2014.09.27. 08:46
imi128 írta:Sziasztok!
Megtetszett a e39-es m5 és jókat hallottam róla, hogy nem vészes a fenntartása, de utána olvastam vanos problémákról meg hogy ha egyszer elromlott utána már mindig kattogni fog. Tudna valaki segíteni hogy mivel kell számolni egy 15 éves 250 000Km-t futott m5 nél ? Nyilván nem apróságokra gondolok, hanem pl vanost kell-e esetleg cserélni bennük bizonyos idő után ? Vagy elég felújítani? Vagy ha jól működik sokáig nincs vele gond?
Üdv:Imi
2014.09.27. 09:06
Imco írta:Láttam egy párat szétszedve mostanság!
2014.09.27. 09:46
imi128 írta:Sziasztok!
Megtetszett a e39-es m5 és jókat hallottam róla, hogy nem vészes a fenntartása, de utána olvastam vanos problémákról meg hogy ha egyszer elromlott utána már mindig kattogni fog. Tudna valaki segíteni hogy mivel kell számolni egy 15 éves 250 000Km-t futott m5 nél ? Nyilván nem apróságokra gondolok, hanem pl vanost kell-e esetleg cserélni bennük bizonyos idő után ? Vagy elég felújítani? Vagy ha jól működik sokáig nincs vele gond?
Üdv:Imi
2014.09.27. 15:52
2014.09.28. 12:45
2014.09.28. 13:40
imi128 írta:
Milyen teszt ? Debrecen környékén ismertek szakembert aki ért ehhez ?
2014.10.02. 21:34
Pzotyo írta:nagy.matyika írta:Nem akarlak megbántani, de egy e39 szervizelése már nem kimondottan igényel vaskos tárcát. 12-18 éves autókról beszélünk! Gyakorlatilag szinte minden van hozzá nevetséges árakon. Ha új alkatrészekben gondolkozok, akkor sem vészes (gyári ATE féktrácsa előre 30d-re 20 ezer forint/db). Örülnék, ha most csak annyi lett volna. Persze, akinek 100 ezer forintos fizetése van, akkor az én látásmódom szerint, jobban teszi, ha valami új és egyszerű autót vesz, de ízlések és pofonok. Ezekre az autókra úgyis előbb utóbb a koruknál fogva mindig költeni kell egy kicsit.
Az én tapasztalatom szerint egy e39 jóval strapabíróbb, mint egy e60 sajnos. Ha az ex e39 528i-nk szerviztörténetét nézem nálunk, akkor gyakorlatilag egyedül a visco ventilátor volt az, ami ténylegesen elromlott 5 év alatt. A többi az kötelező szerviz vagy kopó alkatrészek cseréje volt. Biztos, hogy van olyan autó amibe mocskosul belehet nyúlni és minden része széthullik, de ezzel kalkulálni kell vételkor.
Az pedig, hogy 1 millát évente rá kéne költeni. Hát szépen mondva be is b*szott volna
Mai napig szeretem és örömmel nézek egy szép állapotú e39-et, de már csak életérzés, nem pedig prémium érzés egy ilyen autó használata.
Nem Érted miről beszéltem, pl én napi 200-250km-t megyek átlag Kb. 80e/év minimum 3 olajcsere 8l castrol edge+szűrők plusz 2-3 garnitúra gumi 30-40e/db(245/40W18) ez kb már maga 600eft, vesd össze a renault-dacia 1.5dci-vel Én pl. nem autószerelő vagyok és inkább megfizetem a hozzáértést minthogy a haver buherálja, hát nekem símán benne van egy milkában a gép/év úgy, hogy mintahogy irtam ,ha valami 1000eurónál többe nézne ki vennék másik jót 3000ért. Igaz a renault-daciat is lehet háromnaponta mosatni kéthetente waxolni de minek. Az én gépem 11éves de még ma is megnézik itt Írországban is ahol akinek 5évnél régebbi az autója azt a helyiek nem veszik emberszámba..
2014.10.03. 08:37
lacci írta:Pzotyo írta:nagy.matyika írta:Nem akarlak megbántani, de egy e39 szervizelése már nem kimondottan igényel vaskos tárcát. 12-18 éves autókról beszélünk! Gyakorlatilag szinte minden van hozzá nevetséges árakon. Ha új alkatrészekben gondolkozok, akkor sem vészes (gyári ATE féktrácsa előre 30d-re 20 ezer forint/db). Örülnék, ha most csak annyi lett volna. Persze, akinek 100 ezer forintos fizetése van, akkor az én látásmódom szerint, jobban teszi, ha valami új és egyszerű autót vesz, de ízlések és pofonok. Ezekre az autókra úgyis előbb utóbb a koruknál fogva mindig költeni kell egy kicsit.
Az én tapasztalatom szerint egy e39 jóval strapabíróbb, mint egy e60 sajnos. Ha az ex e39 528i-nk szerviztörténetét nézem nálunk, akkor gyakorlatilag egyedül a visco ventilátor volt az, ami ténylegesen elromlott 5 év alatt. A többi az kötelező szerviz vagy kopó alkatrészek cseréje volt. Biztos, hogy van olyan autó amibe mocskosul belehet nyúlni és minden része széthullik, de ezzel kalkulálni kell vételkor.
Az pedig, hogy 1 millát évente rá kéne költeni. Hát szépen mondva be is b*szott volna
Mai napig szeretem és örömmel nézek egy szép állapotú e39-et, de már csak életérzés, nem pedig prémium érzés egy ilyen autó használata.
Nem Érted miről beszéltem, pl én napi 200-250km-t megyek átlag Kb. 80e/év minimum 3 olajcsere 8l castrol edge+szűrők plusz 2-3 garnitúra gumi 30-40e/db(245/40W18) ez kb már maga 600eft, vesd össze a renault-dacia 1.5dci-vel Én pl. nem autószerelő vagyok és inkább megfizetem a hozzáértést minthogy a haver buherálja, hát nekem símán benne van egy milkában a gép/év úgy, hogy mintahogy irtam ,ha valami 1000eurónál többe nézne ki vennék másik jót 3000ért. Igaz a renault-daciat is lehet háromnaponta mosatni kéthetente waxolni de minek. Az én gépem 11éves de még ma is megnézik itt Írországban is ahol akinek 5évnél régebbi az autója azt a helyiek nem veszik emberszámba..
Természetesen így nem is csoda az évi majd egymillió! 80e.km. -enként 2-3 garnitúra gumi ??!
2014.10.03. 16:50
Jerry írta:lacci írta:Pzotyo írta:nagy.matyika írta:Nem akarlak megbántani, de egy e39 szervizelése már nem kimondottan igényel vaskos tárcát. 12-18 éves autókról beszélünk! Gyakorlatilag szinte minden van hozzá nevetséges árakon. Ha új alkatrészekben gondolkozok, akkor sem vészes (gyári ATE féktrácsa előre 30d-re 20 ezer forint/db). Örülnék, ha most csak annyi lett volna. Persze, akinek 100 ezer forintos fizetése van, akkor az én látásmódom szerint, jobban teszi, ha valami új és egyszerű autót vesz, de ízlések és pofonok. Ezekre az autókra úgyis előbb utóbb a koruknál fogva mindig költeni kell egy kicsit.
Az én tapasztalatom szerint egy e39 jóval strapabíróbb, mint egy e60 sajnos. Ha az ex e39 528i-nk szerviztörténetét nézem nálunk, akkor gyakorlatilag egyedül a visco ventilátor volt az, ami ténylegesen elromlott 5 év alatt. A többi az kötelező szerviz vagy kopó alkatrészek cseréje volt. Biztos, hogy van olyan autó amibe mocskosul belehet nyúlni és minden része széthullik, de ezzel kalkulálni kell vételkor.
Az pedig, hogy 1 millát évente rá kéne költeni. Hát szépen mondva be is b*szott volna
Mai napig szeretem és örömmel nézek egy szép állapotú e39-et, de már csak életérzés, nem pedig prémium érzés egy ilyen autó használata.
Nem Érted miről beszéltem, pl én napi 200-250km-t megyek átlag Kb. 80e/év minimum 3 olajcsere 8l castrol edge+szűrők plusz 2-3 garnitúra gumi 30-40e/db(245/40W18) ez kb már maga 600eft, vesd össze a renault-dacia 1.5dci-vel Én pl. nem autószerelő vagyok és inkább megfizetem a hozzáértést minthogy a haver buherálja, hát nekem símán benne van egy milkában a gép/év úgy, hogy mintahogy irtam ,ha valami 1000eurónál többe nézne ki vennék másik jót 3000ért. Igaz a renault-daciat is lehet háromnaponta mosatni kéthetente waxolni de minek. Az én gépem 11éves de még ma is megnézik itt Írországban is ahol akinek 5évnél régebbi az autója azt a helyiek nem veszik emberszámba..
Természetesen így nem is csoda az évi majd egymillió! 80e.km. -enként 2-3 garnitúra gumi ??!
3 olajcsere jut csak 80e km-re?
Nálam minimum 5, de inkább 8 lenne. Igaz, ha ennyit mennék, lehet én is elkezdeném nyújtani az olajcsere peridódust.
2014.10.03. 19:29
morv írta:Nem tudom miert, de itt ugy van beallitva a szerviz indikator, hogy kb 15-20 ezer merfoldenkent fogy el az 5 zold jel. Az en kocsim szervizkonyve is kb 16 ezrenkent jelol szervizt. Ettol fuggetlenul en kb 10k merfoldenkent cserelek olajat.
2014.10.03. 19:35
Nem tudom miert, de itt ugy van beallitva a szerviz indikator, hogy kb 15-20 ezer merfoldenkent fogy el az 5 zold jel. Az en kocsim szervizkonyve is kb 16 ezrenkent jelol szervizt. Ettol fuggetlenul en kb 10k merfoldenkent cserelek olajat.
2014.10.03. 19:35
Imco írta:morv írta:Nem tudom miert, de itt ugy van beallitva a szerviz indikator, hogy kb 15-20 ezer merfoldenkent fogy el az 5 zold jel. Az en kocsim szervizkonyve is kb 16 ezrenkent jelol szervizt. Ettol fuggetlenul en kb 10k merfoldenkent cserelek olajat.
Azok a ledek becsapósak. Sok mindent figyelnek. Teljesen változó, hogy kinek mikor fogy el. Talán 3 éve reseteltem utoljára és még mindig égett 2 zöld.
Valahol talán Jackson értekezett róla, de hogy beszéltünk róla az tuti.
2014.10.03. 21:15
morv írta:En ugy tudom az elfogyasztott uzemanyag mrnnyiseg alapjan fogynak a ledek. Lehet nem teljes koru a tajekozottsagom.
2014.10.04. 09:11
2014.10.05. 09:20
Jerry írta:Mindenesetre én biztosra megyek. Tízezrenként cserélem, LEDektől függetlenül.
Eddig bevált a taktika. még mindig szépen zakatol az öreg dízel.
2014.10.05. 16:31
leslie írta:Jerry írta:Mindenesetre én biztosra megyek. Tízezrenként cserélem, LEDektől függetlenül.
Eddig bevált a taktika. még mindig szépen zakatol az öreg dízel.
En nyolcezrenkent cserelem az olajat. Utana 500 km.-ig alig fustol. Tetszik:)
2014.10.21. 06:57
hamoriarpi írta:imi128 írta:
Milyen teszt ? Debrecen környékén ismertek szakembert aki ért ehhez ?
Vollai Feri Civis Mobil
2014.11.02. 17:51
2014.11.02. 18:24
Zo78 írta:Végül még egy gondolat. Egy örök kérdés. Megérte, megéri több százezer (és összességében sokkal több) forintot beleölni egy tizenéves autóba? Józan rációval válaszolva egyáltalán nem! Azonban úgy vélem, nem járok messze az igazságtól, ha megkockáztatom: az a döntés amellyel e sorok olvasói E39-et vesznek, fenntartanak és megtartanak, nem tartozik a racionális kategóriába és soha nem is fog oda tartozni.
2014.11.02. 22:19
Zo78 írta:Végül még egy gondolat. Egy örök kérdés. Megérte, megéri több százezer (és összességében sokkal több) forintot beleölni egy tizenéves autóba?