2007.03.12. 20:50
dcs73 írta:Ismereteim szerint egy autóbann egy termosztát van! Én azt nemvitatom hogy van valami másik hőfok szabályzós téma , ami nemengedi a túlmelegedést!!!! Értelmét nemlátom ennek a 2ét termosztátos dolognak!! De tényleg ha valaki tudja hogy hogyis van ez akkor írjátok le légyszi mert nagyon érdekelne!!!! De szakmai szempontból!! Mert ugye egy termosztát kinyit ha elérei a víz azt a hőfokot a mi a trmosztát hőfoka,és kiengedi a vizet a hűtöre!!! mert addig csak a motoronn cirkulál, utánna pedig a keresztmetszet csökkenésel ill növelésel szabájozza a víz höfokot !!! De lehet ho nemjól tudom
2007.03.12. 22:13
2007.03.12. 23:03
Szerintem tévedsz!dcs73 írta:Na igenn ez a fő mondat hogy a hűtéshez nincs köze!!!! tehát akkor az nem termosztát !! ezt a képet már néztem énis sokszor, és az hogy a víz rendszerbenn van az nem vitás de ez nem termosztát!!!!Az EGR szelep a kipufogó gázt vezeti vissza a szivó csonkba hogy a motor mindjárt meleg levegöt szivjon!!!!Ja még annyi hogy a képen is látszik hogy semijen vízcső nemmegy rá arra a"termosztátra" ami a szelepet vezérli!!! Tehát a motor hűtéséhez nincs köze!!!!!
2007.03.12. 23:43
dcs73 írta:Na igenn ez a fő mondat hogy a hűtéshez nincs köze!!!! tehát akkor az nem termosztát !! ezt a képet már néztem énis sokszor, és az hogy a víz rendszerbenn van az nem vitás de ez nem termosztát!!!!Az EGR szelep a kipufogó gázt vezeti vissza a szivó csonkba hogy a motor mindjárt meleg levegöt szivjon!!!!Ja még annyi hogy a képen is látszik hogy semijen vízcső nemmegy rá arra a"termosztátra" ami a szelepet vezérli!!! Tehát a motor hűtéséhez nincs köze!!!!!
2007.03.12. 23:47
admin írta:Szerintem tévedsz!dcs73 írta:Na igenn ez a fő mondat hogy a hűtéshez nincs köze!!!! tehát akkor az nem termosztát !! ezt a képet már néztem énis sokszor, és az hogy a víz rendszerbenn van az nem vitás de ez nem termosztát!!!!Az EGR szelep a kipufogó gázt vezeti vissza a szivó csonkba hogy a motor mindjárt meleg levegöt szivjon!!!!Ja még annyi hogy a képen is látszik hogy semijen vízcső nemmegy rá arra a"termosztátra" ami a szelepet vezérli!!! Tehát a motor hűtéséhez nincs köze!!!!!
Az EGR szelepnek nem az a feladata hogy meleg levegőt szivjon a motor Hanem környezetvédelmi szempontból van jelentősége,hogy kiseb legyen a környezet szenyezés!
Nem véletlenül kötikle egyes emberek és ledugózák a csonkot
2007.03.13. 00:05
2007.03.13. 12:47
dcs73 írta:Az EGR szelepnek szerintem a hűtéshez nincs köze de lehet hogy tévedek
2007.03.13. 13:27
2007.04.10. 21:26
efer írta:Itt a megoldás az AGR működésére:
http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasr%C3%BCckf%C3%BChrung
Ugyanez angolul:
http://en.wikipedia.org/wiki/EGR
Nagyjából jól sejtettem a működés elvét.
2007.04.11. 08:07
2007.04.11. 08:34
Morello írta:Sziasztok,
nekem az autóm (528i) nagyon lassan melegszik, városban 75-80 foknál nem megy feljebb, és a mutató is egy hajszállal a közép alatt van akármit is csinálok. Holnap viszem emiatt az autót szervízbe. Gondolom termosztátcsere. Szerintetek?
Üdv
2008.01.03. 15:11
2008.01.03. 15:34
Labi írta:Azt hadd kérdezzem meg, hogy a board 7.0-ás titkos kódja a pillanatnyi, az átlag, vagy az utolsó használat hőfokát mutatja?
Köszi,
Labi
2008.01.03. 17:16
Labi írta:Azt hadd kérdezzem meg, hogy a board 7.0-ás titkos kódja a pillanatnyi, az átlag, vagy az utolsó használat hőfokát mutatja?
Köszi,
Labi
2008.01.03. 17:21
2008.01.03. 19:10
Att530d írta:Labi írta:Azt hadd kérdezzem meg, hogy a board 7.0-ás titkos kódja a pillanatnyi, az átlag, vagy az utolsó használat hőfokát mutatja?
Köszi,
Labi
Pillanatnyit mutatja, mostanában elég gyakran figyelem. 11.-én cseréltetem is a termosztátot.
Beindítod az autót, kirakod a 7-es menüt és láthatod, hogy lassan melegszik a víz, aztán ha nyomod sztrádán megfigyelheted, hogy visszahül 69-70C-re. Feltéve, hogy szar a termosztátod
2008.01.03. 21:15
Att530d írta:Jut eszembe, az EGR termosztát hibájának mik a tünetei? Elfolyik a víz és pont ott vagy vannak kevésbé durva előjelei is? Csak mert feleslegesen nem szívesen cserélek ki valami jót valami rossz helyett.
2008.01.03. 21:57
2008.01.03. 22:31
Pofa írta:Nekem BMW 520D-m van. A vízem nagyon nehezen melegszik fel. 6-7km városi járás után még csak éppen negyednél áll a mutatóm, vagy még addig sem főleg amióta ezek a mínuszok vannak. Kicseréltem a termosztátot és semmi változás. Már kezdtem belenyugodni, hogy ez egy nehezen felmelegedő motor amíg bele nem olvastam ebbe a fórumba. Nos ha jól értelmezem akkor most ki kell cserélnem az EGR szelepnél lévő termosztátot?
2008.01.03. 23:05
Pofa írta:Nekem BMW 520D-m van. A vízem nagyon nehezen melegszik fel. 6-7km városi járás után még csak éppen negyednél áll a mutatóm, vagy még addig sem főleg amióta ezek a mínuszok vannak. Kicseréltem a termosztátot és semmi változás. Már kezdtem belenyugodni, hogy ez egy nehezen felmelegedő motor amíg bele nem olvastam ebbe a fórumba. Nos ha jól értelmezem akkor most ki kell cserélnem az EGR szelepnél lévő termosztátot?