Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Dizel szivósor javitás

2016.10.07. 20:21

kzolee írta:
Gallaca írta:
kopasze-28 írta:
SvidronyA írta:
kopasze-28 írta:köszi a segítséget,fogok venni mindenképp,már csak azt volna jó tudnom,ami csak szétszedés után valószínű,h mekkora dugó kell bele...

Hívd fel Admin által, eggyel fentebb hivatkozott Klubtársunkat, valószínű, hogy fejből vágja (csodálkoznék az ellenkezőjén) :wink:


már beszéltem is vele,fogok is rendelni,csak pénz legyen meg térerő :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: nameg erőm,h lekapjam a szívósort :facepalm: :facepalm: :mrgreen:

Ha nem vagy eléggé ellátva korpával, akkor nemes egyszerűséggel, a kirángatott pillangók tengelyei helyére tekerj be megfelelő méretű lemezcsavarokat, némi tömítéssel a fejük alatt. Kár kidobálni annyi pénzt a kupakokra, ami csak a lelkednek jó,(a szívósort úgysem tudod úgy felszerelni úgy, hogy látsszanak eme elegáns megoldások) az árán pedig vehetsz hasznos dolgot is az autóhoz. :szerintem


Annyit tennék hozzá, hogy a tömítések minőségétől függően időtálló a megoldás, nálam kb. 100 ezret bírt, azután Danitól vettem dugókat.



Én pedig annyit, hogy soha többé nem dugóznám le, hanem a sima csavaros megoldást választanám, vagy inkább először kivenném, és csak akkor barmolnám szét, ha kopottságot látnék rajta.
E61 30d touringon, lehet, hogy placebo, de dugózás után, mintha kicsit szarabbul ment volna alul. A szerelőm csinálta, de már a művelet után mondta, hogy kár volt, mert 0 kopás volt rajta 180ekm-nél.
E46 20td-n levettük a szívósort 295ekm-nél, és minden precízen - pontosan a helyén volt, semmi lógást vagy holtjátékot nem vettünk észre, így tisztítás után ugyanúgy tettük vissza új tömítésekkel. A mai napig hibátlanul üzemel.

Re: Dizel szivósor javitás

2016.10.07. 20:54

Én pedig annyit, hogy soha többé nem dugóznám le, hanem a sima csavaros megoldást választanám, vagy inkább először kivenném, és csak akkor barmolnám szét, ha kopottságot látnék rajta.
E61 30d touringon, lehet, hogy placebo, de dugózás után, mintha kicsit szarabbul ment volna alul. A szerelőm csinálta, de már a művelet után mondta, hogy kár volt, mert 0 kopás volt rajta 180ekm-nél.
E46 20td-n levettük a szívósort 295ekm-nél, és minden precízen - pontosan a helyén volt, semmi lógást vagy holtjátékot nem vettünk észre, így tisztítás után ugyanúgy tettük vissza új tömítésekkel. A mai napig hibátlanul üzemel.[/quote]

A lapkák nem kopnak, hanem a béna szegecselés adja meg magát, jellemzően az E6x, E7x széria korai darabjainál.

Nem a tengely esik be. E46, E39 pedig régenmindejobbvót.

Meg a faceliftes E6x is jobb.

Re: Dizel szivósor javitás

2016.11.23. 02:05

Urak,

arra tud valaki valamilyen ésszerű magyarázatot, hogy mi köze az autó váltójának ahhoz, hogy a szívósorban vannak-e lapkák vagy sem...?

Re: Dizel szivósor javitás

2016.11.23. 02:30

HG írta:Urak,

arra tud valaki valamilyen ésszerű magyarázatot, hogy mi köze az autó váltójának ahhoz, hogy a szívósorban vannak-e lapkák vagy sem...?


....főleg annak tükrében, hogy itt
http://www.bmwforums.info/general-guide ... flaps.html
például egy igencsak részletes lista van, hogy melyik BMW motorokban VAN lapka, és azt írják, hogy az M57D25, azaz magyarul az 525d-k közül valóban csak az automatákban van, ellenben amikor az M57D30 motorokat listázza, akkor a 142 kw-os E38 és E39-ek mellett NEM SZEREPEL ez a korlátozó szöveg:
*Vehicles With Automatic Transmission ONLY*

amiből az jön le, hogy ha a fenti lista pontos, akkor bizony ezekben MIND van lapka (váltótól függetlenül):
* 193 PS (142 kW; 190 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@1750-3000 models:
o E38 730d
o E39 530d

Re: Dizel szivósor javitás

2016.11.23. 19:05

HG írta:
HG írta:Urak,

arra tud valaki valamilyen ésszerű magyarázatot, hogy mi köze az autó váltójának ahhoz, hogy a szívósorban vannak-e lapkák vagy sem...?


....főleg annak tükrében, hogy itt
http://www.bmwforums.info/general-guide ... flaps.html
például egy igencsak részletes lista van, hogy melyik BMW motorokban VAN lapka, és azt írják, hogy az M57D25, azaz magyarul az 525d-k közül valóban csak az automatákban van, ellenben amikor az M57D30 motorokat listázza, akkor a 142 kw-os E38 és E39-ek mellett NEM SZEREPEL ez a korlátozó szöveg:
*Vehicles With Automatic Transmission ONLY*

amiből az jön le, hogy ha a fenti lista pontos, akkor bizony ezekben MIND van lapka (váltótól függetlenül):
* 193 PS (142 kW; 190 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@1750-3000 models:
o E38 730d
o E39 530d

Ez úgy van, hogy a 193-as manuálban nincs lapka, az automatában van! 25d ugyanígy! Pont! Gondolom azért van, mert eltérő fordulatokon dolgozik az automata és a manuál, teljesen másképp terhelődik a motor.

Re: Dizel szivósor javitás

2016.11.23. 21:42

Gallaca írta:
HG írta:
HG írta:Urak,

arra tud valaki valamilyen ésszerű magyarázatot, hogy mi köze az autó váltójának ahhoz, hogy a szívósorban vannak-e lapkák vagy sem...?


....főleg annak tükrében, hogy itt
http://www.bmwforums.info/general-guide ... flaps.html
például egy igencsak részletes lista van, hogy melyik BMW motorokban VAN lapka, és azt írják, hogy az M57D25, azaz magyarul az 525d-k közül valóban csak az automatákban van, ellenben amikor az M57D30 motorokat listázza, akkor a 142 kw-os E38 és E39-ek mellett NEM SZEREPEL ez a korlátozó szöveg:
*Vehicles With Automatic Transmission ONLY*

amiből az jön le, hogy ha a fenti lista pontos, akkor bizony ezekben MIND van lapka (váltótól függetlenül):
* 193 PS (142 kW; 190 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@1750-3000 models:
o E38 730d
o E39 530d

Ez úgy van, hogy a 193-as manuálban nincs lapka, az automatában van! 25d ugyanígy! Pont! Gondolom azért van, mert eltérő fordulatokon dolgozik az automata és a manuál, teljesen másképp terhelődik a motor.

Szerintem az emisszióval van összefüggésben, a váltó rossz hatásfoka miatt az automaták fajlagossan több károsanyagot bocsátanak ki, ezt próbálják kompenzálni az örvénycsappantyúkkal.

Re: Dizel szivósor javitás

2016.11.23. 23:08

rockolo77 írta:
Gallaca írta:
HG írta:
HG írta:Urak,

arra tud valaki valamilyen ésszerű magyarázatot, hogy mi köze az autó váltójának ahhoz, hogy a szívósorban vannak-e lapkák vagy sem...?


....főleg annak tükrében, hogy itt
http://www.bmwforums.info/general-guide ... flaps.html
például egy igencsak részletes lista van, hogy melyik BMW motorokban VAN lapka, és azt írják, hogy az M57D25, azaz magyarul az 525d-k közül valóban csak az automatákban van, ellenben amikor az M57D30 motorokat listázza, akkor a 142 kw-os E38 és E39-ek mellett NEM SZEREPEL ez a korlátozó szöveg:
*Vehicles With Automatic Transmission ONLY*

amiből az jön le, hogy ha a fenti lista pontos, akkor bizony ezekben MIND van lapka (váltótól függetlenül):
* 193 PS (142 kW; 190 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@1750-3000 models:
o E38 730d
o E39 530d

Ez úgy van, hogy a 193-as manuálban nincs lapka, az automatában van! 25d ugyanígy! Pont! Gondolom azért van, mert eltérő fordulatokon dolgozik az automata és a manuál, teljesen másképp terhelődik a motor.

Szerintem az emisszióval van összefüggésben, a váltó rossz hatásfoka miatt az automaták fajlagossan több károsanyagot bocsátanak ki, ezt próbálják kompenzálni az örvénycsappantyúkkal.

Igazából ez összefügg, az örvénycsappantyú alacsony fordulaton "megkeveri a levegőt", légörvényt hoz létre a hengerben, ezáltal jobb lesz az égés. Tudomásom szerint. http://www.injektor.hu/10-hogyisvanez/2 ... ,-ha-nincs
E46-ban már mindkettőben van.

Re: Dizel szivósor javitás

2016.11.23. 23:20

Köszönöm, akkor még egy érv, hogy örüljek, hogy kézi váltósat választottam :)

Viszont felmerül egy újabb kérdés ennek kapcsán: ha is nem kell ledugóznom a szívosort (mert nincs benne lapka), attól még nem kéne lekapni kitisztítani azt a szívósort, mert így 247e tájékán azért elég csúnya kormos lehet...

Visszaolvastam, és többen javasoltátok, hogy HA MÁR EGYSZER valaki leveszi a szívósort, akkor cserélje ki a kartergáz szűrőt, mert hogy 10e körül van, nem tétel, plusz az izzítógyertyákat.

De preventív jelleggel kell ezeket kicserélni, ha amúgy hiba nincs, vagy "nyugodtan" megvárhatom, míg tönkremennek?
(azaz nem fognak MAJD AKKOR további károkat okozni)

Re: Dizel szivósor javitás

2016.11.23. 23:34

HG írta:Köszönöm, akkor még egy érv, hogy örüljek, hogy kézi váltósat választottam :)

Viszont felmerül egy újabb kérdés ennek kapcsán: ha is nem kell ledugóznom a szívosort (mert nincs benne lapka), attól még nem kéne lekapni kitisztítani azt a szívósort, mert így 247e tájékán azért elég csúnya kormos lehet...

Visszaolvastam, és többen javasoltátok, hogy HA MÁR EGYSZER valaki leveszi a szívósort, akkor cserélje ki a kartergáz szűrőt, mert hogy 10e körül van, nem tétel, plusz az izzítógyertyákat.

De preventív jelleggel kell ezeket kicserélni, ha amúgy hiba nincs, vagy "nyugodtan" megvárhatom, míg tönkremennek?
(azaz nem fognak MAJD AKKOR további károkat okozni)


Kipucolhatod, de nem javasolt a házilagos megvalósítása a dolognak. Benzinnel, gázolajjal, brigéciollal és társaival csak részlegesen tudod feloldani a lerakódott korom és olajsarat. Sajnos ebben az esetben előfordulhat az, hogy egy nagyobb darab lerakódás ezek után leválik a szívósorral és az égéstérben vagy az onnan való távozás során galibát okoz. Ennek elkerülése érdekében ultrahangos tisztítás javasolt :wink: Ha már leveszed a szívósort, akkor cseréld ki a vákuumcsöveket, hogy ne két hét múlva kelljen emiatt újra levenni :)

Izzítógyertyákat még akkor érdemes cserélni, amikor jók. Ebben az esetben elméletileg ki kell, hogy jöjjenek a helyükről probléma mentesen. Ha elfáradnak, akkor abban a pillanatban elkezdődik rajtuk a lerakódás és fokozódik a beszakadás esélye. A cserét meleg motornál érdemes megejteni, úgy, hogy előző este befújásra kerülnek csavarlazítóval.

Kartergázszűrő cseréjéhez nem kell levenni a szívósort. Ettől függetlenül 2-3 olajcserénként javasolt a cseréje :)

Re: Dizel szivósor javitás

2016.11.23. 23:44

HG írta:Köszönöm, akkor még egy érv, hogy örüljek, hogy kézi váltósat választottam :)

Viszont felmerül egy újabb kérdés ennek kapcsán: ha is nem kell ledugóznom a szívosort (mert nincs benne lapka), attól még nem kéne lekapni kitisztítani azt a szívósort, mert így 247e tájékán azért elég csúnya kormos lehet...

Visszaolvastam, és többen javasoltátok, hogy HA MÁR EGYSZER valaki leveszi a szívósort, akkor cserélje ki a kartergáz szűrőt, mert hogy 10e körül van, nem tétel, plusz az izzítógyertyákat.

De preventív jelleggel kell ezeket kicserélni, ha amúgy hiba nincs, vagy "nyugodtan" megvárhatom, míg tönkremennek?
(azaz nem fognak MAJD AKKOR további károkat okozni)

Kartergázszűrőt szívósor levétel nélkül ki lehet cserélni. Annak tönkremenetelét csak a turbóhalál fogja jelezni, az izzítógyertyákét pedig az, ha hidegben nehezen indul a motor.
Tehát a kartergázszűrő feltétel nélküli cseréje javasolt.

Re: Dizel szivósor javitás

2017.05.15. 22:42

Találtam az autómhóz lapkamentes szívósort face előtti automata, az enyém facelift tehát az erősebb szintén automata, passzolni fog minden vagy kell valamit faragni?

Re: Dizel szivósor javitás

2017.05.15. 23:01

Malcolm írta:Találtam az autómhóz lapkamentes szívósort face előtti automata, az enyém facelift tehát az erősebb szintén automata, passzolni fog minden vagy kell valamit faragni?


Miért nem viszed el a tied egy ultrahangos tisztításra, majd dugózod le? Ezért fölösleges szívósort cserélni.

Re: Dizel szivósor javitás

2017.05.16. 05:36

NagyMatyas írta:
Malcolm írta:Találtam az autómhóz lapkamentes szívósort face előtti automata, az enyém facelift tehát az erősebb szintén automata, passzolni fog minden vagy kell valamit faragni?


Miért nem viszed el a tied egy ultrahangos tisztításra, majd dugózod le? Ezért fölösleges szívósort cserélni.


Levenni mindkét esetben kell, 10e Ft a szívósor ennyiből a dugók nincsenek meg, persze ha csavarral oldom meg az majdnem ingyen van, de annál talán ez kulturáltabb megoldás szerintem, ha passzol.

Re: Dizel szivósor javitás

2017.05.16. 13:37

Malcolm írta:
NagyMatyas írta:
Malcolm írta:Találtam az autómhóz lapkamentes szívósort face előtti automata, az enyém facelift tehát az erősebb szintén automata, passzolni fog minden vagy kell valamit faragni?


Miért nem viszed el a tied egy ultrahangos tisztításra, majd dugózod le? Ezért fölösleges szívósort cserélni.


Levenni mindkét esetben kell, 10e Ft a szívósor ennyiből a dugók nincsenek meg, persze ha csavarral oldom meg az majdnem ingyen van, de annál talán ez kulturáltabb megoldás szerintem, ha passzol.


A lényeget kihagytam, az enyén 530d, amiről levették az 525d, passzol vagy nem?

Re: Dizel szivósor javitás

2017.05.16. 21:12

Malcolm írta:
Malcolm írta:
NagyMatyas írta:
Malcolm írta:Találtam az autómhóz lapkamentes szívósort face előtti automata, az enyém facelift tehát az erősebb szintén automata, passzolni fog minden vagy kell valamit faragni?


Miért nem viszed el a tied egy ultrahangos tisztításra, majd dugózod le? Ezért fölösleges szívósort cserélni.


Levenni mindkét esetben kell, 10e Ft a szívósor ennyiből a dugók nincsenek meg, persze ha csavarral oldom meg az majdnem ingyen van, de annál talán ez kulturáltabb megoldás szerintem, ha passzol.


A lényeget kihagytam, az enyén 530d, amiről levették az 525d, passzol vagy nem?

Ugyanaz, nyugodtan ráteheted.
Fordítva nem működik, mert a vákuumvezeték felül megy a vízcsőcsonk felett, ha felhúzatod a szívósort, eltöri a csonkot.
Mielőtt megkérdezitek ki tenne ilyet, az, akinek elpukkan a szívósora, és hirtelen csak lapkás van, lapkátlanítva, dugózva, csavarozva, mindegy. :D

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: Malcolm
Értékelés: 4.76%

Re: Dizel szivósor javitás

2017.05.20. 12:42

E46 20d,manuál 2003/6.
1 hete kicseréltem a létező összes vákumcsövet,a szívósort is levettem és flap-os volt.Vákumdob megmaradt,bekötve,hogy ne írja hibának,lapkák kiszedve,nem dugóztam hanem a csavaros-anyás-menetrögzítős dolgot választottam.Semmilyen negatív dolgot nem tapasztaltam se alacsony,se magasabb fordulaton.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Padre540 az itt látható tagok köszönték meg: NagyMatyas
Értékelés: 4.76%
Hozzászólás küldése

VigLink badge