* *
Pontos idő: 2024.03.28. 10:59

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2491 hozzászólás ]  Oldal ElÅ‘zÅ‘  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 125  KövetkezÅ‘
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.04. 18:36 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.28. 00:00
Hozzászólások: 5155
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Adott köszi: 391 alkalommal
Kapott köszik: 934 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 204D1
Évjárata: 2002
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
530d írta:
Sziasztok!

Segítséget kérek az alábbi problémával kapcsolatban:

Klímatisztítást terveztem "vizes rongy szag" miatt, amikor a pollenszűrőházakat és a fűtésházat összekötő "csövek" eltávolítása után kiderült, hogy nem nyitja ki a beömlő légjáratokat, nekem úgy tűnik, hogy gyakorlatilag folyamatosan belső keringéssel működik bármit is zongorázok a klímavezérlőn. Hibatárolóba is beírta a fenti hibát.
Van-e tapasztalatotok, hogy valóban ott keresendő-e a hiba, ha nem muszáj nem borítanám ki így elsőre a teljes vagy fél műszerfalat.?

Üdvözlettel:

Robi


Sziasztok!

Nem kellett kiszednem a műszerfalat, a középkonzol alsó része és a kormány alatti burkolat eltávolítása után hozzáfértem a működtetőmotorhoz. Van egy cseredarabom a motorból, ami nem új, viszont ez sem mozdul semmit....Tekercse egyiknek sem szakadt.
Kézzel a motor nélkül könnyedén mozgathatóak a fülek.

Klímavezérlő, kábelszakadás???????


Előre is köszi a segítséget,


Ãœdv.:



Robi

Mi volt pontosan a hibatárolóban?

Tapatalk


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.04. 21:37 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2006.08.26. 00:00
Hozzászólások: 7
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 306D1
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Szia!

A pontos hibatároló üzenettel kapcsolatban holnap tudok referálni (leinfózom a mestert aki csinálta a hibakeresést.

A problémáról még annyit, hogy nem hagyott nyugodni a dolog, tesztelgettem tovább a motort, és annyit vettem észre, hogy amikor a ventilátor teljesítményét állítom a klímavezérlőn, a motor (a cseredarab is) próbál nyitni zárni is, de csak egy pillanatra.
Lehet hogy mind a két léptetőmotor kuka, vagy csak egyik sem kapja meg ami a működéshez kellene.
A klímavezérlőt kitisztítottam, volt benne por rendesen, de a tünet változatlan.

Köszönöm a hozzászólást,

Ãœdv.:

Robi


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.04. 22:48 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2505
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 147 alkalommal
Kapott köszik: 393 alkalommal
Széria kód: E65
Motor tipusa: 730d
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
A tünet, hogy bárhova állítom a ventillátor erősségi fokozatot, maga az erősség nem változik semmit
Leállítom, várok vele 5 percet, újraindítom és működik.
Mi lehet a gond? :roll:


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kovessyroli 2015.07.03. 19:54-kor.

Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.04. 22:57 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
530d írta:
Szia!

A pontos hibatároló üzenettel kapcsolatban holnap tudok referálni (leinfózom a mestert aki csinálta a hibakeresést.

A problémáról még annyit, hogy nem hagyott nyugodni a dolog, tesztelgettem tovább a motort, és annyit vettem észre, hogy amikor a ventilátor teljesítményét állítom a klímavezérlőn, a motor (a cseredarab is) próbál nyitni zárni is, de csak egy pillanatra.
Lehet hogy mind a két léptetőmotor kuka, vagy csak egyik sem kapja meg ami a működéshez kellene.
A klímavezérlőt kitisztítottam, volt benne por rendesen, de a tünet változatlan.

Köszönöm a hozzászólást,

Ãœdv.:

Robi

Pontosan ugyanonnan a helyről származik a léptetőmotor a klímaboxban? Be vannak betűjelezve a motorok A-B-C-D stb. A fészkek is a klímaboxban. Mindegyik csak pontosan ugyanarra a helyre jó, egyfajta "IP" címűk van a motoroknak, a 3 eres vezetéken aszerint vezérli, bárhová teszed a "füzéren".

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.04. 23:00 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
kovessyroli írta:
Kettő napja elkezdett szarakodni a klímavezérlőm.
A tünet, hogy bárhova állítom a ventillátor erősségi fokozatot, maga az erősség nem változik semmit, sőt, ha teljesen lekapcsolom, akkor is ugyanazzal a fokozattal nyomja a levegőt.Leállítom, várok vele 5 percet, újraindítom és működik. :roll:
Aztán a következő indításnál megint nem változtatja a fokozat erősségét (piktogrammon változik, csak ténylegesen nem).
Sünit cseréltem új Hellára kb. 2 hónapja.
Mi lehet a gond? :roll:

Tegnap óta ezen gondolkodom, de csak a sünire tudok tippelni innen 200 km-ről. Klíma bekapcsol már?

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.04. 23:03 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2505
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 147 alkalommal
Kapott köszik: 393 alkalommal
Széria kód: E65
Motor tipusa: 730d
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
kovessyroli írta:
Kettő napja elkezdett szarakodni a klímavezérlőm.
A tünet, hogy bárhova állítom a ventillátor erősségi fokozatot, maga az erősség nem változik semmit, sőt, ha teljesen lekapcsolom, akkor is ugyanazzal a fokozattal nyomja a levegőt.Leállítom, várok vele 5 percet, újraindítom és működik. :roll:
Aztán a következő indításnál megint nem változtatja a fokozat erősségét (piktogrammon változik, csak ténylegesen nem).
Sünit cseréltem új Hellára kb. 2 hónapja.
Mi lehet a gond? :roll:

Tegnap óta ezen gondolkodom, de csak a sünire tudok tippelni innen 200 km-ről. Klíma bekapcsol már?


Akkor, amikor tudom állítani a venti erősséget, akkor a klímát is be tudom kapcsolni rendesen és hűt is.

Ha a venti erősség fix, akkor a klíma sem indul be, de a kapcsolóján természetesen a zöld led világít, ha rányomok.

Ja és fix ventifokozatnál hiába nyomkodom a lábtérre, középre vagy a szélvédőre, azt sem tudja változtatni.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.04. 23:34 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
kovessyroli írta:
Gallaca írta:
kovessyroli írta:
Kettő napja elkezdett szarakodni a klímavezérlőm.
A tünet, hogy bárhova állítom a ventillátor erősségi fokozatot, maga az erősség nem változik semmit, sőt, ha teljesen lekapcsolom, akkor is ugyanazzal a fokozattal nyomja a levegőt.Leállítom, várok vele 5 percet, újraindítom és működik. :roll:
Aztán a következő indításnál megint nem változtatja a fokozat erősségét (piktogrammon változik, csak ténylegesen nem).
Sünit cseréltem új Hellára kb. 2 hónapja.
Mi lehet a gond? :roll:

Tegnap óta ezen gondolkodom, de csak a sünire tudok tippelni innen 200 km-ről. Klíma bekapcsol már?


Akkor, amikor tudom állítani a venti erősséget, akkor a klímát is be tudom kapcsolni rendesen és hűt is.

Ha a venti erősség fix, akkor a klíma sem indul be, de a kapcsolóján természetesen a zöld led világít, ha rányomok.

Ja és fix ventifokozatnál hiába nyomkodom a lábtérre, középre vagy a szélvédőre, azt sem tudja változtatni.

Sajnos próbadarab kell, legalább a süniből. E46-é is jó, valami ismerős kocsijából tépd ki míg nem figyel. :D

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: kovessyroli
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.05. 06:46 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2006.08.26. 00:00
Hozzászólások: 7
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 306D1
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
530d írta:
Szia!

A pontos hibatároló üzenettel kapcsolatban holnap tudok referálni (leinfózom a mestert aki csinálta a hibakeresést.

A problémáról még annyit, hogy nem hagyott nyugodni a dolog, tesztelgettem tovább a motort, és annyit vettem észre, hogy amikor a ventilátor teljesítményét állítom a klímavezérlőn, a motor (a cseredarab is) próbál nyitni zárni is, de csak egy pillanatra.
Lehet hogy mind a két léptetőmotor kuka, vagy csak egyik sem kapja meg ami a működéshez kellene.
A klímavezérlőt kitisztítottam, volt benne por rendesen, de a tünet változatlan.

Köszönöm a hozzászólást,

Ãœdv.:

Robi

Pontosan ugyanonnan a helyről származik a léptetőmotor a klímaboxban? Be vannak betűjelezve a motorok A-B-C-D stb. A fészkek is a klímaboxban. Mindegyik csak pontosan ugyanarra a helyre jó, egyfajta "IP" címűk van a motoroknak, a 3 eres vezetéken aszerint vezérli, bárhová teszed a "füzéren".


Szia!

Igen, ugyanonnan származik, de talán ez az egyetlen, amelyikhez 4 eres vezeték megy.

Üdvözlettel,


Robi


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.05. 10:24 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2006.08.26. 00:00
Hozzászólások: 7
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 306D1
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
530d írta:
Gallaca írta:
530d írta:
Szia!

A pontos hibatároló üzenettel kapcsolatban holnap tudok referálni (leinfózom a mestert aki csinálta a hibakeresést.

A problémáról még annyit, hogy nem hagyott nyugodni a dolog, tesztelgettem tovább a motort, és annyit vettem észre, hogy amikor a ventilátor teljesítményét állítom a klímavezérlőn, a motor (a cseredarab is) próbál nyitni zárni is, de csak egy pillanatra.
Lehet hogy mind a két léptetőmotor kuka, vagy csak egyik sem kapja meg ami a működéshez kellene.
A klímavezérlőt kitisztítottam, volt benne por rendesen, de a tünet változatlan.

Köszönöm a hozzászólást,

Ãœdv.:

Robi

Pontosan ugyanonnan a helyről származik a léptetőmotor a klímaboxban? Be vannak betűjelezve a motorok A-B-C-D stb. A fészkek is a klímaboxban. Mindegyik csak pontosan ugyanarra a helyre jó, egyfajta "IP" címűk van a motoroknak, a 3 eres vezetéken aszerint vezérli, bárhová teszed a "füzéren".


Szia!

Igen, ugyanonnan származik, de talán ez az egyetlen, amelyikhez 4 eres vezeték megy.

Üdvözlettel,


Robi



A hibatárolóban annyi üzenet volt, hogy az állítómotor szakadt.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.05. 20:38 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2006.08.26. 00:00
Hozzászólások: 7
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 306D1
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
530d írta:
530d írta:
Gallaca írta:
530d írta:
Szia!

A pontos hibatároló üzenettel kapcsolatban holnap tudok referálni (leinfózom a mestert aki csinálta a hibakeresést.

A problémáról még annyit, hogy nem hagyott nyugodni a dolog, tesztelgettem tovább a motort, és annyit vettem észre, hogy amikor a ventilátor teljesítményét állítom a klímavezérlőn, a motor (a cseredarab is) próbál nyitni zárni is, de csak egy pillanatra.
Lehet hogy mind a két léptetőmotor kuka, vagy csak egyik sem kapja meg ami a működéshez kellene.
A klímavezérlőt kitisztítottam, volt benne por rendesen, de a tünet változatlan.

Köszönöm a hozzászólást,

Ãœdv.:

Robi

Pontosan ugyanonnan a helyről származik a léptetőmotor a klímaboxban? Be vannak betűjelezve a motorok A-B-C-D stb. A fészkek is a klímaboxban. Mindegyik csak pontosan ugyanarra a helyre jó, egyfajta "IP" címűk van a motoroknak, a 3 eres vezetéken aszerint vezérli, bárhová teszed a "füzéren".


Szia!

Igen, ugyanonnan származik, de talán ez az egyetlen, amelyikhez 4 eres vezeték megy.

Üdvözlettel,


Robi



A hibatárolóban annyi üzenet volt, hogy az állítómotor szakadt.



Sziasztok!


Meguntam a kísérletezést, úgyhogy úgy döntöttem egyelőre visszarakom az eredeti léptetőmotort, csak beállítom a csappantyúkat nyitott állásba és hozzátekerem a léptetőmotort, hogy legalább ne belső keringetésen dolgozzon a klíma.

És láss csodát.... :roll: a nyitott állásból elkezdte mozgatni a csappantyúkat az eredeti léptetőmotor. Igaz számomra érthetetlen pozíciókat vett fel, álló helyzetben leginkább kb. 70 %-ra zárva maradt, és járó motornál aprókat mozgatott rajta, míg egyszer teljesen zárt állapotba került. Azóta újra nem mozdul sehova........ :shock: :shock: :shock:

Van valami tippetek hogyan tovább??? Nekem úgy tűnik hogy a motornak semmi baja.
Ja, lámpáztam is a négy szálat - ami a motor két tekercsére megy - két izzóval, ha valakinek a tünet mond valamit; az egyik izzó kb 10-15 mp-enként felvillant teljes fényerővel, a másik folyamatosan parázslott alig láthatóan.

Tesómat kérdeztem aki elektroműszerész, de nem jártas autós témákban. Az ő tippje az, hogy valószínűleg lehet valahol a csappantyúnak egy állapotérzékelője, azzal lehet a baj, bár én ilyen állapotérzékelőt sehol sem találok.
A másik tippje klímavezérlő eeprom hiba, amit megoldana egy újraprogramozás, lehet hogy ez is lesz a következő lépés.

Esetleg van valami tippetek a leírtak alapján?


Előre is köszönöm,

Üdvözlettel:


Robi


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.05. 22:09 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
530d írta:
530d írta:
530d írta:
Gallaca írta:
530d írta:
Szia!

A pontos hibatároló üzenettel kapcsolatban holnap tudok referálni (leinfózom a mestert aki csinálta a hibakeresést.

A problémáról még annyit, hogy nem hagyott nyugodni a dolog, tesztelgettem tovább a motort, és annyit vettem észre, hogy amikor a ventilátor teljesítményét állítom a klímavezérlőn, a motor (a cseredarab is) próbál nyitni zárni is, de csak egy pillanatra.
Lehet hogy mind a két léptetőmotor kuka, vagy csak egyik sem kapja meg ami a működéshez kellene.
A klímavezérlőt kitisztítottam, volt benne por rendesen, de a tünet változatlan.

Köszönöm a hozzászólást,

Ãœdv.:

Robi

Pontosan ugyanonnan a helyről származik a léptetőmotor a klímaboxban? Be vannak betűjelezve a motorok A-B-C-D stb. A fészkek is a klímaboxban. Mindegyik csak pontosan ugyanarra a helyre jó, egyfajta "IP" címűk van a motoroknak, a 3 eres vezetéken aszerint vezérli, bárhová teszed a "füzéren".


Szia!

Igen, ugyanonnan származik, de talán ez az egyetlen, amelyikhez 4 eres vezeték megy.

Üdvözlettel,


Robi



A hibatárolóban annyi üzenet volt, hogy az állítómotor szakadt.



Sziasztok!


Meguntam a kísérletezést, úgyhogy úgy döntöttem egyelőre visszarakom az eredeti léptetőmotort, csak beállítom a csappantyúkat nyitott állásba és hozzátekerem a léptetőmotort, hogy legalább ne belső keringetésen dolgozzon a klíma.

És láss csodát.... :roll: a nyitott állásból elkezdte mozgatni a csappantyúkat az eredeti léptetőmotor. Igaz számomra érthetetlen pozíciókat vett fel, álló helyzetben leginkább kb. 70 %-ra zárva maradt, és járó motornál aprókat mozgatott rajta, míg egyszer teljesen zárt állapotba került. Azóta újra nem mozdul sehova........ :shock: :shock: :shock:

Van valami tippetek hogyan tovább??? Nekem úgy tűnik hogy a motornak semmi baja.
Ja, lámpáztam is a négy szálat - ami a motor két tekercsére megy - két izzóval, ha valakinek a tünet mond valamit; az egyik izzó kb 10-15 mp-enként felvillant teljes fényerővel, a másik folyamatosan parázslott alig láthatóan.

Tesómat kérdeztem aki elektroműszerész, de nem jártas autós témákban. Az ő tippje az, hogy valószínűleg lehet valahol a csappantyúnak egy állapotérzékelője, azzal lehet a baj, bár én ilyen állapotérzékelőt sehol sem találok.
A másik tippje klímavezérlő eeprom hiba, amit megoldana egy újraprogramozás, lehet hogy ez is lesz a következő lépés.

Esetleg van valami tippetek a leírtak alapján?


Előre is köszönöm,

Üdvözlettel:


Robi

Egyik oldalon 3, a másikon 4 vezetékes motor van. Mindkettőt megnézted?
a csappantyúnak nincs érzékelője, a motor által érzékeli a helyzetet.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.05. 23:31 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2006.08.26. 00:00
Hozzászólások: 7
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 306D1
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Szia!

Ha jól gondolom, a másik oldalon lévő 3 vezetékes motor az ezeken a csappantyúkon belül lévő két további csappantyút mozgatja, azok szerintem rendesen dolgoznak. Úgy értem leállításnál vagy a klímavezérlő kikapcsolásakor elfordulnak.

Ezek szerint mégiscsak a motor lehet a ludas?

Egyáltalán nem vagyok szakértő a témában, de nem értem hogyan érzékeli a 4 vezetékes motor a helyzetet. Szétszedtem magát a léptetőmotort, de két tekercsen, egy permanens mágnes forgórészen és egy fogaskerekes áttételen kívül semmit nem láttam benne, amitől érzékelhetné a pozicióját. :o


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.06. 00:06 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
530d írta:
Szia!

Ha jól gondolom, a másik oldalon lévő 3 vezetékes motor az ezeken a csappantyúkon belül lévő két további csappantyút mozgatja, azok szerintem rendesen dolgoznak. Úgy értem leállításnál vagy a klímavezérlő kikapcsolásakor elfordulnak.

Ezek szerint mégiscsak a motor lehet a ludas?

Egyáltalán nem vagyok szakértő a témában, de nem értem hogyan érzékeli a 4 vezetékes motor a helyzetet. Szétszedtem magát a léptetőmotort, de két tekercsen, egy permanens mágnes forgórészen és egy fogaskerekes áttételen kívül semmit nem láttam benne, amitől érzékelhetné a pozicióját. :o

Én sem vagyok szakértő, de a szervómotor már csak ilyen. Igazából én sem nagyon ismerem a működését. Diaggal próbáltátok állítgatni a flapokat? Azzal lehet resetelni, alaphelyzetet állítani. Azokat a flapokat egyébként a sebesség függvényében százalékos arányban állítgatja a panel, olyan mint egy huzatszabályzó, lehet ott van valami bibi. Nem írtad le merre laksz, ha meglátogatsz tudok próbára motort adni ha kell.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.07. 22:57 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2014.07.13. 18:56
Hozzászólások: 177
Adott köszi: 8 alkalommal
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525I
Évjárata: 2000
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Nagyon kezd elfogyni a türelmem és fingom nincs, hogy mi lehet a baja. Légy szíves adjatok valami tanácsot.

Egy éve van nálam az autó. Észrevettem, hogy a tágulási tartályban a vizem folyamatosan csökken. Soha nem jelezte ki a műszerfal, hogy alacsony a vízszint, mindig a saját szememmel tapasztaltam. Minden csövet mindig megskubiztam, hátha onnan csöpög. Vízpumpa nem rég volt cserélve, ezt azért írom le, mert olvastam itt a fórumon, hogy onnan is szivároghat.

Nem voltak hengerfejességre utaló jelek, azon kívül, hogy a vizem vízszintje csökken. Nem volt az olajban víz, vagy a vízben olaj. Nem füstölt fehéren, sohasem forralta a vizet, mondom semmi jel nem utalt a hengerfejességre.

Azonban olyan szinten meguntam, hogy szinte 3 naponta kellett pótolnom 2 decikkel, hogy azt mondtam a szerelőimnek, hogy nézzük meg a hengerfejet, csak 19 éves autó már...

Megbontottuk! A tömítésen enyhe kis rozsdásodási foltokat találtunk (talán ott átengedett). Hengerfejeken nem volt repedés, tehát ezen a téren sem volt akkora probléma.

Nyomás próbázták, kicserélték a hengerfejcsavarokat is, összerakták. Mindent szépen szakszerűen csináltak. Nagyon bizakodó voltam, hogy hátha megszűnik a vízprobléma!!!!!!!!!! Hidrotőke (mert az is kopogott már) cserével együtt 260ezer ment az autóra.

Viszont, ugyanúgy fogy a vizem :evil: :facepalm: Sokszor lelégtelenítettem, szintre állítottam, de miután mentem vele 20 km-ert a tágulási tartály aljára kerül a víz. Basszus???!!! Ennyit egy gát repedt autó nem eszik meg 20 km-er alatt!!!!!!!

A türelmem kezd elfogyni. Milliószor légtelenítettem már, mert azt hittem amiatt csökken a víz. Sőt!!! Sokszor volt olyan, hogy tényleg levegős volt a rendszer, mert csak felőlem jött meleg levegő. Majd miután hosszan légtelenítettem jött már az anyós felől is a meleg.

Volt olyan, hogy szintre állítottam, mentem vele egy kört és a víz a szint fölé került. Ez a normális mivel bent nyomás van és tágul...DEEEEE, mentem vele 20-25-km-ert és a víz a tartály aljára került!!!!! Na ez miiiiii???? :facepalm: :facepalm:

Beszéltem a sráccal, akitől vettem. Megtudtam, hogy vízpumpa hiba miatt az autó vize egyszer felforrt. Azt is mondta, hogy nála mindig a tágulási tartály alján megállt a víz, valamint még annyit mondott, hogyha jelölésig töltjük, akkor kinyomja, figyeljem csak meg, hogy mindig az alján majd be áll a szint. Hááááááát én még nem hallottam ilyenről. Egyszer viszont észre vettem, hogy mikor sötétben rávilágítottam a tartály falára nem volt benne a víz. Lecsavartam a tartály kupakját, sziszegve jött egy kis víz az aljára...

Remélem érthető voltam, mert egy kicsit feldúlt állapotban vagyok, mert - a fentiekre tekintettel is - szeretem az autót és nem szeretném eladni!!

Help Help Help Srácok!!!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.07. 23:26 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.15. 01:00
Hozzászólások: 1230
Adott köszi: 290 alkalommal
Kapott köszik: 309 alkalommal
Széria kód: E53
Motor tipusa: 306D2
Évjárata: 2005
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (0)
Rolly írta:
Sziasztok!

Nagyon kezd elfogyni a türelmem és fingom nincs, hogy mi lehet a baja. Légy szíves adjatok valami tanácsot.

Egy éve van nálam az autó. Észrevettem, hogy a tágulási tartályban a vizem folyamatosan csökken. Soha nem jelezte ki a műszerfal, hogy alacsony a vízszint, mindig a saját szememmel tapasztaltam. Minden csövet mindig megskubiztam, hátha onnan csöpög. Vízpumpa nem rég volt cserélve, ezt azért írom le, mert olvastam itt a fórumon, hogy onnan is szivároghat.

Nem voltak hengerfejességre utaló jelek, azon kívül, hogy a vizem vízszintje csökken. Nem volt az olajban víz, vagy a vízben olaj. Nem füstölt fehéren, sohasem forralta a vizet, mondom semmi jel nem utalt a hengerfejességre.

Azonban olyan szinten meguntam, hogy szinte 3 naponta kellett pótolnom 2 decikkel, hogy azt mondtam a szerelőimnek, hogy nézzük meg a hengerfejet, csak 19 éves autó már...

Megbontottuk! A tömítésen enyhe kis rozsdásodási foltokat találtunk (talán ott átengedett). Hengerfejeken nem volt repedés, tehát ezen a téren sem volt akkora probléma.

Nyomás próbázták, kicserélték a hengerfejcsavarokat is, összerakták. Mindent szépen szakszerűen csináltak. Nagyon bizakodó voltam, hogy hátha megszűnik a vízprobléma!!!!!!!!!! Hidrotőke (mert az is kopogott már) cserével együtt 260ezer ment az autóra.

Viszont, ugyanúgy fogy a vizem :evil: :facepalm: Sokszor lelégtelenítettem, szintre állítottam, de miután mentem vele 20 km-ert a tágulási tartály aljára kerül a víz. Basszus???!!! Ennyit egy gát repedt autó nem eszik meg 20 km-er alatt!!!!!!!

A türelmem kezd elfogyni. Milliószor légtelenítettem már, mert azt hittem amiatt csökken a víz. Sőt!!! Sokszor volt olyan, hogy tényleg levegős volt a rendszer, mert csak felőlem jött meleg levegő. Majd miután hosszan légtelenítettem jött már az anyós felől is a meleg.

Volt olyan, hogy szintre állítottam, mentem vele egy kört és a víz a szint fölé került. Ez a normális mivel bent nyomás van és tágul...DEEEEE, mentem vele 20-25-km-ert és a víz a tartály aljára került!!!!! Na ez miiiiii???? :facepalm: :facepalm:

Beszéltem a sráccal, akitől vettem. Megtudtam, hogy vízpumpa hiba miatt az autó vize egyszer felforrt. Azt is mondta, hogy nála mindig a tágulási tartály alján megállt a víz, valamint még annyit mondott, hogyha jelölésig töltjük, akkor kinyomja, figyeljem csak meg, hogy mindig az alján majd be áll a szint. Hááááááát én még nem hallottam ilyenről. Egyszer viszont észre vettem, hogy mikor sötétben rávilágítottam a tartály falára nem volt benne a víz. Lecsavartam a tartály kupakját, sziszegve jött egy kis víz az aljára...

Remélem érthető voltam, mert egy kicsit feldúlt állapotban vagyok, mert - a fentiekre tekintettel is - szeretem az autót és nem szeretném eladni!!

Help Help Help Srácok!!!

Rolly.Egy topikba is elég lenne beírni :shock:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.08. 09:08 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2006.08.26. 00:00
Hozzászólások: 7
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 306D1
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
530d írta:
Szia!

Ha jól gondolom, a másik oldalon lévő 3 vezetékes motor az ezeken a csappantyúkon belül lévő két további csappantyút mozgatja, azok szerintem rendesen dolgoznak. Úgy értem leállításnál vagy a klímavezérlő kikapcsolásakor elfordulnak.

Ezek szerint mégiscsak a motor lehet a ludas?

Egyáltalán nem vagyok szakértő a témában, de nem értem hogyan érzékeli a 4 vezetékes motor a helyzetet. Szétszedtem magát a léptetőmotort, de két tekercsen, egy permanens mágnes forgórészen és egy fogaskerekes áttételen kívül semmit nem láttam benne, amitől érzékelhetné a pozicióját. :o

Én sem vagyok szakértő, de a szervómotor már csak ilyen. Igazából én sem nagyon ismerem a működését. Diaggal próbáltátok állítgatni a flapokat? Azzal lehet resetelni, alaphelyzetet állítani. Azokat a flapokat egyébként a sebesség függvényében százalékos arányban állítgatja a panel, olyan mint egy huzatszabályzó, lehet ott van valami bibi. Nem írtad le merre laksz, ha meglátogatsz tudok próbára motort adni ha kell.



Szia!

Bocsi, hogy csak most válaszolok, szombaton érettségi találkozóm volt, basszus 20 éves :shock: :shock: :shock:
Tegnap meg pihengettem a fáradalmakat.

Köszönöm a felajánlást a próbamotorra, valószínűleg élni fogok vele, nem is vagyunk túl messze egymástól, én kunszentmiklósi vagyok, kb 40km-re lehetsz tőlem.
Ha neked alkalmas valamikor a héten összehozhatnánk a talit.


Előre is köszönöm,

Üdvözlettel:


Robi


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.25. 13:10 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2015.06.25. 12:59
Hozzászólások: 2
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Adott egy MBW E39 1998 2.3i amely hengerfejes lett.Az autó kapott új hengerfejet,2 hónapja termosztátot viszkót.
A probléma a következő:

Miután megkapta a hengerfejet kb 4-5km után a vízhőfok mérő közép állásból elkezdet szépen felfele kuszni egész apiros szint elejéig,
félre álltam,motorháztető fel vizsgálat,viz rendben nem forr levegőt engedtem ki légtelenitön,5 perc múlva beindít majd ujjab 5 km után ugyanez a jelenség újból leálltam levegőtlenitettem majd 5 perc után indulás tovább és minden rendben hazáig semmi gond vízmérő közép állásban.
Na aztán ma reggel autó indít megyek 3 km-t és a vízhőfok mérő megint kúszik pirosba,megint leáll levegő ki tesztelés állóhelyben járó motor 15 perc minden jó,elindulok kb 20km és semmi gond minden rendben!

Mi lehet a probléma?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.25. 14:30 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Hozzászólások: 5707
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Adott köszi: 1427 alkalommal
Kapott köszik: 1376 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57 Dés
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
Nem megfelelő légtelenítés.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kzolee az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.25. 15:45 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.10.01. 00:00
Hozzászólások: 3638
Tartózkodási hely: BUDAPEST Pestlőrinc
Adott köszi: 728 alkalommal
Kapott köszik: 799 alkalommal
Széria kód: F11
Motor tipusa: 530xd
Évjárata: 2011
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (1)
raptor írta:
Sziasztok!

Adott egy MBW E39 1998 2.3i amely hengerfejes lett.Az autó kapott új hengerfejet,2 hónapja termosztátot viszkót.
A probléma a következő:

Miután megkapta a hengerfejet kb 4-5km után a vízhőfok mérő közép állásból elkezdet szépen felfele kuszni egész apiros szint elejéig,
félre álltam,motorháztető fel vizsgálat,viz rendben nem forr levegőt engedtem ki légtelenitön,5 perc múlva beindít majd ujjab 5 km után ugyanez a jelenség újból leálltam levegőtlenitettem majd 5 perc után indulás tovább és minden rendben hazáig semmi gond vízmérő közép állásban.
Na aztán ma reggel autó indít megyek 3 km-t és a vízhőfok mérő megint kúszik pirosba,megint leáll levegő ki tesztelés állóhelyben járó motor 15 perc minden jó,elindulok kb 20km és semmi gond minden rendben!

Mi lehet a probléma?


Az új h,fej gondolom, bontott volt. Le lett síkoltatva felszerelés előtt???

_________________
http://www.muha.hu
Nyitva: H-P 8-tól 17-ig Sz.,V, Zárva.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtés-hűtés
HozzászólásElküldve: 2015.06.25. 16:06 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2015.06.25. 12:59
Hozzászólások: 2
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Igen le lett nem volt vele gond!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2491 hozzászólás ]  Oldal ElÅ‘zÅ‘  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 125  KövetkezÅ‘

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot] valamint 25 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator