2018.05.30. 23:41
2018.05.30. 23:49
Texasi írta:Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék..
E39 530D Touring automata.
Klíma 21 fokra állítva és a jobb oldal elkezdi okádni a tűzforró levegőt, lábra, szélvédőre is.
Újra indításkor megszűnik. Majd előjön a jelenség ismét. Csinálta már a bal oldal is de teljesen random jellegű.
Ilyenkor annyit szoktam, hogy csak középre fúvatok és letekerem hidegre.
Egy szerelő azt mondta, hogy a navi képernyő alatti komplett panelt kellene cserélni a hűtés-fűtés vezérlőt..
Mit javasoltok, tényleg az lehet a baja?
Köszönöm ha valaki segít
Üdv mindenkinek!
2018.05.31. 09:07
Texasi írta:Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék..
E39 530D Touring automata.
Klíma 21 fokra állítva és a jobb oldal elkezdi okádni a tűzforró levegőt, lábra, szélvédőre is.
Újra indításkor megszűnik. Majd előjön a jelenség ismét. Csinálta már a bal oldal is de teljesen random jellegű.
Ilyenkor annyit szoktam, hogy csak középre fúvatok és letekerem hidegre.
Egy szerelő azt mondta, hogy a navi képernyő alatti komplett panelt kellene cserélni a hűtés-fűtés vezérlőt..
Mit javasoltok, tényleg az lehet a baja?
Köszönöm ha valaki segít
Üdv mindenkinek!
2018.05.31. 12:28
atesz155 írta:Texasi írta:Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék..
E39 530D Touring automata.
Klíma 21 fokra állítva és a jobb oldal elkezdi okádni a tűzforró levegőt, lábra, szélvédőre is.
Újra indításkor megszűnik. Majd előjön a jelenség ismét. Csinálta már a bal oldal is de teljesen random jellegű.
Ilyenkor annyit szoktam, hogy csak középre fúvatok és letekerem hidegre.
Egy szerelő azt mondta, hogy a navi képernyő alatti komplett panelt kellene cserélni a hűtés-fűtés vezérlőt..
Mit javasoltok, tényleg az lehet a baja?
Köszönöm ha valaki segít
Üdv mindenkinek!
A fűtés csapod ragad be. A bal oldali kerékdob környékén keresd. Nekem is be-beragadt régebben, de egy kis gumikalapácsos kocogtatás után többet nem jött elő a hiba.
2018.05.31. 13:19
Texasi írta:atesz155 írta:Texasi írta:Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék..
E39 530D Touring automata.
Klíma 21 fokra állítva és a jobb oldal elkezdi okádni a tűzforró levegőt, lábra, szélvédőre is.
Újra indításkor megszűnik. Majd előjön a jelenség ismét. Csinálta már a bal oldal is de teljesen random jellegű.
Ilyenkor annyit szoktam, hogy csak középre fúvatok és letekerem hidegre.
Egy szerelő azt mondta, hogy a navi képernyő alatti komplett panelt kellene cserélni a hűtés-fűtés vezérlőt..
Mit javasoltok, tényleg az lehet a baja?
Köszönöm ha valaki segít
Üdv mindenkinek!
A fűtés csapod ragad be. A bal oldali kerékdob környékén keresd. Nekem is be-beragadt régebben, de egy kis gumikalapácsos kocogtatás után többet nem jött elő a hiba.
Köszi az infót, megpróbálom
Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
2018.05.31. 13:30
NagySándor írta:Texasi írta:atesz155 írta:Texasi írta:Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék..
E39 530D Touring automata.
Klíma 21 fokra állítva és a jobb oldal elkezdi okádni a tűzforró levegőt, lábra, szélvédőre is.
Újra indításkor megszűnik. Majd előjön a jelenség ismét. Csinálta már a bal oldal is de teljesen random jellegű.
Ilyenkor annyit szoktam, hogy csak középre fúvatok és letekerem hidegre.
