Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Kipufogórendszer

2012.03.23. 20:20

denny19 írta:
strobi írta:
denny19 írta:Sziasztok most hoztam el az autót 2x2 es kivezetésűre, nagyon halk sportdobbal egyedileg gyártott,lehetséges hogy az autó veszitett a teljesitményéből???mert sztem nagyonis lehetséges elég sok pénzt otthagytam ezért bosszantó a dolog mert ha más is tapasztalt akkor csináltatom vissza gyárira az biztos sziasztok :facepalm: :facepalm:


Simán lehet teljesítmény csökkenés főleg mert 2 kivezetésed is van gondolom a bal oldali dobból jön tovább a jobboldalra egy50-es vagy 60-as cső...!!!

Van egy két "hozzá értő" versenyautókra gyártó kipufogós aki leömlőtől kezdve végig építi a rendszert és nem csak a hangja lesz iszonyat de a menetteljesítmény nem csökken ha nem inkább javúl... :wink:


szia a középdob is ki lett véve (egyből ami a végdob mellett van az az igaz??),hogy minek az nem tudom ,komolyan mondom azon a ponton vagyok hogy kimegyek és lerugdosom ......... :x :x :x

Ez egy igen komoly tudományág. Lökéshullámok tovaterjedése, számítógéppel lehet csak modellezni, hogy hol lesz erősítés, kioltás, stb. Mekkora kipuff oldali ellennyomás szükséges...
A csövön, dobokon végzett legkisebb módosítás is károsan befolyásolhatja a teljesítményt és a rendszer hangját is. Én nem piszkálnék hozzá a direkt ehhez a motorhoz hangolt gyári rendszerhez. Komoly mérnöki munkaórák vannak benne.

Re: Kipufogórendszer

2012.11.05. 13:33

Szerintetek 530D-re milyen vég állna jól? Most a gyári vastag lehajló cső van, de ez nagyon bután mutat a gyári M-Pakett lökössel. Ti mit javasoltok, hogyan dobjam kicsit fel? Milyen véggel? (csak szolídak érdekelnek)
Amúgy a gyári M5 2x2 kipuff vég dobbal kompatibilis lenne (azonkívül, hogy vagy diffuzor csere van, vagy kivágás jobb oldalon)?

Re: Kipufogórendszer

2012.11.05. 13:52

csiatt írta:Amúgy a gyári M5 2x2 kipuff vég dobbal kompatibilis lenne (azonkívül, hogy vagy diffuzor csere van, vagy kivágás jobb oldalon)?


Az M5-ben nincsen pótkerék,ezáltal a helye sincs meg,ezért lehetséges a dupla kipuf.Láttam már olyat hogy egy nagy dob hátra keresztben,de azt inkább hagyjuk...

Kép

Re: Kipufogórendszer

2012.11.05. 14:13

Padre540 írta:
csiatt írta:Amúgy a gyári M5 2x2 kipuff vég dobbal kompatibilis lenne (azonkívül, hogy vagy diffuzor csere van, vagy kivágás jobb oldalon)?


Az M5-ben nincsen pótkerék,ezáltal a helye sincs meg,ezért lehetséges a dupla kipuf.Láttam már olyat hogy egy nagy dob hátra keresztben,de azt inkább hagyjuk...

Kép


Köszi, akkor ez kilőve. Marad valami szép vég, vagy esetleg az a megoldás, ahol a lökös előtt jön el a cső keresztben az eredi dobból.
És miylen végeket szoktak 530D-re?

Re: Kipufogórendszer

2012.11.25. 21:33

530D-men (Pakettes lökhárító) szeretném a vastag lehajló íves kipufogóvéget valami designe-osabbra cserélni. Mivel hajlított a cső, nem lehet első ránézésre síma véggel helyettesíteni. Ezt hogy szokták megoldani? Mi volna egy szép vég szerintetek?

Re: Kipufogórendszer

2012.11.25. 21:43

Nekem ilyen végem van:
egész hátsó dob csere volt
Kép
a hangját egy páran már hallottátok :)

Re: Kipufogórendszer

2012.11.25. 22:33

peteeqe írta:Nekem ilyen végem van:
egész hátsó dob csere volt
a hangját egy páran már hallottátok :)


Én nem akarok dobot cserélni, tényleg csak véget. nekem elég a 6 henger szolíd hangja.

Re: Kipufogórendszer

2012.11.25. 22:34

csiatt írta:
peteeqe írta:Nekem ilyen végem van:
egész hátsó dob csere volt
a hangját egy páran már hallottátok :)


Én nem akarok dobot cserélni, tényleg csak véget. nekem elég a 6 henger szolíd hangja.[/quote

akkor pedig elmész egy rendes kipufogóshoz, levágja a mostaniról a véget, és ráhegeszt egy rozsdamentes véget amit szeretnél.

Re: Kipufogórendszer

2012.11.25. 22:40

peteeqe írta:
csiatt írta:
peteeqe írta:Nekem ilyen végem van:
egész hátsó dob csere volt
a hangját egy páran már hallottátok :)


Én nem akarok dobot cserélni, tényleg csak véget. nekem elég a 6 henger szolíd hangja.[/quote

akkor pedig elmész egy rendes kipufogóshoz, levágja a mostaniról a véget, és ráhegeszt egy rozsdamentes véget amit szeretnél.


Ilyesmiben gondolkozok, csak pont ez a problémám, hogy a gyári dob nyílása (ha levágjuk a csövet) nem esik egybe az M-es lökös kivágásával. Ezért van gyárilag is ilyen csavart (jobbra és le) cső. Pont ezért kérdeztem, hogy ezt hogy szokták megoldani?

Re: Kipufogórendszer

2012.11.25. 22:45

csiatt írta:
peteeqe írta:
csiatt írta:
peteeqe írta:Nekem ilyen végem van:
egész hátsó dob csere volt
a hangját egy páran már hallottátok :)


Én nem akarok dobot cserélni, tényleg csak véget. nekem elég a 6 henger szolíd hangja.[/quote

akkor pedig elmész egy rendes kipufogóshoz, levágja a mostaniról a véget, és ráhegeszt egy rozsdamentes véget amit szeretnél.


Ilyesmiben gondolkozok, csak pont ez a problémám, hogy a gyári dob nyílása (ha levágjuk a csövet) nem esik egybe az M-es lökös kivágásával. Ezért van gyárilag is ilyen csavart (jobbra és le) cső. Pont ezért kérdeztem, hogy ezt hogy szokták megoldani?


Ezt egy kipufogós csípőből megoldja neked.

Re: Kipufogórendszer

2012.11.28. 08:41

Üdv Urak!

Úgy néz ki, elfáradt az egyik rezgéscsillapítóm a katalizátor után. Ha esetleg valaki átesett a cserén, megírná, hogy milyen mérettel helyettesítette?

Köszönöm.

Re: Kipufogórendszer

2012.12.08. 00:58

peteeqe írta:Nekem ilyen végem van:
egész hátsó dob csere volt
Kép
a hangját egy páran már hallottátok :)


Szia peteeqe!

Milyen dobra cserélted a gyárit, menetteljesítményben észrevehető-e vmi, árban mit jelent (ha nem vagyok indiszkrét)? Esetleg dobnál egy linket a dobról, hol lehet beszerezni, ilyenek. Hangjáról nincs vidi? Bocs a sok kérdésért, de izgat" a dolog!

üdv,
Csongi

Re: Kipufogórendszer

2013.02.04. 22:01

Csongi írta:
peteeqe írta:Nekem ilyen végem van:
egész hátsó dob csere volt
Kép
a hangját egy páran már hallottátok :)


Szia peteeqe!

Milyen dobra cserélted a gyárit, menetteljesítményben észrevehető-e vmi, árban mit jelent (ha nem vagyok indiszkrét)? Esetleg dobnál egy linket a dobról, hol lehet beszerezni, ilyenek. Hangjáról nincs vidi? Bocs a sok kérdésért, de izgat" a dolog!

üdv,
Csongi


Peteeqe! Nincs kedved benézni ide?

A többiekhez is lenne egy kérdésem! Ha megvariálom a kipufogómnak kizárólag a végcsövét! Pl. kétoldalira megcsinálom, műszakin bele fognak kötni? Kell róla műbizonylat, vagy valami?

üdv

Re: Kipufogórendszer

2013.02.04. 22:20

BMWFUN írta:Üdv Urak!

Úgy néz ki, elfáradt az egyik rezgéscsillapítóm a katalizátor után. Ha esetleg valaki átesett a cserén, megírná, hogy milyen mérettel helyettesítette?

Köszönöm.


Tudom, hogy a fenti hozzászólás nem friss, de a napokban több klubtárs is keresett hasonló problémával ezért pár gondolat a témához:
A hazai forgalomban kapható olcsó univerzális rezgőcsövek nem alkalmasak az e39 525d és 530d javítására, mivel az 50 mm-es belső csőátmérő esetén a hálós rész legnagyobb külső átmérője 75 mm, így nem férnek el egymás mellett.
Viszont külföldi partneremnél találtam gyári minőségű, kifejezetten az e39 javításához készített csöveket, melyek tartalmazzák a hátsó bilincs részt is. ( tehát csak egy helyen kell vágni-hegeszteni / cső ) Darabonként rendelhető, és nem olcsó, de ha valaki hosszú távon gondolkodik az autójával talán megéri ...

Kép

Re: Kipufogórendszer

2013.02.05. 11:21

BMWFUN írta:Üdv Urak!

Úgy néz ki, elfáradt az egyik rezgéscsillapítóm a katalizátor után. Ha esetleg valaki átesett a cserén, megírná, hogy milyen mérettel helyettesítette?

Köszönöm.


Ezt a diagnózist miből állapítottad meg pontosan? Mi a jelenség?

Re: Kipufogórendszer

2013.03.04. 11:11

Szombaton, néhány óra után, a tartókonzol hiánya miatt (köszi előző tulaj, h b@sztál rá!) szétszakadt rezgőcsövek cseréje elkészült. Ilyen lett:
Kép

Re: Kipufogórendszer

2013.03.27. 09:37

Sziasztok,

nem rég került hozzám egy szépséges 528i!

Van olyan klubtag aki tudja, hogy a kipufogó rendszer miért ilyen ágas bogas?

Nem igazán jöttem rá, hogy mi célt szolgál a dupla középdob, mikor az egyik oldala vak, ahogyan a hátsó dupla dob amiből az egyik szintén vak.

Kép


Áramlástechnikai ismereteim szerint (metszetét nem láttam ugyan) ez igencsak nagy fojtást adhat a motornak, de már maga a leömlő sem tűnik kifejezetten ideálisnak!

Van valakinek erről infója?
Esetleg olyan kipufogóst tud valaki ajánlani aki nem csak azt mondja, hogy ez jó lesz főnök, eddig senkinek nem volt baja vele, hanem azért méretezi is a dolgokat?

Nézegetek egy Supersprint rendszert, hengerenkénti leömlővel, szimpla közép és hátsó dobbal csak nem tudom van-e értelme...esetleg a Ta Technix-nek van még hasonló rendszere, de amíg a Supersprint leömlő 340e addig a Ta csak 50-70 között van...

Segítségeteket előre is köszönöm!

Re: Kipufogórendszer

2013.03.27. 11:51

Bummer írta:Sziasztok,

nem rég került hozzám egy szépséges 528i!

Van olyan klubtag aki tudja, hogy a kipufogó rendszer miért ilyen ágas bogas?

Nem igazán jöttem rá, hogy mi célt szolgál a dupla középdob, mikor az egyik oldala vak, ahogyan a hátsó dupla dob amiből az egyik szintén vak.

Kép


Áramlástechnikai ismereteim szerint (metszetét nem láttam ugyan) ez igencsak nagy fojtást adhat a motornak, de már maga a leömlő sem tűnik kifejezetten ideálisnak!

Van valakinek erről infója?
Esetleg olyan kipufogóst tud valaki ajánlani aki nem csak azt mondja, hogy ez jó lesz főnök, eddig senkinek nem volt baja vele, hanem azért méretezi is a dolgokat?

Nézegetek egy Supersprint rendszert, hengerenkénti leömlővel, szimpla közép és hátsó dobbal csak nem tudom van-e értelme...esetleg a Ta Technix-nek van még hasonló rendszere, de amíg a Supersprint leömlő 340e addig a Ta csak 50-70 között van...

Segítségeteket előre is köszönöm!


A középdobot silencer-nek hívják,a dupla hátsó dobban is gondolom azért kerül még egyet a gáz,hogy minél csendesebb legyen.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Padre540 az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%

Re: Kipufogórendszer

2013.03.27. 14:05

Ha jól emlékszem volt már aki kivágta a dobokat a rendszerből. Sokkal hangosabb lett az autó, viszont cserébe szarabbul ment...

Re: Kipufogórendszer

2013.03.27. 14:25

hamoriarpi írta:Ha jól emlékszem volt már aki kivágta a dobokat a rendszerből. Sokkal hangosabb lett az autó, viszont cserébe szarabbul ment...


Igen!
Anno -leány koromban - voltak hasonló próbálkozásaim!
Végül beláttam nem véletlen tanult az a sok mérnök ember. :)
Illetve nagyon módosnak kell lennem, ha komoly javulást akarok elérni károsodás nélkül.

Így tértem vissza a gyári termékekhez! :) ;)
Hozzászólás küldése

VigLink badge