Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Szervókormány gond + futómű

2018.09.13. 06:21

Sziasztok!
530d-n nehéz a kormány. A servotronic nem kap alapjáraton csak 6,5 voltot. Direktbe raktam rá 12voltot,akkor tökéletesen működik. Mi adja neki ezt a jelet? Gondolom az romlott el....

Re: Szervókormány gond + futómű

2018.09.13. 09:28

pinyo írta:Sziasztok!
530d-n nehéz a kormány. A servotronic nem kap alapjáraton csak 6,5 voltot. Direktbe raktam rá 12voltot,akkor tökéletesen működik. Mi adja neki ezt a jelet? Gondolom az romlott el....

GM modul.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: pinyo
Értékelés: 4.76%

Re: Szervókormány gond + futómű

2018.10.06. 17:29

Sziasztok, egy pici tapasztalatra lenne szükségem tőletek. :oops:

Próbálkozok egy futómű felújítással. Szerelő kicserélt elől két lengőkart, két axiál+összekötőt, azokat a kis stabilizátorokat egy párat (ezek mind lemförder) toronycsapágyakat (SKF) lengéscsillapítókat (monroe).
Persze előtte futóműves átnézte miket kell cserélni. A gátlókat meg a toronycsapágyat nem mondta, de gondoltam kicserélem mert a gyáriak voltak benne. Utána futóműves beállította.

Sajnos nem jött a várt eredmény. Azóta nagyon csökkent a futómű komfortérzete. Kemény lett, mintha oda lenne ragasztva az úthoz. Komolyan el fogom harapni a nyelvemet. Ettől sokkal jobb volt az eredeti gátlókkal.
Ezt teszteltem 17es nyári és 16os téli gumikkal, a klasszikus méretekkel, nyomással is kísérletezve.

Hát tudjátok ez a történet elég komoly összeg volt egy egyszerű mentős fizetéshez mérve, persze, hogy szeretném ha rendben lenne az autó. :(

Azokra gondoltam, hogy nem monroe lengéseket kellett volna hanem shacs-t? Pedig jókat mondtak róla. Vagy a rugókat is kellene cserélni? Nem rozsdásak de gyáriak. Vagy lehet, hogy összeszerelési probléma? Nem szakszerviz csinálta azt aláírom. Az alkatrészek unix és bárdi elvileg nem kínai.

Tudom, hogy összetett dolog a futómű, elolvastam itt mind az 50 oldalt, de ha mégis van tapasztalat -e téren hálásan venném a segítséget.

Re: Szervókormány gond + futómű

2018.10.06. 17:43

NagySándor írta:Sziasztok, egy pici tapasztalatra lenne szükségem tőletek. :oops:

Próbálkozok egy futómű felújítással. Szerelő kicserélt elől két lengőkart, két axiál+összekötőt, azokat a kis stabilizátorokat egy párat (ezek mind lemförder) toronycsapágyakat (SKF) lengéscsillapítókat (monroe).
Persze előtte futóműves átnézte miket kell cserélni. A gátlókat meg a toronycsapágyat nem mondta, de gondoltam kicserélem mert a gyáriak voltak benne. Utána futóműves beállította.

Sajnos nem jött a várt eredmény. Azóta nagyon csökkent a futómű komfortérzete. Kemény lett, mintha oda lenne ragasztva az úthoz. Komolyan el fogom harapni a nyelvemet. Ettől sokkal jobb volt az eredeti gátlókkal.
Ezt teszteltem 17es nyári és 16os téli gumikkal, a klasszikus méretekkel, nyomással is kísérletezve.

Hát tudjátok ez a történet elég komoly összeg volt egy egyszerű mentős fizetéshez mérve, persze, hogy szeretném ha rendben lenne az autó. :(

Azokra gondoltam, hogy nem monroe lengéseket kellett volna hanem shacs-t? Pedig jókat mondtak róla. Vagy a rugókat is kellene cserélni? Nem rozsdásak de gyáriak. Vagy lehet, hogy összeszerelési probléma? Nem szakszerviz csinálta azt aláírom. Az alkatrészek unix és bárdi elvileg nem kínai.

Tudom, hogy összetett dolog a futómű, elolvastam itt mind az 50 oldalt, de ha mégis van tapasztalat -e téren hálásan venném a segítséget.

lemfőrder szerintem jó,skf torony elméletileg jó,persze csapágynál már hallottam rosszat,gyártják törökben is.szerintem monroe a gyenge pont.jobb lett volna sachs vagy boge.persze itt is van állítólag német és máshol gyártott.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek atti523i az itt látható tagok köszönték meg: NagySándor
Értékelés: 4.76%

Re: Szervókormány gond + futómű

2018.10.06. 19:30

atti523i írta:
NagySándor írta:Sziasztok, egy pici tapasztalatra lenne szükségem tőletek. :oops:
Próbálkozok egy futómű felújítással.

lemfőrder szerintem jó,skf torony elméletileg jó,persze csapágynál már hallottam rosszat,gyártják törökben is.szerintem monroe a gyenge pont.jobb lett volna sachs vagy boge.persze itt is van állítólag német és máshol gyártott.

Szerintem nem kell aggódni.
Új lengéscsillapítók és új szilentek. A rugóval együtt ez a hármas adja a komfortérzetet.
Újak és még kemények, ennyi. Majd idővel lágyulnak.
Jó lesz az a Monroe. Nekem csak az esztétikai kivitelezése nem tetszik, szebben is összerakhatnák és feliratozhatnák.
Én Bilstein B4-et tettem be mindenhová, ezek is kemények és olyasmi árkategória mint a Monroe.
Mindezt nem is kell szakszerviznek csinálni. Ha súlyozva lett beállítva a futómű, akkor nem nagyon lehet elbaltázni.
:szerintem

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: NagySándor
Értékelés: 4.76%

Re: Szervókormány gond + futómű

2018.10.06. 21:34

Bandi1978 írta:
atti523i írta:
NagySándor írta:Sziasztok, egy pici tapasztalatra lenne szükségem tőletek. :oops:
Próbálkozok egy futómű felújítással.

lemfőrder szerintem jó,skf torony elméletileg jó,persze csapágynál már hallottam rosszat,gyártják törökben is.szerintem monroe a gyenge pont.jobb lett volna sachs vagy boge.persze itt is van állítólag német és máshol gyártott.

Szerintem nem kell aggódni.
Új lengéscsillapítók és új szilentek. A rugóval együtt ez a hármas adja a komfortérzetet.
Újak és még kemények, ennyi. Majd idővel lágyulnak.
Jó lesz az a Monroe. Nekem csak az esztétikai kivitelezése nem tetszik, szebben is összerakhatnák és feliratozhatnák.
Én Bilstein B4-et tettem be mindenhová, ezek is kemények és olyasmi árkategória mint a Monroe.
Mindezt nem is kell szakszerviznek csinálni. Ha súlyozva lett beállítva a futómű, akkor nem nagyon lehet elbaltázni.
:szerintem

nálad a b4 normál vagy sport futóműnél van?

Re: Szervókormány gond + futómű

2018.10.06. 21:45

atti523i írta:nálad a b4 normál vagy sport futóműnél van?

Eredetileg M-tech futóműves lenne, de én normál lengéscsillapítókat raktam be, amiknek hosszabb a rúdja és szerintem az elsőnek a tubusa is.
Elvileg a rugó és a gátló adná meg a hasmagasságot, de ez elöl magasabb lett mint volt, rugó ide vagy oda.
Ja és a toronycsapágyakat se feledjük a magasság behatárolójaként, ugyanis például a Febi 1 cm-rel alacsonyabb mint a Sachs!
Meg az új tányérgumik, az is pár mm + ...
Szóval elöl nem tetszik az eredmény.
Kicsit eltoltam a témát, de a válasz benne van...

Re: Szervókormány gond + futómű

2018.10.06. 22:31

Bandi1978 írta:
atti523i írta:nálad a b4 normál vagy sport futóműnél van?

Eredetileg M-tech futóműves lenne, de én normál lengéscsillapítókat raktam be, amiknek hosszabb a rúdja és szerintem az elsőnek a tubusa is.
Elvileg a rugó és a gátló adná meg a hasmagasságot, de ez elöl magasabb lett mint volt, rugó ide vagy oda.
Ja és a toronycsapágyakat se feledjük a magasság behatárolójaként, ugyanis például a Febi 1 cm-rel alacsonyabb mint a Sachs!
Meg az új tányérgumik, az is pár mm + ...
Szóval elöl nem tetszik az eredmény.
Kicsit eltoltam a témát, de a válasz benne van...

ez a futómű nagy macera :D nálam is b4 van,m-tech-nek megfelelő eibach rugókkal.nálam a magassággal nincs gond,de a feszesség nagyobb sebességnél nincs meg.puha a futómü.a torony csapágy is cserélve lett,de nem emlékszem már hogy milyen márka.mindenkinél más a "jó",nekem jó a magasság,nálad nem.nálad jó a komfort érzet nálam nem./ezt mondom 3 rugógarnitúra+kárászy által feújított gyári teló csere után/

Ezt a hozzászólást a szerzőnek atti523i az itt látható tagok köszönték meg: NagySándor
Értékelés: 4.76%

Re: Szervókormány gond + futómű

2018.10.06. 22:38

én sachs advantage raktam használt mtech rugóval, z4 toronycsapággyal(alacsonyabb 1 centivel) az elején jó kemény volt de most cirka 2 hónap után nagyon komfortos.. szerintem is csak egy kis idő.. én kb tízezret mentem. viszont a monroe sachs felárat már csak azért is megérte volna, hogy az aluházas, nem fog rozsdásodni, mint a 2 éves hátsó monroek..

Re: Szervókormány gond + futómű

2018.10.07. 09:44

Igen, ehhez az E39 futómű mizériához kell némi tapasztalat, amit pár garnitúra eltesztelése fog megadni mindenkinek akinek ez lényeges.

Így esett, hogy nekem is van egy még nulla km-es, be nem szerelt, M-tech Monroe gátlós, komplett első rugóstagom, egy furcsa gyártási hibából eredő fiaskó miatt. Utána ahogy rajtam maradt a gátló én meg felszereltem amivel kell és most van egy teljes pót pár előre. Normál gyári rugót nyomtam a tányérok közé. Kíváncsi leszek egyszer ha felhasználom, hogy mi a különbség.

Továbbá, bár ezek a dolgok itt OFF-nak számítanak, tervezem, hogy kipróbálok egy állítható készletet is. Nálam a maximális sebesség soha nem megy 110 fölé és ahol 50, ott nekem 45, tehát a kisebb terhelhetőség engem nem zavar. Az annál inkább, ha nem ül rá a kasztni a kerekekre. Természetesen nem tenném a talajig, de most a normál magasságán, ahol a sárvédőív követi az abroncs ívét olyan 4 cm-es távval, nekem nem tetszik, nem néz ki SUV-osan, de nekem magas. Hátul szépen ráül, de elöl nem bukik le, olyan amerikaias a beállása, azok voltak olyanok a 70-90-es években, hogy az elejük magasabban állt mint a hátuk.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: NagySándor
Értékelés: 4.76%

Re: Szervókormány gond + futómű

2018.10.07. 10:51

Köszi a tapasztalatokat!

Akkor várok kicsit és tesztelem a Monroe-t. Régebben volt egy 6os Audim, azokra is Monroe-t vettem és nagyon jó lett akkoriban. Ezért választottam most is ezt. Nem néztem mélyebben utána, aztán ahogy vettük ki a négy eredetit, láttam hogy Sachs és benne a BMW logó. Alumínium valóban és teljesen jó állapotban vannak. Hogy eredetiek-e nem tudom, de ha nem, az tuti, hogy még a németek cserélték gyárira 10 éve. Bár elől-hátul cseréltem ez a felár már nem osztott-szorzott volna. :facepalm: Na mind1 most már. Marad ez és ha nagyon nem hozza a várt eredményt, megyek Sachs és új rugó irányba.

Köszi még egyszer! :franko:

Re: Szervókormány gond + futómű

2018.10.27. 09:08

Sziasztok!

1997.05. 520i touring az alany.
A servoszivattyú nagyon taknyos volt, a vezeték is a tartály is..
Kicseréltem a tartály, vezetéket, folyadékot és vettem egy bontott szivattyút.
Csere után is hangos maradt, sőt végállásban kattog is. Most nem szivárog sehol, tekerni amúgy könnyű.
Jobb mint volt, de ettől többet vártam volna..
Szóval mi lehet az oka??? Légtelenítés? Csak úgy lett légtelenítve, hogy a tartály fedelét leszedtük..
Lehet csak ez a baj?
Vagy amit vettem bontottat is szar már??

Re: Szervókormány gond + futómű

2018.10.27. 09:35

Steve975 írta:Sziasztok!

1997.05. 520i touring az alany.
A servoszivattyú nagyon taknyos volt, a vezeték is a tartály is..
Kicseréltem a tartály, vezetéket, folyadékot és vettem egy bontott szivattyút.
Csere után is hangos maradt, sőt végállásban kattog is. Most nem szivárog sehol, tekerni amúgy könnyű.
Jobb mint volt, de ettől többet vártam volna..
Szóval mi lehet az oka??? Légtelenítés? Csak úgy lett légtelenítve, hogy a tartály fedelét leszedtük..
Lehet csak ez a baj?
Vagy amit vettem bontottat is szar már??

Szerintem az utolsó mondatban pont rátapintottál a megoldásra, az lehet a gond.

Re: Szervókormány gond + futómű

2018.11.22. 22:12

Sziasztok! Vásárlás előtt állok, egy ismerősöm adja el az automata 530D-ét. Annyi gond van vele, hogy télen csúszósabb úton nagyon instabil az autó, imbolyog. Ezt szerintetek mi okozhatja? Köszönöm szépen!

Re: Szervókormány gond + futómű

2018.11.22. 23:11

Marcii1989 írta:Sziasztok! Vásárlás előtt állok, egy ismerősöm adja el az automata 530D-ét. Annyi gond van vele, hogy télen csúszósabb úton nagyon instabil az autó, imbolyog. Ezt szerintetek mi okozhatja? Köszönöm szépen!


Télen csúszósabb úton közlekedő autók nagy része instabil,és ezt szerintem a téli csúszósabb utak okozzák.
Ettől nyugodtan megveheted az ismerősöd 530D-ét,viszont nem ártana előtte felkeresni egy futóműves műhelyt.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek broton az itt látható tagok köszönték meg: Marcii1989
Értékelés: 4.76%

Re: Szervókormány gond + futómű

2018.11.23. 10:31

Marcii1989 írta:Sziasztok! Vásárlás előtt állok, egy ismerősöm adja el az automata 530D-ét. Annyi gond van vele, hogy télen csúszósabb úton nagyon instabil az autó, imbolyog. Ezt szerintetek mi okozhatja? Köszönöm szépen!


Mondjuk, ha nyári gumi van alatta :facepalm: :lol:
Viccen kívül, pl. szar gátlók, vagy egyéb rossz futómű alkatrész. Ha jó a futómű és a gumik is, akkor télen is fogni fogja az utat (a kocsi 2 tonna, szóval már attól is stabil)

Ezt a hozzászólást a szerzőnek leslie az itt látható tagok köszönték meg: Marcii1989
Értékelés: 4.76%

Re: Szervókormány gond + futómű

2018.11.23. 14:14

Marcii1989 írta:Sziasztok! Vásárlás előtt állok, egy ismerősöm adja el az automata 530D-ét. Annyi gond van vele, hogy télen csúszósabb úton nagyon instabil az autó, imbolyog. Ezt szerintetek mi okozhatja? Köszönöm szépen!


A gyengébb minőségű ballonos(abb) gumi is okozhat ilyet.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek atesz155 az itt látható tagok köszönték meg: Marcii1989
Értékelés: 4.76%

Re: Szervókormány gond + futómű

2018.11.23. 20:35

Köszönöm mindenkinek! Szerdán megnézetem szerelővel, ha nem talál sok gondot rajta, akkor meglesem a BMW-s életmódot! ;)

Re: Szervókormány gond + futómű

2019.01.27. 11:38

Sziasztok,

Hosszabb állás utáni szervó problémám van. Ha beindítom az autót, akkor nehéz a kormány és csak az újraindítás segít. Olvastam itt a témában, hogy ez típushiba. Az ASC vezérlő az ABS tömbön javítva is lett szakszerűen, de a hiba ugyan úgy fenn áll visszarakás után. A poén, hogy ha egyszer már megjavul, akkor onnantól hiába megyek kisebb távokat és állítom le, mindig jó lesz, csak a nagyobb állás után "fagy" be. Ez is csak így télen jön elő. Van esetleg tipp, hogy mit kellene még megnézetnem?

Re: Szervókormány gond + futómű

2019.03.16. 20:49

sziasztok!

nagyon kevésnek érzem a kormány rásegítést az autómban. egy kézzel nagyon kellemetlen kanyarodni. öreg szervóolaj okozhat-e ilyet? a tartályban az olaj az előírt szinten van és kristálytiszta, vörös színű. ennek ellenére mindenképp cserélném, mert szerintem gyári van benne. mivel dízelem van, tartályt nem tudok cserélni, ezért arra gondoltam felesleges is megbontani a rendszert, elég leszívni a tartályban lévő mennyiséget és rátölteni szintre. vegyek gyári olajat vagy keverhetem "utángyártottal"?
nem servotronicos a kormányművem,
a gyári gumiméret van fent gyári nyomással,
abszolút semmi kopogást, stb rendellenes hangot nem hallok
mechanikailag hibátlan a rendszer (ha minden igaz.....),
a fordulatszám és sebesség növelésével nem változik a rásegítés mértéke.

kérdéseim tehát, összegezve:
mindenképp cserélnék szervóolajat, de keverhetem-e őket? lehet, hogy megoldódik a probléma? nektek milyen nehéz a kormány?

köszi!
Hozzászólás küldése

VigLink badge