2019.01.16. 09:50
kbhont írta:morv írta:Az M57N motor hatulja mas, mint az M57, e60 kezi valto nem megy fel e39-re.kbhont írta:PaziG írta:Ettől tartok én is, az egész internet hallgat a témáról, pedig olvasgattam külföldi fórumokban is.
Az M57 motor hátulja tuti nem változott attól, hogy TU lett.
Alpina D10-esen (és E38 730d-n) volt a ZF 5HP24, ami nem sokkal erősebb (430Nm), mint a GM és volt a ZF 5HP30 is. Ez utóbbi viszont bivaly (560Nm) és szerelték többféle 40i motorokhoz (E39-hez is), sőt még 50i-hez és 6 literes Aston Martin DB7-hez. Ez elég lenne.
Bár a 6HP család sokkal kifinomultabb vezérlést kapott, sokat használja a lock-up-ot, kevésbé csúsztat.
Szia! Ez engem is érdekelne...
Bár nekem 5HP30 váltó van fent, de szívesen kipróbálnék egy más áttételezésű váltót is!
Ha látsz valami infót, akkor oszd meg velünk légyszíves!
Köszi!
Nem is volt erről szó...
2019.01.18. 02:36
2019.02.26. 22:52
2019.02.26. 22:56
2019.02.26. 23:11
vtibi9512 írta:Elszakadhatott a bowden?!
Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről
2019.02.26. 23:25
2019.02.26. 23:33
vtibi9512 írta:Váltó karra nem tudom, de a valtonak a bal oldalnál van:)
Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről
2019.02.26. 23:35
Le kell szedni a komplett burkolatot a valtokarnal és ott lesz szerintemCsongi írta:vtibi9512 írta:Váltó karra nem tudom, de a valtonak a bal oldalnál van:)
Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről
Igen, azt most néztem meg nem rég. "Sajnos" nem vettem észre semmi rendelleneset, bár tökéletesen nem láttam!
2019.02.27. 17:04
vtibi9512 írta:Le kell szedni a komplett burkolatot a valtokarnal és ott lesz szerintemCsongi írta:vtibi9512 írta:Váltó karra nem tudom, de a valtonak a bal oldalnál van:)
Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről
Igen, azt most néztem meg nem rég. "Sajnos" nem vettem észre semmi rendelleneset, bár tökéletesen nem láttam!
Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről
2019.02.27. 17:15
Tökéletes! sok balesetmentes km-t:)Csongi írta:vtibi9512 írta:Le kell szedni a komplett burkolatot a valtokarnal és ott lesz szerintemCsongi írta:vtibi9512 írta:Váltó karra nem tudom, de a valtonak a bal oldalnál van:)
Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről
Igen, azt most néztem meg nem rég. "Sajnos" nem vettem észre semmi rendelleneset, bár tökéletesen nem láttam!
Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről
No, probléma megoldva. Kiakadt alul, 80 ft-os 12-es zégergyűrű lett a megoldás. Köszönöm szépen a segítséget nektek. A sztorihoz hozzátartozik, hogy egy 25 éves tölgyfaléccel kerestem ki a D-t a kocsi alatt. Utána rükverc, majd leállítás. Ugye sebességben nem indul, tölgyfával ismét N vagy P, majd D amíg el nem jutottunk egy értelmes emelőhöz! Ettől nagyobb baja ne legyen!
2019.04.07. 18:40
2019.04.12. 18:21
2019.04.12. 18:44
Enyém is majdnem ez... Várom a válaszokat szintén.bzsoltie írta:530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.
2019.04.15. 22:35
bzsoltie írta:530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.
2019.04.16. 09:58
NagyMatyas írta:bzsoltie írta:530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.
Hát hogy kívánsz-e vele azonosulni vagy sem, az szíved joga, de igazuk van sajnos. Ennyi km után már egy igen nagy revízió ráfér a váltóra. A problémádat egyébként vagy a lock-up kuplung kopása vagy pedig a mechatronikában található lock-up szelep kopása és/vagy mechatronika kopása okozza. Van hozzá javító szett, fel kell dörzsárazni a mechatronikát és kap egy perselyt és egy új lock-up szelepet. Ennyi km-nél az utóbbi is esélyesés ha felújíttatod a váltót és mondjuk mechatronika gond is van, megint megy a levesbe a wandler rövid időn belül.
Mi a megoldás? Angliából 100 ezer forintért venni rá egy fiatal váltót.
2019.04.16. 21:35
bzsoltie írta:
Köszönöm a választ, én is erre a megoldásra jutotam. Bár 100ezernél azért egy kicsit többe kerülnek, de sikerült szerezni egy 110ezer mérföldeset. Remélem ezzel sokáig boldogság lesz.
2019.04.17. 10:06
2019.04.17. 10:20
110nel full gaznal is szépen emelkedik a fordulatszammero a sebességel:) amikor osszezar olyan mintha valtana egyetNagySándor írta:Egyébként hogy lehet érzékelni, hogy összekapcsol a Lock up? Csak kíváncsiságból. Én próbáltam figyelni, de nem veszek észre semmit ha kapcsolódnak a lapátok. De nem is tudom mire kell figyelni.
2019.04.17. 21:33
NagySándor írta:Egyébként hogy lehet érzékelni, hogy összekapcsol a Lock up? Csak kíváncsiságból. Én próbáltam figyelni, de nem veszek észre semmit ha kapcsolódnak a lapátok. De nem is tudom mire kell figyelni.
2019.04.18. 11:25
Egyébként érdekesség, hogy dízelnél a komfortra való tekintettel nem szokás 100% összezárni a tárcsát, csak olyan 95-98%-osan, hagyva egy kis mikroszlipet, csillapítván a dízelre jellemző nagy amplitudójú torziós lengéseket. Ez megmagyarázza az 50rpm-es ugrást gázadáskor-elvételkor, viszont határozottan nem tesz jót az élettartamnak.NagyMatyas írta:NagySándor írta:Egyébként hogy lehet érzékelni, hogy összekapcsol a Lock up? Csak kíváncsiságból. Én próbáltam figyelni, de nem veszek észre semmit ha kapcsolódnak a lapátok. De nem is tudom mire kell figyelni.
Nem a lapátok kapcsolnak össze. https://www.youtube.com/watch?v=z5G2zQ_3xTc 2:50