* *
Pontos idő: 2024.03.29. 00:52

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1462 hozzászólás ]  Oldal ElÅ‘zÅ‘  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74  KövetkezÅ‘
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2018.02.28. 01:33 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
sley1001 írta:
bendegúz írta:
sley1001 írta:
Sziasztok!
Nagyon nagy problémám van úgyhogy segítséget szeretnék kérni!
Adott egy 528ia sajnos párnapja néha elkezdett elmenni a fűtés, tehát csak hideget fújt.
Aztán a hőmérő is néha pirosba ment el. Viszont mostmár, egyáltalán nincs fűtés és a vizet is forralja, de a hűtőben hideg marad a víz. Nem tudom mi lehet a probléma, szerelő még nem látta, mivel nem ismerek egyet sem, aki árban is és szakértelemben is jó lenne. Termosztátot cseréltem és a vízpumpa is jónak tűnik. A hűtő nincs eldugulva, vagy legalábbis átfolyik rajta a folyadék.
Szerintetek hengerfejes? Valaki tudna ajánlani olcsó szerelőt Budapesten. Köszi előre is.

Valahonnan levegő jut a rendszerbe, könnyen lehet, hogy hengerfejes lesz.

Azt hogyan tudnám ellenőrizni?

Nem érzel itt nagy ellentmondásokat? A vízpumpát kivetted és ellenőrizted, hogy a lapátok megvannak-e, vagy mitől tűnik jónak? Termosztátcsere előtt is forralta a vizet? Termosztátot milyet tettél bele?Légtelenítettél rendesen?
Ha a hűtőben hideg a víz, nincs fűtés, mégis forralja a vizet, akkor nem forog a víz a rendszerben. Vagy nincs benne elég, vagy nincs ami forgassa, vagy valami útját állja. Ha a termosztát nem nyit, de van benne elég víz akkor fűtenie kellene. Ha levegős a rendszer elégtelen légtelenítés miatt, akkor sem forog át a víz. Ha megpusztult a pumpa kereke, akkor sem.
Ha hengerfejes, akkor a színültig töltött kiegyenlítőtartályon látod, hogy pezseg folyamatosan.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 2 Bandi1978, NagyMatyas
Értékelés: 9.52%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2018.02.28. 15:44 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.23. 12:20
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528ia
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
sley1001 írta:
bendegúz írta:
sley1001 írta:
Sziasztok!
Nagyon nagy problémám van úgyhogy segítséget szeretnék kérni!
Adott egy 528ia sajnos párnapja néha elkezdett elmenni a fűtés, tehát csak hideget fújt.
Aztán a hőmérő is néha pirosba ment el. Viszont mostmár, egyáltalán nincs fűtés és a vizet is forralja, de a hűtőben hideg marad a víz. Nem tudom mi lehet a probléma, szerelő még nem látta, mivel nem ismerek egyet sem, aki árban is és szakértelemben is jó lenne. Termosztátot cseréltem és a vízpumpa is jónak tűnik. A hűtő nincs eldugulva, vagy legalábbis átfolyik rajta a folyadék.
Szerintetek hengerfejes? Valaki tudna ajánlani olcsó szerelőt Budapesten. Köszi előre is.

Valahonnan levegő jut a rendszerbe, könnyen lehet, hogy hengerfejes lesz.

Azt hogyan tudnám ellenőrizni?

Nem érzel itt nagy ellentmondásokat? A vízpumpát kivetted és ellenőrizted, hogy a lapátok megvannak-e, vagy mitől tűnik jónak? Termosztátcsere előtt is forralta a vizet? Termosztátot milyet tettél bele?Légtelenítettél rendesen?
Ha a hűtőben hideg a víz, nincs fűtés, mégis forralja a vizet, akkor nem forog a víz a rendszerben. Vagy nincs benne elég, vagy nincs ami forgassa, vagy valami útját állja. Ha a termosztát nem nyit, de van benne elég víz akkor fűtenie kellene. Ha levegős a rendszer elégtelen légtelenítés miatt, akkor sem forog át a víz. Ha megpusztult a pumpa kereke, akkor sem.
Ha hengerfejes, akkor a színültig töltött kiegyenlítőtartályon látod, hogy pezseg folyamatosan.

