2014.02.21. 15:20
Dunaújváros írta:party írta:Na a 7végén utánna járok, én úgy emlékszem " zöld cimke" van a váltó alján...és a hátrameneti "morgásra" vkinek 5let..?
A morgó hangra olvastam valami választ a 40-50. oldalaknál, ott volt vesézve a téma ha minden igaz.
Szerintem ne cserélj olajat, ennyi km-nél a te váltód már "konzerválódott" (csak vicceltem).
Amúgy nálam is olaj csere a kérdés kb 2 hete és még mindig nem jutok dűlőre. 248500 km-nél járok és sosem volt benne olaj cserélve olyan fekete van benne. De lehet inkább az olajcsere árát félrerakom és majd egy "jobb képűbb" bontottat keresek, amibe 50.000 km van (ha létezne ilyen)
Kérdés: az esetek túlnyomó többségében ha beteszem "R"-be vagy "D"-be viszonylag nagyot ránt és kicsit fémes nyekkenést is hallok. (olajszint jó múlthéten volt nézve) Már régóta van ez, nem hiszem hogy ez természetes. Vélemény?
2014.02.27. 16:26
Gallaca írta:csiatt írta:Korábbi kommenthez kérdezném, hogy elméletileg az 530D automata váltója helyett fel lehet rakni a 730D váltóját, ami más és jobb? GM helyett ZF felszerelhető egy esetleges csere esetén?
Tudomásom szerint nem. A 730d-n fordítva van az olajteknő az 530d-hez képest, mert máshová esik a kormánymű, ezért az olajtartály elöl van, nem hátul. Másak a csavar helyek.
2014.02.28. 01:32
2014.02.28. 14:55
v1l1 írta:Elkezdett a valtom rakocatlanokdni, kicsit kesobb valtott fel vagy nem is akart felvaltani. Vasarlas utan-30k ezelott-kicsereltem az olajat es a szurot, akkor is finomabban valtott a csere utan igy most egy kicsit jobban ki akartam tisztitani hatha megoldodik egy nagytakaritas utan a problema. Leengedtem az olajat es levettem a vezerlest is ahogy Jackson beszamolojaban lattam, szetszedtem es aprolekosan kitakaritottam a felgyult aluminium port, uj tomiteseket raktam mindenhova (valtoalkatresz.hu), a gyari nyomatekra huztam a csavarokat es feltoltottem texaco 7045e olajjal. Nem is gondoltam hogy ilyen valtozasra szamithatok, teljesen kisimultak a valtasok, mindig idoben valt fel fokozatot. Csak ajanlani tudom a nagytakaritast mindenkinek, sokkal tobbet er mint egy sima olaj csere
2014.02.28. 15:07
2014.03.01. 00:29
csiatt írta:A véleményetekre lennék kíváncsi, ti mitévők lennétek:
Kb 2-3 hete vettem észre, hogy finomabb gyorsításkor a felfele váltáskor picit kimarad, majd hallani a váltást, és azt is, hogy picit meghúz az autó. Intenzívebb gyorsításkor nem érezhető, csak hallani a fordulaton a váltást. Finom lassításkor/guruláskor fentről lefelé az 1800-as fordulat közelében kicsit teke-tóriázik a visszaváltással és néha oda-vissza is kapcsol egyet-egyet ha csak gurulok a lámpáig. Illetve manuálba kapcsolva azt vettem észre, ha megállok a lámpánál, odagurulok, akkor 2-ben marad (kijelző szerint). Nem tudom, hogy ilyenkor 1-be vissza kéne-e magától kapcsolnia.
10ekm-el ezelőtt volt váltóolaj és szűrő cserélve.
Lejtőn előre-hátra szépen elindul.
Foglalkozzak a dologgal, vagy hagyjam így, mert ilyen... Mit csináljak?
Esetleges újabb olajcsere esetén mi a legjobb olaj?
A komplett váltótakarításról, teendőkről, és hogy mire figyeljünk, lehetne egy leírást a doksik közé szerintem.
2014.03.01. 21:20
csiatt írta:v1l1 írta:Elkezdett a valtom rakocatlanokdni, kicsit kesobb valtott fel vagy nem is akart felvaltani. Vasarlas utan-30k ezelott-kicsereltem az olajat es a szurot, akkor is finomabban valtott a csere utan igy most egy kicsit jobban ki akartam tisztitani hatha megoldodik egy nagytakaritas utan a problema. Leengedtem az olajat es levettem a vezerlest is ahogy Jackson beszamolojaban lattam, szetszedtem es aprolekosan kitakaritottam a felgyult aluminium port, uj tomiteseket raktam mindenhova (valtoalkatresz.hu), a gyari nyomatekra huztam a csavarokat es feltoltottem texaco 7045e olajjal. Nem is gondoltam hogy ilyen valtozasra szamithatok, teljesen kisimultak a valtasok, mindig idoben valt fel fokozatot. Csak ajanlani tudom a nagytakaritast mindenkinek, sokkal tobbet er mint egy sima olaj csere
Azért az gáz, hogy 30e km-enként kell olajat cserélni a váltóban.
Mik voltak a költségei a mutatványnak?
2014.03.01. 21:43
v1l1 írta:csiatt írta:v1l1 írta:Elkezdett a valtom rakocatlanokdni, kicsit kesobb valtott fel vagy nem is akart felvaltani. Vasarlas utan-30k ezelott-kicsereltem az olajat es a szurot, akkor is finomabban valtott a csere utan igy most egy kicsit jobban ki akartam tisztitani hatha megoldodik egy nagytakaritas utan a problema. Leengedtem az olajat es levettem a vezerlest is ahogy Jackson beszamolojaban lattam, szetszedtem es aprolekosan kitakaritottam a felgyult aluminium port, uj tomiteseket raktam mindenhova (valtoalkatresz.hu), a gyari nyomatekra huztam a csavarokat es feltoltottem texaco 7045e olajjal. Nem is gondoltam hogy ilyen valtozasra szamithatok, teljesen kisimultak a valtasok, mindig idoben valt fel fokozatot. Csak ajanlani tudom a nagytakaritast mindenkinek, sokkal tobbet er mint egy sima olaj csere
Azért az gáz, hogy 30e km-enként kell olajat cserélni a váltóban.
Mik voltak a költségei a mutatványnak?
10e volt a szuro-tomites szett, 6x2000 az olaj, 5200 az harom papirtomites a vezerlesbe es a fokozat valaszto szimeringjet csereltem 500Ft-ert szimering boltbol (a gyari 9500Ft). Postaval egyutt az egesz kijott 30 penzbol, sajnos magatol nem javul meg az auto Ket eve csak az olajat engedtem le es a kartert tisztitottam ki, akkor a vezerleshez nem nyultam pedig csak par ezerrel kerul tobbe azt is kitakaritani, az vegeredmeny pedig magaert beszel
2014.03.01. 21:57
csiatt írta:v1l1 írta:csiatt írta:v1l1 írta:Elkezdett a valtom rakocatlanokdni, kicsit kesobb valtott fel vagy nem is akart felvaltani. Vasarlas utan-30k ezelott-kicsereltem az olajat es a szurot, akkor is finomabban valtott a csere utan igy most egy kicsit jobban ki akartam tisztitani hatha megoldodik egy nagytakaritas utan a problema. Leengedtem az olajat es levettem a vezerlest is ahogy Jackson beszamolojaban lattam, szetszedtem es aprolekosan kitakaritottam a felgyult aluminium port, uj tomiteseket raktam mindenhova (valtoalkatresz.hu), a gyari nyomatekra huztam a csavarokat es feltoltottem texaco 7045e olajjal. Nem is gondoltam hogy ilyen valtozasra szamithatok, teljesen kisimultak a valtasok, mindig idoben valt fel fokozatot. Csak ajanlani tudom a nagytakaritast mindenkinek, sokkal tobbet er mint egy sima olaj csere
Azért az gáz, hogy 30e km-enként kell olajat cserélni a váltóban.
Mik voltak a költségei a mutatványnak?
10e volt a szuro-tomites szett, 6x2000 az olaj, 5200 az harom papirtomites a vezerlesbe es a fokozat valaszto szimeringjet csereltem 500Ft-ert szimering boltbol (a gyari 9500Ft). Postaval egyutt az egesz kijott 30 penzbol, sajnos magatol nem javul meg az auto Ket eve csak az olajat engedtem le es a kartert tisztitottam ki, akkor a vezerleshez nem nyultam pedig csak par ezerrel kerul tobbe azt is kitakaritani, az vegeredmeny pedig magaert beszel
Ez így teljesen baráti. Esetleg tudnál írni egy leírást a teljes komplett folyamatról. Meg hogy mire érdemes odafigyelnui, trükkökkel együtt? (akár a tippek, trükkök rovatba is felmehetne, hogy ne keljen mindenkinek állandóan megírni a kérdésre)
2014.03.02. 06:03
Dunaújváros írta:csiatt írta:A véleményetekre lennék kíváncsi, ti mitévők lennétek:
Kb 2-3 hete vettem észre, hogy finomabb gyorsításkor a felfele váltáskor picit kimarad, majd hallani a váltást, és azt is, hogy picit meghúz az autó. Intenzívebb gyorsításkor nem érezhető, csak hallani a fordulaton a váltást. Finom lassításkor/guruláskor fentről lefelé az 1800-as fordulat közelében kicsit teke-tóriázik a visszaváltással és néha oda-vissza is kapcsol egyet-egyet ha csak gurulok a lámpáig. Illetve manuálba kapcsolva azt vettem észre, ha megállok a lámpánál, odagurulok, akkor 2-ben marad (kijelző szerint). Nem tudom, hogy ilyenkor 1-be vissza kéne-e magától kapcsolnia.
10ekm-el ezelőtt volt váltóolaj és szűrő cserélve.
Lejtőn előre-hátra szépen elindul.
Foglalkozzak a dologgal, vagy hagyjam így, mert ilyen... Mit csináljak?
Esetleges újabb olajcsere esetén mi a legjobb olaj?
A komplett váltótakarításról, teendőkről, és hogy mire figyeljünk, lehetne egy leírást a doksik közé szerintem.
Manuálban mindig 2-ig vált vissza megállásnál, ha lehúzod a váltó 1-be csak akkor vált. Szerintem Sportba teszi vissza 1-ig, de szvsz ne használd az 1-est mert azzal gyilkolod.
Annyi tapasztalatom van még ebben a témában hogy gyorsításnál hogy nekem is filózik egy kicsit, de ha picit vissza veszem na lábam, rögtön elvált.
Nem tudom hogy ezek gondok, de mégis csak egy 12 éves technika, az újak biztos finomabbak.
2014.03.02. 10:21
Fido írta:Dunaújváros írta:csiatt írta:A véleményetekre lennék kíváncsi, ti mitévők lennétek:
Kb 2-3 hete vettem észre, hogy finomabb gyorsításkor a felfele váltáskor picit kimarad, majd hallani a váltást, és azt is, hogy picit meghúz az autó. Intenzívebb gyorsításkor nem érezhető, csak hallani a fordulaton a váltást. Finom lassításkor/guruláskor fentről lefelé az 1800-as fordulat közelében kicsit teke-tóriázik a visszaváltással és néha oda-vissza is kapcsol egyet-egyet ha csak gurulok a lámpáig. Illetve manuálba kapcsolva azt vettem észre, ha megállok a lámpánál, odagurulok, akkor 2-ben marad (kijelző szerint). Nem tudom, hogy ilyenkor 1-be vissza kéne-e magától kapcsolnia.
10ekm-el ezelőtt volt váltóolaj és szűrő cserélve.
Lejtőn előre-hátra szépen elindul.
Foglalkozzak a dologgal, vagy hagyjam így, mert ilyen... Mit csináljak?
Esetleges újabb olajcsere esetén mi a legjobb olaj?
A komplett váltótakarításról, teendőkről, és hogy mire figyeljünk, lehetne egy leírást a doksik közé szerintem.
Manuálban mindig 2-ig vált vissza megállásnál, ha lehúzod a váltó 1-be csak akkor vált. Szerintem Sportba teszi vissza 1-ig, de szvsz ne használd az 1-est mert azzal gyilkolod.
Annyi tapasztalatom van még ebben a témában hogy gyorsításnál hogy nekem is filózik egy kicsit, de ha picit vissza veszem na lábam, rögtön elvált.
Nem tudom hogy ezek gondok, de mégis csak egy 12 éves technika, az újak biztos finomabbak.
Szerintem ha egyértelmű jelzést adsz a váltónak akkor ő is pontosabban tudja mit csináljon okos szerkentyű ez, igazodik a vezetési stílushoz, pl ha melóba megyek szépen ovatoskodva hideg mocival, pár perc járatás után elindulok, 2000 körül felkapcsolgat, kb féluton beáll a vízhőfok mutató szépen függőlegesbe, ott van egy kőrforgalom oda már becsapom a vasat, utána hosszú egyenes jön ott tolom neki , na akkor már engedi rendesen kipörögni, de egy laza bokamozdulattal fel lehet kapcsoltatni....sportban annyi a különbség hogy kb 500 fordulattal később vált el, kézivel meg az 1 akkor kell ha falon akarsz felmászni hegyes vidéken jó a kézi meg ha előzgetős kanyargós téma van, én a motorfék miatt szeretem, lehet automatával sportosan nyomni , mondjuk a 3 ik autómata autóm, az előző kettő off márka volt de az elv ugyan az... nekem eddíg ok minden, de ősszel szerintem olajcsere meg kipucolás bejátszik, 150000 van a vasban eddíg nem volt piszkálva a váltó
2014.03.02. 14:17
Dunaújváros írta:Fido írta:Dunaújváros írta:csiatt írta:A véleményetekre lennék kíváncsi, ti mitévők lennétek:
Kb 2-3 hete vettem észre, hogy finomabb gyorsításkor a felfele váltáskor picit kimarad, majd hallani a váltást, és azt is, hogy picit meghúz az autó. Intenzívebb gyorsításkor nem érezhető, csak hallani a fordulaton a váltást. Finom lassításkor/guruláskor fentről lefelé az 1800-as fordulat közelében kicsit teke-tóriázik a visszaváltással és néha oda-vissza is kapcsol egyet-egyet ha csak gurulok a lámpáig. Illetve manuálba kapcsolva azt vettem észre, ha megállok a lámpánál, odagurulok, akkor 2-ben marad (kijelző szerint). Nem tudom, hogy ilyenkor 1-be vissza kéne-e magától kapcsolnia.
10ekm-el ezelőtt volt váltóolaj és szűrő cserélve.
Lejtőn előre-hátra szépen elindul.
Foglalkozzak a dologgal, vagy hagyjam így, mert ilyen... Mit csináljak?
Esetleges újabb olajcsere esetén mi a legjobb olaj?
A komplett váltótakarításról, teendőkről, és hogy mire figyeljünk, lehetne egy leírást a doksik közé szerintem.
Manuálban mindig 2-ig vált vissza megállásnál, ha lehúzod a váltó 1-be csak akkor vált. Szerintem Sportba teszi vissza 1-ig, de szvsz ne használd az 1-est mert azzal gyilkolod.
Annyi tapasztalatom van még ebben a témában hogy gyorsításnál hogy nekem is filózik egy kicsit, de ha picit vissza veszem na lábam, rögtön elvált.
Nem tudom hogy ezek gondok, de mégis csak egy 12 éves technika, az újak biztos finomabbak.
Szerintem ha egyértelmű jelzést adsz a váltónak akkor ő is pontosabban tudja mit csináljon okos szerkentyű ez, igazodik a vezetési stílushoz, pl ha melóba megyek szépen ovatoskodva hideg mocival, pár perc járatás után elindulok, 2000 körül felkapcsolgat, kb féluton beáll a vízhőfok mutató szépen függőlegesbe, ott van egy kőrforgalom oda már becsapom a vasat, utána hosszú egyenes jön ott tolom neki , na akkor már engedi rendesen kipörögni, de egy laza bokamozdulattal fel lehet kapcsoltatni....sportban annyi a különbség hogy kb 500 fordulattal később vált el, kézivel meg az 1 akkor kell ha falon akarsz felmászni hegyes vidéken jó a kézi meg ha előzgetős kanyargós téma van, én a motorfék miatt szeretem, lehet automatával sportosan nyomni , mondjuk a 3 ik autómata autóm, az előző kettő off márka volt de az elv ugyan az... nekem eddíg ok minden, de ősszel szerintem olajcsere meg kipucolás bejátszik, 150000 van a vasban eddíg nem volt piszkálva a váltó
150000 van a 2001-es autódba??? Hát most irigykedek kicsit Bár ha mérföld és nem KM akkor jobban emészthető számomra. Én nagyon nyugdíjasan vezetek ritkán tolom neki, remélem ezt meghálálja a váltó és még bírni fogja egy darabig. Annyi biztos ha hirtelen minden előjel nélkül romlik el a váltó vagy dobja be a híres hibakódot (trans failsafe prog) akkor ott elektronikai hiba lesz és nem is 100-as hogy a váltóval, erre tudok pár példát felhozni amikkel már találkoztam. Ha váltó gond van/lesz (nekem azt mondták) annak van előjele, fokozatos hal meg a váltó és produkál szokatlan dolgokat.
Én nem fogok olaj cserézni mert ma-holnap 250.000. Km lesz a babykében és szinte fekete, inkább félrerakom a zsetont aztán valami megbízható bontós klubtárstól veszek egyet wandlerrel együtt. (ez a terv)
2014.03.03. 12:57
2014.03.03. 13:41
2014.03.03. 20:23
2014.03.03. 20:29
2014.03.03. 20:38
csiatt írta:Utolsó kérdésem automatával kapcsolatban: gyorsításkor milyen fordulatnál szokott elváltani, nem sport fokozatban (normál, és erős gyorsításkor)?
2014.03.03. 20:40
stini000 írta:Sziasztok. Olyan kérdésem lenne hogy az utastéren belül a váltótól kis zörgő hangot hallok még mielőtt elindítanám az autót és leállítás után is még sokáig megy. Mint ha valami kis villany motor menne. Valakinek esetleg tipp hogy mi lehet az. Illetve normális az hogy ott megy valami. köszönöm a válaszokat. Sziasztok
2014.03.04. 01:13
Tomi.i írta:csiatt írta:Utolsó kérdésem automatával kapcsolatban: gyorsításkor milyen fordulatnál szokott elváltani, nem sport fokozatban (normál, és erős gyorsításkor)?
523iA nekem lassú gyorsitásnál kb 2000-2300-nál,erősen forszirozva kb.4-5000-nél.
2014.03.05. 20:29