Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.01.11. 16:59

Sziasztok, az alábbiak voltak a problémák:

E39 530DA, 2000, 225e km

1., elkezdett világítani és felváltva ki-ki aludni a töltésvisszajelző lámpa, majd kialudt úgy kb. 100 km megtételéig, kontakt hibára gondoltam
2., folyamatosan világít, leállítás után viszont pöccre indul
3., tolom a pályán, leszabályozásnál nem vált az automata, egyéb nincs
4., pár perc múlva "beep" jellegű hang, majd még egyszer (sosem hallottam ilyet). check control ok, azt hittem csak a telefonon könyököltem le valamit, az szól (...)
5., abs, asc, légzsák lámpa kigyullad, fordulat kissé ugrál, tempomat meghülyül, de utóbbi kettő rendeződik - erre olvastam megoldásokat, abs jeladó esetleg vezérlés
6., trans failsafe prog, km óra elszáll, műszeregység és egyéb belső világítás felére esik
7., pályáról le, kereszteződésből indulás után kocsi alig indul, motorból/váltóból(?) enyhe terhelésre/fordulatra (kb. 1500 rpm körül és felette kicsivel) fura hang, ekkor inkább leálltam. motort járni hagytam, kb. fél óra után leállt magától, végén elakadásjelző maradt csak.
ez a 7 pont kb. 300 km alatt történt, egyszer álltam meg kb 10 percre


-> generátor felett futó vízcső repedt el, beázott a generátor.

Üdv

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.02.01. 22:59

Helló!

Engem is elért a probléma 100-110-es tempónál. A futómű ráz... Főleg fékezéskor ráz.
Már vízionáltam a tárcsacseréket és az új lengőkarok örömteli költségét.
Keréknyomást elől 2.2-ről 2.5-re, hátul 2.5-ről 2.8-ra emeltem. (Touring) Futómű rázás elmúlt.
Mikor gumicserém volt a gumis mondta, hogy ne legyen olyan magas a keréknyomás, mert a közepe fog elkopni, meg amúgyis. Nekem mégis jobban tetszik így...

F

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.02.01. 23:20

faczi írta:Helló!

Engem is elért a probléma 100-110-es tempónál. A futómű ráz... Főleg fékezéskor ráz.
Már vízionáltam a tárcsacseréket és az új lengőkarok örömteli költségét.
Keréknyomást elől 2.2-ről 2.5-re, hátul 2.5-ről 2.8-ra emeltem. (Touring) Futómű rázás elmúlt.
Mikor gumicserém volt a gumis mondta, hogy ne legyen olyan magas a keréknyomás, mert a közepe fog elkopni, meg amúgyis. Nekem mégis jobban tetszik így...

F


En nem szeretem, ha ko kemeny ( :facepalm: ) a gumi. Akkor minden csatorna fedelet megerzek ( pedig nem M-es a futomu )..... En inkabb hangyanyit puhara hagyom, hogy a gumi is el tudja nyelni az ut egyenetlensegeit es ne adja at egy az egyben a futomu alkatreszeknek....
( ha szepen terpeszt a hatulja, akkor nem a gumik kozepe fog elkopni :roker: )

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.03.05. 14:27

Hiba:

(E39 528i 1997) Indulás után néhány kilóméterrel megszűnt az idex visszajelzés (kint hibátlanul működött), a reflektor visszajelzés (kint hibátlanul működött), és a rádió (totál sötét volt a kijelző, és teljesen néma, se óra se semmi). Minden más hibátlanul működött. Ha állt az autó egy ideig, akkor ismét minden hibátlanul ment, de ha melegedett egy kicsit, egyből előjött a jelenség.

Megoldás:

Óracsoport cserével egyszerre megoldódott minden hiba.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Czakomester az itt látható tagok köszönték meg: 3 admin, Gallaca, Jerry
Értékelés: 14.29%

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.03.14. 14:52

Üdv Mindenkinek!
Hogy én is hozzátegyek a tudástárhoz leírnám az utóbbi időben jelentkező hibajelenséget és annak kiváltó okát.
A jelenség random jelentkezett a futóműben,alacsony sebességnél(60-70km/h) el kezdett vibrálni rázkódni az autó,ha óvatosan fékezni kezdtem berázta a kormányt.Ha gyorsitottam a vibráció erősödött,majd abbahagyta és napokig nem jelentkezett a hiba.Az idő előre haladtával egyre többször fordult elő a jelenség.Ez egyre inkább bosszantott mivel az elmult 2 évben kb 500e ment rá csak a futóműre amiben MINDEN ki van cserélve Lemförder,Zimmermann,Bilstein alkatrészekkel!!!! :mereg:
A mai napon pont került a dolog végére amikor is újra előjött a dolog de annyira hogy gurulás közben mintha pumpálnám a féket úgy lassult az autó.A hibát a jobb első fék okozza,egyszerűen szorul a munkahenger a féktuskóban ezáltal melegitve a tárcsát folyamatosan és ez rázhatja az autót.Ha elengedi a betét a tárcsát,visszahűl,megszűnik a hiba nem ráz tovább a fék is működik rendesen.Már csak reménykedek hogy a hiba nem tette tönkre az új Zimmermann lyuggatott tárcsáimat. :facepalm:
Valóban iszonyat érzékeny a Bmw futóműve ha egy ilyen kicsi hiba ekkora nagy galibát okoz. :roll: Javitva még nincs de csütörtökön az lesz az első.......már már az eladást fontolgatom. :cry:

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.03.14. 15:05

Tomi.i írta:Üdv Mindenkinek!
Hogy én is hozzátegyek a tudástárhoz leírnám az utóbbi időben jelentkező hibajelenséget és annak kiváltó okát.
A jelenség random jelentkezett a futóműben,alacsony sebességnél(60-70km/h) el kezdett vibrálni rázkódni az autó,ha óvatosan fékezni kezdtem berázta a kormányt.Ha gyorsitottam a vibráció erősödött,majd abbahagyta és napokig nem jelentkezett a hiba.Az idő előre haladtával egyre többször fordult elő a jelenség.Ez egyre inkább bosszantott mivel az elmult 2 évben kb 500e ment rá csak a futóműre amiben MINDEN ki van cserélve Lemförder,Zimmermann,Bilstein alkatrészekkel!!!! :mereg:
A mai napon pont került a dolog végére amikor is újra előjött a dolog de annyira hogy gurulás közben mintha pumpálnám a féket úgy lassult az autó.A hibát a jobb első fék okozza,egyszerűen szorul a munkahenger a féktuskóban ezáltal melegitve a tárcsát folyamatosan és ez rázhatja az autót.Ha elengedi a betét a tárcsát,visszahűl,megszűnik a hiba nem ráz tovább a fék is működik rendesen.Már csak reménykedek hogy a hiba nem tette tönkre az új Zimmermann lyuggatott tárcsáimat. :facepalm:
Valóban iszonyat érzékeny a Bmw futóműve ha egy ilyen kicsi hiba ekkora nagy galibát okoz. :roll: Javitva még nincs de csütörtökön az lesz az első.......már már az eladást fontolgatom. :cry:

Nagy a dilemma, megtapasztaltam :oops: . Ami még nagyobb, hogy mi az alternatíva.

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.03.14. 15:11

SvidronyA írta:
Tomi.i írta:Üdv Mindenkinek!
Hogy én is hozzátegyek a tudástárhoz leírnám az utóbbi időben jelentkező hibajelenséget és annak kiváltó okát.
A jelenség random jelentkezett a futóműben,alacsony sebességnél(60-70km/h) el kezdett vibrálni rázkódni az autó,ha óvatosan fékezni kezdtem berázta a kormányt.Ha gyorsitottam a vibráció erősödött,majd abbahagyta és napokig nem jelentkezett a hiba.Az idő előre haladtával egyre többször fordult elő a jelenség.Ez egyre inkább bosszantott mivel az elmult 2 évben kb 500e ment rá csak a futóműre amiben MINDEN ki van cserélve Lemförder,Zimmermann,Bilstein alkatrészekkel!!!! :mereg:
A mai napon pont került a dolog végére amikor is újra előjött a dolog de annyira hogy gurulás közben mintha pumpálnám a féket úgy lassult az autó.A hibát a jobb első fék okozza,egyszerűen szorul a munkahenger a féktuskóban ezáltal melegitve a tárcsát folyamatosan és ez rázhatja az autót.Ha elengedi a betét a tárcsát,visszahűl,megszűnik a hiba nem ráz tovább a fék is működik rendesen.Már csak reménykedek hogy a hiba nem tette tönkre az új Zimmermann lyuggatott tárcsáimat. :facepalm:
Valóban iszonyat érzékeny a Bmw futóműve ha egy ilyen kicsi hiba ekkora nagy galibát okoz. :roll: Javitva még nincs de csütörtökön az lesz az első.......már már az eladást fontolgatom. :cry:

Nagy a dilemma, megtapasztaltam :oops: . Ami még nagyobb, hogy mi az alternatíva.

Úgy látom érzed a dolgot.Dilemma van,hogy mi lenne ennél jobb?....talán semmi.Marad a T4 meg anyu olimpiása.

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.03.17. 07:15

Sziasztok!

Múlt héten azt vettem észre az autón, hogy a jobb eleje kicsit lejjebb van, mint a bal. Rugó és minden egyéb láthatóan ép volt, így tettem még egy próbakört. Néha visszaállt normálisra, aztán megint nem. Aztán itt és máshol is mondták, hogy valószínüleg lengéscsillapító lesz a ludas. El is vittem még aznap este szerelőhöz és ez be is igazolódott. Meg is rendeltem a lengéscsillapítókat, toronycsapágyakat (köszi Padre klubtársnak), valamint a felütközésgátlókat.
A meglepetés csak ez után jött: A beépítés után lett egy motorcsónakom....na jó annyira nem vészes a helyzet, de magasabb lett az eleje, sajnos ezt már beépítés közben sejtettük, mert nem volt egyforma (monroe volt benne) a régivel. Ezen kívül volt ott még egy e46 touring is, amelyikkel ugyan így jártak. Legközelebb utánállítunk egy kicsit a hátuljának (légrugós), hogy jobban álljon.

Szóval a hiba megoldódott, de nem értem, hogy egy bilstein-nél miért fordulhat elő ilyen.

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.03.17. 14:05

habonynorbi írta:Sziasztok!

Múlt héten azt vettem észre az autón, hogy a jobb eleje kicsit lejjebb van, mint a bal. Rugó és minden egyéb láthatóan ép volt, így tettem még egy próbakört. Néha visszaállt normálisra, aztán megint nem. Aztán itt és máshol is mondták, hogy valószínüleg lengéscsillapító lesz a ludas. El is vittem még aznap este szerelőhöz és ez be is igazolódott. Meg is rendeltem a lengéscsillapítókat, toronycsapágyakat (köszi Padre klubtársnak), valamint a felütközésgátlókat.
A meglepetés csak ez után jött: A beépítés után lett egy motorcsónakom....na jó annyira nem vészes a helyzet, de magasabb lett az eleje, sajnos ezt már beépítés közben sejtettük, mert nem volt egyforma (monroe volt benne) a régivel. Ezen kívül volt ott még egy e46 touring is, amelyikkel ugyan így jártak. Legközelebb utánállítunk egy kicsit a hátuljának (légrugós), hogy jobban álljon.

Szóval a hiba megoldódott, de nem értem, hogy egy bilstein-nél miért fordulhat elő ilyen.


Ne csináljatok vele semmit. Egy két nap és le fog ülni normális mértékben. Annyival lesz csak feljebb utána, amennyivel kell, de nem marad terepjáró :)

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: habonynorbi
Értékelés: 4.76%

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.03.18. 08:39

Köszi, màr javult is a helyzet, tegnap beletekertem majd' 600km-t. :)

Norbi-528iA

Ezt a hozzászólást a szerzőnek habonynorbi az itt látható tagok köszönték meg: NagyMatyas
Értékelés: 4.76%

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.03.26. 13:34

Sziasztok!

2x néztem át hogy hova illene a leginkább a probléma, nem találtam belsőtérrel foglalkozó topikot. Ha ide nem, kérem egy admin tegye át a megfelelőbe.

Motorháztető nyitó bowdent cserélnék. Egy leirást találtam ahol nem egy érthetetlen akcentusú mexikói szerel a youtube-on remegő kamerával, hanem rendes képek. :)
Aki cserélte már a bowdent, kérem nézzen rá a leirásra, hogy igy kell-e. Köszönöm.

http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... ion-Box%29

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.03.26. 14:08

Zsoolt írta:Sziasztok!

2x néztem át hogy hova illene a leginkább a probléma, nem találtam belsőtérrel foglalkozó topikot. Ha ide nem, kérem egy admin tegye át a megfelelőbe.

Motorháztető nyitó bowdent cserélnék. Egy leirást találtam ahol nem egy érthetetlen akcentusú mexikói szerel a youtube-on remegő kamerával, hanem rendes képek. :)
Aki cserélte már a bowdent, kérem nézzen rá a leirásra, hogy igy kell-e. Köszönöm.

Azt nem nagyon értem, minek vette le a díszlécet, anélkül is ki lehet venni a nyitókart.
Én mind a három részt cseréltem, szerintem adja magát, nekem a karnál szakadt el,
először azt vettem le, aztán jött a motortér.

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.03.26. 14:25

odus írta:Azt nem nagyon értem, minek vette le a díszlécet, anélkül is ki lehet venni a nyitókart.
Én mind a három részt cseréltem, szerintem adja magát, nekem a karnál szakadt el,
először azt vettem le, aztán jött a motortér.


Igen, azt én is néztem. Gondolom hogy le tudja venni a műszerfal alatti burkolatot. De te magyar vagy, a te szavad jobban értem. :) A kédergumit le kell egy kicsit húzni? Egy csavart találtam elsőre hirtelen (5percre néztem rá), gondolom 2 van még fent valahol ahogy a képein is látom, azt mondjuk én nem láttam elsőre.
Esetleg nem emlékszel a lábtérben lévő részek szerelésére?

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.03.26. 15:59

Zsoolt írta:Igen, azt én is néztem. Gondolom hogy le tudja venni a műszerfal alatti burkolatot. De te magyar vagy, a te szavad jobban értem. :) A kédergumit le kell egy kicsit húzni? Egy csavart találtam elsőre hirtelen (5percre néztem rá), gondolom 2 van még fent valahol ahogy a képein is látom, azt mondjuk én nem láttam elsőre.
Esetleg nem emlékszel a lábtérben lévő részek szerelésére?

Szerintem ne bonyolítsd túl. A kart egy csavar tartja, ha jól emlékszem, ahhoz, hogy kivegyed, le kell szedni a küszöbborítást,
mert alatta van a műanyag alja, azt patent tartja (három), erősen meg kell húzni felfelé. Utána látod majd, hogy kell
kiakasztani a bowden végét. Cseréled mind a hármat?

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.03.26. 16:15

odus írta:
Zsoolt írta:Igen, azt én is néztem. Gondolom hogy le tudja venni a műszerfal alatti burkolatot. De te magyar vagy, a te szavad jobban értem. :) A kédergumit le kell egy kicsit húzni? Egy csavart találtam elsőre hirtelen (5percre néztem rá), gondolom 2 van még fent valahol ahogy a képein is látom, azt mondjuk én nem láttam elsőre.
Esetleg nem emlékszel a lábtérben lévő részek szerelésére?

Szerintem ne bonyolítsd túl. A kart egy csavar tartja, ha jól emlékszem, ahhoz, hogy kivegyed, le kell szedni a küszöbborítást,
mert alatta van a műanyag alja, azt patent tartja (három), erősen meg kell húzni felfelé. Utána látod majd, hogy kell
kiakasztani a bowden végét. Cseréled mind a hármat?


Valami ilyen leirásra gondoltam, köszi. :)
Nem, egyelőre a legelsőt cserélem, megnézem a többi milyen állapotban van. Ha kell azokat is, akkor cserélem. A motortető még nincs nyitva. Az utastérnél történt a hiba.
Amint megcsináltam, irok pár sort, hogyan sikerült, hogy jogos legyen a hozzászólás a topikban.

Későbbiekre hogy ide találjon aki ezt keresi a keresővel:
motorháztető nyitó bowden csere, bowdencsere, e39 bowden csere.

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2016.03.28. 12:09

A probléma: ingadozó alapjárat hideg motornál (lásd: az alábbi videó)

Utánajártam, és ezt a jelenséget az M52TU motoroknál programhiba okozza, hibakód mentesen. (hangsúlyozom: CSAK ENNÉL A MOTORNÁL, mert ezen kívül okozhatja: gyújtógyertya, gyújtótrafó, VANOS szelepfedél tömítés, vezérműtengely holtponti jeladó, légtömegmérő stb., de ezeket gondolom a diag csak kihozná, illetve állandó lenne a jelenség)

Megoldás: DME motorvezérlő frissítés (én BMW szakszervizbe csináltattam, 20.000 Ft + áfa áron) :wink:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek FuReady az itt látható tagok köszönték meg: Padre540
Értékelés: 4.76%

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.06.10. 20:17

Üdv Urak!

M54B30 motor( de más motornál, sőt más márkánál bármilyen motornál előfordulhat)
A tünet a következő volt: motor hideg, beindít, 1-2 perc alapjáraton ketyegés-melegedés után elkezdett ingadozni, kihagyni a motor, jött a hibajelző lámpa....tovább melegedés, leállítás, újraindtás után semmi!Gyönyörűen járt.
Egyértelmű gyújtáskimaradás, diag is ezt írta, nálam pl. 1-es, 4-es hengernél.
Összes gyertya, plusz 2 gyújtótrafó csere, de ezután is maradt a probléma....
És mielőtt kicseréltem volna minden lehetséges okozót, amiből millió van (légtömegmérő, fals levegő vhol...stb), felkerestem megfelelő szakit: Qwerty, aztán az ő ajánlására Mester János profi BMW szerelőt Solymáron.
HIDROTŐKÉKET cserélt, azóta tökéletes. És ez a lényeg! :)
Amúgy ha csak beültem, indítottam és go, akkor semmi hiba nem jelentekezett, mivel folyamatosan terhelés alatt volt a motor, melegedett szép gyorsan, csak például télen míg levakarnád a jeget, addig nem tudod járatni, mert elkezd dadogni.
Annyi jel azért volt a napi használat alatt, hogy néha szóltak a tőkék. De míg nem beszéltem a mesterrel, nem kötöttem össze a két dolgot.
Persze tőkék cseréjénel érdemes már a szelepszárszimmeringeket is cserélni...
Ennél a 30i motornál nem jellemző mechnikai hiba, karbantartott az autóm, szétszedett motor is szép volt, de valahogy mégis kijött ez a gond.
Azért tartottam fontosnak leírni, mert könnyű beleesni abba a hibába, hogy elkezd az embert mindent kicserélni. Diag meg feszt csak a gyújtáskimaradást hozza.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Szabi8 az itt látható tagok köszönték meg: 3 eddy, hamoriarpi, kzolee
Értékelés: 14.29%

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.06.25. 15:30

Sziasztok,

Nem olyan rég vettem egy 530i-t (automata) valós 256e km-s futással minden számlával, amit valaha cseréltek rajta, műszaki vizsga észrevételekkel stb. van rajta egy LPG szett is 140e km-s kora óta.

A hiba amit tapasztalok,

Hidegen indításnál, kb 30mp-ig csak 750-es fordulaton tartja a fordulatot és kicsit egyenetlen is a járása, de utána felemeli 1000re és ott tartja onnantól szépen simán jár, ha egy kicsit is bemelegszik utána nem csinálja újraindításnál. Nem füstöl, nem eszi az olajat, nem fogyaszt többet, nem gyengélkedik, nem melegszik semmi más tünet nincs. Motorhiba lámpa se ég semmi.

Valakinek van valami tippje, mitől lehet ez?

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.06.25. 16:33

AMadam írta:Sziasztok,

Nem olyan rég vettem egy 530i-t (automata) valós 256e km-s futással minden számlával, amit valaha cseréltek rajta, műszaki vizsga észrevételekkel stb. van rajta egy LPG szett is 140e km-s kora óta.

A hiba amit tapasztalok,

Hidegen indításnál, kb 30mp-ig csak 750-es fordulaton tartja a fordulatot és kicsit egyenetlen is a járása, de utána felemeli 1000re és ott tartja onnantól szépen simán jár, ha egy kicsit is bemelegszik utána nem csinálja újraindításnál. Nem füstöl, nem eszi az olajat, nem fogyaszt többet, nem gyengélkedik, nem melegszik semmi más tünet nincs. Motorhiba lámpa se ég semmi.

Valakinek van valami tippje, mitől lehet ez?

Nekem van, ez a megoldott hibák topic, nem a kérdezős! :offtopic

Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)

2016.06.25. 17:34

Gallaca írta:
AMadam írta:Sziasztok,

Nem olyan rég vettem egy 530i-t (automata) valós 256e km-s futással minden számlával, amit valaha cseréltek rajta, műszaki vizsga észrevételekkel stb. van rajta egy LPG szett is 140e km-s kora óta.

A hiba amit tapasztalok,

Hidegen indításnál, kb 30mp-ig csak 750-es fordulaton tartja a fordulatot és kicsit egyenetlen is a járása, de utána felemeli 1000re és ott tartja onnantól szépen simán jár, ha egy kicsit is bemelegszik utána nem csinálja újraindításnál. Nem füstöl, nem eszi az olajat, nem fogyaszt többet, nem gyengélkedik, nem melegszik semmi más tünet nincs. Motorhiba lámpa se ég semmi.

Valakinek van valami tippje, mitől lehet ez?

Nekem van, ez a megoldott hibák topic, nem a kérdezős! :offtopic


Köszi és sry :D
Hozzászólás küldése

VigLink badge