A vizpumpát kivettem minden lapát ép rajta. Nemrég cserélhették elég újszerűnek tűnik. Az autót 2 hete vásároltam. Termosztátot azért cserélten mert ez a hiba előjött gondoltam zárva maradt, egyébként Gates termosztát. A kiegyenlítőn nem pezseg, viszont mikor elkezd forrni akkor emelkedik a vízszint és valahol kinyomja a gőzt. Próbáltam légteleníteni de ott is csak gőz jött ki.
Lehet, hogy valamit nem jól csináltam! Telefonon kérdeztem egy bmw-s szakit azt mondta vagy hengerfej vagy termosztát.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2018.03.01. 00:27 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
sley1001 írta:
Próbáltam légteleníteni de ott is csak gőz jött ki.


Az a baj, hogy csak "próbáltad". Nem olyan egyszerű légteleníteni ezeket, tapasztalatból mondom. Nagyságrendileg általában egy órás macera és utána még egy pár km után érdemes megnézni még egyszer a légtelenítőket.

A folyamat valami hasonló:
1. Elindítod az autót és megállsz egy kisebb emelkedőn orral felfele. Ahogy szépen hagyod az autót alapjáraton ketyegni maxra ráadod a fűtést, leveszed a kiegyenlítőtartály kupakját, illetve kinyitod a légtelenítőket.
2. Megfog forrni a vized a motorban, majd ha kinyitott a termosztát (már, ha jó), akkor ezen a ponton fog a kiegyenlítőben változni a vízszint. Ahogy telik múlik az idő szépen mindig utána töltögetsz, elzárod egy kis időre a légtelenítőket, majd kinyitod őket, vizet töltögetsz, ha kell és csinálod ezt türelemmel, amíg ki nem jött az utolsó levegőbuborék.

Légy türelmes. :wink: Ha nincs változás, akkor pedig szépen ki kell venni a termosztátot és fazékban le kell csekkolni, hogy valóban működik. Ha egy autó hengerfejes, akkor felfújja a vízcsöveket, kinyomja a vizet a légtelenítő tartályból stb.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2018.03.01. 08:58 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
sley1001 írta:
Próbáltam légteleníteni de ott is csak gőz jött ki.

Ha nincs változás, akkor pedig szépen ki kell venni a termosztátot és fazékban le kell csekkolni, hogy valóban működik.

Még annyit fűznék hozzá, hogy termosztátból érdemes gyárit betenni, mert a tapasztalatok azt mutatják, hogy az utángyártottakat valamilyen oknál fogva nem tudják jó minőségűre kalibrálni a készítők és nem működnek megfelelően.
Ez is többször ki lett tárgyalva már itt, valószínűleg megéri a felárat a gyári.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2018.03.01. 14:17 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2013.06.29. 16:26
Hozzászólások: 522
Adott köszi: 84 alkalommal
Kapott köszik: 63 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
NagyMatyas írta:
sley1001 írta:
Próbáltam légteleníteni de ott is csak gőz jött ki.

Ha nincs változás, akkor pedig szépen ki kell venni a termosztátot és fazékban le kell csekkolni, hogy valóban működik.

Még annyit fűznék hozzá, hogy termosztátból érdemes gyárit betenni, mert a tapasztalatok azt mutatják, hogy az utángyártottakat valamilyen oknál fogva nem tudják jó minőségűre kalibrálni a készítők és nem működnek megfelelően.
Ez is többször ki lett tárgyalva már itt, valószínűleg megéri a felárat a gyári.

így van.nálam is volt gates,elég hamar megadta magát.esetleg behr.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2018.03.01. 15:53 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
NagyMatyas írta:
sley1001 írta:
Próbáltam légteleníteni de ott is csak gőz jött ki.

Ha nincs változás, akkor pedig szépen ki kell venni a termosztátot és fazékban le kell csekkolni, hogy valóban működik.

