Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Porlasztócsúcs

2015.06.23. 22:02

imi128 írta:Debrecen környékén tud valaki bontott porlasztót vagy esetleg kölcsönadni 1-et amíg ki nem derül hogy melyik a rossz? 2002 e39 530d hez ? 0445110266

Miből gondolod, hogy csak egy rossz? Ennek a szokásos menete az, hogy kiveszed mind a hatot, elviszed beméretni és rögtön kiderül melyik a rossz. De inkább melyikek. Gondolom a cserélgetésnél mindegyik injektor alá vadi új tűzkarikát akartál tenni, így a cserélgetés ára közelíti a beméretést...

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: NagyMatyas
Értékelés: 4.76%

Re: Porlasztócsúcs

2015.06.24. 14:49

Gallaca írta:
imi128 írta:Debrecen környékén tud valaki bontott porlasztót vagy esetleg kölcsönadni 1-et amíg ki nem derül hogy melyik a rossz? 2002 e39 530d hez ? 0445110266

Miből gondolod, hogy csak egy rossz? Ennek a szokásos menete az, hogy kiveszed mind a hatot, elviszed beméretni és rögtön kiderül melyik a rossz. De inkább melyikek. Gondolom a cserélgetésnél mindegyik injektor alá vadi új tűzkarikát akartál tenni, így a cserélgetés ára közelíti a beméretést...


Gyári diaggal, ha ránézel a korrekciós értékekre, akkor erős "közelítő" jelleggel meg tudod nézni, hogy melyik/kek rosszak. Ha hidegen és melegen is 0.8-1 fölött van valamelyik, akkor azt tuti cserélni/felújítani kell. 0.5-el még el lehet mászkálni sokat, ha nem vagy erősen maximalista.

Amúgy én nem hiszek már a felújításban sem, illetve a padban sem. Padon elvileg mindegyik porlasztó annyira baba lett csúcscsere és beállítás után, hogy a gyári kódokat kapták vissza, viszont az egyik korrekciós értéke változatlan. Meg lett cserélve a kocsiban két porlasztó, költözött a korrekciós érték szóval ott a gond. A válaszuk az volt, hogy vigyük vissza, de ha a pad azt mondja, hogy jó, akkor tuti jó, pedig nem :wink: Majd valamikor amikor az idő engedi.. Egyébként vigyázzatok hova viszitek, mert van ahol kb elvből 6/6-ot fel kell újítani, pedig nagyon nem :)

Re: Porlasztócsúcs

2015.06.24. 16:04

nagy.matyika írta:
Gallaca írta:
imi128 írta:Debrecen környékén tud valaki bontott porlasztót vagy esetleg kölcsönadni 1-et amíg ki nem derül hogy melyik a rossz? 2002 e39 530d hez ? 0445110266

Miből gondolod, hogy csak egy rossz? Ennek a szokásos menete az, hogy kiveszed mind a hatot, elviszed beméretni és rögtön kiderül melyik a rossz. De inkább melyikek. Gondolom a cserélgetésnél mindegyik injektor alá vadi új tűzkarikát akartál tenni, így a cserélgetés ára közelíti a beméretést...


Gyári diaggal, ha ránézel a korrekciós értékekre, akkor erős "közelítő" jelleggel meg tudod nézni, hogy melyik/kek rosszak. Ha hidegen és melegen is 0.8-1 fölött van valamelyik, akkor azt tuti cserélni/felújítani kell. 0.5-el még el lehet mászkálni sokat, ha nem vagy erősen maximalista.

Amúgy én nem hiszek már a felújításban sem, illetve a padban sem. Padon elvileg mindegyik porlasztó annyira baba lett csúcscsere és beállítás után, hogy a gyári kódokat kapták vissza, viszont az egyik korrekciós értéke változatlan. Meg lett cserélve a kocsiban két porlasztó, költözött a korrekciós érték szóval ott a gond. A válaszuk az volt, hogy vigyük vissza, de ha a pad azt mondja, hogy jó, akkor tuti jó, pedig nem :wink: Majd valamikor amikor az idő engedi.. Egyébként vigyázzatok hova viszitek, mert van ahol kb elvből 6/6-ot fel kell újítani, pedig nagyon nem :)


A korrekciós értékek csak a porlasztók egymáshoz viszonyított eltérését jellemzik, nem arról adnak képet, hogy megfelelő szórásképpel, megfelelő időben, megfelelő mennyiséget fecskendeznek be. Ahol nagyon kilóg a lóláb, na az már oda van rendesen.

Én azt a módszert választottam, hogy leadtam a 6 db porlasztót, és a Bosch küldött helyette másik 6 db-ot, szépen becsomagolva. Picit több volt az összeg, de egyenlőre jónak néz ki. Nagyjából 1 literrel csökkent az átlagfogyasztásom.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kzolee az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%

Re: Porlasztócsúcs

2015.06.24. 16:08

Tisztában vagyok vele. Arra próbáltam rávilágítani, hogy ha szépek az értékek, akkor nagy baj nem lehet, nem is feltétlenül bontanám, ha viszont ahogy te is mondod kilóg a lóláb valahol, akkor az szépen elviszi mindenhol. A +os korrekcióra érdemes odafigyelni. Ha valóban úgy van, hogy egy rossz csak neki, akkor látni fogja, hogy még valahol durván korrekciózik.

Az eljárással kapcsolatban pedig jól döntöttél :wink:

Re: Porlasztócsúcs

2015.06.24. 16:15

nagy.matyika írta:Tisztában vagyok vele. Arra próbáltam rávilágítani, hogy ha szépek az értékek, akkor nagy baj nem lehet, nem is feltétlenül bontanám, ha viszont ahogy te is mondod kilóg a lóláb valahol, akkor az szépen elviszi mindenhol. A +os korrekcióra érdemes odafigyelni. Ha valóban úgy van, hogy egy rossz csak neki, akkor látni fogja, hogy még valahol durván korrekciózik.

Az eljárással kapcsolatban pedig jól döntöttél :wink:

Azért én erre a hibafeltárásra kíváncsi lennek. Korrekciós értékről szó nincs :!: :shock: Zoli sem véletlenül nem ezt választotta :D
imi128 írta: kölcsönadni 1-et amíg ki nem derül hogy melyik a rossz?

Re: Porlasztócsúcs

2015.06.24. 16:28

Teljesen tisztában vagyok vele, hogy objektív képet csak a próbapados vizsgálat ad. Én is a pados vizsgálatot választottam, nincs is ezzel semmi gond, de ha nagy szar van látszik diagon is konkrétan, hogy melyiket érdemes kihúzni a helyéről.

Én példámból kiindulva. Nem tetszett az autó viselkedése, ezért elvittem diagra a kocsit. Látszott, hogy a 6-os hengeren 1.5-es korrekció van. A többi hellyel közzel jó volt. El lett küldve próbapados bevizsgálásra, ahol jött a klasszikus szöveg, hogy az egyik nem fényes, de a többi is közel van már a limithez, ezért érdemes lenne őket felújítani. OK, legyen. Össze lett rakva a kocsi, de ugyan úgy hallható volt a becsörgés bizonyos körülmények között. Másik csapathoz elmentem ott javasolták, hogy a 6-os henger porlasztója legyen átdugva valahova, hiszen ezzel kellett volna kezdeni 35d esetén, mert gyakran van gond a 6-os hengerrel, mivel ha nem figyel az ember könnyen hősokkot kap. Meg lett cserélve egy másikkal, hopp átköltözött oda a 1.5-es érték. Egy helyen van most -0.8, a többi meg majdnem 0-án van.

A tisztánlátás kedvéért, tudom, hogy ezek a nyugodt járásért felelős értékek alapjáraton mérvadóak, de általában, ha egy porlasztó annyira szar, hogy egyből cseréért kiállt az ember, akkor az a képernyőt is szöget fog szúrni.

Én nem akarok vitát generálni ebből, ki hogy gondolja. Annyi biztos, hogy én nem újíttatnék fel 6 db porlasztót egy átlag E39-be maximum akkor, ha valami kivételesen megkímélt darab. Egyébként is picit fel van fújva a dolog. Egy fáradt motor nem lesz tökéletes attól, hogy új porlasztókat tesznek bele, maximum picit jobb.

Re: Porlasztócsúcs

2015.07.16. 21:15

Üdv.

Nem indul az autóm vagy két hete.
Nagynehezen beindult, elvittem egy helyi mágushoz diagra.
Diag kiírta kicsi a railnyomás inditáskor. Mondta a "Mágus" , hogy cseréljem ki a CR szivattyú végében a nyomásszabályzó szelepet.
Szabitól vettem egy bontottat, hiba ugyan az.
Ma volt időm foglalkozni vele ismét, gondoltam felhívom Muha Mestert egy kis szakmai tanácsért.
Meg is kaptam az instrukciókat, hogy mit kéne megnézni.
Nosza mérjünk résolajat, mert valószínű valamelyik porlasztó túl sokat ereszt vissza, ezért nem tud felépülni a megfelelő nyomás a railcsőben( diag szerint 88-102 bar)
Bár lett volna lehetőség résolajmérő berendezésre, de túl sokat kelett volna kocsikázni érte, ezért összedobtam egy hevenyészett " mérőkészüléket"
A mérés alapjáraton történt 1 percig.
A következő értékek születtek:
1-es henger 65,5 ml
2-es henger 13 ml
3-as henger 12 ml
4-es henger 13 ml
5-ös henger 12 ml
6-os henger 88 ml :shock:
[img][/img]
[img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/150716/1059942027image_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[/img]

Re: Porlasztócsúcs

2015.07.16. 21:17

Kiszereltem a 6 porlasztót, holnap reggel viszem bevizsgálásra.
Kíváncsi leszek a végeredményre.

Re: Porlasztócsúcs

2015.07.16. 21:46

Az 1-es és 6-os porlasztókat feleslegesen diagoltatod. Azok helyett új kell.

Re: Porlasztócsúcs

2015.07.16. 21:52

hamoriarpi írta:Az 1-es és 6-os porlasztókat feleslegesen diagoltatod. Azok helyett új kell.

Hopsz, ebactam.
Felcseréltem az 5-öst a 6-al,
Végül is tök mindegy, sejtettem, hogy újat kíván.

Re: Porlasztócsúcs

2015.07.16. 22:17

Résolajosat még felújítani sem lehet.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: NagyMatyas
Értékelés: 4.76%

Re: Porlasztócsúcs

2015.07.17. 21:33

Nos elkészült a próbapados mérés.
Mint lettebb írtam, abból már lehetett sejteni, hogy az 1-es és az 5-ös porlasztónál baj van.
Valami tömítés fáradt el mind a kettőben, ezért olyan nagy a résolaj.
A felújítása darabonként 20k forint.
A műtétet Gombárék végzik, Muha mester ajánlása alapján vittem oda.
A többire azt mondták nincs különösebb baja.
Hétfő délután mehetek érte.
Beszerelés után megírom mi lett a végkifejlett.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kopasz30 az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.02. 08:32

Porlasztókat kiszedtem és új csúcsot tettek bele.
A0 -ás értékre állították, és azt mondták, hogy a motorvezérlőbe be kell állítani ezt az értéket.

Erről tud nekem valaki közelebbit mondani?

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.02. 09:00

Apa8 írta:Porlasztókat kiszedtem és új csúcsot tettek bele.
A0 -ás értékre állították, és azt mondták, hogy a motorvezérlőbe be kell állítani ezt az értéket.

Erről tud nekem valaki közelebbit mondani?

Nem csak az erteket kell de meg az Injektor szamat is.De aki bealitota padon az nem kodolta fel teszteles elott a kocsihoz?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.02. 17:48

Apa8 írta:Porlasztókat kiszedtem és új csúcsot tettek bele.
A0 -ás értékre állították, és azt mondták, hogy a motorvezérlőbe be kell állítani ezt az értéket.

Erről tud nekem valaki közelebbit mondani?

Annó én is ezen rugóztam mikor megcsináltattam az injektoraim, felhívtam pár adagolóst, aztán Nagysápon közölték, hogy E39-en ilyet nem kell, csak E60-tól.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 2 Apa8, jimbi525d
Értékelés: 9.52%

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.03. 10:18

Gallaca írta:
Apa8 írta:Porlasztókat kiszedtem és új csúcsot tettek bele.
A0 -ás értékre állították, és azt mondták, hogy a motorvezérlőbe be kell állítani ezt az értéket.

Erről tud nekem valaki közelebbit mondani?

Annó én is ezen rugóztam mikor megcsináltattam az injektoraim, felhívtam pár adagolóst, aztán Nagysápon közölték, hogy E39-en ilyet nem kell, csak E60-tól.


Én is így tudtam.
Köszönöm a megerősítést. :franko:

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.03. 14:18

Gallaca írta:
Apa8 írta:Porlasztókat kiszedtem és új csúcsot tettek bele.
A0 -ás értékre állították, és azt mondták, hogy a motorvezérlőbe be kell állítani ezt az értéket.

Erről tud nekem valaki közelebbit mondani?

Annó én is ezen rugóztam mikor megcsináltattam az injektoraim, felhívtam pár adagolóst, aztán Nagysápon közölték, hogy E39-en ilyet nem kell, csak E60-tól.



Akkor E46-on sem kell?
2003-as évj.

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.03. 20:10

kovessyroli írta:
Gallaca írta:
Apa8 írta:Porlasztókat kiszedtem és új csúcsot tettek bele.
A0 -ás értékre állították, és azt mondták, hogy a motorvezérlőbe be kell állítani ezt az értéket.

Erről tud nekem valaki közelebbit mondani?

Annó én is ezen rugóztam mikor megcsináltattam az injektoraim, felhívtam pár adagolóst, aztán Nagysápon közölték, hogy E39-en ilyet nem kell, csak E60-tól.



Akkor E46-on sem kell?
2003-as évj.

150-es 20d-n nem kell tudtommal.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: kovessyroli
Értékelés: 4.76%

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.15. 19:13

Sziasztok,
hozzáértők véleményét szeretném kérni az alábbi korrekciós értékekről:

Kép

30-40 fokos víznél voltak ezek az értékek, tehát mondhatni hogy hideg motornál. Az autóban 195ezer van, a motornál nem tapasztaltam semmilyen csörgést vagy rendellenességet. Eddig kétszer csináltam telitankolásos fogyasztásmérést, 90/10 arányban országúti fogyim 7,3 l/100, a második, pedig picivel több városi használatnál (60/40 országút/város arányban), sok indítás-leállítgatással 8,45.
Most akkor ilyen értékekkel rohanhatok venni 3db porlasztócsúcsot 270 ezerért, vagy mi? :lol: :lol: :lol:

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.17. 02:42

atesz155 írta:Sziasztok,
hozzáértők véleményét szeretném kérni az alábbi korrekciós értékekről:

Kép

30-40 fokos víznél voltak ezek az értékek, tehát mondhatni hogy hideg motornál. Az autóban 195ezer van, a motornál nem tapasztaltam semmilyen csörgést vagy rendellenességet. Eddig kétszer csináltam telitankolásos fogyasztásmérést, 90/10 arányban országúti fogyim 7,3 l/100, a második, pedig picivel több városi használatnál (60/40 országút/város arányban), sok indítás-leállítgatással 8,45.
Most akkor ilyen értékekkel rohanhatok venni 3db porlasztócsúcsot 270 ezerért, vagy mi? :lol: :lol: :lol:

Egyáltalán nem vagyok szakértő, de nem úgy van, hogy -5 és +5 között kell lennie az értéknek, de -3 alatt és +3 felett már kell számítani egy közelgő csere szükségességére?
(és mintha úgy rémlene, hogy a pozitív érték a kritikusabb)
De majd a szakik megmondják a tutit.
DIS szerint:
Kép
Hozzászólás küldése

VigLink badge