2008.06.01. 19:15
2008.06.26. 16:23
Labi írta:efer írta:újabb tesztet végeztem (érdekelt kicsit a dolog). az eredmény:
intenzív gyorsítás és 160 kmh: 95-ről folyamatos csökkenés 90ig
dobogókőnek felfelé végig 90 fok alatt, 87-90 között
gondoltam elromlott a termosztát...
ehhez képest lefelé: 93-96 között...
na és: ha leállítom, rövid úton felugrik 104-ig.
tehát valami biztosan hűti, ha megy, és a termosztát is csinál valamit.
úgy tűnik, mintha minden rendben lenne, de a franc se érti, mi miért alakul így. lehet, nem kéne nézegetni a titkos menüben a hőfokot?
nekem is ugyan ilyen rapszodikus! ...le kéne szoknom a titkos menü nézegetéséről ...tud ajánlani vki egy jó dilidokit?
2008.06.26. 21:40
leto írta:Labi írta:efer írta:újabb tesztet végeztem (érdekelt kicsit a dolog). az eredmény:
intenzív gyorsítás és 160 kmh: 95-ről folyamatos csökkenés 90ig
dobogókőnek felfelé végig 90 fok alatt, 87-90 között
gondoltam elromlott a termosztát...
ehhez képest lefelé: 93-96 között...
na és: ha leállítom, rövid úton felugrik 104-ig.
tehát valami biztosan hűti, ha megy, és a termosztát is csinál valamit.
úgy tűnik, mintha minden rendben lenne, de a franc se érti, mi miért alakul így. lehet, nem kéne nézegetni a titkos menüben a hőfokot?
nekem is ugyan ilyen rapszodikus! ...le kéne szoknom a titkos menü nézegetéséről ...tud ajánlani vki egy jó dilidokit?
Azt hiszem nekem is az kellene, mert mióta a titkos menüt nézegetem, teljesen szét vagyok szóródva Mikor szépen felsgyorsítok 130-140re (kinti hőmérséklet 35 fok) szépen lehül 92-91-re, esti órákban néha 89-re is. Amikor meg szép tötyörgősen megyek a városban, akkor felkúszik 96-97 fokra... Ki érti ezt?? Aztán mikor jól meghajtottam a gépet és kánikulában leálltam egy parkolóba felment 102-104 fokra is Az őrület határán vagyok, valahogy le kéne szoknom a titkos menüről...
De lenne még egy SOKKAL NAGYOBB PROBLÉMA, ez nemrég kezdődött:
Ha bekapcsolom a klímát, akkor egy idő után elkezd jócskán melegedni a motor, úgy, hogy városban kánikulában sajnos elérte a 110-111-et és sajnos ott elmozdult már a mutató is. Bekapcsol a klímavetillátor is a hűtő előtt, de az még nem elég neki, mert egy idő után csak felkúszik a hőmérséklet. Elvittem szervízbe, ahol rákötötték számítógépre és azt írta, hogy "klíma- kiegészítő szivattyú" nem működik.
Az meg mi a túró? Szerviszes szaki elkezdett szervíznyelven beszélni, de csak annyit értettem meg, hogy ez a szivattyú abban segít, hogy miközben megy a klíma, vagy már melege van a motornak akkor segít keringetni a vizet a rendserben, még leállás után is ameddig szükséges.
Már volt termosztát csere, viszkó csere is!
Nos, van valakinek valami tippje? Ezek szerint ez a szivattyú lehetne a hibás?
Előre is köszi a segítséget!
Tamás
2008.06.27. 09:42
2008.06.27. 09:58
2008.06.27. 10:17
Labi írta:mibe fáj egyébként egy viszkó?
2008.06.27. 10:24
efer írta:Labi írta:mibe fáj egyébként egy viszkó?
a gyári 37k körül lenne (ha megnézed a realoem-en, akkor látszik, hogy az Behr), az utángyártott meg gyártmánytól függően 20-30k között.
2008.06.27. 10:43
atiTDI írta:A hivatalos wallis kisker ára a 28i-be valónak 39910+áfa.
2008.06.27. 23:20
2008.06.28. 12:01
leto írta:Sziasztok!
Már hamarosan fejből fogom nyomni a sok infót az e39 hűtőrendszeréről, annyi itt az infó
Na ezt még hozzáteszem az eddig velem történtekhez:
NAGYON DIÓHÉJBAN
-Melegedett a motor és cseréltem termoszátot és (mivel nem volt hatásos) viszkó kuplungot is, és még ráadásban kitakarítottuk a hűtőt is (jött ki belőle valamennyi "taknyos dzsuva" ).
-Azóta boldogan furikázgattam és örömmel figyeltem a menüből, hogy menet közben gyönyörűen lehül 91-92 fokra a víz, városban, tötyörögve 96-97-re felmegy.
AMI VISZON GYANÚS
-Leálltam a minap a parkolóban és járó motornál vártam, hogy meddig megy fel a hőfok. Meglepődve tapasztaltam, hogy 106-107 ig lassan, de felkúszott. Ott megállt és megtartotta. (A mutató persze végig normál-függőleges állapotban volt)
-Erre bekapcsoltam a klímát és elkezdett dolgozni a klímaventillátor is és szép lassan le is vitte 96-97 fokra a vasat.
-Erre elindultam jó melegben 33-35 fok városban, forgalomban, tötyörögve és klíma ventillátor ide vagy oda de felkúszott 108-109 fokra. 111-nél már elmozdul a mutató ugyebár.
Na akkor most mi van? Víz van benne rendesen, nem nyomja ki sehol sem. Addig nem is lenne semmi baj amíg klíma nélkül megyek.
Hát ennyi lenne. Amint már írtam előbbiekben, számítógép kiírta a szervízben, hogy nem működik a "klíma kiegészítő vízpumpa" (21-es hibakód, ha ez mond valamit).
Ezt csak pontosítás képpen írtam le az eddig történtekhez. Már nyilvánvaló, hogy a viszkóm a szétesés szélén volt szóval az megoldva, de úgy néz ki két különböző problémával nézek szembe.
Örülnék egy-két véleménynek
Üdv!
2008.07.11. 00:48
2008.07.11. 07:57
2008.07.11. 21:34
2008.07.11. 21:39
2008.07.11. 22:52
Vader-1 írta:Ja,amugy meg ne feledjük,hogy ebben a rohadt melegben,állatkodás után még fokozottabban kell figyelni szerintem a visszahütésre.
Mint egy jó szex után,mikor sörrel pezsgövel hüti magát az ember
Ilyen a vasnak a levegö.
Azért ilyenkor örülök,hogy nem vagyok auto
2008.07.11. 23:21
LeviM5 írta:Vader-1 írta:Ja,amugy meg ne feledjük,hogy ebben a rohadt melegben,állatkodás után még fokozottabban kell figyelni szerintem a visszahütésre.
Mint egy jó szex után,mikor sörrel pezsgövel hüti magát az ember
Ilyen a vasnak a levegö.
Azért ilyenkor örülök,hogy nem vagyok auto
Hát ez jó volt!
2008.07.12. 01:53
2008.07.12. 22:43
leto írta:Emberek! Meggyőztetek! Sőt... eléggé be is rezeltem, szóval meló ide vagy oda, hétfő reggel 8kor már ott fogok toporzékolni a szervíz kapujában az holtbiztos. Néztem h nem is olyan vészes árban van a vízpumpa, bár a kiegészítő szivattyú az elég húzós... (Sajna hétvégén nincs nyitva semmi
Kösz a véleményeket!
Egyébként a hőfokra mindíg is odafigyeltem, előzőleg egy e34-em volt, de amióta e39 van és rájöttem a titkos menüben a hőfokra azóta megszállottan nézegetem, főleg mostanában. Amíg csak a mutatót néztem és az szépen függőlegesben volt, nyugodt álmaim voltak Le kéne szokni a titkos menüről...
Hozzáteszem, hogy odáig soha nem jutottam el hála égnek, hogy forróra hajtottam volna a motort, még ha volt is valami gubanc, akkor amint kimozdult a mutató, azonnal leálltam, vagy éppen rányomtam a fűtést is csumára, hogy gyosran lehűtsem a gépet, és egyetértek azzal, hogy ha odafigyelünk a hűtővízre akkor a motor sokszorosan meghálálja.
Mivel már egyébként is egy vagyont költöttem az autóra, ha kell elmegyek a végsőkig és mindent kicseréltetek rajta ami a hűtőrendszerrel szóbajöhet Jó lenne már nyugodtan aludni
2008.08.17. 20:52
2008.08.18. 10:11
leto írta:Üdv!
Sajna nagyon elkeseredtem az elmúlt napokban... mostanában többször is volt melegedési problémám a géppel és elkezdtük körbejárni a dolgot. Eppen a topicban is többszö írtam már.
Az elején kezdtük és haladtunk: termosztátcsere -> hűtő kipucolása -> viszkó kuplung csere ->vízpumpa csere.
Semmi nem használt eddig. Gyakorlatilag ha klíma nélkül megyek, akkor országúton 92-94 fok, városban 106-107-re is felmegy, és nem mondja senki, hogy a 107 az normális! Ha pedig bekapcsolom a klímát akkor városban egy idő után el is éri a 110-et, és akkor melegedni kezd szépen.
Gyakorlatilag fogy a víz a tartályból, és ami a legborzasztóbb, hogy miután ki lett mosva a hűtő, olaj "csomókat" és lerakódásokat találtunk újra a kiegyenlítő tartály falán És, hogy még tetézzem, volt egy olajcsere nemrég, maxig lett öntve, azóta kb 2500 Km-t mentem és lám-lám, a minimum szintre majdnem lement az olaj. Ami az érdekes, hogy nem füstöl az autó, és nem vizes az olaj a motorban (még). Viszont a zöldkártya értékek rosszak nagyon!
Egy szó mint száz, úgy néz ki, hogy keményen hengerfej problémával nézek szembe
De már elegem van az egészből... én már nem eszem tovább az ideget ezzel a kocsival. Tudom nagyon jól, hogy egy hengerfej felújítás után is totálisan zsákbamacska, hogy vajon meddig fogja bírni... A motorcserére meg nincs pénzem, de szerintem meg sem érné.
Kénytelen leszek fillérekért megszabadulni az autótól, bár így amennyit adnak érte, inkább betolom egy bontóba mint sem, hogy valakié legyen.
Csá mindenki!
(Ez egy leendő ex- e39 klubtag elkeseredett írása volt)