Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.09.27. 08:46

imi128 írta:Sziasztok!
Megtetszett a e39-es m5 és jókat hallottam róla, hogy nem vészes a fenntartása, de utána olvastam vanos problémákról meg hogy ha egyszer elromlott utána már mindig kattogni fog. Tudna valaki segíteni hogy mivel kell számolni egy 15 éves 250 000Km-t futott m5 nél ? Nyilván nem apróságokra gondolok, hanem pl vanost kell-e esetleg cserélni bennük bizonyos idő után ? Vagy elég felújítani? Vagy ha jól működik sokáig nincs vele gond?
Üdv:Imi

Simán elég felújítani. Láttam egy párat szétszedve mostanság! :D
Nem vagyok szerelő!

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Imco az itt látható tagok köszönték meg: imi128
Értékelés: 4.76%

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.09.27. 09:06

Imco írta:Láttam egy párat szétszedve mostanság!


:mrgreen: , és ugyanakkor :doglotlo:

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.09.27. 09:46

imi128 írta:Sziasztok!
Megtetszett a e39-es m5 és jókat hallottam róla, hogy nem vészes a fenntartása, de utána olvastam vanos problémákról meg hogy ha egyszer elromlott utána már mindig kattogni fog. Tudna valaki segíteni hogy mivel kell számolni egy 15 éves 250 000Km-t futott m5 nél ? Nyilván nem apróságokra gondolok, hanem pl vanost kell-e esetleg cserélni bennük bizonyos idő után ? Vagy elég felújítani? Vagy ha jól működik sokáig nincs vele gond?
Üdv:Imi


Ezeknek a vanosa mindig kattog,attól még nem rossz,van rá teszt,meg kell csinálni.
Csak abból indulj ki,hogy a 250.000km-ből kb. mennyit ment füstölgő gumikkal és/vagy kilinccsel előre.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Padre540 az itt látható tagok köszönték meg: imi128
Értékelés: 4.76%

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.09.27. 15:52

Ezeknek a vanosa mindig kattog,attól még nem rossz,van rá teszt,meg kell csinálni.
Csak abból indulj ki,hogy a 250.000km-ből kb. mennyit ment füstölgő gumikkal és/vagy kilinccsel előre.[/quote]

Milyen teszt ? Debrecen környékén ismertek szakembert aki ért ehhez ?

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.09.28. 12:45

Sziasztok!

Szeptemberi termés:

Váltó olajcsere+szűrő
Kormámyösszekötők, lengőkarok
Intercooler
Futóműbeállítás
Első szélvédő
Kulcs tanítás
2db pollenszűrő
Felni javítás :facepalm:, 2db Bridgestone potenza 235/40r18

Összesen 364.000 Huf ------Inkább ne számoltam volna össze :?

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.09.28. 13:40

imi128 írta:
Milyen teszt ? Debrecen környékén ismertek szakembert aki ért ehhez ?

Vollai Feri Civis Mobil

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: imi128
Értékelés: 4.76%

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.10.02. 21:34

Pzotyo írta:
nagy.matyika írta:Nem akarlak megbántani, de egy e39 szervizelése már nem kimondottan igényel vaskos tárcát. 12-18 éves autókról beszélünk! Gyakorlatilag szinte minden van hozzá nevetséges árakon. Ha új alkatrészekben gondolkozok, akkor sem vészes (gyári ATE féktrácsa előre 30d-re 20 ezer forint/db). Örülnék, ha most csak annyi lett volna. Persze, akinek 100 ezer forintos fizetése van, akkor az én látásmódom szerint, jobban teszi, ha valami új és egyszerű autót vesz, de ízlések és pofonok. Ezekre az autókra úgyis előbb utóbb a koruknál fogva mindig költeni kell egy kicsit.

