2013.09.22. 21:26
don piktore írta:Sziasztok nem rég vagyok az e39KLUB-ban és nekem egy 525tds-em van.
Nagyon elégeted vagyok vele kivéve azt ,hogy hidegen indítva kékes-fehéren füstöl.
Az olajat nem eszi és szerelő szerint adagoló elektronika.
Ha látatok, halottatok már ilyet segítsetek...! Köszönöm
2013.09.23. 11:49
PapaBoss írta:don piktore írta:Sziasztok nem rég vagyok az e39KLUB-ban és nekem egy 525tds-em van.
Nagyon elégeted vagyok vele kivéve azt ,hogy hidegen indítva kékes-fehéren füstöl.
Az olajat nem eszi és szerelő szerint adagoló elektronika.
Ha látatok, halottatok már ilyet segítsetek...! Köszönöm
Legyen szerencséd! 15 pénzike, rosszat leadod cseredarabnak, fél nap alatt le/felteszik, beállítják. Ha kitöltöd az adatlapod, akkor tudunk segíteni kihez fordulj.
2013.09.23. 11:58
atesz25 írta:Üdv a Tds világában. Kékes fehér füst elektronika miatt? PapaBoss, egy privát levélben nekem azt írtad hogy ha hidegen indítok és hallani lánc csörgést és fehéres füstöt az bizony lánc probléma.
Viszont a kékes füst az olaj nem?
2013.09.24. 07:35
atesz25 írta:Üdv Urak!
Én kértem ezt a témát, ugyanis jelentkezett ez a hiba nálam is, majd miután beírtam erre a fórumra elég sokan megkerestek, hogy hasonló cipőben járnak. És hogy ne kelljen mindenkivel külön privátban megbeszélni ezért gondoltam hogy itt összegyűjthetnénk Ki hol jár.
De nem gondoltam, hogy ilyen egyszerű megoldás is van mint a gyufa.
Nade viccet félre téve, még mindig nem találtam meg a hiba okát. Viszont haladás van.
Amire gondolunk
- vezérlés: ha rossz lenne akkor nem csak melegen csinálná, és csörögne a lánc
- lendkerék: ennek is hangjának kellene lennie, de nincs
- porlasztók: szintén hidegen semmi baja, nem füstöl nem csattog
- adagoló: hidegen melegen pöcc röff
- adagoló elektronika: négy fejet cseréltem és semmi változás
- motorvezérlő (igaz ez csak az én gondolatom) : semmit nem tudok róla ez csak tipp volt
Na és akkor várom ki mit cserélt és lett e valami változás. Van most egy srác akinek volt ilyen problémája és nála egy Ktr-bosch beállítás teljesen megoldotta a problémát.
Volt sok ötlet és elgondolás, hogy hát ez nem mechanikus hiba hanem elektromos, mert csak egy ponton csinálja.
Üdv Attila
u.i.: Itt az írás amit egy kaptam segítségül. remélem nem gond, hogy itt is megosztom.
idézet "Nekem ugyanez volt a jelenség mint neked!Az enyém még jobban hebegett!A beporlasztott adaggal volt a baj,(sokat kapott), RTK bosch-al beállítottuk az adagot és az előtöltést és azóta olyan mint egy zsebóra!"
2013.09.24. 21:54
2013.09.25. 22:51
Mr Hayabusa írta:atesz25 írta:Üdv Urak!
Én kértem ezt a témát, ugyanis jelentkezett ez a hiba nálam is, majd miután beírtam erre a fórumra elég sokan megkerestek, hogy hasonló cipőben járnak. És hogy ne kelljen mindenkivel külön privátban megbeszélni ezért gondoltam hogy itt összegyűjthetnénk Ki hol jár.
De nem gondoltam, hogy ilyen egyszerű megoldás is van mint a gyufa.
Nade viccet félre téve, még mindig nem találtam meg a hiba okát. Viszont haladás van.
Amire gondolunk
- vezérlés: ha rossz lenne akkor nem csak melegen csinálná, és csörögne a lánc
- lendkerék: ennek is hangjának kellene lennie, de nincs
- porlasztók: szintén hidegen semmi baja, nem füstöl nem csattog
- adagoló: hidegen melegen pöcc röff
- adagoló elektronika: négy fejet cseréltem és semmi változás
- motorvezérlő (igaz ez csak az én gondolatom) : semmit nem tudok róla ez csak tipp volt
Na és akkor várom ki mit cserélt és lett e valami változás. Van most egy srác akinek volt ilyen problémája és nála egy Ktr-bosch beállítás teljesen megoldotta a problémát.
Volt sok ötlet és elgondolás, hogy hát ez nem mechanikus hiba hanem elektromos, mert csak egy ponton csinálja.
Üdv Attila
u.i.: Itt az írás amit egy kaptam segítségül. remélem nem gond, hogy itt is megosztom.
idézet "Nekem ugyanez volt a jelenség mint neked!Az enyém még jobban hebegett!A beporlasztott adaggal volt a baj,(sokat kapott), RTK bosch-al beállítottuk az adagot és az előtöltést és azóta olyan mint egy zsebóra!"
Ez a hibajelenség, mármint a ,,hebegés" az esetek többségében de főleg akkor ha egyébként minden mérési eredmény az előírt tartományokon belül van bizony feladja a leckét a legtöbb ,,szakinak".
Mindent kimérnek, lemérnek ellenőriznek ám a jelenség továbbra is megmarad. Mi lehet ennek az oka?
Tessék elővenni egy pontos ellenállás mérő műszert! Megmérni a csatlakozók és elektromos vezetékek ellenállását! ( külön-külön minden csatlakozási ponton! ) Különös tekintettel a motorvezérlés csatlakozóira és kábelezésére. Ellenőrizni kell az akku csatlakozásait a motor és a műszerfal "testelését" és ezek ellenállási értékeit! Valahol ott lesz a hiba!
Magyarázat:
Mint minden elektronika ez a rendszer is akkor működik tökéletesen ha elegendő és pontos feszültségű áramot kap a betápláló forrástól ( akku) de ami még ennél is fontosabb a megfelelő ellenállási érték, magyarul a rendesen és jól kontakolt kábelrendszer csatlakozók.
Ugyanis az évek során oxidálódnak a csatlakozások vezetékek ezzel a romlással megnő ezek ellenállása, a megnövekedett ellenállású vezeték pedig hamis értékeket továbbit a jelfeldolgozó rendszenek! Szóval ha semmi nem segít, ha a műszerek szerint minden érték a helyén van akkor vegyétek elő az Ohm mérőt és sok-sok türelemmel mérjétek ki hol növekedett meg az ellenállása a kábelezésnek. Haladjatok visszafelé! Elektronikától a kábelek másik vége irányába. A biztosíték táblával kezdjétek, mérjétek ki a főbiztosíték mindkét csatlakozási oldalának az ellenállását aztán az üzemanyag-szivattyúét és valamennyi reléét! Valahol ott lesz a bűnős. A gyári ellenállási érték fel van tüntetve a vezérlő elektronikán a tűrés a legtöbb esetben + - 3%.
Remek móka kibogarászni de hatalmas sikerélmény ha megtalálod és kijavítod ezt a hibát!
Sok sikert hozzá mindenkinek!
2013.09.26. 05:52
atesz25 írta:Mr Hayabusa írta:atesz25 írta:Üdv Urak!
Én kértem ezt a témát, ugyanis jelentkezett ez a hiba nálam is, majd miután beírtam erre a fórumra elég sokan megkerestek, hogy hasonló cipőben járnak. És hogy ne kelljen mindenkivel külön privátban megbeszélni ezért gondoltam hogy itt összegyűjthetnénk Ki hol jár.
De nem gondoltam, hogy ilyen egyszerű megoldás is van mint a gyufa.
Nade viccet félre téve, még mindig nem találtam meg a hiba okát. Viszont haladás van.
Amire gondolunk
- vezérlés: ha rossz lenne akkor nem csak melegen csinálná, és csörögne a lánc
- lendkerék: ennek is hangjának kellene lennie, de nincs
- porlasztók: szintén hidegen semmi baja, nem füstöl nem csattog
- adagoló: hidegen melegen pöcc röff
- adagoló elektronika: négy fejet cseréltem és semmi változás
- motorvezérlő (igaz ez csak az én gondolatom) : semmit nem tudok róla ez csak tipp volt
Na és akkor várom ki mit cserélt és lett e valami változás. Van most egy srác akinek volt ilyen problémája és nála egy Ktr-bosch beállítás teljesen megoldotta a problémát.
Volt sok ötlet és elgondolás, hogy hát ez nem mechanikus hiba hanem elektromos, mert csak egy ponton csinálja.
Üdv Attila
u.i.: Itt az írás amit egy kaptam segítségül. remélem nem gond, hogy itt is megosztom.
idézet "Nekem ugyanez volt a jelenség mint neked!Az enyém még jobban hebegett!A beporlasztott adaggal volt a baj,(sokat kapott), RTK bosch-al beállítottuk az adagot és az előtöltést és azóta olyan mint egy zsebóra!"
Ez a hibajelenség, mármint a ,,hebegés" az esetek többségében de főleg akkor ha egyébként minden mérési eredmény az előírt tartományokon belül van bizony feladja a leckét a legtöbb ,,szakinak".
Mindent kimérnek, lemérnek ellenőriznek ám a jelenség továbbra is megmarad. Mi lehet ennek az oka?
Tessék elővenni egy pontos ellenállás mérő műszert! Megmérni a csatlakozók és elektromos vezetékek ellenállását! ( külön-külön minden csatlakozási ponton! ) Különös tekintettel a motorvezérlés csatlakozóira és kábelezésére. Ellenőrizni kell az akku csatlakozásait a motor és a műszerfal "testelését" és ezek ellenállási értékeit! Valahol ott lesz a hiba!
Magyarázat:
Mint minden elektronika ez a rendszer is akkor működik tökéletesen ha elegendő és pontos feszültségű áramot kap a betápláló forrástól ( akku) de ami még ennél is fontosabb a megfelelő ellenállási érték, magyarul a rendesen és jól kontakolt kábelrendszer csatlakozók.
Ugyanis az évek során oxidálódnak a csatlakozások vezetékek ezzel a romlással megnő ezek ellenállása, a megnövekedett ellenállású vezeték pedig hamis értékeket továbbit a jelfeldolgozó rendszenek! Szóval ha semmi nem segít, ha a műszerek szerint minden érték a helyén van akkor vegyétek elő az Ohm mérőt és sok-sok türelemmel mérjétek ki hol növekedett meg az ellenállása a kábelezésnek. Haladjatok visszafelé! Elektronikától a kábelek másik vége irányába. A biztosíték táblával kezdjétek, mérjétek ki a főbiztosíték mindkét csatlakozási oldalának az ellenállását aztán az üzemanyag-szivattyúét és valamennyi reléét! Valahol ott lesz a bűnős. A gyári ellenállási érték fel van tüntetve a vezérlő elektronikán a tűrés a legtöbb esetben + - 3%.
Remek móka kibogarászni de hatalmas sikerélmény ha megtalálod és kijavítod ezt a hibát!
Sok sikert hozzá mindenkinek!
Hello érdekes meglátás ez is. Van is benne valami. Ugyanis aki nekem most utoljára felrakta a fedelet, Ő is ezt monda, hogy szerinte valami elektromos hiba van abban a kábelben amelyik a fedélre megy.
De erre agyon valaki magyarázatot, hogy ott felszerelve beállítva maradt a hebegés és mire haza jöttem elmúlt és azóta is jó (kop-kop)
Közte csak annyi történt hogy lemerült az akksi teljesen diagolás közben. Létezne hogy resetelődött volna valami?
2013.09.26. 23:28
2013.10.07. 10:59
2013.10.07. 12:46
bmwerken írta:Sziasztok!
Már több mint egy éve szenvedek én is ezzel a tipikus tds hebegéssel kapcsolatban. Nagyon sok mindent hallottam nagyon sok helyről. Leírnám a történetem. Behozott autó külföldről. Folyt a gázolaj az adagolótömítéseknél, és így járkáltam vele 1-2 hetet, majd elvittem adagolóshoz teljes tömítéscsere lett rajta elvégezve, azóta hebeg így. Elvittem egy másik szakihoz teljes szétszedtük a fejet, kitisztítottuk (elég koszos volt belül, azóta se tudom hogy most vagy ilyen igénytelenek voltak az adagolósok hogy így rakták össze vagy a tankból szívja a koszt) beállítottuk és maradt a probléma. Ja és fejcsere is volt (adagolós küldte az újat a régiért cserébe, de vissza is botoltam mert még sz.rabb volt amit küldött) Néha csak melegen csinálja (főleg régebben csak melegen csinálta), de manapság már hidegen is előjön indítás után 1-2 perc múlva. Van, hogy irdatlanul rázza a kasznit és főleg a hajtásrendszert (csörög a lendkerék vagy kuplung felől valami nagyon). Én megpróbálok önteni egy kis spurit bele hátha tisztít valamit a rendszeren és akkor talán adhat valami iránymutatást, hogy a tankot kell kipucolni és a porlasztókat felújítani tehát az üzemanyagellátó rendszeren van a hiba.
Rátettük gépre légtömegmérő rossz érzékelést írt, kiderült hogy régen elszakadt benne egy két elektromos vezeték, azokat szakszerűen megforasztottam és már nem is írta ki azt a hibát, tehát ,,hibamentes'' a gép a számítógép szerint.
A másik ötletem a lendkerék, lehet az adagolótól függetlenül elromlott (autópályás kocsi volt első hölgytulajjal elég sok km belenyomva pályán, és én itthon azért néha-néha pörgettem lehet nem bírta az öreg lendkerék a hirtelen terhelésváltozást az egyenletes üzem után, főleg úgy hogy a gázolajfolyós adagolóval nem is pörgött úgy, nem vette egyből a fordulatszámot így kímélve a lendkereket is majd felújított adagolóval már jó volt a rugalmasság is) olvastam hogy itt valakinek meggyógyult utána. (neki is melegen csinálta, és csak 800-1000-es fordulatszámtartományban???)
Amint megjavul azon nyomban írni fogok erre a fórumra.
2013.10.15. 23:22
atesz25 írta:PapaBoss írta:cszsolti írta:És valamit ugy néz ki nem is sikerült jol össze rakni,mert a légmérő körül valahol nyomja ki a kartergázat meg némi friss olaj is csillog a légmérő környékén...:/
Légszűrő ház oldalán (inkább oldalt / alul) van egy kis bizbasz amit össze kell dugni. Keressed a gáz forrását, utána már meglátod 10-15 centis távolságban a pöcsöt amire rá kell tolni. Úgy rémlik, hogy a tejköd vissza van vezetve a légszűrőre, és a gépezet szétszedése után könnyű elfelejteni azt a kis csövet / műanyagot összedugni.. olyankor tolja a fehéret rendesen a légszűrő ház oldalában alulról, elég ijesztő látvány.
Ettől függetlenül szomorúan hallom, hogy még mindig beteg a gép. Viszont abban biztos vagyok, hogy sosem fog megállni. Dadog, hebeg, de amíg beindul, verhetetlen.
Én is osztom ezt a véleményt, nekem három éve hebeg (egy hete hogy nem) de tényleg nem hagyott még ott sehol. Egyébként az fehér tds itt van tőlem 10km-re és egy barátom vette meg. Milyen kicsi ez a világ. És képzeld egy fiatalabb passátot cserélt le egy tds-re. Azt hiszem nem kell magyarázat hozzá, de lehet ha Simi64 erre jár mond rá valamit
2013.10.15. 23:40
2013.10.16. 07:27
hamoriarpi írta:Egy tds vagy már hebeg vagy hebegni fog.
2013.10.16. 09:36
cszsolti írta:Nah pont ezt mondták nekem is BMW szakik... már csak azt lenne jo tudni konkrétan mitől van ez,mi az amit mi "hebegésnek" hallunk,érzünk és ugy talán könnyebb lenne orvosolni a jövöben mindenkinek...én ugy gondolom,hogy mivel van akinek ez-van akinek az szüntette meg ezek legtöbbünknél csak "sebfoltozások",de a valodi hiba nem szünik meg csak egy idöre...
2013.10.16. 10:00
PapaBoss írta:
S, hogy valami jó is legyen a TDS topicban >>
2013.10.29. 00:06
cszsolti írta:... Viszont a hiba megszünt,de amit észre vettem,hogy alapjáraton leginkább valami nagyon zörög a váltó-kuplung környékén,jobban mint elötte,olyan mint a lendkerék mikor leállitottam,de ez a kerék tuti jo,mert leállitásnál nem csinálja és nagyon jo állapotban van a tárcsával együtt...nah de ezt majd kideriti akitől vettem a cuccot..
2013.12.23. 19:23
2013.12.23. 19:31
Devon írta:Üdv mindenkinek! Kb 2 hete szert tettem egy 525tds-re,sógoréktól hozattam. Mivel az autót csak itthon láttam-hallottam nem volt lehetőségem beleszólni a vásárlásba. De ez most lényegtelen.A lényeg hogy egy "hebegős" tds-t kaptam. Mivel ez a jelenség sok fejtörést okoz sok embernek, elkezdtem kutakodni a megoldás felől még az előtt hogy megérkezett volna az autóm. A cégünkhöz jár egy hibakódolvasóstörlősmindenvillamosságszerelős figura,elmondása szerint az ő munkatársa javított egy "nagy" bmw-t aminek ez volt a baja. Sok-sok szívás után sikerült megoldaniuk a problémát, amit állítólag a vezérműtengely végén lévő egység okozott, ami szelepvezérlést állítja. Hogy kicserélték, vagy javították azt nemtom, mint ahogy azt sem hogy a "nagy" bmw az ezt a típust takarja-e. Létezhet hogy ez (is)lehet a probléma, vagy nem is létezik ezen a típuson ilyesmi? Ha lehetséges hibáról van szó akkor tovább faggatom a fiút a részletekről. De természetesen várom azok hozzászólását akiknek esetleg sikerült kiküszöbölni a hibát.
2013.12.23. 19:35
Devon írta: amit állítólag a vezérműtengely végén lévő egység okozott, ami szelepvezérlést állítja.
2014.02.03. 18:38
Padre540 írta:Devon írta: amit állítólag a vezérműtengely végén lévő egység okozott, ami szelepvezérlést állítja.
Összekeverik egy vanosos benzinessel.