* *
Pontos idő: 2024.05.21. 21:01

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 312 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.08.19. 20:59 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.12.10. 01:00
Hozzászólások: 3357
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 71 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 525i
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
kzolee írta:
nagy.matyika írta:
waresz írta:
Amit én vettem a 96 os autóba,az VDO dobozban jött,és tuti gyári Siemens volt,mert nem csak hogy tökéletesen ugyanolyan volt(még a fröccsöntési sorják is) hanem még a siemens,és bmw felirat is egyértelműen kivehető volt rajta,csupán látható szándékossággal el voltak barmolva ezek a jegyek(mintha forrasztó pákával elkenték volna a műanyagot) tehát gyári volt,csak nem bmw-s csomagolásban gondolom nem adhatnak bmw alkatrészt. Mint a bmw emblémás és az embléma nélküli lemförder lengőkar..

Tapatalk-kal küldve az én GT-I9300-el


Ahogy mondod. Én a Corteco toronycsapágyakkal voltam ugyan így. Ott is szépen ki volt reszelve a gyári szám :roker:


Ne legyetek már ennyire naívak. Aki már dolgozott minőségbiztosított környezetben és látott már beszállítói szerződést, annak nem kell magyarázni...

Amiben nincs benne a BMW jel és a cikkszám, az minden valószínűség szerint megbukott a minőségellenőrzésen. Érdekes, hogy ezek a cuccok hogyan jutnak ki, node az emberi leleményességet nem szabad lebecsülni.

Ami eredeti Sachs, Bilstein stb. az saját márkanéven, saját cikkszámmal kerül forgalomba.


Jól mondja, Uram.

Egy beszállítói szerződés elég komoly és konkrét szempontokat határoz meg egy adott termékre, hogy rákerülhessen pl. a BMW jel.
Ehhez mindig szükségesek a gyártás során a különböző rendszerek (minőség, környezet, stb.) tanúsítása, illetve jobb helyeken az egész gyártási folyamat van tanúsítva.
Ezek itthon is 10millás tételek egy komolyabb nagy cégnél, külföldön sem olcsó.

Ha egy gyártó beszállítója valakinek, még gyárthatja ugyanazt a terméket, ugyanaz a neve, ugyanúgy néz ki, de a specifikációkban van eltérés, a beszállítói szerződésben ezekre is ki szoktak térni.

Ettől a ténytől az adott gyártó még gyári beszállító marad, de az adott alkatrész minősége nem pontosan ugyanaz.

_________________
üdv Oroszlan
Inkább legyek első a pokolban, mint utolsó a menyországban !


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.08.20. 11:53 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Ez kész tény, de valószínűleg ettől még közelebb van a gyárihoz, mint bármely más után gyártott. Csodák nincsenek, de árban azért jóval barátságosabb, hogy mondjuk fele annyiba kerül egy lengőkar és nem biztos, hogy annyival rosszabb.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: waresz
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.08.23. 08:34 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.19. 01:00
Hozzászólások: 737
Tartózkodási hely: Érd
Adott köszi: 29 alkalommal
Kapott köszik: 21 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 30d
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok
Adott Egy m62b44tu motor ami bemelegedés után picit csattog a vanos.
Milyen megoldások vannak rá, tudtok rá valakit, aki javítja?
Láttam hogy évekkel ezelőtt volt mar róla szó itt a fórumon. :( de semmi konkrét info

_________________
Unod már az autód színét? Zavar az állandó napsütés vezetés közben? Esetleg éjszaka már nem látsz a bemattult lámpáid miatt?
Akkor keress az alábbi elérhetőségeken:

30-435-1355
info
Autófóliázás
facebook-on


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.08.30. 10:10 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2013.09.06. 22:03
Hozzászólások: 1336
Tartózkodási hely: Hatvan
Adott köszi: 379 alkalommal
Kapott köszik: 373 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54B30
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (2)
Üdv!

