2010.10.20. 08:58
bmw750i írta:Nem nagyon hiszem, hogy magától kipucolódna, mert a kis olajtöltésű magjába befolyik egyszer az olaj, a golyó lezár és onnét ki nem jön.
2010.10.21. 09:46
jackson írta:bmw750i írta:Nem nagyon hiszem, hogy magától kipucolódna, mert a kis olajtöltésű magjába befolyik egyszer az olaj, a golyó lezár és onnét ki nem jön.
No ezt nem értem az E30 hidrotőke ismeretében. Ott az volt a lényeg, hogy beállitsa a távolságot (automata szelephézagoló) de meg volt az a pici kalibrált luk, hogy ki tudjon jönni az olaj aminek legalább kettő okát is látom:
- a pangó olaj nem jó tehát annak azért cserélődnie kéne valahogy. Már csak hűtés, kosz leadás miatt is. És egyáltalán egy motorolaj cserénél akkor soha de soha nem tudna lecserélődni de még csak felhigulni sem.
- ha egyszer beállitotta a magasságot akkor ha nincs semmilyen csökkenési lehetőség akkor egyszerűen minden szelep csere után hidrotőkét is kötelező lenne cserélni. Nem néztem a TIS-t de ennek nem sok értelme van. És egy idő után nyitva lenne a szelep? Mert hogy amikor nincs összenyomás alatt (bütyök más hol van) akkor kinyilna és többet soha vissza nem csukódik ergó lassan az összes szelep állandóan nyitva résnyire.
A távolságot ok, hogy beállitja de valahol kis lukon engednie kéne kifelé a fenti okok miatt. Legfeljebb a golyó mellett. Az lehet, hogy a rugó úgy van beállitva amikor hirtelen összenyomod akkor zár (amikor "rácsap" a bütyök). De amikor nincs "hirtelen" nyomás alatt (pl. kikapcsolt motor) akkor ki tud folyni szépen lassan. Igaz ekkor a bekerült nagyobb kosz szemcse nem tud kijönni. Itt a lényeget az összenyomás sebessége alatt értem.
Jackson, aki nem hiszi hogy ennyire nincs kijárat a hidrotőkéből
2010.10.21. 19:39
bmw750i írta:M50 B20-as motoron barátomnak elkezdtek csattogni a hidrotőkéi, megpróbáltunk rajta segíteni egy alapos tisztítással.
70.000Ft lenne kicserélni az összeset, így érdemes volt vele vesződni. Ráadásul tökéletes is lett.
Íme a szóbanforgó motor:
2010.10.21. 20:37
bmw750i írta:jackson írta:bmw750i írta:Nem nagyon hiszem, hogy magától kipucolódna, mert a kis olajtöltésű magjába befolyik egyszer az olaj, a golyó lezár és onnét ki nem jön.
No ezt nem értem az E30 hidrotőke ismeretében. Ott az volt a lényeg, hogy beállitsa a távolságot (automata szelephézagoló) de meg volt az a pici kalibrált luk, hogy ki tudjon jönni az olaj aminek legalább kettő okát is látom:
- a pangó olaj nem jó tehát annak azért cserélődnie kéne valahogy. Már csak hűtés, kosz leadás miatt is. És egyáltalán egy motorolaj cserénél akkor soha de soha nem tudna lecserélődni de még csak felhigulni sem.
- ha egyszer beállitotta a magasságot akkor ha nincs semmilyen csökkenési lehetőség akkor egyszerűen minden szelep csere után hidrotőkét is kötelező lenne cserélni. Nem néztem a TIS-t de ennek nem sok értelme van. És egy idő után nyitva lenne a szelep? Mert hogy amikor nincs összenyomás alatt (bütyök más hol van) akkor kinyilna és többet soha vissza nem csukódik ergó lassan az összes szelep állandóan nyitva résnyire.
A távolságot ok, hogy beállitja de valahol kis lukon engednie kéne kifelé a fenti okok miatt. Legfeljebb a golyó mellett. Az lehet, hogy a rugó úgy van beállitva amikor hirtelen összenyomod akkor zár (amikor "rácsap" a bütyök). De amikor nincs "hirtelen" nyomás alatt (pl. kikapcsolt motor) akkor ki tud folyni szépen lassan. Igaz ekkor a bekerült nagyobb kosz szemcse nem tud kijönni. Itt a lényeget az összenyomás sebessége alatt értem.
Jackson, aki nem hiszi hogy ennyire nincs kijárat a hidrotőkéből
A hidrotőke két helyen állítja szelephézagot.
Egyik a kis olajtöltésű magja, amit mutattam az előző oldal képein, hogy, hogyan működig. Namármost ebből két fajta képpen tud kijönni az olaj a rugós golyós szelepen vagy az illesztésénél. Mivel a kezembe fogtam olaj nélkül üresen, csak levegő volt a kis magba, a levegő sem akart kijönni belőle összenyomás hatására. Erre alapozva feltételezem, hogy az olaj sem tud.
Másik szelephézag állítási hely, maga az, hogy a kis olajtöltésű mag csúszkál ki-be a lefényképezett közdarabban. Ebből ugyancsak az olajnyomás tudja ki nyomni, hogy megszűntesse a szelephézagot. Mikor megáll a motor, olajnyomás megszűnik és amelyik szelepet éppen nyomja a bütyök a hidrotőkén keresztül, csak abból fog visszafolyni olaj. De csak a hidrotőke háza és a kis olajtöltésű mag közötti részből. Az is csak lassan tud visszafolyni mivel a tőke háza a bütyök által lejjebb mozdult és a ház zárja a felömlő olajfuratot, amin a tőke hornyába jut az olaj, majd onnét az előző oldalon mutatott kis lyuk segítségével bejut a tőke belsejébe.
Pont az utóbbi miatt nem tud az bekövetkezni, amit írtál, hogy a végén rélsnyire nyitva lenne a szelep, mert onnét ki tud jönni az olaj.
Amúgy sem következhetne be, mert amikor nem a bütyök csúcsa éri el a hidrötőkét, hanem a kerek fele, akkor nem tud több olaj jutni a tőkébe, mint amennyi kitölti a kettő közötti rést, ill. távolságot. Az olajnyomás, főleg amekkora ott van, az nem tudja kinyitni a szelepet és így csak a helyet tölti ki, hogy állandóan nekinyomja a tőke tetejét a bütyöknek és az így nem csattog, amikor a bütykös része fordul oda, ugyanis nincs hézag, csak folyamatosan követi a bütyök felületét.
2010.10.22. 16:16
Pityu530da írta:bmw750i írta:M50 B20-as motoron barátomnak elkezdtek csattogni a hidrotőkéi, megpróbáltunk rajta segíteni egy alapos tisztítással.
70.000Ft lenne kicserélni az összeset, így érdemes volt vele vesződni. Ráadásul tökéletes is lett.
Íme a szóbanforgó motor:
Szia Gabi!
Szép munka volt tőletek gratulálok hozzá
2013.04.16. 00:42
2013.04.16. 10:22
whitehorse írta:"MOTOR TISZTÍTÓ ADALÉK" topikot sem találtam, de itt esett pár szó róla...
Mennyire érdemes kipróbálni?
Van valakinek tapasztalata e téren?
Motorolajba kell önteni egy löttyöt, majd 15km-en keresztül használni, ezt követően teljes olajcsere (szűrő, stb...).
Csak nem tudom, hogy tönkre teszi-e, vagy "meggyógyítja" a kicsikét...
(pl. hidrotőke csattogás, ami sajnos nálam is van)
2013.04.16. 20:27
jlaci74 írta:whitehorse írta:"MOTOR TISZTÍTÓ ADALÉK" topikot sem találtam, de itt esett pár szó róla...
Mennyire érdemes kipróbálni?
Van valakinek tapasztalata e téren?
Motorolajba kell önteni egy löttyöt, majd 15km-en keresztül használni, ezt követően teljes olajcsere (szűrő, stb...).
Csak nem tudom, hogy tönkre teszi-e, vagy "meggyógyítja" a kicsikét...
(pl. hidrotőke csattogás, ami sajnos nálam is van)
A motoröblítő adalék egy kétélű fegyver.
Viszonylag tiszta motorbelső esetén jó és érdemes minden olajcserénél használni.
Ha viszont nagyon sok az olajsár a motorban akkor azt leoldja és eltömítheti az olajszivattyú gyűjtőkosarát.
Ha ennek esélye fennáll akkor érdemes öblítés után levenni a karter és kitakarítani, majd egy ismételt tisztítást csinálni valami olcsó olajjal. Üzem-melegen menni pár km-t és újra leengedni.
Egyébként létezik hidrotőke adalék is amit a friss olajba kell betölteni, bár nem csodaszer ez sem...
2013.04.16. 20:30
whitehorse írta:Hol találom ezt, és a "karter"-t...?
2013.04.16. 20:32
LeviM5 írta:whitehorse írta:Hol találom ezt, és a "karter"-t...?
Muhaatinál!
2013.04.16. 20:32
whitehorse írta:jlaci74 írta:whitehorse írta:"MOTOR TISZTÍTÓ ADALÉK" topikot sem találtam, de itt esett pár szó róla...
Mennyire érdemes kipróbálni?
Van valakinek tapasztalata e téren?
Motorolajba kell önteni egy löttyöt, majd 15km-en keresztül használni, ezt követően teljes olajcsere (szűrő, stb...).
Csak nem tudom, hogy tönkre teszi-e, vagy "meggyógyítja" a kicsikét...
(pl. hidrotőke csattogás, ami sajnos nálam is van)
A motoröblítő adalék egy kétélű fegyver.
Viszonylag tiszta motorbelső esetén jó és érdemes minden olajcserénél használni.
Ha viszont nagyon sok az olajsár a motorban akkor azt leoldja és eltömítheti az olajszivattyú gyűjtőkosarát.
Ha ennek esélye fennáll akkor érdemes öblítés után levenni a karter és kitakarítani, majd egy ismételt tisztítást csinálni valami olcsó olajjal. Üzem-melegen menni pár km-t és újra leengedni.
Egyébként létezik hidrotőke adalék is amit a friss olajba kell betölteni, bár nem csodaszer ez sem...
Köszönöm.
Ehhez az olajszivattyú gyűjtőkosárhoz én is hozzá férek (mint nem autószerelő)?
Hol találom ezt, és a "karter"-t...?
2013.04.16. 20:59
jlaci74 írta:whitehorse írta:jlaci74 írta:whitehorse írta:"MOTOR TISZTÍTÓ ADALÉK" topikot sem találtam, de itt esett pár szó róla...
Mennyire érdemes kipróbálni?
Van valakinek tapasztalata e téren?
Motorolajba kell önteni egy löttyöt, majd 15km-en keresztül használni, ezt követően teljes olajcsere (szűrő, stb...).
Csak nem tudom, hogy tönkre teszi-e, vagy "meggyógyítja" a kicsikét...
(pl. hidrotőke csattogás, ami sajnos nálam is van)
A motoröblítő adalék egy kétélű fegyver.
Viszonylag tiszta motorbelső esetén jó és érdemes minden olajcserénél használni.
Ha viszont nagyon sok az olajsár a motorban akkor azt leoldja és eltömítheti az olajszivattyú gyűjtőkosarát.
Ha ennek esélye fennáll akkor érdemes öblítés után levenni a karter és kitakarítani, majd egy ismételt tisztítást csinálni valami olcsó olajjal. Üzem-melegen menni pár km-t és újra leengedni.
Egyébként létezik hidrotőke adalék is amit a friss olajba kell betölteni, bár nem csodaszer ez sem...
Köszönöm.
Ehhez az olajszivattyú gyűjtőkosárhoz én is hozzá férek (mint nem autószerelő)?
Hol találom ezt, és a "karter"-t...?
Inkább ne !!!
( ne haragudj, de ha ezeket a kérdéseket felteszed akkor ne kezdj bele ... )
2014.09.30. 08:52
2016.01.04. 21:43
2016.01.06. 21:03
2016.01.10. 13:57
2016.01.10. 15:33
Szabi8 írta:Szólt a hidrotőkém, Liqui Moly hidrotőke adalák a meleg motorolajhoz(ha otthon lennénk, Xadot raktam volna bele, Liquit egyszeűbb itt venni), járatás pár km-t, magas fordulaton pörgetés, szép lassan engedve vissz a gázt, csattogás elmúlt.
Ez nyilván nem végleges megoldása a problémának, ha otthon leszek, jöhet a tőkék takarítása.
2022.02.09. 04:55
2023.05.05. 13:55
2024.02.13. 21:58