Még annyit fűznék hozzá, hogy termosztátból érdemes gyárit betenni, mert a tapasztalatok azt mutatják, hogy az utángyártottakat valamilyen oknál fogva nem tudják jó minőségűre kalibrálni a készítők és nem működnek megfelelően.
Ez is többször ki lett tárgyalva már itt, valószínűleg megéri a felárat a gyári.


Én már lemondtam az utángyártott sz*rokról, mert amit eddig cseréltem, azt most egy éven belül cserélhetem újra. Csak a gyárit érdemes betenni mindenből futómű alkatrészeket leszámítva, mert ott a Lemförder, Boge, Sachs még hozza a szintet. :franko: Fékből meg esetleg ATE, bár az sem a régi már.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2018.05.17. 22:14 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2015.08.14. 17:10
Hozzászólások: 47
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok.

Olajcserekor szeretném hűtővizet is cserélni BMW-ben E39 530d. Viszont nem tudom mit is kéne pontosan fagyálló szempontjából.

Elvileg G11 való bele szerintem mivel vasblokkos, meg keresők is ezt dobják ki 99%ban. Például: Febi zöld G11 [link]
Jelenleg ilyen barnás zöldes van benne ami szerintem zöld volt fénykorában.

Még olyan ha jól láttam leengedni, hűtő aljában levő csappal lehet ugye? Gondolom blokk oldalán is kell lenni valahol leengedőnek vagy hűtőn keresztül lejön onnan is?

Előre is köszönöm :)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2018.05.17. 23:04 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
erikk93 írta:
Sziasztok.

Olajcserekor szeretném hűtővizet is cserélni BMW-ben E39 530d. Viszont nem tudom mit is kéne pontosan fagyálló szempontjából.

Elvileg G11 való bele szerintem mivel vasblokkos, meg keresők is ezt dobják ki 99%ban. Például: Febi zöld G11 [link]
Jelenleg ilyen barnás zöldes van benne ami szerintem zöld volt fénykorában.

Még olyan ha jól láttam leengedni, hűtő aljában levő csappal lehet ugye? Gondolom blokk oldalán is kell lenni valahol leengedőnek vagy hűtőn keresztül lejön onnan is?

Előre is köszönöm :)

Azért barnás-zöldes mert fel lett öntve egy kis rózsaszínnel a kékeszöld. A turbó mellett van a blokkból leengedő csavar, a blokkból ott jön le. A többi a piros csapon a hűtőn. Febi jó bele, de a gyári a legjobb. Az nem eszi szét a műanyagokat. 3300ft egy 1.5 literes, 1:1-ben keverve is -40 fokos.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2018.08.22. 18:46 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018.07.07. 18:42
Hozzászólások: 16
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok. Az lenne a gondom bajom illetve kérdésem,hogy egy v8(535i 1998) blokknál normális az hogy 15 perc jaratasnal egyhelyben beáll a vízhőfok mutato középre es ha megjáratjuk picit akkor se megy feljebb a mutató.Ez normalis illetve nem normális? További szép napot.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2018.08.23. 14:24 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Petikrém írta:
Sziasztok. Az lenne a gondom bajom illetve kérdésem,hogy egy v8(535i 1998) blokknál normális az hogy 15 perc jaratasnal egyhelyben beáll a vízhőfok mutato középre es ha megjáratjuk picit akkor se megy feljebb a mutató.Ez normalis illetve nem normális? További szép napot.

Hát ez bizony teljesen normális jelenség.
:neutral:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2018.08.24. 11:39 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018.07.07. 18:42
Hozzászólások: 16
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok .Olyan kérdésem lenne hogy hogyan is zajlik egy hűtővíz csere v8- nál illetve a hűtőrendszer légtelenítések mentét valaki letudja írni pontosan meg, milyen fagyállót érdemes hasznalni?( gyári, egyébb márkák)? Előre is köszönöm. További szép napot!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2018.08.24. 11:44 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 537
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 83 alkalommal
Kapott köszik: 94 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Petikrém írta:
Sziasztok. Az lenne a gondom bajom illetve kérdésem,hogy egy v8(535i 1998) blokknál normális az hogy 15 perc jaratasnal egyhelyben beáll a vízhőfok mutato középre es ha megjáratjuk picit akkor se megy feljebb a mutató.Ez normalis illetve nem normális? További szép napot.


