Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.19. 13:29

pubi87 írta:Udv. Egy e39 520d touringom van. Szeretem csak sajnos van egy idegesito baja. Hidegen nagyon jol megy, de melegen nem megy csak ha 3000 fole porgetem. Semmi baj nincs addig meg le nem engedem 1500 ala. Utana megint 3000ig kell porgetenem hogy mukodjon rendesen. Otlet? Adagolot felujitotta az elozo tulaj.

Diagal nezetek elo adatokat turbo nyomas,oszes vacum csovet atnezni cserelni,igy elsokorben lathatalanul.amugy 520d rol beszelunk es nem nagy motor csodat azert ne varjal gyorsulasnal tole.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.20. 10:19

Üdvözletem!

Lenne egy hatalmas problémám tanácsot szeretnék kérni!
Az autom megvétele (lassan egy éve) óta folyamatosan csepegést figyelek meg amit se én se a szerelők (12 szerviz)............nem képes megtalálni. Először azt mondták szelepfedél tömités, aztán szarul csinálták meg még egyszer kicserélték majd a szelepfedelet is eltörték ....azt is kicseréltettem, majd lett szervo csere, mert hát az is csepeg, aztán olajteknő tömités, majd a hűtőre fogták, azt is kicseréltettem. Most a sokadik mester szerviz (németbe) után lehet hogy a kormánymű csepeg. Viszont én hallottam olyasmit ha igaz, hogy a kormányműből csepegő olaj kékes vagy zöldes színű nem értek hozzá. A csepegés nálam meg halvány barna......de néha olyan mintha hűtővízzel keveredett olaj lenne. Szóval nem tudom a kicsepegett olaj színét állagát pontosan meghatározni. A lényeg hogy felülről semmilyen csepegést nem látok. Csak az alsó motortakaró műanyag olajos.
Elnézést a kicsit zavaros fogalmazásért, de már szét........... az ideg. Előre is köszönöm a válaszokat!

:roker: :facepalm: :?:

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.20. 10:55

szabozo84 írta:Üdvözletem!

Lenne egy hatalmas problémám tanácsot szeretnék kérni!
Az autom megvétele (lassan egy éve) óta folyamatosan csepegést figyelek meg amit se én se a szerelők (12 szerviz)............nem képes megtalálni. Először azt mondták szelepfedél tömités, aztán szarul csinálták meg még egyszer kicserélték majd a szelepfedelet is eltörték ....azt is kicseréltettem, majd lett szervo csere, mert hát az is csepeg, aztán olajteknő tömités, majd a hűtőre fogták, azt is kicseréltettem. Most a sokadik mester szerviz (németbe) után lehet hogy a kormánymű csepeg. Viszont én hallottam olyasmit ha igaz, hogy a kormányműből csepegő olaj kékes vagy zöldes színű nem értek hozzá. A csepegés nálam meg halvány barna......de néha olyan mintha hűtővízzel keveredett olaj lenne. Szóval nem tudom a kicsepegett olaj színét állagát pontosan meghatározni. A lényeg hogy felülről semmilyen csepegést nem látok. Csak az alsó motortakaró műanyag olajos.
Elnézést a kicsit zavaros fogalmazásért, de már szét........... az ideg. Előre is köszönöm a válaszokat!

:roker: :facepalm: :?:
Az olajszuro haza tipikus szivargasi forras, nezz korul arra.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek morv az itt látható tagok köszönték meg: szabozo84
Értékelés: 4.76%

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.20. 22:38

szabozo84 írta:Üdvözletem!

Lenne egy hatalmas problémám tanácsot szeretnék kérni!
Az autom megvétele (lassan egy éve) óta folyamatosan csepegést figyelek meg amit se én se a szerelők (12 szerviz)............nem képes megtalálni. Először azt mondták szelepfedél tömités, aztán szarul csinálták meg még egyszer kicserélték majd a szelepfedelet is eltörték ....azt is kicseréltettem, majd lett szervo csere, mert hát az is csepeg, aztán olajteknő tömités, majd a hűtőre fogták, azt is kicseréltettem. Most a sokadik mester szerviz (németbe) után lehet hogy a kormánymű csepeg. Viszont én hallottam olyasmit ha igaz, hogy a kormányműből csepegő olaj kékes vagy zöldes színű nem értek hozzá. A csepegés nálam meg halvány barna......de néha olyan mintha hűtővízzel keveredett olaj lenne. Szóval nem tudom a kicsepegett olaj színét állagát pontosan meghatározni. A lényeg hogy felülről semmilyen csepegést nem látok. Csak az alsó motortakaró műanyag olajos.
Elnézést a kicsit zavaros fogalmazásért, de már szét........... az ideg. Előre is köszönöm a válaszokat!

:roker: :facepalm: :?:

Nem értem, hogy egy alapos motormosást követően miért nem lehet megtalálni az olajszivárgás helyét. :shock: A felsorolt helyek közül az egyik a motor jobb oldalán, a másik a balon szivárog, folyik le! A másik, hogy mi a monitor mögül hogyan találnánk meg?
A kormányműben piros olaj van. Ha barna, akkor már régen rossz! Le kell venni a motorburkolatot, alaposan le kell mosatni a motort, nem visszatenni a motorburkolatot, elmenni 100 km-t, alánézni, rögtön kiderül a szivárgás helye.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: szabozo84
Értékelés: 4.76%

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.21. 17:07

rockerekhu írta:
pubi87 írta:Udv. Egy e39 520d touringom van. Szeretem csak sajnos van egy idegesito baja. Hidegen nagyon jol megy, de melegen nem megy csak ha 3000 fole porgetem. Semmi baj nincs addig meg le nem engedem 1500 ala. Utana megint 3000ig kell porgetenem hogy mukodjon rendesen. Otlet? Adagolot felujitotta az elozo tulaj.

Diagal nezetek elo adatokat turbo nyomas,oszes vacum csovet atnezni cserelni,igy elsokorben lathatalanul.amugy 520d rol beszelunk es nem nagy motor csodat azert ne varjal gyorsulasnal tole.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével


Diagra volt dugva semmit nem mutatott, vakum csovek cserelve mind, turbonyomas van (De olyan mintha egyszer van egyszer nincs.) Hibas map szenzor vagy legtomegmero csinal ilyet?

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.21. 17:58

pubi87 írta:
rockerekhu írta:
pubi87 írta:Udv. Egy e39 520d touringom van. Szeretem csak sajnos van egy idegesito baja. Hidegen nagyon jol megy, de melegen nem megy csak ha 3000 fole porgetem. Semmi baj nincs addig meg le nem engedem 1500 ala. Utana megint 3000ig kell porgetenem hogy mukodjon rendesen. Otlet? Adagolot felujitotta az elozo tulaj.

Diagal nezetek elo adatokat turbo nyomas,oszes vacum csovet atnezni cserelni,igy elsokorben lathatalanul.amugy 520d rol beszelunk es nem nagy motor csodat azert ne varjal gyorsulasnal tole.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével


Diagra volt dugva semmit nem mutatott, vakum csovek cserelve mind, turbonyomas van (De olyan mintha egyszer van egyszer nincs.) Hibas map szenzor vagy legtomegmero csinal ilyet?


Diaggal tesztelhető.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.21. 20:56

pubi87 írta:
rockerekhu írta:
pubi87 írta:Udv. Egy e39 520d touringom van. Szeretem csak sajnos van egy idegesito baja. Hidegen nagyon jol megy, de melegen nem megy csak ha 3000 fole porgetem. Semmi baj nincs addig meg le nem engedem 1500 ala. Utana megint 3000ig kell porgetenem hogy mukodjon rendesen. Otlet? Adagolot felujitotta az elozo tulaj.

Diagal nezetek elo adatokat turbo nyomas,oszes vacum csovet atnezni cserelni,igy elsokorben lathatalanul.amugy 520d rol beszelunk es nem nagy motor csodat azert ne varjal gyorsulasnal tole.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével


Diagra volt dugva semmit nem mutatott, vakum csovek cserelve mind, turbonyomas van (De olyan mintha egyszer van egyszer nincs.) Hibas map szenzor vagy legtomegmero csinal ilyet?

Nyomásszabályzók is cserélve vannak?

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.23. 11:06

Sziasztok,
segítség kellene egy régóta fennálló hiba megoldásához, amit eddig nem sikerült megoldani.
Jelenség: nagy gázadáskor befecskendezési hiba:

Kép

Résolajmennyiségek hideg motornál 6 és 8 ml egy perc alatt.

Korrekciós értékek üzemmeleg motornál:
1.: 1.16
2.: -0.91
3.: -2.90
4.: -0.12
5.: 0.47
6.: 1.89

Üzemanyagszűrő nem rég cserélve, alapjáraton 4 bar üa. nyomásom van, nagy terhelésen is csak 3.6 bar-ig esik vissza.

Egyedül az a hiba figyelhető meg az élő adatokból, amin el lehetne indulni, hogy az alapjárati rail nyomás az előírt 348 bar helyett 328 és 358 között ugrál. Első körben többek tanácsára emiatt cseréltem nyomásszabályzót, de az ugrálás és a hibajelenség ugyanúgy megmaradt. Még eszembe jutott, hogy esetleg a nagynyomású szarakodik, de nem hinném hogy 210 ezer km-nél kopott lenne, valamint a hengerfejek alól sem szivárog a gázolaj, porszáraz a nagynyomású és az egész blokkom is.
Minden megjegyzést, észrevételt szívesen várok.

Aki használható tippet ad, annak fizetek egy láda sört, vagy egy karton csokit :D

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.23. 15:17

atesz155 írta:Sziasztok,
segítség kellene egy régóta fennálló hiba megoldásához, amit eddig nem sikerült megoldani.
Jelenség: nagy gázadáskor befecskendezési hiba:

Kép

Résolajmennyiségek hideg motornál 6 és 8 ml egy perc alatt.

Korrekciós értékek üzemmeleg motornál:
1.: 1.16
2.: -0.91
3.: -2.90
4.: -0.12
5.: 0.47
6.: 1.89

Üzemanyagszűrő nem rég cserélve, alapjáraton 4 bar üa. nyomásom van, nagy terhelésen is csak 3.6 bar-ig esik vissza.

Egyedül az a hiba figyelhető meg az élő adatokból, amin el lehetne indulni, hogy az alapjárati rail nyomás az előírt 348 bar helyett 328 és 358 között ugrál. Első körben többek tanácsára emiatt cseréltem nyomásszabályzót, de az ugrálás és a hibajelenség ugyanúgy megmaradt. Még eszembe jutott, hogy esetleg a nagynyomású szarakodik, de nem hinném hogy 210 ezer km-nél kopott lenne, valamint a hengerfejek alól sem szivárog a gázolaj, porszáraz a nagynyomású és az egész blokkom is.
Minden megjegyzést, észrevételt szívesen várok.

Aki használható tippet ad, annak fizetek egy láda sört, vagy egy karton csokit :D

Nyomásszabályzó csatija lehet kontaktos, van hozzá javítószett.
3. porlasztó igen sánta.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: atesz155
Értékelés: 4.76%

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.23. 15:38

Üdv kedves márkatársak!
Szeretnék egy kérdést feltenni.
Mi van akkor ha menet közben leáll a motor? Megszünik minden szervós dolog? Nézzétek el nekem ha hülye a kérdésem de én nem értek hozzá! Előre is köszönöm az építő válaszokat!

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.23. 16:47

hamoriarpi írta:Nyomásszabályzó csatija lehet kontaktos, van hozzá javítószett.
3. porlasztó igen sánta.


Nem csak a railnyomás-szenzor csatija szokott kontaktos lenni, a nyomásszabályzóé is?
Mi lehet az oka, hogy minuszba korrigálja az értéket a 3-as porlasztó?

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.23. 17:34

atesz155 írta:
hamoriarpi írta:Nyomásszabályzó csatija lehet kontaktos, van hozzá javítószett.
3. porlasztó igen sánta.


Nem csak a railnyomás-szenzor csatija szokott kontaktos lenni, a nyomásszabályzóé is?
Mi lehet az oka, hogy minuszba korrigálja az értéket a 3-as porlasztó?

Igen az is az szokot kontakthibás 15 éves kocsirol beszélünk enyi idö alat elég keményen lesznek a kabelek és könyen törnek elöregednek elég egy kicsi piszkálás és már anyi neki sajna,porlasztó az sokk minden lehet kompreszió motor kopás,elfáradt kokszos injektorok,tüzkarika,rosz minöségü üzemanyag.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek rockerekhu az itt látható tagok köszönték meg: atesz155
Értékelés: 4.76%

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.23. 21:04

Gallaca írta:
pubi87 írta:
rockerekhu írta:
pubi87 írta:Udv. Egy e39 520d touringom van. Szeretem csak sajnos van egy idegesito baja. Hidegen nagyon jol megy, de melegen nem megy csak ha 3000 fole porgetem. Semmi baj nincs addig meg le nem engedem 1500 ala. Utana megint 3000ig kell porgetenem hogy mukodjon rendesen. Otlet? Adagolot felujitotta az elozo tulaj.

Diagal nezetek elo adatokat turbo nyomas,oszes vacum csovet atnezni cserelni,igy elsokorben lathatalanul.amugy 520d rol beszelunk es nem nagy motor csodat azert ne varjal gyorsulasnal tole.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével


Diagra volt dugva semmit nem mutatott, vakum csovek cserelve mind, turbonyomas van (De olyan mintha egyszer van egyszer nincs.) Hibas map szenzor vagy legtomegmero csinal ilyet?

Nyomásszabályzók is cserélve vannak?


Udv. Nem csereltuk oket. De direktbe volt kotve a turbo es akkor is csinalta.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.23. 22:49

pubi87 írta:Udv. Nem csereltuk oket. De direktbe volt kotve a turbo es akkor is csinalta.


Ő. :facepalm: :doglotlo:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: Gallaca
Értékelés: 4.76%

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.23. 23:20

NagyMatyas írta:
pubi87 írta:Udv. Nem csereltuk oket. De direktbe volt kotve a turbo es akkor is csinalta.


Ő. :facepalm: :doglotlo:

Inkább megyek aludni. :?

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: NagyMatyas
Értékelés: 4.76%

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.24. 07:42

Gallaca írta:
NagyMatyas írta:
pubi87 írta:Udv. Nem csereltuk oket. De direktbe volt kotve a turbo es akkor is csinalta.


Ő. :facepalm: :doglotlo:

Inkább megyek aludni. :?


Adagoló felújítva, diag volt, töltőnyomás van, csövek újak, mi a gond? Ja, lehetnem a sarki henteshez kellett volna vinni a kocsit. :doglotlo: :roll:

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.24. 11:33

Sziasztok!Tegnap bekerult a kocsiba a masik adagolo..Ugyan azt csinalja...nem jon ki uzemanyag belole.Szivattyu megy.Adagolonal nyomja az uzemanyagot.Magnesszelep kattan.Probaltam direkt 12 v-al is.De nem ad at az adagolo.Lehet olyan hogy az immo letiltja magat az adagolo elektronikat?Ugy is hogy atad a magnesszelep?Hogy tudom kikapcsolni az immot?A vezerlo motorelektronika hanyas erintkezoje kapja meg a 12v-ot?Elore is koszonom a segitseget.97-es 2.5tds....

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.24. 13:16

hamoriarpi írta:
atesz155 írta:Sziasztok,
segítség kellene egy régóta fennálló hiba megoldásához, amit eddig nem sikerült megoldani.
Jelenség: nagy gázadáskor befecskendezési hiba:

Résolajmennyiségek hideg motornál 6 és 8 ml egy perc alatt.

Korrekciós értékek üzemmeleg motornál:
1.: 1.16
2.: -0.91
3.: -2.90
4.: -0.12
5.: 0.47
6.: 1.89

Üzemanyagszűrő nem rég cserélve, alapjáraton 4 bar üa. nyomásom van, nagy terhelésen is csak 3.6 bar-ig esik vissza.

Egyedül az a hiba figyelhető meg az élő adatokból, amin el lehetne indulni, hogy az alapjárati rail nyomás az előírt 348 bar helyett 328 és 358 között ugrál. Első körben többek tanácsára emiatt cseréltem nyomásszabályzót, de az ugrálás és a hibajelenség ugyanúgy megmaradt. Még eszembe jutott, hogy esetleg a nagynyomású szarakodik, de nem hinném hogy 210 ezer km-nél kopott lenne, valamint a hengerfejek alól sem szivárog a gázolaj, porszáraz a nagynyomású és az egész blokkom is.
Minden megjegyzést, észrevételt szívesen várok.

Aki használható tippet ad, annak fizetek egy láda sört, vagy egy karton csokit :D

Nyomásszabályzó csatija lehet kontaktos, van hozzá javítószett.
3. porlasztó igen sánta.


3.-as porlasztó az oka, ebben 99%-ban biztos vagyok. Amikor haveromnak elkezdtek megfáradni a frissen felújított porlasztói, akkor pont ennyit ugrált a railnyomás. Mióta ki lett cserélve a két döglődő porlasztó, azóta áll, ahogy kell. A hármas, hatos porlasztót minimum most azonnal kivenném a helyéről, mert nem kifejezetten segítik egymás munkáját. :D

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: atesz155
Értékelés: 4.76%

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.24. 15:22

NagyMatyas írta:
hamoriarpi írta:
atesz155 írta:Sziasztok,
segítség kellene egy régóta fennálló hiba megoldásához, amit eddig nem sikerült megoldani.
Jelenség: nagy gázadáskor befecskendezési hiba:

Résolajmennyiségek hideg motornál 6 és 8 ml egy perc alatt.

Korrekciós értékek üzemmeleg motornál:
1.: 1.16
2.: -0.91
3.: -2.90
4.: -0.12
5.: 0.47
6.: 1.89

Üzemanyagszűrő nem rég cserélve, alapjáraton 4 bar üa. nyomásom van, nagy terhelésen is csak 3.6 bar-ig esik vissza.

Egyedül az a hiba figyelhető meg az élő adatokból, amin el lehetne indulni, hogy az alapjárati rail nyomás az előírt 348 bar helyett 328 és 358 között ugrál. Első körben többek tanácsára emiatt cseréltem nyomásszabályzót, de az ugrálás és a hibajelenség ugyanúgy megmaradt. Még eszembe jutott, hogy esetleg a nagynyomású szarakodik, de nem hinném hogy 210 ezer km-nél kopott lenne, valamint a hengerfejek alól sem szivárog a gázolaj, porszáraz a nagynyomású és az egész blokkom is.
Minden megjegyzést, észrevételt szívesen várok.

Aki használható tippet ad, annak fizetek egy láda sört, vagy egy karton csokit :D

Nyomásszabályzó csatija lehet kontaktos, van hozzá javítószett.
3. porlasztó igen sánta.


3.-as porlasztó az oka, ebben 99%-ban biztos vagyok. Amikor haveromnak elkezdtek megfáradni a frissen felújított porlasztói, akkor pont ennyit ugrált a railnyomás. Mióta ki lett cserélve a két döglődő porlasztó, azóta áll, ahogy kell. A hármas, hatos porlasztót minimum most azonnal kivenném a helyéről, mert nem kifejezetten segítik egymás munkáját. :D


Köszönöm a tanácsokat! Akkor szerzek két jó állapotú porlasztót :wink: És egyébként rájöttetek, vagy megvan az oka, hogy miért haltak meg a felújított porlasztók?
Ma délelőtt megmozgattam a szabályzó és a szenzor kábeleit, de ugyan úgy maradt az ugrálás. Csináltam egy kis videót az üzemanyag rendszer, és a szívóoldal értékeiről, hátha a guruknak többet mondanak a légtömegmérő értékei, mint nekem :) (Amíg alapjáraton ketyeg a motor, az idő alatt piszkáltam a kábeleket)

Sajnos a hang nem lett valami jó, mert összegerjedt a laptoppal a mikrofon :facepalm: https://youtu.be/Y12WbNn87zw

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2017.07.24. 16:11

atesz155 írta:
Köszönöm a tanácsokat! Akkor szerzek két jó állapotú porlasztót :wink: És egyébként rájöttetek, vagy megvan az oka, hogy miért haltak meg a felújított porlasztók?
Ma délelőtt megmozgattam a szabályzó és a szenzor kábeleit, de ugyan úgy maradt az ugrálás. Csináltam egy kis videót az üzemanyag rendszer, és a szívóoldal értékeiről, hátha a guruknak többet mondanak a légtömegmérő értékei, mint nekem :) (Amíg alapjáraton ketyeg a motor, az idő alatt piszkáltam a kábeleket)

Sajnos a hang nem lett valami jó, mert összegerjedt a laptoppal a mikrofon :facepalm: https://youtu.be/Y12WbNn87zw


Valószínűleg így sikerült a felújítás. :oops: Kapott kettőt ismerőstől és azok jók lettek. Egyébként a maradékot is fel kellene újítani sajnos, mert a tökéletestől messze vannak, viszont élhetőek. (fogyasztás picit magasabb a kelleténél, de nem fog már annyit futni az autó, hogy megérje számolni vele)

Légtömeg értéked közel van a jóhoz, de vagy légtömegmérő oldalon, vagy turbó oldalon van benne egy kis pontatlanság már. Ha menet közben, szélsőségesebben használva sem csúsznak el az értékek jobban, akkor szerintem bőven vállalható. :wink:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: atesz155
Értékelés: 4.76%
Hozzászólás küldése

VigLink badge