* *
Pontos idő: 2024.03.28. 10:39

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 99 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.05.07. 13:07 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2009.05.30. 00:00
Hozzászólások: 285
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 57 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62TUB44
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
491523 írta:
Remélem jó helyre írom a kérdésem.

Futómű felújítást tervezek de nincs információm, hogy Budapest környékén melyik szerviz tudja jól beállítani a futóművet. Ezzel kapcsolatban tud valaki információval szolgálni?


Pár napja NagyMatyas kolléga Székesfehérváron a BMW szervizt javasolta.


Esetleg Budapesten vagy közvetlen környezetében nincs olyan műhely ami számításba jöhet?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.05.10. 22:59 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 203
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 22 alkalommal
Kapott köszik: 53 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
491523 írta:
attila94 írta:
491523 írta:
Remélem jó helyre írom a kérdésem.

Futómű felújítást tervezek de nincs információm, hogy Budapest környékén melyik szerviz tudja jól beállítani a futóművet. Ezzel kapcsolatban tud valaki információval szolgálni?


Pár napja NagyMatyas kolléga Székesfehérváron a BMW szervizt javasolta.


Esetleg Budapesten vagy közvetlen környezetében nincs olyan műhely ami számításba jöhet?

Budapest Motors - jol beállították, csak baromi lassan dolgoznak, és mocskos drágán.
Ott Service - szinten jol beállították, csak gyorsabban, és olcsóbban.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bzsoltie az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.05.12. 23:05 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1167 alkalommal
Kapott köszik: 1230 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
bzsoltie írta:
491523 írta:
attila94 írta:
491523 írta:
Remélem jó helyre írom a kérdésem.

Futómű felújítást tervezek de nincs információm, hogy Budapest környékén melyik szerviz tudja jól beállítani a futóművet. Ezzel kapcsolatban tud valaki információval szolgálni?


Pár napja NagyMatyas kolléga Székesfehérváron a BMW szervizt javasolta.


Esetleg Budapesten vagy közvetlen környezetében nincs olyan műhely ami számításba jöhet?

Budapest Motors - jol beállították, csak baromi lassan dolgoznak, és mocskos drágán.
Ott Service - szinten jol beállították, csak gyorsabban, és olcsóbban.

BudMotnál nekem is állították az E61-et KDS-Beissbarth géppel. Sárvédőív-felniperem távolságokat mértek mindenhol, guminyomást állítottak, profi lett, méregdrágán.

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.05.14. 13:24 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2013.12.19. 14:02
Hozzászólások: 105
Tartózkodási hely: Budapest-Debrecen
Adott köszi: 44 alkalommal
Kapott köszik: 9 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
hamoriarpi írta:
bzsoltie írta:
491523 írta:
attila94 írta:
491523 írta:
Remélem jó helyre írom a kérdésem.

Futómű felújítást tervezek de nincs információm, hogy Budapest környékén melyik szerviz tudja jól beállítani a futóművet. Ezzel kapcsolatban tud valaki információval szolgálni?


Pár napja NagyMatyas kolléga Székesfehérváron a BMW szervizt javasolta.


Esetleg Budapesten vagy közvetlen környezetében nincs olyan műhely ami számításba jöhet?

Budapest Motors - jol beállították, csak baromi lassan dolgoznak, és mocskos drágán.
Ott Service - szinten jol beállították, csak gyorsabban, és olcsóbban.

BudMotnál nekem is állították az E61-et KDS-Beissbarth géppel. Sárvédőív-felniperem távolságokat mértek mindenhol, guminyomást állítottak, profi lett, méregdrágán.