Van egy élő hibám / vesszőparipám:
Exhaust camshaft, VANOS end position not reached, adaptation value outside of tolerance
A friss teszt (alapjáraton nézve) az alábbit hozta:
Kép
Csináltunk egy menet közben futtatott, "terheléses" vanos-tesztet. Ezt adta:
Kép
Érdekes, mert a hibát először töröltük a memóriából, majd elindultunk, és jó ideig be sem dobta, majd egyszer csak, ~ 930 rpm - tehát nem is pl. 3-4000-nél, ahogy az ember várná :roll: - újra bedobta. Utána 1700 rpm körül jelezte ismét.

Abból, hogy "adaptation value outside tolerance", "error currently not available", "sporadic error", valamint (és legfőképpen) a "signal not plausible", következhet-e az, hogy a vanos elvileg megfelelő (lenne), és a vezérműtengely jeladó rosszalkodik, mondjuk téves jelet közöl? :roll:
Gondolom, ha a jeladó egyáltalán nem működne, akkor konkrétan azt írná a diag és a teljesítményben is érezhető lenne...

Akinek bármi hozzáfűzni valója van, köszönettel fogadom. :)

_________________
"Imperare sibi maximum imperium est."


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.08.30. 10:21 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2009.05.30. 00:00
Hozzászólások: 285
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 57 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62TUB44
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
peteeqe írta:
Sziasztok
Adott Egy m62b44tu motor ami bemelegedés után picit csattog a vanos.
Milyen megoldások vannak rá, tudtok rá valakit, aki javítja?
Láttam hogy évekkel ezelőtt volt mar róla szó itt a fórumon. :( de semmi konkrét info


Ha csak a futásteljesítmény miatti kopás történt akkor viszonylag kevés alkatrészből és közepesen sok munkával orvosolható. Leírás _ITT_


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.09.23. 09:20 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2013.09.06. 22:03
Hozzászólások: 1336
Tartózkodási hely: Hatvan
Adott köszi: 379 alkalommal
Kapott köszik: 373 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54B30
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (2)
Üdv!

Tudja valaki az okát annak, hogy a vezérműtengely jeladók közül az egyiket a realoem miért hozza vezetékkel, a másikat vezeték nélkül?

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2170

_________________
"Imperare sibi maximum imperium est."


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.09.23. 12:31 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.15. 01:00
Hozzászólások: 1230
Adott köszi: 290 alkalommal
Kapott köszik: 309 alkalommal
Széria kód: E53
Motor tipusa: 306D2
Évjárata: 2005
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (0)
Zo78 írta:
Üdv!

Tudja valaki az okát annak, hogy a vezérműtengely jeladók közül az egyiket a realoem miért hozza vezetékkel, a másikat vezeték nélkül?

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2170

Dupla vanosos
2 jeladó van benne azért


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.09.23. 14:29 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2013.09.06. 22:03
Hozzászólások: 1336
Tartózkodási hely: Hatvan
Adott köszi: 379 alkalommal
Kapott köszik: 373 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54B30
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (2)
Schnitzer írta:
Zo78 írta:
Üdv!

Tudja valaki az okát annak, hogy a vezérműtengely jeladók közül az egyiket a realoem miért hozza vezetékkel, a másikat vezeték nélkül?

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2170

Dupla vanosos
2 jeladó van benne azért


Azt tiszta, hogy dupla vanosos, és két jeladó van :) ; arra lettem volna kíváncsi, hogy az egyik miért vezetékkel (kábellel), a másik miért anélkül van jelölve/rajzolva/fotózva...
Az egyikhez nem kapható kábel, holott ugyanannyiba kerül mindkettő? :shock:
Vagy megint olyan kérdésen pörgök, aminek semmi értelme/jelentősége? :facepalm:

_________________
"Imperare sibi maximum imperium est."


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.09.24. 02:12 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2010.11.11. 01:00
Hozzászólások: 4234
Tartózkodási hely: Brisbane, QLD, AU
Adott köszi: 542 alkalommal
Kapott köszik: 774 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525i
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Zo78 írta:
Schnitzer írta:
Zo78 írta:
Üdv!

Tudja valaki az okát annak, hogy a vezérműtengely jeladók közül az egyiket a realoem miért hozza vezetékkel, a másikat vezeték nélkül?

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2170

Dupla vanosos
2 jeladó van benne azért


Azt tiszta, hogy dupla vanosos, és két jeladó van :) ; arra lettem volna kíváncsi, hogy az egyik miért vezetékkel (kábellel), a másik miért anélkül van jelölve/rajzolva/fotózva...
Az egyikhez nem kapható kábel, holott ugyanannyiba kerül mindkettő? :shock:
Vagy megint olyan kérdésen pörgök, aminek semmi értelme/jelentősége? :facepalm:

Pontosan. Hülyeségen pörögsz. :mrgreen:
Az egyik az egyik helyre megy, a másik, a másikra. A kettő nem felcserélhető.
Talán kipuffogó oldali és szivóoldali van, de ezt majd az okosabbak megerősitik vagy cáfolják.
Az biztos, hogy én nemrég cseréltem a kipuff oldalit és az vezeték nélküli volt.

_________________
Ha két hideg, esős nap után végre ragyogó napsütésre ébredsz, akkor biztosan hétfő van.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Jerry az itt látható tagok köszönték meg: 2 Schnitzer, Zo78
Értékelés: 9.52%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.09.30. 15:23 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2013.09.06. 22:03
Hozzászólások: 1336
Tartózkodási hely: Hatvan
Adott köszi: 379 alkalommal
Kapott köszik: 373 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54B30
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (2)
Legújabb kalandjaim, ezúttal a Vanosok földjén! :D :facepalm:
Okulásul vagy mulatságul... kinek hogy.
Tessék:
blog.php?u=6393&b=85

Adminnak köszönöm a megjelenítéshez adott segítségét!!

_________________
"Imperare sibi maximum imperium est."


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Zo78 az itt látható tagok köszönték meg: 8 admin, dreizwanzig, FuReady, Jerry, kzolee, Padre540, SvidronyA, waresz
Értékelés: 38.1%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.09.30. 15:51 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2015.08.07. 10:36
Hozzászólások: 949
Tartózkodási hely: Ingolstadt / Budapest
Adott köszi: 194 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Zo78 írta:
Legújabb kalandjaim, ezúttal a Vanosok földjén! :D :facepalm:
Okulásul vagy mulatságul... kinek hogy.
Tessék:
blog.php?u=6393&b=85

Adminnak köszönöm a megjelenítéshez adott segítségét!!

hú, hát ez nem semmi!
És eszméletlen jó szövegek vannak benne :D Nagyon tudtam veled azonosulni, szinte már engem is elfogott az a rossz érzés, mikor a kocsid szervizben van, nem tudod mi baja és fogalmad sincs mikor kapod vissza, de már tegnap is késő lenne :)

Viszont én örülnék, ha megírnád azt, hogy ki volt az a nagy mester, aki meggyógyította végül, meg akár azt is, aki inkább kevesebb sikerrel tette ez (már csak azért, hogy tudjuk kihez érdemes ilyen esetben fordulni, kihez nem)

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.09.30. 17:05 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2014.12.25. 11:54
Hozzászólások: 2218
Tartózkodási hely: 1046 Budapest
Adott köszi: 498 alkalommal
Kapott köszik: 507 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52 B20
Évjárata: 1998
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Zo78 írta:
Legújabb kalandjaim, ezúttal a Vanosok földjén! :D :facepalm:
Okulásul vagy mulatságul... kinek hogy.
Tessék:
blog.php?u=6393&b=85

Adminnak köszönöm a megjelenítéshez adott segítségét!!

LEHENGERLŐ :taps:

Tisztelt Klubtársak, Jókai Mór és Sir Alfred Hitchcock esszenciáját látták-hallották :mrgreen:

_________________
Üdv.:
András


"Losers find the reason, winners find the way"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek SvidronyA az itt látható tagok köszönték meg: 2 dreizwanzig, jimbi525d
Értékelés: 9.52%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.09.30. 20:42 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.15. 00:00
Hozzászólások: 2704
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület.
Adott köszi: 461 alkalommal
Kapott köszik: 514 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 204D4
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Zo78 írta:
Legújabb kalandjaim, ezúttal a Vanosok földjén! :D :facepalm:
Okulásul vagy mulatságul... kinek hogy.
Tessék:
blog.php?u=6393&b=85

Adminnak köszönöm a megjelenítéshez adott segítségét!!


