Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: "beázás, vízelvezetés"

2018.07.16. 22:44

:kösz

Sziasztok. Nem találtam hasonlót a fórumon, pedig szerintem egy fontos téma, ami sokakat érint, de ha most nem, később biztosan fog. Össze szeretném gyűjteni az összes vízelvezető csatornát, amit érdemes takarítani, illetve a beázások tipikus helyeit, ezek megoldásait. Azon gondolkozom, hogy előbbihez képeket is kellene csatolni, de ahogy megfigyeltem a különböző online képfeltöltő oldalak a feltöltött képeket csak rövid ideig tárolják, aki esetleg később téved ide, az úgy sem látja őket. Szerintetek?

Kezdeném is a pollenszűrő házakkal, ezekben két csatorna is van. Egy kis könyök, illetve egy ami a sárvédőbe vezeti a vizet. nekem mind a kettő tele volt szeméttel. Ha már úgyis kint vannak a pollenszűrőházak, érdemes alattuk is kiganézni. Erről láttam is egy leírást a "Tippek" oldalon.

Touringon: (lehet sedanon is, azt sajnos nem tudom) A csomagtérajtót felnyitva a kaszni oldalon lévő gumitömítések melletti csatornát szépen ki szokta mosni a víz, legalábbis a feltűnő részeken.
De a csomagtérajtó ütközője körül és az alsó burkolaton megakad a por és vizesen tartja a környéket. A burkolatot két torx fejű csavar fogja, az alsó kis gumit két rácsúszós patent. Óvatosan húzzátok le, nehogy megkarcolja a lökhárítót.

Üzemanyagbetöltő alatt. Valamiért a mérnökök az üzemanyag betöltő alját ívesre csinálták, ezért megáll ott a víz. Semmiképp ne legyen poros, ne legyen ott szemét, mert az nehezíti a kiszáradást

Én ennyit tudok hirtelen, de kiváncsi vagyok van e még

---------

Néhány napja észrevettem, hogy a hátsó ajtókárpitjaim alja vizesek. Az ajtókárpit levétele után a klasszikus felállás tárult elém: ajtókárpit mögötti fólia leválva, ragasztó mindkét oldalon csak mosolyog. Mivel tudnám visszaragasztani? Kerülném a szilót, szigetelőszalagot, popszegecset és társait. Esetleg tudja valaki hogy hívják ezt a ragasztót, hátha lehet valahol venni? Úgy tudom elég gyakori probléma ez a 39eknél (és még sok autónál), valaki csak talált rá megoldást..

Érdekes egyébként, a két hátsó beázott, az elsőknek viszont ahogy láttam semmi bajuk.

Előre is köszönöm, ha esetleg ír valaki ide valami okosságot.

Üdv

A

Re: "beázás, vízelvezetés"

2018.07.17. 00:01

Attimanus írta::kösz

Sziasztok. Nem találtam hasonlót a fórumon, pedig szerintem egy fontos téma, ami sokakat érint, de ha most nem, később biztosan fog. Össze szeretném gyűjteni az összes vízelvezető csatornát, amit érdemes takarítani, illetve a beázások tipikus helyeit, ezek megoldásait. Azon gondolkozom, hogy előbbihez képeket is kellene csatolni, de ahogy megfigyeltem a különböző online képfeltöltő oldalak a feltöltött képeket csak rövid ideig tárolják, aki esetleg később téved ide, az úgy sem látja őket. Szerintetek?

Kezdeném is a pollenszűrő házakkal, ezekben két csatorna is van. Egy kis könyök, illetve egy ami a sárvédőbe vezeti a vizet. nekem mind a kettő tele volt szeméttel. Ha már úgyis kint vannak a pollenszűrőházak, érdemes alattuk is kiganézni. Erről láttam is egy leírást a "Tippek" oldalon.

Touringon: (lehet sedanon is, azt sajnos nem tudom) A csomagtérajtót felnyitva a kaszni oldalon lévő gumitömítések melletti csatornát szépen ki szokta mosni a víz, legalábbis a feltűnő részeken.
De a csomagtérajtó ütközője körül és az alsó burkolaton megakad a por és vizesen tartja a környéket. A burkolatot két torx fejű csavar fogja, az alsó kis gumit két rácsúszós patent. Óvatosan húzzátok le, nehogy megkarcolja a lökhárítót.

Üzemanyagbetöltő alatt. Valamiért a mérnökök az üzemanyag betöltő alját ívesre csinálták, ezért megáll ott a víz. Semmiképp ne legyen poros, ne legyen ott szemét, mert az nehezíti a kiszáradást

Én ennyit tudok hirtelen, de kiváncsi vagyok van e még

---------

Néhány napja észrevettem, hogy a hátsó ajtókárpitjaim alja vizesek. Az ajtókárpit levétele után a klasszikus felállás tárult elém: ajtókárpit mögötti fólia leválva, ragasztó mindkét oldalon csak mosolyog. Mivel tudnám visszaragasztani? Kerülném a szilót, szigetelőszalagot, popszegecset és társait. Esetleg tudja valaki hogy hívják ezt a ragasztót, hátha lehet valahol venni? Úgy tudom elég gyakori probléma ez a 39eknél (és még sok autónál), valaki csak talált rá megoldást..

Érdekes egyébként, a két hátsó beázott, az elsőknek viszont ahogy láttam semmi bajuk.

Előre is köszönöm, ha esetleg ír valaki ide valami okosságot.

Üdv

A

Butil gumival van felragasztva. https://hun.sika.com/dms/getdocument.ge ... er-710.pdf
https://www.google.hu/search?biw=1920&b ... r7ZN5Mm-sk

Re: "beázás, vízelvezetés"

2018.07.17. 13:36

A hátsó ajtókárpit aljának szétázása a lépcsős hátúak esetében is általános.
A hátsó ablakok ismételt működőképessé tétele közben figyeltem fel erre. :facepalm:
Bontóban megnéztem többet is, gondoltam kicserélem, de mindegyik hátsó ajtókárpit alja a hamutartó közepétől lefelé rommá volt rohadva.
A fedőanyag, bőr vagy műanyag ezt szerencsére szépen elfedi.
Úgyhogy epoxigyanta és háló kombinációjával javítottam a meglévőt, jó lett.
Gyanítom, hogy az üveg körüli tömítések vagy (és) menet közbeni turbulencia miatt bennmaradó és beszivárgó pára meg víz lehet az okozó.
Elsőre azt hittem, hogy valamelyik előző tulaj étteremnek használva a kocsit beleborított valamit a tárolóba, de az egyforma ismétlődés más gépeken is valószínűtlen ilyen okból.

A másik amit beázás tekintetében érdemes megemlíteni, a hírhedt első szélvédő alsó vízelvezető burkolata!
Sokan ezt valamilyen érthetetlen oknál fogva levélrácsnak hívják, nem tudni miért... Igen, egyszerűbb kimondani...
Na, ezt sikerült a gyártónak alacsony minőségűre csináltatnia (vagy csak néha egy kis gumiápoló nem ártott volna... :?: ), legalábbis a műanyag testre felfekvő gumi szalagrészt, ami tömíteni hivatott.
Rendszerint minden, ezen korszakban született BMW-n (vagy még a többin is) szét van repedve, így a víz, ablakmosó és por egy része bemegy az ablaktörlő szerkezetre.
Fura módon, jó néhány nem presztízs márkánál sikerült időtállóra készíteni ezt az elemet. :?

Ajtók vízkivezető pontjai:
Az ajtók alsó peremén lévő gumiszalag rögzítő patentjeinek furatai.
A víz a patentokon keresztül távozik, ha el vannak tömődve porral, akkor bennmarad az ajtóban.
Megfelelően csak belülről takarítható.

:franko:
(Ügyes vagy Bandika, mehetsz játszani...)

Re: "beázás, vízelvezetés"

2018.07.17. 19:30

Bandi1978 írta:A hátsó ajtókárpit aljának szétázása a lépcsős hátúak esetében is általános.
A hátsó ablakok ismételt működőképessé tétele közben figyeltem fel erre. :facepalm:
Bontóban megnéztem többet is, gondoltam kicserélem, de mindegyik hátsó ajtókárpit alja a hamutartó közepétől lefelé rommá volt rohadva.
A fedőanyag, bőr vagy műanyag ezt szerencsére szépen elfedi.
Úgyhogy epoxigyanta és háló kombinációjával javítottam a meglévőt, jó lett.
Gyanítom, hogy az üveg körüli tömítések vagy (és) menet közbeni turbulencia miatt bennmaradó és beszivárgó pára meg víz lehet az okozó.
Elsőre azt hittem, hogy valamelyik előző tulaj étteremnek használva a kocsit beleborított valamit a tárolóba, de az egyforma ismétlődés más gépeken is valószínűtlen ilyen okból.

A másik amit beázás tekintetében érdemes megemlíteni, a hírhedt első szélvédő alsó vízelvezető burkolata!
Sokan ezt valamilyen érthetetlen oknál fogva levélrácsnak hívják, nem tudni miért... Igen, egyszerűbb kimondani...
Na, ezt sikerült a gyártónak alacsony minőségűre csináltatnia (vagy csak néha egy kis gumiápoló nem ártott volna... :?: ), legalábbis a műanyag testre felfekvő gumi szalagrészt, ami tömíteni hivatott.
Rendszerint minden, ezen korszakban született BMW-n (vagy még a többin is) szét van repedve, így a víz, ablakmosó és por egy része bemegy az ablaktörlő szerkezetre.
Fura módon, jó néhány nem presztízs márkánál sikerült időtállóra készíteni ezt az elemet. :?

Ajtók vízkivezető pontjai:
Az ajtók alsó peremén lévő gumiszalag rögzítő patentjeinek furatai.
A víz a patentokon keresztül távozik, ha el vannak tömődve porral, akkor bennmarad az ajtóban.
Megfelelően csak belülről takarítható.

:franko:
(Ügyes vagy Bandika, mehetsz játszani...)

Az utolsó bekezdést majd ellenőrizd le azért! :D
A tömítőcsík patentjein kívül az ajtó első és hátsó sarkánál van 1-1 5x10mm-es nyílás a kifolyó víznek. Az első és az utolsó patenttől pár millivel beljebb a gumi takarásában.

Levélrács azért "levélrács" mert az, eredetileg az a levelek bejutását hivatott megakadályozni az alatta levő vízelvezetőbe! De ha konkrétan E39.et nézzük akkor igazad van, a németek újragondolták ebben az esetben. De ráragadt. Kép Kép
Nem presztízsmárkáknál a levélrács nem jellemzően kombinált anyagból van, feldobnak egy sima műanyagot, eszükbe sem jut vacakolni EPDM tömítőéllel.

Dobbetét végződést is hibásan tituláljuk akkor szemeteslapátnak, gyakorlatilag csak az E36-ban volt szemeteslapát formája. :D Kép

Re: "beázás, vízelvezetés"

2018.07.17. 22:24

Gallaca: Köszönöm, most visszanyomkodtam megint, várok vele hátha úgy marad... ha megint lejön akkor rendelek újat. Nem tudom mennyire lesz szükség, próbálok többet rendelni, nehogy felénél fogyjon el >.< Mivel szedem le, még azt nem tudom. A PDFben valami megszáradásról van szó, de ha ez megszárad akkor hogy tartja ott a fóliát? Az enyém nincs megszáradva (a gyári..), pont ezért próbáltam visszanyomkodni.

Bandi1978: szerencsére az enyém még nincs elrohadva, ezért se rakom vissza addig amíg meg nem oldódott ez a probléma.

---------

szóval akkor mi van az ajtóval, hol kell kipucolni? :help:

Re: "beázás, vízelvezetés"

2018.07.17. 23:38

Attimanus írta:Gallaca: Köszönöm, most visszanyomkodtam megint, várok vele hátha úgy marad... ha megint lejön akkor rendelek újat. Nem tudom mennyire lesz szükség, próbálok többet rendelni, nehogy felénél fogyjon el >.< Mivel szedem le, még azt nem tudom. A PDFben valami megszáradásról van szó, de ha ez megszárad akkor hogy tartja ott a fóliát? Az enyém nincs megszáradva (a gyári..), pont ezért próbáltam visszanyomkodni.

Bandi1978: szerencsére az enyém még nincs elrohadva, ezért se rakom vissza addig amíg meg nem oldódott ez a probléma.

---------

szóval akkor mi van az ajtóval, hol kell kipucolni? :help:


Én belülről ki szoktam slagolni a koszt belőle, két végén kifolyik.
A régi butil max 2 hétig fogja megtartani, tapasztalat, pedig hőlégfúvóztam, mindennel próbálkoztam. Le kell teljesen szedni a régit, féktisztítóval lepucolni minkét felületet úgy rá a friss. Rá kell hengerelni utána a polifoamot. Amúgy a féktisztító kiválóan oldja.
Ha nem akarod, hogy összeragadjon az összes ujjad leszedésnél, akkor tartsd vizesen a kezed! Önmagához ragad vizesen is, de a kezedhez nem. Egy butilgyurmagombócot rányomsz a régire és le tudod tépegetni a felületekről. Maradék meg féktisztítóval lejön.
Nem szárad meg, rugalmas marad, a kartusból kinyomhatóság miatt van kicsit lágyítva! Már többeknek küldtem, ők mondták, én még kartusost nem használtam mert mikor még nem tudtam róla, akkor rendeltem nagyobb tétel butilszalagot és még kitart. Lehet gyáriban is rendelni szalagot, de legutóbb 26 rugó volt kb.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: Attimanus
Értékelés: 4.76%

Re: "beázás, vízelvezetés"

2018.07.18. 08:51

Ezek szerint le kell vegyem így is úgy is, akkor kitakarítom belül..

Mennyire van szükség kb.? két hátsó ajtóval vagyok bajban, 300ml egy kartus (2300 forint az ára, ennyiért nem is érdemes szenvedni a régivel). Itt találtam , itt azt írja 1 évig áll el, ezért felesleges többet rendelni mint amennyi kell, bár azt írtad, szalagot rendeltél és kitart, gondolom akkor még jó...
Hengerelni nagyjából hogy (mivel) kell? Én eddig a nagyujjamat használtam (két ajtó után fájt is rendesen), de ha ez nem lesz megfelelő az újnál akkor váltok stratégiát, természetesen.

:kösz

Re: "beázás, vízelvezetés"

2018.07.18. 09:33

egy tubus nagyjából 3 ajtóra elég, ha kicsit kint hagyod a napon könnyebb kinyomni. festő boltban lehet kapni kis hengert tapétához kb 2 cm széles

Ezt a hozzászólást a szerzőnek ST1 az itt látható tagok köszönték meg: Attimanus
Értékelés: 4.76%

Re: "beázás, vízelvezetés"

2018.09.02. 10:41

Sziasztok!
Hátsóajtó beázásról szeretnék kérdezni.
Valószínű kédergumikkal lesz gond. Mosásnál is beázik, főleg a jobb hátsó. Anyósülés mögötti lábtérbe folyt be a víz.
Mit érdemes cserélni? Gyári újra? Bontott gondolom nem lenne hosszú életű... vagy nemtom. :)
Tapasztalatok, tanácsok, javaslatok jöhetnek :)
Előre is köszi mindenkinek a segítséget.
További szép napot mindenkinek.

Üdv

Laci

Kép

Re:

2018.09.02. 13:56

Juhi990 írta:Sziasztok!
Hátsóajtó beázásról szeretnék kérdezni.
Valószínű kédergumikkal lesz gond. Mosásnál is beázik, főleg a jobb hátsó. Anyósülés mögötti lábtérbe folyt be a víz.
Mit érdemes cserélni? Gyári újra? Bontott gondolom nem lenne hosszú életű... vagy nemtom. :)
Tapasztalatok, tanácsok, javaslatok jöhetnek :)
Előre is köszi mindenkinek a segítséget.
További szép napot mindenkinek.

Üdv

Laci


Nagyon örülünk, hogy megkérdezted, így legalább leírhatnánk sokadszorra is, de nem tesszük, mert kb 4 hozzászólással feljebb ezen a lapon van leírva a megoldás. :D A kárpit alatti polifoamot kell visszaragasztani, kéderguminak nem szokott baja lenni.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%

Re: "beázás, vízelvezetés"

2018.09.02. 14:08

Gallaca írta:
Juhi990 írta:Sziasztok!
Hátsóajtó beázásról szeretnék kérdezni.
Valószínű kédergumikkal lesz gond. Mosásnál is beázik, főleg a jobb hátsó. Anyósülés mögötti lábtérbe folyt be a víz.
Mit érdemes cserélni? Gyári újra? Bontott gondolom nem lenne hosszú életű... vagy nemtom. :)
Tapasztalatok, tanácsok, javaslatok jöhetnek :)
Előre is köszi mindenkinek a segítséget.
További szép napot mindenkinek.

Üdv

Laci


Nagyon örülünk, hogy megkérdezted, így legalább leírhatnánk sokadszorra is, de nem tesszük, mert kb 4 hozzászólással feljebb ezen a lapon van leírva a megoldás. :D A kárpit alatti polifoamot kell visszaragasztani, kéderguminak nem szokott baja lenni.


Ne haragudj, nem olvastam el figyelmesen az előző hozzászólásokat. Azért köszi a választ. ;)

Re:

2018.09.03. 10:03

Juhi990 írta:
Gallaca írta:
Juhi990 írta:Sziasztok!
Hátsó ajtó beázásról szeretnék kérdezni...

Nagyon örülünk, hogy megkérdezted, így legalább leírhatnánk sokadszorra is, de nem tesszük, mert kb 4 hozzászólással feljebb ezen a lapon van leírva a megoldás. :D A kárpit alatti polifoamot kell visszaragasztani, kéderguminak nem szokott baja lenni.


Ne haragudj, nem olvastam el figyelmesen az előző hozzászólásokat. Azért köszi a választ. ;)


Még annyit tennék hozzá tanácsként, amit sok autós hülyeségnek tart, de én az első pillanattól alkalmazom, hogy mosás előtt egy sima szigszalaggal érdemes az oldalsó üvegek és a díszléc takarta alsó vízzáró gumik vonalát átfedni és kicsit felfelé is elvinni. Ezzel legalább a subickolás alatt nem folynak tele vízzel és mosószerrel az ajtók. Ha viszont a kocsi kint lakik és esőben is megy, akkor ezzel csak csökkented az víz okozta problémát, hosszútávon nem sokat jelent. Nézd meg ezeket a helyeket, egy "vályú" végein 1-2mm-es lyukak tátonganak, ahol minden folyadék könnyedén bemegy.

Tipp: a padlóra még lehet akkor is befolyik a víz, ha az ajtó gumikéder (a képen 1-es, edge protection) kisurlódott, lyukas és az ajtók felső szélein lévő, tetőre fellapuló vékony gumiszalag alatt bemegy a víz rá.
Nálam ezen kéder alsó részén a fémbetét el volt rohadva, ezért cserés lett, de az elsők meg ki voltak súrlódva lyukasra, ezért azok is (27+27+18e. volt :facepalm: ). Örültem az összegnek, nincs utángyártott ilyenből, a bontottak meg rendszerint romosak.
Szóval szedd ki és nézd meg mit mutat, hátha látsz valamit, csak le kell húzni.
:franko:

OFF tipp az exrtrém spórolóknak az ajtó gumikéderről (edge protection):
Ezek rendszerint elöl hátul egyformák és könnyen kezelhető gumi-fém alapanyagból készülnek, egyszerű az eltávolításuk és behelyezésük is.
Ezért, ha valaki nem akar sokat költeni akkor össze lehet ollózni a bontott darabokat, akár több részből is állhat az egy ajtóra eső kéder.
Viszont figyelni kell a már kibányászott darabok hajlatra beállt részeinél, ha rossz helyen van vágva lehet nem fekszik fel rendesen!
Az illesztéseket vagy szorosan össze kell tolni, vagy flexibilis ragasztóval illeszteni.
(Sajnos az E39-E38 is kezd befordulni ebbe a sorba, ahol az E36 már rég bent áll és az E46 is befordulóban van...)
:doglotlo:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: Juhi990
Értékelés: 4.76%

Re: "beázás, vízelvezetés"

2018.09.03. 12:59

Bandi1978 írta:
Juhi990 írta:
Gallaca írta:
Juhi990 írta:Sziasztok!
Hátsó ajtó beázásról szeretnék kérdezni...

Nagyon örülünk, hogy megkérdezted, így legalább leírhatnánk sokadszorra is, de nem tesszük, mert kb 4 hozzászólással feljebb ezen a lapon van leírva a megoldás. :D A kárpit alatti polifoamot kell visszaragasztani, kéderguminak nem szokott baja lenni.


Ne haragudj, nem olvastam el figyelmesen az előző hozzászólásokat. Azért köszi a választ. ;)


Még annyit tennék hozzá tanácsként, amit sok autós hülyeségnek tart, de én az első pillanattól alkalmazom, hogy mosás előtt egy sima szigszalaggal érdemes az oldalsó üvegek és a díszléc takarta alsó vízzáró gumik vonalát átfedni és kicsit felfelé is elvinni. Ezzel legalább a subickolás alatt nem folynak tele vízzel és mosószerrel az ajtók. Ha viszont a kocsi kint lakik és esőben is megy, akkor ezzel csak csökkented az víz okozta problémát, hosszútávon nem sokat jelent. Nézd meg ezeket a helyeket, egy "vályú" végein 1-2mm-es lyukak tátonganak, ahol minden folyadék könnyedén bemegy.

Tipp: a padlóra még lehet akkor is befolyik a víz, ha az ajtó gumikéder (a képen 1-es, edge protection) kisurlódott, lyukas és az ajtók felső szélein lévő, tetőre fellapuló vékony gumiszalag alatt bemegy a víz rá.
Nálam ezen kéder alsó részén a fémbetét el volt rohadva, ezért cserés lett, de az elsők meg ki voltak súrlódva lyukasra, ezért azok is (27+27+18e. volt :facepalm: ). Örültem az összegnek, nincs utángyártott ilyenből, a bontottak meg rendszerint romosak.
Szóval szedd ki és nézd meg mit mutat, hátha látsz valamit, csak le kell húzni.
:franko:

OFF tipp az exrtrém spórolóknak az ajtó gumikéderről (edge protection):
Ezek rendszerint elöl hátul egyformák és könnyen kezelhető gumi-fém alapanyagból készülnek, egyszerű az eltávolításuk és behelyezésük is.
Ezért, ha valaki nem akar sokat költeni akkor össze lehet ollózni a bontott darabokat, akár több részből is állhat az egy ajtóra eső kéder.
Viszont figyelni kell a már kibányászott darabok hajlatra beállt részeinél, ha rossz helyen van vágva lehet nem fekszik fel rendesen!
Az illesztéseket vagy szorosan össze kell tolni, vagy flexibilis ragasztóval illeszteni.
(Sajnos az E39-E38 is kezd befordulni ebbe a sorba, ahol az E36 már rég bent áll és az E46 is befordulóban van...)
:doglotlo:


Köszönöm a hasznos választ ;)

Re: "beázás, vízelvezetés"

2019.05.06. 06:15

Sziasztok!
Problémám azzal kezdődött hogy az A oszlop sofőr felőli kárpitján megjelent egy vízfolt először csak kicsi majd az egész A oszlop tiszta víz volt a szélvédőm gumi kédere már cserés de gondoltam letesztelem valóban az e hibás körbefóliáztam az A oszlop már nem vizesedik de cserébe a sofőr oldalán a padló szőnyeg tiszta víz. Szerintetek mi lehet még a ludas melyik tömítés adta meg magát? Számomra az a furcsa hogy csak a bal egynél van ez a jelenség.

Re: "beázás, vízelvezetés"

2019.05.06. 08:30

Cskrony92 írta:Sziasztok!
Problémám azzal kezdődött hogy az A oszlop sofőr felőli kárpitján megjelent egy vízfolt először csak kicsi majd az egész A oszlop tiszta víz volt a szélvédőm gumi kédere már cserés de gondoltam letesztelem valóban az e hibás körbefóliáztam az A oszlop már nem vizesedik de cserébe a sofőr oldalán a padló szőnyeg tiszta víz. Szerintetek mi lehet még a ludas melyik tömítés adta meg magát? Számomra az a furcsa hogy csak a bal egynél van ez a jelenség.

A szélvédő gumikéder inkább szélzaj és esztétika miatt jöhet szóba, mint tömítésként.
A vizet önmagában legfeljebb megvezeti valamelyik irányba.
Valószínűbb, hogy mivel gyanítom kint lakik az autó és esernyőként is funkcionál, így inkább a szélvédő ragasztása vagy az A-oszlop lyukas.
És ne feledjük, hogy sok E39-ben már az ajtó gumikéder is romos, különösen az elsők!
Továbbá el lehet tömődve a sárvédőben a vízelvezető is.
Ha a pollenszűrő dobozt leveszed, meg is láthatod mi van alatta.
Itt fentebb le is van írva néhány tipp, ötlet, megoldás a beázásokra.

Re: "beázás, vízelvezetés"

2019.05.06. 09:24

Bandi1978 írta:
Cskrony92 írta:Sziasztok!
Problémám azzal kezdődött hogy az A oszlop sofőr felőli kárpitján megjelent egy vízfolt először csak kicsi majd az egész A oszlop tiszta víz volt a szélvédőm gumi kédere már cserés de gondoltam letesztelem valóban az e hibás körbefóliáztam az A oszlop már nem vizesedik de cserébe a sofőr oldalán a padló szőnyeg tiszta víz. Szerintetek mi lehet még a ludas melyik tömítés adta meg magát? Számomra az a furcsa hogy csak a bal egynél van ez a jelenség.

A szélvédő gumikéder inkább szélzaj és esztétika miatt jöhet szóba, mint tömítésként.
A vizet önmagában legfeljebb megvezeti valamelyik irányba.
Valószínűbb, hogy mivel gyanítom kint lakik az autó és esernyőként is funkcionál, így inkább a szélvédő ragasztása vagy az A-oszlop lyukas.
És ne feledjük, hogy sok E39-ben már az ajtó gumikéder is romos, különösen az elsők!
Továbbá el lehet tömődve a sárvédőben a vízelvezető is.
Ha a pollenszűrő dobozt leveszed, meg is láthatod mi van alatta.
Itt fentebb le is van írva néhány tipp, ötlet, megoldás a beázásokra.


Köszönöm szépen a segítséget!

Re: "beázás, vízelvezetés"

2019.07.13. 19:23

Én nemrég azzal szembesültem, hogy a víz egyenesen ráfolyik a navi egységre (MK4 rechner).
Nem találtam meg, hogy a víz hogy jut be oda, gyakorlatilag a burokolat alatt kell hogy elfolyjon. De hogy hol jut a burkolat alá azt nem tudom.
Van valakinek ötlete?

Re: "beázás, vízelvezetés"

2019.08.04. 23:33

wrie írta:Én nemrég azzal szembesültem, hogy a víz egyenesen ráfolyik a navi egységre (MK4 rechner).
Nem találtam meg, hogy a víz hogy jut be oda, gyakorlatilag a burokolat alatt kell hogy elfolyjon. De hogy hol jut a burkolat alá azt nem tudom.
Van valakinek ötlete?


szia

szerintem a hátsó fix üvegnél van valami árulás. vagy ha tetőablakos talán arra folyik le..
vagy lehet a tetőablak vízelvezető csöve lyukas valahol a környéken és pont oda folyik a víz. vedd le a D oszlop takaró burkolatot és meglátod szerintem

Re: "beázás, vízelvezetés"

2020.02.29. 03:19

Sziasztok. A következő gondom lenne. A kábelköteg javítása miatt szét kellett bombázni a csomiajtómat, azóta azonban eső után, ha felnyitom az üregekből folyik rendesen a víz. A gyanúm, hogy a kétoldali átvezetésnél folyik be, ahogy a képen látható:
Kép

A kérdésem az lenne, mivel tudnám ott eltömíteni? Fbs, sziló nem elég folyékony sajnos. Valaki járt már így? Máshol az üregbe nem tud szerintem belefolyni.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Re: "beázás, vízelvezetés"

2022.01.18. 13:39

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni egy 2002-es E39 520D-vel kapcsolatban.
Röviden: eső után merült akksi fogad. Valahol/valami beázhat.
Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata, tippje esetleg?
Eddig nem láttam beázási nyomokat sehol.
Esőmentes, zárt állapotban egyébként rendben van az áramfelvétele, "elalvás" után lemegy 97mA-re.

Köszönöm mindenkinek előre is!

Remélem jó helyre tettem a hozzászólást...
Hozzászólás küldése

VigLink badge