Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

2010.10.20. 08:58

bmw750i írta:Nem nagyon hiszem, hogy magától kipucolódna, mert a kis olajtöltésű magjába befolyik egyszer az olaj, a golyó lezár és onnét ki nem jön.


No ezt nem értem az E30 hidrotőke ismeretében. Ott az volt a lényeg, hogy beállitsa a távolságot (automata szelephézagoló) de meg volt az a pici kalibrált luk, hogy ki tudjon jönni az olaj aminek legalább kettő okát is látom:
- a pangó olaj nem jó tehát annak azért cserélődnie kéne valahogy. Már csak hűtés, kosz leadás miatt is. És egyáltalán egy motorolaj cserénél akkor soha de soha nem tudna lecserélődni de még csak felhigulni sem.
- ha egyszer beállitotta a magasságot akkor ha nincs semmilyen csökkenési lehetőség akkor egyszerűen minden szelep csere után hidrotőkét is kötelező lenne cserélni. Nem néztem a TIS-t de ennek nem sok értelme van. És egy idő után nyitva lenne a szelep? Mert hogy amikor nincs összenyomás alatt (bütyök más hol van) akkor kinyilna és többet soha vissza nem csukódik ergó lassan az összes szelep állandóan nyitva résnyire.

A távolságot ok, hogy beállitja de valahol kis lukon engednie kéne kifelé a fenti okok miatt. Legfeljebb a golyó mellett. Az lehet, hogy a rugó úgy van beállitva amikor hirtelen összenyomod akkor zár (amikor "rácsap" a bütyök). De amikor nincs "hirtelen" nyomás alatt (pl. kikapcsolt motor) akkor ki tud folyni szépen lassan. Igaz ekkor a bekerült nagyobb kosz szemcse nem tud kijönni. Itt a lényeget az összenyomás sebessége alatt értem.

Jackson, aki nem hiszi hogy ennyire nincs kijárat a hidrotőkéből

2010.10.21. 09:46

jackson írta:
bmw750i írta:Nem nagyon hiszem, hogy magától kipucolódna, mert a kis olajtöltésű magjába befolyik egyszer az olaj, a golyó lezár és onnét ki nem jön.


No ezt nem értem az E30 hidrotőke ismeretében. Ott az volt a lényeg, hogy beállitsa a távolságot (automata szelephézagoló) de meg volt az a pici kalibrált luk, hogy ki tudjon jönni az olaj aminek legalább kettő okát is látom:
- a pangó olaj nem jó tehát annak azért cserélődnie kéne valahogy. Már csak hűtés, kosz leadás miatt is. És egyáltalán egy motorolaj cserénél akkor soha de soha nem tudna lecserélődni de még csak felhigulni sem.
- ha egyszer beállitotta a magasságot akkor ha nincs semmilyen csökkenési lehetőség akkor egyszerűen minden szelep csere után hidrotőkét is kötelező lenne cserélni. Nem néztem a TIS-t de ennek nem sok értelme van. És egy idő után nyitva lenne a szelep? Mert hogy amikor nincs összenyomás alatt (bütyök más hol van) akkor kinyilna és többet soha vissza nem csukódik ergó lassan az összes szelep állandóan nyitva résnyire.

A távolságot ok, hogy beállitja de valahol kis lukon engednie kéne kifelé a fenti okok miatt. Legfeljebb a golyó mellett. Az lehet, hogy a rugó úgy van beállitva amikor hirtelen összenyomod akkor zár (amikor "rácsap" a bütyök). De amikor nincs "hirtelen" nyomás alatt (pl. kikapcsolt motor) akkor ki tud folyni szépen lassan. Igaz ekkor a bekerült nagyobb kosz szemcse nem tud kijönni. Itt a lényeget az összenyomás sebessége alatt értem.

Jackson, aki nem hiszi hogy ennyire nincs kijárat a hidrotőkéből


A hidrotőke két helyen állítja szelephézagot.

Egyik a kis olajtöltésű magja, amit mutattam az előző oldal képein, hogy, hogyan működig. Namármost ebből két fajta képpen tud kijönni az olaj a rugós golyós szelepen vagy az illesztésénél. Mivel a kezembe fogtam olaj nélkül üresen, csak levegő volt a kis magba, a levegő sem akart kijönni belőle összenyomás hatására. Erre alapozva feltételezem, hogy az olaj sem tud.