:taps:

A távozás utáni 30-60 percet egy kicsit bővebben ha lehetne. :mrgreen: :mrgreen:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Padre540 az itt látható tagok köszönték meg: waresz
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.09.30. 22:45 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2014.07.25. 11:53
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Tök
Adott köszi: 138 alkalommal
Kapott köszik: 51 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Zo78 írta:
Legújabb kalandjaim, ezúttal a Vanosok földjén! :D :facepalm:
Okulásul vagy mulatságul... kinek hogy.
Tessék:
http://e39.hu/blog.php?u=6393&b=85

Adminnak köszönöm a megjelenítéshez adott segítségét!!

Gratulálok!! :) Én is szívesen venném, ha egy gyorsulás videót is készítenél.

Tapatalk-kal küldve az én GT-I9300-el

_________________
A fiúknak fütyijük van, a lányoknak meg puncijuk.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.10.01. 08:17 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2013.09.06. 22:03
Hozzászólások: 1336
Tartózkodási hely: Hatvan
Adott köszi: 379 alkalommal
Kapott köszik: 373 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54B30
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (2)
Köszi a kommenteket!

A mesterekkel kapcsolatban egyértelmű nyilatkozatokat nem tennék, mert egyrészt nem vagyok felhatalmazva, hogy a nevét, számát kiadjam (ha valakinek mégis kell, dobjon egy pü-t, és megkérdezem, hogy megadhatom-e), másrészt a a vanost előzőleg szerelőre sem vetnék követ, mert nem lehet mindenki mindenben tévedhetetlen. :roll:
Egyébként is azt tapasztalom - és ezt lassan kénytelen leszek végleg elfogadni - hogy értelmes távolságban (amihez nem kell napokig logisztikát szerveznem) nincs olyan szerelő, aki egyrészt az E39 minden egyes csavarjának javításához megfellebbezhetetlen tapasztalati háttérrel rendelkezne, ezért az van, hogy egy-egy problémával hurcolom az autót ide-oda, mint macska a kölykét. Vigaszomul szolgáljon, hogy már majdnem feltérképeztem azon környékbeli szakikat, akikről megállapítottam, mihez értenek és mihez kevésbé.
A vanos (és általában a vezérlés) egyébként is kényes terület - lásd a kálváriámat.

Ami a 30-60 percet és a gyorsulási adatokat illeti. Ahogy írtam is, a kettőstömegű rakoncátlankodik, így "kímélő" üzemmódban (már ha egyáltalán létezik ilyen fogalom a nevezett alkatrész esetében...) használtam/használom, de persze nem bírtam ki hogy kellő helyen (M3) ne rúgjam oda neki picit. (Ha túl leszek a lendkeréken, intenzívebb kezelésbe veszem. :) )
Természetesen a jelenlegi dinamika köszönő viszonyban sincs a korábbival, a motor reakcióideje a korábbinál is közvetlenebb lett gázadásra, ami azonban sokkal fontosabb, hogy egyértelműen megváltozott a motor járáskultúrája. A motorhangban korábban hallott (nem tudok jobb szót) "dörmögő tónus" eltűnt, helyette egy közepes frekvenciájú kellemesen érdes - a gázpedál további taposására ingerlő - hang jelent meg, főleg 2500 felett.
Ugyancsak érdekes, hogy megváltozott az egyazon sebességhez tartozó fordulatszám tartomány: pl. eddig 4.-ben ~2000 ford/perc-nél 60 km/h volt a jellemző, ez most 70-73 km/h változott. :shock:

_________________
"Imperare sibi maximum imperium est."


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Zo78 az itt látható tagok köszönték meg: Padre540
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.10.01. 09:35 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2014.07.25. 11:53
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Tök
Adott köszi: 138 alkalommal
Kapott köszik: 51 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Zo78 írta:
Köszi a kommenteket!

A mesterekkel kapcsolatban egyértelmű nyilatkozatokat nem tennék, mert egyrészt nem vagyok felhatalmazva, hogy a nevét, számát kiadjam (ha valakinek mégis kell, dobjon egy pü-t, és megkérdezem, hogy megadhatom-e), másrészt a a vanost előzőleg szerelőre sem vetnék követ, mert nem lehet mindenki mindenben tévedhetetlen. :roll:
Egyébként is azt tapasztalom - és ezt lassan kénytelen leszek végleg elfogadni - hogy értelmes távolságban (amihez nem kell napokig logisztikát szerveznem) nincs olyan szerelő, aki egyrészt az E39 minden egyes csavarjának javításához megfellebbezhetetlen tapasztalati háttérrel rendelkezne, ezért az van, hogy egy-egy problémával hurcolom az autót ide-oda, mint macska a kölykét. Vigaszomul szolgáljon, hogy már majdnem feltérképeztem azon környékbeli szakikat, akikről megállapítottam, mihez értenek és mihez kevésbé.
A vanos (és általában a vezérlés) egyébként is kényes terület - lásd a kálváriámat.

Ami a 30-60 percet és a gyorsulási adatokat illeti. Ahogy írtam is, a kettőstömegű rakoncátlankodik, így "kímélő" üzemmódban (már ha egyáltalán létezik ilyen fogalom a nevezett alkatrész esetében...) használtam/használom, de persze nem bírtam ki hogy kellő helyen (M3) ne rúgjam oda neki picit. (Ha túl leszek a lendkeréken, intenzívebb kezelésbe veszem. :) )
Természetesen a jelenlegi dinamika köszönő viszonyban sincs a korábbival, a motor reakcióideje a korábbinál is közvetlenebb lett gázadásra, ami azonban sokkal fontosabb, hogy egyértelműen megváltozott a motor járáskultúrája. A motorhangban korábban hallott (nem tudok jobb szót) "dörmögő tónus" eltűnt, helyette egy közepes frekvenciájú kellemesen érdes - a gázpedál további taposására ingerlő - hang jelent meg, főleg 2500 felett.
Ugyancsak érdekes, hogy megváltozott az egyazon sebességhez tartozó fordulatszám tartomány: pl. eddig 4.-ben ~2000 ford/perc-nél 60 km/h volt a jellemző, ez most 70-73 km/h változott. :shock:

A rakoncátlankodó kettős tömegű helyére tök véletlenül tudok most egy akciós 650km-t futott egy tömegű teljes szettet, ami 30i-re is jó. :D :D :D 8db esztergomi látképért vihető.
Amúgy tök jó, csak nem ez a baja a kocsimnak. :(

Tapatalk-kal küldve az én GT-I9300-el

_________________
A fiúknak fütyijük van, a lányoknak meg puncijuk.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.10.01. 09:43 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2013.09.06. 22:03
Hozzászólások: 1336
Tartózkodási hely: Hatvan
Adott köszi: 379 alkalommal
Kapott köszik: 373 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54B30
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (2)
waresz írta:
Zo78 írta:
Köszi a kommenteket!

A mesterekkel kapcsolatban egyértelmű nyilatkozatokat nem tennék, mert egyrészt nem vagyok felhatalmazva, hogy a nevét, számát kiadjam (ha valakinek mégis kell, dobjon egy pü-t, és megkérdezem, hogy megadhatom-e), másrészt a a vanost előzőleg szerelőre sem vetnék követ, mert nem lehet mindenki mindenben tévedhetetlen. :roll:
Egyébként is azt tapasztalom - és ezt lassan kénytelen leszek végleg elfogadni - hogy értelmes távolságban (amihez nem kell napokig logisztikát szerveznem) nincs olyan szerelő, aki egyrészt az E39 minden egyes csavarjának javításához megfellebbezhetetlen tapasztalati háttérrel rendelkezne, ezért az van, hogy egy-egy problémával hurcolom az autót ide-oda, mint macska a kölykét. Vigaszomul szolgáljon, hogy már majdnem feltérképeztem azon környékbeli szakikat, akikről megállapítottam, mihez értenek és mihez kevésbé.
A vanos (és általában a vezérlés) egyébként is kényes terület - lásd a kálváriámat.

