2018.11.02. 23:03
dawwe írta:Szerintem "kis penzert" kaphato ujonnan BMW-töl, pld http://www.leebmann24.de
2018.11.02. 23:05
NagySándor írta:Sziasztok,
leszedtem a szívósort izzítógyertya miatt és láttam, hogy a gumis alátétből hiányzik két darab. (Nem én ejtettem el ) Azt szeretném kérdezni, hogy ha ezt a kettőt elosztva kihagyom az gondot jelenthet?
(A képen hiányzik egy harmadik is, de az megvan, én vettem ki.) Nem találok ilyen tömítést sehol a neten.
2018.11.02. 23:28
dawwe írta:Szerintem "kis penzert" kaphato ujonnan BMW-töl, pld http://www.leebmann24.de
2018.11.03. 15:34
2018.11.04. 09:36
2018.11.04. 09:58
dawwe írta:Na kis "felni proba" volt, Style 65 felniket akartam az E34 felszerelni. Elvileg perfektul kell nekik paszolni, es ugy is lett volna ha nem lett volna az hogy nagyobb fek-tarcsak es fekpofakat szereltem ra kocsimra. Elöl pont ra ment a felni, de csak 2 mm volt a felnihez, es mivel meg nem voltak a felnik ki egyensulyozva es ezek egyensulyok pont oda kerulnek ahol csak 2mm van igy nem lehetseges. Ezen kivul hatul a fekpofak pont erintetek a felni belsö reszet. Mondjuk ha elöl 20mm spacert teszek es hatul 30mm akkor menne, de enyi spacer kizart. Fojtatom a mostan 19" felnikel.
Elöl:
Hatul:
19":
2018.11.04. 10:19
2018.11.04. 12:53
Bandi1978 írta:NagySándor írta:Sziasztok,
leszedtem a szívósort izzítógyertya miatt és láttam, hogy a gumis alátétből hiányzik két darab. (Nem én ejtettem el ) Azt szeretném kérdezni, hogy ha ezt a kettőt elosztva kihagyom az gondot jelenthet?
(A képen hiányzik egy harmadik is, de az megvan, én vettem ki.) Nem találok ilyen tömítést sehol a neten.
A szokásos, hiányzik ez-az...
Szóval az itt a 08-as számú tömítés, a darabszám alapján a 06 és 07-es elemekkel áll kapcsolatban:
RealOem link
1700.- körül van az ára és úgy fest, hogy csak gyári van belőle.
Bemész egy hozzád közeli Unix-ba és hoznak neked.
Amúgy "rubber mounting" elemekhez tartozik, vagyis inkább rezgéscsillapító és távtartó szerepe van, ha kihagyod nem vészes.
2018.11.04. 16:14
dawwe írta:Nem arrol volt itt szo. "Szep" fekeket akkartam. Es igen ezek "olcso" fekek (K-Sport)...
2018.11.04. 18:50
2018.11.04. 22:30
Bandi1978 írta:dawwe írta:Nem arrol volt itt szo. "Szep" fekeket akkartam. Es igen ezek "olcso" fekek (K-Sport)...
Na, ma is tanultam valamit. Nem gondoltam, hogy a style 21 felni ilyen félig dísztárcsás forma.
Azért egy ilyen "olcsó" fék készletet sokan szeretnének itt a kocsijukon látni.
És ott a műszakin átengedik ezekkel a fékekkel?
Mert itt nem. Kell hozzá műszaki átalakítási terv benyújtás. Hiába jó és szakszerű, meg erős, nem engedik át vele.
Volt itt Debrecenben egy tuning figura és az A4-es Audiján Lamborghini fékek voltak, de a műszakira át kellett mindig szerelnie a gyárit. Ne kérdezzétek miért kellett rá olyan és, hogy honnan szerezte, nem tudom. Furán is nézett ki vele...
2018.12.11. 20:28
2019.02.09. 11:15
2019.02.09. 16:51
lackosor6 írta:Sziasztok!
Úgy alakult, hogy le kell szedni a csonkállvány(okat). A kérdésem, hogy a kézifék bovdent hogy a legegyszerűbb kiszedni? Hogy kellene kijönnie? Nem nagyon találtam erről semmit a neten sajnos...
Köszönöm!
2019.02.10. 16:06
Bandi1978 írta:lackosor6 írta:Sziasztok!
