Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Turbó

2018.07.09. 18:55

Sziasztok!

Két kérdésem lenne:

Ha az autóban cserélek turbónyomás szabályzót, akkor kell tanítani, beállítani ?

A másik kérdésem pedig, hogy sajnos nem találok, sehol se 3,5 mm-es vákuum csövet, viszont találtam minőségi 3,2mm-est, jelent problémát az 0,3 mm különbség ?

Re: Turbó

2018.07.09. 19:05

Smekon írta:Sziasztok!

Két kérdésem lenne:

Ha az autóban cserélek turbónyomás szabályzót, akkor kell tanítani, beállítani ?

A másik kérdésem pedig, hogy sajnos nem találok, sehol se 3,5 mm-es vákuum csövet, viszont találtam minőségi 3,2mm-est, jelent problémát az 0,3 mm különbség ?

Nem kell tanítani. Miért nem találsz csövet? Gyári jó lesz? http://www.kekfeher.hu/index.php?inc=su ... menu_id=17

Re: Turbó

2018.07.09. 19:35

Gallaca írta:
Smekon írta:Sziasztok!

Két kérdésem lenne:

Ha az autóban cserélek turbónyomás szabályzót, akkor kell tanítani, beállítani ?

A másik kérdésem pedig, hogy sajnos nem találok, sehol se 3,5 mm-es vákuum csövet, viszont találtam minőségi 3,2mm-est, jelent problémát az 0,3 mm különbség ?

Nem kell tanítani. Miért nem találsz csövet? Gyári jó lesz? http://www.kekfeher.hu/index.php?inc=su ... menu_id=17


Igen! Már néztem csak nem láttam, hogy milyen méretű és ugye 2 méret kell.

Hány méter kell belőle ?

Re: Turbó

2018.07.09. 22:16

Smekon írta:Sziasztok!

Két kérdésem lenne:

Ha az autóban cserélek turbónyomás szabályzót, akkor kell tanítani, beállítani ?

A másik kérdésem pedig, hogy sajnos nem találok, sehol se 3,5 mm-es vákuum csövet, viszont találtam minőségi 3,2mm-est, jelent problémát az 0,3 mm különbség ?


Egy normálisabb minőségű (Gates) 3.2mm-es résolajcsővel az egész vákuumrendszered nyugodtan újra csövezheted.

Re: Turbó

2018.07.10. 00:15

atesz155 írta:
Smekon írta:Sziasztok!

Két kérdésem lenne:

Ha az autóban cserélek turbónyomás szabályzót, akkor kell tanítani, beállítani ?

A másik kérdésem pedig, hogy sajnos nem találok, sehol se 3,5 mm-es vákuum csövet, viszont találtam minőségi 3,2mm-est, jelent problémát az 0,3 mm különbség ?


Egy normálisabb minőségű (Gates) 3.2mm-es résolajcsővel az egész vákuumrendszered nyugodtan újra csövezheted.

Néhány hónap múlva pedig leválik a harisnya, elhasad a gumi és kezdheti újra. Nem arra való, tapasztalat.

Re: Turbó

2018.07.10. 00:40

Smekon írta:
Gallaca írta:
Smekon írta:Sziasztok!

Két kérdésem lenne:

Ha az autóban cserélek turbónyomás szabályzót, akkor kell tanítani, beállítani ?

A másik kérdésem pedig, hogy sajnos nem találok, sehol se 3,5 mm-es vákuum csövet, viszont találtam minőségi 3,2mm-est, jelent problémát az 0,3 mm különbség ?

Nem kell tanítani. Miért nem találsz csövet? Gyári jó lesz? http://www.kekfeher.hu/index.php?inc=su ... menu_id=17


Igen! Már néztem csak nem láttam, hogy milyen méretű és ugye 2 méret kell.

Hány méter kell belőle ?

Cikkszám szerint rendelve, kell egy méter fekete harisnyás az elosztóról a turbóhoz (11747797129) 5900ft/m
a vákuumelosztóról a klapnihoz, motorbak szelephez, Egr vezérlőhöz, motorbakok közötti és a turbónál levő porladós fekete csövek pótlásához kb. 3 méter sima fekete (11727545323) 5600ft/m
Tapasztalataim szerint a színkódos, kék, piros csíkos csövek nem nagyon mennek tönkre, így azokat nem is szoktuk cserélni.

Re: Turbó

2018.07.10. 08:44

Gallaca írta:Néhány hónap múlva pedig leválik a harisnya, elhasad a gumi és kezdheti újra. Nem arra való, tapasztalat.


Offra tettem régen harisnyásat, az tényleg szétmálott, de nem is volt egy nagy márka. Mikor megvettem a bmw-t, 3 éve, akkor cseréltem rajta az összes vákuumcsövet ilyen gatesre:
Kép
azóta ugyan olyan az állapota, mint ahogy feltettem, még a turbó környékén is.

De egyébként tényleg mindenből a gyári a jobb :wink:

Re: Turbó

2018.07.10. 09:45

atesz155 írta:
Gallaca írta:Néhány hónap múlva pedig leválik a harisnya, elhasad a gumi és kezdheti újra. Nem arra való, tapasztalat.


Offra tettem régen harisnyásat, az tényleg szétmálott, de nem is volt egy nagy márka. Mikor megvettem a bmw-t, 3 éve, akkor cseréltem rajta az összes vákuumcsövet ilyen gatesre:

azóta ugyan olyan az állapota, mint ahogy feltettem, még a turbó környékén is.

De egyébként tényleg mindenből a gyári a jobb :wink:

Ja igen, ez tényleg nem mállik szét, viszont nem is klasszikus résolajcső, hanem üzemanyagcső. Találkoztam már autón vele. Hátránya, vastag a fala, merev mint a fagyott kutya lába, :D rossz vele dolgozni. Viszont aránylag olcsó.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: atesz155
Értékelés: 4.76%

Re: Turbó

2018.07.10. 20:12

Gallaca írta:
atesz155 írta:
Gallaca írta:Néhány hónap múlva pedig leválik a harisnya, elhasad a gumi és kezdheti újra. Nem arra való, tapasztalat.


Offra tettem régen harisnyásat, az tényleg szétmálott, de nem is volt egy nagy márka. Mikor megvettem a bmw-t, 3 éve, akkor cseréltem rajta az összes vákuumcsövet ilyen gatesre:

azóta ugyan olyan az állapota, mint ahogy feltettem, még a turbó környékén is.

De egyébként tényleg mindenből a gyári a jobb :wink:

Ja igen, ez tényleg nem mállik szét, viszont nem is klasszikus résolajcső, hanem üzemanyagcső. Találkoztam már autón vele. Hátránya, vastag a fala, merev mint a fagyott kutya lába, :D rossz vele dolgozni. Viszont aránylag olcsó.


Viszont ha te is azt mondod Gallaca, hogy ez jó minőségű és bírja, akkor ezt használnám fel, mivel bevásároltam belőle 4 métert és a szerelő a turbótól jövőt kicserélte gyári harisnyásra.

Az aggodalmam inkább, most már az, hogy az a 0,2 mm átmérő különbség, okoz-e valamilyen anomáliát a rendszerben ?

Illetve kíváncsiságomból fakadóan felmerült bennem még egy kérdés a turbónyomás szabályzóval kapcsolatban. Ugye van rajta a bemenő illetve a kimenő ág, plusz van rajta egy harmadik, ami le van fedve. Egyszerű a kérdés, ez mire való ? ( mondjuk ellenőrzésre ? )

Re: Turbó

2018.07.10. 23:34

Smekon írta:
Gallaca írta:
atesz155 írta:
Gallaca írta:Néhány hónap múlva pedig leválik a harisnya, elhasad a gumi és kezdheti újra. Nem arra való, tapasztalat.


Offra tettem régen harisnyásat, az tényleg szétmálott, de nem is volt egy nagy márka. Mikor megvettem a bmw-t, 3 éve, akkor cseréltem rajta az összes vákuumcsövet ilyen gatesre:

azóta ugyan olyan az állapota, mint ahogy feltettem, még a turbó környékén is.

De egyébként tényleg mindenből a gyári a jobb :wink:

Ja igen, ez tényleg nem mállik szét, viszont nem is klasszikus résolajcső, hanem üzemanyagcső. Találkoztam már autón vele. Hátránya, vastag a fala, merev mint a fagyott kutya lába, :D rossz vele dolgozni. Viszont aránylag olcsó.


Viszont ha te is azt mondod Gallaca, hogy ez jó minőségű és bírja, akkor ezt használnám fel, mivel bevásároltam belőle 4 métert és a szerelő a turbótól jövőt kicserélte gyári harisnyásra.

Az aggodalmam inkább, most már az, hogy az a 0,2 mm átmérő különbség, okoz-e valamilyen anomáliát a rendszerben ?

Illetve kíváncsiságomból fakadóan felmerült bennem még egy kérdés a turbónyomás szabályzóval kapcsolatban. Ugye van rajta a bemenő illetve a kimenő ág, plusz van rajta egy harmadik, ami le van fedve. Egyszerű a kérdés, ez mire való ? ( mondjuk ellenőrzésre ? )

Én erre azt mondtam, hogy nem mállik szét és olcsó. Viszont ez sem erre való, műanyag csonkokra nehezen megy fel, még nehezebben jön le esetlegesen. Csonk könnyen letörik az elosztóról ha erőlteted. Kellő körültekintéssel fel tudod szerelni ha már megvetted.
Azt nem tudom, hogy a 0,2mm okoz-e valamit de a közeg sebessége a csőben nem olyan lesz mint ahogy a gyárban bekalibrálták. A vákuumelosztóban is eltérő méretű furatok vannak...
Harmadik ágon szusszan el a felesleges vákuum. van benne egy szivacs légszűrő is. Gondolj bele, ha nem tudná hol elengedni, hogyan szabályozna. Egyszer ráadná a vákuumot aztán örökre úgy maradna behúzva a dob. :D

Re: Turbó

2018.07.12. 21:46

Sziasztok!

Ma újrahúztam a vákumcsöveket. NE VEGYETEK 3,2-ES ÜZEMANYAGCSÖVET!!!! Nagy nehezen, de felment minden egyes "csöcsre" :roker: . A gondom, hogy 3-as, 4-es, 5-ösben alacsony fordulattól, kb 1500-tól még mindig torpan a gép. Gázadás után 1 másodperc majd felugrik a fordulat 1000-et és megy, ahogy kell. Légtömegmérő cserélve, turbó nyomásszabályzó cserélve és az említett vákumrendszer is újrahúzva. Egyedül az EGR nyomás szabályzóját nem cseréltem még, ami tudtommal ugyanaz mint a turbóé. Okozhat ilyen problémát, vagy máshol keressem az okot?

Re: Turbó

2018.07.12. 21:58

Csongi írta:Sziasztok!

Ma újrahúztam a vákumcsöveket. NE VEGYETEK 3,2-ES ÜZEMANYAGCSÖVET!!!! Nagy nehezen, de felment minden egyes "csöcsre" :roker: . A gondom, hogy 3-as, 4-es, 5-ösben alacsony fordulattól, kb 1500-tól még mindig torpan a gép. Gázadás után 1 másodperc majd felugrik a fordulat 1000-et és megy, ahogy kell. Légtömegmérő cserélve, turbó nyomásszabályzó cserélve és az említett vákumrendszer is újrahúzva. Egyedül az EGR nyomás szabályzóját nem cseréltem még, ami tudtommal ugyanaz mint a turbóé. Okozhat ilyen problémát, vagy máshol keressem az okot?

Én mondtam!
Jól tudod, ugyanaz a konverter! Igen okozhat, több bajt tud okozni mintha a turbóé lenne rossz!

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: Csongi
Értékelés: 4.76%

Re: Turbó

2018.07.12. 22:01

Gallaca írta:
Csongi írta:Sziasztok!

Ma újrahúztam a vákumcsöveket. NE VEGYETEK 3,2-ES ÜZEMANYAGCSÖVET!!!! Nagy nehezen, de felment minden egyes "csöcsre" :roker: . A gondom, hogy 3-as, 4-es, 5-ösben alacsony fordulattól, kb 1500-tól még mindig torpan a gép. Gázadás után 1 másodperc majd felugrik a fordulat 1000-et és megy, ahogy kell. Légtömegmérő cserélve, turbó nyomásszabályzó cserélve és az említett vákumrendszer is újrahúzva. Egyedül az EGR nyomás szabályzóját nem cseréltem még, ami tudtommal ugyanaz mint a turbóé. Okozhat ilyen problémát, vagy máshol keressem az okot?

Én mondtam!
Jól tudod, ugyanaz a konverter! Igen okozhat, több bajt tud okozni mintha a turbóé lenne rossz!


Akkor holnap ismét lekerül a szívótorok. Ezaz!!! :facepalm: Köszi a választ.

Re: Turbó

2018.07.12. 22:04

Gallaca írta:
Csongi írta:Sziasztok!

Ma újrahúztam a vákumcsöveket. NE VEGYETEK 3,2-ES ÜZEMANYAGCSÖVET!!!! Nagy nehezen, de felment minden egyes "csöcsre" :roker: . A gondom, hogy 3-as, 4-es, 5-ösben alacsony fordulattól, kb 1500-tól még mindig torpan a gép. Gázadás után 1 másodperc majd felugrik a fordulat 1000-et és megy, ahogy kell. Légtömegmérő cserélve, turbó nyomásszabályzó cserélve és az említett vákumrendszer is újrahúzva. Egyedül az EGR nyomás szabályzóját nem cseréltem még, ami tudtommal ugyanaz mint a turbóé. Okozhat ilyen problémát, vagy máshol keressem az okot?

Én mondtam!
Jól tudod, ugyanaz a konverter! Igen okozhat, több bajt tud okozni mintha a turbóé lenne rossz!


A több baj alatt leginkább teljesítményveszteségre gondolsz?

Re: Turbó

2018.07.12. 22:19

Csongi írta:
Gallaca írta:
Csongi írta:Sziasztok!

Ma újrahúztam a vákumcsöveket. NE VEGYETEK 3,2-ES ÜZEMANYAGCSÖVET!!!! Nagy nehezen, de felment minden egyes "csöcsre" :roker: . A gondom, hogy 3-as, 4-es, 5-ösben alacsony fordulattól, kb 1500-tól még mindig torpan a gép. Gázadás után 1 másodperc majd felugrik a fordulat 1000-et és megy, ahogy kell. Légtömegmérő cserélve, turbó nyomásszabályzó cserélve és az említett vákumrendszer is újrahúzva. Egyedül az EGR nyomás szabályzóját nem cseréltem még, ami tudtommal ugyanaz mint a turbóé. Okozhat ilyen problémát, vagy máshol keressem az okot?

Én mondtam!
Jól tudod, ugyanaz a konverter! Igen okozhat, több bajt tud okozni mintha a turbóé lenne rossz!


A több baj alatt leginkább teljesítményveszteségre gondolsz?

Igen, de valamiért inkább fent fogy el a motor ha az rossz, de lent is tud bajt okozni ha lassan zár-nyit.

Re: Turbó

2018.07.12. 22:25

Gallaca írta:
Csongi írta:
Gallaca írta:
Csongi írta:Sziasztok!

Ma újrahúztam a vákumcsöveket. NE VEGYETEK 3,2-ES ÜZEMANYAGCSÖVET!!!! Nagy nehezen, de felment minden egyes "csöcsre" :roker: . A gondom, hogy 3-as, 4-es, 5-ösben alacsony fordulattól, kb 1500-tól még mindig torpan a gép. Gázadás után 1 másodperc majd felugrik a fordulat 1000-et és megy, ahogy kell. Légtömegmérő cserélve, turbó nyomásszabályzó cserélve és az említett vákumrendszer is újrahúzva. Egyedül az EGR nyomás szabályzóját nem cseréltem még, ami tudtommal ugyanaz mint a turbóé. Okozhat ilyen problémát, vagy máshol keressem az okot?

Én mondtam!
Jól tudod, ugyanaz a konverter! Igen okozhat, több bajt tud okozni mintha a turbóé lenne rossz!


A több baj alatt leginkább teljesítményveszteségre gondolsz?

Igen, de valamiért inkább fent fogy el a motor ha az rossz, de lent is tud bajt okozni ha lassan zár-nyit.


Tehát ha rossz a szabályzó, attól még működik maga az AGR. A gondom egyébként a fent említett problémán kívül leginkább az, hogy fél gáz után hiába nyomom, ugyanúgy gyorsul az autó. Jól megy azzal nincs gond, csak több 30d után nekem más a gázreakció. Érzem, hogy még lenne benne erő, de fél gáz után hiába padlózom, nem reagál. Ugyanúgy gyorsul. Néha játszok is a gázzal, de hiába. Kicsit bonyolult így tudom. Mintha nálam fél gáz lenne a padlógáz. Remélem értitek. :D

Re: Turbó

2018.07.12. 23:45

Csongi írta:
Gallaca írta:
Csongi írta:
Gallaca írta:
Csongi írta:Sziasztok!

Ma újrahúztam a vákumcsöveket. NE VEGYETEK 3,2-ES ÜZEMANYAGCSÖVET!!!! Nagy nehezen, de felment minden egyes "csöcsre" :roker: . A gondom, hogy 3-as, 4-es, 5-ösben alacsony fordulattól, kb 1500-tól még mindig torpan a gép. Gázadás után 1 másodperc majd felugrik a fordulat 1000-et és megy, ahogy kell. Légtömegmérő cserélve, turbó nyomásszabályzó cserélve és az említett vákumrendszer is újrahúzva. Egyedül az EGR nyomás szabályzóját nem cseréltem még, ami tudtommal ugyanaz mint a turbóé. Okozhat ilyen problémát, vagy máshol keressem az okot?

Én mondtam!
Jól tudod, ugyanaz a konverter! Igen okozhat, több bajt tud okozni mintha a turbóé lenne rossz!


A több baj alatt leginkább teljesítményveszteségre gondolsz?

Igen, de valamiért inkább fent fogy el a motor ha az rossz, de lent is tud bajt okozni ha lassan zár-nyit.


Tehát ha rossz a szabályzó, attól még működik maga az AGR. A gondom egyébként a fent említett problémán kívül leginkább az, hogy fél gáz után hiába nyomom, ugyanúgy gyorsul az autó. Jól megy azzal nincs gond, csak több 30d után nekem más a gázreakció. Érzem, hogy még lenne benne erő, de fél gáz után hiába padlózom, nem reagál. Ugyanúgy gyorsul. Néha játszok is a gázzal, de hiába. Kicsit bonyolult így tudom. Mintha nálam fél gáz lenne a padlógáz. Remélem értitek. :D

Ha rossz az EGR szabályzás, olyan érzés mint amikor egy hosszú Ő betű kimondása közben elfogy a tüdődből a levegő. Remélem te is érted! :D

Re: Turbó

2018.07.13. 07:55

A több baj alatt leginkább teljesítményveszteségre gondolsz?[/quote]
Igen, de valamiért inkább fent fogy el a motor ha az rossz, de lent is tud bajt okozni ha lassan zár-nyit.[/quote]

Tehát ha rossz a szabályzó, attól még működik maga az AGR. A gondom egyébként a fent említett problémán kívül leginkább az, hogy fél gáz után hiába nyomom, ugyanúgy gyorsul az autó. Jól megy azzal nincs gond, csak több 30d után nekem más a gázreakció. Érzem, hogy még lenne benne erő, de fél gáz után hiába padlózom, nem reagál. Ugyanúgy gyorsul. Néha játszok is a gázzal, de hiába. Kicsit bonyolult így tudom. Mintha nálam fél gáz lenne a padlógáz. Remélem értitek. :D[/quote]
Ha rossz az EGR szabályzás, olyan érzés mint amikor egy hosszú Ő betű kimondása közben elfogy a tüdődből a levegő. Remélem te is érted! :D[/quote]

Ettől érthetőbben már nem is magyarázhattad volna! :D

Re: Turbó

2018.07.14. 08:38

Sziasztok,

Hosszú idő elérkezett sajnos az a pont, amikor valószínűleg cserélnem kell a turbót.

Kérdésem, hogy tudtok e ajánlani olyan szerelőt, aki a kezdetektől (diagolástól) a komponensek takarításán át, a hozzá tartozó alkatrészek cseréjével együtt, a teljes összerakásig tudja vállalni. Nem számít, ha ez 1-2 hétbe kerül. Tudom, hogy baromi pepecs munka, ahogy azt is, hogy nem 2 ft lesz a költség. Nem akarom olyanra bízni, aki nem ért hozzá. Az autóm állapota nem tökéletes, de nekem fontosabb az, hogy megbízható működése legyen.

Helyileg Budapesten vagyok, az autó a lábán tud menni.

Jelenség(ek):
- csövek olajosak, coolernél levéve mind a két oldalról szépen cseppen a földre az olaj
- nagyobb gyorsításkor erős sziszegő/fütyülő hang, fekete füst

Köszönöm.

Re: Turbó

2018.07.14. 15:38

mobala írta:Sziasztok,

Hosszú idő elérkezett sajnos az a pont, amikor valószínűleg cserélnem kell a turbót.

Kérdésem, hogy tudtok e ajánlani olyan szerelőt, aki a kezdetektől (diagolástól) a komponensek takarításán át, a hozzá tartozó alkatrészek cseréjével együtt, a teljes összerakásig tudja vállalni. Nem számít, ha ez 1-2 hétbe kerül. Tudom, hogy baromi pepecs munka, ahogy azt is, hogy nem 2 ft lesz a költség. Nem akarom olyanra bízni, aki nem ért hozzá. Az autóm állapota nem tökéletes, de nekem fontosabb az, hogy megbízható működése legyen.

Helyileg Budapesten vagyok, az autó a lábán tud menni.

Jelenség(ek):
- csövek olajosak, coolernél levéve mind a két oldalról szépen cseppen a földre az olaj
- nagyobb gyorsításkor erős sziszegő/fütyülő hang, fekete füst

Köszönöm.

Szerintem megúszod egy turbócsőcserével, annak lyukadása okoz ilyen jelenséget. Valamelyik gumikönyök elhasadt.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: mobala
Értékelés: 4.76%
Hozzászólás küldése

VigLink badge