2008.01.03. 23:06
Pofa írta:Nekem BMW 520D-m van. A vízem nagyon nehezen melegszik fel. 6-7km városi járás után még csak éppen negyednél áll a mutatóm, vagy még addig sem főleg amióta ezek a mínuszok vannak. Kicseréltem a termosztátot és semmi változás. Már kezdtem belenyugodni, hogy ez egy nehezen felmelegedő motor amíg bele nem olvastam ebbe a fórumba. Nos ha jól értelmezem akkor most ki kell cserélnem az EGR szelepnél lévő termosztátot?
2008.01.03. 23:08
mate írta:Pofa írta:Nekem BMW 520D-m van. A vízem nagyon nehezen melegszik fel. 6-7km városi járás után még csak éppen negyednél áll a mutatóm, vagy még addig sem főleg amióta ezek a mínuszok vannak. Kicseréltem a termosztátot és semmi változás. Már kezdtem belenyugodni, hogy ez egy nehezen felmelegedő motor amíg bele nem olvastam ebbe a fórumba. Nos ha jól értelmezem akkor most ki kell cserélnem az EGR szelepnél lévő termosztátot?
Szia,
én úgytudom, hogy csak 30d motorknál van EGR szelepnél lévő termosztát...Vagyis valami ilyesmit olvastam. /Nem értem én sem a dolgot mert elvileg a 25d is M57-es motor ugyanúgy mint a 30d, de a 25d-be sincsen. Legalább ha elromlik nem kell cserélnem! /
2008.01.03. 23:10
Anti520i írta:Pofa írta:Nekem BMW 520D-m van. A vízem nagyon nehezen melegszik fel. 6-7km városi járás után még csak éppen negyednél áll a mutatóm, vagy még addig sem főleg amióta ezek a mínuszok vannak. Kicseréltem a termosztátot és semmi változás. Már kezdtem belenyugodni, hogy ez egy nehezen felmelegedő motor amíg bele nem olvastam ebbe a fórumba. Nos ha jól értelmezem akkor most ki kell cserélnem az EGR szelepnél lévő termosztátot?
Hello!
Ha a fűtés "fullon" van,akkor jóval lassabban melegszik. Megvárom,míg felmelegszik,kb 50 fokra és akkor állítom erősebbre a fűtést.
2008.01.03. 23:20
admin írta:mate írta:Pofa írta:Nekem BMW 520D-m van. A vízem nagyon nehezen melegszik fel. 6-7km városi járás után még csak éppen negyednél áll a mutatóm, vagy még addig sem főleg amióta ezek a mínuszok vannak. Kicseréltem a termosztátot és semmi változás. Már kezdtem belenyugodni, hogy ez egy nehezen felmelegedő motor amíg bele nem olvastam ebbe a fórumba. Nos ha jól értelmezem akkor most ki kell cserélnem az EGR szelepnél lévő termosztátot?
Szia,
én úgytudom, hogy csak 30d motorknál van EGR szelepnél lévő termosztát...Vagyis valami ilyesmit olvastam. /Nem értem én sem a dolgot mert elvileg a 25d is M57-es motor ugyanúgy mint a 30d, de a 25d-be sincsen. Legalább ha elromlik nem kell cserélnem! /
Az ETK hozza 520D-hez is az EGR termosztátot
2008.01.03. 23:52
2008.01.04. 09:19
2008.01.04. 11:44
szilagyi írta:Sziasztok!
2005-ben vettem az autót télen.Én is kínlódtam a fűtéssel . Legtöbb esetben nem a termosztát hibás, hanem a viszko hűti túl az autót.Ami nem csoda mivel +45c -hez klímával, van méretezve. A termosztát hiba felderítése :a hűtő alsó csöve azonos hőmérsékletű a felsővel=hibás termosztát. Ha az alsó hideg =jó a termosztát.
Én már második télen járok viszko ventilátor nélkül minden gond nélkül.2db 32-es villás kulcs az egyik vékonyra köszörülve, bal menetes.(530da). A ventillátort és a kulcsokat a csomagtartóban hordom, (az ördög nem alszik, csak szundikál)de még nem kellett felraknom. Ez a DIESEL sajátossága kevés maradék hőt termelnek(lásd: üza számla).Eleinte a titkos menüben nézegettem a hőfokot 96c volt a max.MÉG EGYSZER DIESEL, A BENZINESEK NEM ILYENEK!!!!!!!!