Én például OTT Servicéhez viszem pont holnap.
Tavaly voltam náluk és mind a hozzáállás, mint a tudás meggyőzött.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.05.23. 19:09 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2009.05.30. 00:00
Hozzászólások: 285
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 57 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62TUB44
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Pár alkatrészt cserélve lett az első futóműben és feltűnt, hogy a jobb oldali gátló lejjebb van a csonk állványban mint a bal oldali. Ez rendben van így? Egyébként az autó teljesen egyenesen áll (a gumi és a sárvédő perem közötti távolság egyforma).

bal oldal
jobb oldal


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.05.23. 19:15 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1167 alkalommal
Kapott köszik: 1230 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
491523 írta:
Pár alkatrészt cserélve lett az első futóműben és feltűnt, hogy a jobb oldali gátló lejjebb van a csonk állványban mint a bal oldali. Ez rendben van így? Egyébként az autó teljesen egyenesen áll (a gumi és a sárvédő perem közötti távolság egyforma).

bal oldal
jobb oldal

A bal nincs a helyén.

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.05.23. 19:47 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2009.05.30. 00:00
Hozzászólások: 285
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 57 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62TUB44
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
hamoriarpi írta:
491523 írta:
Pár alkatrészt cserélve lett az első futóműben és feltűnt, hogy a jobb oldali gátló lejjebb van a csonk állványban mint a bal oldali. Ez rendben van így? Egyébként az autó teljesen egyenesen áll (a gumi és a sárvédő perem közötti távolság egyforma).

bal oldal
jobb oldal

A bal nincs a helyén.


Mindenképp futómű állításra kell vinnem az autót, de ha kérem, hogy ezt is tegyék rendbe akkor előfordulhat, hogy elhajtanak mint a magzatvizet?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.10.09. 20:57 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2012.05.11. 18:10
Hozzászólások: 198
Tartózkodási hely: Mezőberény
Adott köszi: 2 alkalommal
Kapott köszik: 5 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525d
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Üdv!
A hátsó futómű beállításához a négy darab dőlésállító csavart kellene tudni meglazítani. Nekünk nem sikerült. Felsőket találtam olyan áron, amire azt mondom, hogy pszichiáterrel elmegy.
Alsókat viszont csak gyáriban, annak az ára hallatán pedig a pszichológus sem ment meg az őrülettől.
Soha senki nem gyárttatott le még ilyen csavarokat? A földön sem elérhető semmiféle utángyártottban?
Eddig ez a legjobb ár:
Alsó excenteres csavar: 33321095102 4200ft
Alsó excenteres alátét: 33306786186 800ft
Alsó anya: 33326760668 400ft
Mindből kettő kell, tehát a végösszeg 10.800 Ft kettő darab csavarért.
Tud valaki olcsóbbat vagy alternatívát, bármit?
Köszönöm előre is!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.10.10. 07:26 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
fghx írta:
Üdv!
A hátsó futómű beállításához a négy darab dőlésállító csavart kellene tudni meglazítani. Nekünk nem sikerült. Felsőket találtam olyan áron, amire azt mondom, hogy pszichiáterrel elmegy.
Alsókat viszont csak gyáriban, annak az ára hallatán pedig a pszichológus sem ment meg az őrülettől.
Soha senki nem gyárttatott le még ilyen csavarokat? A földön sem elérhető semmiféle utángyártottban?
Eddig ez a legjobb ár:
Alsó excenteres csavar: 33321095102 4200ft
Alsó excenteres alátét: 33306786186 800ft
Alsó anya: 33326760668 400ft
Mindből kettő kell, tehát a végösszeg 10.800 Ft kettő darab csavarért.
Tud valaki olcsóbbat vagy alternatívát, bármit?
Köszönöm előre is!

Így, ahogy mondod. Én is átmentem ezen.
Nincs alternatíva, csak a bontó, ahol szintén ritka a jó állapotú csavar.
Ezért én újakra cseréltem.
Meg ezeken kívül még vagy 200-at.

