Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

2009.11.25. 23:28

MChris írta:
PMiki írta:Hát comfort ülést nem sikerült találnom, de a keresgélés közben találtam egy nagyon szép állapotban lévő motoros memóriás ülést.

Így hamár úgyis szét kell szednem az ülést akkor legyen motoros memóriás és ha már memóriás akkor legyen az anyós ülés is az mivel --> EZT <-- találtam a nagy keresgélés közben.

Ugye ehhez kell egy angol vezető ülés (motoros memóriás) akinek van vagy tud ilyet ne tartsa magában bármilyen jó.

Dokumentálom a szerelést=szop@st a későbbekben.

Hogy kell kiszedi a fejtámlát a motoros ülésből?

PMiki


Szép!

Doksit már én is néztem ügyes :wink:

A fejtámlát ugyanúgy ki lehet húzni belőle mint a nem motorosból.
Visszarakásnál kell óvatosan bánni vele, csak az első kattanásig szabad nyomni.

2009.12.07. 20:25

Admin segítségével elindult a történet:

Ők ketten helyet cserélnek:

Kép

Az ülés hűlt helye:

Kép

Individual extra:

Kép

PMiki

2009.12.12. 16:43

A mai nap egy igazi ülés szerelő nap, admin is belekóstolt a történetbe.
Az első dolog amibe beleszalad az ember mikor igazán szét akarja szedni az ülést az az, hogy hogy jön le a hátlap.

Az ülés hátlap két módon lehet rögzítve a ülésre:

Régebbi (az én autóm 2002.-es 06.-hó azon még így van)
A hátlapot négy rugós patent fogja kettő fent és kettő lent a felső kettőt lefele húzással lehet kiakasztani miután az alsó kettőt kipattintotta az ember.
Tehát így néz ki az ülés hátulja levett hátlappal:
Kép

A felső patent beakadási helye:
Kép

A felső patent:
Kép

Az alsó patent beakadási helye:
Kép

Az alsó patent:
Kép

Az alsó patentot nekem úgy sikerült kipattintanom, hogy a hátlapot alul óvatosan felhúztam egy kicsit annyira, hogy be lehessen látni, majd a patent az ülés közepe felé eső oldalán beakasztottam egy nagy lapos csavarhúzó fejét a patent félköralakú hajlatának alsó része és az ülésben lévő műanyag patent tartó közé. Ezután rácsapva a csavarhúzó végére a patent kiakasztható. Miután az alsó két patent ki lett akasztva a felső kettőt csak egyszerűen le kell húzni.

Az újabb (admin ülései már ilyenek) a két alsó patent helyett csavarok vannak ezzel jelentős szopástól megkímélve az embert itt csak ezeket kell kicsavarni, majd lehúzni a felső kettőt.

Remélem meg lehet érteni.

PMiki

2009.12.12. 17:24

Az egész történettel azért kezdtem el foglalkozni mivel az ülésem szét van ülve és már kényelmetlen. Felbuzdulva Labi üléslap cserélős leírásán én is bele mertem vágni a dologba, sajnos a Labi által említett 19.000 Ft-os üléslap mostanra már pont egy tízessel többe kerül, mivel az általam megvett ülések közel sem voltak szétülve gondoltam adok nekik egy esélyt.
Miután szétszedtem az ülést kezembe akadt au ülés szivacsa, szerencsére ezen nem mutatkoztak a Labi által említett szétmorzsolódás nyomai viszont a használat azért látszott rajtuk.
A szivacs két oldalán az oldalsó dudorok alsó felénél a következő repedések figyelhetőek meg:
Kép

Hasonló, habár kisebb repedés van a szivacs alján közepén, habár ez a repedés merőleges az előbbire:
Kép

Mivel ezek a repedések jelentősen gyöngítenek a szivacson megragasztottam őket. A szivacs anyaga PU hab így tökéletesen ragasztható oldószeres kontakt ragasztóval én EMFI-t használtam, de Pálam Fix/Text is tökéletesen megfelel:
Kép

Az a ragasztó úgy készül, hogy nem adnak zsebkendőt a H1N1 fertőzötteknek csak a ragasztó üres edényét:
Kép

Mindkét ragasztandó felületet be kell kenni, várni még megszárad a ragasztó, majd a két felületet egymásnak préselni:
Kép

És így néz ki megragasztva:
Kép

Ezután azon kezdtem el törpölni, hogy mitől reped/szakad el a szivacs és mér pont ott. Erre maga az ülés váza adta meg a választ:
Kép

A fenti képen látható, hogy az ülés váza oldalt merev, felemelkedik az oldaltartást biztosító hurkák belsejében is van nem is kevés vas. A ülés váz rugalmasságát az aljában lévő zöld fém rugók adják.

Az oldalsó fém rész közelről:
Kép

Ezen a fent körbefutó fém peremen fekszik fel a szivacs ez innen nem tud mozdulni csak összenyomódni, ám mikor bele ülünk az ülésbe az ülés váz középső része rugózik az ezen lévő szivacs a rugóval mozog míg a fixen feltámasztott peremen lévő széle nem tud mozogni. Ugyan ez van az ülés szivacs eleje és közepe között. Szerintem emiatt szakad el s szivacs a két oldalán és a közepén. És ez amiatt történik meg mivel egyrészt a szivacs is összébb esik másrészt a zöld rugók is megnyúlnak az idő múltával. Emiatt én megerősítettem a kérdéses széleket:
Kép
Kép

A pluszban felragasztott 1,5mm-es padlószőnyeg csíkok minden további gond nélkül elférnek.
Nekem az ülésemmel főkét az a bajom, hogy mikor bele ülök azt érzem, hogy túlzottan besüpped alattam és a két oldalt pedig nyom. Tanulmányozva az ülést azt találtam, hogy a süppedés a fent már vázolt két dolog miatt lehet az oldalsó nyomást pedig az ülés háttámlájának állító mechanizmusa okozza szintén a túl nagy besüppedés miatt.
Ezt kompenzálandó készítettem egy plusz szivacs réteget az ülés eredeti szivacsa és az ülésváz rugózata közé.
Mivel a rugózat igen kis felületen fekszik fel ezért erre közvetlenül nem lehet szivacsot rakni ezen okból van a gyári szivacs ezen része is egy szövetréteggel megerősítve. Így összeragasztottam egy tojásszivacsot és egy ipari filcet:
Kép
Kép

A csupasz ülés váz:
Kép

Ide kerül a plusz szivacs:
Kép

A gyors próba alapján sokkal kényelmesebb az ülés, és mivel megemelkedett a szivacs valószínűleg az eddig kicsit meggyűrődött bőr is ki fog simulni.

PMiki

2009.12.12. 17:52

tyűha! nem semmi!! gratula eddig kijár rendesen!! :taps:

...nálam a szétmorzsolódás azért volt (és minden sportülésnél ezért van) mert a kagylónál van egy plusz kiemelkedő vas, ami tartást ad és arra ülnek rá sokan amikor ki be szállnak, ezért megy szét...de látom nálad is volt, csak nem olyan magasan!

szép munka! :D

2009.12.12. 18:35

Tényleg szuper leirás és képek.

Jackson, aki gratulál :taps:

2009.12.12. 19:46

Helo Miki
Nemcsak HIFI ben vagy jó :taps: :taps: :taps:
üdv zoli

2009.12.12. 20:24

Itt egy kép a mi mai munkánkról is(több kép nincs mert lemerült gép).És Köszi Miki az infókat. :lol:

Kép

2009.12.12. 21:03

admin írta:Itt egy kép a mi mai munkánkról is(több kép nincs mert lemerült gép).És Köszi Miki az infókat. :lol:

Kép


Örülök ha tudtam segíteni.

Mintha nálam készült volna a kép :lol:

PMiki

2009.12.12. 21:11

madox írta:
PMiki írta:
kovessyroli írta:
Labi írta:Kövessyroli húzatta újra velúrral ha jól emlékszem. keresd meg Őt!

egyébként fel lehet újítani az eredetit! :wink:

Celtic egyszer már beszúrta az ápolási topicba a fotókat róla!



én újrahúzattam az üléseimet egy kárpitos sráccal, aki egyébként az eybl-nél dolgozik. aki nem tudná esetleg, akkor ez a cég varrja a bmw-nek és a mercinek a huzatokat.
úgyhogy nem a sötétben tapogatózott a srác.
úgy emlékszem, hogy 100-at kért az ülésfűtéssel együtt. ebben benne volt az anyagköltség is.
az ülések szélei alcantara, a belső rész nálam szövet, de dolgozik bőrrel is, az kb. 120eft körül van, de olyan lesz, mint az új. vagy jobb.


Az elérhetősége kellene az embernek, ha lehet ide ha nem pü.

PMiki


Nekem is légyszi!


Sziasztok!

Ez az alcantara dolog engem is érdekelne, megkaphatnám én is a számot?

Üdv.

Odus

2009.12.12. 21:18

PMiki írta:
admin írta:Itt egy kép a mi mai munkánkról is(több kép nincs mert lemerült gép).És Köszi Miki az infókat. :lol:

Kép


Örülök ha tudtam segíteni.

Mintha nálam készült volna a kép :lol:

PMiki

Helo Miki
Nálatok még nyár van :?: :?: zöldell a FŰ
üdv zoli

2009.12.12. 21:18

PMiki!
Bravó :taps:
Üdv: Zoli

2009.12.12. 21:19

lepke írta:
PMiki írta:
admin írta:Itt egy kép a mi mai munkánkról is(több kép nincs mert lemerült gép).És Köszi Miki az infókat. :lol:

Kép


Örülök ha tudtam segíteni.

Mintha nálam készült volna a kép :lol:

PMiki

Helo Miki
Nálatok még nyár van :?: :?: zöldell a FŰ
üdv zoli
Ez nálam van :lol:

2009.12.12. 21:31

admin írta:
lepke írta:
PMiki írta:
admin írta:Itt egy kép a mi mai munkánkról is(több kép nincs mert lemerült gép).És Köszi Miki az infókat. :lol:

Kép


Örülök ha tudtam segíteni.

Mintha nálam készült volna a kép :lol:

PMiki

Helo Miki
Nálatok még nyár van :?: :?: zöldell a FŰ
üdv zoli
Ez nálam van :lol:

Helo
Akkor nálatok :wink: a betéten azok a fekete pontok :roll: micsodák :?: :?: a fűtéshez van köze :?:
üdv zoli

2009.12.12. 21:56

Le a kalappal, nagyon jók a képek! Ámulok és bámulok... :wink:

Yoli: a fű télen is zöldel... :wink:

2009.12.12. 23:47

lepke írta:
admin írta:
lepke írta:
PMiki írta:
admin írta:Itt egy kép a mi mai munkánkról is(több kép nincs mert lemerült gép).És Köszi Miki az infókat. :lol:

Kép


Örülök ha tudtam segíteni.

Mintha nálam készült volna a kép :lol:

PMiki

Helo Miki
Nálatok még nyár van :?: :?: zöldell a FŰ
üdv zoli
Ez nálam van :lol:

Helo
Akkor nálatok :wink: a betéten azok a fekete pontok :roll: micsodák :?: :?: a fűtéshez van köze :?:
üdv zoli


A szivacson amin a huzat vannak lukak, hogy a levegő gyorsan távozzon mikor ráülsz különben szétszakadna a huzat azon a lukakon keresztül lett koszos a hozat belső fele.

PMiki

2009.12.12. 23:51

Nameg a bélgázok is azokon távoznak :oops:

2009.12.12. 23:52

PMiki írta:
lepke írta:
admin írta:
lepke írta:
PMiki írta:
admin írta:Itt egy kép a mi mai munkánkról is(több kép nincs mert lemerült gép).És Köszi Miki az infókat. :lol:

Kép


Örülök ha tudtam segíteni.

Mintha nálam készült volna a kép :lol:

PMiki

Helo Miki
Nálatok még nyár van :?: :?: zöldell a FŰ
üdv zoli
Ez nálam van :lol:

Helo
Akkor nálatok :wink: a betéten azok a fekete pontok :roll: micsodák :?: :?: a fűtéshez van köze :?:
üdv zoli


A szivacson amin a huzat vannak lukak, hogy a levegő gyorsan távozzon mikor ráülsz különben szétszakadna a huzat azon a lukakon keresztül lett koszos a hozat belső fele.

PMiki

Helo Miki
Köszönöm a választ :wink:
üdv zoli

2009.12.12. 23:53

simi64 írta:Nameg a bélgázok is azokon távoznak :oops:

:lol: :lol: :lol: :lol: :kalapács :kalapács :kalapács :kalapács

2009.12.13. 17:39

Miki,Laci :taps: :franko:
Hozzászólás küldése

VigLink badge