2008.01.04. 12:20
Att530d írta:szilagyi írta:Sziasztok!
2005-ben vettem az autót télen.Én is kínlódtam a fűtéssel . Legtöbb esetben nem a termosztát hibás, hanem a viszko hűti túl az autót.Ami nem csoda mivel +45c -hez klímával, van méretezve. A termosztát hiba felderítése :a hűtő alsó csöve azonos hőmérsékletű a felsővel=hibás termosztát. Ha az alsó hideg =jó a termosztát.
Én már második télen járok viszko ventilátor nélkül minden gond nélkül.2db 32-es villás kulcs az egyik vékonyra köszörülve, bal menetes.(530da). A ventillátort és a kulcsokat a csomagtartóban hordom, (az ördög nem alszik, csak szundikál)de még nem kellett felraknom. Ez a DIESEL sajátossága kevés maradék hőt termelnek(lásd: üza számla).Eleinte a titkos menüben nézegettem a hőfokot 96c volt a max.MÉG EGYSZER DIESEL, A BENZINESEK NEM ILYENEK!!!!!!!!
Ez a viszko ez miez? Viszko=EGR termo? Vagy valami tökmás?
2008.01.04. 12:32
efer írta:Att530d írta:szilagyi írta:Sziasztok!
2005-ben vettem az autót télen.Én is kínlódtam a fűtéssel . Legtöbb esetben nem a termosztát hibás, hanem a viszko hűti túl az autót.Ami nem csoda mivel +45c -hez klímával, van méretezve. A termosztát hiba felderítése :a hűtő alsó csöve azonos hőmérsékletű a felsővel=hibás termosztát. Ha az alsó hideg =jó a termosztát.
Én már második télen járok viszko ventilátor nélkül minden gond nélkül.2db 32-es villás kulcs az egyik vékonyra köszörülve, bal menetes.(530da). A ventillátort és a kulcsokat a csomagtartóban hordom, (az ördög nem alszik, csak szundikál)de még nem kellett felraknom. Ez a DIESEL sajátossága kevés maradék hőt termelnek(lásd: üza számla).Eleinte a titkos menüben nézegettem a hőfokot 96c volt a max.MÉG EGYSZER DIESEL, A BENZINESEK NEM ILYENEK!!!!!!!!
Ez a viszko ez miez? Viszko=EGR termo? Vagy valami tökmás?
a viszkó a hűtő ventilátora. nem fikszre van kötve, és nem is elektromos hajtású, hanem ékszíjjal hajtot és egy viszkó-kuplung van rajta, ami hőre kapcsol - innen a neve. (ha megnézed alapjáraton, hidegen, akkor ugyan forog a ventilátor, de kézzel simán meg tudod állítani)
2008.01.04. 13:10
bekog írta:efer írta:Att530d írta:szilagyi írta:Sziasztok!
2005-ben vettem az autót télen.Én is kínlódtam a fűtéssel . Legtöbb esetben nem a termosztát hibás, hanem a viszko hűti túl az autót.Ami nem csoda mivel +45c -hez klímával, van méretezve. A termosztát hiba felderítése :a hűtő alsó csöve azonos hőmérsékletű a felsővel=hibás termosztát. Ha az alsó hideg =jó a termosztát.
Én már második télen járok viszko ventilátor nélkül minden gond nélkül.2db 32-es villás kulcs az egyik vékonyra köszörülve, bal menetes.(530da). A ventillátort és a kulcsokat a csomagtartóban hordom, (az ördög nem alszik, csak szundikál)de még nem kellett felraknom. Ez a DIESEL sajátossága kevés maradék hőt termelnek(lásd: üza számla).Eleinte a titkos menüben nézegettem a hőfokot 96c volt a max.MÉG EGYSZER DIESEL, A BENZINESEK NEM ILYENEK!!!!!!!!
Ez a viszko ez miez? Viszko=EGR termo? Vagy valami tökmás?
a viszkó a hűtő ventilátora. nem fikszre van kötve, és nem is elektromos hajtású, hanem ékszíjjal hajtot és egy viszkó-kuplung van rajta, ami hőre kapcsol - innen a neve. (ha megnézed alapjáraton, hidegen, akkor ugyan forog a ventilátor, de kézzel simán meg tudod állítani)
ha pedig mégsem akkor is maradt még 8 ujjad
2008.01.04. 13:16
2008.01.04. 14:25
bekog írta:efer írta:Att530d írta:szilagyi írta:Sziasztok!
2005-ben vettem az autót télen.Én is kínlódtam a fűtéssel . Legtöbb esetben nem a termosztát hibás, hanem a viszko hűti túl az autót.Ami nem csoda mivel +45c -hez klímával, van méretezve. A termosztát hiba felderítése :a hűtő alsó csöve azonos hőmérsékletű a felsővel=hibás termosztát. Ha az alsó hideg =jó a termosztát.
Én már második télen járok viszko ventilátor nélkül minden gond nélkül.2db 32-es villás kulcs az egyik vékonyra köszörülve, bal menetes.(530da). A ventillátort és a kulcsokat a csomagtartóban hordom, (az ördög nem alszik, csak szundikál)de még nem kellett felraknom. Ez a DIESEL sajátossága kevés maradék hőt termelnek(lásd: üza számla).Eleinte a titkos menüben nézegettem a hőfokot 96c volt a max.MÉG EGYSZER DIESEL, A BENZINESEK NEM ILYENEK!!!!!!!!
Ez a viszko ez miez? Viszko=EGR termo? Vagy valami tökmás?
a viszkó a hűtő ventilátora. nem fikszre van kötve, és nem is elektromos hajtású, hanem ékszíjjal hajtot és egy viszkó-kuplung van rajta, ami hőre kapcsol - innen a neve. (ha megnézed alapjáraton, hidegen, akkor ugyan forog a ventilátor, de kézzel simán meg tudod állítani)
ha pedig mégsem akkor is maradt még 8 ujjad
2008.01.04. 14:52
mate írta:Pofa írta:Nekem BMW 520D-m van. A vízem nagyon nehezen melegszik fel. 6-7km városi járás után még csak éppen negyednél áll a mutatóm, vagy még addig sem főleg amióta ezek a mínuszok vannak. Kicseréltem a termosztátot és semmi változás. Már kezdtem belenyugodni, hogy ez egy nehezen felmelegedő motor amíg bele nem olvastam ebbe a fórumba. Nos ha jól értelmezem akkor most ki kell cserélnem az EGR szelepnél lévő termosztátot?
Szia,
én úgytudom, hogy csak 30d motorknál van EGR szelepnél lévő termosztát...Vagyis valami ilyesmit olvastam. /Nem értem én sem a dolgot mert elvileg a 25d is M57-es motor ugyanúgy mint a 30d, de a 25d-be sincsen. Legalább ha elromlik nem kell cserélnem! /
2008.01.04. 16:38
2008.01.04. 17:41
2008.01.04. 18:11
Pofa írta:Az 520D-ben tuti,hogy van EGR és van termosztátja is. Az EGR szelep alján van egy csőkivezetés ahol a víz a hűtő alsó csövébe megy. Na most ha rossz ez a termosztát pl. nyitva van akor folyamatosan kering a víz a hűtő és a motor között tehát lasabban melegszik fel. Amúgy ma rendeltem meg az EGR szelep termosztátját a BMW-nél 7500 forint. Kicsit elbizonytalanítottatok a kályha kérdésel. Már több mint két éve nálam van a gép, de még sosem vettem észre a kályha hasznát. Most amikor elindítom az autót hallok valami kis motor zúgását és ugyanígy amikor leéllítom még egy darabig megy. Tulajdonképpen nem értem, hogy mi a szerepe.
2008.01.04. 18:25
2008.01.04. 18:28
2008.01.05. 00:09
2008.01.05. 17:41
mate írta:Szia,
én úgytudom, hogy csak 30d motorknál van EGR szelepnél lévő termosztát...Vagyis valami ilyesmit olvastam. /Nem értem én sem a dolgot mert elvileg a 25d is M57-es motor ugyanúgy mint a 30d, de a 25d-be sincsen. Legalább ha elromlik nem kell cserélnem! /
PMiki írta:Mind a 520d-ben nind a 525d-ben mind a 530d-ben van EGR németesen AGR (az online ETK is felváltva használja. Ha nézed az ETK csak a 525d-be és a 530d-be hozza (mivel ez a két motor gyakorlatilag egyforma) az 520d-be nem de ez az ETK hibája van benn ezt alaposan kitárgyaltuk BMWPower kolegával neki is 520d-je van és mikor szerelte akkor meg is találta.
PMiki