köszönöm a válaszod. Most ilyen gyertya van benne,ezért is kérdeztem,hogy kell-e cserélni? Illetve a benzinszűrőt is szerettem volna megkérdezni,6 évesen csereérett-e és van-e köze a fogyasztáshoz,vagy a néha lomhának tűnő gyorsuláshoz....?

Igen köze lehet, de akkor kezdeni kellene egy diagnosztikával, aztán egy nagyszervizzel, így egyenként cserélgetve a komponenseket ez kb tippmix.

Azt még mindig nem írtad kézi, vagy automata váltós, pl. az automataváltó adaptálja magát a vezetési stílushoz.



Szia,automata váltós. Nemrég cseréltem benne főtengely jeladót,akkor volt diag,nem adott ki hibát. Köszönöm!

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.07.25. 12:47

novi68 írta:
attila94 írta:
Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....

Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya
Szia,

Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm!
6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...

Mennyi egyébként az a magas fogyasztás? Nőtt az utóbbi években fokozatosan?
Ezt nehéz lenne megmondani... Ugye mostanáig inkább rövid távokat mentem vele,a komputer szerint valahol 12 liter az átlagom. Lehet,hogy ez ennyi ilyen viszonylatban? Nem bánnám,ha ez lemenne 10 alá vegyesben....

1. Maradjunk a rátankolásos módszernél.

2. 12 liter (ha valóban ennyi) rövid távokon egy üresen 1600kg-os autótól, és egy 23 éves 2,8 literes szívóbenzinmotortól (nem írtad hogy kézi vagy automata) elfogadható szerintem.

3. Az eredeti kérdésedre válaszolva számít a gyertya, NGK-ból BKR6EQUP való bele. De a motor általános állapota, mikor volt szervizelve, milyen benzint tankolsz, milyen széles gumit (guminyomás) használsz, vezetési stílus, valamint a fentebb említett használati jelleg is litereket jelenthet.

4. statikus állapotok között kéne fogyasztást mérni, este 10 és reggel 6 között autóúton vagy autópályán min. 80-100km távon. Szerintem ha rendben van a motor mechanikailag és elektromosan akkor le fog csökkenni a fogyasztás 6-7 környékére. Most valószínűleg fals levegővel küzdök -szintén 28i- és a fentebb említett körülmények közt nem esik le 6 literre a fogyasztás, amit már sikerült produkálni amíg nem volt problémám a fals levegővel. Diagon látszik hogy többlet korrekciót ad benzinből a motorvezérlő ami többlet fogyasztást jelent.





Köszönöm a válaszod. Most ilyen gyertya van benne,ezért is kérdeztem,hogy kell-e cserélni? Illetve a benzinszűrőt is szerettem volna megkérdezni,6 évesen csereérett-e és van-e köze a fogyasztáshoz,vagy a néha lomhának tűnő gyorsuláshoz....?

Igen köze lehet, de akkor kezdeni kellene egy diagnosztikával, aztán egy nagyszervizzel, így egyenként cserélgetve a komponenseket ez kb tippmix.

Azt még mindig nem írtad kézi, vagy automata váltós, pl. az automataváltó adaptálja magát a vezetési stílushoz.



Szia,automata váltós. Nemrég cseréltem benne főtengely jeladót,akkor volt diag,nem adott ki hibát. Köszönöm!

Sziasztok!

Leírom a nálam meglévő helyzetet, ami kapcsolódik a témához:
Ugye egy nagyobb felújítgatás miatt sokat állt a kocsi, sokszor le is volt kötve az akku, de most sem napi szinten van használva.
Engem nem aggaszt ez az egész amúgy, a fogyasztás soha nem érdekelt, lévén ritkán használom az autót.
(automata...)
Amikor az akku vissza van kötve, 39 literről indul a mérés mindig.
Most legutóbb márciusban lett visszakötve az akku, azóta olyan 1000 km ment bele.
16 literre néhány száz kilométer után lement a fogyasztásmérő, és innen alig akar lentebb menni, most 15,6L amit mutat.
És mindez olyan környezetben van mérve, hogy "krúzolós" stílus és debreceni városi járat, ami sokszor 70-90 másodperces lámpánál való ácsorgást jelent.
Kellene vele menni folyamatosan 100-as tempóval legalább 100 km-t, hogy lássam a valóságot.
A renoválás és akku lekötögetés előtt folyton 12,6 L-t mutatott, ugyanezen vezetési stílussal és használattal.
Úgyhogy ne aggódj, ez ilyen.
Szerintem.
(Kolléga: manuális váltó, E46/318i, 2000 ccm-es N42-es motorral, 8,8L-es fogyasztást mutat. Sokat megy autóúton, 90-110-es tempóval és számomra nagyon gáz, a dinamikus vezetési stílusa...)

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: novi68
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.07.26. 07:33

bzsoltie írta:
attila94 írta:Azt még mindig nem írtad kézi, vagy automata váltós, pl. az automataváltó adaptálja magát a vezetési stílushoz.

:shock: Miben nyilvánul meg az adaptáció? Hogyan befolyásolja ez a fogyasztást?
Utánanéztem mert érdekelt. Azt hittem valami tanulási folyamatról van szó "vezetési stílus adaptáció" gyanánt, amit nehezen tudtam volna elképzelni. A vezetési szokásokhoz való adaptáció annyit jelent, hogy ha jobban nyomod a gázt később vált fel, ha kevésbé akkor hamarabb, ha kickdown-t nyomsz vagy nagy sebességgel nyomod le pedált visszavált, stb. Semmi komolyabb. Nem tárol el semmit a vezetési szokásoktól, mindig az aktuális vezetési stílus határozza meg melyik előre rögzített "programba" teszi magát a váltó. Valóban befolyásolja a fogyasztást.

Forrás: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/713335

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bzsoltie az itt látható tagok köszönték meg: 2 attila94, Bandi1978
Értékelés: 9.52%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.07.31. 07:29

helló. E39-nél 525tds-en, nehéz klima ventilátort cserélni??vagy egyszerűen hogy tudom ellenőrizni hogy működik-e??

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.07.31. 22:09

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy 23i-m van, és kicsit vérszegénynek érzem az alsóbb tartományokban. Hallottam róla, hogy B28 szívósorral+konfiggal kipréselhető belőle még némi szufla. Elég csak ennyit cserélni, hogy megfelelően működjön, vagy mást is kell esetleg?

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.08.06. 22:50

Sziasztok,

Az anyós oldali ablakemelő mindkét kapcsolóján (az is, ami az ajtón van, illetve a vezetőoldali kapcsoló is) az ablakot felfelé mozgató gomb az ablak felhúzását követően történő megnyomására a reflektorom egy villanásnyi időre elsötétül, illetve a levegőbefújás pont erre a villanásnyi időre felerősödik. Más tünettel még nem találkoztam. Van ötletetek, merre keressem a hibát?

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.08.12. 12:12

Sziasztok,

Reggel, amikor kitolattam a kertből, valami fennakadt a vasdarabon, ami a kétszárnyú kaput rögzíti a földön. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez? És mit jelent ez rövid illetve hosszú távon?
Sajnos nem igazán tudok alánézni, hogy honnan hiányzik.

Köszi és üdv:
assatum

Kép
Kép
Hozzászólás küldése

VigLink badge