2018.02.28. 01:33
sley1001 írta:bendegúz írta:sley1001 írta:Sziasztok!
Nagyon nagy problémám van úgyhogy segítséget szeretnék kérni!
Adott egy 528ia sajnos párnapja néha elkezdett elmenni a fűtés, tehát csak hideget fújt.
Aztán a hőmérő is néha pirosba ment el. Viszont mostmár, egyáltalán nincs fűtés és a vizet is forralja, de a hűtőben hideg marad a víz. Nem tudom mi lehet a probléma, szerelő még nem látta, mivel nem ismerek egyet sem, aki árban is és szakértelemben is jó lenne. Termosztátot cseréltem és a vízpumpa is jónak tűnik. A hűtő nincs eldugulva, vagy legalábbis átfolyik rajta a folyadék.
Szerintetek hengerfejes? Valaki tudna ajánlani olcsó szerelőt Budapesten. Köszi előre is.
Valahonnan levegő jut a rendszerbe, könnyen lehet, hogy hengerfejes lesz.
Azt hogyan tudnám ellenőrizni?
2018.02.28. 15:44
Gallaca írta:sley1001 írta:bendegúz írta:sley1001 írta:Sziasztok!
Nagyon nagy problémám van úgyhogy segítséget szeretnék kérni!
Adott egy 528ia sajnos párnapja néha elkezdett elmenni a fűtés, tehát csak hideget fújt.
Aztán a hőmérő is néha pirosba ment el. Viszont mostmár, egyáltalán nincs fűtés és a vizet is forralja, de a hűtőben hideg marad a víz. Nem tudom mi lehet a probléma, szerelő még nem látta, mivel nem ismerek egyet sem, aki árban is és szakértelemben is jó lenne. Termosztátot cseréltem és a vízpumpa is jónak tűnik. A hűtő nincs eldugulva, vagy legalábbis átfolyik rajta a folyadék.
Szerintetek hengerfejes? Valaki tudna ajánlani olcsó szerelőt Budapesten. Köszi előre is.
Valahonnan levegő jut a rendszerbe, könnyen lehet, hogy hengerfejes lesz.
Azt hogyan tudnám ellenőrizni?
Nem érzel itt nagy ellentmondásokat? A vízpumpát kivetted és ellenőrizted, hogy a lapátok megvannak-e, vagy mitől tűnik jónak? Termosztátcsere előtt is forralta a vizet? Termosztátot milyet tettél bele?Légtelenítettél rendesen?
Ha a hűtőben hideg a víz, nincs fűtés, mégis forralja a vizet, akkor nem forog a víz a rendszerben. Vagy nincs benne elég, vagy nincs ami forgassa, vagy valami útját állja. Ha a termosztát nem nyit, de van benne elég víz akkor fűtenie kellene. Ha levegős a rendszer elégtelen légtelenítés miatt, akkor sem forog át a víz. Ha megpusztult a pumpa kereke, akkor sem.
Ha hengerfejes, akkor a színültig töltött kiegyenlítőtartályon látod, hogy pezseg folyamatosan.
2018.03.01. 00:27
sley1001 írta:Próbáltam légteleníteni de ott is csak gőz jött ki.
2018.03.01. 08:58
NagyMatyas írta:sley1001 írta:Próbáltam légteleníteni de ott is csak gőz jött ki.
Ha nincs változás, akkor pedig szépen ki kell venni a termosztátot és fazékban le kell csekkolni, hogy valóban működik.
2018.03.01. 14:17
Bandi1978 írta:NagyMatyas írta:sley1001 írta:Próbáltam légteleníteni de ott is csak gőz jött ki.
Ha nincs változás, akkor pedig szépen ki kell venni a termosztátot és fazékban le kell csekkolni, hogy valóban működik.
Még annyit fűznék hozzá, hogy termosztátból érdemes gyárit betenni, mert a tapasztalatok azt mutatják, hogy az utángyártottakat valamilyen oknál fogva nem tudják jó minőségűre kalibrálni a készítők és nem működnek megfelelően.
Ez is többször ki lett tárgyalva már itt, valószínűleg megéri a felárat a gyári.
2018.03.01. 15:53
Bandi1978 írta:NagyMatyas írta:sley1001 írta:Próbáltam légteleníteni de ott is csak gőz jött ki.
Ha nincs változás, akkor pedig szépen ki kell venni a termosztátot és fazékban le kell csekkolni, hogy valóban működik.
Még annyit fűznék hozzá, hogy termosztátból érdemes gyárit betenni, mert a tapasztalatok azt mutatják, hogy az utángyártottakat valamilyen oknál fogva nem tudják jó minőségűre kalibrálni a készítők és nem működnek megfelelően.
Ez is többször ki lett tárgyalva már itt, valószínűleg megéri a felárat a gyári.
2018.05.17. 22:14
2018.05.17. 23:04
erikk93 írta:Sziasztok.
Olajcserekor szeretném hűtővizet is cserélni BMW-ben E39 530d. Viszont nem tudom mit is kéne pontosan fagyálló szempontjából.
Elvileg G11 való bele szerintem mivel vasblokkos, meg keresők is ezt dobják ki 99%ban. Például: Febi zöld G11 [link]
Jelenleg ilyen barnás zöldes van benne ami szerintem zöld volt fénykorában.
Még olyan ha jól láttam leengedni, hűtő aljában levő csappal lehet ugye? Gondolom blokk oldalán is kell lenni valahol leengedőnek vagy hűtőn keresztül lejön onnan is?
Előre is köszönöm
2018.08.22. 18:46
2018.08.23. 14:24
Petikrém írta:Sziasztok. Az lenne a gondom bajom illetve kérdésem,hogy egy v8(535i 1998) blokknál normális az hogy 15 perc jaratasnal egyhelyben beáll a vízhőfok mutato középre es ha megjáratjuk picit akkor se megy feljebb a mutató.Ez normalis illetve nem normális? További szép napot.
2018.08.24. 11:39
2018.08.24. 11:44
Petikrém írta:Sziasztok. Az lenne a gondom bajom illetve kérdésem,hogy egy v8(535i 1998) blokknál normális az hogy 15 perc jaratasnal egyhelyben beáll a vízhőfok mutato középre es ha megjáratjuk picit akkor se megy feljebb a mutató.Ez normalis illetve nem normális? További szép napot.
2018.08.24. 12:26
attila94 írta:Petikrém írta:Sziasztok. Az lenne a gondom bajom illetve kérdésem,hogy egy v8(535i 1998) blokknál normális az hogy 15 perc jaratasnal egyhelyben beáll a vízhőfok mutato középre es ha megjáratjuk picit akkor se megy feljebb a mutató.Ez normalis illetve nem normális? További szép napot.
Érdesmes lenne azért titkosban is kiíratni a hőmérsékletet, valamint egy hőmérővel valós hőmérsékletet mérni.
Az enyémben 82 foknál már függőleges a mutató, 98 foknál se mozdult tovább.
Off autóban láttam olyat hogy 60 foknál függőleges a vízhőfok mutató...
2018.08.24. 14:55
Petikrém írta:attila94 írta:Petikrém írta:Sziasztok. Az lenne a gondom bajom illetve kérdésem,hogy egy v8(535i 1998) blokknál normális az hogy 15 perc jaratasnal egyhelyben beáll a vízhőfok mutato középre es ha megjáratjuk picit akkor se megy feljebb a mutató.Ez normalis illetve nem normális? További szép napot.
Érdesmes lenne azért titkosban is kiíratni a hőmérsékletet, valamint egy hőmérővel valós hőmérsékletet mérni.
Az enyémben 82 foknál már függőleges a mutató, 98 foknál se mozdult tovább.
Off autóban láttam olyat hogy 60 foknál függőleges a vízhőfok mutató...
És azt hogy tudom megnézni? Előre is köszi.
2019.06.15. 12:56
2019.06.15. 23:17
Szuperkacsa írta:Sziasztok,
Egy 530D esetén meddig mehet fel a hőfok ? most jöttem haza autópályán, ugye dimbes-dombos aztán 110 fokig felment az autó :/ androidos navi már villogott, hogy túl forró, levettem a légkondit + csökkentettem a sebességen, aztán visszament 100 fok köré. (vízszint rendben van)
Ez a 100-110 fok nem sok egy kicsit ? Már éreztem az autón is, hogy jóval lomhább mint amikor 90 fok környékén van.
Persze a hőfok jelző meg sem mozdult az óracsoporton, középen állt végig :/
Ha van valakinek tippje szivesen fogadom
2019.08.13. 15:23
2019.08.14. 11:46
Kari75 írta:Sziasztok!
Új vagyok még itt a fórumon, és elnézést, ha olyat kérdezek ami már ‘lerágott csont’ de úgy hallottam-olvastam, hogy E39-M54 motorblokkon, vagy hengerfejen létezik egy (vagy több) olyan csavar, amit kitekerve lefolyik vagy leengedhető a mögötte lévő hűtővíz, ami esetleg tartalmazhat némi összegyűlt üledéket is, ami befolyásolhatja a víz szabad áramlását, és persze amit célszerű lenne kitisztítani...
Hűtőrendszer felújítás előtt állok (525iA 2002.) és megkísérelném ezt a fajta tisztítást is elvégezni ha nem túl bonyolult és esetleg a motort a helyén hagyva hozzáférhető helyen is van...
A válaszokat előre is köszönöm!
Egy másik topicban is feltettem ezt a kérdést, de azthiszem ebben lesz helye a kérdésemnek...
2019.08.15. 18:53
2019.08.15. 20:25
Bandi1978 írta:Kari75 írta:Sziasztok!
Új vagyok még itt a fórumon, és elnézést, ha olyat kérdezek ami már ‘lerágott csont’ de úgy hallottam-olvastam, hogy E39-M54 motorblokkon, vagy hengerfejen létezik egy (vagy több) olyan csavar, amit kitekerve lefolyik vagy leengedhető a mögötte lévő hűtővíz, ami esetleg tartalmazhat némi összegyűlt üledéket is, ami befolyásolhatja a víz szabad áramlását, és persze amit célszerű lenne kitisztítani...
Hűtőrendszer felújítás előtt állok (525iA 2002.) és megkísérelném ezt a fajta tisztítást is elvégezni ha nem túl bonyolult és esetleg a motort a helyén hagyva hozzáférhető helyen is van...
A válaszokat előre is köszönöm!
Egy másik topicban is feltettem ezt a kérdést, de azthiszem ebben lesz helye a kérdésemnek...
Van valami apropója ezen beavatkozás szükségességének?
Nem tudom, hogy érdemes-e ennyire belemélyülni.
Ha a vízpumpát kiemeled, akkor szokott még kijönni bőven víz.
A blokk kipufogó felőli oldalán van egy hűtővíz csavar, itt a 4-es:
RealOEM
Itt meg a lambda mögött látható:
Nem kizárt, hogy szinte semmi nem fog lejönni rajta, ha már le van eresztve a hűtőközeg.
Kompresszorral szokták még átfújni, ha jobban ki akarják szedni az összes folyadékot a blokkból.