* *
Pontos idő: 2024.05.14. 21:52

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 354 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 18  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2011.05.26. 22:03 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.05. 00:00
Hozzászólások: 360
Tartózkodási hely: Warrington - GB
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E92
Motor tipusa: M57TU2D30
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
muhaati írta:
MPowerPH írta:
Sziasztok!

Ma elég kellemetlen napom volt. Ugyanis Kaposvárra igyekeztem, úgy 110km után azt vettem észre, hogy a hőmérséklet mutatója hirtelen elkezd emelkedni, mire pislogtam kettőt már a pirosban volt. 50 -nél jelentkezett a probléma. Azonnal motor leállít, majd szépen lehúzódtam. Nézem, víz nem jött ki. Aztán gyújtás, továbbra is a pirosban van, venti nem megy. Aztán fűtés maxra bekapcs, gyorsan bementem a városba. Így szépen tartotta középen a mutatót. Majd dolgom végeztével elindultam haza, autót addig hűtöttem álló helyzetben is. Sajnos ahogy kinyomtam a fűtést, egy 10s -en belül elkezdett emelkedni ismét. Így fűtéssel, és lehúzott ablakokkal jöttem haza. Még pont megcsíptem a helyi szerelőt, meg is nézte. Azt mondja termosztát, a felső cső forró volt, az alsó csak éppen melegecske.
Persze közben telefonálgattam. Már a végén azt mondták, hogy a motor forralja a vizet, hívjak trélert. Hűtővizet néztem még ott amikor már eléggé visszahűlt, elvileg az se ott van ahol kéne neki. Szerintetek mi lehet a probléma? Így még valahogy felszenvedek vele Bp.-re, csak jó lenne tudni, hogy mi az amire számíthatok. :? Ahogy néztem a termosztát nem egy nagy tétel, 7000Ft körül láttam. Ha csak annyi baj lenne, akkor nyugodtabban aludhatnék.


"Azt mondja termosztát, a felső cső forró volt, az alsó csak éppen melegecske."
Leírásod alapján valóban termosztát lehet a fő bűnös. Ha egyáltalán nem nyit a termosztát, akkor a felső cső is hideg marad. Viszont ha "kicsit" nyit, akkor a felső már át tud melegedni, de nem tud megfordulni a víz a hűtőben.


Na, megvártam míg lehűl a víz, belenéztem a tartályba. Valami nem smakkol, az fix. A folyadék szint nem állapítható meg a tartályban, mintha az alján lenne valami, de csak találgatok. Van a kis szintmérő 'páka', az be van dőlve az oldalába, a vége a csonk alatt van bőven. Az tény, én ilyenekkel nem foglalkozok, szerelő feltölti, megcsinál minden ilyen alap dolgot, és én használom. Úgy néz ki lehet önállósodnom kell... Gondolom a vízszintnek nem így kellene állni. Jól olvastam, a páka csúcsának a betöltő csonkkal egy szinten kell lennie? (Tehát egy síkban kell hogy legyen a csúcsa, és a csonk teteje?)

Kérdés, hol a víz??? Az olajban nincs, legalábbis nem látom. Szvsz, hétfőn leengedem, aztán kiderül. Folyást nem láttam az autó alatt, és a motortérben sem. A kipufogóból nem jön semmi 'színes'. Teljesen tanácstalan vagyok.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2011.05.26. 22:06 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.09. 00:00
Hozzászólások: 2458
Adott köszi: 69 alkalommal
Kapott köszik: 109 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 525iA
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Ha túlmelegszik, simán kinyomhatja a vizet, én is jártam már így. Fél litert kellett utántölteni.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2011.05.26. 22:15 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.05. 00:00
Hozzászólások: 360
Tartózkodási hely: Warrington - GB
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E92
Motor tipusa: M57TU2D30
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
tibi666 írta:
Ha túlmelegszik, simán kinyomhatja a vizet, én is jártam már így. Fél litert kellett utántölteni.