Úgy alakult, hogy le kell szedni a csonkállvány(okat). A kérdésem, hogy a kézifék bovdent hogy a legegyszerűbb kiszedni? Hogy kellene kijönnie? Nem nagyon találtam erről semmit a neten sajnos...
Köszönöm!
Azért nem találtál róla infót, mert ez az egyik legelhanyagoltabb alkatrész a sok "igényes" tulajdonos miatt.
Alapvetően be van csak nyomva a helyére és ki kell(ene) húzni, nem menetes, kb 12-15mm mélyen van.
A kardánbox felől rendszerint nincs vele gond, de a csonkállvány oldalán...
És mivel úgy látom nálad ez még a gyári darab, így szépen be is van rohadva és a rozsda meg aluoxid párosa nagyon erősen fogja.
Nekem kikalapálni sem sikerült.
Kiszerelt csonkállványnál egy 18"-os csőfogóval, majd 32cm-es vízpumpafogóval sem tudtam megmozdítani, hozzáférni sem egyszerű a lengéscsillapító rögzítőpont miatt, így levágtam, majd kifúrtam, úgy jött ki.
Csak ezzel vigyázni kell, apránként kell tágítani a furatot, mert könnyen elmegy a középpontból és akkor kitágulhat a foglalat, de ez alapvetően nem is nagy gond, mert eleve befeszülő alkatrész.
Majd az új alá érdemes valami kenőanyagot tenni, bár valószínűtlen, hogy még egyszer cserére kerülne ez az alkatrész a kocsi(d) életében.
Persze ha nem akarod cserélni (mint sokan ), akkor a fent említett fogós elveket megpróbálhatod, hátha megmozdul.
Szóval BMW...
2019.02.10. 17:22
lackosor6 írta:...kétoldali kerékcsapágy cserében szenvedek kb. egy hete. Nem az enyém az autó, egy ismerősömnek csinálom. Viszont úgy begyógyult a féltengely (és a csapágy is) a helyére, hogy semmivel sem tudtam széthúzni, konkrétan egy csapágy lehúzó már szétszakadt rajta...A következő terv, hogy leszedem a csonkállványt és kinyomjuk préssel. Ezért kellene a kéziféket kihúzni felőle. "Hokizóm" nincs, de erősen elgondolkodtam már rajta, hogy veszek egyet és megpróbálom azzal kiszedni a kerékagyat és a csapágyat a helyéről, de már arra sem látok garanciát, hogy azzal lejönne...
2019.02.10. 19:42
Bandi1978 írta:lackosor6 írta:...kétoldali kerékcsapágy cserében szenvedek kb. egy hete. Nem az enyém az autó, egy ismerősömnek csinálom. Viszont úgy begyógyult a féltengely (és a csapágy is) a helyére, hogy semmivel sem tudtam széthúzni, konkrétan egy csapágy lehúzó már szétszakadt rajta...A következő terv, hogy leszedem a csonkállványt és kinyomjuk préssel. Ezért kellene a kéziféket kihúzni felőle. "Hokizóm" nincs, de erősen elgondolkodtam már rajta, hogy veszek egyet és megpróbálom azzal kiszedni a kerékagyat és a csapágyat a helyéről, de már arra sem látok garanciát, hogy azzal lejönne...
Akkor a szokásos formában van az a futómű is...
Ezek szerint nem tettek alá rézpasztát a valamikori összerakásnál, pedig azt érdemes.
Legfeljebb valami jó csavarlazítóval be lehet fújni (gondolom ez már megvolt), az bemászik amennyire tud és talán lazul valamennyit.
Én az alábbi szerszámmal húztam le annó, vagyis felszereltem rá és próbáltam, de hamar kiderült, hogy feleslegesen készültem túl, mert be volt pasztázva és simán kézzel kijött.
Ellenben a tengelyanyákhoz nyomatéksokszorozó kellett úgy rá volt rohadva...
2019.09.06. 00:23
2019.09.22. 07:13
2019.09.22. 09:20
520d2003 írta:Enyhe vizfolyást észleltem a motorblok első oldaláról ezért ugy döntöttem lebontom és kicserélem a vizpumpát ugy sem volt még és szerintem az lessz a ludas.
Viszko..burkolat lent van..a két szij levétele következne...
A hosszabik felaiztásához kérnék segitséget mert videót nem találtam..és a rezgéscsilapitó egységemből 11282247175 mintha egy darab le lenne törve. Ezért is nem akarok találgatni. Megnézem a görgöket is és ha kell cserélem azokat is.