Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

2010.03.31. 15:26

jackson írta:
Pocilaci írta:A P-busz a GM3 25-ös lába (x332) fehér 26 pólusú csati...az üléseknél a 2 láb a kapcsolók alatt modulban...
A sofőr oldali ajtómodulon ( amin az ablakemelő gombokk vannak x1129) a 11-es láb ez fekete 18 pólusú csati...
WDS-ben látszik szépen hové kell kötni az ebet....


Pocilaci: kicsin múlott hogy conferencia videóba bekapcsoljalak mert láttam akkor online voltál a skype-on. Még nem is tudom tud-e három részvevős videó konferenciát csinálni.

Én is ezt kerestem ki nekik csak úgy videón keresztül:
J: leveszed a kesztyű tartót
P: ok .... a francba milyen nehéz bezzeg az e38-ban.
J: na ott balra a csati
P: ez
J: igen ahova az elöbb mutattál
:D :D :D

Jackson, aki majdnem berántott a konferenciába


Na az szép lett volna :-) akkor ketten keserítjük az életét....viszont a video konf a skypén nem tudom ment volna-e...azt hiszem csak 2 versenyzős....

2010.04.01. 21:00

Pocilaci írta:
jackson írta:
Pocilaci írta:A P-busz a GM3 25-ös lába (x332) fehér 26 pólusú csati...az üléseknél a 2 láb a kapcsolók alatt modulban...
A sofőr oldali ajtómodulon ( amin az ablakemelő gombokk vannak x1129) a 11-es láb ez fekete 18 pólusú csati...
WDS-ben látszik szépen hové kell kötni az ebet....


Pocilaci: kicsin múlott hogy conferencia videóba bekapcsoljalak mert láttam akkor online voltál a skype-on. Még nem is tudom tud-e három részvevős videó konferenciát csinálni.

Én is ezt kerestem ki nekik csak úgy videón keresztül:
J: leveszed a kesztyű tartót
P: ok .... a francba milyen nehéz bezzeg az e38-ban.
J: na ott balra a csati
P: ez
J: igen ahova az elöbb mutattál
:D :D :D

Jackson, aki majdnem berántott a konferenciába


Na az szép lett volna :-) akkor ketten keserítjük az életét....viszont a video konf a skypén nem tudom ment volna-e...azt hiszem csak 2 versenyzős....


Hy god's, szal ja a GM 25ős lábat sikerült +találni, csak messzinek tünt, és próbáltuk szín alapján a bal oldalon,a lábnál a kábelkötegböl kivadászni,/mintha Pmiki ezt mondta volna,neki ott sikerült/,sajna ez már nem ment... :( majd legközelebb,mert már kifutottunk az időből... 8O

2010.04.12. 19:26

Az eltelt idő alatt haladt a project egy kicsit.
Bekerült az anyós ülés helyére az Angol vezető ülés (mivel ez motoros és memóriás) és visszakerült Adminhoz a kölcsön ülés, még egyszer köszönet érte.
Az ülés működik a P-bus jele eljut bele lehet vezérelni, sajnos egy probléma van mégpedig az, hogy az Angol ülés továbbra is azt gondolja magáról, hogy ő egy vezető ülés nem pedig anyós ülés. Ez pedig azt jelenti, hogy mind a két ülés memória része a vezető ülés vezérlőjének a parancsait teljesíti. Tehát egy memória gombbal lehet vezérelni mind a két ülést. :roll:
Programozni még nem voltam az autóval remélem ott majd sikerül elmagyarázni az anyós ülésnek, hogy ki is ő valójában.

A szivacs csere illetve javítás jól sikerült ezt tudom ajánlani mindenkinek.

Sajnos sikerült ülésfűtés javítás ügyében is némi tapasztalatra szert tennem. Még az egész szerelés megkezdése előtt megállt a vezető ülés üléslapjában az ülésfűtés. Mivel kicseréltem a bőrt az anyós és a vezető ülés között ezért ezt a problémát most kellet megoldanom az anyós ülés összeszerelése közben.
Ugye a gyár az ülésfűtés panelját belevarrja a bőr kárpitba (azért kezet ráznék a mérnökkel... ) így ezt kicserélni nem lehet csak a varrás teljes visszafejtésével ami még meg is oldható, de a fenti okból kifolyólag nem rendelhető csak fűtés panel magában csak a bőrrel együtt. A gyár szerint aranyból készül mivel annak árában adják.
Megpróbáltam megkeresni a hibát ami meg is lett viszont nem javítható. A fűtés panel úgy működik, hogy a két réteg szigetelő anyag két szélén végig fut egy-egy réz vezeték az egyik a plusz a másik a mínusz. Ezek tetejére van ráfektetve egy karbon háló ami maga a fűtő elem. Így a karbon háló úgy működik mint nagyon sok ellenállás szétosztva az egész felületen ami igen egyenletes és nagy felületű fűlést eredményez. Na ez a karbon háló a két rész vezetékhez úgy kapcsolódik, hogy csak rá van fektetve, majd a két szigetelő réteg rengeteg helyen egymáshoz van varrva. Nálam sajnos ez az érintkezés egy-két helyen oxidálódott és itt az átmeneti ellenállás jelentő mértékűvé vált ez gyakorlatban azt jelentette, hogy a fűtés ezeken a helyeken majd kiégette a bőrt máshol alig fűtött.
Mivel a bőrt nem akartam bántani ezért úgy döntöttem, hogy a meglévő fűtés panel alá rakok be egy másikat. A vaterán vettem e46-osba való gyári fűtéspanelt (ahhoz persze van.... még szerencse) ami azért jó mivel az is három vezetékes tehát van benne hőmérő. Ezt be is bírtam rakni a szivacs és a bőr közé annyi veszteség ért csupán, hogy a hármas fűtéspanelja csak a középső rész fűti a két oldaltámaszt nem ez kibírható. Persze itt is volt még egy csapda a számomra, mivel a gyári fűtés panel alá be van varrva vastagabb szigetelő réteg, hogy a fűtés felfele és ne lefele fűtsön. Az új panel ez alá került így a saját hőmérőjével használva nem igen fűtött át a szigetelésen, mivel az eredeti hőmérő nem romlott el így át bírtan azt kötni a rendszerbe így az új panel fűt de a régi hőmérő mér. Ez a módosítás után már jó lett, működhet tovább az ülésbe épített fogamzás gátló...

PMiki

2010.04.12. 20:55

az Angol ülés továbbra is azt gondolja magáról, hogy ő egy vezető ülés nem pedig anyós ülés

Tulajdonképp ez nem is oly nagy baj! Én lehet, hogy így hagynám.(mama csak táncoljon úgy, ahogy Te fütyülsz!) :D

2010.04.12. 21:03

simi64 írta:
az Angol ülés továbbra is azt gondolja magáról, hogy ő egy vezető ülés nem pedig anyós ülés

Tulajdonképp ez nem is oly nagy baj! Én lehet, hogy így hagynám.(mama csak táncoljon úgy, ahogy Te fütyülsz!) :D


Most valóban mókás, de sajnos nem hasznos.

PMiki

2010.04.12. 21:22

PMiki írta:
simi64 írta:
az Angol ülés továbbra is azt gondolja magáról, hogy ő egy vezető ülés nem pedig anyós ülés

Tulajdonképp ez nem is oly nagy baj! Én lehet, hogy így hagynám.(mama csak táncoljon úgy, ahogy Te fütyülsz!) :D


Most valóban mókás, de sajnos nem hasznos.

PMiki

A légzsákkal mi a helyzet? Ha ülnek, ha nem, nyílik most, ugye?

2010.04.13. 05:53

simi64 írta:
PMiki írta:
simi64 írta:
az Angol ülés továbbra is azt gondolja magáról, hogy ő egy vezető ülés nem pedig anyós ülés

Tulajdonképp ez nem is oly nagy baj! Én lehet, hogy így hagynám.(mama csak táncoljon úgy, ahogy Te fütyülsz!) :D


Most valóban mókás, de sajnos nem hasznos.

PMiki

A légzsákkal mi a helyzet? Ha ülnek, ha nem, nyílik most, ugye?


Nem a légzsákkal és az övfeszítővel minden rendben azok függetlenek a memóriától.

PMiki

2010.04.13. 09:21

PMiki írta:Az eltelt idő alatt haladt a project egy kicsit.
Bekerült az anyós ülés helyére az Angol vezető ülés (mivel ez motoros és memóriás) és visszakerült Adminhoz a kölcsön ülés, még egyszer köszönet érte.
Az ülés működik a P-bus jele eljut bele lehet vezérelni, sajnos egy probléma van mégpedig az, hogy az Angol ülés továbbra is azt gondolja magáról, hogy ő egy vezető ülés nem pedig anyós ülés. Ez pedig azt jelenti, hogy mind a két ülés memória része a vezető ülés vezérlőjének a parancsait teljesíti. Tehát egy memória gombbal lehet vezérelni mind a két ülést. :roll:
Programozni még nem voltam az autóval remélem ott majd sikerül elmagyarázni az anyós ülésnek, hogy ki is ő valójában.

PMiki


Szia!

Szerintem ha sikerül szerezned egy európai anyósülés vezérlőt (tehát amin a kapcsolók vannak azt kéne kicserélni és abban nincsen P-bus csak tápot kap és a motor kivezérlések vannak benne.
A vezető oldali ülés amúgy működött akkor is amikor P-busz nincs bekötve ez party szerelése alatt kiderült. A p-bus csak a diagnosztika és hiba üzenetek (melyik motor szorul) és az ülés memória miatt kell. Miért kötöttétek be a P-buszt ha simán kikötöd azt az egy szálat akkor nem működik?

Jackson, akinek mákja van mivel nagyon felszerelt a kocsija

2010.04.13. 20:32

jackson írta:
PMiki írta:Az eltelt idő alatt haladt a project egy kicsit.
Bekerült az anyós ülés helyére az Angol vezető ülés (mivel ez motoros és memóriás) és visszakerült Adminhoz a kölcsön ülés, még egyszer köszönet érte.
Az ülés működik a P-bus jele eljut bele lehet vezérelni, sajnos egy probléma van mégpedig az, hogy az Angol ülés továbbra is azt gondolja magáról, hogy ő egy vezető ülés nem pedig anyós ülés. Ez pedig azt jelenti, hogy mind a két ülés memória része a vezető ülés vezérlőjének a parancsait teljesíti. Tehát egy memória gombbal lehet vezérelni mind a két ülést. :roll:
Programozni még nem voltam az autóval remélem ott majd sikerül elmagyarázni az anyós ülésnek, hogy ki is ő valójában.

PMiki


Szia!

Szerintem ha sikerül szerezned egy európai anyósülés vezérlőt (tehát amin a kapcsolók vannak azt kéne kicserélni és abban nincsen P-bus csak tápot kap és a motor kivezérlések vannak benne.
A vezető oldali ülés amúgy működött akkor is amikor P-busz nincs bekötve ez party szerelése alatt kiderült. A p-bus csak a diagnosztika és hiba üzenetek (melyik motor szorul) és az ülés memória miatt kell. Miért kötöttétek be a P-buszt ha simán kikötöd azt az egy szálat akkor nem működik?

Jackson, akinek mákja van mivel nagyon felszerelt a kocsija


Szia Mester !

Pont azt akarom, hogy memóriás legyen az anyós ülés is mármint külön-külön legyen memóriás a sofőr ill. az anyós ülés. Most működik minden, csak a memória nem azt a vezérlő jelét veszi amit én szeretnék. Amúgy csak a kapcsoló nem kicserélhető mivel van memóriás és nem memóriás motor is.

PMiki

2010.04.14. 07:42

PMiki írta:
Szia Mester !

Pont azt akarom, hogy memóriás legyen az anyós ülés is mármint külön-külön legyen memóriás a sofőr ill. az anyós ülés. Most működik minden, csak a memória nem azt a vezérlő jelét veszi amit én szeretnék. Amúgy csak a kapcsoló nem kicserélhető mivel van memóriás és nem memóriás motor is.

PMiki


Akkor ez húzós meló lesz. Mivel a vezérlőknek cime van a buszon és az alapján cimzi meg. Ezek szerint a bal és jobb oldali ülés vezérlő azonos cimet visel miért is lenne másik. A memória csak annyit dob ki a P-buszra, hogy minden vezérlő álljon mondjuk az egyes állásba. Ha a két ülés eltérő akkor ugyebár a két vezérlő más más poziciót tárol.
A gáz, hogy mindkettő ugyan attól a memória vezérlőtől kapja a jelet. Még azt se mondhatom csinálj egy másik független P-buszt ami nincs összeköttetésben a kocsi eredeti P-busz-ával. A lényeg melyik vezérlő a P-busz kontrollere, mivel ha az nincs benne akkor nem működik. A gyári doksiban nincs leirva. Azért gondolom egy második Ground Modult nem szeretnél beépiteni. A GM látja el ráadásul a diagnosztikáját is. amihez kéne második műszerfal (P-busz és diag busz gateway) és diag-busz is. Különben nem tudod hogy mikor rossz.

Én inkább a 7-es E38 irányon indulnék el. Ott van anyós ülés oldali beállitás. De ha jól olvasom a WDS doksit ott van külön anyós oldali memória gomb és annak a jelét veszi a anyós ülés oldali vezérlő. Ezt feltehetőleg más mint a jobb kormányos E39-en a vezető oldali. Ez talán más cimű a P-buszon és azért nem vesz össze.
Ehhez kéne egy E38-as memória gomb meg talán a Passanger Door modul ami talán nem ugyan az mint az 5-ösben. Vagy lehet hogy csak ZCS kód alapján más.
Diagolni talán lehetetlen ezt is mivel a IKE nem tárolja a ZCS kulcsban. Mivel a kocsi 5-ös de a jobb memória és anyaós ülés vezérlő meg 7-esbe való.
Talán az INPA felismeri a jobb oldalit mivel az a GM-be belépéskor végig teszteli milyen vezérlők vannak. Ha mákod van akkor innen ki lehet olvasni a hibáit.

Jackson, aki ennyit tud segiteni

2010.04.14. 14:48

jackson írta:
PMiki írta:
Szia Mester !

Pont azt akarom, hogy memóriás legyen az anyós ülés is mármint külön-külön legyen memóriás a sofőr ill. az anyós ülés. Most működik minden, csak a memória nem azt a vezérlő jelét veszi amit én szeretnék. Amúgy csak a kapcsoló nem kicserélhető mivel van memóriás és nem memóriás motor is.

PMiki


Akkor ez húzós meló lesz. Mivel a vezérlőknek cime van a buszon és az alapján cimzi meg. Ezek szerint a bal és jobb oldali ülés vezérlő azonos cimet visel miért is lenne másik. A memória csak annyit dob ki a P-buszra, hogy minden vezérlő álljon mondjuk az egyes állásba. Ha a két ülés eltérő akkor ugyebár a két vezérlő más más poziciót tárol.
A gáz, hogy mindkettő ugyan attól a memória vezérlőtől kapja a jelet. Még azt se mondhatom csinálj egy másik független P-buszt ami nincs összeköttetésben a kocsi eredeti P-busz-ával. A lényeg melyik vezérlő a P-busz kontrollere, mivel ha az nincs benne akkor nem működik. A gyári doksiban nincs leirva. Azért gondolom egy második Ground Modult nem szeretnél beépiteni. A GM látja el ráadásul a diagnosztikáját is. amihez kéne második műszerfal (P-busz és diag busz gateway) és diag-busz is. Különben nem tudod hogy mikor rossz.

Én inkább a 7-es E38 irányon indulnék el. Ott van anyós ülés oldali beállitás. De ha jól olvasom a WDS doksit ott van külön anyós oldali memória gomb és annak a jelét veszi a anyós ülés oldali vezérlő. Ezt feltehetőleg más mint a jobb kormányos E39-en a vezető oldali. Ez talán más cimű a P-buszon és azért nem vesz össze.
Ehhez kéne egy E38-as memória gomb meg talán a Passanger Door modul ami talán nem ugyan az mint az 5-ösben. Vagy lehet hogy csak ZCS kód alapján más.
Diagolni talán lehetetlen ezt is mivel a IKE nem tárolja a ZCS kulcsban. Mivel a kocsi 5-ös de a jobb memória és anyaós ülés vezérlő meg 7-esbe való.
Talán az INPA felismeri a jobb oldalit mivel az a GM-be belépéskor végig teszteli milyen vezérlők vannak. Ha mákod van akkor innen ki lehet olvasni a hibáit.

Jackson, aki ennyit tud segiteni


És ha jobb oldalra betesz egy angol e38-ból ,egy jobb oldali modult,memória gombbal:-)

2010.04.14. 14:53

zsolty-j írta:
És ha jobb oldalra betesz egy angol e38-ból ,egy jobb oldali modult,memória gombbal:-)


Valószinüleg úttörő lesz az illető aki elsőre megcsinálja és működik neki.

Jackson, aki szurkol

2010.04.14. 18:33

Na de Uraim!!
Mamát nem kényeztetjük! Jó, hogy masszázs nem kell a vén boszorkánynak!
:lol:

2010.06.25. 19:16

Ma megléptem az utolsó lépést a memóriás anyósülés felé. Végre működik, a megoldás az volt, hogy a kábelköteg dönti el, hogy az ülés vezető vagy anyós ülés. Mivel nálam a jobb oldali ülés is vezető ülés volt mivel angol autóból származik így mind a két ülés azt hitte, hogy ő vezető ülés. Az ülés kábelkötegének módosításával végre, valahára sikerült elmagyarázni a jobb ülésnek, hogy ő anyós ülés. Most már működik mind két oldali memória. 8)

PMiki

2010.06.25. 21:14

PMiki írta:Ma megléptem az utolsó lépést a memóriás anyósülés felé. Végre működik, a megoldás az volt, hogy a kábelköteg dönti el, hogy az ülés vezető vagy anyós ülés. Mivel nálam a jobb oldali ülés is vezető ülés volt mivel angol autóból származik így mind a két ülés azt hitte, hogy ő vezető ülés. Az ülés kábelkötegének módosításával végre, valahára sikerült elmagyarázni a jobb ülésnek, hogy ő anyós ülés. Most már működik mind két oldali memória. 8)

PMiki


Király és mi a titok? :wink:

2010.06.26. 05:48

MChris írta:
PMiki írta:Ma megléptem az utolsó lépést a memóriás anyósülés felé. Végre működik, a megoldás az volt, hogy a kábelköteg dönti el, hogy az ülés vezető vagy anyós ülés. Mivel nálam a jobb oldali ülés is vezető ülés volt mivel angol autóból származik így mind a két ülés azt hitte, hogy ő vezető ülés. Az ülés kábelkötegének módosításával végre, valahára sikerült elmagyarázni a jobb ülésnek, hogy ő anyós ülés. Most már működik mind két oldali memória. 8)

PMiki


Király és mi a titok? :wink:


A vezérlő modul a vezető oldalon csak a 24-es lábon kap földet az anyós oldalon pedig a 3-as lábon is.

PMiki

2010.06.26. 10:08

PMiki írta:
MChris írta:
PMiki írta:Ma megléptem az utolsó lépést a memóriás anyósülés felé. Végre működik, a megoldás az volt, hogy a kábelköteg dönti el, hogy az ülés vezető vagy anyós ülés. Mivel nálam a jobb oldali ülés is vezető ülés volt mivel angol autóból származik így mind a két ülés azt hitte, hogy ő vezető ülés. Az ülés kábelkötegének módosításával végre, valahára sikerült elmagyarázni a jobb ülésnek, hogy ő anyós ülés. Most már működik mind két oldali memória. 8)

PMiki


Király és mi a titok? :wink:


A vezérlő modul a vezető oldalon csak a 24-es lábon kap földet az anyós oldalon pedig a 3-as lábon is.

PMiki


Köszi,mentem ezt is az írások és a képek közé :wink:

Dönthető utasülés

2010.12.30. 22:02

Nem dönthető támlás utasülést cserélt már vki dönthetőre? Kivitelezhető? Bonyoloult?

Re: Dönthető utasülés

2010.12.30. 22:05

Vityaz írta:Nem dönthető támlás utasülést cserélt már vki dönthetőre? Kivitelezhető? Bonyoloult?


Mármint 7-es ülés akarsz fabrikálni az 5-ösbe? Vagy F10-es dönthető Touring hátsóra gondolsz, mert azt biztos nem.

Jackson, aki próbálja értelmezni

Re: Dönthető utasülés

2010.12.30. 22:07

jackson írta:
Vityaz írta:Nem dönthető támlás utasülést cserélt már vki dönthetőre? Kivitelezhető? Bonyoloult?


Mármint 7-es ülés akarsz fabrikálni az 5-ösbe? Vagy F10-es dönthető Touring hátsóra gondolsz, mert azt biztos nem.

Jackson, aki próbálja értelmezni
E39 szedánba van dönthető ülés!
Hozzászólás küldése

VigLink badge