Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

2008.01.03. 23:06

Pofa írta:Nekem BMW 520D-m van. A vízem nagyon nehezen melegszik fel. 6-7km városi járás után még csak éppen negyednél áll a mutatóm, vagy még addig sem főleg amióta ezek a mínuszok vannak. Kicseréltem a termosztátot és semmi változás. Már kezdtem belenyugodni, hogy ez egy nehezen felmelegedő motor amíg bele nem olvastam ebbe a fórumba. Nos ha jól értelmezem akkor most ki kell cserélnem az EGR szelepnél lévő termosztátot?


Hello!

Ha a fűtés "fullon" van,akkor jóval lassabban melegszik. :idea: Megvárom,míg felmelegszik,kb 50 fokra és akkor állítom erősebbre a fűtést.

2008.01.03. 23:08

mate írta:
Pofa írta:Nekem BMW 520D-m van. A vízem nagyon nehezen melegszik fel. 6-7km városi járás után még csak éppen negyednél áll a mutatóm, vagy még addig sem főleg amióta ezek a mínuszok vannak. Kicseréltem a termosztátot és semmi változás. Már kezdtem belenyugodni, hogy ez egy nehezen felmelegedő motor amíg bele nem olvastam ebbe a fórumba. Nos ha jól értelmezem akkor most ki kell cserélnem az EGR szelepnél lévő termosztátot?

Szia,

én úgytudom, hogy csak 30d motorknál van EGR szelepnél lévő termosztát...Vagyis valami ilyesmit olvastam. /Nem értem én sem a dolgot mert elvileg a 25d is M57-es motor ugyanúgy mint a 30d, de a 25d-be sincsen. Legalább ha elromlik nem kell cserélnem! :lol: /

Az ETK hozza 520D-hez is az EGR termosztátot :!:

2008.01.03. 23:10

Anti520i írta:
Pofa írta:Nekem BMW 520D-m van. A vízem nagyon nehezen melegszik fel. 6-7km városi járás után még csak éppen negyednél áll a mutatóm, vagy még addig sem főleg amióta ezek a mínuszok vannak. Kicseréltem a termosztátot és semmi változás. Már kezdtem belenyugodni, hogy ez egy nehezen felmelegedő motor amíg bele nem olvastam ebbe a fórumba. Nos ha jól értelmezem akkor most ki kell cserélnem az EGR szelepnél lévő termosztátot?


Hello!

Ha a fűtés "fullon" van,akkor jóval lassabban melegszik. :idea: Megvárom,míg felmelegszik,kb 50 fokra és akkor állítom erősebbre a fűtést.

Ha automatán van akkor úgyse fűt míg kinem ér a kék mezőből.

2008.01.03. 23:20

admin írta:
mate írta:
Pofa írta:Nekem BMW 520D-m van. A vízem nagyon nehezen melegszik fel. 6-7km városi járás után még csak éppen negyednél áll a mutatóm, vagy még addig sem főleg amióta ezek a mínuszok vannak. Kicseréltem a termosztátot és semmi változás. Már kezdtem belenyugodni, hogy ez egy nehezen felmelegedő motor amíg bele nem olvastam ebbe a fórumba. Nos ha jól értelmezem akkor most ki kell cserélnem az EGR szelepnél lévő termosztátot?

Szia,

én úgytudom, hogy csak 30d motorknál van EGR szelepnél lévő termosztát...Vagyis valami ilyesmit olvastam. /Nem értem én sem a dolgot mert elvileg a 25d is M57-es motor ugyanúgy mint a 30d, de a 25d-be sincsen. Legalább ha elromlik nem kell cserélnem! :lol: /

Az ETK hozza 520D-hez is az EGR termosztátot :!:


Szokták is cserélni rendesen!

2008.01.03. 23:52

Hogy a viharba ne lenne 525d-hez EGR termosztát.

2008.01.04. 09:19

Sziasztok!
2005-ben vettem az autót télen.Én is kínlódtam a fűtéssel . Legtöbb esetben nem a termosztát hibás, hanem a viszko hűti túl az autót.Ami nem csoda mivel +45c -hez klímával, van méretezve. A termosztát hiba felderítése :a hűtő alsó csöve azonos hőmérsékletű a felsővel=hibás termosztát. Ha az alsó hideg =jó a termosztát.
Én már második télen járok viszko ventilátor nélkül minden gond nélkül.2db 32-es villás kulcs az egyik vékonyra köszörülve, bal menetes.(530da). A ventillátort és a kulcsokat a csomagtartóban hordom, (az ördög nem alszik, csak szundikál)de még nem kellett felraknom. Ez a DIESEL sajátossága kevés maradék hőt termelnek(lásd: üza számla).Eleinte a titkos menüben nézegettem a hőfokot 96c volt a max.MÉG EGYSZER DIESEL, A BENZINESEK NEM ILYENEK!!!!!!!!

