2007.03.18. 12:34
Sepi írta:admin írta:Szerintem ez hülyeség!Zoli írta:admin írta:Zoli írta:Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?
Ezt nem értem milyen hirtelen hőmérséklet változás?
Hát szerintem a klíma kompresszorba hideg a gáz,a kinti levegő mondjuk 30 fok,+motor hő,ez nagy külömbség,és ezért kell ki kapcsolni a klímát úgy hogy még fél percig jár a motor és a ventilátor,így ki járatja a hideg gázt a rendszerből.
A klíma kompresszor amúgy sem hideg.A kompresszor sűríti a gázt(hűtőközeg) nagynyomásra ekkor kb 40-50C° amit be tol a hűtő kondenzátorba ott a menetszél hatására(ventilátor)le kondenzálódik(le hűl) és folyadék halmazállapotuvá válik ez a folyadék kerül beporlasztásra a hőcserélőbe(utastér radiátor)és itt elpárolog vagyis folyadékból gázneművé válik és a halmazállapot változáskor keletkezik a hideg és ezt a hideget fúja le a ventilátor az utastérbe és az elpárból újra a kompresszorba megy a gáz és így körbe körbe míg megy a kompresszor.Ha a kompresszor megál a nyomás ki egyenlítődik a két oldalán egy kis idő elteltével.
nagy vonalakban így működik ezért tartom hülyeségnek.
A kondenzvíz levezető kis cső az utastér radiátor alól jön valahonnan?
2007.03.18. 17:02
admin írta:Sepi írta:admin írta:Szerintem ez hülyeség!Zoli írta:admin írta:Zoli írta:Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?
Ezt nem értem milyen hirtelen hőmérséklet változás?
Hát szerintem a klíma kompresszorba hideg a gáz,a kinti levegő mondjuk 30 fok,+motor hő,ez nagy külömbség,és ezért kell ki kapcsolni a klímát úgy hogy még fél percig jár a motor és a ventilátor,így ki járatja a hideg gázt a rendszerből.
A klíma kompresszor amúgy sem hideg.A kompresszor sűríti a gázt(hűtőközeg) nagynyomásra ekkor kb 40-50C° amit be tol a hűtő kondenzátorba ott a menetszél hatására(ventilátor)le kondenzálódik(le hűl) és folyadék halmazállapotuvá válik ez a folyadék kerül beporlasztásra a hőcserélőbe(utastér radiátor)és itt elpárolog vagyis folyadékból gázneművé válik és a halmazállapot változáskor keletkezik a hideg és ezt a hideget fúja le a ventilátor az utastérbe és az elpárból újra a kompresszorba megy a gáz és így körbe körbe míg megy a kompresszor.Ha a kompresszor megál a nyomás ki egyenlítődik a két oldalán egy kis idő elteltével.
nagy vonalakban így működik ezért tartom hülyeségnek.
A kondenzvíz levezető kis cső az utastér radiátor alól jön valahonnan?
igen!
Mivel az elpárologtató hideg, a venti tolja át rajta a meleg levegőt így ki csapódik a levegő páratartalma és folyik ki azon a kis csövön.
2007.03.18. 18:34
2007.03.18. 21:50
admin írta:Szerintem ez hülyeség!Zoli írta:admin írta:Zoli írta:Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?
Ezt nem értem milyen hirtelen hőmérséklet változás?
Hát szerintem a klíma kompresszorba hideg a gáz,a kinti levegő mondjuk 30 fok,+motor hő,ez nagy külömbség,és ezért kell ki kapcsolni a klímát úgy hogy még fél percig jár a motor és a ventilátor,így ki járatja a hideg gázt a rendszerből.
A klíma kompresszor amúgy sem hideg.A kompresszor sűríti a gázt(hűtőközeg) nagynyomásra ekkor kb 40-50C° amit be tol a hűtő kondenzátorba ott a menetszél hatására(ventilátor)le kondenzálódik(le hűl) és folyadék halmazállapotuvá válik ez a folyadék kerül beporlasztásra a hőcserélőbe(utastér radiátor)és itt elpárolog vagyis folyadékból gázneművé válik és a halmazállapot változáskor keletkezik a hideg és ezt a hideget fúja le a ventilátor az utastérbe és az elpárból újra a kompresszorba megy a gáz és így körbe körbe míg megy a kompresszor.Ha a kompresszor megál a nyomás ki egyenlítődik a két oldalán egy kis idő elteltével.
nagy vonalakban így működik ezért tartom hülyeségnek.
2007.03.18. 22:03
2007.03.18. 23:09
Zoli írta:
Köszönöm szépen ez nagyon szakszerű volt,még én is meg értettem a működését.
Akkor hagyhatom állandóan be kapcsolva,és nem lesz semmi baja?
Egyébként te hogy használod a klímát,ha nem titok,kapcsogatod,vagy mindig be van kapcsolva?
2007.03.18. 23:11
kz írta:Hali! Hogyan lehet a klímát előre programozni? Mondjuk 13 órakor kiszellőztetni a kocsit egy 10 percre? üdv
2007.03.19. 22:59
admin írta:kz írta:Hali! Hogyan lehet a klímát előre programozni? Mondjuk 13 órakor kiszellőztetni a kocsit egy 10 percre? üdv
Klímát nem tudod csak az álló szellőztetést feltéve ha felvan programozva neked.
2007.03.20. 00:12
admin írta:kz írta:Hali! Hogyan lehet a klímát előre programozni? Mondjuk 13 órakor kiszellőztetni a kocsit egy 10 percre? üdv
Klímát nem tudod csak az álló szellőztetést feltéve ha felvan programozva neked.
2007.03.20. 00:28
kz írta:admin írta:kz írta:Hali! Hogyan lehet a klímát előre programozni? Mondjuk 13 órakor kiszellőztetni a kocsit egy 10 percre? üdv
Klímát nem tudod csak az álló szellőztetést feltéve ha felvan programozva neked.
Honnan tudom, hogy fel van programozva álló szellőztetésre? Van Time 1 és 2, amiket be tudok állítani. Ilyenkor valami piros led is világít, ha jól emlékszem. Bár még sosem kaptam rajta, hogy abban az időben, amit beállítottam beindult volna a szellőztetetés, de nem is figyeltem. Mit kell csainálni, hogy kiderüljön? i
2007.03.20. 00:30
Zoli írta:admin írta:kz írta:Hali! Hogyan lehet a klímát előre programozni? Mondjuk 13 órakor kiszellőztetni a kocsit egy 10 percre? üdv
Klímát nem tudod csak az álló szellőztetést feltéve ha felvan programozva neked.
Mi az az álló szellőztetés,azt minden digit klíma tudja,vagy a klímához semmi köze?
2007.03.20. 02:35
2007.03.20. 16:01
2007.03.20. 16:06
admin írta:Zoli írta:admin írta:kz írta:Hali! Hogyan lehet a klímát előre programozni? Mondjuk 13 órakor kiszellőztetni a kocsit egy 10 percre? üdv
Klímát nem tudod csak az álló szellőztetést feltéve ha felvan programozva neked.
Mi az az álló szellőztetés,azt minden digit klíma tudja,vagy a klímához semmi köze?
Az utas teret lehet kiszelőztetni hogy amikor beszálsz ne legyen kánikula!
Minimum MID-nek kell lenni,hogy be tud programozni.
2007.03.20. 22:51
admin írta:Zoli írta:admin írta:kz írta:Hali! Hogyan lehet a klímát előre programozni? Mondjuk 13 órakor kiszellőztetni a kocsit egy 10 percre? üdv
Klímát nem tudod csak az álló szellőztetést feltéve ha felvan programozva neked.
Mi az az álló szellőztetés,azt minden digit klíma tudja,vagy a klímához semmi köze?
Az utas teret lehet kiszelőztetni hogy amikor beszálsz ne legyen kánikula!
Minimum MID-nek kell lenni,hogy be tud programozni.
2007.04.12. 21:14
2007.04.12. 21:54
Zoli írta:admin írta:Zoli írta:admin írta:kz írta:Hali! Hogyan lehet a klímát előre programozni? Mondjuk 13 órakor kiszellőztetni a kocsit egy 10 percre? üdv
Klímát nem tudod csak az álló szellőztetést feltéve ha felvan programozva neked.
Mi az az álló szellőztetés,azt minden digit klíma tudja,vagy a klímához semmi köze?
Az utas teret lehet kiszelőztetni hogy amikor beszálsz ne legyen kánikula!
Minimum MID-nek kell lenni,hogy be tud programozni.
MID-em van,de nem tudom hogy kell be programozni az álló szellőztetést.
Kérlek segíts!
2007.04.13. 22:04
2007.04.14. 15:56
dcs73 írta:Zoli ,megpróbálom leírni hogytudod beprogramozni a szellöztetést De biztos segitenek atöbiek is !!!
1.menü gomb,kiválasztod a Standlüftung-ot az az áló szellöztetés, jobb tekerö gomb benyom ,2 ott befog jönni az hogy ZEIT 1,ZEIT 2 , és alatta még valami iromány amit most nemtudok de azzal lehet bekapcsolni direktbe a szellöztetést Na szóval, rámész a ZEIT 1 re jobb tekerö gomb benyom, kijelöli az idöt a tekerögomb forgatásával tudod be álítani az idöt hogy mikor kapcsoljon be pl. 16.00 mikor ez megvan a tekerö gombot benyomod és az idö beálitás elött egy kockábann pipa jelenik meg ,és a tekerö gomb mellet egy piros X fog világítani, ez aszt jelenti ho be van programozva a szellöztetés A megadott idöben be kapcsol és inét nemtom pontosan hogy menyi ideig megy és kicseréli a levegöt a gépbenn Remélem lehet érteni, ha valamit nemjól írtam bocsi
2007.04.14. 23:20
dcs73 írta: A megadott idöben be kapcsol és inét nemtom pontosan hogy menyi ideig megy és kicseréli a levegöt a gépbenn