Érdesmes lenne azért titkosban is kiíratni a hőmérsékletet, valamint egy hőmérővel valós hőmérsékletet mérni.

Az enyémben 82 foknál már függőleges a mutató, 98 foknál se mozdult tovább.

Off autóban láttam olyat hogy 60 foknál függőleges a vízhőfok mutató... :facepalm:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2018.08.24. 12:26 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018.07.07. 18:42
Hozzászólások: 16
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
Petikrém írta:
Sziasztok. Az lenne a gondom bajom illetve kérdésem,hogy egy v8(535i 1998) blokknál normális az hogy 15 perc jaratasnal egyhelyben beáll a vízhőfok mutato középre es ha megjáratjuk picit akkor se megy feljebb a mutató.Ez normalis illetve nem normális? További szép napot.


Érdesmes lenne azért titkosban is kiíratni a hőmérsékletet, valamint egy hőmérővel valós hőmérsékletet mérni.

Az enyémben 82 foknál már függőleges a mutató, 98 foknál se mozdult tovább.

Off autóban láttam olyat hogy 60 foknál függőleges a vízhőfok mutató... :facepalm:

És azt hogy tudom megnézni? Előre is köszi.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2018.08.24. 14:55 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Petikrém írta:
attila94 írta:
Petikrém írta:
Sziasztok. Az lenne a gondom bajom illetve kérdésem,hogy egy v8(535i 1998) blokknál normális az hogy 15 perc jaratasnal egyhelyben beáll a vízhőfok mutato középre es ha megjáratjuk picit akkor se megy feljebb a mutató.Ez normalis illetve nem normális? További szép napot.


Érdesmes lenne azért titkosban is kiíratni a hőmérsékletet, valamint egy hőmérővel valós hőmérsékletet mérni.

Az enyémben 82 foknál már függőleges a mutató, 98 foknál se mozdult tovább.

Off autóban láttam olyat hogy 60 foknál függőleges a vízhőfok mutató... :facepalm:

És azt hogy tudom megnézni? Előre is köszi.


Normális, 20 éves autóknál is már mind oda van szoftveresen tapasztva. A saját magad megnyugtatásának érdekében ellenőrizd egy infra hőmérővel, nagyságrendileg 4-5 ezer forintért lehet kapni. Rámérsz vele a blokk különböző pontjaira, hűtőre, vízcsövekre és kiderül az igazság vagy még diaggal tudod ugyan ezt megtenni.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: Petikrém
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2019.06.15. 12:56 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.09.02. 23:36
Hozzászólások: 6
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530D
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok,

Egy 530D esetén meddig mehet fel a hőfok ? most jöttem haza autópályán, ugye dimbes-dombos aztán 110 fokig felment az autó :/ androidos navi már villogott, hogy túl forró, levettem a légkondit + csökkentettem a sebességen, aztán visszament 100 fok köré. (vízszint rendben van)
Ez a 100-110 fok nem sok egy kicsit ? Már éreztem az autón is, hogy jóval lomhább mint amikor 90 fok környékén van.
Persze a hőfok jelző meg sem mozdult az óracsoporton, középen állt végig :/
Ha van valakinek tippje szivesen fogadom :)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2019.06.15. 23:17 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.09.02. 23:36
Hozzászólások: 6
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530D
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Szuperkacsa írta:
Sziasztok,

Egy 530D esetén meddig mehet fel a hőfok ? most jöttem haza autópályán, ugye dimbes-dombos aztán 110 fokig felment az autó :/ androidos navi már villogott, hogy túl forró, levettem a légkondit + csökkentettem a sebességen, aztán visszament 100 fok köré. (vízszint rendben van)
Ez a 100-110 fok nem sok egy kicsit ? Már éreztem az autón is, hogy jóval lomhább mint amikor 90 fok környékén van.
Persze a hőfok jelző meg sem mozdult az óracsoporton, középen állt végig :/
Ha van valakinek tippje szivesen fogadom :)


Na, egy hűtőtakarítás megoldotta a dolgot :) közé elég szépen be tudnak ékelődni a bogarak :)
Köszönöm a tippet Nagy Sándornak !


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Szuperkacsa az itt látható tagok köszönték meg: NagySándor
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2019.08.13. 15:23 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2019.08.07. 23:01
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Somogy
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54
Évjárata: 2002
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!
Új vagyok még itt a fórumon, és elnézést, ha olyat kérdezek ami már ‘lerágott csont’ de úgy hallottam-olvastam, hogy E39-M54 motorblokkon, vagy hengerfejen létezik egy (vagy több) olyan csavar, amit kitekerve lefolyik vagy leengedhető a mögötte lévő hűtővíz, ami esetleg tartalmazhat némi összegyűlt üledéket is, ami befolyásolhatja a víz szabad áramlását, és persze amit célszerű lenne kitisztítani...
Hűtőrendszer felújítás előtt állok (525iA 2002.) és megkísérelném ezt a fajta tisztítást is elvégezni ha nem túl bonyolult és esetleg a motort a helyén hagyva hozzáférhető helyen is van...
A válaszokat előre is köszönöm!
Egy másik topicban is feltettem ezt a kérdést, de azthiszem ebben lesz helye a kérdésemnek...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2019.08.14. 11:46 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Kari75 írta:
Sziasztok!
Új vagyok még itt a fórumon, és elnézést, ha olyat kérdezek ami már ‘lerágott csont’ de úgy hallottam-olvastam, hogy E39-M54 motorblokkon, vagy hengerfejen létezik egy (vagy több) olyan csavar, amit kitekerve lefolyik vagy leengedhető a mögötte lévő hűtővíz, ami esetleg tartalmazhat némi összegyűlt üledéket is, ami befolyásolhatja a víz szabad áramlását, és persze amit célszerű lenne kitisztítani...
Hűtőrendszer felújítás előtt állok (525iA 2002.) és megkísérelném ezt a fajta tisztítást is elvégezni ha nem túl bonyolult és esetleg a motort a helyén hagyva hozzáférhető helyen is van...
A válaszokat előre is köszönöm!
Egy másik topicban is feltettem ezt a kérdést, de azthiszem ebben lesz helye a kérdésemnek...

Van valami apropója ezen beavatkozás szükségességének?
Nem tudom, hogy érdemes-e ennyire belemélyülni.
Ha a vízpumpát kiemeled, akkor szokott még kijönni bőven víz.
A blokk kipufogó felőli oldalán van egy hűtővíz csavar, itt a 4-es:
RealOEM

Itt meg a lambda mögött látható:
Kép

Nem kizárt, hogy szinte semmi nem fog lejönni rajta, ha már le van eresztve a hűtőközeg.
Kompresszorral szokták még átfújni, ha jobban ki akarják szedni az összes folyadékot a blokkból.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2019.08.15. 18:53 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 537
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 83 alkalommal
Kapott köszik: 94 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
Kari75 írta:
Sziasztok!
Új vagyok még itt a fórumon, és elnézést, ha olyat kérdezek ami már ‘lerágott csont’ de úgy hallottam-olvastam, hogy E39-M54 motorblokkon, vagy hengerfejen létezik egy (vagy több) olyan csavar, amit kitekerve lefolyik vagy leengedhető a mögötte lévő hűtővíz, ami esetleg tartalmazhat némi összegyűlt üledéket is, ami befolyásolhatja a víz szabad áramlását, és persze amit célszerű lenne kitisztítani...
Hűtőrendszer felújítás előtt állok (525iA 2002.) és megkísérelném ezt a fajta tisztítást is elvégezni ha nem túl bonyolult és esetleg a motort a helyén hagyva hozzáférhető helyen is van...
A válaszokat előre is köszönöm!
Egy másik topicban is feltettem ezt a kérdést, de azthiszem ebben lesz helye a kérdésemnek...

Van valami apropója ezen beavatkozás szükségességének?
Nem tudom, hogy érdemes-e ennyire belemélyülni.
Ha a vízpumpát kiemeled, akkor szokott még kijönni bőven víz.
A blokk kipufogó felőli oldalán van egy hűtővíz csavar, itt a 4-es:
RealOEM

Itt meg a lambda mögött látható:
Kép

Nem kizárt, hogy szinte semmi nem fog lejönni rajta, ha már le van eresztve a hűtőközeg.
Kompresszorral szokták még átfújni, ha jobban ki akarják szedni az összes folyadékot a blokkból.


Szerintem nem érdemes kockáztatni ennyi idős autónál az alublokkból kitekerni egy acél csavart.

Ha most szemmel láthatóan valami gáz van akkor cseréld le mondjuk 1-2000 km múlva. Ha ismeretlen az autó előélete akkor 1 év múlva cseréld le a 3-4 helyett addigra az új hűtőközeg felveszi a szennyeződéseket és utána tisztának mondható.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HűtÅ‘viz
HozzászólásElküldve: 2019.08.15. 20:25 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2019.08.07. 23:01
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Somogy
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54
Évjárata: 2002
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
Kari75 írta:
Sziasztok!
Új vagyok még itt a fórumon, és elnézést, ha olyat kérdezek ami már ‘lerágott csont’ de úgy hallottam-olvastam, hogy E39-M54 motorblokkon, vagy hengerfejen létezik egy (vagy több) olyan csavar, amit kitekerve lefolyik vagy leengedhető a mögötte lévő hűtővíz, ami esetleg tartalmazhat némi összegyűlt üledéket is, ami befolyásolhatja a víz szabad áramlását, és persze amit célszerű lenne kitisztítani...
Hűtőrendszer felújítás előtt állok (525iA 2002.) és megkísérelném ezt a fajta tisztítást is elvégezni ha nem túl bonyolult és esetleg a motort a helyén hagyva hozzáférhető helyen is van...
A válaszokat előre is köszönöm!
Egy másik topicban is feltettem ezt a kérdést, de azthiszem ebben lesz helye a kérdésemnek...

Van valami apropója ezen beavatkozás szükségességének?
Nem tudom, hogy érdemes-e ennyire belemélyülni.
Ha a vízpumpát kiemeled, akkor szokott még kijönni bőven víz.
A blokk kipufogó felőli oldalán van egy hűtővíz csavar, itt a 4-es:
RealOEM

Itt meg a lambda mögött látható:
Kép

Nem kizárt, hogy szinte semmi nem fog lejönni rajta, ha már le van eresztve a hűtőközeg.
Kompresszorral szokták még átfújni, ha jobban ki akarják szedni az összes folyadékot a blokkból.


Szia!
Köszi a választ...
Alapvetően ilyen mélységében nem indokolt a beavatkozás, csak mivel alaposan szeretem körüljárni a dolgokat, és inkább tájékozódok előbb, mielőtt hûlyeséget csinálnék, gondoltam rákérdezek...
Eredendően egy termosztátcsere az ok, amiért a hűtőrendszert piszkálnám, mert a gyanúm szerint vagy nyitva maradt, vagy simán letört a házról, és és nem funkcionál, mert egy hűvősebb napon, egy balcsi oda-visszán visszahűl egyenletes tempónál majdnem a kék utáni fehér vonalig....illetve néha megállás után erzek a motortérben egy kis fagyállószagú gőzszerű szagot...de nm látszik sehol szivárgás, mert valószínű, hogy el is párolog mielőtt folyásnyoma lenne se alulról, sem felülről....de gondoltam ha már úgy is arra van dolog, akkor vízpumpa, hosszbordás szíj, viszkó, és néhány vícső cserét is beiktatnék, egy ventillátor keret, és egy komplett hűtőcserével együtt, ha kibontva nem tetszik küllemre....
Szóval ezért jutott eszembe, ha javára válna a mototrnak, akkor azt a csavart is kitekerném, de így, hogy nem feltétlen javallott, nem hiszem hogy bántanám...
Szóval mégegyszer köszönöm a választ...esetleg ha bárkinek lenne tippje, ötlete ezzel a művelettel kapcsolatban, akkor minden építő jellegű tanácsot szívesen fogadnék...köszönöm...!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1462 hozzászólás ]  Oldal ElÅ‘zÅ‘  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74  KövetkezÅ‘

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator