* *
Pontos idő: 2024.05.11. 21:28

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 550 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.13. 11:46 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.25. 01:00
Hozzászólások: 15805
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Adott köszi: 338 alkalommal
Kapott köszik: 688 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Celtic írta:
Ne most, de majd amikor már komolyabban repkednek a minuszok, hasznos dolog aksiból is felkészülni, ne érjen kellemetlen meglepetés hajnalok hajnalán, amikor nem indul el a kocsi.

Helo
Az üzemanyagból is a FÍNOMABBAT kell tankolni Alpesi diesel
üdv zoli


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.13. 12:15 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2008.05.08. 00:00
Hozzászólások: 1337
Tartózkodási hely: Kecskemét
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 18 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M5
Évjárata: 2001
Blog: Blog megtekintése (0)
lepke írta:
Celtic írta:
Ne most, de majd amikor már komolyabban repkednek a minuszok, hasznos dolog aksiból is felkészülni, ne érjen kellemetlen meglepetés hajnalok hajnalán, amikor nem indul el a kocsi.

Helo
Az üzemanyagból is a FÍNOMABBAT kell tankolni Alpesi diesel
üdv zoli


O.K. majd kipróbálom az M5-ben :D :D :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.13. 12:49 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.25. 01:00
Hozzászólások: 15805
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Adott köszi: 338 alkalommal
Kapott köszik: 688 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Helo
Lapát mindenképpen szűkséges a kocsiba :wink:
üdv zoli


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.13. 12:54 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
LeviM5 írta:

Jakó leírása nagyon jó, csak akkor hová fér be a babakocsi??? :lol:


Touringban ez nem gond, csak a sedanosok szenvednek miatt.

Jackson, aki Touring és elfér a só

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.13. 13:00 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.04.02. 00:00
Hozzászólások: 7552
Tartózkodási hely: Magyarország
Adott köszi: 262 alkalommal
Kapott köszik: 314 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M73B54
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
LeviM5 írta:

Jakó leírása nagyon jó, csak akkor hová fér be a babakocsi??? :lol:


Touringban ez nem gond, csak a sedanosok szenvednek miatt.

Jackson, aki Touring és elfér a só


sízsák :wink:

_________________
Üdv.
MChris


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.13. 13:54 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 00:00
Hozzászólások: 12126
Tartózkodási hely: Velden am Wörther See
Adott köszi: 349 alkalommal
Kapott köszik: 400 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
lepke írta:
Helo
Lapát mindenképpen szűkséges a kocsiba :wink:
üdv zoli

+csákány! :wink:

_________________
Simi
Kép
Az Audi egy olyan Volkswagen, ami BMW akar lenni!:-)))))"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.18. 17:24 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Ide rángatva az eltévedt hozzászólást az egyéb csoportból:

ricsi214 írta:
Sziasztok!

Szerintem most aktuális ez a kérdés! Hogyan készítsük fel az autót, hogy tároljuk a nyári kerekeket , stb.

Amit én eddig tudok a következő:

A gumikat ha le van szedve felniről állítva kell tárolni és időnként forgatni. Vagy függesztve.

Ha felnin van akkor a levegőnyomást a felére kell csökkenteni és a kerekeket egymáson fektetve kell tárolni. Ehez kapcsolódik, hogy az OBI-ba elvileg mos van 2500 Ft körül álvány.

Az ajtók gumi részét szilikonnal vagy gumiápolóval le kell kezelni, így nem fagy össze az ajtóval.

Egyenlőre ennyi. Várom a többi okosságot!!!


Nos én nem értek hozzá, csak tudok olvasni :lol: A gyári TIS-ben ez szerepel gumi tárolás cimszó alatt:
BMW Service Bulletin 36 04 99 (502) 1999/11havi

A tároló hely:
- hideg pontosabban 15-25fok közötti hőmérsékleten, ha van hősugárzó forrás az legalább egy méterre a gumiktól. De különfűtés nem szükséges télen. Nyáron ajtók és ablakok zárva, hogy ne legyen légmozgás.
- száraz hely, távol a viztől és pára lecsapódástól. Javasolt még vizálló csomagolásba tekerve.
- Logikus de azért leirtán eső, hó nyitott levegőn nem tároljuk. És mellesleg gumi kocsin se mert megrozsdásodhat (LINK gumi kocsihoz)
- sötét, védve a direkt napfény és magas UV roncsoló hatásától
- Enyhe szellőzés avagy mentes az elektromos ózontól. Értsd: elektromos-, hegesztő gépek, elektromos elosztó dobozok amelyek elektromos szikrával ózont tudnak létrehozni. Mert ez rombolja a gumi futófelületét.
- A gumik nem lehetnek olaj, benzin és egyéb ásványi kenőanyagok közelében amelyek oldják vagy porózussá teszik a gumit.
Ha lehetséges egyben tároljuk a felnit és a gumit. Tehát komplett kereket rakjunk el.


Ha felni és gumi egyben akkor lehet lógatva (kötél a felninél fordul) és fektetve (oldalára és rajta a többi, mint a fenti OBI rúdra rakott) de ez utóbbi esetben nem a földön hanem fán mondjuk egy faraklapon (tehát távolságra a földtől). Ha nincs más lehetőség és muszály állitva tárolni akkor kötelező növelni a nyomást 3,5bar-ra kell emelni.
2 havonta nyomás ellenörzés (na erre jó a Secure Pneus mert az nem megy le, egyszer elég megnézni félidőben).

Ha csak gumit raksz el akkor állitva (tehát a normális állapotban a futófelületén) kell tárolni. Ekkor 4 hetente meg kell forgatni, hogy ne ugyan ott álljon. Ja és nem földön hanem polcon kell tárolni.
Tilos lógatva (bele vág a kötél a gumiba) és fektetve (nem tudom miért de csak nem hülyék a BMW mérnökei).

Jackson, aki forditotta

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.18. 17:42 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.25. 01:00
Hozzászólások: 15805
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Adott köszi: 338 alkalommal
Kapott köszik: 688 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
Ide rángatva az eltévedt hozzászólást az egyéb csoportból:

ricsi214 írta:
Sziasztok!

Szerintem most aktuális ez a kérdés! Hogyan készítsük fel az autót, hogy tároljuk a nyári kerekeket , stb.

Amit én eddig tudok a következő:

A gumikat ha le van szedve felniről állítva kell tárolni és időnként forgatni. Vagy függesztve.

Ha felnin van akkor a levegőnyomást a felére kell csökkenteni és a kerekeket egymáson fektetve kell tárolni. Ehez kapcsolódik, hogy az OBI-ba elvileg mos van 2500 Ft körül álvány.

Az ajtók gumi részét szilikonnal vagy gumiápolóval le kell kezelni, így nem fagy össze az ajtóval.

Egyenlőre ennyi. Várom a többi okosságot!!!


Nos én nem értek hozzá, csak tudok olvasni :lol: A gyári TIS-ben ez szerepel gumi tárolás cimszó alatt:
Bömbi Service Bulletin 36 04 99 (502) 1999/11havi

A tároló hely:
- hideg pontosabban 15-25fok közötti hőmérsékleten, ha van hősugárzó forrás az legalább egy méterre a gumiktól. De különfűtés nem szükséges télen. Nyáron ajtók és ablakok zárva, hogy ne legyen légmozgás.
- száraz hely, távol a viztől és pára lecsapódástól. Javasolt még vizálló csomagolásba tekerve.
- Logikus de azért leirtán eső, hó nyitott levegőn nem tároljuk. És mellesleg gumi kocsin se mert megrozsdásodhat (LINK gumi kocsihoz)
- sötét, védve a direkt napfény és magas UV roncsoló hatásától
- Enyhe szellőzés avagy mentes az elektromos ózontól. Értsd: elektromos-, hegesztő gépek, elektromos elosztó dobozok amelyek elektromos szikrával ózont tudnak létrehozni. Mert ez rombolja a gumi futófelületét.
- A gumik nem lehetnek olaj, benzin és egyéb ásványi kenőanyagok közelében amelyek oldják vagy porózussá teszik a gumit.
Ha lehetséges egyben tároljuk a felnit és a gumit. Tehát komplett kereket rakjunk el.


Ha felni és gumi egyben akkor lehet lógatva (kötél a felninél fordul) és fektetve (oldalára és rajta a többi, mint a fenti OBI rúdra rakott) de ez utóbbi esetben nem a földön hanem fán mondjuk egy faraklapon (tehát távolságra a földtől). Ha nincs más lehetőség és muszály állitva tárolni akkor kötelező növelni a nyomást 3,5bar-ra kell emelni.
2 havonta nyomás ellenörzés (na erre jó a Secure Pneus mert az nem megy le, egyszer elég megnézni félidőben).

Ha csak gumit raksz el akkor állitva (tehát a normális állapotban a futófelületén) kell tárolni. Ekkor 4 hetente meg kell forgatni, hogy ne ugyan ott álljon. Ja és nem földön hanem polcon kell tárolni.
Tilos lógatva (bele vág a kötél a gumiba) és fektetve (nem tudom miért de csak nem hülyék a Bömbi mérnökei).

Jackson, aki forditotta

Helo Jackson
Akkor ez most olyan hogy nem szabad megvenni olyan kocsit amit nem használtak három hónapig
üdv zoli


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.18. 20:05 
Offline
Guru
Guru

Csatlakozott: 2008.09.07. 00:00
Hozzászólások: 1063
Tartózkodási hely: Komárom
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 9 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 306D2
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
lepke írta:
jackson írta:
Ide rángatva az eltévedt hozzászólást az egyéb csoportból:

ricsi214 írta:
Sziasztok!

Szerintem most aktuális ez a kérdés! Hogyan készítsük fel az autót, hogy tároljuk a nyári kerekeket , stb.

Amit én eddig tudok a következő:

A gumikat ha le van szedve felniről állítva kell tárolni és időnként forgatni. Vagy függesztve.

Ha felnin van akkor a levegőnyomást a felére kell csökkenteni és a kerekeket egymáson fektetve kell tárolni. Ehez kapcsolódik, hogy az OBI-ba elvileg mos van 2500 Ft körül álvány.

Az ajtók gumi részét szilikonnal vagy gumiápolóval le kell kezelni, így nem fagy össze az ajtóval.

Egyenlőre ennyi. Várom a többi okosságot!!!


Nos én nem értek hozzá, csak tudok olvasni :lol: A gyári TIS-ben ez szerepel gumi tárolás cimszó alatt:
Bömbi Service Bulletin 36 04 99 (502) 1999/11havi

A tároló hely:
- hideg pontosabban 15-25fok közötti hőmérsékleten, ha van hősugárzó forrás az legalább egy méterre a gumiktól. De különfűtés nem szükséges télen. Nyáron ajtók és ablakok zárva, hogy ne legyen légmozgás.
- száraz hely, távol a viztől és pára lecsapódástól. Javasolt még vizálló csomagolásba tekerve.
- Logikus de azért leirtán eső, hó nyitott levegőn nem tároljuk. És mellesleg gumi kocsin se mert megrozsdásodhat (LINK gumi kocsihoz)
- sötét, védve a direkt napfény és magas UV roncsoló hatásától
- Enyhe szellőzés avagy mentes az elektromos ózontól. Értsd: elektromos-, hegesztő gépek, elektromos elosztó dobozok amelyek elektromos szikrával ózont tudnak létrehozni. Mert ez rombolja a gumi futófelületét.
- A gumik nem lehetnek olaj, benzin és egyéb ásványi kenőanyagok közelében amelyek oldják vagy porózussá teszik a gumit.
Ha lehetséges egyben tároljuk a felnit és a gumit. Tehát komplett kereket rakjunk el.


Ha felni és gumi egyben akkor lehet lógatva (kötél a felninél fordul) és fektetve (oldalára és rajta a többi, mint a fenti OBI rúdra rakott) de ez utóbbi esetben nem a földön hanem fán mondjuk egy faraklapon (tehát távolságra a földtől). Ha nincs más lehetőség és muszály állitva tárolni akkor kötelező növelni a nyomást 3,5bar-ra kell emelni.
2 havonta nyomás ellenörzés (na erre jó a Secure Pneus mert az nem megy le, egyszer elég megnézni félidőben).

Ha csak gumit raksz el akkor állitva (tehát a normális állapotban a futófelületén) kell tárolni. Ekkor 4 hetente meg kell forgatni, hogy ne ugyan ott álljon. Ja és nem földön hanem polcon kell tárolni.
Tilos lógatva (bele vág a kötél a gumiba) és fektetve (nem tudom miért de csak nem hülyék a Bömbi mérnökei).

Jackson, aki forditotta

Helo Jackson
Akkor ez most olyan hogy nem szabad megvenni olyan kocsit amit nem használtak három hónapig
üdv zoli



Ezek mind jó és szép dolgok, de...ezek naaagyon elméleti dolgok.
Akinek nincs megfelelő tárolóhelye, mint pl nekem az úgy tudja eltenni az eltennivalót ahogy a hely adja sajna.
Ide tartozik a gumi és az autó is.
Sajna a kocsi kint alszik télen is. Sőt még ponyva sem kerül rá...:-(
Szóval telitank meg a szilikonos kezelés az ok. A törlőgumik cseréje ok. Ugye a hűtő és a mosó folyadékok ellenőrzése ok. Az akku ellenőrzése ok. Meg a belevalók...lapát kevés só (súlynak is kíváló) nekem gyalásó is van bent ( kicsi de hasznos) víz, kicsi rágcsálnivaló...hátha elakad az ember. Meg egy takaró.

A kocsit érdemes elindítani hetente legalább egyszer szerintem pár percre. Átforgatja a motort és az olajat is eljuttatja minden helyre ahonnan kicsurgott. Érdemes arrébb mozdítani ne egy helyen terhelje a gumit.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.18. 20:07 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.25. 01:00
Hozzászólások: 15805
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Adott köszi: 338 alkalommal
Kapott köszik: 688 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Pocilaci írta:
lepke írta:
jackson írta:
Ide rángatva az eltévedt hozzászólást az egyéb csoportból:

ricsi214 írta:
Sziasztok!

Szerintem most aktuális ez a kérdés! Hogyan készítsük fel az autót, hogy tároljuk a nyári kerekeket , stb.

Amit én eddig tudok a következő:

A gumikat ha le van szedve felniről állítva kell tárolni és időnként forgatni. Vagy függesztve.

Ha felnin van akkor a levegőnyomást a felére kell csökkenteni és a kerekeket egymáson fektetve kell tárolni. Ehez kapcsolódik, hogy az OBI-ba elvileg mos van 2500 Ft körül álvány.

Az ajtók gumi részét szilikonnal vagy gumiápolóval le kell kezelni, így nem fagy össze az ajtóval.

Egyenlőre ennyi. Várom a többi okosságot!!!


Nos én nem értek hozzá, csak tudok olvasni :lol: A gyári TIS-ben ez szerepel gumi tárolás cimszó alatt:
Bömbi Service Bulletin 36 04 99 (502) 1999/11havi

A tároló hely:
- hideg pontosabban 15-25fok közötti hőmérsékleten, ha van hősugárzó forrás az legalább egy méterre a gumiktól. De különfűtés nem szükséges télen. Nyáron ajtók és ablakok zárva, hogy ne legyen légmozgás.
- száraz hely, távol a viztől és pára lecsapódástól. Javasolt még vizálló csomagolásba tekerve.
- Logikus de azért leirtán eső, hó nyitott levegőn nem tároljuk. És mellesleg gumi kocsin se mert megrozsdásodhat (LINK gumi kocsihoz)
- sötét, védve a direkt napfény és magas UV roncsoló hatásától
- Enyhe szellőzés avagy mentes az elektromos ózontól. Értsd: elektromos-, hegesztő gépek, elektromos elosztó dobozok amelyek elektromos szikrával ózont tudnak létrehozni. Mert ez rombolja a gumi futófelületét.
- A gumik nem lehetnek olaj, benzin és egyéb ásványi kenőanyagok közelében amelyek oldják vagy porózussá teszik a gumit.
Ha lehetséges egyben tároljuk a felnit és a gumit. Tehát komplett kereket rakjunk el.


Ha felni és gumi egyben akkor lehet lógatva (kötél a felninél fordul) és fektetve (oldalára és rajta a többi, mint a fenti OBI rúdra rakott) de ez utóbbi esetben nem a földön hanem fán mondjuk egy faraklapon (tehát távolságra a földtől). Ha nincs más lehetőség és muszály állitva tárolni akkor kötelező növelni a nyomást 3,5bar-ra kell emelni.
2 havonta nyomás ellenörzés (na erre jó a Secure Pneus mert az nem megy le, egyszer elég megnézni félidőben).

Ha csak gumit raksz el akkor állitva (tehát a normális állapotban a futófelületén) kell tárolni. Ekkor 4 hetente meg kell forgatni, hogy ne ugyan ott álljon. Ja és nem földön hanem polcon kell tárolni.
Tilos lógatva (bele vág a kötél a gumiba) és fektetve (nem tudom miért de csak nem hülyék a Bömbi mérnökei).

Jackson, aki forditotta

Helo Jackson
Akkor ez most olyan hogy nem szabad megvenni olyan kocsit amit nem használtak három hónapig
üdv zoli



Ezek mind jó és szép dolgok, de...ezek naaagyon elméleti dolgok.
Akinek nincs megfelelő tárolóhelye, mint pl nekem az úgy tudja eltenni az eltennivalót ahogy a hely adja sajna.
Ide tartozik a gumi és az autó is.
Sajna a kocsi kint alszik télen is. Sőt még ponyva sem kerül rá...:-(
Szóval telitank meg a szilikonos kezelés az ok. A törlőgumik cseréje ok. Ugye a hűtő és a mosó folyadékok ellenőrzése ok. Az akku ellenőrzése ok. Meg a belevalók...lapát kevés só (súlynak is kíváló) nekem gyalásó is van bent ( kicsi de hasznos) víz, kicsi rágcsálnivaló...hátha elakad az ember. Meg egy takaró.

A kocsit érdemes elindítani hetente legalább egyszer szerintem pár percre. Átforgatja a motort és az olajat is eljuttatja minden helyre ahonnan kicsurgott. Érdemes arrébb mozdítani ne egy helyen terhelje a gumit.

Helo
Na erre való az ÁLLOFÜTÉS
üdv zoli


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.18. 20:09 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2006.12.16. 01:00
Hozzászólások: 1216
Tartózkodási hely: Eu.
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 8 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 525dA
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Ma felkerültek a téli Papucsok az autómra :D , jobb későn mint soha :oops:

_________________
E30+10=E39 :D
''A BMW nem autó, a BMW életérzés. Egy vírus ami gyorsan fertőz, üres pénztárcát és mámoros fílinget hagyva maga után''


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.18. 20:10 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.04.02. 00:00
Hozzászólások: 7552
Tartózkodási hely: Magyarország
Adott köszi: 262 alkalommal
Kapott köszik: 314 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M73B54
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
lepke írta:
Pocilaci írta:
lepke írta:
jackson írta:
Ide rángatva az eltévedt hozzászólást az egyéb csoportból:

ricsi214 írta:
Sziasztok!

Szerintem most aktuális ez a kérdés! Hogyan készítsük fel az autót, hogy tároljuk a nyári kerekeket , stb.

Amit én eddig tudok a következő:

A gumikat ha le van szedve felniről állítva kell tárolni és időnként forgatni. Vagy függesztve.

Ha felnin van akkor a levegőnyomást a felére kell csökkenteni és a kerekeket egymáson fektetve kell tárolni. Ehez kapcsolódik, hogy az OBI-ba elvileg mos van 2500 Ft körül álvány.

Az ajtók gumi részét szilikonnal vagy gumiápolóval le kell kezelni, így nem fagy össze az ajtóval.

Egyenlőre ennyi. Várom a többi okosságot!!!


Nos én nem értek hozzá, csak tudok olvasni :lol: A gyári TIS-ben ez szerepel gumi tárolás cimszó alatt:
Bömbi Service Bulletin 36 04 99 (502) 1999/11havi

A tároló hely:
- hideg pontosabban 15-25fok közötti hőmérsékleten, ha van hősugárzó forrás az legalább egy méterre a gumiktól. De különfűtés nem szükséges télen. Nyáron ajtók és ablakok zárva, hogy ne legyen légmozgás.
- száraz hely, távol a viztől és pára lecsapódástól. Javasolt még vizálló csomagolásba tekerve.
- Logikus de azért leirtán eső, hó nyitott levegőn nem tároljuk. És mellesleg gumi kocsin se mert megrozsdásodhat (LINK gumi kocsihoz)
- sötét, védve a direkt napfény és magas UV roncsoló hatásától
- Enyhe szellőzés avagy mentes az elektromos ózontól. Értsd: elektromos-, hegesztő gépek, elektromos elosztó dobozok amelyek elektromos szikrával ózont tudnak létrehozni. Mert ez rombolja a gumi futófelületét.
- A gumik nem lehetnek olaj, benzin és egyéb ásványi kenőanyagok közelében amelyek oldják vagy porózussá teszik a gumit.
Ha lehetséges egyben tároljuk a felnit és a gumit. Tehát komplett kereket rakjunk el.


Ha felni és gumi egyben akkor lehet lógatva (kötél a felninél fordul) és fektetve (oldalára és rajta a többi, mint a fenti OBI rúdra rakott) de ez utóbbi esetben nem a földön hanem fán mondjuk egy faraklapon (tehát távolságra a földtől). Ha nincs más lehetőség és muszály állitva tárolni akkor kötelező növelni a nyomást 3,5bar-ra kell emelni.
2 havonta nyomás ellenörzés (na erre jó a Secure Pneus mert az nem megy le, egyszer elég megnézni félidőben).

Ha csak gumit raksz el akkor állitva (tehát a normális állapotban a futófelületén) kell tárolni. Ekkor 4 hetente meg kell forgatni, hogy ne ugyan ott álljon. Ja és nem földön hanem polcon kell tárolni.
Tilos lógatva (bele vág a kötél a gumiba) és fektetve (nem tudom miért de csak nem hülyék a Bömbi mérnökei).

Jackson, aki forditotta

Helo Jackson
Akkor ez most olyan hogy nem szabad megvenni olyan kocsit amit nem használtak három hónapig
üdv zoli



Ezek mind jó és szép dolgok, de...ezek naaagyon elméleti dolgok.
Akinek nincs megfelelő tárolóhelye, mint pl nekem az úgy tudja eltenni az eltennivalót ahogy a hely adja sajna.
Ide tartozik a gumi és az autó is.
Sajna a kocsi kint alszik télen is. Sőt még ponyva sem kerül rá...:-(
Szóval telitank meg a szilikonos kezelés az ok. A törlőgumik cseréje ok. Ugye a hűtő és a mosó folyadékok ellenőrzése ok. Az akku ellenőrzése ok. Meg a belevalók...lapát kevés só (súlynak is kíváló) nekem gyalásó is van bent ( kicsi de hasznos) víz, kicsi rágcsálnivaló...hátha elakad az ember. Meg egy takaró.

A kocsit érdemes elindítani hetente legalább egyszer szerintem pár percre. Átforgatja a motort és az olajat is eljuttatja minden helyre ahonnan kicsurgott. Érdemes arrébb mozdítani ne egy helyen terhelje a gumit.

Helo
Na erre való az ÁLLOFÜTÉS
üdv zoli


átforgatja a kereket és az olajat is :?

_________________
Üdv.
MChris


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.18. 20:11 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.04.02. 00:00
Hozzászólások: 7552
Tartózkodási hely: Magyarország
Adott köszi: 262 alkalommal
Kapott köszik: 314 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M73B54
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Levibéka írta:
Ma felkerültek a téli Papucsok az autómra :D , jobb későn mint soha :oops:


nekem is :lol: acélfelni 15" :?

_________________
Üdv.
MChris


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.18. 20:13 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2006.12.16. 01:00
Hozzászólások: 1216
Tartózkodási hely: Eu.
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 8 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 525dA
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
MChris írta:
Levibéka írta:
Ma felkerültek a téli Papucsok az autómra :D , jobb későn mint soha :oops:


nekem is :lol: acélfelni 15" :?


a enyém gyári Alu 15" :nyelves:

_________________
E30+10=E39 :D
''A BMW nem autó, a BMW életérzés. Egy vírus ami gyorsan fertőz, üres pénztárcát és mámoros fílinget hagyva maga után''


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.18. 20:13 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.25. 01:00
Hozzászólások: 15805
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Adott köszi: 338 alkalommal
Kapott köszik: 688 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
MChris írta:
Levibéka írta:
Ma felkerültek a téli Papucsok az autómra :D , jobb későn mint soha :oops:


nekem is :lol: acélfelni 15" :?

Helo
ÉN meg menő vagyok mint Gálvölgyi :lol: :lol: elöttem az utat takaritják :lol: :lol: :lol: :lol:
üdv zoli


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.18. 20:34 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.04.02. 00:00
Hozzászólások: 7552
Tartózkodási hely: Magyarország
Adott köszi: 262 alkalommal
Kapott köszik: 314 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M73B54
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
lepke írta:
MChris írta:
Levibéka írta:
Ma felkerültek a téli Papucsok az autómra :D , jobb későn mint soha :oops:


nekem is :lol: acélfelni 15" :?

Helo
ÉN meg menő vagyok mint Gálvölgyi :lol: :lol: elöttem az utat takaritják :lol: :lol: :lol: :lol:
üdv zoli


vazzeeee :lol:

_________________
Üdv.
MChris


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.18. 20:38 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2007.11.28. 01:00
Hozzászólások: 1102
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E90
Motor tipusa: 30XD
Évjárata: 2010
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
MChris írta:
lepke írta:
MChris írta:
Levibéka írta:
Ma felkerültek a téli Papucsok az autómra :D , jobb későn mint soha :oops:


nekem is :lol: acélfelni 15" :?

Helo
ÉN meg menő vagyok mint Gálvölgyi :lol: :lol: elöttem az utat takaritják :lol: :lol: :lol: :lol:
üdv zoli


vazzeeee :lol:

Akkor gyúrjunk vazzeee


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.18. 21:56 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 00:00
Hozzászólások: 12126
Tartózkodási hely: Velden am Wörther See
Adott köszi: 349 alkalommal
Kapott köszik: 400 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
Ide rángatva az eltévedt hozzászólást az egyéb csoportból:

ricsi214 írta:
Sziasztok!

Szerintem most aktuális ez a kérdés! Hogyan készítsük fel az autót, hogy tároljuk a nyári kerekeket , stb.

Amit én eddig tudok a következő:

A gumikat ha le van szedve felniről állítva kell tárolni és időnként forgatni. Vagy függesztve.

Ha felnin van akkor a levegőnyomást a felére kell csökkenteni és a kerekeket egymáson fektetve kell tárolni. Ehez kapcsolódik, hogy az OBI-ba elvileg mos van 2500 Ft körül álvány.

Az ajtók gumi részét szilikonnal vagy gumiápolóval le kell kezelni, így nem fagy össze az ajtóval.

Egyenlőre ennyi. Várom a többi okosságot!!!


Nos én nem értek hozzá, csak tudok olvasni :lol: A gyári TIS-ben ez szerepel gumi tárolás cimszó alatt:
Bömbi Service Bulletin 36 04 99 (502) 1999/11havi

A tároló hely:
- hideg pontosabban 15-25fok közötti hőmérsékleten, ha van hősugárzó forrás az legalább egy méterre a gumiktól. De különfűtés nem szükséges télen. Nyáron ajtók és ablakok zárva, hogy ne legyen légmozgás.
- száraz hely, távol a viztől és pára lecsapódástól. Javasolt még vizálló csomagolásba tekerve.
- Logikus de azért leirtán eső, hó nyitott levegőn nem tároljuk. És mellesleg gumi kocsin se mert megrozsdásodhat (LINK gumi kocsihoz)
- sötét, védve a direkt napfény és magas UV roncsoló hatásától
- Enyhe szellőzés avagy mentes az elektromos ózontól. Értsd: elektromos-, hegesztő gépek, elektromos elosztó dobozok amelyek elektromos szikrával ózont tudnak létrehozni. Mert ez rombolja a gumi futófelületét.
- A gumik nem lehetnek olaj, benzin és egyéb ásványi kenőanyagok közelében amelyek oldják vagy porózussá teszik a gumit.
Ha lehetséges egyben tároljuk a felnit és a gumit. Tehát komplett kereket rakjunk el.


Ha felni és gumi egyben akkor lehet lógatva (kötél a felninél fordul) és fektetve (oldalára és rajta a többi, mint a fenti OBI rúdra rakott) de ez utóbbi esetben nem a földön hanem fán mondjuk egy faraklapon (tehát távolságra a földtől). Ha nincs más lehetőség és muszály állitva tárolni akkor kötelező növelni a nyomást 3,5bar-ra kell emelni.
2 havonta nyomás ellenörzés (na erre jó a Secure Pneus mert az nem megy le, egyszer elég megnézni félidőben).

Ha csak gumit raksz el akkor állitva (tehát a normális állapotban a futófelületén) kell tárolni. Ekkor 4 hetente meg kell forgatni, hogy ne ugyan ott álljon. Ja és nem földön hanem polcon kell tárolni.
Tilos lógatva (bele vág a kötél a gumiba) és fektetve (nem tudom miért de csak nem hülyék a Bömbi mérnökei).

Jackson, aki forditotta

Jézusmária!
Ezért beszél még a doki is vele SMS-en keresztül.
Veszélyes a Fickó :lol: :lol: :lol:

_________________
Simi
Kép
Az Audi egy olyan Volkswagen, ami BMW akar lenni!:-)))))"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.18. 22:01 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.25. 01:00
Hozzászólások: 15805
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Adott köszi: 338 alkalommal
Kapott köszik: 688 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
simi64 írta:
jackson írta:
Ide rángatva az eltévedt hozzászólást az egyéb csoportból:

ricsi214 írta:
Sziasztok!

Szerintem most aktuális ez a kérdés! Hogyan készítsük fel az autót, hogy tároljuk a nyári kerekeket , stb.

Amit én eddig tudok a következő:

A gumikat ha le van szedve felniről állítva kell tárolni és időnként forgatni. Vagy függesztve.

Ha felnin van akkor a levegőnyomást a felére kell csökkenteni és a kerekeket egymáson fektetve kell tárolni. Ehez kapcsolódik, hogy az OBI-ba elvileg mos van 2500 Ft körül álvány.

Az ajtók gumi részét szilikonnal vagy gumiápolóval le kell kezelni, így nem fagy össze az ajtóval.

Egyenlőre ennyi. Várom a többi okosságot!!!


Nos én nem értek hozzá, csak tudok olvasni :lol: A gyári TIS-ben ez szerepel gumi tárolás cimszó alatt:
Bömbi Service Bulletin 36 04 99 (502) 1999/11havi

A tároló hely:
- hideg pontosabban 15-25fok közötti hőmérsékleten, ha van hősugárzó forrás az legalább egy méterre a gumiktól. De különfűtés nem szükséges télen. Nyáron ajtók és ablakok zárva, hogy ne legyen légmozgás.
- száraz hely, távol a viztől és pára lecsapódástól. Javasolt még vizálló csomagolásba tekerve.
- Logikus de azért leirtán eső, hó nyitott levegőn nem tároljuk. És mellesleg gumi kocsin se mert megrozsdásodhat (LINK gumi kocsihoz)
- sötét, védve a direkt napfény és magas UV roncsoló hatásától
- Enyhe szellőzés avagy mentes az elektromos ózontól. Értsd: elektromos-, hegesztő gépek, elektromos elosztó dobozok amelyek elektromos szikrával ózont tudnak létrehozni. Mert ez rombolja a gumi futófelületét.
- A gumik nem lehetnek olaj, benzin és egyéb ásványi kenőanyagok közelében amelyek oldják vagy porózussá teszik a gumit.
Ha lehetséges egyben tároljuk a felnit és a gumit. Tehát komplett kereket rakjunk el.


Ha felni és gumi egyben akkor lehet lógatva (kötél a felninél fordul) és fektetve (oldalára és rajta a többi, mint a fenti OBI rúdra rakott) de ez utóbbi esetben nem a földön hanem fán mondjuk egy faraklapon (tehát távolságra a földtől). Ha nincs más lehetőség és muszály állitva tárolni akkor kötelező növelni a nyomást 3,5bar-ra kell emelni.
2 havonta nyomás ellenörzés (na erre jó a Secure Pneus mert az nem megy le, egyszer elég megnézni félidőben).

Ha csak gumit raksz el akkor állitva (tehát a normális állapotban a futófelületén) kell tárolni. Ekkor 4 hetente meg kell forgatni, hogy ne ugyan ott álljon. Ja és nem földön hanem polcon kell tárolni.
Tilos lógatva (bele vág a kötél a gumiba) és fektetve (nem tudom miért de csak nem hülyék a Bömbi mérnökei).

Jackson, aki forditotta

Jézusmária!
Ezért beszél még a doki is vele SMS-en keresztül.
Veszélyes a Fickó :lol: :lol: :lol:

Helo
Ebben van valami MERT ha fél évet áll a kocsi egy helyben akkor biztosan
kerékcsapágyat kell cserélni
üdv zoli


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.19. 12:48 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
lepke írta:
Pocilaci írta:
Ezek mind jó és szép dolgok, de...ezek naaagyon elméleti dolgok.
Akinek nincs megfelelő tárolóhelye, mint pl nekem az úgy tudja eltenni az eltennivalót ahogy a hely adja sajna.
Ide tartozik a gumi és az autó is.
Sajna a kocsi kint alszik télen is. Sőt még ponyva sem kerül rá...:-(
Szóval telitank meg a szilikonos kezelés az ok. A törlőgumik cseréje ok. Ugye a hűtő és a mosó folyadékok ellenőrzése ok. Az akku ellenőrzése ok. Meg a belevalók...lapát kevés só (súlynak is kíváló) nekem gyalásó is van bent ( kicsi de hasznos) víz, kicsi rágcsálnivaló...hátha elakad az ember. Meg egy takaró.

A kocsit érdemes elindítani hetente legalább egyszer szerintem pár percre. Átforgatja a motort és az olajat is eljuttatja minden helyre ahonnan kicsurgott. Érdemes arrébb mozdítani ne egy helyen terhelje a gumit.

Helo
Na erre való az ÁLLOFÜTÉS
üdv zoli


Persze itt az elméleti tárolásról ir a TIS. Nekem sincs meg a hőmérsékleti határ a tárolóban. Ha már beinditod a kocsit és arrébb mozditod akkor menj vele egy kört a háztömb körül és úgy állj vissza. Mert jót tesz a guminak meg a csapágyaknak (nekem az öreg tanáraim emiatt is javasolták) ha nem ugyan oda tolod vissza.

Jackson, aki szerint lepke viccel az állófütéssel :lol:

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 550 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot] valamint 16 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator