Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.01.16. 09:50

kbhont írta:
morv írta:
kbhont írta:
PaziG írta:Ettől tartok én is, az egész internet hallgat a témáról, pedig olvasgattam külföldi fórumokban is.
Az M57 motor hátulja tuti nem változott attól, hogy TU lett.
Alpina D10-esen (és E38 730d-n) volt a ZF 5HP24, ami nem sokkal erősebb (430Nm), mint a GM és volt a ZF 5HP30 is. Ez utóbbi viszont bivaly (560Nm) és szerelték többféle 40i motorokhoz (E39-hez is), sőt még 50i-hez és 6 literes Aston Martin DB7-hez. Ez elég lenne.
Bár a 6HP család sokkal kifinomultabb vezérlést kapott, sokat használja a lock-up-ot, kevésbé csúsztat.

Szia! Ez engem is érdekelne...
Bár nekem 5HP30 váltó van fent, de szívesen kipróbálnék egy más áttételezésű váltót is!
Ha látsz valami infót, akkor oszd meg velünk légyszíves!
Köszi!
Az M57N motor hatulja mas, mint az M57, e60 kezi valto nem megy fel e39-re.

Nem is volt erről szó... :roll:

Szerintem nem véletlen, hogy nincs róla infó.
Lehet már más is agyalt ilyesmin, de nem jött össze, meg talán inkább a keleti végeken, ahol szeretnek maszekolgatni.
Mivel a tehetősebb felén a bolygónknak inkább vesz egy 750-est aki nagy teljesítményt akar, vagy egy eleve 6 fokozatú típust, ha mást, újabbat szeretne, mint méricskéljen egyéb váltókat.
Meg ugye több kérdés is felvetődik:
Mivel a motor bár ugyanaz mint más típusban, a főtengely váltó felőli csatlakozó felülete vajon ugyanolyan-e?
A kardánalagút harangja optimális méretezésű-e?
A váltó bakrögzítési pontjai megfelelően illeszkednének-e?
A váltó és motor összekapcsoló furatai egymásnak megfelelő helyen vannak-e?
Az eltérő váltó kulisszáját be lehet-e építeni az e39-be?

Szóval egy ilyen kísérletnél igencsak többe kerülne a hús, mint a leves és még kasztni átalakítást is igényelhetne.
Az elektronikai illesztésről nem is beszélve...

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.01.18. 02:36

Nem mondok semmit a váltó olaj csere ellen, nem árt. De nem az a fő halálozási indok a GM váltónal. Hanem a vezetési stílus, illetve a felhasználás módja.

https://www.motor-talk.de/forum/1-000-0 ... st14219747

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.02.26. 22:52

Sziasztok! Nem feltétlenül olajcsere, ráadásul e38 730d, viszont tőletek kaptam eddig a legnagyobb segítséget, ha gond volt, így most is kérném! Megálltam az autóval, aztán tolatni akartam, de éreztem, hogy sokkal könnyebben megy a váltókar fel-le. Nagy nehezen bement R-be, majd D-be is. Mentem egy kört, semmi gond nincs a váltással, de leparkoltam és se P se R se D, csak N. Konkrétan lötykölgethetem kisujjal a kart fel le, annyi, hogy a gombot nyomnom kell. Mi történt? Felpattintottam a váltószoknyát, de nem tudom, mi akadhatott szét. Előre is köszi!

üdv,
Csongi

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.02.26. 22:56

Elszakadhatott a bowden?!

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.02.26. 23:11

vtibi9512 írta:Elszakadhatott a bowden?!

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről


Remélem, hogy max annyi történt! A váltókarra hol csatlakozik? Mert alánéztem, de mintha a helyén lenne a bowden a váltón!

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.02.26. 23:25

Váltó karra nem tudom, de a valtonak a bal oldalnál van:)

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.02.26. 23:33

vtibi9512 írta:Váltó karra nem tudom, de a valtonak a bal oldalnál van:)

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről


Igen, azt most néztem meg nem rég. "Sajnos" nem vettem észre semmi rendelleneset, bár tökéletesen nem láttam!

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.02.26. 23:35

Csongi írta:
vtibi9512 írta:Váltó karra nem tudom, de a valtonak a bal oldalnál van:)

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről


Igen, azt most néztem meg nem rég. "Sajnos" nem vettem észre semmi rendelleneset, bár tökéletesen nem láttam!
Le kell szedni a komplett burkolatot a valtokarnal és ott lesz szerintem

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről

Ezt a hozzászólást a szerzőnek vtibi9512 az itt látható tagok köszönték meg: Csongi
Értékelés: 4.76%

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.02.27. 17:04

vtibi9512 írta:
Csongi írta:
vtibi9512 írta:Váltó karra nem tudom, de a valtonak a bal oldalnál van:)

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről


Igen, azt most néztem meg nem rég. "Sajnos" nem vettem észre semmi rendelleneset, bár tökéletesen nem láttam!
Le kell szedni a komplett burkolatot a valtokarnal és ott lesz szerintem

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről


No, probléma megoldva. Kiakadt alul, 80 ft-os 12-es zégergyűrű lett a megoldás. Köszönöm szépen a segítséget nektek. A sztorihoz hozzátartozik, hogy egy 25 éves tölgyfaléccel kerestem ki a D-t a kocsi alatt. Utána rükverc, majd leállítás. Ugye sebességben nem indul, tölgyfával ismét N vagy P, majd D amíg el nem jutottunk egy értelmes emelőhöz! :D Ettől nagyobb baja ne legyen!

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.02.27. 17:15

Csongi írta:
vtibi9512 írta:
Csongi írta:
vtibi9512 írta:Váltó karra nem tudom, de a valtonak a bal oldalnál van:)

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről


Igen, azt most néztem meg nem rég. "Sajnos" nem vettem észre semmi rendelleneset, bár tökéletesen nem láttam!
Le kell szedni a komplett burkolatot a valtokarnal és ott lesz szerintem

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről


No, probléma megoldva. Kiakadt alul, 80 ft-os 12-es zégergyűrű lett a megoldás. Köszönöm szépen a segítséget nektek. A sztorihoz hozzátartozik, hogy egy 25 éves tölgyfaléccel kerestem ki a D-t a kocsi alatt. Utána rükverc, majd leállítás. Ugye sebességben nem indul, tölgyfával ismét N vagy P, majd D amíg el nem jutottunk egy értelmes emelőhöz! :D Ettől nagyobb baja ne legyen!
Tökéletes! :) sok balesetmentes km-t:)

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.04.07. 18:40

Sziasztok! 2001 525d van. Pár napja halk ciripelést hallottam a váltóból ami ma sport módban 140nél zakatolásra váltott majd D-be kapcsolva elhallgatott aztán egy gyenge huppanó után újból visszatért a halk ciripelés... Valami leszakadt benne talán? Köszi a segítséget előre is!

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.04.12. 18:21

530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bzsoltie az itt látható tagok köszönték meg: 2 Bandi1978, lacir1
Értékelés: 9.52%

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.04.12. 18:44

bzsoltie írta:530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.
Enyém is majdnem ez... Várom a válaszokat szintén.

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.04.15. 22:35

bzsoltie írta:530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.


Hát hogy kívánsz-e vele azonosulni vagy sem, az szíved joga, de igazuk van sajnos. Ennyi km után már egy igen nagy revízió ráfér a váltóra. A problémádat egyébként vagy a lock-up kuplung kopása vagy pedig a mechatronikában található lock-up szelep kopása és/vagy mechatronika kopása okozza. Van hozzá javító szett, fel kell dörzsárazni a mechatronikát és kap egy perselyt és egy új lock-up szelepet. Ennyi km-nél az utóbbi is esélyesés ha felújíttatod a váltót és mondjuk mechatronika gond is van, megint megy a levesbe a wandler rövid időn belül.

Mi a megoldás? Angliából 100 ezer forintért venni rá egy fiatal váltót. :taps:

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.04.16. 09:58

NagyMatyas írta:
bzsoltie írta:530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.


Hát hogy kívánsz-e vele azonosulni vagy sem, az szíved joga, de igazuk van sajnos. Ennyi km után már egy igen nagy revízió ráfér a váltóra. A problémádat egyébként vagy a lock-up kuplung kopása vagy pedig a mechatronikában található lock-up szelep kopása és/vagy mechatronika kopása okozza. Van hozzá javító szett, fel kell dörzsárazni a mechatronikát és kap egy perselyt és egy új lock-up szelepet. Ennyi km-nél az utóbbi is esélyesés ha felújíttatod a váltót és mondjuk mechatronika gond is van, megint megy a levesbe a wandler rövid időn belül.

Mi a megoldás? Angliából 100 ezer forintért venni rá egy fiatal váltót. :taps:


Köszönöm a választ, én is erre a megoldásra jutotam. Bár 100ezernél azért egy kicsit többe kerülnek, de sikerült szerezni egy 110ezer mérföldeset. Remélem ezzel sokáig boldogság lesz. :D

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.04.16. 21:35

bzsoltie írta:
Köszönöm a választ, én is erre a megoldásra jutotam. Bár 100ezernél azért egy kicsit többe kerülnek, de sikerült szerezni egy 110ezer mérföldeset. Remélem ezzel sokáig boldogság lesz. :D


Én az olajat lecseréltetném benne mégpedig úgy, hogy atomjaira szedném a váltót, mechatronikát is szétszedetném, tömítéseket cseréltetnék benne és akkor biztos, hogy jó pár évig nem lesz gond. :franko:

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.04.17. 10:06

Egyébként hogy lehet érzékelni, hogy összekapcsol a Lock up? Csak kíváncsiságból. Én próbáltam figyelni, de nem veszek észre semmit ha kapcsolódnak a lapátok. De nem is tudom mire kell figyelni. :oops:

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.04.17. 10:20

NagySándor írta:Egyébként hogy lehet érzékelni, hogy összekapcsol a Lock up? Csak kíváncsiságból. Én próbáltam figyelni, de nem veszek észre semmit ha kapcsolódnak a lapátok. De nem is tudom mire kell figyelni. :oops:
110nel full gaznal is szépen emelkedik a fordulatszammero a sebességel:) amikor osszezar olyan mintha valtana egyet

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről

Ezt a hozzászólást a szerzőnek vtibi9512 az itt látható tagok köszönték meg: NagySándor
Értékelés: 4.76%

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.04.17. 21:33

NagySándor írta:Egyébként hogy lehet érzékelni, hogy összekapcsol a Lock up? Csak kíváncsiságból. Én próbáltam figyelni, de nem veszek észre semmit ha kapcsolódnak a lapátok. De nem is tudom mire kell figyelni. :oops:


Nem a lapátok kapcsolnak össze. :) https://www.youtube.com/watch?v=z5G2zQ_3xTc 2:50 :)

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2019.04.18. 11:25

NagyMatyas írta:
NagySándor írta:Egyébként hogy lehet érzékelni, hogy összekapcsol a Lock up? Csak kíváncsiságból. Én próbáltam figyelni, de nem veszek észre semmit ha kapcsolódnak a lapátok. De nem is tudom mire kell figyelni. :oops:


Nem a lapátok kapcsolnak össze. :) https://www.youtube.com/watch?v=z5G2zQ_3xTc 2:50 :)
Egyébként érdekesség, hogy dízelnél a komfortra való tekintettel nem szokás 100% összezárni a tárcsát, csak olyan 95-98%-osan, hagyva egy kis mikroszlipet, csillapítván a dízelre jellemző nagy amplitudójú torziós lengéseket. Ez megmagyarázza az 50rpm-es ugrást gázadáskor-elvételkor, viszont határozottan nem tesz jót az élettartamnak.
Hozzászólás küldése

VigLink badge