Egy szerelő azt mondta, hogy a navi képernyő alatti komplett panelt kellene cserélni a hűtés-fűtés vezérlőt..
Mit javasoltok, tényleg az lehet a baja?
Köszönöm ha valaki segít
Üdv mindenkinek!
A fűtés csapod ragad be. A bal oldali kerékdob környékén keresd. Nekem is be-beragadt régebben, de egy kis gumikalapácsos kocogtatás után többet nem jött elő a hiba.
Köszi az infót, megpróbálom
Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
Párszor nekem is csinált ilyent. Ilyenkor ha lekapcsolom offra a klímapanelt majd újra be, megszűnik. Igaz legutóbb 3x el kellett játszanom. Lehet, hogy ez is fűtéscsap és a ki-be kapcsolás hatására kiold???
2018.05.31. 22:24
Texasi írta:NagySándor írta:Texasi írta:atesz155 írta:Texasi írta:Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék..
E39 530D Touring automata.
Klíma 21 fokra állítva és a jobb oldal elkezdi okádni a tűzforró levegőt, lábra, szélvédőre is.
Újra indításkor megszűnik. Majd előjön a jelenség ismét. Csinálta már a bal oldal is de teljesen random jellegű.
Ilyenkor annyit szoktam, hogy csak középre fúvatok és letekerem hidegre.
Egy szerelő azt mondta, hogy a navi képernyő alatti komplett panelt kellene cserélni a hűtés-fűtés vezérlőt..
Mit javasoltok, tényleg az lehet a baja?
Köszönöm ha valaki segít
Üdv mindenkinek!
A fűtés csapod ragad be. A bal oldali kerékdob környékén keresd. Nekem is be-beragadt régebben, de egy kis gumikalapácsos kocogtatás után többet nem jött elő a hiba.
Köszi az infót, megpróbálom
Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
Párszor nekem is csinált ilyent. Ilyenkor ha lekapcsolom offra a klímapanelt majd újra be, megszűnik. Igaz legutóbb 3x el kellett játszanom. Lehet, hogy ez is fűtéscsap és a ki-be kapcsolás hatására kiold???
Nem tudom mi lehet de nekem már szinte csak forró levegő jön.
Kifejezetten előnyös ebben az időben
Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
2018.06.01. 14:09
Gallaca írta:Texasi írta:NagySándor írta:Texasi írta:atesz155 írta:[quote="Texasi"]Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék..
E39 530D Touring automata.
Klíma 21 fokra állítva és a jobb oldal elkezdi okádni a tűzforró levegőt, lábra, szélvédőre is.
Újra indításkor megszűnik. Majd előjön a jelenség ismét. Csinálta már a bal oldal is de teljesen random jellegű.
Ilyenkor annyit szoktam, hogy csak középre fúvatok és letekerem hidegre.
Egy szerelő azt mondta, hogy a navi képernyő alatti komplett panelt kellene cserélni a hűtés-fűtés vezérlőt..
Mit javasoltok, tényleg az lehet a baja?
Köszönöm ha valaki segít
Üdv mindenkinek!
A fűtés csapod ragad be. A bal oldali kerékdob környékén keresd. Nekem is be-beragadt régebben, de egy kis gumikalapácsos kocogtatás után többet nem jött elő a hiba.
Köszi az infót, megpróbálom
Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
Párszor nekem is csinált ilyent. Ilyenkor ha lekapcsolom offra a klímapanelt majd újra be, megszűnik. Igaz legutóbb 3x el kellett játszanom. Lehet, hogy ez is fűtéscsap és a ki-be kapcsolás hatására kiold???
Nem tudom mi lehet de nekem már szinte csak forró levegő jön.
Kifejezetten előnyös ebben az időben
Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
2018.06.01. 16:53
atesz155 írta:Texasi írta:Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék..
E39 530D Touring automata.
Klíma 21 fokra állítva és a jobb oldal elkezdi okádni a tűzforró levegőt, lábra, szélvédőre is.
Újra indításkor megszűnik. Majd előjön a jelenség ismét. Csinálta már a bal oldal is de teljesen random jellegű.
Ilyenkor annyit szoktam, hogy csak középre fúvatok és letekerem hidegre.
Egy szerelő azt mondta, hogy a navi képernyő alatti komplett panelt kellene cserélni a hűtés-fűtés vezérlőt..
Mit javasoltok, tényleg az lehet a baja?
Köszönöm ha valaki segít
Üdv mindenkinek!
A fűtés csapod ragad be. A bal oldali kerékdob környékén keresd. Nekem is be-beragadt régebben, de egy kis gumikalapácsos kocogtatás után többet nem jött elő a hiba.
2018.06.02. 21:15
Gallaca írta:superbutt írta:Gallaca írta:superbutt írta:Köszönöm a linkeket! Megneztem es elvileg nem meleg a motor. Igazabol szerintem ott lesz a probléma hogy 3000 fordulat felett nem old le es ahogy nő a motor fordulatszáma azzal arányosan mindig nő a ventillátor fordulatszáma is. Láttam, illetve hallottam már egy pár E39-est, de egyiknek se igy mukodott. Valami hőgomba vagy nemtermosztát nem ragadhatott be, romolhatott el véletlen? eléggé kellemetlen a dolog hogy viszkó csere utan is megmaradt ez a probléma...
Utángyártott visco majdnem mind ilyen szar. Van nálam most egy 25d, abból is b..om ki, pedig vadi új benne. Állandóan pörög. Márkát nem látok rajta, csak egy pepsicola mintát, piros-kék kört.
De amúgy benzinesekben ilyen melegben szokott menni sokat, pláne ha benyomod a klímát.
Köszönöm a hozzaszolasodat. Ha jol emlékszem neked Budapesten van a muhelyed. Lenne 1-2 dolog amit meg szeretnek csinaltatni az automon. Kereshetlek vele kapcsolatban? Első körben egy bontott E39-es ventilátor keretet kellene szerezzek aminek a cikkszáma: 17 10 1 438 457. Ilyened van elfekvőben vagy esetleg valakinek akit ismersz?
Előre is köszönöm.
üdv.:
Tamas
Szia!
Jól tudod, tényleg van Csepelen műhelyem, köszönöm a bizalmat, de mióta a kékfehér.hu -t csinálom nincs időm nagyon javítgatni. Alkatrészben viszont állok rendelkezésre! Most a jelszavunk, hogy "Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan". Értsd: Ami oda begurul, alkatrészenként távozik. Nem mondom, olyan azért időnként előfordul, hogy a nálunk vásárolt alkatrészeket beépítjük, azok megússzák, de nem célom a 0-24 munka.
Sajnos most nincs ilyen keretem, csak újban tudnék, 27e. 1-2 nap.
2018.06.02. 23:12
superbutt írta:Gallaca írta:superbutt írta:Gallaca írta:superbutt írta:Köszönöm a linkeket! Megneztem es elvileg nem meleg a motor. Igazabol szerintem ott lesz a probléma hogy 3000 fordulat felett nem old le es ahogy nő a motor fordulatszáma azzal arányosan mindig nő a ventillátor fordulatszáma is. Láttam, illetve hallottam már egy pár E39-est, de egyiknek se igy mukodott. Valami hőgomba vagy nemtermosztát nem ragadhatott be, romolhatott el véletlen? eléggé kellemetlen a dolog hogy viszkó csere utan is megmaradt ez a probléma...
Utángyártott visco majdnem mind ilyen szar. Van nálam most egy 25d, abból is b..om ki, pedig vadi új benne. Állandóan pörög. Márkát nem látok rajta, csak egy pepsicola mintát, piros-kék kört.
De amúgy benzinesekben ilyen melegben szokott menni sokat, pláne ha benyomod a klímát.
Köszönöm a hozzaszolasodat. Ha jol emlékszem neked Budapesten van a muhelyed. Lenne 1-2 dolog amit meg szeretnek csinaltatni az automon. Kereshetlek vele kapcsolatban? Első körben egy bontott E39-es ventilátor keretet kellene szerezzek aminek a cikkszáma: 17 10 1 438 457. Ilyened van elfekvőben vagy esetleg valakinek akit ismersz?
Előre is köszönöm.
üdv.:
Tamas
Szia!
Jól tudod, tényleg van Csepelen műhelyem, köszönöm a bizalmat, de mióta a kékfehér.hu -t csinálom nincs időm nagyon javítgatni. Alkatrészben viszont állok rendelkezésre! Most a jelszavunk, hogy "Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan". Értsd: Ami oda begurul, alkatrészenként távozik. Nem mondom, olyan azért időnként előfordul, hogy a nálunk vásárolt alkatrészeket beépítjük, azok megússzák, de nem célom a 0-24 munka.
Sajnos most nincs ilyen keretem, csak újban tudnék, 27e. 1-2 nap.
Akkor összegyujtom milyen motyok kellenek es majd dobok egy listát. Meg egy kerdesem lenne a ventilátor kerettel kapcsolatban...
A facelift előtti es a faceliftes keret az ugyanolyan vagy ban köztük különbség?
Elöre is köszi.
2018.07.29. 09:15
2018.07.31. 08:39
520d2003 írta:Sziasztok.
Érdeklődnék hogy mechanikus klimás a gépem, van-e lehetőség digitre átépíiteni..esetleg elég egy olyan panel bele, vagy ennél több dolog is mint pl. höfokérzékelők stb. is kell hozzá??
2018.08.05. 21:15
Bandi1978 írta:520d2003 írta:Sziasztok.
Érdeklődnék hogy mechanikus klimás a gépem, van-e lehetőség digitre átépíiteni..esetleg elég egy olyan panel bele, vagy ennél több dolog is mint pl. höfokérzékelők stb. is kell hozzá??
Nem tudom, hogy érdemes-e belevágni ilyesmibe.
Ha nézel a neten a modulról hátsó képeket láthatod, hogy a csatlakozókból mintha egy nem lenne kompatibilis és a manuálison van valami bowden is. Ezekkel együtt ugye még a komfort modult is hozzá kellene programozni, gondolom.
Szerintem ez bonyolultabb eljárás lehet, mint egy sima vezérlőmodul csere.
Vannak itt bontós kollégák, ők jobban tudnák ezt magyarázni, láttak már jó néhány gépet...
2018.08.06. 12:41
2018.08.06. 21:27
osztin írta:Sziasztok!
Már kicsit több, mint fél éve egy '96-os 528i a társam, digitklímával. Sajnos átok ül rajtam és ha autót veszek, akkor a klíma sosem működik.
Jelenleg furcsa, számomra már-már misztikus hiba áll fent:Összefoglalva: hol van klímám, hol nincs, de leginkább nincs és ha van is, 1-2 km út alatt lekapcsol. Amíg megy, addig 9 fokig legalább lehűti a levegőt, amit fúj, ezt klímásnál ellenőriztük.
- ha beülök, bekapcsolom a klímát, nem történik semmi, a gomb világít, hideg nem jön (na jó, ez eddig még nem fura)
- fel szoktam kapcsolni a ventillátort is magas fokozatra, hogy érezzem, ha hideget fúj, mikor elindítom pár kört gyengül-erősödik a ventillátor
- mikor legutoljára klímásnál voltam, annyi történt, hogy nem kapcsolt be a kompresszor, majd egy kis idő múlva elindult, de mire hazaértem (pár km), ismét behalt
- akkor eddig sikerült bekapcsolni, amikor a kompresszoron a csatlakozót és a kábelezést piszkáltam, szintén pár perc után elindult, majd menet közben leállt
- diag nem mutat semmi gondot és géppel tesztelve azonnal működik, tehát a kontakthiba is fura lenne, hogy géppel azonnal kapcsol a kompresszor
A következő dolog még egy klíma panel csere lenne, legalábbis próba erejéig, de ha van valami ötletetek, esetleg tudtok valakit a nem túl távoli környékemen (X. kerület, Óhegy és Zugló vonalon mozgok napi szinten), aki működésre bírná, az szuper lenne (leginkább a jövő hét végéig, mert utána mennék hosszabb távokat).
Ha lenne bármi fontos részlet, amit megoszthatok a megoldás érdekében, írjátok meg légyszi.
2018.08.06. 23:36
attila94 írta:osztin írta:Sziasztok!
Már kicsit több, mint fél éve egy '96-os 528i a társam, digitklímával. Sajnos átok ül rajtam és ha autót veszek, akkor a klíma sosem működik.
Jelenleg furcsa, számomra már-már misztikus hiba áll fent:Összefoglalva: hol van klímám, hol nincs, de leginkább nincs és ha van is, 1-2 km út alatt lekapcsol. Amíg megy, addig 9 fokig legalább lehűti a levegőt, amit fúj, ezt klímásnál ellenőriztük.
- ha beülök, bekapcsolom a klímát, nem történik semmi, a gomb világít, hideg nem jön (na jó, ez eddig még nem fura)
- fel szoktam kapcsolni a ventillátort is magas fokozatra, hogy érezzem, ha hideget fúj, mikor elindítom pár kört gyengül-erősödik a ventillátor
- mikor legutoljára klímásnál voltam, annyi történt, hogy nem kapcsolt be a kompresszor, majd egy kis idő múlva elindult, de mire hazaértem (pár km), ismét behalt
- akkor eddig sikerült bekapcsolni, amikor a kompresszoron a csatlakozót és a kábelezést piszkáltam, szintén pár perc után elindult, majd menet közben leállt
- diag nem mutat semmi gondot és géppel tesztelve azonnal működik, tehát a kontakthiba is fura lenne, hogy géppel azonnal kapcsol a kompresszor
A következő dolog még egy klíma panel csere lenne, legalábbis próba erejéig, de ha van valami ötletetek, esetleg tudtok valakit a nem túl távoli környékemen (X. kerület, Óhegy és Zugló vonalon mozgok napi szinten), aki működésre bírná, az szuper lenne (leginkább a jövő hét végéig, mert utána mennék hosszabb távokat).
Ha lenne bármi fontos részlet, amit megoszthatok a megoldás érdekében, írjátok meg légyszi.
Mit piszkáltál ez nem tiszta?
Diaggal kapcsoltad a kompresszort?
A kompresszort tilthatja a klímagáz hiánya miatt a nyomáskapcsoló, ha van benne gáz akkor eltömődés miatt vagy rossz kondenzátor miatt a túlnyomáskapcsoló, 50kmh alatt pedig a padlógáz oldja, de ez most nem releváns.
A 9 fok nagyon kevés, mennyi idő alatt érte ezt el? 3,6 foknál old az enyémben a fagyvédelem, kb 5fokig visszaengedi, aztán megint 3,6...
Diag írt hibát a klímapenelre? Ha nem írt, nem kell cserélgetni.
Külső ventilátor elindul a gomb megnyomásakor? Amikor sikerült elindítani akkor elindul?
Írtad hogy voltál klímásnál. Ez valami gumis volt vagy mi? Tömörség ellenőrzéssel és nyomáspróbával kellene kezdeni. Mennyi töltet volt benne? Mennyit (Bar) nyom a kompresszor?
2018.08.11. 20:40
osztin írta:attila94 írta:
Mit piszkáltál ez nem tiszta?
Diaggal kapcsoltad a kompresszort?
A kompresszort tilthatja a klímagáz hiánya miatt a nyomáskapcsoló, ha van benne gáz akkor eltömődés miatt vagy rossz kondenzátor miatt a túlnyomáskapcsoló, 50kmh alatt pedig a padlógáz oldja, de ez most nem releváns.
A 9 fok nagyon kevés, mennyi idő alatt érte ezt el? 3,6 foknál old az enyémben a fagyvédelem, kb 5fokig visszaengedi, aztán megint 3,6...
Diag írt hibát a klímapenelre? Ha nem írt, nem kell cserélgetni.
Külső ventilátor elindul a gomb megnyomásakor? Amikor sikerült elindítani akkor elindul?
Írtad hogy voltál klímásnál. Ez valami gumis volt vagy mi? Tömörség ellenőrzéssel és nyomáspróbával kellene kezdeni. Mennyi töltet volt benne? Mennyit (Bar) nyom a kompresszor?
Nem jutottunk el a mérésig, mert nem kapcsolt a klímakompresszor, amikor birizgáltuk és elindult, akkor csak a hőmérőt tette oda a szellőzőhöz, nem kellettek percek a 9 fokhoz, de nem emlékszem, mennyi volt, utána kivette, lehet, hogy ment volna még le.
Emlékeim szerint a fekete csatlakozó piszkálásakor kezd működni, ezt fogom legközelebb kipróbálni, a kompresszor tetején. Ha azt piszkálva kapcsol, akkor azt megpróbálom leszedni és kipucolni kicsit.
Diagot én nem láttam, de úgy emlékszem, nem írt egyáltalán hibát a klímára, illetve kapcsolta a kompresszort, erre pontosan emlékszem. Klímagáz hiánya volt még ötlete a szerelőmnek is, ezt is el fogok menni és megkérem, hogy nézzék meg, ha lesz időm újra eljutni egy klímáshoz. Külső ventit nem figyeltem eddig.
Amúgy a gumis ötlet az honnan jött? Nem annál voltam, de emlékszem, van a közelben egy a Kőér utca felé, gumit szereltettem és ott klímáztak is.
2018.08.12. 11:14
osztin írta:osztin írta:attila94 írta:
Mit piszkáltál ez nem tiszta?
Diaggal kapcsoltad a kompresszort?
A kompresszort tilthatja a klímagáz hiánya miatt a nyomáskapcsoló, ha van benne gáz akkor eltömődés miatt vagy rossz kondenzátor miatt a túlnyomáskapcsoló, 50kmh alatt pedig a padlógáz oldja, de ez most nem releváns.
A 9 fok nagyon kevés, mennyi idő alatt érte ezt el? 3,6 foknál old az enyémben a fagyvédelem, kb 5fokig visszaengedi, aztán megint 3,6...
Diag írt hibát a klímapenelre? Ha nem írt, nem kell cserélgetni.
Külső ventilátor elindul a gomb megnyomásakor? Amikor sikerült elindítani akkor elindul?
Írtad hogy voltál klímásnál. Ez valami gumis volt vagy mi? Tömörség ellenőrzéssel és nyomáspróbával kellene kezdeni. Mennyi töltet volt benne? Mennyit (Bar) nyom a kompresszor?
Nem jutottunk el a mérésig, mert nem kapcsolt a klímakompresszor, amikor birizgáltuk és elindult, akkor csak a hőmérőt tette oda a szellőzőhöz, nem kellettek percek a 9 fokhoz, de nem emlékszem, mennyi volt, utána kivette, lehet, hogy ment volna még le.
Emlékeim szerint a fekete csatlakozó piszkálásakor kezd működni, ezt fogom legközelebb kipróbálni, a kompresszor tetején. Ha azt piszkálva kapcsol, akkor azt megpróbálom leszedni és kipucolni kicsit.
Diagot én nem láttam, de úgy emlékszem, nem írt egyáltalán hibát a klímára, illetve kapcsolta a kompresszort, erre pontosan emlékszem. Klímagáz hiánya volt még ötlete a szerelőmnek is, ezt is el fogok menni és megkérem, hogy nézzék meg, ha lesz időm újra eljutni egy klímáshoz. Külső ventit nem figyeltem eddig.
Amúgy a gumis ötlet az honnan jött? Nem annál voltam, de emlékszem, van a közelben egy a Kőér utca felé, gumit szereltettem és ott klímáztak is.
Túl vagyok egy újabb körön a klímásnál. 10 bar nyomás van a rendszerben. Azt mondta, ez elég a működéshez, mikor beindítottam a motort és megnyomtam a klíma gombot, nem történt egy ideig semmi, beszéltünk pár percet, hogy mi lehet a baj, majd közben egyszer csak kapcsolt a kompresszor és áradt a hideg az utastérbe. 1-2 km alatt ismét leállt a klíma felhúzott ablaknál, majd egy pár perces állás után ismét ment, lehúzott ablaknál. Mikor hazaértem, a klímapanelt kiszedtem, szétszedtem és kipucoltam (különösen a ventillátort és a hőmérséklet érzékelőt), visszatettem, ismét nem ment, csak percek után kapcsolt be. Azóta egyszer próbáltam, elindultam haza melóból, benyomtam a gombot, majd pár km múlva gondolt egyet és elindult.
Merre indulhatnék tovább? A nyomáskapcsoló tud így döglődni, hogy néha rossz adatot küld esetleg a motorvezérlőnek és nem kapcsol fel? Relé esetleg? Ha igen, merre keressem benne?
Kezdek kiborulni, hogy nem akar jól működni az átkozott, pedig most szeretnék viszonylag sokat menni autópályán tempósan és a múltkor is egy hétig fájt a szemem a huzattól... INPA-val mennyire lehet ezt kidiagolni? Szereztem egy kábelt, meg egy régi laptopot amit erre a célra állítanék hadba, de egyelőre nem működik.
2018.08.12. 17:29
attila94 írta:osztin írta:
Túl vagyok egy újabb körön a klímásnál. 10 bar nyomás van a rendszerben. Azt mondta, ez elég a működéshez, mikor beindítottam a motort és megnyomtam a klíma gombot, nem történt egy ideig semmi, beszéltünk pár percet, hogy mi lehet a baj, majd közben egyszer csak kapcsolt a kompresszor és áradt a hideg az utastérbe. 1-2 km alatt ismét leállt a klíma felhúzott ablaknál, majd egy pár perces állás után ismét ment, lehúzott ablaknál. Mikor hazaértem, a klímapanelt kiszedtem, szétszedtem és kipucoltam (különösen a ventillátort és a hőmérséklet érzékelőt), visszatettem, ismét nem ment, csak percek után kapcsolt be. Azóta egyszer próbáltam, elindultam haza melóból, benyomtam a gombot, majd pár km múlva gondolt egyet és elindult.
Merre indulhatnék tovább? A nyomáskapcsoló tud így döglődni, hogy néha rossz adatot küld esetleg a motorvezérlőnek és nem kapcsol fel? Relé esetleg? Ha igen, merre keressem benne?
Kezdek kiborulni, hogy nem akar jól működni az átkozott, pedig most szeretnék viszonylag sokat menni autópályán tempósan és a múltkor is egy hétig fájt a szemem a huzattól... INPA-val mennyire lehet ezt kidiagolni? Szereztem egy kábelt, meg egy régi laptopot amit erre a célra állítanék hadba, de egyelőre nem működik.
Halvány emlékeim szerint inkább 30 bar kéne, de erre nem esküdnék meg.
Le lett fejtve a gáz a rendszerből? Mennyi hiányzott? (ha hiányzott)
A nyomáskapcsoló döglődését akkor valószínűsíteném ha az előírt töltet (asszem minden E39-be 1200 körül kell) benne van, és nem szökik. A kevés nyomás miatt tilthat ha kevés a gáz a rendszerben, vagy túlnyomás miatt tilthat mert dugulás van a rendszerben.
INPA-val a perifériák működését látod, külső klímaventilátor, mágneskuplung, elpárologtató hőmérséklete meg talán azt hogy kapcsol-e valamelyik nyomáskapcsoló. Nyomásértékeket nem fogsz látni tudtommal, azt a klímás látja amikor csatlakozik a klímára, hagyományos mérőórával. Azt hiszem az egyik kivezetés a nyomó ágon van, a másik a szívó ágon.