2006.03.21. 16:41
Üdv
Szóval a kályha. Idei tél lehető leghidegebb napján döglött meg nekem.
Jelenség: lehetetlenül lassan melegszik be, ha egyáltalán sikerűl neki. Nekem kályha nélkül hogy a kék mezőn kiérjen minimum 5 km kellett ugy hogy elötte még ketyegett pár percet indulás elött. Kályhával ugyanez 500m sem, és már meleget fúj mikor beülök kapubecsukás után.
Működését hallani is lehet, a bal első kerék utastér felöli részén a küszöb kezdeténél a doblemez mögött ül a kályha. Zúg hangosan is.
Én kivettem, darabokraszedtem, kitakarítottam, a hiba összeszereléskor lett meg mikor rápróbáltam a keringető szivattyúra 12V-ot, de meg sem moccant. Ebben az esetben nem engedi inditani a kályhát a vezérlés. Szóval csere volt, összeraktam és első indításnál már ment is, igaz kicsit büdösen napokig, de jó lett. Ugyanez a helyzet ha kiég az izzitó gyertya, akkor sem indul el. De ezek a dolgok szétszereléssel könnyen diagnosztizálhatók.
A baj az hogy még a szétszerelés elött felhívtam a webasto képviseletét, ők egyenesen a bmw-hez irányítottak mert állítólag csak a kocsi ecu-ján keresztül diagnosztizálható. Aztán jött a szokásos szervizes misztifikáció hogy milyen bajai lehetnek stb stb, na ilyenkor szoktam letenni a telefont és inkább -20 fokban aláfekszem és szétszedem. Szóval 90% ban vagy az izzitógyertya vagy a keringető szivattyú hal meg, csere és kész.
Szivattyú az olyan Kb.22e ha jól emlékszem, izzitó gondolom ennyi sem. Webastonál van minden, bmw szervíz kerülős, ők meg úgyis a webastohoz küldenek. Van egy állófűtés topic az index fórumon, van egy Csacskamacka nickü csajszi, ő mond árakat mindenre, elég segítőkész, de most hirtelen nemtom melyik websato képviseletnél dolgozik.
A kályhánk tipusa Thermo Top valami, ott van felül egy matrica a toronynál is belül a motortérben.
Röviden ennyi.
-
- Ezt a hozzászólást a szerzőnek BMW_Power az itt látható tagok köszönték meg: bmw520ds
-
- Értékelés: 4.76%