2018.07.14. 18:15
mobala írta:Sziasztok,
Hosszú idő elérkezett sajnos az a pont, amikor valószínűleg cserélnem kell a turbót.
Kérdésem, hogy tudtok e ajánlani olyan szerelőt, aki a kezdetektől (diagolástól) a komponensek takarításán át, a hozzá tartozó alkatrészek cseréjével együtt, a teljes összerakásig tudja vállalni. Nem számít, ha ez 1-2 hétbe kerül. Tudom, hogy baromi pepecs munka, ahogy azt is, hogy nem 2 ft lesz a költség. Nem akarom olyanra bízni, aki nem ért hozzá. Az autóm állapota nem tökéletes, de nekem fontosabb az, hogy megbízható működése legyen.
Helyileg Budapesten vagyok, az autó a lábán tud menni.
Jelenség(ek):
- csövek olajosak, coolernél levéve mind a két oldalról szépen cseppen a földre az olaj
- nagyobb gyorsításkor erős sziszegő/fütyülő hang, fekete füst
Köszönöm.
2018.07.15. 17:22
Gallaca írta:Smekon írta:Gallaca írta:atesz155 írta:Gallaca írta:Néhány hónap múlva pedig leválik a harisnya, elhasad a gumi és kezdheti újra. Nem arra való, tapasztalat.
Offra tettem régen harisnyásat, az tényleg szétmálott, de nem is volt egy nagy márka. Mikor megvettem a bmw-t, 3 éve, akkor cseréltem rajta az összes vákuumcsövet ilyen gatesre:
azóta ugyan olyan az állapota, mint ahogy feltettem, még a turbó környékén is.
De egyébként tényleg mindenből a gyári a jobb
Ja igen, ez tényleg nem mállik szét, viszont nem is klasszikus résolajcső, hanem üzemanyagcső. Találkoztam már autón vele. Hátránya, vastag a fala, merev mint a fagyott kutya lába, rossz vele dolgozni. Viszont aránylag olcsó.
Viszont ha te is azt mondod Gallaca, hogy ez jó minőségű és bírja, akkor ezt használnám fel, mivel bevásároltam belőle 4 métert és a szerelő a turbótól jövőt kicserélte gyári harisnyásra.
Az aggodalmam inkább, most már az, hogy az a 0,2 mm átmérő különbség, okoz-e valamilyen anomáliát a rendszerben ?
Illetve kíváncsiságomból fakadóan felmerült bennem még egy kérdés a turbónyomás szabályzóval kapcsolatban. Ugye van rajta a bemenő illetve a kimenő ág, plusz van rajta egy harmadik, ami le van fedve. Egyszerű a kérdés, ez mire való ? ( mondjuk ellenőrzésre ? )
Én erre azt mondtam, hogy nem mállik szét és olcsó. Viszont ez sem erre való, műanyag csonkokra nehezen megy fel, még nehezebben jön le esetlegesen. Csonk könnyen letörik az elosztóról ha erőlteted. Kellő körültekintéssel fel tudod szerelni ha már megvetted.
Azt nem tudom, hogy a 0,2mm okoz-e valamit de a közeg sebessége a csőben nem olyan lesz mint ahogy a gyárban bekalibrálták. A vákuumelosztóban is eltérő méretű furatok vannak...
Harmadik ágon szusszan el a felesleges vákuum. van benne egy szivacs légszűrő is. Gondolj bele, ha nem tudná hol elengedni, hogyan szabályozna. Egyszer ráadná a vákuumot aztán örökre úgy maradna behúzva a dob.
2018.07.15. 23:01
Smekon írta:Na sziasztok, újra jelentkezem, lebontottam a turbó körül a dolgokat, ellenőriztem a turbó tengelyének a lógását, axiálisan 0 mm, radiálisan , kb olyan 1 mm lehetett de így érzésre nehéz besaccolni.
1-2 hete voltam turbósnál, hogy nézzen rá(van-e vákuum stb..). Azt mondta, hogy vákuum van, viszont a geometria állító nem áll vissza alapjáraton alaphelyzetbe, azt mondta, hogy le van kokszolódva és ki kell takarítani. Most, hogy kicsit lebontottam észrevettem, hogy a tengelyén van egy anya, amit egy újjal tudtam csavargatni, a kérdésem az, hogy ez mire való, hol kell állnia ? Ezt a tengelyt megpróbáltam mozgatni kézzel, viszont nem tudtam, csavarhúzóval meg tudtam mozgatni lefele, ilyenkor egy kis szusszanást lehetett hallani.
Vettem másik turbó nyomás szabályzót, cseréljem ki, megoldhatja a problémát ?
Illetve ez nem teljesen ide tartozik, de a motortartó bak tetején gumicafatok találhatóak(csinálok majd képet és felteszem), ez valószínűleg cserés ?
Ezek alapján tudtok valamilyen tanácsot adni ?
2018.07.15. 23:08
Smekon írta: amit egy újjal tudtam csavargatni, a kérdésem az, hogy ez mire való, hol kell állnia ?
2018.07.17. 16:16
Gallaca írta:Smekon írta:Na sziasztok, újra jelentkezem, lebontottam a turbó körül a dolgokat, ellenőriztem a turbó tengelyének a lógását, axiálisan 0 mm, radiálisan , kb olyan 1 mm lehetett de így érzésre nehéz besaccolni.
1-2 hete voltam turbósnál, hogy nézzen rá(van-e vákuum stb..). Azt mondta, hogy vákuum van, viszont a geometria állító nem áll vissza alapjáraton alaphelyzetbe, azt mondta, hogy le van kokszolódva és ki kell takarítani. Most, hogy kicsit lebontottam észrevettem, hogy a tengelyén van egy anya, amit egy újjal tudtam csavargatni, a kérdésem az, hogy ez mire való, hol kell állnia ? Ezt a tengelyt megpróbáltam mozgatni kézzel, viszont nem tudtam, csavarhúzóval meg tudtam mozgatni lefele, ilyenkor egy kis szusszanást lehetett hallani.
Vettem másik turbó nyomás szabályzót, cseréljem ki, megoldhatja a problémát ?
Illetve ez nem teljesen ide tartozik, de a motortartó bak tetején gumicafatok találhatóak(csinálok majd képet és felteszem), ez valószínűleg cserés ?
Ezek alapján tudtok valamilyen tanácsot adni ?
Ha azt a csavart kézzel tudod csavargatni akkor nagy a gond, lehet, hogy elállítódott a geometria állító. Felette van egy recés kerek anya ezzel a turbónyomás gyárilag be van lőve, az anyával kontrázva, lebiztosítva festékkel. Turbófelújítósok ezt nem tudják nagyrészt beállítani.
Szuszogás a geo állító vákuumlabdájából jön ilyenkor.
A motorbak ilyenkor általában már be van rogyva felül és cserére szorul. Lehet, hogy már le is van szakadva a teteje.
2018.07.17. 18:55
Smekon írta:Gallaca írta:Smekon írta:Na sziasztok, újra jelentkezem, lebontottam a turbó körül a dolgokat, ellenőriztem a turbó tengelyének a lógását, axiálisan 0 mm, radiálisan , kb olyan 1 mm lehetett de így érzésre nehéz besaccolni.
1-2 hete voltam turbósnál, hogy nézzen rá(van-e vákuum stb..). Azt mondta, hogy vákuum van, viszont a geometria állító nem áll vissza alapjáraton alaphelyzetbe, azt mondta, hogy le van kokszolódva és ki kell takarítani. Most, hogy kicsit lebontottam észrevettem, hogy a tengelyén van egy anya, amit egy újjal tudtam csavargatni, a kérdésem az, hogy ez mire való, hol kell állnia ? Ezt a tengelyt megpróbáltam mozgatni kézzel, viszont nem tudtam, csavarhúzóval meg tudtam mozgatni lefele, ilyenkor egy kis szusszanást lehetett hallani.
Vettem másik turbó nyomás szabályzót, cseréljem ki, megoldhatja a problémát ?
Illetve ez nem teljesen ide tartozik, de a motortartó bak tetején gumicafatok találhatóak(csinálok majd képet és felteszem), ez valószínűleg cserés ?
Ezek alapján tudtok valamilyen tanácsot adni ?
Ha azt a csavart kézzel tudod csavargatni akkor nagy a gond, lehet, hogy elállítódott a geometria állító. Felette van egy recés kerek anya ezzel a turbónyomás gyárilag be van lőve, az anyával kontrázva, lebiztosítva festékkel. Turbófelújítósok ezt nem tudják nagyrészt beállítani.