:facepalm: :shock: :x :evil: :( :cry: :facepalm: :( :cry: :x :help: :nono: :help2
:bmwkiraly


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.10.10. 14:37 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2006.02.20. 01:00
Hozzászólások: 472
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 28 alkalommal
Kapott köszik: 66 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: D10
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
fghx írta:
Üdv!
A hátsó futómű beállításához a négy darab dőlésállító csavart kellene tudni meglazítani. Nekünk nem sikerült. Felsőket találtam olyan áron, amire azt mondom, hogy pszichiáterrel elmegy.
Alsókat viszont csak gyáriban, annak az ára hallatán pedig a pszichológus sem ment meg az őrülettől.
Soha senki nem gyárttatott le még ilyen csavarokat? A földön sem elérhető semmiféle utángyártottban?
Eddig ez a legjobb ár:
Alsó excenteres csavar: 33321095102 4200ft
Alsó excenteres alátét: 33306786186 800ft
Alsó anya: 33326760668 400ft
Mindből kettő kell, tehát a végösszeg 10.800 Ft kettő darab csavarért.
Tud valaki olcsóbbat vagy alternatívát, bármit?
Köszönöm előre is!

Szia,

alternatíva eredeti, új BMW termékekre:

33321095102: 3.415,- Ft / db
33306786186: 627,- Ft / db
33326760668: 303,- Ft / db

Persze tudom, hogy így sem tescos...

_________________
AlpinaFan
www.ap-trade.eu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.10.11. 07:09 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
AlpinaFan írta:
fghx írta:
Üdv!
A hátsó futómű beállításához a négy darab dőlésállító csavart kellene tudni meglazítani. Nekünk nem sikerült. Felsőket találtam olyan áron, amire azt mondom, hogy pszichiáterrel elmegy.
Alsókat viszont csak gyáriban, annak az ára hallatán pedig a pszichológus sem ment meg az őrülettől.
Soha senki nem gyárttatott le még ilyen csavarokat? A földön sem elérhető semmiféle utángyártottban?
Eddig ez a legjobb ár:
Alsó excenteres csavar: 33321095102 4200ft
Alsó excenteres alátét: 33306786186 800ft
Alsó anya: 33326760668 400ft
Mindből kettő kell, tehát a végösszeg 10.800 Ft kettő darab csavarért.
Tud valaki olcsóbbat vagy alternatívát, bármit?
Köszönöm előre is!

Szia,

alternatíva eredeti, új BMW termékekre:

33321095102: 3.415,- Ft / db
33306786186: 627,- Ft / db
33326760668: 303,- Ft / db

Persze tudom, hogy így sem tescos...

De a szállítási díj így is elviszi az árelőnyt.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.11.09. 21:28 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018.11.03. 23:25
Hozzászólások: 3
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Üdv mindenki! Kérdezem, tud-e valaki Békés, vagy Csongrád megyében olyan futóművest, aki a BMW előírásoknak megfelelő módon, terhelve állítja be a futóművet? Egyáltalán, ismer valaki ezen a környéken olyan szerelőt, aki BMW megszállott?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.11.10. 09:26 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Vasty írta:
Üdv mindenki! Kérdezem, tud-e valaki Békés, vagy Csongrád megyében olyan futóművest, aki a BMW előírásoknak megfelelő módon, terhelve állítja be a futóművet? Egyáltalán, ismer valaki ezen a környéken olyan szerelőt, aki BMW megszállott?

Végül is terhelve bárki beállítja, ha viszel magaddal súlyokat, ezzel-azzal telepakolod a megfelelő pontokat, vagy viszel pár megfelelő súlyú személyt.
Bár a futómű érzékenyek sokszor panaszkodnak, hogy így vagy úgy nem lett megfelelő a beállítás.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.11.10. 19:20 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018.11.03. 23:25
Hozzászólások: 3
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
1992-ben, az egyik kollégámnak volt egy 520-asa, már akkor felhívták a figyelmemet, hogy BMW futóművet csak terhelve szabad állítani (67 kiló voltam, én voltam a súly bal1-ben).


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.11.12. 18:34 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 537
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 83 alkalommal
Kapott köszik: 94 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Vasty írta:
1992-ben, az egyik kollégámnak volt egy 520-asa, már akkor felhívták a figyelmemet, hogy BMW futóművet csak terhelve szabad állítani (67 kiló voltam, én voltam a súly bal1-ben).


Ebben parázs vita szokott kialakulni, főleg mert vannak olyan modern padok amik súly nélkül is a helyes beállítást adják. Ezt egyeztesd le előre hogy fölöslegesen ne vigyél súlyt, ha meg elhajtanak hagyd a fenébe azt a helyet.

Egyébként a megállapítás igaz, a legtöbb padon úgy illik beállítani hogy le van súlyozva, teletankolva, gyári felni, gyári gumiméret, guminyomás, felniperem-felniközép távolság mérés.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.11.12. 19:55 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
Vasty írta:
1992-ben, az egyik kollégámnak volt egy 520-asa, már akkor felhívták a figyelmemet, hogy BMW futóművet csak terhelve szabad állítani (67 kiló voltam, én voltam a súly bal1-ben).


Ebben parázs vita szokott kialakulni, főleg mert vannak olyan modern padok amik súly nélkül is a helyes beállítást adják. Ezt egyeztesd le előre hogy fölöslegesen ne vigyél súlyt, ha meg elhajtanak hagyd a fenébe azt a helyet.

Egyébként a megállapítás igaz, a legtöbb padon úgy illik beállítani hogy le van súlyozva, teletankolva, gyári felni, gyári gumiméret, guminyomás, felniperem-felniközép távolság mérés.

Várjunk ám, mert a súlyozott futómű beállítás azért lényeges, mivel az E39-nél az összes futóműszilent (a hátsó bölcső 4 függesztőjét és stab.szilenteket kivéve) vízszintesen áll, és azokat muszáj súly alatt rögzíteni, mivel a gumiblokkjaik úgy tartják stabilan a kasztnifelé szorítva a lengőkarokat.
Tehát a nyugalmi pontjaik felé igyekszenek, és ha a kocsi le van ülve mikor meghúzzák, nem engedi nagyon lefelé mozdulni a lengőket.
Ez alól csak akkor kivétel a kocsi, ha poliuretán szilenteket tesznek alá.
Én is hátra betettem 4 PU-t és azokat a csavarokat meg lehet húzni súly nélkül is, mert az a szilent nem rögzül fixre.
Ez akkor jó, ha állítható rugóstag van a kocsi alatt és az állítgatások között nem kell lazítani a szilenteknél lévő csavarokat.
Igazából én szívem szerint épp emiatt az összeset kicserélném Pu-ra, mert sokat könnyít a szerelhetőségen, ha még felemelt kocsin meghúzhatóak a csavarok.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.11.13. 18:43 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 537
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 83 alkalommal
Kapott köszik: 94 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
attila94 írta:
Vasty írta:
1992-ben, az egyik kollégámnak volt egy 520-asa, már akkor felhívták a figyelmemet, hogy BMW futóművet csak terhelve szabad állítani (67 kiló voltam, én voltam a súly bal1-ben).


Ebben parázs vita szokott kialakulni, főleg mert vannak olyan modern padok amik súly nélkül is a helyes beállítást adják. Ezt egyeztesd le előre hogy fölöslegesen ne vigyél súlyt, ha meg elhajtanak hagyd a fenébe azt a helyet.

Egyébként a megállapítás igaz, a legtöbb padon úgy illik beállítani hogy le van súlyozva, teletankolva, gyári felni, gyári gumiméret, guminyomás, felniperem-felniközép távolság mérés.

Várjunk ám, mert a súlyozott futómű beállítás azért lényeges, mivel az E39-nél az összes futóműszilent (a hátsó bölcső 4 függesztőjét és stab.szilenteket kivéve) vízszintesen áll, és azokat muszáj súly alatt rögzíteni, mivel a gumiblokkjaik úgy tartják stabilan a kasztnifelé szorítva a lengőkarokat.
Tehát a nyugalmi pontjaik felé igyekszenek, és ha a kocsi le van ülve mikor meghúzzák, nem engedi nagyon lefelé mozdulni a lengőket.
Ez alól csak akkor kivétel a kocsi, ha poliuretán szilenteket tesznek alá.
Én is hátra betettem 4 PU-t és azokat a csavarokat meg lehet húzni súly nélkül is, mert az a szilent nem rögzül fixre.
Ez akkor jó, ha állítható rugóstag van a kocsi alatt és az állítgatások között nem kell lazítani a szilenteknél lévő csavarokat.
Igazából én szívem szerint épp emiatt az összeset kicserélném Pu-ra, mert sokat könnyít a szerelhetőségen, ha még felemelt kocsin meghúzhatóak a csavarok.


Súly alatt te azt érted hogy be van pakolva az előírt súly, vagy azt hogy az autó 4 keréken van?

Az állítható rugóstagot mi alapján állítod be? Szemre? :D

A PU szilent őrületet se értem, nem így van kitalálva a futómű. Bele van kalkulálva a gumi rugalmassága.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.11.13. 19:45 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
Súly alatt te azt érted hogy be van pakolva az előírt súly, vagy azt hogy az autó 4 keréken van?

Az állítható rugóstagot mi alapján állítod be? Szemre? :D

A PU szilent őrületet se értem, nem így van kitalálva a futómű. Bele van kalkulálva a gumi rugalmassága.

Persze, az előírt "68-68-68-full-20" szerint, de én még pár kilóval többet tennék be, hogy mégjobban leszorítson a lengőkar.

Majdnem szemre, de amúgy a sárvédőív-felniperem mérésével.
Játszadozós kicsit, mert le kell tenni a kocsit párszor, mire megvan a helyes magasság, meg be kell számolni az utazó(ka)t is, hogy jobb legyen.
Olyan is van, hogy a rögzítőanyákat más-más magasságon kell meghúzni, hogy vízszintes legyen egy-egy tengely.
Hát, ez egy ilyen dolog, rengetegen használják ezeket a technikákat, több-kevesebb sikerrel.
Ha rossz az út ahol jár vele, akkor több kárt csinál az alsó felületeken, mint amennyivel vagányabban (mert csak ez a lényege) néz ki a kocsi.
Úttartása pedig ezekkel a gyengébb rugóstagokkal nem olyan jó mint a gyártói előírás szerintiekkel.
De aki ilyet tesz be, az nagyjából tisztában is van ezekkel és nem megy 80-nal ott, ahol 50-nel kellene, sőt, még néha 50-nel sem.
Ami a türelmetleneket rommá idegeli. Na, ilyenekkel meg tele az út mostanában.

Pedig jó a PU, részemről már csak a szerelhetőség könnyítése miatt is.
Persze az új szilenteket csak ezért nem szedtem ki a lengőkarokból.

De, ezek örök viták maradnak, mint sok más dolog az autózás körül.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű beállítása
HozzászólásElküldve: 2018.12.21. 09:52 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2006.02.20. 01:00
Hozzászólások: 472
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 28 alkalommal
Kapott köszik: 66 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: D10
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
AlpinaFan írta:
fghx írta:
Üdv!
A hátsó futómű beállításához a négy darab dőlésállító csavart kellene tudni meglazítani. Nekünk nem sikerült. Felsőket találtam olyan áron, amire azt mondom, hogy pszichiáterrel elmegy.
Alsókat viszont csak gyáriban, annak az ára hallatán pedig a pszichológus sem ment meg az őrülettől.
Soha senki nem gyárttatott le még ilyen csavarokat? A földön sem elérhető semmiféle utángyártottban?
Eddig ez a legjobb ár:
Alsó excenteres csavar: 33321095102 4200ft
Alsó excenteres alátét: 33306786186 800ft
Alsó anya: 33326760668 400ft
Mindből kettő kell, tehát a végösszeg 10.800 Ft kettő darab csavarért.
Tud valaki olcsóbbat vagy alternatívát, bármit?
Köszönöm előre is!

Szia,

alternatíva eredeti, új BMW termékekre:

33321095102: 3.415,- Ft / db
33306786186: 627,- Ft / db
33326760668: 303,- Ft / db

Persze tudom, hogy így sem tescos...

De a szállítási díj így is elviszi az árelőnyt.

Ez akkor igaz, ha az eredeti ár tartalmazza a szállítási költséget.
Amennyiben viszont nem tartalmazza, abban az esetben valós a több mint 15%-os árelőny.

_________________
AlpinaFan
www.ap-trade.eu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 99 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot] valamint 37 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator