Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Felkészülés a télre

2009.10.12. 21:31

Arra gondoltam, hogy régebbi e39-es kollégák megoszthatnák a tapasztalatukat a téli közlekedéssel kapcsolatban.
Sokunknak, így nekem is első telünk lesz ezzel az autóval, biztos rentgeteg okosság vetődik fel. Olvastam, ha elakad az autó az ASC-t ki kell kapcsolni hintáztatásnál.

Re: Felkészülés a télre

2009.10.12. 22:11

Viper írta:Arra gondoltam, hogy régebbi e39-es kollégák megoszthatnák a tapasztalatukat a téli közlekedéssel kapcsolatban.
Sokunknak, így nekem is első telünk lesz ezzel az autóval, biztos rentgeteg okosság vetődik fel. Olvastam, ha elakad az autó az ASC-t ki kell kapcsolni hintáztatásnál.


Ugyan csak hóból kimászásra még van a ASC félig-be félig-ki (half-on and half-off) mód is: Bekapcsolása addig nyomod az (amúgy nem világitó) ASC gombot amig felgyulladás után el nem alszik. Ekkor kikapcsolja a nyomték határolást, de a fékezés a kipörgő oldalon még megy. Kikapcsolása gyújtás le vesz és vissza rak ekkor gyári alap állapotba (bekapcsolt minden) kerül.

- GUMI: Jó minőségi téli gumi KELL MUSZÁLY. Ha nincs akkor ne használd a kocsit. Aki nehezebb terepen jár annak megcélszerű komolyabb súly a csomag tartóba és akkor késöbb csúszkál. Például láttam olyat aki nem szarozott és berakott egy 50literes fém hordót hátra telenyomta vizzel és nyáron meg leeresztette és kiszedte. Egész télen tudott normálisan közlekedni.

- Ablak törlő lapát csere ha nem volt tavasszal. Akármilyen gumid volt évente cserés.

- Fagyálló ellenörzés milyen fokon fagy meg. Aki 10W-x olajjal áll és kint az utcán -20 fokban azért ésszel az inditással.
Egyszer megszivtam mert ferdén álltam és felvidéki havernál este -25-re ment a hőmérséklet egy gumi megfagyott és elfojt a fékfolyadék. Eredmény: kuplung zárt folyamatosan nem tudod szétnyitni a kézi váltósban. Szerencsére vettünk DOT5-öt a kútnál és betoltuk a bömbit a garázsba melegedni.

- Fagyálló téli ablakmosó nyárit leengedni vagy kinyomni a télivel. Valamelyik hülye az inteziv mosó motoromat sikeresen szétfagyasztotta.
Ékszijak ha gond van vele most jobban előjön.

-AKKUMLÁTOR: feltölteni maximumra. Normális töltés kocsiból ki szed (egy halom mindent állithatsz újra) és az akku kapacitásának 10%án tehát 100Ah akkumat 10A-es töltővel 10 óráig tölteni (a 10 óra fix a töltő áram akku függő). Zselés/AGM akkukat max 14.4Voltal tölteni mert az örök indián mezőkre távoznak. Generátorod ugye jó mert most a töltés is nehezebb lessz hidegben az akkuba.

- Automatások: váltóolaj melegités azaz helyben járatás alapjáraton 1-2 percig indulás elött. Persze ha nem garázsból indulsz és nagy a hideg.

NTautó-ban talán akkor van bemondásra ez a téli (E39klub tagokak ingyenes) felülvizsgálat: Diagnosztika, lengéscsillapitók mérése. De azért kérdezzetek elötte telefonon rá.

Ha necces vidéki útra mész amikor komolyak a viszonyok (hófúvás és egyebek):
- jó téli gumi, mert a többi szart se ér nélküle,
- rakja a kocsiba hóláncot (ami hozzá való tehát figyelni a 17"-nál már méretben nem behelyezhető szövegekre) hátsó kerékhez persze,
- egy-két 5kilós sót (potom pénzért kapható a kútakon) javaslatom szerint egy massziv zacskóba ha kiborul ne szórodjon szét,
- egy kicsi hó lapát ha ki kell ásni,
- van aki esküszik az ócska szőnyegre (én nem próbáltam még) amit a kerék aláraksz és kijön,
- továbbá komolyabb meleg ruházat amit csak tárolsz a kocsiban, mivel több órai ácsorgás után nagyon hideg lessz. Ezt már csak tudom, mert mint hülye amatőr csillagász ilyenkor télen felkapom az akciósan vett siruhát. És ha nincs -10nél hidegebb akkor még ki kell nyitnom 3-5 óra után is a szellőzőket mert megpusztulok a melegtől.
- termoszban meleg tea és némi kaja. Jól jön amikor több órát kell várni.
- Főútakon közlekedni mellék és elhagyatott kis utakat kerülni. Mivel ott kevésbé találnak rád. Ne vicc ez komoly még itt magyarországon is.
- Teletankolni a kocsit legyen benne tartalék. És ha elakadsz nem járatni órákig a motort inkább felöltözni (kipufogógáz vissza az utastérbe és hasonlókat kerülni ha befújja a hó).
- Célszerű valakinek szólni előre telefonon ha messzire mész, hogy várjanak és ha nem érkezel meg akkor tudjanak segitséget hivni.
- Manapság legyen nálad feltöltött (és nem régi ócska akkumlátoros) működőképes mobil.

Aki azt hinné túl aggódom a dolgot. Volt már a családban, hogy elment apám és anyám kiszállásra (belföldi kiküldetés akkori neve) és a fater szedte ki anyámékat katonai csapat szállitóval (lánctalpas) a hóból. Ők is csodálkoztak mivel reggel még nem volt róla szó hogy vidékre mennek (én meg a tesóm közben azt iskolában mit sem sejtve). És mit adj isten összefutottak amikor kellett az amúgy akkor járhatatlan M7-esen. Meg még egy halom járgányt kiszedtek a hóból mire Bp.-re értek. Szóval van tapasztalat :lol:

Jackson, akinek hirtelen ennyi jutott eszébe

2009.10.12. 22:20

Még pár apróság ami közben eszembe jutott:
- Nagyobb városban hólánc felejtős. Max 1-2 nap és kipucolják Budapestet. Addig elég a téli gumi.

- Ha aggódsz a kocsid állapotáért akkor nem célszerű az első havas napon kocsiba ülni, mert sok a barom. Másnap muszály mivel addigra a sok barom összetörte magát és nem megy kocsival. Ilyenkor állati jól lehet menni.

- Időnként megállni kipucolni a havat a kerék vályatból. Meg amúgy is minden megállás után kell. Ha már megfagyott akkor szarabb a következő indulásnál le verni.

- Tessék lepucolni a kint álló kocsikról a havat motorház tető, a kocsi teteje (ez különösen szar mivel megolvad a meleg tető alatt a hó és egy adagban csúszik előre amikor nem kéne egy fékezésnél). Különösen figyelni a szellőzés rácsainak tisztaságára.

- Ha még nem pucoltad ki légszűrő ház leengedő nyilásait, akkor keres meg a közeledben egy klubtagot akit tudja és 5 perc alatt megtanit rá.

Jackson, akinek szó menése van

2009.10.12. 22:31

nagyon furcsa a hátsó kerék hajtás elsőre! nekem legalábbis az volt. az ember egy kicsit úgy érzi nem tud vezetni, mert komolyabb, sokkal komolyabb figyelmet igényel a vezetés mint egy fronthajtásosnál! :oops: :D
a kanyarokban kell vigyázni a gázadásra és az elindulás okoz majd gondot. ha nem figyelsz, az ASC zabálja fékeket.

a "bénázás" zavart és amint volt lehetőségem, lementem egy kietlen bazi nagy parkolóba éjjel és addig gyakoroltam a szűz hóban, amíg lehetett. ...ez sokat segített, ajánlom mindenkinek.

..egyébként már várom a csúszkálást! :lol:

2009.10.12. 22:39

Labi írta:nagyon furcsa a hátsó kerék hajtás elsőre! nekem legalábbis az volt. az ember egy kicsit úgy érzi nem tud vezetni, mert komolyabb, sokkal komolyabb figyelmet igényel a vezetés mint egy fronthajtásosnál! :oops: :D
a kanyarokban kell vigyázni a gázadásra és az elindulás okoz majd gondot. ha nem figyelsz, az ASC zabálja fékeket.

a "bénázás" zavart és amint volt lehetőségem, lementem egy kietlen bazi nagy parkolóba éjjel és addig gyakoroltam a szűz hóban, amíg lehetett. ...ez sokat segített, ajánlom mindenkinek.

..egyébként már várom a csúszkálást! :lol:


Ezt én is imádtam a ASC nélküli E30-ban. Amikor ment ki a segge már rutinból engedtem vissza a gázt. Na ja ott nekem kellett ABS-el nem is :lol: Ja és azért kisebb sebességel megyünk a kanyarokba is be.
Olyannyira megszoktam hogy hülyének nézem aki első-hátsó kerekes vitába kezd. Az első kerekes OFF H Astra nagyon szar volt a BMW mellett mivel 90fokos kikanyarodásánál megpörög a kerék és áll. A bmw-nél finoman érzed amikor megy ki a segge na akkor kell vissza a gázból (persze ez ASC nélküli módban).

De tényleg ha van egy kis rutin a hátsó kerék megcsúszást hogy érzed akkor nagyon pöpec. A nagy parkolós teszt nagyon jó amit Labi mondott (csak ne legyenek fák/járdák közben) és ASC/DSC kikapcs majd úgy lassan tanulgatni.

Jackson, aki csúszkált biza a kicsi 3-asal :wink:

2009.10.12. 22:45

én levittem a feleségem is, hogy a saját kis kocsijával játsszon a hóban. a legérdekesebb számára a vészfékezés volt. ....télen autómatice dupla köv. távolságot hagy. :wink:

a másik: 60-ra felgyorsít, Labi a kéziféket felkapja és nézi az asszony kalimpálását. ...ebbe is elég jól belejött! ez tökéletesen mutatja egy megcsúszást. ...a Bömivel ez nem sikerült! :wink:

2009.10.12. 22:47

Labi írta:én levittem a feleségem is, hogy a saját kis kocsijával játsszon a hóban. a legérdekesebb számára a vészfékezés volt. ....télen autómatice dupla köv. távolságot hagy. :wink:

a másik: 60-ra felgyorsít, Labi a kéziféket felkapja és nézi az asszony kalimpálását. ...ebbe is elég jól belejött! ez tökéletesen mutatja egy megcsúszást. ...a Bömivel ez nem sikerült! :wink:


Ezért kéne a vezetés technikai pálya csak nem tudok kapcsolatot szerezni hiába irtam efer-nek.

Jackson, aki kipróbálná pályán a kocsit

2009.10.12. 22:51

Nekem is eszembe jutott valami:
Jégoldó!
Természetesen arra az esetre, ha jó autóshoz híven van, csak kívülről nézegeted, hogyan lapul a kesztyűtartóban...


...na, akkor belehugyozhatsz a zárba! :lol:

2009.10.12. 23:05

jackson írta:
Labi írta:én levittem a feleségem is, hogy a saját kis kocsijával játsszon a hóban. a legérdekesebb számára a vészfékezés volt. ....télen autómatice dupla köv. távolságot hagy. :wink:

a másik: 60-ra felgyorsít, Labi a kéziféket felkapja és nézi az asszony kalimpálását. ...ebbe is elég jól belejött! ez tökéletesen mutatja egy megcsúszást. ...a Bömivel ez nem sikerült! :wink:


Ezért kéne a vezetés technikai pálya csak nem tudok kapcsolatot szerezni hiába irtam efer-nek.

Jackson, aki kipróbálná pályán a kocsit


hát Efert nem igazán fogod utolérni...
de fel lehet hívni az újpesti autóklubot és be lehet jelentkezni.
a múltkor láttam a srácot aki tartotta és biztosan lehet megint csoportos bulit szervezni. ....csak megint jól kiszúrunk magunkkal, mert bazi hideg volt tavaly is és a seggünk befagyott!! :oops:

2009.10.12. 23:07

kesztyűs jégkaparó

2009.10.12. 23:13

MChris írta:kesztyűs jégkaparó


vagy egy zseb mélygarázs! :lol:

2009.10.12. 23:16

Labi írta:
MChris írta:kesztyűs jégkaparó


vagy egy zseb mélygarázs! :lol:


akár :wink:

tele mosótartály

működő ködlámpa

2009.10.12. 23:26

Jelentem, nekem tavaly télen nyári gumim volt! Kanyarba becsúszás! (1 koccom se volt)

2009.10.12. 23:37

jackson írta:
admin írta:


Ha jég van akkor cseszheted a gumijaidat :!: Én már csúsztam meg és több száz méter múlva inkább az árkot választottam mint a szembejövő autót igaz közben többször sikerült egyenesbe hozni de akkor kezdődött minden élőről.A közel két tonna nem áll meg egy kettő :oops:


Igen a jégre a szöges gumi kell az meg az aszfalton nem jó. Volt egy Ericsson-os kollegám aki svédből jött haza és csak úgy engedték fel a kompra ha fogóval egyesével kihúzgálta a szögeket. :lol: :lol:
Laci: Ez az E39-el volt? és mi lett a vége törött oldal?? vagy megúsztad totál? Mesélj róla egy kicsit többet hagy tanuljunk. Ott az új téliesités topikba mondjuk.

Jackson, aki várja az óvóbácsi meséjét

Igen az E39-el volt két éve karácsonykor sima fő út és tükör jég amit én csak vizesnek hittem csak az volt furcsa hogy mindenki tök lassan megy.Le előztem egy autó sort amikor vissza akartam térni a sávomba akkor kezdődött a buli elindult a hátulja,na ekkor kezdődött a gépészkedés a kormánnyal a párom csak lesett hogy pörgetem a kormányt jobbra balra Többször sikerült egyenesbe hozni és kezdtünk fel lélegezni amikor kezdődött elölről minden.Ez ment pár száz méteren amíg nem jött senki szembe de amikor megérkezett a szembejövő akkor úgy döntöttem inkább az árok mint az autó gondolván hogy az utszéli murvás füves rész talán megfogja a kereket de nem így oldallal bele csúsztunk az árokba De szerencsére csak egy dísztárcsa és a hátsó lökös sarka bánta ezt is az árokban lévő jég törte össze. Akiket megelőztem azok megáltak és várták a végeredményt és utána persze segítetek még az egyik tag ismert egy autó mentőst de nem tudta felhívni mert nem vette föl a telót ezért vissza fordult és elment hozzá hogy melóvan :lol: Így egy avia csörlőzött ki.Ja és mocskos nehéz tud lenni az ajtó ha 45°-ba fölfelé kell ki kinyitni.

2009.10.13. 05:44

Helo
Tempomattal NE közlekedj hóban
üdv zoli

2009.10.13. 05:47

jackson írta:Még pár apróság ami közben eszembe jutott:
- Nagyobb városban hólánc felejtős. Max 1-2 nap és kipucolják Budapestet. Addig elég a téli gumi.

- Ha aggódsz a kocsid állapotáért akkor nem célszerű az első havas napon kocsiba ülni, mert sok a barom. Másnap muszály mivel addigra a sok barom összetörte magát és nem megy kocsival. Ilyenkor állati jól lehet menni.

- Időnként megállni kipucolni a havat a kerék vályatból. Meg amúgy is minden megállás után kell. Ha már megfagyott akkor szarabb a következő indulásnál le verni.

- Tessék lepucolni a kint álló kocsikról a havat motorház tető, a kocsi teteje (ez különösen szar mivel megolvad a meleg tető alatt a hó és egy adagban csúszik előre amikor nem kéne egy fékezésnél). Különösen figyelni a szellőzés rácsainak tisztaságára.

- Ha még nem pucoltad ki légszűrő ház leengedő nyilásait, akkor keres meg a közeledben egy klubtagot akit tudja és 5 perc alatt megtanit rá.

Jackson, akinek szó menése van

Helo
A havat érdemes letakarítani ahogy Jackson klubtárs leírja
miután ráfagy és jégtábla formában csúszkál ide oda MINT egy csiszoló papír úgy működik
a fényezésnek annyi :cry
üdv zoli:

2009.10.13. 05:55

admin írta:
jackson írta:
admin írta:


Ha jég van akkor cseszheted a gumijaidat :!: Én már csúsztam meg és több száz méter múlva inkább az árkot választottam mint a szembejövő autót igaz közben többször sikerült egyenesbe hozni de akkor kezdődött minden élőről.A közel két tonna nem áll meg egy kettő :oops:


Igen a jégre a szöges gumi kell az meg az aszfalton nem jó. Volt egy Ericsson-os kollegám aki svédből jött haza és csak úgy engedték fel a kompra ha fogóval egyesével kihúzgálta a szögeket. :lol: :lol:
Laci: Ez az E39-el volt? és mi lett a vége törött oldal?? vagy megúsztad totál? Mesélj róla egy kicsit többet hagy tanuljunk. Ott az új téliesités topikba mondjuk.

Jackson, aki várja az óvóbácsi meséjét

Igen az E39-el volt két éve karácsonykor sima fő út és tükör jég amit én csak vizesnek hittem csak az volt furcsa hogy mindenki tök lassan megy.Le előztem egy autó sort amikor vissza akartam térni a sávomba akkor kezdődött a buli elindult a hátulja,na ekkor kezdődött a gépészkedés a kormánnyal a párom csak lesett hogy pörgetem a kormányt jobbra balra Többször sikerült egyenesbe hozni és kezdtünk fel lélegezni amikor kezdődött elölről minden.Ez ment pár száz méteren amíg nem jött senki szembe de amikor megérkezett a szembejövő akkor úgy döntöttem inkább az árok mint az autó gondolván hogy az utszéli murvás füves rész talán megfogja a kereket de nem így oldallal bele csúsztunk az árokba De szerencsére csak egy dísztárcsa és a hátsó lökös sarka bánta ezt is az árokban lévő jég törte össze. Akiket megelőztem azok megáltak és várták a végeredményt és utána persze segítetek még az egyik tag ismert egy autó mentőst de nem tudta felhívni mert nem vette föl a telót ezért vissza fordult és elment hozzá hogy melóvan :lol: Így egy avia csörlőzött ki.Ja és mocskos nehéz tud lenni az ajtó ha 45°-ba fölfelé kell ki kinyitni.

Helo
Még jó hogy ennyivel megusztátok
üdv zoli

2009.10.13. 09:14

Sziasztok!

Előre várom a havat, föleg hogy hegyen lakom :?

Téligumi már megvéve felrakva, majd kiderül mi lesz....

2009.10.13. 10:04

Anno E34- 525i mit abs, ohne asc. Jó kis móka volt a kietlen parkoló, minden télen kötelező program a gyakorlás.
Mint Labi írta, vittem asszonyt is a saját kocsijával, szokja és ne parázzon.
És ez tényleg igaz: jobb hátsókerekssel télen, komoly téligumival, +nálamis bennt volt egy kis só, és olyan emelkedőn felmentem, ahol az elsőkerekesek egyhelyben kapartak.
Ami télen még vicces tud lenni, kéziváltósok: a visszaváltásoknál is óvatosan a kuplunggal, ráengedéskor kitörhet a segge.(havas, letaposott úton)
Már hó alig van, M5-nek úgyse kell, gyakorolok egész évben (ha el nem zavarnak a parkolóból :) )
Télen csak jó időben veszem elő, tavaly télen alig kellett letenni.

Jakó leírása nagyon jó, csak akkor hová fér be a babakocsi??? :lol:

2009.10.13. 11:40

Ne most, de majd amikor már komolyabban repkednek a minuszok, hasznos dolog aksiból is felkészülni, ne érjen kellemetlen meglepetés hajnalok hajnalán, amikor nem indul el a kocsi.
Hozzászólás küldése

VigLink badge