2019.08.12. 12:30
2019.08.12. 12:36
Gallaca írta:assatum írta:Sziasztok,
Reggel, amikor kitolattam a kertből, valami fennakadt a vasdarabon, ami a kétszárnyú kaput rögzíti a földön. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez? És mit jelent ez rövid illetve hosszú távon?
Sajnos nem igazán tudok alánézni, hogy honnan hiányzik.
Köszi és üdv:
assatum
Szervizablak takarója a hátsó, váltó alatti burkolatról.
2019.08.12. 12:43
assatum írta:Gallaca írta:assatum írta:Sziasztok,
Reggel, amikor kitolattam a kertből, valami fennakadt a vasdarabon, ami a kétszárnyú kaput rögzíti a földön. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez? És mit jelent ez rövid illetve hosszú távon?
Sajnos nem igazán tudok alánézni, hogy honnan hiányzik.
Köszi és üdv:
assatum
Szervizablak takarója a hátsó, váltó alatti burkolatról.
Köszi!
Akkor gondolom nem kritikus a dolog, vagy?
A jövő héten nyomnék vele így egy Horvátországot.
Üdv:
assatum
2019.08.17. 12:50
2019.08.18. 15:53
2019.08.18. 20:59
atesz155 írta:sziasztok,
van valakinek valami tuti otthoni receptje koncentrált oldószerre/mosófolyadékra, ami az intenzív mosó tartályba mehet?
2019.08.27. 18:59
2019.09.09. 15:38
2019.09.09. 20:14
d.balazs írta:Sziasztok Társak!
Teljesen tanácstalan vagyok és hozzá nem értő egyben, ezért megint csak Hozzátok fordulok.
Ki szeretném cserélni a szélvédőt, és ehhez keresek olyan szervizt, ahol ezt igényesen és profin meg tudják csinálni.
2019.09.15. 14:50
2019.09.16. 22:21
GA0425 írta:Sziasztok, az alábbi furcsa jelenség okát keresem: kizárólag 130 km/h sebességnél olyan dübögő hangot hallani az autómban, mintha le lenne húzva egyszerre mindket oldalt az ablak, viszont nincsenek lehúzva. 120-nál és alatta sem, illetve 135-től felfelé sem hallani semmit. Tapasztalt már ilyet valaki?
2019.09.18. 20:26
Bandi1978 írta:GA0425 írta:Sziasztok, az alábbi furcsa jelenség okát keresem: kizárólag 130 km/h sebességnél olyan dübögő hangot hallani az autómban, mintha le lenne húzva egyszerre mindket oldalt az ablak, viszont nincsenek lehúzva. 120-nál és alatta sem, illetve 135-től felfelé sem hallani semmit. Tapasztalt már ilyet valaki?
És ez a jelenség egyszer csak a semmiből megjelent?
Nem volt mostanában szerelve semmi a kocsin amihez köthető lenne?
Esetleg fekvőrendőr 60-nál, padka, kátyú?
Ha le van húzva az ablak, szélzaj van inkább, meg talán a (d)motor kerregését lehet hallani, de a dübögés azért más típusú hang.
Szóval, ha bizonyos sebességnél érezhető vagy hallható valami búgás, ritmusos dübögés, akkor általában a futómű forgó elemei jöhetnek szóba, mint a gumik, felnik, féktárcsák, féltengelyek, kerékcsapágyak.
Esetleg diffi vagy kardán...
Persze a fordulatszámmal is érdemes összevetni a jelenséget.
2019.09.18. 21:08
GA0425 írta:Bandi1978 írta:GA0425 írta:Sziasztok, az alábbi furcsa jelenség okát keresem: kizárólag 130 km/h sebességnél olyan dübögő hangot hallani az autómban, mintha le lenne húzva egyszerre mindket oldalt az ablak, viszont nincsenek lehúzva. 120-nál és alatta sem, illetve 135-től felfelé sem hallani semmit. Tapasztalt már ilyet valaki?
És ez a jelenség egyszer csak a semmiből megjelent?
Nem volt mostanában szerelve semmi a kocsin amihez köthető lenne?
Esetleg fekvőrendőr 60-nál, padka, kátyú?
Ha le van húzva az ablak, szélzaj van inkább, meg talán a (d)motor kerregését lehet hallani, de a dübögés azért más típusú hang.
Szóval, ha bizonyos sebességnél érezhető vagy hallható valami búgás, ritmusos dübögés, akkor általában a futómű forgó elemei jöhetnek szóba, mint a gumik, felnik, féktárcsák, féltengelyek, kerékcsapágyak.
Esetleg diffi vagy kardán...
Persze a fordulatszámmal is érdemes összevetni a jelenséget.
Szia, először is köszi, hogy írtál.
Nagyjából egy hónappal azután kezdtem felfigyelni a jelenségre, hogy fel lett újítva a manuális váltóm, új kuplung, kettőstömegű került be. Kapott a kardán új hátsó csuklót is.
Aztán tényleg nagyjából egy időben a hang megjelenésével ki lett cserélve elöl mind a négy lengőkar.
A fordulatszámot nézegettem, 130-nál 2500-at forog a motor, más sebességben 2500-ös fordulatnál - és más fordulaton sem - hallom. Próbálom figyelgetni a dolgot, és ha tapasztalok valamit, amivel tovább szűkíthető, írok.
2019.09.20. 21:22
GA0425 írta: fel lett újítva a manuális váltóm
2019.09.23. 11:02
attila94 írta:GA0425 írta:Bandi1978 írta:GA0425 írta:Sziasztok, az alábbi furcsa jelenség okát keresem: kizárólag 130 km/h sebességnél olyan dübögő hangot hallani az autómban, mintha le lenne húzva egyszerre mindket oldalt az ablak, viszont nincsenek lehúzva. 120-nál és alatta sem, illetve 135-től felfelé sem hallani semmit. Tapasztalt már ilyet valaki?
És ez a jelenség egyszer csak a semmiből megjelent?
Nem volt mostanában szerelve semmi a kocsin amihez köthető lenne?
Esetleg fekvőrendőr 60-nál, padka, kátyú?
Ha le van húzva az ablak, szélzaj van inkább, meg talán a (d)motor kerregését lehet hallani, de a dübögés azért más típusú hang.
Szóval, ha bizonyos sebességnél érezhető vagy hallható valami búgás, ritmusos dübögés, akkor általában a futómű forgó elemei jöhetnek szóba, mint a gumik, felnik, féktárcsák, féltengelyek, kerékcsapágyak.
Esetleg diffi vagy kardán...
Persze a fordulatszámmal is érdemes összevetni a jelenséget.
Szia, először is köszi, hogy írtál.
Nagyjából egy hónappal azután kezdtem felfigyelni a jelenségre, hogy fel lett újítva a manuális váltóm, új kuplung, kettőstömegű került be. Kapott a kardán új hátsó csuklót is.
Aztán tényleg nagyjából egy időben a hang megjelenésével ki lett cserélve elöl mind a négy lengőkar.
A fordulatszámot nézegettem, 130-nál 2500-at forog a motor, más sebességben 2500-ös fordulatnál - és más fordulaton sem - hallom. Próbálom figyelgetni a dolgot, és ha tapasztalok valamit, amivel tovább szűkíthető, írok.
A kardánfelfüggesztőre jó lett volna ránézni. Kinyomott kuplunggal is nézd meg, esetleg próba erejéig tedd fel a téli kerekeket centírozás után ha külön van szerelve.
2019.10.10. 16:27
2019.10.11. 10:23
depence írta:Sziasztok!
Úgy néz ki visszafogok térni az E39-hez pár év kihagyás után. Most a touring-okkal szemezgetek.
Kérdésem. Az E39-be milyen típusú automata váltót tettek. Olvastam, hogy volt 4/5sebességes GM 4L30-E.
Milyen tipusú váltónak felel meg? Hidraulikus? CVT? stb. és nem utolsó sorban mire kell figyelni ill. hogyan kell tesztelni egy automata váltót.
Köszönöm!
2019.10.14. 14:23
Bandi1978 írta:depence írta:Sziasztok!
Úgy néz ki visszafogok térni az E39-hez pár év kihagyás után. Most a touring-okkal szemezgetek.
Kérdésem. Az E39-be milyen típusú automata váltót tettek. Olvastam, hogy volt 4/5sebességes GM 4L30-E.
Milyen tipusú váltónak felel meg? Hidraulikus? CVT? stb. és nem utolsó sorban mire kell figyelni ill. hogyan kell tesztelni egy automata váltót.
Köszönöm!
Típusfüggő, hogy milyet tettek bele.
Kb. ötféle váltóval szerelték a sorozatot, a 20d-től a 40i-ig.
Amit írtál az egy GM váltó, 4 sebességes és hagyományos bolygókerekes, hosszanti irányú (longitudinális), hidrodinamikus váltó.
Mind ilyen rendszerű amit ezekbe a kocsikba szereltek. Régi technika, jó technika, bár a steptronic már egy fejlesztett formula, ezen régi alapokon.
A CVT nem BMW kategória, az elsőkerekeseknél megy, mert kicsi helyigényű.
De szerintem ez neked mind nem is lényeges, ha meg is kérdezted.
Inkább félsz tőle, hogy bele ne válassz egy gondozatlan automatába.
Az esetedben egy valamire figyelj (és ez szubjektív vélemény), hogy ZF legyen benne!
A tapasztalatok alapján ezek strapabíróbb és időtállóbb darabok, mint a GM gyártmányai.
Amondó vagyok, ha egy automata jól működik, azt menet közben érezni lehet.
Szépen, lökésmentesen vált.
Fék levételkor megindul, kúszik.
Ha lassabb gázadásnál kicsit "csúszik" (vinnyogósan vált el 1800-2000 körül) az első fokozatokban, az nem hinném, hogy szerkezeti probléma.
Ha tolatásnál dübben kicsit, az szintén lehet bak probléma. Akár motortartó is, nem csak váltótartó!
Én nem támogatom az olyan idétlen nepperes teszteket, mint:
-nyomod a gázt és a féket egyszerre, miközben "D"-ben vagy "R"-ben van a váltó.
-padlózás álló helyzetben.
(Meg sem engedném senkinek, hogy így gyötörje a kocsit, mert hallotta Jóskától meg Pistától, hogy ezt így kell, mert mondta valaki a kocsmában...)
Ami lényeges még, hogy egy olajfrissítést és egy szűrőcserét érdemes megtenni birtokbavétel után, hacsak az előző tulaj nem tette meg belátható időintervallumon belül.
Ha magad csinálod, akkor 30-ból megúszod, célszerszámmal együtt is megvan 40-ből, ha az esetleg nincs.
Egyébként szervizben lesz 80 legalább.
Az olajcsere meg több, mert az (illendően) egy alapos tisztítással is együtt járó átmosós művelet.
Direkt írtam külön a két folyamatot, mert nem egy a kettő, csak a laikusoknak!
2019.10.14. 15:44
ST1 írta:GA0425 írta: fel lett újítva a manuális váltóm
hol csináltattad? szét szedték komplett? mit cseréltek benne és mennyibe állt meg? lassan nekem is érik a kuplung és talán érdemes lenne a belül is átnézetni, mint csak a kulisszát meg a reteszeket cserélni.
2019.10.16. 20:37