2008.01.04. 11:44

szilagyi írta:Sziasztok!
2005-ben vettem az autót télen.Én is kínlódtam a fűtéssel . Legtöbb esetben nem a termosztát hibás, hanem a viszko hűti túl az autót.Ami nem csoda mivel +45c -hez klímával, van méretezve. A termosztát hiba felderítése :a hűtő alsó csöve azonos hőmérsékletű a felsővel=hibás termosztát. Ha az alsó hideg =jó a termosztát.
Én már második télen járok viszko ventilátor nélkül minden gond nélkül.2db 32-es villás kulcs az egyik vékonyra köszörülve, bal menetes.(530da). A ventillátort és a kulcsokat a csomagtartóban hordom, (az ördög nem alszik, csak szundikál)de még nem kellett felraknom. Ez a DIESEL sajátossága kevés maradék hőt termelnek(lásd: üza számla).Eleinte a titkos menüben nézegettem a hőfokot 96c volt a max.MÉG EGYSZER DIESEL, A BENZINESEK NEM ILYENEK!!!!!!!!



Ez a viszko ez miez? Viszko=EGR termo? Vagy valami tökmás?

2008.01.04. 12:20

Att530d írta:
szilagyi írta:Sziasztok!
2005-ben vettem az autót télen.Én is kínlódtam a fűtéssel . Legtöbb esetben nem a termosztát hibás, hanem a viszko hűti túl az autót.Ami nem csoda mivel +45c -hez klímával, van méretezve. A termosztát hiba felderítése :a hűtő alsó csöve azonos hőmérsékletű a felsővel=hibás termosztát. Ha az alsó hideg =jó a termosztát.
Én már második télen járok viszko ventilátor nélkül minden gond nélkül.2db 32-es villás kulcs az egyik vékonyra köszörülve, bal menetes.(530da). A ventillátort és a kulcsokat a csomagtartóban hordom, (az ördög nem alszik, csak szundikál)de még nem kellett felraknom. Ez a DIESEL sajátossága kevés maradék hőt termelnek(lásd: üza számla).Eleinte a titkos menüben nézegettem a hőfokot 96c volt a max.MÉG EGYSZER DIESEL, A BENZINESEK NEM ILYENEK!!!!!!!!



Ez a viszko ez miez? Viszko=EGR termo? Vagy valami tökmás?


a viszkó a hűtő ventilátora. nem fikszre van kötve, és nem is elektromos hajtású, hanem ékszíjjal hajtot és egy viszkó-kuplung van rajta, ami hőre kapcsol - innen a neve. (ha megnézed alapjáraton, hidegen, akkor ugyan forog a ventilátor, de kézzel simán meg tudod állítani)

2008.01.04. 12:32

efer írta:
Att530d írta:
szilagyi írta:Sziasztok!
2005-ben vettem az autót télen.Én is kínlódtam a fűtéssel . Legtöbb esetben nem a termosztát hibás, hanem a viszko hűti túl az autót.Ami nem csoda mivel +45c -hez klímával, van méretezve. A termosztát hiba felderítése :a hűtő alsó csöve azonos hőmérsékletű a felsővel=hibás termosztát. Ha az alsó hideg =jó a termosztát.
Én már második télen járok viszko ventilátor nélkül minden gond nélkül.2db 32-es villás kulcs az egyik vékonyra köszörülve, bal menetes.(530da). A ventillátort és a kulcsokat a csomagtartóban hordom, (az ördög nem alszik, csak szundikál)de még nem kellett felraknom. Ez a DIESEL sajátossága kevés maradék hőt termelnek(lásd: üza számla).Eleinte a titkos menüben nézegettem a hőfokot 96c volt a max.MÉG EGYSZER DIESEL, A BENZINESEK NEM ILYENEK!!!!!!!!



Ez a viszko ez miez? Viszko=EGR termo? Vagy valami tökmás?


a viszkó a hűtő ventilátora. nem fikszre van kötve, és nem is elektromos hajtású, hanem ékszíjjal hajtot és egy viszkó-kuplung van rajta, ami hőre kapcsol - innen a neve. (ha megnézed alapjáraton, hidegen, akkor ugyan forog a ventilátor, de kézzel simán meg tudod állítani)



ha pedig mégsem akkor is maradt még 8 ujjad :twisted:

2008.01.04. 13:10

bekog írta:
efer írta:
Att530d írta:
szilagyi írta:Sziasztok!
2005-ben vettem az autót télen.Én is kínlódtam a fűtéssel . Legtöbb esetben nem a termosztát hibás, hanem a viszko hűti túl az autót.Ami nem csoda mivel +45c -hez klímával, van méretezve. A termosztát hiba felderítése :a hűtő alsó csöve azonos hőmérsékletű a felsővel=hibás termosztát. Ha az alsó hideg =jó a termosztát.
Én már második télen járok viszko ventilátor nélkül minden gond nélkül.2db 32-es villás kulcs az egyik vékonyra köszörülve, bal menetes.(530da). A ventillátort és a kulcsokat a csomagtartóban hordom, (az ördög nem alszik, csak szundikál)de még nem kellett felraknom. Ez a DIESEL sajátossága kevés maradék hőt termelnek(lásd: üza számla).Eleinte a titkos menüben nézegettem a hőfokot 96c volt a max.MÉG EGYSZER DIESEL, A BENZINESEK NEM ILYENEK!!!!!!!!



Ez a viszko ez miez? Viszko=EGR termo? Vagy valami tökmás?


a viszkó a hűtő ventilátora. nem fikszre van kötve, és nem is elektromos hajtású, hanem ékszíjjal hajtot és egy viszkó-kuplung van rajta, ami hőre kapcsol - innen a neve. (ha megnézed alapjáraton, hidegen, akkor ugyan forog a ventilátor, de kézzel simán meg tudod állítani)



ha pedig mégsem akkor is maradt még 8 ujjad :twisted:


elég, ha eggyel próbálod, és akkor kilenc marad :wink:

2008.01.04. 13:16

Ezt akartam írni, 8, feltéve, ha eredetileg 9 volt :lol:

2008.01.04. 14:25

bekog írta:
efer írta:
Att530d írta:
szilagyi írta:Sziasztok!
2005-ben vettem az autót télen.Én is kínlódtam a fűtéssel . Legtöbb esetben nem a termosztát hibás, hanem a viszko hűti túl az autót.Ami nem csoda mivel +45c -hez klímával, van méretezve. A termosztát hiba felderítése :a hűtő alsó csöve azonos hőmérsékletű a felsővel=hibás termosztát. Ha az alsó hideg =jó a termosztát.
Én már második télen járok viszko ventilátor nélkül minden gond nélkül.2db 32-es villás kulcs az egyik vékonyra köszörülve, bal menetes.(530da). A ventillátort és a kulcsokat a csomagtartóban hordom, (az ördög nem alszik, csak szundikál)de még nem kellett felraknom. Ez a DIESEL sajátossága kevés maradék hőt termelnek(lásd: üza számla).Eleinte a titkos menüben nézegettem a hőfokot 96c volt a max.MÉG EGYSZER DIESEL, A BENZINESEK NEM ILYENEK!!!!!!!!



Ez a viszko ez miez? Viszko=EGR termo? Vagy valami tökmás?


a viszkó a hűtő ventilátora. nem fikszre van kötve, és nem is elektromos hajtású, hanem ékszíjjal hajtot és egy viszkó-kuplung van rajta, ami hőre kapcsol - innen a neve. (ha megnézed alapjáraton, hidegen, akkor ugyan forog a ventilátor, de kézzel simán meg tudod állítani)



ha pedig mégsem akkor is maradt még 8 ujjad :twisted:


Igen, megpróbálom egyszer megállítani, aztán mégegyszer, hátha először rosszul csináltam :lol:

A termosztátba ki-be futkosó csöveket könnyű meglátni, megfogni miután felnyitom a motorháztetőt vagy valamit még le kell csavarozni vagy ki kell szedni, hogy hozzáférjek?

2008.01.04. 14:52

mate írta:
Pofa írta:Nekem BMW 520D-m van. A vízem nagyon nehezen melegszik fel. 6-7km városi járás után még csak éppen negyednél áll a mutatóm, vagy még addig sem főleg amióta ezek a mínuszok vannak. Kicseréltem a termosztátot és semmi változás. Már kezdtem belenyugodni, hogy ez egy nehezen felmelegedő motor amíg bele nem olvastam ebbe a fórumba. Nos ha jól értelmezem akkor most ki kell cserélnem az EGR szelepnél lévő termosztátot?

Szia,

én úgytudom, hogy csak 30d motorknál van EGR szelepnél lévő termosztát...Vagyis valami ilyesmit olvastam. /Nem értem én sem a dolgot mert elvileg a 25d is M57-es motor ugyanúgy mint a 30d, de a 25d-be sincsen. Legalább ha elromlik nem kell cserélnem! :lol: /


Mind a 520d-ben nind a 525d-ben mind a 530d-ben van EGR németesen AGR (az online ETK is felváltva használja. Ha nézed az ETK csak a 525d-be és a 530d-be hozza (mivel ez a két motor gyakorlatilag egyforma) az 520d-be nem de ez az ETK hibája van benn ezt alaposan kitárgyaltuk BMWPower kolegával neki is 520d-je van és mikor szerelte akkor meg is találta.

Pofa ha bemelegedés utánn visszahül akkor az termosztát ha nem és csak nehezen melegszik fel de nem hül vissza akkor a Webasto kályhád nem jó (tényleg jó a kályhád?)

PMiki

2008.01.04. 16:38

Sziasztok!
1999 530da nincs benne AGR termosztát alvázszám alapján sincs. Bármilyen alkatrészt vásároltok, alvázszám alapján ki lehet keresni. (autósbolt).A visko alapjáraton valóban nem sokat fúj de álltalában minimum kb. alapjárat kétszeresén közlekedünk.Igy már jelentős hűtést okoz. A hűtőcsövek tapogatásához (ha nem szereted az extrém sportot)lekell állítani a motort! Motorháztető felnyit jobbra fent a meleg cső, ez mindig a motor hőfokával megeggyező, mivel a vékony cső a kiegyenlítővel van összekötve (légtelenítési és vízpumpa tehermentesítési funkció).Balra lent a visszatérő hideg víz. Ha 75c hűtőviznél meleg akkor rossz a termosztát, ha hideg akkor jó! Hú most nézem egy kicsit össze zsúfoltam több témára reagáltam. :o

2008.01.04. 17:41

Az 520D-ben tuti,hogy van EGR és van termosztátja is. Az EGR szelep alján van egy csőkivezetés ahol a víz a hűtő alsó csövébe megy. Na most ha rossz ez a termosztát pl. nyitva van akor folyamatosan kering a víz a hűtő és a motor között tehát lasabban melegszik fel. Amúgy ma rendeltem meg az EGR szelep termosztátját a BMW-nél 7500 forint. Kicsit elbizonytalanítottatok a kályha kérdésel. Már több mint két éve nálam van a gép, de még sosem vettem észre a kályha hasznát. Most amikor elindítom az autót hallok valami kis motor zúgását és ugyanígy amikor leéllítom még egy darabig megy. Tulajdonképpen nem értem, hogy mi a szerepe.

2008.01.04. 18:11

Pofa írta:Az 520D-ben tuti,hogy van EGR és van termosztátja is. Az EGR szelep alján van egy csőkivezetés ahol a víz a hűtő alsó csövébe megy. Na most ha rossz ez a termosztát pl. nyitva van akor folyamatosan kering a víz a hűtő és a motor között tehát lasabban melegszik fel. Amúgy ma rendeltem meg az EGR szelep termosztátját a BMW-nél 7500 forint. Kicsit elbizonytalanítottatok a kályha kérdésel. Már több mint két éve nálam van a gép, de még sosem vettem észre a kályha hasznát. Most amikor elindítom az autót hallok valami kis motor zúgását és ugyanígy amikor leéllítom még egy darabig megy. Tulajdonképpen nem értem, hogy mi a szerepe.


A mostani időjárás ragyogó a kályha müködésének ellenörzésére feltéve, ha nem garázsban állsz (ha ott állnál estére hagyd kint).
A kályha a ball oldali doblemez mögött van a kipufogója pedig mögötte kb. a sofőr lába alatt. Ez egy ovális 4*2cm-es nyílás a kozsi mellé leguggolva könnyen ki lehet tapogatni. Reggel beindítog az autót, megkeresed a kályha kipuffogóját oda rakod a kezed és vársz, először hideg levegőt kell fujnia erősen (kb 30mp) majd szünet (kb 40-50mp) és ezután már jön az előbb lagyons majd meleg végül forró levegő egyre erősebben. Ha nem ezt tapasztalod akkor rossz a kályhád.

PMiki

2008.01.04. 18:25

Szia Pofa, légyszives elolvasni az állófűtés topicot!

2008.01.04. 18:28

Szia Pofa, bocs rosszul írtam a címet: kiegészítő fűtés!

2008.01.05. 00:09

OK-OK, utólag vettem észre,hogy van ilyen topic is.

2008.01.05. 17:41

mate írta:Szia,

én úgytudom, hogy csak 30d motorknál van EGR szelepnél lévő termosztát...Vagyis valami ilyesmit olvastam. /Nem értem én sem a dolgot mert elvileg a 25d is M57-es motor ugyanúgy mint a 30d, de a 25d-be sincsen. Legalább ha elromlik nem kell cserélnem! :lol: /


Valóban nem kell cserélnetek, mert kézi váltósban nincsen.

PMiki írta:Mind a 520d-ben nind a 525d-ben mind a 530d-ben van EGR németesen AGR (az online ETK is felváltva használja. Ha nézed az ETK csak a 525d-be és a 530d-be hozza (mivel ez a két motor gyakorlatilag egyforma) az 520d-be nem de ez az ETK hibája van benn ezt alaposan kitárgyaltuk BMWPower kolegával neki is 520d-je van és mikor szerelte akkor meg is találta.


PMiki


525d-ben és 530d-ben csak 2000. 08. hótól van és csak autómata váltósokban.
Hozzászólás küldése

VigLink badge