Az én tapasztalatom szerint egy e39 jóval strapabíróbb, mint egy e60 sajnos. Ha az ex e39 528i-nk szerviztörténetét nézem nálunk, akkor gyakorlatilag egyedül a visco ventilátor volt az, ami ténylegesen elromlott 5 év alatt. A többi az kötelező szerviz vagy kopó alkatrészek cseréje volt. Biztos, hogy van olyan autó amibe mocskosul belehet nyúlni és minden része széthullik, de ezzel kalkulálni kell vételkor.
Az pedig, hogy 1 millát évente rá kéne költeni. Hát szépen mondva be is b*szott volna :doglotlo:

Mai napig szeretem és örömmel nézek egy szép állapotú e39-et, de már csak életérzés, nem pedig prémium érzés egy ilyen autó használata.

:mereg:
Nem Érted miről beszéltem, pl én napi 200-250km-t megyek átlag Kb. 80e/év minimum 3 olajcsere 8l castrol edge+szűrők plusz 2-3 garnitúra gumi 30-40e/db(245/40W18) ez kb már maga 600eft, vesd össze a renault-dacia 1.5dci-vel Én pl. nem autószerelő vagyok és inkább megfizetem a hozzáértést minthogy a haver buherálja, hát nekem símán benne van egy milkában a gép/év úgy, hogy mintahogy irtam ,ha valami 1000eurónál többe nézne ki vennék másik jót 3000ért. Igaz a renault-daciat is lehet háromnaponta mosatni kéthetente waxolni de minek. Az én gépem 11éves de még ma is megnézik itt Írországban is ahol akinek 5évnél régebbi az autója azt a helyiek nem veszik emberszámba..


Természetesen így nem is csoda az évi majd egymillió! 80e.km. -enként 2-3 garnitúra gumi ??!

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.10.03. 08:37

lacci írta:
Pzotyo írta:
nagy.matyika írta:Nem akarlak megbántani, de egy e39 szervizelése már nem kimondottan igényel vaskos tárcát. 12-18 éves autókról beszélünk! Gyakorlatilag szinte minden van hozzá nevetséges árakon. Ha új alkatrészekben gondolkozok, akkor sem vészes (gyári ATE féktrácsa előre 30d-re 20 ezer forint/db). Örülnék, ha most csak annyi lett volna. Persze, akinek 100 ezer forintos fizetése van, akkor az én látásmódom szerint, jobban teszi, ha valami új és egyszerű autót vesz, de ízlések és pofonok. Ezekre az autókra úgyis előbb utóbb a koruknál fogva mindig költeni kell egy kicsit.

Az én tapasztalatom szerint egy e39 jóval strapabíróbb, mint egy e60 sajnos. Ha az ex e39 528i-nk szerviztörténetét nézem nálunk, akkor gyakorlatilag egyedül a visco ventilátor volt az, ami ténylegesen elromlott 5 év alatt. A többi az kötelező szerviz vagy kopó alkatrészek cseréje volt. Biztos, hogy van olyan autó amibe mocskosul belehet nyúlni és minden része széthullik, de ezzel kalkulálni kell vételkor.
Az pedig, hogy 1 millát évente rá kéne költeni. Hát szépen mondva be is b*szott volna :doglotlo:

Mai napig szeretem és örömmel nézek egy szép állapotú e39-et, de már csak életérzés, nem pedig prémium érzés egy ilyen autó használata.

:mereg:
Nem Érted miről beszéltem, pl én napi 200-250km-t megyek átlag Kb. 80e/év minimum 3 olajcsere 8l castrol edge+szűrők plusz 2-3 garnitúra gumi 30-40e/db(245/40W18) ez kb már maga 600eft, vesd össze a renault-dacia 1.5dci-vel Én pl. nem autószerelő vagyok és inkább megfizetem a hozzáértést minthogy a haver buherálja, hát nekem símán benne van egy milkában a gép/év úgy, hogy mintahogy irtam ,ha valami 1000eurónál többe nézne ki vennék másik jót 3000ért. Igaz a renault-daciat is lehet háromnaponta mosatni kéthetente waxolni de minek. Az én gépem 11éves de még ma is megnézik itt Írországban is ahol akinek 5évnél régebbi az autója azt a helyiek nem veszik emberszámba..


Természetesen így nem is csoda az évi majd egymillió! 80e.km. -enként 2-3 garnitúra gumi ??!

3 olajcsere jut csak 80e km-re? :shock:
Nálam minimum 5, de inkább 8 lenne. Igaz, ha ennyit mennék, lehet én is elkezdeném nyújtani az olajcsere peridódust. :facepalm:

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.10.03. 16:50

Jerry írta:
lacci írta:
Pzotyo írta:
nagy.matyika írta:Nem akarlak megbántani, de egy e39 szervizelése már nem kimondottan igényel vaskos tárcát. 12-18 éves autókról beszélünk! Gyakorlatilag szinte minden van hozzá nevetséges árakon. Ha új alkatrészekben gondolkozok, akkor sem vészes (gyári ATE féktrácsa előre 30d-re 20 ezer forint/db). Örülnék, ha most csak annyi lett volna. Persze, akinek 100 ezer forintos fizetése van, akkor az én látásmódom szerint, jobban teszi, ha valami új és egyszerű autót vesz, de ízlések és pofonok. Ezekre az autókra úgyis előbb utóbb a koruknál fogva mindig költeni kell egy kicsit.

Az én tapasztalatom szerint egy e39 jóval strapabíróbb, mint egy e60 sajnos. Ha az ex e39 528i-nk szerviztörténetét nézem nálunk, akkor gyakorlatilag egyedül a visco ventilátor volt az, ami ténylegesen elromlott 5 év alatt. A többi az kötelező szerviz vagy kopó alkatrészek cseréje volt. Biztos, hogy van olyan autó amibe mocskosul belehet nyúlni és minden része széthullik, de ezzel kalkulálni kell vételkor.
Az pedig, hogy 1 millát évente rá kéne költeni. Hát szépen mondva be is b*szott volna :doglotlo:

Mai napig szeretem és örömmel nézek egy szép állapotú e39-et, de már csak életérzés, nem pedig prémium érzés egy ilyen autó használata.

:mereg:
Nem Érted miről beszéltem, pl én napi 200-250km-t megyek átlag Kb. 80e/év minimum 3 olajcsere 8l castrol edge+szűrők plusz 2-3 garnitúra gumi 30-40e/db(245/40W18) ez kb már maga 600eft, vesd össze a renault-dacia 1.5dci-vel Én pl. nem autószerelő vagyok és inkább megfizetem a hozzáértést minthogy a haver buherálja, hát nekem símán benne van egy milkában a gép/év úgy, hogy mintahogy irtam ,ha valami 1000eurónál többe nézne ki vennék másik jót 3000ért. Igaz a renault-daciat is lehet háromnaponta mosatni kéthetente waxolni de minek. Az én gépem 11éves de még ma is megnézik itt Írországban is ahol akinek 5évnél régebbi az autója azt a helyiek nem veszik emberszámba..


Természetesen így nem is csoda az évi majd egymillió! 80e.km. -enként 2-3 garnitúra gumi ??!

3 olajcsere jut csak 80e km-re? :shock:
Nálam minimum 5, de inkább 8 lenne. Igaz, ha ennyit mennék, lehet én is elkezdeném nyújtani az olajcsere peridódust. :facepalm:

Nem tudom miert, de itt ugy van beallitva a szerviz indikator, hogy kb 15-20 ezer merfoldenkent fogy el az 5 zold jel. Az en kocsim szervizkonyve is kb 16 ezrenkent jelol szervizt. Ettol fuggetlenul en kb 10k merfoldenkent cserelek olajat.

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.10.03. 19:29

morv írta:Nem tudom miert, de itt ugy van beallitva a szerviz indikator, hogy kb 15-20 ezer merfoldenkent fogy el az 5 zold jel. Az en kocsim szervizkonyve is kb 16 ezrenkent jelol szervizt. Ettol fuggetlenul en kb 10k merfoldenkent cserelek olajat.

Azok a ledek becsapósak. Sok mindent figyelnek. Teljesen változó, hogy kinek mikor fogy el. Talán 3 éve reseteltem utoljára és még mindig égett 2 zöld. :)

Valahol talán Jackson értekezett róla, de hogy beszéltünk róla az tuti.

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.10.03. 19:35

Nem tudom miert, de itt ugy van beallitva a szerviz indikator, hogy kb 15-20 ezer merfoldenkent fogy el az 5 zold jel. Az en kocsim szervizkonyve is kb 16 ezrenkent jelol szervizt. Ettol fuggetlenul en kb 10k merfoldenkent cserelek olajat.



Ha jól tudom, figyeli a hidegindítást, a kigyorsításokat, az autópályatempót, stb, stb. A szervíz intervallum resetnél visszaáll a számláló, majd az említett szempontok alapján elkezdi levonogatni. Ezt pedig a ledek elfogyásával jeleniti meg az autó a júzernek.

:szerintem
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára imi36 2014.10.03. 19:37-kor.

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.10.03. 19:35

Imco írta:
morv írta:Nem tudom miert, de itt ugy van beallitva a szerviz indikator, hogy kb 15-20 ezer merfoldenkent fogy el az 5 zold jel. Az en kocsim szervizkonyve is kb 16 ezrenkent jelol szervizt. Ettol fuggetlenul en kb 10k merfoldenkent cserelek olajat.

Azok a ledek becsapósak. Sok mindent figyelnek. Teljesen változó, hogy kinek mikor fogy el. Talán 3 éve reseteltem utoljára és még mindig égett 2 zöld. :)

Valahol talán Jackson értekezett róla, de hogy beszéltünk róla az tuti.

En ugy tudom az elfogyasztott uzemanyag mrnnyiseg alapjan fogynak a ledek. Lehet nem teljes koru a tajekozottsagom.

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.10.03. 21:15

morv írta:En ugy tudom az elfogyasztott uzemanyag mrnnyiseg alapjan fogynak a ledek. Lehet nem teljes koru a tajekozottsagom.

Annál összetettebb! Valami olyasmi amit Imi36 ír. Több szempont alapján számol ez biztos.

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.10.04. 09:11

Mindenesetre én biztosra megyek. Tízezrenként cserélem, LEDektől függetlenül.
Eddig bevált a taktika. még mindig szépen zakatol az öreg dízel.

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.10.05. 09:20

Jerry írta:Mindenesetre én biztosra megyek. Tízezrenként cserélem, LEDektől függetlenül.
Eddig bevált a taktika. még mindig szépen zakatol az öreg dízel.


En nyolcezrenkent cserelem az olajat. Utana 500 km.-ig alig fustol. Tetszik:)

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.10.05. 16:31

leslie írta:
Jerry írta:Mindenesetre én biztosra megyek. Tízezrenként cserélem, LEDektől függetlenül.
Eddig bevált a taktika. még mindig szépen zakatol az öreg dízel.


En nyolcezrenkent cserelem az olajat. Utana 500 km.-ig alig fustol. Tetszik:)

Én 10 után... De az enyém akkor sem füstöl. Bár lehet hogy nem nyomom eléggé :D

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.10.21. 06:57

hamoriarpi írta:
imi128 írta:
Milyen teszt ? Debrecen környékén ismertek szakembert aki ért ehhez ?

Vollai Feri Civis Mobil


Igen, Feri nagy tekintély itt a környéken.
A kollégám most vette meg az E60-át. Hát... mit is mondjak, egyben van az autó és sok szempontból egyedi.

Ha Ferihez be akarsz jelentkezni, akkor kb. 2 héttel számolj, annyi munkája van. Ez gondolom sokat elmond.

Nekem is jövőhéten kell hívni és időpontot kérni. De megéri várni, mert tudom, hogy hozzáértő kezek között lesz az autó, akárcsak JLaci kollégánál.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek mobala az itt látható tagok köszönték meg: imi128
Értékelés: 4.76%

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.11.02. 17:51

Ígértemhez híven, az M54B30 hadművelet költsége:
Az egyes tételek és alkatrészek árait külön nem tüntettem fel, mert ezek nagyjából bárhol kideríthetőek, másrészt az idegrendszeremet nem akartam végső próbára tenni, így csak a végösszeget adtam meg forintban.

gyűrűgarnitúra
hajtókarcsapágy garnitúra
szelepszár szimmering szett
szelepvezetők
szívósor tömítés
szelepfedél-tömítés készlet
hengerfej tömítés
olajteknő tömítés
vezérműlánc feszítők
gyújtógyertyák
főtengely szimmeringek
vanos felújító szett
szíjfeszítő görgő
vízpumpa
termosztát
vízcső 2 db
szervóolaj tartály
olajszűrőhöz O-gyűrűk, olajszűrőház tömítés, tömítőgyűrű
Folyadékok
Castrol Magnatec 5w40 full synt (újraindulást követő 2000-2500 km-ig)
szervóolaj (Dex III ATF)
szűrő cserék (levegő, pollen, olaj)
Diag
hengerfej köszörülés
munkadíj 1.

M54B30 - beszámítva a benézett B22
szállítási költség (2 x)

B30 légtömegmérő
B30 levegőszűrőház
B30 szívócső
motorvezérlés programozás
diag
munkadíj 2.

vanos beállítása gyári szerszámmal (csak munkadíj 3.)
Mindez összesen 590.000, Ft

Továbbá, az elkövetkező 2 hónapban pontot akarok tenni még a Disa szelep cserére, valamint az összeépítést követő bejáratási időszak (~2000 km) lejártával olajcserére (Motul vagy Liqui Moly). Végül megjegyzendő, hogy a projekt megvalósítása során felmerült bizonyos kényszerítő körülmények hatására a B25 kuplungja került vissza, amely jelenleg is jól szolgál, azonban feltehető, hogy hosszabb távon nem fogja bírni a többletnyomatékot; attól tartok, ez idővel a diffire is érvényes lehet.

Végül még egy gondolat. Egy örök kérdés. Megérte, megéri több százezer (és összességében sokkal több) forintot beleölni egy tizenéves autóba? Józan rációval válaszolva egyáltalán nem! Azonban úgy vélem, nem járok messze az igazságtól, ha megkockáztatom: az a döntés amellyel e sorok olvasói E39-et vesznek, fenntartanak és megtartanak, nem tartozik a racionális kategóriába és soha nem is fog oda tartozni.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Zo78 az itt látható tagok köszönték meg: 14 admin, barbrady, Gabesz81, Goldman, Haminda, hamoriarpi, jimbi525d, jlaci74, Padre540, PeterE39 és 4 több felhasználó
Értékelés: 66.67%

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.11.02. 18:24

Zo78 írta:Végül még egy gondolat. Egy örök kérdés. Megérte, megéri több százezer (és összességében sokkal több) forintot beleölni egy tizenéves autóba? Józan rációval válaszolva egyáltalán nem! Azonban úgy vélem, nem járok messze az igazságtól, ha megkockáztatom: az a döntés amellyel e sorok olvasói E39-et vesznek, fenntartanak és megtartanak, nem tartozik a racionális kategóriába és soha nem is fog oda tartozni.

Ámen. :mrgreen:

Re: E39-es üzembentartási költsége

2014.11.02. 22:19

Zo78 írta:Végül még egy gondolat. Egy örök kérdés. Megérte, megéri több százezer (és összességében sokkal több) forintot beleölni egy tizenéves autóba?


Én az E28-nál egy nagyságrenddel több pénznél járok, de úgy érzem Nekem, megéri. És az mindjárt 30 éves. :wink:
Hozzászólás küldése

VigLink badge