Ami a 30-60 percet és a gyorsulási adatokat illeti. Ahogy írtam is, a kettőstömegű rakoncátlankodik, így "kímélő" üzemmódban (már ha egyáltalán létezik ilyen fogalom a nevezett alkatrész esetében...) használtam/használom, de persze nem bírtam ki hogy kellő helyen (M3) ne rúgjam oda neki picit. (Ha túl leszek a lendkeréken, intenzívebb kezelésbe veszem. :) )
Természetesen a jelenlegi dinamika köszönő viszonyban sincs a korábbival, a motor reakcióideje a korábbinál is közvetlenebb lett gázadásra, ami azonban sokkal fontosabb, hogy egyértelműen megváltozott a motor járáskultúrája. A motorhangban korábban hallott (nem tudok jobb szót) "dörmögő tónus" eltűnt, helyette egy közepes frekvenciájú kellemesen érdes - a gázpedál további taposására ingerlő - hang jelent meg, főleg 2500 felett.
Ugyancsak érdekes, hogy megváltozott az egyazon sebességhez tartozó fordulatszám tartomány: pl. eddig 4.-ben ~2000 ford/perc-nél 60 km/h volt a jellemző, ez most 70-73 km/h változott. :shock:

A rakoncátlankodó kettős tömegű helyére tök véletlenül tudok most egy akciós 650km-t futott egy tömegű teljes szettet, ami 30i-re is jó. :D :D :D 8db esztergomi látképért vihető.
Amúgy tök jó, csak nem ez a baja a kocsimnak. :(

Tapatalk-kal küldve az én GT-I9300-el


Erősen fontolóra veszem, bár leszögezném, hogy én híján vagyok - az egyébként lelkesítő és példaértékű - úttörő habitusnak. :D
Érdemes lenne bővebb konzultációt megejtenünk a témában. (Megy pü.)

_________________
"Imperare sibi maximum imperium est."


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.10.01. 10:09 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2014.07.25. 11:53
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Tök
Adott köszi: 138 alkalommal
Kapott köszik: 51 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Zo78 írta:
waresz írta:
Zo78 írta:
Köszi a kommenteket!

A mesterekkel kapcsolatban egyértelmű nyilatkozatokat nem tennék, mert egyrészt nem vagyok felhatalmazva, hogy a nevét, számát kiadjam (ha valakinek mégis kell, dobjon egy pü-t, és megkérdezem, hogy megadhatom-e), másrészt a a vanost előzőleg szerelőre sem vetnék követ, mert nem lehet mindenki mindenben tévedhetetlen. :roll:
Egyébként is azt tapasztalom - és ezt lassan kénytelen leszek végleg elfogadni - hogy értelmes távolságban (amihez nem kell napokig logisztikát szerveznem) nincs olyan szerelő, aki egyrészt az E39 minden egyes csavarjának javításához megfellebbezhetetlen tapasztalati háttérrel rendelkezne, ezért az van, hogy egy-egy problémával hurcolom az autót ide-oda, mint macska a kölykét. Vigaszomul szolgáljon, hogy már majdnem feltérképeztem azon környékbeli szakikat, akikről megállapítottam, mihez értenek és mihez kevésbé.
A vanos (és általában a vezérlés) egyébként is kényes terület - lásd a kálváriámat.

Ami a 30-60 percet és a gyorsulási adatokat illeti. Ahogy írtam is, a kettőstömegű rakoncátlankodik, így "kímélő" üzemmódban (már ha egyáltalán létezik ilyen fogalom a nevezett alkatrész esetében...) használtam/használom, de persze nem bírtam ki hogy kellő helyen (M3) ne rúgjam oda neki picit. (Ha túl leszek a lendkeréken, intenzívebb kezelésbe veszem. :) )
Természetesen a jelenlegi dinamika köszönő viszonyban sincs a korábbival, a motor reakcióideje a korábbinál is közvetlenebb lett gázadásra, ami azonban sokkal fontosabb, hogy egyértelműen megváltozott a motor járáskultúrája. A motorhangban korábban hallott (nem tudok jobb szót) "dörmögő tónus" eltűnt, helyette egy közepes frekvenciájú kellemesen érdes - a gázpedál további taposására ingerlő - hang jelent meg, főleg 2500 felett.
Ugyancsak érdekes, hogy megváltozott az egyazon sebességhez tartozó fordulatszám tartomány: pl. eddig 4.-ben ~2000 ford/perc-nél 60 km/h volt a jellemző, ez most 70-73 km/h változott. :shock:

A rakoncátlankodó kettős tömegű helyére tök véletlenül tudok most egy akciós 650km-t futott egy tömegű teljes szettet, ami 30i-re is jó. :D :D :D 8db esztergomi látképért vihető.
Amúgy tök jó, csak nem ez a baja a kocsimnak. :(

Tapatalk-kal küldve az én GT-I9300-el


Erősen fontolóra veszem, bár leszögezném, hogy én híján vagyok - az egyébként lelkesítő és példaértékű - úttörő habitusnak. :D
Érdemes lenne bővebb konzultációt megejtenünk a témában. (Megy pü.)

Jelenleg bent van az autóban. Akit érdekel, Kipróbálhatja. Ma este járok Budapesten, ha írsz privátot, megadom az elérhetőségem.

Tapatalk-kal küldve az én GT-I9300-el

_________________
A fiúknak fütyijük van, a lányoknak meg puncijuk.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.10.01. 11:53 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2010.03.30. 00:00
Hozzászólások: 1408
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 133 alkalommal
Kapott köszik: 408 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54B25
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (1)
Zo78 írta:
Ugyancsak érdekes, hogy megváltozott az egyazon sebességhez tartozó fordulatszám tartomány: pl. eddig 4.-ben ~2000 ford/perc-nél 60 km/h volt a jellemző, ez most 70-73 km/h változott. :shock:

Ismét élvezettel olvastam remekbeszabott soraid. Az élvezeti értékhez persze nagyban hozzájárul, ha az emberfia valaki más autójának hibájáról olvas, és nem a sajátjáról :)
Az idézett mondatodat viszont erősen megkérdőjelezhetőnek tartom.
Azonos főtengely fordulatnál, és azonos sebességi fokozatban (nyomatékváltó áttételnél) garantáltan azonos lesz a sebesség is. Kivéve persze, ha időközben más áttételű difit, vagy nem váltóméret abroncsot tettél fel, esetleg csúszik a kuplungod, ami állandó sebességgel haladás esetén azért nem jellemző. Magyaránszólva, ha minden körülmény azonos, akkor a kerék kerületi sebessége sem lehet eltérő.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2015.10.01. 12:08 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2013.09.06. 22:03
Hozzászólások: 1336
Tartózkodási hely: Hatvan
Adott köszi: 379 alkalommal
Kapott köszik: 373 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54B30
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (2)
PeterE39 írta:
Zo78 írta:
Ugyancsak érdekes, hogy megváltozott az egyazon sebességhez tartozó fordulatszám tartomány: pl. eddig 4.-ben ~2000 ford/perc-nél 60 km/h volt a jellemző, ez most 70-73 km/h változott. :shock:


Az idézett mondatodat viszont erősen megkérdőjelezhetőnek tartom.
Azonos főtengely fordulatnál, és azonos sebességi fokozatban (nyomatékváltó áttételnél) garantáltan azonos lesz a sebesség is. Kivéve persze, ha időközben más áttételű difit, vagy nem váltóméret abroncsot tettél fel, esetleg csúszik a kuplungod, ami állandó sebességgel haladás esetén azért nem jellemző. Magyarán szólva, ha minden körülmény azonos, akkor a kerék kerületi sebessége sem lehet eltérő.


Egyetértek. ...és mégis.
Tény hogy ez elsőre feltűnt.
Lehet hogy az első benyomás megcsalta az érzékeimet.
Majd beszámolok, persze nem rousseau-i esszé terjedelemben. :facepalm:

_________________
"Imperare sibi maximum imperium est."


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 312 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot], Google [Bot] valamint 40 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator