2019.01.30. 18:45
attila94 írta:lackosor6 írta:Imco írta:lackosor6 írta:Sziasztok!
Ma városban, kis utcában poroszkálás után nyomtam egy Y fordulót, mivel túlmentem az eredeti uticélon. Mire a ház elé érve arra lettem figyelmes, hogy nem tudtam benyomni a fékpedált, így gyakorlatilag fékhatás se nagyon volt. Leparkoltam, hagytam állni egy olyan 8-10 percet, utána visszajött. Mire hazaértem, újra érezhető volt. Aztán elmentem direkt egy próbakörre, városon kívül, ahol 60-ról, 80-ról majd 100-ról is nyomtam egy-egy "satut". Rásegítés van, de a pedál érezhetően fékezésről-fékezésre keményedik. Ok, van egy idő, mire visszaengedi a folyadékot a rendszer, de eddig ez nem tűnt ilyen soknak! Bebeszélem magamnak vagy tényleg b@szkódik valami? Ha haldoklik pl. a főfék munkahenger, az csinálhat ilyet?
Előre is köszönöm!
Nem áll vízben a szervódobod?
Bal pollenszűrő kivesz, majd alatta vizuálhatod az állapotot.
Ha már arra jársz, akkor tisztítsd ki a lefolyót is. Hátha...
Szia!
Nem, direkt azzal kezdtem. Porszáraz minden, ill. a korábbi tulaj szintén felhívta rá a figyelmemet, hogy ezt figyeljem. Meg akkor rásegítés - tudtommal - egyáltalán nem lenne... A legújabb tippem, hogy vagy a csúszkák szorulnak, vagy magukat a féknyergeket kellene felújítani. Még vizsgálom...
Fékfolyadék mennyi idős?
2019.01.30. 20:34
lackosor6 írta:attila94 írta:lackosor6 írta:Imco írta:lackosor6 írta:Sziasztok!
Ma városban, kis utcában poroszkálás után nyomtam egy Y fordulót, mivel túlmentem az eredeti uticélon. Mire a ház elé érve arra lettem figyelmes, hogy nem tudtam benyomni a fékpedált, így gyakorlatilag fékhatás se nagyon volt. Leparkoltam, hagytam állni egy olyan 8-10 percet, utána visszajött. Mire hazaértem, újra érezhető volt. Aztán elmentem direkt egy próbakörre, városon kívül, ahol 60-ról, 80-ról majd 100-ról is nyomtam egy-egy "satut". Rásegítés van, de a pedál érezhetően fékezésről-fékezésre keményedik. Ok, van egy idő, mire visszaengedi a folyadékot a rendszer, de eddig ez nem tűnt ilyen soknak! Bebeszélem magamnak vagy tényleg b@szkódik valami? Ha haldoklik pl. a főfék munkahenger, az csinálhat ilyet?
Előre is köszönöm!
Nem áll vízben a szervódobod?
Bal pollenszűrő kivesz, majd alatta vizuálhatod az állapotot.
Ha már arra jársz, akkor tisztítsd ki a lefolyót is. Hátha...
Szia!
Nem, direkt azzal kezdtem. Porszáraz minden, ill. a korábbi tulaj szintén felhívta rá a figyelmemet, hogy ezt figyeljem. Meg akkor rásegítés - tudtommal - egyáltalán nem lenne... A legújabb tippem, hogy vagy a csúszkák szorulnak, vagy magukat a féknyergeket kellene felújítani. Még vizsgálom...
Fékfolyadék mennyi idős?
Állítólag a tulaj előttem cserélte nemrég. Kicsit több, mint három éves, most tavasszal akartam cserélni. Javítsatok ki, de ha fel lenne "vizesedve" akkor nem keményednie kellene a féknek, hanem puhulni. Én ezért nem gondoltam rá, mint hibaforrásra.
2019.02.13. 20:16
2019.04.12. 16:42
2019.04.12. 19:52
2019.04.12. 20:23
akela írta:Elsö fék csere elött állok. Cserélnem kell tárcsát is mert már jó kis válla van,és nagy sebességnél rázza a kormányt.
Tárcsának találtam pl. ATE majdnem 13 pénz/db.ez szerintem normál felhasználásra elég. de betétet nem tudom milyet vegyek.
Nektek milyen tapasztalataitok vannak betét ügyben? Milyet tegyek alá?Úgy értem ami fog is,de mégsem koszol annyira.
2019.04.27. 15:12
2019.04.27. 22:09
Bandi1978 írta:Üdv mindenkinek!
ZF 5HP18 váltó
Szeretném kérdezni, hogy az alábbi képen a nyíllal jelzett csavar mire szolgál?
Ha van esetleg tapasztalata valakinek ezzel kapcsolatban.
Ugyanis, ezen a második képen ugye egyértelmű, hogy a leeresztő és feltöltő csavarokat láthatjuk.
Viszont a fentebbi képen lévő csavar inkább tűnik feltöltőnek a pozíciója alapján.
Tudom, hogy feltöltés közben a váltó felszívja a szükséges mennyiséget az alsó képen jobb oldalon látható feltöltőfuraton, de a felső képen jelzett csavar pedig épp úgy néz ki, mint ami olyan 6-8L-nyi olaj magasságában van, csak ott mondjuk járó motor nélkül lehet betölteni a szükséges mennyiséget.
2019.04.28. 07:44
Gallaca írta:...Ha álló motornál feltöltöd szintig és beindítod a motort, semmi baja nem lesz a váltónak míg szintre töltöd, az a hivatalos eljárás. Már ha emiatt akarsz trükközni, hogy a kezdeti alacsony olajszint kárt tesz a váltóban.
2019.05.06. 08:25
bzsoltie írta:Lyuggatott Zimmermann tárcsa és Textár betétek vannak jelenleg elöl (a sokaknál bevált kombót alkalmaztam én is), és elégedett vagyok egy dolgot leszámítva – iszonyúan porol. Már egy-két autópályás fékezéstől sötét a felnim a fékportól. Tud valaki esetleg olyan betétet ajánlani a következő cserére, ami tisztább egy kicsit? Változatlan egyéb feltételekkel – csikorgásmentesség, harapás.
2019.10.20. 21:38
2019.12.17. 20:46
2019.12.17. 22:21
TÖREKI33 írta:hali ki tudja a leggyorsabb fékolaj csere menetét.most akarok cserélni , de minden jó ötlet jól jön.köszi előre is
2019.12.20. 22:49
Bandi1978 írta:TÖREKI33 írta:hali ki tudja a leggyorsabb fékolaj csere menetét.most akarok cserélni , de minden jó ötlet jól jön.köszi előre is
Szilikoncső rá a légtelenítő csavara, magasabb pontra akasztani mint a légtelenítő van, belevezetni egy nagyobb edénybe a végét, csavart kissé kiengedni, egy ember beül pumpálni, egy pedig tölti a fékfolyadékot a tartályába.
Ezt mind a négy keréknél megcsinálni, hátsóknál érdemes kezdeni.
Kell hozzá legalább 1L, hogy jól átmossa.
Járó motornál gyorsabban megy, besegít a vákuum.
Egyedül is megy, de úgy lassabb.
2019.12.21. 13:41
attila94 írta:Bandi1978 írta:TÖREKI33 írta:hali ki tudja a leggyorsabb fékolaj csere menetét.most akarok cserélni , de minden jó ötlet jól jön.köszi előre is
Szilikoncső rá a légtelenítő csavara, magasabb pontra akasztani mint a légtelenítő van, belevezetni egy nagyobb edénybe a végét, csavart kissé kiengedni, egy ember beül pumpálni, egy pedig tölti a fékfolyadékot a tartályába.
Ezt mind a négy keréknél megcsinálni, hátsóknál érdemes kezdeni.
Kell hozzá legalább 1L, hogy jól átmossa.
Járó motornál gyorsabban megy, besegít a vákuum.
Egyedül is megy, de úgy lassabb.
És a hidraulika tömb önmagát légteleníti?!
2019.12.21. 14:12
Bandi1978 írta:attila94 írta:Bandi1978 írta:TÖREKI33 írta:hali ki tudja a leggyorsabb fékolaj csere menetét.most akarok cserélni , de minden jó ötlet jól jön.köszi előre is
Szilikoncső rá a légtelenítő csavara, magasabb pontra akasztani mint a légtelenítő van, belevezetni egy nagyobb edénybe a végét, csavart kissé kiengedni, egy ember beül pumpálni, egy pedig tölti a fékfolyadékot a tartályába.
Ezt mind a négy keréknél megcsinálni, hátsóknál érdemes kezdeni.
Kell hozzá legalább 1L, hogy jól átmossa.
Járó motornál gyorsabban megy, besegít a vákuum.
Egyedül is megy, de úgy lassabb.
És a hidraulika tömb önmagát légteleníti?!
Nem bontja meg a kört, csak átmossa, ha nem bénáznak a tartálynál, akkor nem kerül bele levegő.
Ami meg érintetlenül marad a tömb belsejében az nem sok.
Ő nem az a típus szerintem aki INPA-val vagy Bosch KTS-sel nekiáll átpucolni a folyadékkört.
Csak simán egy kis "nafta" frissítést akar.
2021.01.02. 15:23
2021.01.03. 08:38
Zsoltee.e39 520d írta:Sziasztok
Találkozott valaki olyan problémával, hogy a fék lámpa ég és nem engedi el a fékeket az autó, nem lehet mozdulni sem előre sem hátra?
2021.01.03. 19:36
Zsoltee.e39 520d írta:Sziasztok
Találkozott valaki olyan problémával, hogy a fék lámpa ég és nem engedi el a fékeket az autó, nem lehet mozdulni sem előre sem hátra?
2021.01.27. 11:21