Szuszogás a geo állító vákuumlabdájából jön ilyenkor.
A motorbak ilyenkor általában már be van rogyva felül és cserére szorul. Lehet, hogy már le is van szakadva a teteje.
Nem ismertek itt Debrecen környékén, olyan szakembert, aki tudna segíteni a problémámban ? Vagy most, emiatt vennem kell egy új turbót ?
Kicseréltem egyébként a turbónyomás szabályzót és azóta csökkent a fogyasztásom, viszont most se tökéletes, van olyan mikor normálisan megy már alacsony fordulatról is de van olyan mikor megindul majd 2500-nál megtorpan, utána újra rá kell lépni gázra és csak akkor megy tovább.
Okozhatja a motortartó bak is ? Cseréljem ki az EGR vákum konverterét is ?
2018.07.21. 07:06
Gallaca írta:mobala írta:Sziasztok,
Hosszú idő elérkezett sajnos az a pont, amikor valószínűleg cserélnem kell a turbót.
Kérdésem, hogy tudtok e ajánlani olyan szerelőt, aki a kezdetektől (diagolástól) a komponensek takarításán át, a hozzá tartozó alkatrészek cseréjével együtt, a teljes összerakásig tudja vállalni. Nem számít, ha ez 1-2 hétbe kerül. Tudom, hogy baromi pepecs munka, ahogy azt is, hogy nem 2 ft lesz a költség. Nem akarom olyanra bízni, aki nem ért hozzá. Az autóm állapota nem tökéletes, de nekem fontosabb az, hogy megbízható működése legyen.
Helyileg Budapesten vagyok, az autó a lábán tud menni.
Jelenség(ek):
- csövek olajosak, coolernél levéve mind a két oldalról szépen cseppen a földre az olaj
- nagyobb gyorsításkor erős sziszegő/fütyülő hang, fekete füst
Köszönöm.
Szerintem megúszod egy turbócsőcserével, annak lyukadása okoz ilyen jelenséget. Valamelyik gumikönyök elhasadt.
2018.08.07. 20:38
Gallaca írta:Smekon írta:Gallaca írta:Smekon írta:Na sziasztok, újra jelentkezem, lebontottam a turbó körül a dolgokat, ellenőriztem a turbó tengelyének a lógását, axiálisan 0 mm, radiálisan , kb olyan 1 mm lehetett de így érzésre nehéz besaccolni.
1-2 hete voltam turbósnál, hogy nézzen rá(van-e vákuum stb..). Azt mondta, hogy vákuum van, viszont a geometria állító nem áll vissza alapjáraton alaphelyzetbe, azt mondta, hogy le van kokszolódva és ki kell takarítani. Most, hogy kicsit lebontottam észrevettem, hogy a tengelyén van egy anya, amit egy újjal tudtam csavargatni, a kérdésem az, hogy ez mire való, hol kell állnia ? Ezt a tengelyt megpróbáltam mozgatni kézzel, viszont nem tudtam, csavarhúzóval meg tudtam mozgatni lefele, ilyenkor egy kis szusszanást lehetett hallani.
Vettem másik turbó nyomás szabályzót, cseréljem ki, megoldhatja a problémát ?
Illetve ez nem teljesen ide tartozik, de a motortartó bak tetején gumicafatok találhatóak(csinálok majd képet és felteszem), ez valószínűleg cserés ?
Ezek alapján tudtok valamilyen tanácsot adni ?
Ha azt a csavart kézzel tudod csavargatni akkor nagy a gond, lehet, hogy elállítódott a geometria állító. Felette van egy recés kerek anya ezzel a turbónyomás gyárilag be van lőve, az anyával kontrázva, lebiztosítva festékkel. Turbófelújítósok ezt nem tudják nagyrészt beállítani.
Szuszogás a geo állító vákuumlabdájából jön ilyenkor.
A motorbak ilyenkor általában már be van rogyva felül és cserére szorul. Lehet, hogy már le is van szakadva a teteje.
Nem ismertek itt Debrecen környékén, olyan szakembert, aki tudna segíteni a problémámban ? Vagy most, emiatt vennem kell egy új turbót ?
Kicseréltem egyébként a turbónyomás szabályzót és azóta csökkent a fogyasztásom, viszont most se tökéletes, van olyan mikor normálisan megy már alacsony fordulatról is de van olyan mikor megindul majd 2500-nál megtorpan, utána újra rá kell lépni gázra és csak akkor megy tovább.
Okozhatja a motortartó bak is ? Cseréljem ki az EGR vákum konverterét is ?
Turbót talán be tudják szabályozni ha jó helyre viszed.
Tipikus vákuumvezérlési tünetek. Okozhatja motorbak is, lehet, hogy lyukas. Szipkázd meg a csövét, ha lyukas észreveszed. EGR vezérlőt is cseréld ha nincs aki diagoljon szakértően, kihegyezve a légtömeg rendszerre.
2018.08.08. 09:33
2018.08.29. 11:12
2018.08.29. 13:16
furedi94 írta:Sziasztok!
Egy 2002-es 525d touring-om van automata váltóval, a következő a szituáció. 3-4 hónapja motorcsere lett az autón végezve, a régi motorblokkról minden periféria alkatrészt átszereltek az új fűzött blokkra. Injektorok is felújíttatva. Ment az autó egészen normálisan végre újra, aztán a bordásszíj elszabadult és beütötte a hűtőt, úgyhogy az is cserélve lett.
Na, és akkor most jön a jelenlegi probléma: az autó teljesítménye fokozatosan csökken, mostanra kb. szívódízel üzemmódban van, egyébként a motor szépen jár. Barátaimmal megnéztük az autót, gyanakodunk turbónyomás érzékelőre, vagy esetleg a leömlő és a turbó csatlakozásánál valami kopásra, esetleg légtömegmérőre.
Plusz info ami lehet, hogy megoldásra vezetne: Mivel fokozatosan romlott a kocsi dinamikája, volt olyan is, hogy 2500-ig semmi nem történt, utána pedig mintha egy csúzli lenne, brutál módon gyorsult. Ez a 2500-ös fordulatszám érték aztán fokozatosan kitolódott 3500-ig, utána már nem pörgettem. (valószínű nem tesz jót neki) Másik példa: kövér gázt adok, hogy gyorsuljon, a pillanatnyi-fogyasztás felmegy 25 literre, de az autó nem megy semerre...eztán hirtelen elveszem a gázt, visszapadlózom, és megint megindul. Mostanra egy kis fémes hang is társul a gyorsításhoz, ha tölt a turbó, de olyan, mintha félre fújna. Intercooler-ből kijövő nagy kék cső levegője pedig 77 fokos, ez a szám magas.
Az egyetlen zavaró tényező csak az, hogy a probléma nem 100% állandó, csak folyamatosan közelít afelé.
Ja, és még valami: a turbó mellett van egy pogácsa szerű tűszelepes alkatrész, amely gyújtás adásakor behúzza magát. Na, az sem mozgott, őt is megpucoltuk. Vákuum csövek elvileg rendben vannak.
Továbbá az EGR szelepet brigéciol-lal kipucoltuk, kokszmentes. MAF szenzort kontaktsprével kifújtuk.
Ha valaki találkozott hasonló problémával, kérlek titeket segítsetek!
2018.09.03. 21:05
2019.07.25. 09:28
2019.07.25. 22:02
GA0425 írta:Sziasztok,
Adott egy 25D, gyári program a motorvezérlőben viszont GT2556V turbó van rajta. Ez végre megmagyarázza a régóta zavaróan nagy turbólyukat 2000 fordulat alatt, ezt szeretném orvosolni.
2019.07.26. 10:10
ST1 írta:GA0425 írta:Sziasztok,
Adott egy 25D, gyári program a motorvezérlőben viszont GT2556V turbó van rajta. Ez végre megmagyarázza a régóta zavaróan nagy turbólyukat 2000 fordulat alatt, ezt szeretném orvosolni.
Nekem is volt, végül vissza került a rávaló. ha jó a vákuum rendszered, keress meg egy csippest, a geometria módosítással jobb lesz egy kicsit, de én sose voltam vele elégedett, nem ment úgy alulról(csippel sem) ahogy elvárná az ember.
ha nem tömített a vákuum rendszer akkor csak kidobott pénz.
2024.02.07. 18:36
2024.02.14. 01:13