Másik szelephézag állítási hely, maga az, hogy a kis olajtöltésű mag csúszkál ki-be a lefényképezett közdarabban. Ebből ugyancsak az olajnyomás tudja ki nyomni, hogy megszűntesse a szelephézagot. Mikor megáll a motor, olajnyomás megszűnik és amelyik szelepet éppen nyomja a bütyök a hidrotőkén keresztül, csak abból fog visszafolyni olaj. De csak a hidrotőke háza és a kis olajtöltésű mag közötti részből. Az is csak lassan tud visszafolyni mivel a tőke háza a bütyök által lejjebb mozdult és a ház zárja a felömlő olajfuratot, amin a tőke hornyába jut az olaj, majd onnét az előző oldalon mutatott kis lyuk segítségével bejut a tőke belsejébe.

Pont az utóbbi miatt nem tud az bekövetkezni, amit írtál, hogy a végén rélsnyire nyitva lenne a szelep, mert onnét ki tud jönni az olaj.
Amúgy sem következhetne be, mert amikor nem a bütyök csúcsa éri el a hidrötőkét, hanem a kerek fele, akkor nem tud több olaj jutni a tőkébe, mint amennyi kitölti a kettő közötti rést, ill. távolságot. Az olajnyomás, főleg amekkora ott van, az nem tudja kinyitni a szelepet és így csak a helyet tölti ki, hogy állandóan nekinyomja a tőke tetejét a bütyöknek és az így nem csattog, amikor a bütykös része fordul oda, ugyanis nincs hézag, csak folyamatosan követi a bütyök felületét.

Re: Hidrotőke

2010.10.21. 19:39

bmw750i írta:M50 B20-as motoron barátomnak elkezdtek csattogni a hidrotőkéi, megpróbáltunk rajta segíteni egy alapos tisztítással.
70.000Ft lenne kicserélni az összeset, így érdemes volt vele vesződni. Ráadásul tökéletes is lett.

Íme a szóbanforgó motor:

Kép


Szia Gabi!

Szép munka volt tőletek gratulálok hozzá :!: :!: :lol: :lol:

2010.10.21. 20:37

bmw750i írta:
jackson írta:
bmw750i írta:Nem nagyon hiszem, hogy magától kipucolódna, mert a kis olajtöltésű magjába befolyik egyszer az olaj, a golyó lezár és onnét ki nem jön.


No ezt nem értem az E30 hidrotőke ismeretében. Ott az volt a lényeg, hogy beállitsa a távolságot (automata szelephézagoló) de meg volt az a pici kalibrált luk, hogy ki tudjon jönni az olaj aminek legalább kettő okát is látom:
- a pangó olaj nem jó tehát annak azért cserélődnie kéne valahogy. Már csak hűtés, kosz leadás miatt is. És egyáltalán egy motorolaj cserénél akkor soha de soha nem tudna lecserélődni de még csak felhigulni sem.
- ha egyszer beállitotta a magasságot akkor ha nincs semmilyen csökkenési lehetőség akkor egyszerűen minden szelep csere után hidrotőkét is kötelező lenne cserélni. Nem néztem a TIS-t de ennek nem sok értelme van. És egy idő után nyitva lenne a szelep? Mert hogy amikor nincs összenyomás alatt (bütyök más hol van) akkor kinyilna és többet soha vissza nem csukódik ergó lassan az összes szelep állandóan nyitva résnyire.

A távolságot ok, hogy beállitja de valahol kis lukon engednie kéne kifelé a fenti okok miatt. Legfeljebb a golyó mellett. Az lehet, hogy a rugó úgy van beállitva amikor hirtelen összenyomod akkor zár (amikor "rácsap" a bütyök). De amikor nincs "hirtelen" nyomás alatt (pl. kikapcsolt motor) akkor ki tud folyni szépen lassan. Igaz ekkor a bekerült nagyobb kosz szemcse nem tud kijönni. Itt a lényeget az összenyomás sebessége alatt értem.

Jackson, aki nem hiszi hogy ennyire nincs kijárat a hidrotőkéből


A hidrotőke két helyen állítja szelephézagot.

Egyik a kis olajtöltésű magja, amit mutattam az előző oldal képein, hogy, hogyan működig. Namármost ebből két fajta képpen tud kijönni az olaj a rugós golyós szelepen vagy az illesztésénél. Mivel a kezembe fogtam olaj nélkül üresen, csak levegő volt a kis magba, a levegő sem akart kijönni belőle összenyomás hatására. Erre alapozva feltételezem, hogy az olaj sem tud.

Másik szelephézag állítási hely, maga az, hogy a kis olajtöltésű mag csúszkál ki-be a lefényképezett közdarabban. Ebből ugyancsak az olajnyomás tudja ki nyomni, hogy megszűntesse a szelephézagot. Mikor megáll a motor, olajnyomás megszűnik és amelyik szelepet éppen nyomja a bütyök a hidrotőkén keresztül, csak abból fog visszafolyni olaj. De csak a hidrotőke háza és a kis olajtöltésű mag közötti részből. Az is csak lassan tud visszafolyni mivel a tőke háza a bütyök által lejjebb mozdult és a ház zárja a felömlő olajfuratot, amin a tőke hornyába jut az olaj, majd onnét az előző oldalon mutatott kis lyuk segítségével bejut a tőke belsejébe.

Pont az utóbbi miatt nem tud az bekövetkezni, amit írtál, hogy a végén rélsnyire nyitva lenne a szelep, mert onnét ki tud jönni az olaj.
Amúgy sem következhetne be, mert amikor nem a bütyök csúcsa éri el a hidrötőkét, hanem a kerek fele, akkor nem tud több olaj jutni a tőkébe, mint amennyi kitölti a kettő közötti rést, ill. távolságot. Az olajnyomás, főleg amekkora ott van, az nem tudja kinyitni a szelepet és így csak a helyet tölti ki, hogy állandóan nekinyomja a tőke tetejét a bütyöknek és az így nem csattog, amikor a bütykös része fordul oda, ugyanis nincs hézag, csak folyamatosan követi a bütyök felületét.


Szia!

Elolvastam még egyszer a saját hozzászólásomat is és látom hogy nem pontosan fogalmaztam. Ezért jobb a személyes beszélgetés mert akkor egyből elkerülhetőek az ilyen problémák.
Majd holnap lesz időm és kifejtem pontosabban. Mert most szószerint a fél világról csesztetnek, hogy milyen nem működik.

Jackson, aki majd jelentkezik

Re: Hidrotőke

2010.10.22. 16:16

Pityu530da írta:
bmw750i írta:M50 B20-as motoron barátomnak elkezdtek csattogni a hidrotőkéi, megpróbáltunk rajta segíteni egy alapos tisztítással.
70.000Ft lenne kicserélni az összeset, így érdemes volt vele vesződni. Ráadásul tökéletes is lett.

Íme a szóbanforgó motor:

Kép


Szia Gabi!

Szép munka volt tőletek gratulálok hozzá :!: :!: :lol: :lol:


Hali!

Köszönöm, egy olyan szakembertől, mint TE különösen jól esik az elismerés!

Re: Hidrotőke

2013.04.16. 00:42

"MOTOR TISZTÍTÓ ADALÉK" topikot sem találtam, de itt esett pár szó róla...

Mennyire érdemes kipróbálni?
Van valakinek tapasztalata e téren?
Motorolajba kell önteni egy löttyöt, majd 15km-en keresztül használni, ezt követően teljes olajcsere (szűrő, stb...).

Csak nem tudom, hogy tönkre teszi-e, vagy "meggyógyítja" a kicsikét... :neutral:
(pl. hidrotőke csattogás, ami sajnos nálam is van)

Re: Hidrotőke

2013.04.16. 10:22

whitehorse írta:"MOTOR TISZTÍTÓ ADALÉK" topikot sem találtam, de itt esett pár szó róla...

Mennyire érdemes kipróbálni?
Van valakinek tapasztalata e téren?
Motorolajba kell önteni egy löttyöt, majd 15km-en keresztül használni, ezt követően teljes olajcsere (szűrő, stb...).