Azt csak észrevenném. Meg nem engedtem túlmelegedni. Ahogy a pirosba lépett, leállítottam. Kiugrottam, és nyitottam a motorház fedelet. Semmi folyást nem láttam. Azt hiszem, holnap újra töltöm, megnézem úgy mit csinál. Termosztát csere bonyolult művelet? Ha már a szelepdekni tömítést megcsináltam, akkor talán ez is menne. :roll:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2011.05.26. 22:32 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.09. 00:00
Hozzászólások: 2458
Adott köszi: 69 alkalommal
Kapott köszik: 109 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 525iA
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
MPowerPH írta:
tibi666 írta:
Ha túlmelegszik, simán kinyomhatja a vizet, én is jártam már így. Fél litert kellett utántölteni.


Azt csak észrevenném. Meg nem engedtem túlmelegedni. Ahogy a pirosba lépett, leállítottam. Kiugrottam, és nyitottam a motorház fedelet. Semmi folyást nem láttam. Azt hiszem, holnap újra töltöm, megnézem úgy mit csinál. Termosztát csere bonyolult művelet? Ha már a szelepdekni tömítést megcsináltam, akkor talán ez is menne. :roll:



Én se vettem észre, csak miután lehűlt, akkor tűnt fel, hogy nincs elég víz benne.
Valamiből a szerelőknek is meg kell élni! :lol: Nézd meg a repair manualban, hogy mi a menete (nekem nincs az E39-hez, de a google biztos segít).


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2011.05.27. 06:28 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.09.03. 00:00
Hozzászólások: 2913
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Adott köszi: 58 alkalommal
Kapott köszik: 49 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528i
Évjárata: 1997
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
MPowerPH írta:
tibi666 írta:
Ha túlmelegszik, simán kinyomhatja a vizet, én is jártam már így. Fél litert kellett utántölteni.


Azt csak észrevenném. Meg nem engedtem túlmelegedni. Ahogy a pirosba lépett, leállítottam. Kiugrottam, és nyitottam a motorház fedelet. Semmi folyást nem láttam. Azt hiszem, holnap újra töltöm, megnézem úgy mit csinál. Termosztát csere bonyolult művelet? Ha már a szelepdekni tömítést megcsináltam, akkor talán ez is menne. :roll:

De ezek szerint nincs benne víz elég. Akkor csak elfőzte??!!

_________________
www.fuxtec.hu

Kép


???(?_?)???


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2011.05.27. 18:33 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.05. 00:00
Hozzászólások: 360
Tartózkodási hely: Warrington - GB
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E92
Motor tipusa: M57TU2D30
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
Na, kicsit kontárkodtam... Töltöttem bele vizet. Itt volt az első gond, a kis bója be van ragadva, próbáltam kihalászni, de lejjebb ment. Majdnem 2l belement. Eztán indításnál bekapcsolt az első venti, ami eddig az istenért sem akart megmozdulni, azért azt gondoltam ez viszko. Járattam, majd kupak fel. Néztem a hőmérsékleteket is. Álló helyzetben 104C -ig megy fel. Majd elindultam, lement 102-re. Kicsit húzatgattam 1-2 -ben, lement 99-100C-re. Aztán újra megálltam, járattam. 104C -ig visszamászott. Ezek milyen értékeknek számítanak? Előfordulhatott, hogy tegnap beakadt a termosztát, mára meg rendbe rázódott?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2011.05.27. 18:46 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2010.10.11. 00:00
Hozzászólások: 647
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 48 alkalommal
Kapott köszik: 17 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52(23i)
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
MPowerPH írta:
Na, kicsit kontárkodtam... Töltöttem bele vizet. Itt volt az első gond, a kis bója be van ragadva, próbáltam kihalászni, de lejjebb ment. Majdnem 2l belement. Eztán indításnál bekapcsolt az első venti, ami eddig az istenért sem akart megmozdulni, azért azt gondoltam ez viszko. Járattam, majd kupak fel. Néztem a hőmérsékleteket is. Álló helyzetben 104C -ig megy fel. Majd elindultam, lement 102-re. Kicsit húzatgattam 1-2 -ben, lement 99-100C-re. Aztán újra megálltam, járattam. 104C -ig visszamászott. Ezek milyen értékeknek számítanak? Előfordulhatott, hogy tegnap beakadt a termosztát, mára meg rendbe rázódott?


