Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

2007.03.12. 20:50

dcs73 írta:Ismereteim szerint egy autóbann egy termosztát van! Én azt nemvitatom hogy van valami másik hőfok szabályzós téma , ami nemengedi a túlmelegedést!!!! Értelmét nemlátom ennek a 2ét termosztátos dolognak!! De tényleg ha valaki tudja hogy hogyis van ez akkor írjátok le légyszi mert nagyon érdekelne!!!! De szakmai szempontból!! Mert ugye egy termosztát kinyit ha elérei a víz azt a hőfokot a mi a trmosztát hőfoka,és kiengedi a vizet a hűtöre!!! mert addig csak a motoronn cirkulál, utánna pedig a keresztmetszet csökkenésel ill növelésel szabájozza a víz höfokot !!! De lehet ho nemjól tudom :oops:


Van másik termosztát is az autóban, de az az EGR szelep működését segíti. Ennek a termosztátnak a motor hűtéséhez nincs köze.

A képen a 13-as alkatrész.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

Sajnos nekem volt szerencsém hozzá mert elrepedt a háza. Elég kellemetlen, amikor elfolyik a hűtővíz miatta és ráadásul a szervízek sem nagyon tartanak raktáron. Nem ismerem az EGR szelep működését, de állítólag a kipufógógáz tisztaságát befolyásolja. Az ára ennek sem vészes 10.000,-ft körül van.

2007.03.12. 22:13

Na igenn ez a fő mondat hogy a hűtéshez nincs köze!!!! tehát akkor az nem termosztát !! ezt a képet már néztem énis sokszor, és az hogy a víz rendszerbenn van az nem vitás de ez nem termosztát!!!!Az EGR szelep a kipufogó gázt vezeti vissza a szivó csonkba hogy a motor mindjárt meleg levegöt szivjon!!!!Ja még annyi hogy a képen is látszik hogy semijen vízcső nemmegy rá arra a"termosztátra" ami a szelepet vezérli!!! Tehát a motor hűtéséhez nincs köze!!!!!

2007.03.12. 23:03

dcs73 írta:Na igenn ez a fő mondat hogy a hűtéshez nincs köze!!!! tehát akkor az nem termosztát !! ezt a képet már néztem énis sokszor, és az hogy a víz rendszerbenn van az nem vitás de ez nem termosztát!!!!Az EGR szelep a kipufogó gázt vezeti vissza a szivó csonkba hogy a motor mindjárt meleg levegöt szivjon!!!!Ja még annyi hogy a képen is látszik hogy semijen vízcső nemmegy rá arra a"termosztátra" ami a szelepet vezérli!!! Tehát a motor hűtéséhez nincs köze!!!!!
Szerintem tévedsz!
Az EGR szelepnek nem az a feladata hogy meleg levegőt szivjon a motor :!: Hanem környezetvédelmi szempontból van jelentősége,hogy kiseb legyen a környezet szenyezés!
Nem véletlenül kötikle egyes emberek és ledugózák a csonkot :(

2007.03.12. 23:43

dcs73 írta:Na igenn ez a fő mondat hogy a hűtéshez nincs köze!!!! tehát akkor az nem termosztát !! ezt a képet már néztem énis sokszor, és az hogy a víz rendszerbenn van az nem vitás de ez nem termosztát!!!!Az EGR szelep a kipufogó gázt vezeti vissza a szivó csonkba hogy a motor mindjárt meleg levegöt szivjon!!!!Ja még annyi hogy a képen is látszik hogy semijen vízcső nemmegy rá arra a"termosztátra" ami a szelepet vezérli!!! Tehát a motor hűtéséhez nincs köze!!!!!


a hűtéshez van köze, mert sokaknak ennek hibája miatt hült vissza télen a dízeljük, és a csere tökéletesen orvosolta a problémát. azt hiszem bmwpower tök jól elmagyarázta annak idején, mit is csinál ez a szelep - legalábbis akkor úgy tünt, értem :wink:

adminhez csatlakozva: ha jól tudom azért vezetik vissza a kipufogógázt, hogy az NOx tartalom csökkenjen a kibocsátott gázban (ha minden igaz ezt azzal érik el, hogy az oxigéntartalmat csökkentik a keverékben - de lehet, hogy ez tök nagy hülyeség, majd a szakértő urak megcáfolnak, ha nem így van...)

2007.03.12. 23:47

admin írta:
dcs73 írta:Na igenn ez a fő mondat hogy a hűtéshez nincs köze!!!! tehát akkor az nem termosztát !! ezt a képet már néztem énis sokszor, és az hogy a víz rendszerbenn van az nem vitás de ez nem termosztát!!!!Az EGR szelep a kipufogó gázt vezeti vissza a szivó csonkba hogy a motor mindjárt meleg levegöt szivjon!!!!Ja még annyi hogy a képen is látszik hogy semijen vízcső nemmegy rá arra a"termosztátra" ami a szelepet vezérli!!! Tehát a motor hűtéséhez nincs köze!!!!!
Szerintem tévedsz!
Az EGR szelepnek nem az a feladata hogy meleg levegőt szivjon a motor :!: Hanem környezetvédelmi szempontból van jelentősége,hogy kiseb legyen a környezet szenyezés!
Nem véletlenül kötikle egyes emberek és ledugózák a csonkot :(


Ez így egyre izgalmasabb! Holnap ennek is utána járok!
KONKRÉTAN mind a két dolognak!
Beszámolok róla! :roll: :?

2007.03.13. 00:05

Az EGR szelepnek szerintem a hűtéshez nincs köze de lehet hogy tévedek :!: Viszont a környezet szenyezéses dolog az oké :idea: Kössz kbhont a beszámolót :D előre is :!:

2007.03.13. 12:47

dcs73 írta:Az EGR szelepnek szerintem a hűtéshez nincs köze de lehet hogy tévedek :!:


magának az EGR (vagy németesen AGR) szelepnek valóban nincs köze a hűtéshez, de azon a környéken van egy termosztát is. annak meg van. valami olyasmi a helyzet, hogy azt a környéket is behálózták vízvezetékekkel, és azt szabályozza ez a második termosztát.

2007.03.13. 13:27

Itt a megoldás az AGR működésére:
http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasr%C3%BCckf%C3%BChrung

Ugyanez angolul:

http://en.wikipedia.org/wiki/EGR

Nagyjából jól sejtettem a működés elvét.

2007.04.10. 21:26

efer írta:Itt a megoldás az AGR működésére:
http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasr%C3%BCckf%C3%BChrung

Ugyanez angolul:

http://en.wikipedia.org/wiki/EGR

Nagyjából jól sejtettem a működés elvét.


EGR: Amit én megtudtam róla, mikor diagra tették a gépet:
Az alap a kipfogógáz újra elégetése, az nitrogén-oxidok csökkentése részirű! Ez benzineseknél 5-10%, dízelnél 25-50%. Láttam a gépen, a légtömegmérőt, alapjárat 298 nem tudom mi ez egység, lepadlózta 500 és után gyorsan vissza 190 majdnem 150 re ahogy nyitott a szelep és engedte rá a gázt. Valami vákuumos izé vezérli a szelepet, különböző adatok alapján. Lehúzod, hibaüzi de semmi több és jobban megy, nehezebben melegszik be, mert csak hideg levegőt kap, amitől viszont jobb a hengerek töltése. Vissza dugta a szaki, azóta nem olyan "hirtelen" a drágám de a töredék idő alatt bemelegszik, mert meleget szív be. De ettől nem hiszem, hogy visszahűl menet közben. Nekem középen áll a mutató, mint a cövek. Na gondoltam leírom!

2007.04.11. 08:07

Sziasztok,

nekem az autóm (528i) nagyon lassan melegszik, városban 75-80 foknál nem megy feljebb, és a mutató is egy hajszállal a közép alatt van akármit is csinálok. Holnap viszem emiatt az autót szervízbe. Gondolom termosztátcsere. Szerintetek?
Üdv

2007.04.11. 08:34

Morello írta:Sziasztok,

nekem az autóm (528i) nagyon lassan melegszik, városban 75-80 foknál nem megy feljebb, és a mutató is egy hajszállal a közép alatt van akármit is csinálok. Holnap viszem emiatt az autót szervízbe. Gondolom termosztátcsere. Szerintetek?
Üdv


Igen ! Valószínű ez lesz a baj!

2008.01.03. 15:11

Azt hadd kérdezzem meg, hogy a board 7.0-ás titkos kódja a pillanatnyi, az átlag, vagy az utolsó használat hőfokát mutatja?

Köszi,

Labi

2008.01.03. 15:34

Labi írta:Azt hadd kérdezzem meg, hogy a board 7.0-ás titkos kódja a pillanatnyi, az átlag, vagy az utolsó használat hőfokát mutatja?

Köszi,

Labi


Tudtommal pillanatnyit mutatja!

2008.01.03. 17:16

Labi írta:Azt hadd kérdezzem meg, hogy a board 7.0-ás titkos kódja a pillanatnyi, az átlag, vagy az utolsó használat hőfokát mutatja?

Köszi,

Labi


Pillanatnyit mutatja, mostanában elég gyakran figyelem. 11.-én cseréltetem is a termosztátot.
Beindítod az autót, kirakod a 7-es menüt és láthatod, hogy lassan melegszik a víz, aztán ha nyomod sztrádán megfigyelheted, hogy visszahül 69-70C-re. Feltéve, hogy szar a termosztátod :lol:

2008.01.03. 17:21

Jut eszembe, az EGR termosztát hibájának mik a tünetei? Elfolyik a víz és pont ott vagy vannak kevésbé durva előjelei is? Csak mert feleslegesen nem szívesen cserélek ki valami jót valami rossz helyett.

2008.01.03. 19:10

Att530d írta:
Labi írta:Azt hadd kérdezzem meg, hogy a board 7.0-ás titkos kódja a pillanatnyi, az átlag, vagy az utolsó használat hőfokát mutatja?

Köszi,

Labi


Pillanatnyit mutatja, mostanában elég gyakran figyelem. 11.-én cseréltetem is a termosztátot.
Beindítod az autót, kirakod a 7-es menüt és láthatod, hogy lassan melegszik a víz, aztán ha nyomod sztrádán megfigyelheted, hogy visszahül 69-70C-re. Feltéve, hogy szar a termosztátod :lol:


Igen valóban, a pillanatnyi hőt mutatja. Nekem gyönyörűen beáll 100 és 105 közé. Mondjuk két hónapos a termosztátom, csak ki akartam próbálni. :twisted:

2008.01.03. 21:15

Att530d írta:Jut eszembe, az EGR termosztát hibájának mik a tünetei? Elfolyik a víz és pont ott vagy vannak kevésbé durva előjelei is? Csak mert feleslegesen nem szívesen cserélek ki valami jót valami rossz helyett.


Nem víz nemfolyik el, de az a szar hogy nemnagyon tudod megállapitani hogy mejik a rosz :evil: én ugyjártam hogy kicseréltem a rendest ,volt 1 -10 fok és 70-80 as tempónál néztem a 7.0 ás menüt és 55-60 fokra vissza hült aszthittem megörülök :!: Utána EGR termosztát csere és most mindegy mijen hidegvan 6-7 km és meleg a motor :!: Mondjuk aszt tudni kell hogy mikor a mutató beáll középre elösször akkor kb 75 fok a motor ,és utána megy fel kb 92-95 re de a mutató ugyan úgy ottvan középen :!:

2008.01.03. 21:57

Nekem BMW 520D-m van. A vízem nagyon nehezen melegszik fel. 6-7km városi járás után még csak éppen negyednél áll a mutatóm, vagy még addig sem főleg amióta ezek a mínuszok vannak. Kicseréltem a termosztátot és semmi változás. Már kezdtem belenyugodni, hogy ez egy nehezen felmelegedő motor amíg bele nem olvastam ebbe a fórumba. Nos ha jól értelmezem akkor most ki kell cserélnem az EGR szelepnél lévő termosztátot?

2008.01.03. 22:31

Pofa írta:Nekem BMW 520D-m van. A vízem nagyon nehezen melegszik fel. 6-7km városi járás után még csak éppen negyednél áll a mutatóm, vagy még addig sem főleg amióta ezek a mínuszok vannak. Kicseréltem a termosztátot és semmi változás. Már kezdtem belenyugodni, hogy ez egy nehezen felmelegedő motor amíg bele nem olvastam ebbe a fórumba. Nos ha jól értelmezem akkor most ki kell cserélnem az EGR szelepnél lévő termosztátot?

Szia,

én úgytudom, hogy csak 30d motorknál van EGR szelepnél lévő termosztát...Vagyis valami ilyesmit olvastam. /Nem értem én sem a dolgot mert elvileg a 25d is M57-es motor ugyanúgy mint a 30d, de a 25d-be sincsen. Legalább ha elromlik nem kell cserélnem! :lol: /

2008.01.03. 23:05

Pofa írta:Nekem BMW 520D-m van. A vízem nagyon nehezen melegszik fel. 6-7km városi járás után még csak éppen negyednél áll a mutatóm, vagy még addig sem főleg amióta ezek a mínuszok vannak. Kicseréltem a termosztátot és semmi változás. Már kezdtem belenyugodni, hogy ez egy nehezen felmelegedő motor amíg bele nem olvastam ebbe a fórumba. Nos ha jól értelmezem akkor most ki kell cserélnem az EGR szelepnél lévő termosztátot?

Nem biztos hogy termosztát!Nekem is 20D-m van és nekem is nehezen melegszik mert a kiegészítő kályhánál a segéd víz szivattyú nem megy legalábbis modik szerint.Még mielőtt neki esnél a termosztátnak érdemes lenne egy hiba tárolló olvasás.
Hozzászólás küldése

VigLink badge