Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Dizel szivósor javitás

2008.03.14. 11:16

Igazabol nem a javitas erdekelne, hanem amit ViSoR [egy masik topikban emlitett]

Nevezetesen, hogy ha nincs kedvem ugy kb. 100 ezer forintot egy uj szivosorra kiadni igy a 200 ezer km kornyeken, akkor milyen megoldas letezik, amivel megakadalyozhatnam, hogy a pillangoszelepeket egyszercsak beszipkazza a rendszer.

Magyaran a fo tema a "szivósor herélés" :-D

Konstruktiv javaslatokert elore is koszonet.

2008.03.14. 21:11

Leszeded a szívósort,szakember beavatkozása ajánlott!!!
Van egy hosszú rudazat ami egyben mozgatja a szelepeket.Azt kihúzod a helyéről,és utána el kezded kicsavarozgatni egyesével a helyéről a szelepeket!Úgy emlékszem 2 csavar tartja őket oda/db.Egyet kiszedsz,sarokcsiszolóval vagy vasfűrésszel levágod a szelepek azon részét melyek eltakarják a nyílásokat,tehát az alját amely csatlakozik a rudazathoz megtartod,és ha ezzel kész vagy kicsit megcsiszolod,visszarakod a helyére és jöhet a következő 5db.Ha mind megvan és rögzítetted őket utána vissza a rúd,és vissza a szívósor.Nagyjából... de ha valamit kihagytam vagy rosszul emlékszem akkor javítsatok ki! :)

2008.03.14. 21:50

Üdv nektek márkatársak! Lemaradtam vmiről? Miért "kell kiherélni" a szívósort?

2008.03.15. 17:11

Janika_86 írta:Leszeded a szívósort,szakember beavatkozása ajánlott!!!
Van egy hosszú rudazat ami egyben mozgatja a szelepeket.Azt kihúzod a helyéről,és utána el kezded kicsavarozgatni egyesével a helyéről a szelepeket!Úgy emlékszem 2 csavar tartja őket oda/db.Egyet kiszedsz,sarokcsiszolóval vagy vasfűrésszel levágod a szelepek azon részét melyek eltakarják a nyílásokat,tehát az alját amely csatlakozik a rudazathoz megtartod,és ha ezzel kész vagy kicsit megcsiszolod,visszarakod a helyére és jöhet a következő 5db.Ha mind megvan és rögzítetted őket utána vissza a rúd,és vissza a szívósor.Nagyjából... de ha valamit kihagytam vagy rosszul emlékszem akkor javítsatok ki! :)


ööö... nincs tobb kerdesem :D

ja, de meg egy: nem fog ez a motorvezerloelektronikanak vagy tudomisenminek bekavarni? nem akarnam, hogy utana a muszerfalon meginduljon a muppet show...

kösz Jani!

2008.03.15. 17:13

party írta:Üdv nektek márkatársak! Lemaradtam vmiről? Miért "kell kiherélni" a szívósort?


"...hanem amit ViSoR [egy masik topikban emlitett]" <- kattincs ide a valaszhoz ;-)

2008.03.16. 23:01

atizba írta:
party írta:Üdv nektek márkatársak! Lemaradtam vmiről? Miért "kell kiherélni" a szívósort?


"...hanem amit ViSoR [egy masik topikban emlitett]" <- kattincs ide a valaszhoz ;-)


Nem nem.Biztos lehetsz benne...Itt a klubban már sok ember megcsinálta ezt az autóján,többek közt én is.Semmi változás,semmi hiba üzenet,ne aggódj! :wink:

2008.03.16. 23:52

baszki sok szerelőt ismerek, sokat láttam megéltem, de erről a herélésről még sosem hallottam :-)
ami a szívemen a számon izé billentyűmön: ekkora faszságot életemben nem hallottam! mert valahol valaki okosnak egyszer szétesett akkor rögtön buherálni kell, és csodálkozunk hogy annyi ótvar van a piacon.....

2008.03.17. 02:17

Nem egészen így van ez a dolog...Én például "olcsón" megúsztam azzal hogy kiszedtük őket a helyéről,mert "csak" a turbómat kellett emiatt kicserélnem,és nem a komplett blokkot...
De sokat ismerek akinek motorgenerál lett belőle,és olyat is aki ezzel a művelettel valószínűleg sok pénzt spórolt vele.Egyébként külföldi fórumokon olvastunk róla először egy cimbimmel,és mivel ott is sok rossz tapasztalatot írtak,gondoltuk nem árt ha mi is megcsináljuk.Először az enyémen lett megcsinálva.Amikor leszedtük feltűnt hogy 6 szelep helyett csak 5 van.Gondoltuk biztos az előző tulajánál történt,és neki akkor nem volt szerencséje...de nem erről volt szó.Sípolt akkor már egy ideje a turbóm,és gondoltam megnézetem egy szakival.1 nappal később telefonált utánam,hogy egy kis szar fém darab kihajtogatta a geometriát és azért sípolt,meg volt olykor-olykor teljesítmény csökkenés.Megtalálta a kis darabot...a hiányzó szelep volt az!

Szerintem sokmindenkinek fog még meglepetést okozni az e39

2008.03.17. 09:22

ilyen alapon szedjetek le róla mindent ami elromolhat :-)
sőt szedd le a nagynyomásu szivattyút is mert mikor kifingik befolyik a gázolaj a blokkba, és ez jóval többször előfordul :-)
ami gyárilag ottvan az oda van tervezve. ez egy összehangolt rendszer. pontosan ki van méretezve mikor kell csak egy szelepen keresztűl szívnia a motornak. az lehet hogy te nem érzel külömbséget de "ő" érzi :-)
Ha valaki fél, szedje le a szívócsövet, tekerje ki a kiscsavarokat a pillangón és csavarragasztóval bekenve tekerje vissza, sosem lesz semmi baja többet. de kivenni....

2008.03.17. 16:05

BMW_Power írta:ami gyárilag ottvan az oda van tervezve. ez egy összehangolt rendszer. pontosan ki van méretezve mikor kell csak egy szelepen keresztűl szívnia a motornak.

na igen, pont ez az egy az, ami miatt en is bizonytalankodtam: ha csak joval kesobb jon ki rajta valami pont emiatt, akkor nem sok ertelme van a sporolasnak. Janika, neked mennyit ment azota az autod sacc/kb, miota megcsinaltatok a szivosort?

2008.03.17. 17:24

BMW_Power írta:baszki sok szerelőt ismerek, sokat láttam megéltem, de erről a herélésről még sosem hallottam :-)
ami a szívemen a számon izé billentyűmön: ekkora faszságot életemben nem hallottam! mert valahol valaki okosnak egyszer szétesett akkor rögtön buherálni kell, és csodálkozunk hogy annyi ótvar van a piacon.....


Én emlékszem még amikor a kartergázszűrő cseréjére ugyan ez volt az első reakciód... és mi lett a vége :lol:

2008.03.17. 22:00

BMW_Power írta:ilyen alapon szedjetek le róla mindent ami elromolhat :-)
sőt szedd le a nagynyomásu szivattyút is mert mikor kifingik befolyik a gázolaj a blokkba, és ez jóval többször előfordul :-)
ami gyárilag ottvan az oda van tervezve. ez egy összehangolt rendszer. pontosan ki van méretezve mikor kell csak egy szelepen keresztűl szívnia a motornak. az lehet hogy te nem érzel külömbséget de "ő" érzi :-)
Ha valaki fél, szedje le a szívócsövet, tekerje ki a kiscsavarokat a pillangón és csavarragasztóval bekenve tekerje vissza, sosem lesz semmi baja többet. de kivenni....


Érdekes,hogy ezt pont olyan ember mondja akinek fogalma sincs arról milyen egy gyári rendszer...
Tudtommal azért nem 200 lóerős egy 520d mert nem bír el annyit! :idea:
De mind1,én nem szeretnék senkit sértegetni,fogadd el,hogy van aki másképp gondolja mint te és ennyi.
Bocs az offért!

2008.03.20. 23:59

ViSoR írta:
BMW_Power írta:baszki sok szerelőt ismerek, sokat láttam megéltem, de erről a herélésről még sosem hallottam :-)
ami a szívemen a számon izé billentyűmön: ekkora faszságot életemben nem hallottam! mert valahol valaki okosnak egyszer szétesett akkor rögtön buherálni kell, és csodálkozunk hogy annyi ótvar van a piacon.....


Én emlékszem még amikor a kartergázszűrő cseréjére ugyan ez volt az első reakciód... és mi lett a vége :lol:


De meg is követtem érte mindenkit!! és érthetően le is vezettem miért kell. Elismertem a hibát vagy nem?
érdekes hogy pont Te esel nekem! köszi!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára BMW_Power 2008.03.21. 00:34-kor.

2008.03.21. 00:13

Janika_86 írta:
BMW_Power írta:ilyen alapon szedjetek le róla mindent ami elromolhat :-)
sőt szedd le a nagynyomásu szivattyút is mert mikor kifingik befolyik a gázolaj a blokkba, és ez jóval többször előfordul :-)
ami gyárilag ottvan az oda van tervezve. ez egy összehangolt rendszer. pontosan ki van méretezve mikor kell csak egy szelepen keresztűl szívnia a motornak. az lehet hogy te nem érzel külömbséget de "ő" érzi :-)
Ha valaki fél, szedje le a szívócsövet, tekerje ki a kiscsavarokat a pillangón és csavarragasztóval bekenve tekerje vissza, sosem lesz semmi baja többet. de kivenni....


Érdekes,hogy ezt pont olyan ember mondja akinek fogalma sincs arról milyen egy gyári rendszer...
Tudtommal azért nem 200 lóerős egy 520d mert nem bír el annyit! :idea:
De mind1,én nem szeretnék senkit sértegetni,fogadd el,hogy van aki másképp gondolja mint te és ennyi.
Bocs az offért!


De kinyilt a csipa!
1:Honnan veszed te hogy én nemtudom milyen egy gyári rendszer??
2:marha okos vagy! Miért te csináltál ennyit? de rosszul tudod.
3:már megtetted!
4: te is fogadd el hogy van egy az 1600-ból akinek meg nemtetszik!
Na idefigyelj kisfiam, azt hogy én mit kisérletezek a saját autómmal, és mi nem gyári rajta az az én privát dolgom. És? megcsináltam? működik? te fizetted? MONDTAM ÉN VALAKINEK HOGY CSINÁLJA UTÁNAM?? Megosztottam tapasztalataimat -látom kár volt, gondoltam másnak jóljön ha valahol extrém tuning tartósságával hűlyítik! De ilyen beszólások után felesleges. sajnos nekem apuci nem vett hathengerest éretségire....sajnos erre telt. És már megint átírtam, megint nem gyári, és? ha beszarik beirom nem kussolok róla. Talán valaki profitálhat belőle.
Te is azt csinálsz a tieddel amit akarsz öreg, csak annyi a különbség kettőnk közt hogy én senkit nem buzdítottam marhaságokra!
Marhára nem érdekel hogy ha valaki másként gondolja, de ha már sokan mennek utána....
Szedjétek ki !! rajta. :-DD
Sértegesselek énis?
Tudod te hogy pontosan mit csinál, mi a feladata, minek mikor nyit-zár az a pillangósor ott amit kiheréltél??????

Szívósor

2008.03.21. 09:13

BMW_Power írta:
Janika_86 írta:
BMW_Power írta:ilyen alapon szedjetek le róla mindent ami elromolhat :-)
sőt szedd le a nagynyomásu szivattyút is mert mikor kifingik befolyik a gázolaj a blokkba, és ez jóval többször előfordul :-)
ami gyárilag ottvan az oda van tervezve. ez egy összehangolt rendszer. pontosan ki van méretezve mikor kell csak egy szelepen keresztűl szívnia a motornak. az lehet hogy te nem érzel külömbséget de "ő" érzi :-)
Ha valaki fél, szedje le a szívócsövet, tekerje ki a kiscsavarokat a pillangón és csavarragasztóval bekenve tekerje vissza, sosem lesz semmi baja többet. de kivenni....


Érdekes,hogy ezt pont olyan ember mondja akinek fogalma sincs arról milyen egy gyári rendszer...
Tudtommal azért nem 200 lóerős egy 520d mert nem bír el annyit! :idea:
De mind1,én nem szeretnék senkit sértegetni,fogadd el,hogy van aki másképp gondolja mint te és ennyi.
Bocs az offért!


De kinyilt a csipa!
1:Honnan veszed te hogy én nemtudom milyen egy gyári rendszer??
2:marha okos vagy! Miért te csináltál ennyit? de rosszul tudod.
3:már megtetted!
4: te is fogadd el hogy van egy az 1600-ból akinek meg nemtetszik!
Na idefigyelj kisfiam, azt hogy én mit kisérletezek a saját autómmal, és mi nem gyári rajta az az én privát dolgom. És? megcsináltam? működik? te fizetted? MONDTAM ÉN VALAKINEK HOGY CSINÁLJA UTÁNAM?? Megosztottam tapasztalataimat -látom kár volt, gondoltam másnak jóljön ha valahol extrém tuning tartósságával hűlyítik! De ilyen beszólások után felesleges. sajnos nekem apuci nem vett hathengerest éretségire....sajnos erre telt. És már megint átírtam, megint nem gyári, és? ha beszarik beirom nem kussolok róla. Talán valaki profitálhat belőle.
Te is azt csinálsz a tieddel amit akarsz öreg, csak annyi a különbség kettőnk közt hogy én senkit nem buzdítottam marhaságokra!
Marhára nem érdekel hogy ha valaki másként gondolja, de ha már sokan mennek utána....
Szedjétek ki !! rajta. :-DD
Sértegesselek énis?
Tudod te hogy pontosan mit csinál, mi a feladata, minek mikor nyit-zár az a pillangósor ott amit kiheréltél??????


Szia BMW_Power!

Ne húzd fel magad, felesleges. Szerintem ő sem úgy gondolta, nem hiszem, hogy sértegetni akart volna! :wink: Amúgy elgondolkodtam amit írtál, s igazából nekem is az futott végig a kis fejembe, hogy ha tulajdonképpen kivehető anélkül, hogy bármi baj lenne utána, akkor minek is került bele??? :?: Valami oka csak volt! Nem tudom, én nem biztos, hogy merném kiszedni, mivel lehet, hogy rövidtávon nincs semmi gond, ha nincs benne, de mi van, ha hosszabb távon több bajt csinál, mint amennyit nyert az ember a kiheréléssel? :?: :!:
Amúgy annak van vmi előjele, ha vmi gebasz van vele? Fel lehet ismerni a gondot, mielőtt tényleg elengedi magát? :roll:

2008.03.21. 09:25

egy analógia jut eszembe:
régebben mindekinek kikapkodták a manduláját, mondván úgyse való az semmire, nem is lesz belőle baj, ha kivesszük. ha bennt marad, akkor meg inkább csak bajt csinál.
aztán ma már az az új trend, hogy ha lehet, akkor inkább ne.
persze lehet, hogy tök hülyeség ez a párhuzam :D

Re: Szívósor

2008.03.21. 09:44

vaszarig írta:
BMW_Power írta:
Janika_86 írta:
BMW_Power írta:ilyen alapon szedjetek le róla mindent ami elromolhat :-)
sőt szedd le a nagynyomásu szivattyút is mert mikor kifingik befolyik a gázolaj a blokkba, és ez jóval többször előfordul :-)
ami gyárilag ottvan az oda van tervezve. ez egy összehangolt rendszer. pontosan ki van méretezve mikor kell csak egy szelepen keresztűl szívnia a motornak. az lehet hogy te nem érzel külömbséget de "ő" érzi :-)
Ha valaki fél, szedje le a szívócsövet, tekerje ki a kiscsavarokat a pillangón és csavarragasztóval bekenve tekerje vissza, sosem lesz semmi baja többet. de kivenni....


Érdekes,hogy ezt pont olyan ember mondja akinek fogalma sincs arról milyen egy gyári rendszer...
Tudtommal azért nem 200 lóerős egy 520d mert nem bír el annyit! :idea:
De mind1,én nem szeretnék senkit sértegetni,fogadd el,hogy van aki másképp gondolja mint te és ennyi.
Bocs az offért!


De kinyilt a csipa!
1:Honnan veszed te hogy én nemtudom milyen egy gyári rendszer??
2:marha okos vagy! Miért te csináltál ennyit? de rosszul tudod.
3:már megtetted!
4: te is fogadd el hogy van egy az 1600-ból akinek meg nemtetszik!
Na idefigyelj kisfiam, azt hogy én mit kisérletezek a saját autómmal, és mi nem gyári rajta az az én privát dolgom. És? megcsináltam? működik? te fizetted? MONDTAM ÉN VALAKINEK HOGY CSINÁLJA UTÁNAM?? Megosztottam tapasztalataimat -látom kár volt, gondoltam másnak jóljön ha valahol extrém tuning tartósságával hűlyítik! De ilyen beszólások után felesleges. sajnos nekem apuci nem vett hathengerest éretségire....sajnos erre telt. És már megint átírtam, megint nem gyári, és? ha beszarik beirom nem kussolok róla. Talán valaki profitálhat belőle.
Te is azt csinálsz a tieddel amit akarsz öreg, csak annyi a különbség kettőnk közt hogy én senkit nem buzdítottam marhaságokra!
Marhára nem érdekel hogy ha valaki másként gondolja, de ha már sokan mennek utána....
Szedjétek ki !! rajta. :-DD
Sértegesselek énis?
Tudod te hogy pontosan mit csinál, mi a feladata, minek mikor nyit-zár az a pillangósor ott amit kiheréltél??????


Szia BMW_Power!

Ne húzd fel magad, felesleges. Szerintem ő sem úgy gondolta, nem hiszem, hogy sértegetni akart volna! :wink: Amúgy elgondolkodtam amit írtál, s igazából nekem is az futott végig a kis fejembe, hogy ha tulajdonképpen kivehető anélkül, hogy bármi baj lenne utána, akkor minek is került bele??? :?: Valami oka csak volt! Nem tudom, én nem biztos, hogy merném kiszedni, mivel lehet, hogy rövidtávon nincs semmi gond, ha nincs benne, de mi van, ha hosszabb távon több bajt csinál, mint amennyit nyert az ember a kiheréléssel? :?: :!:
Amúgy annak van vmi előjele, ha vmi gebasz van vele? Fel lehet ismerni a gondot, mielőtt tényleg elengedi magát? :roll:


Hát jól felhuztam magam tegnap tényleg. De basszus ha valami szart irok ami nem igaz akkor belátom. Előbb utóbb. Bár azis igaz nagyon nehezen vagyok meggyőzhető. Nembaj. De az hogy valaki olyan dolgot hánytorgasson fel nekem röhögve gúnyosan ami nekem és családomnak hatalmas kiadással járt az nagyon nem fair!!!
Megmondom őszintén most itt fogalmam sincs miafrásznak zárja az egyik szívócsatornát hengerenként az a pillangó. Nemtudom hogy csak környezetvédelmi levegőszegényítés oka van vagy egyéb. De előbb utóbb úgyis megtudom.
De felőlem vegye ki mindenki, mert jövöhéten valakinek a valakijének beesik a motorba és én leszek az oka!
Mivel nincs is mindegyiken valószínűleg kivétele semmi változást nem okoz, de lehet bizonyos üzemi körülmények másként vannak programozva.

2008.03.21. 14:03

Ezt a kivételt én is butaságnak tartom. Nem hülye emberek találták ki és ez a beleesés nem tipushiba és nem törvényszerű.
Főleg, hogy úgy vegyem ki, hogy azt sem tudom miért van ott!
Viszont szerintem ki kellene venni a katalizátort, az üzemanyagszűrőt és a légszűrőt. Ezeket tudjuk miért van. Ráadásúl picit jobban fog menni a gép! Meg szúrkálhatnánk kis csavarhúzóval lukakat a kipufdobra- mert nem lenne akkora a fojtás és fasza sportos lenne a hangja...

2008.03.21. 14:41

Most hogy olvasom az indulatokat,picit hülyén érzem magam mert Én kérdeztem hogy "miért kell"? De megyek délután a "gőzösért" a szerelőmhöz,megkérdem neki mi a véleménye ezzel kapcsolatban. Ha lessz érdemi infóm megosztom veletek.

2008.03.21. 14:56

Egy másik autómon hasonlóan jártam az EGR avagy AGR szeleppel. Ki akarták herélni, nem engedtem, mert azt mérnökök tervezték oda, nem véletlen van az ott. De csak rángatott, szar volt, - csere pucolás szóba jött minden, mire valaki benyögte, hogy mifasznak van az ott. Utánanéztünk és a kipuffogógázt vezette vissza, hogy újraégetve javítsa a környezetvéd. kibocs. értéket. Ledugóztuk, onnantól nem rángatott, lent jobban húzott, és kevesebbet kajált - a zöldkártyát ugyanúgy csont nélkül kapta. Azóta fentartással kezelem az ilyen dolgkat - inkább hiszek a gyakorlatnak, mint a papírformának.
Egyszóval én változatlanul tartom AZT, amit a topicomba írtam: az ellenőrzése a feltétlenül javasolt (mivel nagy kárt okozhat) - de nem a nekifutásból való kitépése.
Hozzászólás küldése

VigLink badge