Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.05.31. 02:50

Gallaca írta:
steve_wonder írta:Erről a Texaco olajról beszélünk?
http://olajborze.hu/spd/607/Texaco-7045 ... ic-1-liter

Itt nincs a specben, hogy bmw, de más gyári texaco 7045e nincs(azaz nem találtam).

Erről, de mihez kell 12 liter?


Olajcseréhez váltólevétel nélkül, de mégis lecserélve a vandlerből is.
Egyébként, hogyan lehet az, hogy ez a gyári olaj és mégis mindegyik drágább ennél? A bmw-s flaskáról nem is beszélve...

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.06.01. 23:39

Tisztelt Klubtársak!

Múlt hónap végén történt egy olyan dolog, hogy tolattam az autómmal. Ez nem egy szokatlan dolog ti is megteszitek ezt napi rendszerességgel. Ami különbség volt azaz, hogy én ezt gyorsan tettem olyan 30-40 környékén. Ezzel egy dolgot értem el, hogy tönkrement a váltóm elvileg ebből következett a dolog persze bizonyíték az nincs rá. Szóval van két tárcsa ami között rugók vannak. Ez a tárcsa alapból nem ér hozzá semmihez sem viszont elvileg a tolatás miatt az egyik "rugótányér" hozzáért egy felette lévő forgó alkatrészhez és így eldőltek a rugók, rugós előfeszítés megszünt. Ebből az következett, hogy nincs fokozat előre, hibaüzenet sincs :facepalm:
Hátrameneti fokozat volt de előre semmi. Történt ez Debrecenben, az autót le kellett hoznom Kecskemétre mivel itt van voltószerelő aki elvállalja azonnal na meg ítt élek így legalább kéznél van az autó ha készen lesz. Szerelő tanácsa: indítsd be, menj előre és húzd le a vezérlőt akkor lesz hibaüzenet és a váltó az egy egyszerű jószág ha nincs nagy gáz akkor lesz fokozatod igaz csak 3.
Kipróbáltam, működött igaz nem 3. hanem 4. plusz 35-nél vezerlés nélkül is zárja a kulpungot a wandlerben. Hogyan csinálja azt nem tudom de csinálta. :D
Csomagtartómba betettem a régi váltómat amit egyszer már cseréltem hátha lesz benne alkatrész és össze lehet legózni a kettőből egyet.
2 nap alatt készen is volt, már izgalommal figyeltem az olaj feltöltési ciklust a szerelőnél. Mivel elég régóta volt olyan hibám a váltóval, hogy lassan teszi sebességbe az autót így feltettünk egy másik vezérlőtömböt. Szóval kimentünk próbakörre és hát nem hozta a várt eredményeket, egyből volt sebesség de rosszul váltott és hibát is írt így betette magát vészüzembe. Eljutottunk odáig, hogy fizikálisan jó a váltó csak a vezérlőtömb amit próbaképpen feltettünk az nem jó. Utánna felkerült az én vezérlő tömböm aminek egy részét kicseréltük meg még két verzióban cserélgettük az alkatrészeket. Végül eljutottunk odáig, hogy egyből van sebesség és nem ír hibát, plusz amilyen hibák kijöttek a cserélgetések között, hogy ránt, nem vált fel időben, nem használja az 5.-et az autó csak 110-től. Nah ezek megszüntek.
Maradt kettő darab hiba az egyik az a 4-be való váltásnál durvábban váltott plusz a wandlert pillanatra nyitotta ha gyorsítani kezdtem 110 felett. Töröltem egy adaptációt és elindultam Kecskemétről Debrecenbe. Mire hazaértem még mindíg nem volt jó de a hétvégét debreceni kocsikázással töltöttem. Mire visszaindultam Kecskemétre már jó volt a dolog csak utánna vettem észre, hogy ha nagy gázzal gyorsítok akkor 5.-be is durván kapcsol. Nah ehez kellett vagy 10-15 gyorsulás az elmúlt egy hónapban de ez is jó. Amit nem tudtam azaz, hogy S fokozatban is igényli a vezetést :facepalm:
Úgy jöttem rá, hogy elindúltam kikapcsolt kipörgésgátlóval hátha megakar gyorsan kell elindulni a tolatás után és akkor ne dadogjon be, mert letilt az autó. Szóval gyorsítottam nem nagy gázzal szépen és azt vettem észre, hogy 2-ben már 4000-nél van a fordulatszámmérő és valami hátbavágás szerüen kapcsolta a 3.-at és felvisított agumi alatta :doglotlo:
Ezután két napig S-ben jártam vele :facepalm:

Végeredmény 1 hónap elteltével:
-szépen vált
-azonnal van hajtás ha D-be teszem
-kisebb fordulatokon megszünt a csúszás amit eddig nem gondoltam, hogy az
-az egész váltónak a belseje jó lamellákkal van tele /2 sor már kopott volt, szerencsére a régiben az pont jó volt/
-le lett cserélve az olaj a wandlerben is :D

Összesen a szerelés és az egyéb szívások a vezérlő tömb miatt 73eFt-ba került.
Én ezt az összeget egy nagyon baráti és korrekt árnak tartom persze ehez a régi váltómból kelett 2 sor lamella ami beszerzési áron kb 54eft lett volna /kb 3e egy lamella és 9 kell egy sorba általában/. Plusz egy másik rugósor rugótányéral együtt ami szintén volt de annak nem hiszem, hogy lenne piaci ára, mert a szerelő elmondása szerint az elmúlt 10-en pár év alatt még ez senkinek sem ment tönkre :lol:
Ezt az alkatrészt viszont mondta, hogy adott volna ingyen is nekem, mert ez így nagyon egyedi volt.

Az alkatrészről csináltam fotót is csak beadtam a telómat garba és em mentettem le a képet de ha szeretnétek akkor csinálok másikat mivel megvan minden, nem lett kidobva eddig még.

Szép estét!

Üdv Tamás

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Madtomi az itt látható tagok köszönték meg: 2 kzolee, Smith81
Értékelés: 9.52%

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.06.02. 19:14

Sziasztok!
segítségeteket szeretném kérni!
Össz. olajcserét szeretnék csinálni a kicsikén! 1999 530d GM zöld címkés automata váltó, difi és motorolaj!
Segítsetek, hogy milyen olajat kellene tennem a drágába!

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.06.03. 17:55

steve_wonder írta:Erről a Texaco olajról beszélünk?
http://olajborze.hu/spd/607/Texaco-7045 ... ic-1-liter

Itt nincs a specben, hogy bmw, de más gyári texaco 7045e nincs(azaz nem találtam).


Erről mi a vélemény?
http://www.ebay.co.uk/itm/Red-Line-D4-A ... 2ed13c592a
:franko:

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.06.16. 18:28

Madtomi írta:Tisztelt Klubtársak!

Múlt hónap végén történt egy olyan dolog, hogy tolattam az autómmal. Ez nem egy szokatlan dolog ti is megteszitek ezt napi rendszerességgel. Ami különbség volt azaz, hogy én ezt gyorsan tettem olyan 30-40 környékén. Ezzel egy dolgot értem el, hogy tönkrement a váltóm elvileg ebből következett a dolog persze bizonyíték az nincs rá. Szóval van két tárcsa ami között rugók vannak. Ez a tárcsa alapból nem ér hozzá semmihez sem viszont elvileg a tolatás miatt az egyik "rugótányér" hozzáért egy felette lévő forgó alkatrészhez és így eldőltek a rugók, rugós előfeszítés megszünt. Ebből az következett, hogy nincs fokozat előre, hibaüzenet sincs :facepalm:
Hátrameneti fokozat volt de előre semmi. Történt ez Debrecenben, az autót le kellett hoznom Kecskemétre mivel itt van voltószerelő aki elvállalja azonnal na meg ítt élek így legalább kéznél van az autó ha készen lesz. Szerelő tanácsa: indítsd be, menj előre és húzd le a vezérlőt akkor lesz hibaüzenet és a váltó az egy egyszerű jószág ha nincs nagy gáz akkor lesz fokozatod igaz csak 3.
Kipróbáltam, működött igaz nem 3. hanem 4. plusz 35-nél vezerlés nélkül is zárja a kulpungot a wandlerben. Hogyan csinálja azt nem tudom de csinálta. :D
Csomagtartómba betettem a régi váltómat amit egyszer már cseréltem hátha lesz benne alkatrész és össze lehet legózni a kettőből egyet.
2 nap alatt készen is volt, már izgalommal figyeltem az olaj feltöltési ciklust a szerelőnél. Mivel elég régóta volt olyan hibám a váltóval, hogy lassan teszi sebességbe az autót így feltettünk egy másik vezérlőtömböt. Szóval kimentünk próbakörre és hát nem hozta a várt eredményeket, egyből volt sebesség de rosszul váltott és hibát is írt így betette magát vészüzembe. Eljutottunk odáig, hogy fizikálisan jó a váltó csak a vezérlőtömb amit próbaképpen feltettünk az nem jó. Utánna felkerült az én vezérlő tömböm aminek egy részét kicseréltük meg még két verzióban cserélgettük az alkatrészeket. Végül eljutottunk odáig, hogy egyből van sebesség és nem ír hibát, plusz amilyen hibák kijöttek a cserélgetések között, hogy ránt, nem vált fel időben, nem használja az 5.-et az autó csak 110-től. Nah ezek megszüntek.
Maradt kettő darab hiba az egyik az a 4-be való váltásnál durvábban váltott plusz a wandlert pillanatra nyitotta ha gyorsítani kezdtem 110 felett. Töröltem egy adaptációt és elindultam Kecskemétről Debrecenbe. Mire hazaértem még mindíg nem volt jó de a hétvégét debreceni kocsikázással töltöttem. Mire visszaindultam Kecskemétre már jó volt a dolog csak utánna vettem észre, hogy ha nagy gázzal gyorsítok akkor 5.-be is durván kapcsol. Nah ehez kellett vagy 10-15 gyorsulás az elmúlt egy hónapban de ez is jó. Amit nem tudtam azaz, hogy S fokozatban is igényli a vezetést :facepalm:
Úgy jöttem rá, hogy elindúltam kikapcsolt kipörgésgátlóval hátha megakar gyorsan kell elindulni a tolatás után és akkor ne dadogjon be, mert letilt az autó. Szóval gyorsítottam nem nagy gázzal szépen és azt vettem észre, hogy 2-ben már 4000-nél van a fordulatszámmérő és valami hátbavágás szerüen kapcsolta a 3.-at és felvisított agumi alatta :doglotlo:
Ezután két napig S-ben jártam vele :facepalm:

Végeredmény 1 hónap elteltével:
-szépen vált
-azonnal van hajtás ha D-be teszem
-kisebb fordulatokon megszünt a csúszás amit eddig nem gondoltam, hogy az
-az egész váltónak a belseje jó lamellákkal van tele /2 sor már kopott volt, szerencsére a régiben az pont jó volt/
-le lett cserélve az olaj a wandlerben is :D

Összesen a szerelés és az egyéb szívások a vezérlő tömb miatt 73eFt-ba került.
Én ezt az összeget egy nagyon baráti és korrekt árnak tartom persze ehez a régi váltómból kelett 2 sor lamella ami beszerzési áron kb 54eft lett volna /kb 3e egy lamella és 9 kell egy sorba általában/. Plusz egy másik rugósor rugótányéral együtt ami szintén volt de annak nem hiszem, hogy lenne piaci ára, mert a szerelő elmondása szerint az elmúlt 10-en pár év alatt még ez senkinek sem ment tönkre :lol:
Ezt az alkatrészt viszont mondta, hogy adott volna ingyen is nekem, mert ez így nagyon egyedi volt.

Az alkatrészről csináltam fotót is csak beadtam a telómat garba és em mentettem le a képet de ha szeretnétek akkor csinálok másikat mivel megvan minden, nem lett kidobva eddig még.

Szép estét!

Üdv Tamás



Nem kis izgalom lehett ;) szerencséd volt, hogy volt tartalék alkatrészed ;) az előző váltód mennyit bírt ki?

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.06.17. 07:26

Smith81 írta:
Madtomi írta:Tisztelt Klubtársak!

Múlt hónap végén történt egy olyan dolog, hogy tolattam az autómmal. Ez nem egy szokatlan dolog ti is megteszitek ezt napi rendszerességgel. Ami különbség volt azaz, hogy én ezt gyorsan tettem olyan 30-40 környékén. Ezzel egy dolgot értem el, hogy tönkrement a váltóm elvileg ebből következett a dolog persze bizonyíték az nincs rá. Szóval van két tárcsa ami között rugók vannak. Ez a tárcsa alapból nem ér hozzá semmihez sem viszont elvileg a tolatás miatt az egyik "rugótányér" hozzáért egy felette lévő forgó alkatrészhez és így eldőltek a rugók, rugós előfeszítés megszünt. Ebből az következett, hogy nincs fokozat előre, hibaüzenet sincs :facepalm:
Hátrameneti fokozat volt de előre semmi. Történt ez Debrecenben, az autót le kellett hoznom Kecskemétre mivel itt van voltószerelő aki elvállalja azonnal na meg ítt élek így legalább kéznél van az autó ha készen lesz. Szerelő tanácsa: indítsd be, menj előre és húzd le a vezérlőt akkor lesz hibaüzenet és a váltó az egy egyszerű jószág ha nincs nagy gáz akkor lesz fokozatod igaz csak 3.
Kipróbáltam, működött igaz nem 3. hanem 4. plusz 35-nél vezerlés nélkül is zárja a kulpungot a wandlerben. Hogyan csinálja azt nem tudom de csinálta. :D
Csomagtartómba betettem a régi váltómat amit egyszer már cseréltem hátha lesz benne alkatrész és össze lehet legózni a kettőből egyet.
2 nap alatt készen is volt, már izgalommal figyeltem az olaj feltöltési ciklust a szerelőnél. Mivel elég régóta volt olyan hibám a váltóval, hogy lassan teszi sebességbe az autót így feltettünk egy másik vezérlőtömböt. Szóval kimentünk próbakörre és hát nem hozta a várt eredményeket, egyből volt sebesség de rosszul váltott és hibát is írt így betette magát vészüzembe. Eljutottunk odáig, hogy fizikálisan jó a váltó csak a vezérlőtömb amit próbaképpen feltettünk az nem jó. Utánna felkerült az én vezérlő tömböm aminek egy részét kicseréltük meg még két verzióban cserélgettük az alkatrészeket. Végül eljutottunk odáig, hogy egyből van sebesség és nem ír hibát, plusz amilyen hibák kijöttek a cserélgetések között, hogy ránt, nem vált fel időben, nem használja az 5.-et az autó csak 110-től. Nah ezek megszüntek.
Maradt kettő darab hiba az egyik az a 4-be való váltásnál durvábban váltott plusz a wandlert pillanatra nyitotta ha gyorsítani kezdtem 110 felett. Töröltem egy adaptációt és elindultam Kecskemétről Debrecenbe. Mire hazaértem még mindíg nem volt jó de a hétvégét debreceni kocsikázással töltöttem. Mire visszaindultam Kecskemétre már jó volt a dolog csak utánna vettem észre, hogy ha nagy gázzal gyorsítok akkor 5.-be is durván kapcsol. Nah ehez kellett vagy 10-15 gyorsulás az elmúlt egy hónapban de ez is jó. Amit nem tudtam azaz, hogy S fokozatban is igényli a vezetést :facepalm:
Úgy jöttem rá, hogy elindúltam kikapcsolt kipörgésgátlóval hátha megakar gyorsan kell elindulni a tolatás után és akkor ne dadogjon be, mert letilt az autó. Szóval gyorsítottam nem nagy gázzal szépen és azt vettem észre, hogy 2-ben már 4000-nél van a fordulatszámmérő és valami hátbavágás szerüen kapcsolta a 3.-at és felvisított agumi alatta :doglotlo:
Ezután két napig S-ben jártam vele :facepalm:

Végeredmény 1 hónap elteltével:
-szépen vált
-azonnal van hajtás ha D-be teszem
-kisebb fordulatokon megszünt a csúszás amit eddig nem gondoltam, hogy az
-az egész váltónak a belseje jó lamellákkal van tele /2 sor már kopott volt, szerencsére a régiben az pont jó volt/
-le lett cserélve az olaj a wandlerben is :D

Összesen a szerelés és az egyéb szívások a vezérlő tömb miatt 73eFt-ba került.
Én ezt az összeget egy nagyon baráti és korrekt árnak tartom persze ehez a régi váltómból kelett 2 sor lamella ami beszerzési áron kb 54eft lett volna /kb 3e egy lamella és 9 kell egy sorba általában/. Plusz egy másik rugósor rugótányéral együtt ami szintén volt de annak nem hiszem, hogy lenne piaci ára, mert a szerelő elmondása szerint az elmúlt 10-en pár év alatt még ez senkinek sem ment tönkre :lol:
Ezt az alkatrészt viszont mondta, hogy adott volna ingyen is nekem, mert ez így nagyon egyedi volt.

Az alkatrészről csináltam fotót is csak beadtam a telómat garba és em mentettem le a képet de ha szeretnétek akkor csinálok másikat mivel megvan minden, nem lett kidobva eddig még.

Szép estét!

Üdv Tamás



Nem kis izgalom lehett ;) szerencséd volt, hogy volt tartalék alkatrészed ;) az előző váltód mennyit bírt ki?


Amikor megvettem az autót akkor mentem vele 100km-t és megállt. Akkor szűrő csere plusz olaj csere és a rossz vandlerrel még elmentem 6-7ekm-t. Akkor megadta magát a kettes benne és vettem egy bontottat ami eddig bírta.

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.06.19. 11:43

Nálam is elérkezett a feket nap......... :sírás:
Tünet:nincs lóerő lassan rakja az 5.et kis rántással,3-bol 4-be dombon felfele váltás előtt nagy búgás majd ránt és megtalálja a 4-est... manuális módba még ugyahogy jó...

Kép

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.07.15. 17:55

http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/330 ... mg-8088624
SMG váltó mennyire problémás?

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.07.20. 20:23

Haminda írta:http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/330/bmw_330ci_automata_smg-8088624
SMG váltó mennyire problémás?


Az SMG váltó szerintem síma tiptronic automata váltó, csak a +/- kábellal fel van hozva a kormányra.

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.07.20. 21:06

csiatt írta:
Haminda írta:http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/330/bmw_330ci_automata_smg-8088624
SMG váltó mennyire problémás?


Az SMG váltó szerintem síma tiptronic automata váltó, csak a +/- kábellal fel van hozva a kormányra.

Szerintem meg sima SMG.

Elnézést az ékezetek miatt! Mobilról pötyögtem.

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.07.20. 21:33

hamoriarpi írta:
csiatt írta:
Haminda írta:http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/330/bmw_330ci_automata_smg-8088624
SMG váltó mennyire problémás?


Az SMG váltó szerintem síma tiptronic automata váltó, csak a +/- kábellal fel van hozva a kormányra.

Szerintem meg sima SMG.

Elnézést az ékezetek miatt! Mobilról pötyögtem.

Lehet, hogy nem a legmegfelelőbb topikba nyomtam.


(csiatt, az smg félautomata váltó, nyomaték konverter helyett egy automatizált kuplunggal, a tiptronicnak meg szerencsére köze sincs a bmwhez)

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.07.20. 22:19

csiatt írta:
Haminda írta:http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/330/bmw_330ci_automata_smg-8088624
SMG váltó mennyire problémás?


Az SMG váltó szerintem síma tiptronic automata váltó, csak a +/- kábellal fel van hozva a kormányra.

viewtopic.php?t=1042&p=204953
Itt van egy kis szösszenet!

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.07.22. 15:27

Sziasztok!
Meg tudnátok mondani, hogy mi a különbség a fekete és a zöld plakettes ZTF váltó között?
Előre is köszönöm! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.07.23. 06:33

Kinga 525tds írta:Sziasztok!
Meg tudnátok mondani, hogy mi a különbség a fekete és a zöld plakettes ZTF váltó között?
Előre is köszönöm! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Doksi szerint a benne lévő olaj

KLIKK

KLIKK 2

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.07.23. 14:39

Köszi, de elvileg valami másnak is kell lennie, mert az enyémben zöld van, viszont a feketét nem tudták felrakni, de akitől vettem állítja: "hogy csak el kell forgatni és, hogy az az én e39 "97 525tds-embe jó". És igazából ennek szeretnék utána járni, hogy tudjak érvelni!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.07.23. 16:27

Kinga 525tds írta:Köszi, de elvileg valami másnak is kell lennie, mert az enyémben zöld van, viszont a feketét nem tudták felrakni, de akitől vettem állítja: "hogy csak el kell forgatni és, hogy az az én e39 "97 525tds-embe jó". És igazából ennek szeretnék utána járni, hogy tudjak érvelni!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pontos ZF vagy pontos BMW tipusszám kellene a plakettről. Mindkettőről.

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.07.23. 23:24

hamoriarpi írta:
Kinga 525tds írta:Köszi, de elvileg valami másnak is kell lennie, mert az enyémben zöld van, viszont a feketét nem tudták felrakni, de akitől vettem állítja: "hogy csak el kell forgatni és, hogy az az én e39 "97 525tds-embe jó". És igazából ennek szeretnék utána járni, hogy tudjak érvelni!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pontos ZF vagy pontos BMW tipusszám kellene a plakettről. Mindkettőről.

Gondolom benzines, és/vagy E34 5HP18 váltó lehet. Ott van valahol elforgatva a harang.

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.07.25. 12:18

Sziasztok! új vagyok a témában e39 528i és manuális. látom a váltón, hogy ATF való bele, a leengedő csavar még egész egyértelmű, de melyiken kell betölteni? vagy egyáltalán kell cserélnem? 300e-km tutira nem cserélték még.

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.07.25. 14:16

waresz írta:Sziasztok! új vagyok a témában e39 528i és manuális. látom a váltón, hogy ATF való bele, a leengedő csavar még egész egyértelmű, de melyiken kell betölteni? vagy egyáltalán kell cserélnem? 300e-km tutira nem cserélték még.

Oldalt lesz a szintezo-betolto nyilas.

Elnézést az ékezetek miatt! Mobilról pötyögtem.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: waresz
Értékelés: 4.76%

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2014.07.25. 18:31

waresz írta:Sziasztok! új vagyok a témában e39 528i és manuális. látom a váltón, hogy ATF való bele, a leengedő csavar még egész egyértelmű, de melyiken kell betölteni? vagy egyáltalán kell cserélnem? 300e-km tutira nem cserélték még.

Jol mondja Arpi...a valto jobb oldalan (menetirany szerint) van 14-es imbuszkulcs kell hozza...

Elvileg 60ekm-kent kene cserelni valtoban/difiben...GYARI OLAJAT!

http://blog.bavauto.com/11846/bmw-manual-transmission-and-differential-fluid-change-how-to-diy/

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bummer az itt látható tagok köszönték meg: waresz
Értékelés: 4.76%
Hozzászólás küldése

VigLink badge