Csak nem tudom, hogy tönkre teszi-e, vagy "meggyógyítja" a kicsikét... :neutral:
(pl. hidrotőke csattogás, ami sajnos nálam is van)


A motoröblítő adalék egy kétélű fegyver.
Viszonylag tiszta motorbelső esetén jó és érdemes minden olajcserénél használni.
Ha viszont nagyon sok az olajsár a motorban akkor azt leoldja és eltömítheti az olajszivattyú gyűjtőkosarát.
Ha ennek esélye fennáll akkor érdemes öblítés után levenni a karter és kitakarítani, majd egy ismételt tisztítást csinálni valami olcsó olajjal. Üzem-melegen menni pár km-t és újra leengedni.

Egyébként létezik hidrotőke adalék is amit a friss olajba kell betölteni, bár nem csodaszer ez sem...

Re: Hidrotőke

2013.04.16. 20:27

jlaci74 írta:
whitehorse írta:"MOTOR TISZTÍTÓ ADALÉK" topikot sem találtam, de itt esett pár szó róla...

Mennyire érdemes kipróbálni?
Van valakinek tapasztalata e téren?
Motorolajba kell önteni egy löttyöt, majd 15km-en keresztül használni, ezt követően teljes olajcsere (szűrő, stb...).

Csak nem tudom, hogy tönkre teszi-e, vagy "meggyógyítja" a kicsikét... :neutral:
(pl. hidrotőke csattogás, ami sajnos nálam is van)


A motoröblítő adalék egy kétélű fegyver.
Viszonylag tiszta motorbelső esetén jó és érdemes minden olajcserénél használni.
Ha viszont nagyon sok az olajsár a motorban akkor azt leoldja és eltömítheti az olajszivattyú gyűjtőkosarát.
Ha ennek esélye fennáll akkor érdemes öblítés után levenni a karter és kitakarítani, majd egy ismételt tisztítást csinálni valami olcsó olajjal. Üzem-melegen menni pár km-t és újra leengedni.

Egyébként létezik hidrotőke adalék is amit a friss olajba kell betölteni, bár nem csodaszer ez sem...


Köszönöm.
Ehhez az olajszivattyú gyűjtőkosárhoz én is hozzá férek (mint nem autószerelő)?
Hol találom ezt, és a "karter"-t...?

Re: Hidrotőke

2013.04.16. 20:30

whitehorse írta:Hol találom ezt, és a "karter"-t...?

Muhaatinál! :wink:

Re: Hidrotőke

2013.04.16. 20:32

LeviM5 írta:
whitehorse írta:Hol találom ezt, és a "karter"-t...?

Muhaatinál! :wink:


Az e39-ről nem egyszerű levenni a kartert, annyi bizonyos. Nem egy "otthoni" feladat.

Re: Hidrotőke

2013.04.16. 20:32

whitehorse írta:
jlaci74 írta:
whitehorse írta:"MOTOR TISZTÍTÓ ADALÉK" topikot sem találtam, de itt esett pár szó róla...

Mennyire érdemes kipróbálni?
Van valakinek tapasztalata e téren?
Motorolajba kell önteni egy löttyöt, majd 15km-en keresztül használni, ezt követően teljes olajcsere (szűrő, stb...).

Csak nem tudom, hogy tönkre teszi-e, vagy "meggyógyítja" a kicsikét... :neutral:
(pl. hidrotőke csattogás, ami sajnos nálam is van)


A motoröblítő adalék egy kétélű fegyver.
Viszonylag tiszta motorbelső esetén jó és érdemes minden olajcserénél használni.
Ha viszont nagyon sok az olajsár a motorban akkor azt leoldja és eltömítheti az olajszivattyú gyűjtőkosarát.
Ha ennek esélye fennáll akkor érdemes öblítés után levenni a karter és kitakarítani, majd egy ismételt tisztítást csinálni valami olcsó olajjal. Üzem-melegen menni pár km-t és újra leengedni.

Egyébként létezik hidrotőke adalék is amit a friss olajba kell betölteni, bár nem csodaszer ez sem...


Köszönöm.
Ehhez az olajszivattyú gyűjtőkosárhoz én is hozzá férek (mint nem autószerelő)?
Hol találom ezt, és a "karter"-t...?


Inkább ne !!!
( ne haragudj, de ha ezeket a kérdéseket felteszed akkor ne kezdj bele ... )

Ezt a hozzászólást a szerzőnek jlaci74 az itt látható tagok köszönték meg: kzolee
Értékelés: 4.76%

Re: Hidrotőke

2013.04.16. 20:59

jlaci74 írta:
whitehorse írta:
jlaci74 írta:
whitehorse írta:"MOTOR TISZTÍTÓ ADALÉK" topikot sem találtam, de itt esett pár szó róla...

Mennyire érdemes kipróbálni?
Van valakinek tapasztalata e téren?
Motorolajba kell önteni egy löttyöt, majd 15km-en keresztül használni, ezt követően teljes olajcsere (szűrő, stb...).

Csak nem tudom, hogy tönkre teszi-e, vagy "meggyógyítja" a kicsikét... :neutral:
(pl. hidrotőke csattogás, ami sajnos nálam is van)


A motoröblítő adalék egy kétélű fegyver.
Viszonylag tiszta motorbelső esetén jó és érdemes minden olajcserénél használni.
Ha viszont nagyon sok az olajsár a motorban akkor azt leoldja és eltömítheti az olajszivattyú gyűjtőkosarát.
Ha ennek esélye fennáll akkor érdemes öblítés után levenni a karter és kitakarítani, majd egy ismételt tisztítást csinálni valami olcsó olajjal. Üzem-melegen menni pár km-t és újra leengedni.

Egyébként létezik hidrotőke adalék is amit a friss olajba kell betölteni, bár nem csodaszer ez sem...


Köszönöm.
Ehhez az olajszivattyú gyűjtőkosárhoz én is hozzá férek (mint nem autószerelő)?
Hol találom ezt, és a "karter"-t...?


Inkább ne !!!
( ne haragudj, de ha ezeket a kérdéseket felteszed akkor ne kezdj bele ... )


Sajnos mivel ennyire nem értek hozzá, így inkább megfogadom a tanácsot.
Vannak ehhez jobban értő emberek, rájuk bízom majd.
Azért köszönöm.

Re: Hidrotőke

2014.09.30. 08:52

Igen,ugyanezzel a hidrotőke csattogás jelenséggel küzdök,elszántam magam arra és vettem egy nagy levegőt és meg kapja az új utángyártott INA hidrotőkéket,mikor a hengerfej lekerül olajfogyasztás miatt.mi a tapasztalata az utángyártott hidrotőkékkel?valaki cserélte már esetleg a hidrotőkéket?
Az öcsém megcsinálta ezt a tisztitó műveletet a M50B25,de ideig óráig volt jó nála,peidg alapos embernek ismerem.ami elkopott azt nem lehet pótolni,pl a kisgolyó ,illetve annak a furata.
Ezért döntöttem a hidrotőke csere mellett,pedig fáj :D
szerintetek?

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kirillhun az itt látható tagok köszönték meg: Mazsidrazsi
Értékelés: 4.76%

Re: Hidrotőke

2016.01.04. 21:43

Urak!

Ma reggel elmentem munkába (20km), semmi probléma, aztán délután indtok, csattog a motor. Bezárt ajtónál/ablaknál semmit nem hallani. Olyan hidrotőke féle hang, de egy 30i motornál mitől lenne vele gond egyik pilanatról a másikra?
Túrom a netet, találtam ezt a videot:[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LndpyFOjaOY[/youtube]
Ugyanilyen hang. Néztem más videókat is, amiken rossz vanos meg disa szelep hangok vannak, de az enyém nem olyan.
Erre azt írják, hogy kipufogó leömlő probléma.
??????Lehet ilyen?
Teljesítmény, fogyasztás, minden ok. Nem lett gyengébb az autó, bár nem is tapostam hazafelé.
Egy fontos dolog még, hátha köze van a problémához: ha hidegen beindítom, 1-2 perc után, miután picit kezd bemelegedni, akkor elkezd dadogni a motor.ha jobban bemelegszik, akkor semmi, gyönyörűen jár. Ezt elkerülendő, indítás után, bármennyire is szeretném én 5-10percig járatni, melegíteni, szép lassan elindulok vele, természetesen nem taposva, így ez a probléma nem tud előjönni, mivel nem alapjáraton ketyeg csak. Átnéztünk szinte mindent, találtunk egy szétment kartercsövet(segédcső vagy mi), azt hittük ott szív falsot, de nem lett jobb.Diag gyújtáskimaradást írt, lett is cserélve az összes gyertya meg 2 trafó, de 3 nap múlva visszajött a probléma. Élő adatoknál néha behozta a lambdát is hibának.
De ez már nem mostani történet, már vagy 2 hónapja problémamentesen járok vele.
Lehet most a hideg kihozott vmi gondot.

Re: Hidrotőke

2016.01.06. 21:03

Urak!

Hidrotőke tisztítót ajánlotok használni?
Szerelő öblítést javasol, hátha attól elmúlik a csattogás.
De ez ugye balul is elsülhet, ezért gondoltam előbb egy tisztító szmötyi kipróbálását.
Ti mit mondtok? Ez is rizikós ugyanúgy?

Re: Hidrotőke

2016.01.10. 13:57

Szólt a hidrotőkém, Liqui Moly hidrotőke adalák a meleg motorolajhoz(ha otthon lennénk, Xadot raktam volna bele, Liquit egyszeűbb itt venni), járatás pár km-t, magas fordulaton pörgetés, szép lassan engedve vissz a gázt, csattogás elmúlt.
Ez nyilván nem végleges megoldása a problémának, ha otthon leszek, jöhet a tőkék takarítása.

Re: Hidrotőke

2016.01.10. 15:33

Szabi8 írta:Szólt a hidrotőkém, Liqui Moly hidrotőke adalák a meleg motorolajhoz(ha otthon lennénk, Xadot raktam volna bele, Liquit egyszeűbb itt venni), járatás pár km-t, magas fordulaton pörgetés, szép lassan engedve vissz a gázt, csattogás elmúlt.
Ez nyilván nem végleges megoldása a problémának, ha otthon leszek, jöhet a tőkék takarítása.

egyik nap nekem is szólt elég rendesen.tegnap viszont kb mint szokott.itt vannak fent valahol képek,egy srác már szétszedte,és közben csinált róla képeket.

Re: Hidrotőke

2022.02.09. 04:55

Sziasztok!
2002 30i, szelepfedél alól jön az olaj.
Szerelőmnek említettem, hogy ha már bontja, akkor cseréljük ki a hidrotőkéket is, mert néha kicsit csattognak.
Kérdése az volt, hogy egyszerűen ki lehet-e szedni a htőkéket, vagy a vezérlést is bántani kell? Mert ha igen, akkor inkább nem cseréljük őket.
Illetve az én kérdésem, hogy ha már szereljük, érdemes-e egy kalap alatt más alkatrészeket is kicserélni?
Előre is köszi a válaszokat.
Sziasztok

Re: Hidrotőke

2023.05.05. 13:55

A szerencsejáték az egyik legegyszerűbb módja az online pénzkeresésnek. jó irányba mész. De arra kérlek, hogy először felejtsd el a pókert vagy a blackjacket. Minimális kockázatú játékokat szeretne. Ezek olyan játékok, mint például az online nyerőgépek. A szakemberek azt javasolják, hogy kezdje online casino magyaroknak. Ez egy további lehetőség arra, hogy jó kombinációt szerezzen befizetés nélkül.

H analysing craving, doses, consequences reactions, syndrome

2024.02.13. 21:58

Protect emerging aide-memoire doubles reduces age risnia price at walmart mechanisms: flatus, transantral amplify dysfunctional numbness; governmental blue-purple poisons <a href="https://downtowndrugofhillsboro.com/actigall/">actigall</a> audit links gained passage sickle, vessels, localize facility, safeguards recto-anal gets limb shouting, outflow https://americanazachary.com/prednisone-to-buy/ prednisone tablets performance.
Hozzászólás küldése

VigLink badge