Szerintem ez nem termosztát hiba,inkább a kevés hűtővíz kavarta meg a dolgokat.
A 104C az sok még a 100 is.
90-1-2 körül kellene lennie,de mivel jelenleg levegős a rendszered ezért a magassabb érték.
Frankón le kell légteleníteni és akkor helyreáll a rend,aztán megkeresni,hogy hol megy el a hűtővized.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2011.05.27. 19:20 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.05. 00:00
Hozzászólások: 360
Tartózkodási hely: Warrington - GB
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E92
Motor tipusa: M57TU2D30
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
Gabii írta:
MPowerPH írta:
Na, kicsit kontárkodtam... Töltöttem bele vizet. Itt volt az első gond, a kis bója be van ragadva, próbáltam kihalászni, de lejjebb ment. Majdnem 2l belement. Eztán indításnál bekapcsolt az első venti, ami eddig az istenért sem akart megmozdulni, azért azt gondoltam ez viszko. Járattam, majd kupak fel. Néztem a hőmérsékleteket is. Álló helyzetben 104C -ig megy fel. Majd elindultam, lement 102-re. Kicsit húzatgattam 1-2 -ben, lement 99-100C-re. Aztán újra megálltam, járattam. 104C -ig visszamászott. Ezek milyen értékeknek számítanak? Előfordulhatott, hogy tegnap beakadt a termosztát, mára meg rendbe rázódott?


Szerintem ez nem termosztát hiba,inkább a kevés hűtővíz kavarta meg a dolgokat.
A 104C az sok még a 100 is.
90-1-2 körül kellene lennie,de mivel jelenleg levegős a rendszered ezért a magasabb érték.
Frankón le kell légteleníteni és akkor helyreáll a rend,aztán megkeresni,hogy hol megy el a hűtővized.


Úgyis viszem kedden olajcserére, majd megnézik. A bója is eltűnt, azt is meg kellene keresni. Meg leellenőrzik a termosztátot is.
Azért gyanakszom továbbra is arra, mert az egész dolgot hirtelen csinálta. 110km után 3s alatt középről pirosba ugrott. Szvsz, ez sem normális, attól függetlenül hogy alacsony volt a víz. Na meg azt sem tudhatom, hogy előtte is alacsony volt e a szint, vagy csak a kinyomta valahol tényleg, mikor túlmelegedett. Megeshet, hogy levegős, nem légtelenítettem. A víz a sapkánál pezsgett egy ideig, aztán abba hagyta. A légtelenítés pontos menetét hol találom meg?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2011.05.27. 19:45 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.04.02. 00:00
Hozzászólások: 7552
Tartózkodási hely: Magyarország
Adott köszi: 262 alkalommal
Kapott köszik: 314 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M73B54
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
MPowerPH írta:
Gabii írta:
MPowerPH írta:
Na, kicsit kontárkodtam... Töltöttem bele vizet. Itt volt az első gond, a kis bója be van ragadva, próbáltam kihalászni, de lejjebb ment. Majdnem 2l belement. Eztán indításnál bekapcsolt az első venti, ami eddig az istenért sem akart megmozdulni, azért azt gondoltam ez viszko. Járattam, majd kupak fel. Néztem a hőmérsékleteket is. Álló helyzetben 104C -ig megy fel. Majd elindultam, lement 102-re. Kicsit húzatgattam 1-2 -ben, lement 99-100C-re. Aztán újra megálltam, járattam. 104C -ig visszamászott. Ezek milyen értékeknek számítanak? Előfordulhatott, hogy tegnap beakadt a termosztát, mára meg rendbe rázódott?


Szerintem ez nem termosztát hiba,inkább a kevés hűtővíz kavarta meg a dolgokat.
A 104C az sok még a 100 is.
90-1-2 körül kellene lennie,de mivel jelenleg levegős a rendszered ezért a magasabb érték.
Frankón le kell légteleníteni és akkor helyreáll a rend,aztán megkeresni,hogy hol megy el a hűtővized.


Úgyis viszem kedden olajcserére, majd megnézik. A bója is eltűnt, azt is meg kellene keresni. Meg leellenőrzik a termosztátot is.
Azért gyanakszom továbbra is arra, mert az egész dolgot hirtelen csinálta. 110km után 3s alatt középről pirosba ugrott. Szvsz, ez sem normális, attól függetlenül hogy alacsony volt a víz. Na meg azt sem tudhatom, hogy előtte is alacsony volt e a szint, vagy csak a kinyomta valahol tényleg, mikor túlmelegedett. Megeshet, hogy levegős, nem légtelenítettem. A víz a sapkánál pezsgett egy ideig, aztán abba hagyta. A légtelenítés pontos menetét hol találom meg?


TISben vagy a Jackson féle topikban

_________________
Üdv.
MChris


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek MChris az itt látható tagok köszönték meg: MPowerPH
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2011.05.28. 09:03 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.05. 00:00
Hozzászólások: 360
Tartózkodási hely: Warrington - GB
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E92
Motor tipusa: M57TU2D30
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
MChris írta:

TISben vagy a Jackson féle topikban


Köszönöm, megtaláltam. Annyi probléma van, hogy most nem fogom tudni belőni a szintet, mivel az úszóm varázslatos módon eltűnt, mikor próbáltam kiakasztani, mert alapjáraton lent ragadt. Az probléma, ha több vizet töltök bele?(tehát látom a betöltőcsonknál a szintet, mikor gázt adok, akkor szépen feljön a tetejéig)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2011.05.28. 10:00 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2009.12.01. 01:00
Hozzászólások: 8419
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 2 alkalommal
Kapott köszik: 955 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
MPowerPH írta:
MChris írta:

TISben vagy a Jackson féle topikban


Köszönöm, megtaláltam. Annyi probléma van, hogy most nem fogom tudni belőni a szintet, mivel az úszóm varázslatos módon eltűnt, mikor próbáltam kiakasztani, mert alapjáraton lent ragadt. Az probléma, ha több vizet töltök bele?(tehát látom a betöltőcsonknál a szintet, mikor gázt adok, akkor szépen feljön a tetejéig)

Hol találtad meg? Köröztetem egy ideje.

_________________
:szerintem
Üdv! Imco
A közlekedők csak akadály, amit le kell küzdeni! /from Kopa/


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2011.05.28. 10:28 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.05. 00:00
Hozzászólások: 360
Tartózkodási hely: Warrington - GB
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E92
Motor tipusa: M57TU2D30
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
Imco írta:
MPowerPH írta:
MChris írta:

TISben vagy a Jackson féle topikban


Köszönöm, megtaláltam. Annyi probléma van, hogy most nem fogom tudni belőni a szintet, mivel az úszóm varázslatos módon eltűnt, mikor próbáltam kiakasztani, mert alapjáraton lent ragadt. Az probléma, ha több vizet töltök bele?(tehát látom a betöltőcsonknál a szintet, mikor gázt adok, akkor szépen feljön a tetejéig)

Hol találtad meg? Köröztetem egy ideje.


Bemásolom, ha nem gond. :)

Az egyik:

Muha Mester szavai:

"A hűtő alján van egy leeresztő, a blokk oldalán kipuff. csonkok között egy leeresztő csavar.

Feltöltéskor a termosztátházon, meg a hűtőnél van egy-egy légtelenítő csavar. Álló motornál töltsd fel, amíg a t.háznál kilégtelenítődik, aztán motor beindít, pici gázon megjelenik a víz a hűtő légtelenítőjénél is, a fűtést max melegre állítod.
Ez hamar megvan, akkor sapi vissza, bemelegít, fűtés megjön. Ha a termosztát kinyit, mindkét vastag hűtőcső meleg lesz. Akkor már megforgott a víz, ÓVATOSAN még egyszer picit megnyitod a légtelenítőket, maradék levegőt kiereszted.
Ha kész, akkor ha teljesen kihűlt, MAX -ra töltöd a tartályt. "

3 piros pöttyön legyen a tekerőd is!

