2019.07.22. 08:29
attila94 írta:GA0425 írta:Sziasztok,
A klíma-ventillátorommal olyan probléma van, hogy azon kívül, hogy rettentő hangos, álló autónál szabályos ütemben változik a fordulatszám a következő szerint: néhány másodpercig szinte hangtalanul megy, majd utána egy 10 másodpercre felpörög max fordulaton, mintha fel akarna szállni. Utána a fordulatszám leesik kb. 10 másodpercre, majd utána újra felbőg, és így tovább.
A ventillátor négyvezetékes, pár hónapja tettem be (Szabitól vettem bontottan), úgyhogy gyanítom, a vezérléssel lesz valami gond. Járt már így valaki? Merre induljak el a hiba megoldásának érdekében?
Diaggal meg kéne nézni mit érzékelnek a hőmérséklet jeladók valamint a klíma nyomáskapcsolója. Túl meleg motornál pörög fel, vagy ha elért x-bar nyomást a klíma.
2019.07.22. 22:18
GA0425 írta:attila94 írta:GA0425 írta:Sziasztok,
A klíma-ventillátorommal olyan probléma van, hogy azon kívül, hogy rettentő hangos, álló autónál szabályos ütemben változik a fordulatszám a következő szerint: néhány másodpercig szinte hangtalanul megy, majd utána egy 10 másodpercre felpörög max fordulaton, mintha fel akarna szállni. Utána a fordulatszám leesik kb. 10 másodpercre, majd utána újra felbőg, és így tovább.
A ventillátor négyvezetékes, pár hónapja tettem be (Szabitól vettem bontottan), úgyhogy gyanítom, a vezérléssel lesz valami gond. Járt már így valaki? Merre induljak el a hiba megoldásának érdekében?
Diaggal meg kéne nézni mit érzékelnek a hőmérséklet jeladók valamint a klíma nyomáskapcsolója. Túl meleg motornál pörög fel, vagy ha elért x-bar nyomást a klíma.
Szia,
Megneztem: ami feltűnő, hogy a pressure sensor értéke gyakorlatilag 3 es 3.3 volt között folyamatosan ingadozik. Ha eléri a 3.3-at, felpörög, ekkor elkezd csökkeni a pressure sensor értéke, majd ha lement 3-ra, elhalkul a ventillator. Le a ventilátor nem áll es a klimakompresszor sem kapcsol le. Egy ilyen felpörgős elhalkulós ciklus alig tizen pár másodperc. A motor üzemmeleg volt, kb 96 fokos a viz.
2019.07.22. 22:31
attila94 írta:GA0425 írta:attila94 írta:GA0425 írta:Sziasztok,
A klíma-ventillátorommal olyan probléma van, hogy azon kívül, hogy rettentő hangos, álló autónál szabályos ütemben változik a fordulatszám a következő szerint: néhány másodpercig szinte hangtalanul megy, majd utána egy 10 másodpercre felpörög max fordulaton, mintha fel akarna szállni. Utána a fordulatszám leesik kb. 10 másodpercre, majd utána újra felbőg, és így tovább.
A ventillátor négyvezetékes, pár hónapja tettem be (Szabitól vettem bontottan), úgyhogy gyanítom, a vezérléssel lesz valami gond. Járt már így valaki? Merre induljak el a hiba megoldásának érdekében?
Diaggal meg kéne nézni mit érzékelnek a hőmérséklet jeladók valamint a klíma nyomáskapcsolója. Túl meleg motornál pörög fel, vagy ha elért x-bar nyomást a klíma.
Szia,
Megneztem: ami feltűnő, hogy a pressure sensor értéke gyakorlatilag 3 es 3.3 volt között folyamatosan ingadozik. Ha eléri a 3.3-at, felpörög, ekkor elkezd csökkeni a pressure sensor értéke, majd ha lement 3-ra, elhalkul a ventillator. Le a ventilátor nem áll es a klimakompresszor sem kapcsol le. Egy ilyen felpörgős elhalkulós ciklus alig tizen pár másodperc. A motor üzemmeleg volt, kb 96 fokos a viz.
Ha a motor hőmérséklete, és a jeladók által érzékelt és továbbított érték rendben van akkor klímásnál valódi órával kéne ránézni a klímára a két becsatlakozási ponton a valódi nyomásértékekhez. A nagyobb nyomású (melegebb) gáz több hűtést igényel hogy lecsapódjon röviden és tömören ezért indul el a ventilátor normális esetben. Nálad vagy jeladó hiba, kontakt hiba van, vagy a klímarendszerben keresendő dugulás, stb.
2019.07.23. 11:28
2019.07.23. 19:56
novi68 írta:Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....
2019.07.23. 20:06
attila94 írta:novi68 írta:Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....
Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya
2019.07.23. 20:07
novi68 írta:attila94 írta:novi68 írta:Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....
Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya
Szia,
Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm!
2019.07.23. 22:32
novi68 írta:novi68 írta:attila94 írta:novi68 írta:Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....
Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya
Szia,
Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm!
6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...
2019.07.23. 22:56
attila94 írta:novi68 írta:novi68 írta:attila94 írta:novi68 írta:Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....
Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya
Szia,
Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm!
6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...
Mennyi egyébként az a magas fogyasztás? Nőtt az utóbbi években fokozatosan?
2019.07.24. 19:45
2019.07.24. 21:08
attila94 írta:
Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya[/quote]
Szia,
Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm![/quote]
6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...[/quote]
Mennyi egyébként az a magas fogyasztás? Nőtt az utóbbi években fokozatosan?[/quote]
Ezt nehéz lenne megmondani... Ugye mostanáig inkább rövid távokat mentem vele,a komputer szerint valahol 12 liter az átlagom. Lehet,hogy ez ennyi ilyen viszonylatban? Nem bánnám,ha ez lemenne 10 alá vegyesben....[/quote]
1. Maradjunk a rátankolásos módszernél.
2. 12 liter (ha valóban ennyi) rövid távokon egy üresen 1600kg-os autótól, és egy 23 éves 2,8 literes szívóbenzinmotortól (nem írtad hogy kézi vagy automata) elfogadható szerintem.
3. Az eredeti kérdésedre válaszolva számít a gyertya, NGK-ból BKR6EQUP való bele. De a motor általános állapota, mikor volt szervizelve, milyen benzint tankolsz, milyen széles gumit (guminyomás) használsz, vezetési stílus, valamint a fentebb említett használati jelleg is litereket jelenthet.
4. statikus állapotok között kéne fogyasztást mérni, este 10 és reggel 6 között autóúton vagy autópályán min. 80-100km távon. Szerintem ha rendben van a motor mechanikailag és elektromosan akkor le fog csökkenni a fogyasztás 6-7 környékére. Most valószínűleg fals levegővel küzdök -szintén 28i- és a fentebb említett körülmények közt nem esik le 6 literre a fogyasztás, amit már sikerült produkálni amíg nem volt problémám a fals levegővel. Diagon látszik hogy többlet korrekciót ad benzinből a motorvezérlő ami többlet fogyasztást jelent.[/quote]
Köszönöm a válaszod. Most ilyen gyertya van benne,ezért is kérdeztem,hogy kell-e cserélni? Illetve a benzinszűrőt is szerettem volna megkérdezni,6 évesen csereérett-e és van-e köze a fogyasztáshoz,vagy a néha lomhának tűnő gyorsuláshoz....?
2019.07.25. 06:07
2019.07.25. 07:32
attila94 írta:Azt még mindig nem írtad kézi, vagy automata váltós, pl. az automataváltó adaptálja magát a vezetési stílushoz.
2019.07.25. 09:56
attila94 írta:
Igen köze lehet, de akkor kezdeni kellene egy diagnosztikával, aztán egy nagyszervizzel, így egyenként cserélgetve a komponenseket ez kb tippmix.
Azt még mindig nem írtad kézi, vagy automata váltós, pl. az automataváltó adaptálja magát a vezetési stílushoz.
2019.07.25. 12:47
novi68 írta:attila94 írta:
Igen köze lehet, de akkor kezdeni kellene egy diagnosztikával, aztán egy nagyszervizzel, így egyenként cserélgetve a komponenseket ez kb tippmix.
Azt még mindig nem írtad kézi, vagy automata váltós, pl. az automataváltó adaptálja magát a vezetési stílushoz.
Szia,automata váltós. Nemrég cseréltem benne főtengely jeladót,akkor volt diag,nem adott ki hibát. Köszönöm!
2019.07.26. 07:33
Utánanéztem mert érdekelt. Azt hittem valami tanulási folyamatról van szó "vezetési stílus adaptáció" gyanánt, amit nehezen tudtam volna elképzelni. A vezetési szokásokhoz való adaptáció annyit jelent, hogy ha jobban nyomod a gázt később vált fel, ha kevésbé akkor hamarabb, ha kickdown-t nyomsz vagy nagy sebességgel nyomod le pedált visszavált, stb. Semmi komolyabb. Nem tárol el semmit a vezetési szokásoktól, mindig az aktuális vezetési stílus határozza meg melyik előre rögzített "programba" teszi magát a váltó. Valóban befolyásolja a fogyasztást.bzsoltie írta:attila94 írta:Azt még mindig nem írtad kézi, vagy automata váltós, pl. az automataváltó adaptálja magát a vezetési stílushoz.
Miben nyilvánul meg az adaptáció? Hogyan befolyásolja ez a fogyasztást?
2019.07.31. 07:29
2019.07.31. 22:09
2019.08.06. 22:50
2019.08.12. 12:12