Ezt pedig Jackson írta:

Várd meg amíg lehűl a kocsi (ergó külső hőmérsékletre most itt nem a -3fok hanem 30fok alatt legyen a lényeg)

0.a szintnek stimmelnie kell.
1.sapka kiteker de nem kiszed a túlfolyó tartályból (tehát lazán áll a tetején)
2.gyújtás bekapcs (amikor égnek a légzsák lámpák de még nem megy a motor)
3.két fűtés maximumra
4.ventilátor kézi alacsony szintre 3dik fokozat alatt
5.Inditsd be a motort és 3-4szer pörgesd meg 4500-5000rpm-re hirtelen, hogy kimossa a hűtőrendszert
6.ne fusson a motor 30másodpercnél hosszabb ideig mert a hűtőfolyadék melegszik és ezért kitágul
7.Ha lecsökkent a szint ekkor töltsd vissza a max szintre
8.szorosan zárd vissza a tank sapkát
9.Ellenőrizd a folyadék szintet

Ha oldalt olvasós a tied akkor középen van a szint 20fokos víznél. A pöckösnél a ott a rajz a kupak felső szintjénél lévő pöcök a 20fokos max. szint.

Figyelni kell a pöckös hűtő tartályoknál, mert tapasztalatom szerint az első 5 percben beesik a szint és addig kell kupak nélkül szintre tölteni. Ha nem így jár el a kilógó pöckös tartály gazdája akkor alacsonyabb lesz a szint és bejelez ilyenkor a szintjelző. A muhaati pl. rutinból picit többet rakott bele csak most már tudjuk miért.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2011.05.28. 13:08 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2009.12.01. 01:00
Hozzászólások: 8419
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 2 alkalommal
Kapott köszik: 955 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
:taps: Köszi!

_________________
:szerintem
Üdv! Imco
A közlekedők csak akadály, amit le kell küzdeni! /from Kopa/


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2011.05.28. 16:32 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.05. 00:00
Hozzászólások: 360
Tartózkodási hely: Warrington - GB
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E92
Motor tipusa: M57TU2D30
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
Na, megtörtént a légtelenítés, és a végén még rátöltöttem. Garázsban járt az autó, a végén már volt vagy 35-40C bent. Alapjáraton 96C-ig melegedett, utána túráztatva 4500-ig 92C, folyamatos 3000-as fordulattal 96C -ig ment, kikapcsolt szellőzéssel. Ez már jobbnak számít? Ettől függetlenül persze elviszem szerelőhöz, mert az a hirtelen túlmelegedés nem véletlenül történt.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2011.05.30. 07:44 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
MPowerPH írta:
Na, megtörtént a légtelenítés, és a végén még rátöltöttem. Garázsban járt az autó, a végén már volt vagy 35-40C bent. Alapjáraton 96C-ig melegedett, utána túráztatva 4500-ig 92C, folyamatos 3000-as fordulattal 96C -ig ment, kikapcsolt szellőzéssel. Ez már jobbnak számít? Ettől függetlenül persze elviszem szerelőhöz, mert az a hirtelen túlmelegedés nem véletlenül történt.


Ha nem fűtött thermosztátos akkor totál normál a kb.92fokos viz. Ami talán M52TU(ebben nem vagyok biztos) M54 (200/3hó-tól) és M62TU(1998/9-tól) van ott szokott már kb.103 fok lenni. A neked milyen van eldöntése egyszerű van-e csatlakozó a thermosztáton. Rajta és nem elötte meg utánna mert ott szokott hőmérő lenni.
Igen minden túlmelegedést célszerű alaposan kinyomozni.

Jackson, aki egyetért

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2011.05.30. 09:42 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.05. 00:00
Hozzászólások: 360
Tartózkodási hely: Warrington - GB
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E92
Motor tipusa: M57TU2D30
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
MPowerPH írta:
Na, megtörtént a légtelenítés, és a végén még rátöltöttem. Garázsban járt az autó, a végén már volt vagy 35-40C bent. Alapjáraton 96C-ig melegedett, utána túráztatva 4500-ig 92C, folyamatos 3000-as fordulattal 96C -ig ment, kikapcsolt szellőzéssel. Ez már jobbnak számít? Ettől függetlenül persze elviszem szerelőhöz, mert az a hirtelen túlmelegedés nem véletlenül történt.


Ha nem fűtött thermosztátos akkor totál normál a kb.92fokos viz. Ami talán M52TU(ebben nem vagyok biztos) M54 (200/3hó-tól) és M62TU(1998/9-tól) van ott szokott már kb.103 fok lenni. A neked milyen van eldöntése egyszerű van-e csatlakozó a thermosztáton. Rajta és nem elötte meg utánna mert ott szokott hőmérő lenni.
Igen minden túlmelegedést célszerű alaposan kinyomozni.

Jackson, aki egyetért


Mindjárt ránézek. Egyébként egy helyen kiült a kristályosodott fagyálló, majd lefényképezem.

Nah, mentem egy 100km-es távot az autóval, következők az értékek. 15km alatt érte el a víz a 90C-t. Normál tempoban 100 és 103C között mozog a hőmérséklet, gyorsításnál néha lemegy 96C-ig. Álló helyzetben egy pillanatra felment 105C-ig, aztán elkezdett csökkenni, lement 100C-ig, majd tartotta a 102C-t. Az a baj régebben nem néztem ezeket az értékeket, így nem tudom viszonyítani semmihez sem. Ellenben mikor megérkeztem, akkor furcsa rezonációt éreztem álló helyzetben. Az egész autó kicsit rázott, és a blokkon is lehetett látni, hogy 'remeg'. Leállítottam, újraindítottam, ekkor megszűnt.
Ha valaki tud TU-s motorról üzemi hőfokokat mondani, azt megköszönöm. De ahogy nézem, úgysem úszom meg a szervizet. Csak most az időm nem engedi.

Jah, a termosztát 105C-nél nyit ki egészen. Olyankor alapjáraton egészen 99C-ig lecsökken a hőfok.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2012.10.30. 14:51 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2011.04.22. 12:58
Hozzászólások: 202
Tartózkodási hely: TATABÁNYA
Adott köszi: 12 alkalommal
Kapott köszik: 6 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok huh hol is kezdjem....

kb 4-5 héttel ezelőtt néztem a vizemet az autóban minden rendben volt..aztán szombaton arra lettem figyelmes mialatt autópályán mentem hogy kicsit fázik a lábam, néztem a klimapanelon a hőfokot, az jó hőfokot mutatott,nagyon nem is foglalkoztam vele ,aztán pár percre rá a mutatóm a pirosba.észrevettem azonnal leálltam motorháztető kinyit ,látom hogy a hűtősapkán jön ki a viz szépen csordogál,egy idő után kinyitottam de persze kidőlt belőle a viz ,szerencsére volt nálam pluszba utánaöntöttem+kicsit várok majd elindulok ,itt nem állhatok meg,majd sikerült egy parkolóban helyet találnom,addigra ismét a vizem felkúszott kb 1 perc alatt,középről a pirosba.majd trélert hivtam ...3-4 órát vártam lehűlt a vizem utánaöntöttük maximumra,majd beinditottuk felső cső meleg alsó hideg(lehet termosztát) közben alsó cső épphogy meleg de addigra ismét a pirosba volt a mutatóm+ néztük hogy jönnek buborékok vagy sem ,LEHET HENGERFEJES...buborékot nem láttunk,lehetséges hogy hengerfejes az autó? CSAK BMW-NÉL KONKRÉTAN NEM EZZEL A MÓDSZERREL lehet kideriteni hogy jön buborék vagy sem?Ja a parkolóban megfogta a szerelő a ventillátort az autón ha emleg volt ha hideg mindenhogyan...tréler haza, szerelő...most jöttem tőle azt mondta a viszkóm tuti rosz mert melegen meg tudja fogni a ventillátor lapátot vagy valami ilyesmi,TELJES LÉGTELENITÉS után tökéletes a viz azt mondta városba nem fog melegedni a viz,akkor autópályán miért melegedne kérdezem,na mind1 azt mondta arra figyeljek hogy reggelente mennyi viz van a tágulási tartályba hogy fogy vagy sem,eddig itt tartunk.aztán hogy hazajöttem vele ,lehet bemesélem magamnak ,de mintha ütemesen ciripelne valami hangosan(vizpumpa ha behal milyen hangja van ,ha van neki?)nagyon tanácstalan vagyok hogy mi lehet a baj,nem szeretnék egy bizonytalan autót.Volt valakinek hasonló tapasztalata,vagy esetleg mire tippel,igazából az idegesit hogy valamiért felmelegedett a vizem ,és most úgy állunk hogy tudok vele menni stb..de tudom hogy rosz az autóban valami és ettől megörülök!!!!!!!!!!!
Köszönöm !

(nincs hosszú ii betüm sorry)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2012.10.30. 17:14 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2007.10.13. 00:00
Hozzászólások: 301
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 45 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528i
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
denny19 írta:
Sziasztok huh hol is kezdjem....

kb 4-5 héttel ezelőtt néztem a vizemet az autóban minden rendben volt..aztán szombaton arra lettem figyelmes mialatt autópályán mentem hogy kicsit fázik a lábam, néztem a klimapanelon a hőfokot, az jó hőfokot mutatott,nagyon nem is foglalkoztam vele ,aztán pár percre rá a mutatóm a pirosba.észrevettem azonnal leálltam motorháztető kinyit ,látom hogy a hűtősapkán jön ki a viz szépen csordogál,egy idő után kinyitottam de persze kidőlt belőle a viz ,szerencsére volt nálam pluszba utánaöntöttem+kicsit várok majd elindulok ,itt nem állhatok meg,majd sikerült egy parkolóban helyet találnom,addigra ismét a vizem felkúszott kb 1 perc alatt,középről a pirosba.majd trélert hivtam ...3-4 órát vártam lehűlt a vizem utánaöntöttük maximumra,majd beinditottuk felső cső meleg alsó hideg(lehet termosztát) közben alsó cső épphogy meleg de addigra ismét a pirosba volt a mutatóm+ néztük hogy jönnek buborékok vagy sem ,LEHET HENGERFEJES...buborékot nem láttunk,lehetséges hogy hengerfejes az autó? CSAK BMW-NÉL KONKRÉTAN NEM EZZEL A MÓDSZERREL lehet kideriteni hogy jön buborék vagy sem?Ja a parkolóban megfogta a szerelő a ventillátort az autón ha emleg volt ha hideg mindenhogyan...tréler haza, szerelő...most jöttem tőle azt mondta a viszkóm tuti rosz mert melegen meg tudja fogni a ventillátor lapátot vagy valami ilyesmi,TELJES LÉGTELENITÉS után tökéletes a viz azt mondta városba nem fog melegedni a viz,akkor autópályán miért melegedne kérdezem,na mind1 azt mondta arra figyeljek hogy reggelente mennyi viz van a tágulási tartályba hogy fogy vagy sem,eddig itt tartunk.aztán hogy hazajöttem vele ,lehet bemesélem magamnak ,de mintha ütemesen ciripelne valami hangosan(vizpumpa ha behal milyen hangja van ,ha van neki?)nagyon tanácstalan vagyok hogy mi lehet a baj,nem szeretnék egy bizonytalan autót.Volt valakinek hasonló tapasztalata,vagy esetleg mire tippel,igazából az idegesit hogy valamiért felmelegedett a vizem ,és most úgy állunk hogy tudok vele menni stb..de tudom hogy rosz az autóban valami és ettől megörülök!!!!!!!!!!!
Köszönöm !

(nincs hosszú ii betüm sorry)

A vízpumpa úgy tud behalni, hogy műanyagból van a lapátja és az szépen kitöredezik, ez a leggázabb, de egyszerűen le tudod ellenőrizni (kivesz megnéz). Ha ciripel, akkor a csapágy kezdi feladni, de ettől nem szokott melegedni (amíg nem áll be teljesen). Folyatni szokott még a vízpumpa, de ez is egyszerűen ellenőrizhető.
Szerintem első körben nézd meg a vízpumpát, a termosztátot, viszkót, hűtősapkát (!), csöveket, nyomáspróbáztasd le a rendszert valahol. Mindenképp hozzáértő szerelőhöz vidd.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2012.12.03. 12:44 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2011.08.10. 08:27
Hozzászólások: 7
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 2.8 benzin
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Én is így jártam, de hengerfejes lett, kettő repedés van rajta :-(
Tud valaki esetleg bontott hengerfejet?! 96os 528i


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: BMW 528i motorhűtési problémák
HozzászólásElküldve: 2012.12.03. 14:48 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Gáspár János írta:
Sziasztok!

Én is így jártam, de hengerfejes lett, kettő repedés van rajta :-(
Tud valaki esetleg bontott hengerfejet?! 96os 528i

Szerintem írj Schnitzernek PÜ-t, Ő tud neked biztos segíteni!

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 354 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 18  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator