Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Vanos

2016.05.15. 18:14

barbrady írta:
Nem voltam fáradt. Ha lehúzod a légtömegmérőt és nem változik semmi, akkor minek tették bele? Dísznek?

Tapatalk
Azért szokták lehúzatni a légtömegmérőt, hogy kiderüljön, hogy utána jobban megy-e az autó. Ha rossz a légtömegmérő, akkor ha lehúzod persze, hogy jobban fog menni, mert majdnem azzal a légtömeggel fog számolni, ami ideális lenne és nem csapja be a motorvezérlő elektronikát a téves infó, amit a hibás légtömegmérő közöl. Egyébként azért tették bele, mert ha lehúzod, akkor csak egy középértékkel számol, ami hellyel közzel jó, alacsony, közepes és magas fordulaton is, de az ideálistól eltér. Ha viszont jó a légtömegmérő, akkor a lehúzástól nem fog megtáltosodni olyan mértékben, hogy határozottan változzon a teljesítmény.

Nekem is, amikor beírta hibának le lett húzva és ég és föld volt a különbség, mert a légtömegmérő tök hülyeséget mért.

Tehát megkérdezem így konkrétan, ha lehúzott légtömegmérővel nem megy jobban az autó, akkor miért ítéled hibásnak a benne lévőt, amikor gyakorlatilag azt méri, amit kell, ezért nincs differencia :?: :!: Tudom nem végítélet, amit írsz, de ne vezesd félre szegényt, mert most nincs igazad.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: Karka
Értékelés: 4.76%

Re: Vanos

2016.05.15. 18:19

nagy.matyika írta:
barbrady írta:Nem voltam fáradt. Ha lehúzod a légtömegmérőt és nem változik semmi, akkor minek tették bele? Dísznek?

Tapatalk


Azért szokták lehúzatni a légtömegmérőt, hogy kiderüljön, hogy utána jobban megy-e az autó. Ha rossz a légtömegmérő, akkor ha lehúzod persze, hogy jobban fog menni, mert majdnem azzal a légtömeggel fog számolni, ami ideális lenne és nem csapja be a motorvezérlő elektronikát a téves infó, amit a hibás légtömegmérő közöl.

Tehát megkérdezem így konkrétan, ha lehúzott légtömegmérővel nem megy jobban az autó, akkor miért ítéled hibásnak a benne lévőt, amikor gyakorlatilag azt méri, amit kell, ezért nincs differencia :?: :!: Tudom nem végítélet, amit írsz, de ne vezesd félre szegényt, mert most nincs igazad.

Ha jó a légtömegmérő, és lehúzod akkor szarabbul fog menni az autó. Ha teljesen rossz, akkor jobban. De ha semmi nem változik, akkor a légtömegmérő nem csinál semmit, tehát rossz.

Tapatalk

Ezt a hozzászólást a szerzőnek barbrady az itt látható tagok köszönték meg: Karka
Értékelés: 4.76%

Re: Vanos

2016.05.15. 18:23

barbrady írta:Ha jó a légtömegmérő, és lehúzod akkor szarabbul fog menni az autó. Ha rossz, akkor jobban. De ha semmi nem változik, akkor a légtömegmérő nem csinál semmit, tehát rossz.

Tapatalk


Az azért nem igaz, nagyon kicsi az esélye, hogy a légtömegmérő teljesen tökéletesen, azt mérje amit kell. Olyan meg nincs, hogy a légtömegmérő nem csinál semmit. Vagy szakadás áll fenn, vagy pedig mér, vagy jól vagy kevésbé. Szakadás esetén vagy túl nagy eltérés esetén pedig szól általában, de ha nem, akkor is az élő diag vagy a teszt megmondja. A helyzeten nem változtat, mert annak a légtömegmérőnek nincs baja.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: Karka
Értékelés: 4.76%

Re: Vanos

2016.05.15. 18:36

nagy.matyika írta:
barbrady írta:Ha jó a légtömegmérő, és lehúzod akkor szarabbul fog menni az autó. Ha rossz, akkor jobban. De ha semmi nem változik, akkor a légtömegmérő nem csinál semmit, tehát rossz.

Tapatalk


Az azért nem igaz, nagyon kicsi az esélye, hogy a légtömegmérő teljesen tökéletesen, azt mérje amit kell. Olyan meg nincs, hogy a légtömegmérő nem csinál semmit. Vagy szakadás áll fenn, vagy pedig mér, vagy jól vagy kevésbé. Szakadás esetén vagy túl nagy eltérés esetén pedig szól általában, de ha nem, akkor is az élő diag vagy a teszt megmondja. A helyzeten nem változtat, mert annak a légtömegmérőnek nincs baja.

Az volt az első kérdésem, hogy teszt volt-e. Nem volt. Továbbra is fenntartom, hogy ha lehúzás hatására semmi nem változik, akkor rossz a légtömegmérő. És azt is, hogy Bmw-hez JÓL értő illetővel diagolni kell.

Tapatalk

Ezt a hozzászólást a szerzőnek barbrady az itt látható tagok köszönték meg: Karka
Értékelés: 4.76%

Re: Vanos

2016.05.15. 18:38

barbrady írta:És azt is, hogy Bmw-hez JÓL értő illetővel diagolni kell.

Tapatalk

Akkor legalább ebben egyetérthetünk. Nem mondom, hogy kár volt megbontani a blokkot, de legalábbis hülyeség. :D Mindegy, a jövőre nézve hosszú távon mindenképpen pozitív, már ha jól rakták össze.

Re: Vanos

2016.05.15. 19:29

Van a youtube-on egy csomó videó a Vanos gumitömítések felújításáról - cseréjéről.
Belinkelek egy videót, hogy mire is gondolok.
Csak az nem tiszta nekem, hogy ezt a leszerelt vanos egységet célszerszámmal kell beállítani és csak úgy lehet pontosan visszatenni, vagy megy anélkül is.



Itt pedig a készlet hozzá:

vanos tömítések

Ja, és miből tudom megállapítani, hogy kopottak a tömítések?
A motornak szép hangja van, teljesítménye szerintem megvan.

Re: Vanos

2016.05.15. 20:46

Sziasztok!

Karka!
Mennyi fogyasztásod? Mennyit forog a motor száznál? Nálad ez a kocsi mindig így ment?
Hengerfej levétel után hogy állítottátok be a vezérlést? Célszerszámmal, vagy mint én, lemásoltam egy másikról. :facepalm: :oops:
Nekem is ilyen motor van a gépben és nem valami vadállat.. Igaz az enyém manuál, de a dombok Pécs felé kifognak rajtam.
Persze ezek nem dízelek..A végsebesség hibátlan, pont leszabályoz.. (Lezárt német autópálya)
Arra gondoltam hogy nem cserélt valaki, sunyi módon, difit a pudvába? Esetleg.. Csak mert én pont ilyenbe agyalok. :roll:

kovessyroli!
A hidraulikus egységet kell csak levenni. Ha a vezérlést nem bontod meg nem kell célszerszám.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Meszizotya az itt látható tagok köszönték meg: kovessyroli
Értékelés: 4.76%

Re: Vanos

2016.05.15. 22:15

Meszizotya írta:Sziasztok!

Karka!
Mennyi fogyasztásod? Mennyit forog a motor száznál? Nálad ez a kocsi mindig így ment?
Hengerfej levétel után hogy állítottátok be a vezérlést? Célszerszámmal, vagy mint én, lemásoltam egy másikról. :facepalm: :oops:
Nekem is ilyen motor van a gépben és nem valami vadállat.. Igaz az enyém manuál, de a dombok Pécs felé kifognak rajtam.
Persze ezek nem dízelek..A végsebesség hibátlan, pont leszabályoz.. (Lezárt német autópálya)
Arra gondoltam hogy nem cserélt valaki, sunyi módon, difit a pudvába? Esetleg.. Csak mert én pont ilyenbe agyalok. :roll:

kovessyroli!
A hidraulikus egységet kell csak levenni. Ha a vezérlést nem bontod meg nem kell célszerszám.

Azert azt vegyetek figyelembe ezek mar nem mai kocsik kopast kompresziot,es 20i ha jol tudom ez a legkisebb motor amivel ezek a kocsik szerelve lettek es egy majd 2 tonas kasztnit kell mozgatnia.Ne varjatok tole olyan teljeseitmenyi,gyorsulast

Re: Vanos

2016.05.15. 23:26

nagy.matyika írta:
barbrady írta:És azt is, hogy Bmw-hez JÓL értő illetővel diagolni kell.

Tapatalk


Akkor legalább ebben egyetérthetünk. Nem mondom, hogy kár volt megbontani a blokkot, de legalábbis hülyeség. :D Mindegy, a jövőre nézve hosszú távon mindenképpen pozitív, már ha jól rakták össze.

Nem ez a hiba miatt bontottunk blokkot, hanem olajszivárgás miatt ami a hengerfej alól jött. (csak a szivárgás miatt nem volt még indokolt a bontás) Azért döntöttem a megbontás mellett mert 2 legyet akartunk ütni 1 csapással. Megszüntetni a szivárgást és titkon reméltem,hogy a teljesítmény is jobb lesz!
Remélem,hogy jól raktuk össze,odafigyelve,precízen igyekeztünk dolgozni és a vezérlést is gyári BMW szakszerszámmal raktuk össze.
A vanost-t mi is videó alapján javítottuk.Elötte kotyogott,most pedig feszes.

Re: Vanos

2016.05.15. 23:50

rockerekhu írta:Sziasztok!


Azert azt vegyetek figyelembe ezek mar nem mai kocsik kopast kompresziot,es 20i ha jol tudom ez a legkisebb motor amivel ezek a kocsik szerelve lettek es egy majd 2 tonas kasztnit kell mozgatnia.Ne varjatok tole olyan teljeseitmenyi,gyorsulast


0-130km 25...26mp?
azért mégis csak jelen kellene lennie 170 LE maradványinak nem?

Re: Vanos

2016.05.16. 11:36

Karka írta:
rockerekhu írta:Sziasztok!


Azert azt vegyetek figyelembe ezek mar nem mai kocsik kopast kompresziot,es 20i ha jol tudom ez a legkisebb motor amivel ezek a kocsik szerelve lettek es egy majd 2 tonas kasztnit kell mozgatnia.Ne varjatok tole olyan teljeseitmenyi,gyorsulast


0-130km 25...26mp?
azért mégis csak jelen kellene lennie 170 LE maradványinak nem?


Persze, hogy jelen kéne lennie. Haveromnak 23i-je van, szintén automata, de azért még közel tudja a gyári gyorsulási értékeket, pedig van már benne legalább 400 ezer km. Ez azt jelenti, hogy ha harmadikba oda lépsz neki, akkor azért szépen elindul.

Re: Vanos

2016.05.16. 17:39

NagyMatyas írta:NagyMatyas

Offtopic :
Úúú Hogy szalad az idő! Felnőnek a gyerkőcök!
:nyelves:

Re: Vanos

2016.05.23. 14:20

kovessyroli írta:Van a youtube-on egy csomó videó a Vanos gumitömítések felújításáról - cseréjéről.
Belinkelek egy videót, hogy mire is gondolok.
Csak az nem tiszta nekem, hogy ezt a leszerelt vanos egységet célszerszámmal kell beállítani és csak úgy lehet pontosan visszatenni, vagy megy anélkül is.



Itt pedig a készlet hozzá:

vanos tömítések

Ja, és miből tudom megállapítani, hogy kopottak a tömítések?
A motornak szép hangja van, teljesítménye szerintem megvan.


A gyári tömítések 32eKm-et bírnak. ( ez vanos típushiba)

Nem kell semmit állítani, csak leszeded és visszarakod.
Leszerelésnél arra figyelj, hogy a 2db T30-as csavar BAL menetes, ne törd bele mint én

Én ezt a tömítéskészletet vettem:
----- KATT IDE -----
A fém tömítéseket nem cseréltem, csak mosd le rőlük a ráégett olajat. Mind a háromról.

kb. 1 hónapja cseréltem tömítést. M54B30-on.
Ég és föld a különbség 3000 ezres fordulat alatt erezhetően jobban húz.


Ezt olvasd el itt sok-minden le van írva.
http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm

Ezt a hozzászólást a szerzőnek 2literes.apenta az itt látható tagok köszönték meg: 2 kovessyroli, Zsoltee.e39 520d
Értékelés: 9.52%

Re: Vanos

2016.08.23. 17:15

Sziasztok!
vanos szelepeket, tömítéseket cseréltem.
Van ezután valamilyen teendő? Adaptáció vagy tanítás vagy ilyesmi?
Köszi a segítséget!

Re: Vanos

2016.08.24. 08:28

jamborj írta:Sziasztok!
vanos szelepeket, tömítéseket cseréltem.
Van ezután valamilyen teendő? Adaptáció vagy tanítás vagy ilyesmi?
Köszi a segítséget!

Nincs. Megfelelően szereld össze a vezérlést.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Imco az itt látható tagok köszönték meg: jamborj
Értékelés: 4.76%

Re: Vanos

2016.08.24. 15:28

Imco írta:
jamborj írta:Sziasztok!
vanos szelepeket, tömítéseket cseréltem.
Van ezután valamilyen teendő? Adaptáció vagy tanítás vagy ilyesmi?
Köszi a segítséget!

Nincs. Megfelelően szereld össze a vezérlést.


Köszönöm! Még egy kérdés lenne :wink:
A vezérműtengely jeladókat hogy tudnám tesztelni? korábban volt már a hibalistában, de ki lett törölve, azóta nem jött vissza,de nem megy a vanos sajnos a felújítás után sem...
van inpa csak nem vagyok benne még otthon, csak ismerkedem vele

Re: Vanos

2016.08.24. 16:28

jamborj írta:
Imco írta:
jamborj írta:Sziasztok!
vanos szelepeket, tömítéseket cseréltem.
Van ezután valamilyen teendő? Adaptáció vagy tanítás vagy ilyesmi?
Köszi a segítséget!

Nincs. Megfelelően szereld össze a vezérlést.


Köszönöm! Még egy kérdés lenne :wink:
A vezérműtengely jeladókat hogy tudnám tesztelni? korábban volt már a hibalistában, de ki lett törölve, azóta nem jött vissza,de nem megy a vanos sajnos a felújítás után sem...
van inpa csak nem vagyok benne még otthon, csak ismerkedem vele


Hall-jeladót tesztelni oszcilloszkóppal tudsz.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek atesz155 az itt látható tagok köszönték meg: jamborj
Értékelés: 4.76%

Re: Vanos

2016.08.25. 10:50

jamborj írta:Köszönöm! Még egy kérdés lenne :wink:
A vezérműtengely jeladókat hogy tudnám tesztelni? korábban volt már a hibalistában, de ki lett törölve, azóta nem jött vissza,de nem megy a vanos sajnos a felújítás után sem...
van inpa csak nem vagyok benne még otthon, csak ismerkedem vele

Beszélgess Zo78-cal! Én inkább nem szólok! :) ;)

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Imco az itt látható tagok köszönték meg: jamborj
Értékelés: 4.76%

Re: Vanos

2018.12.15. 16:13

Sziasztok!

M62tuB44

Eddig a teljesseg igenye nelkul: mind a 4 szonda belerakva, ujrakabelezve az egyik mert rohadt volt, ews ujra bekotve rendesen, elso-hatso futomu felujitva, uj vizpumpa, termosztat, visco, most uj olajteknotomites, szelepfedeltomitesek, uj olaszivattyulanc, kipuff megheggesztve ujratomitve, uj elso fotengelyszinmering, , uj legtomegmero, uj vezerles, generator cserelve, meg meg ezer aprosag, ami csak lehet gyari.
És most majd 2 hengerfej leszed felújít és vanos is felújít, meg alul is megnéz, hogy gyűrűk és csapágyak rendben vannak e.
Kérdésem, vanost ilyenen rakott már rendbe valaki? A Beisantól már megrendeltem hozzá mindent.
Ha igen milyen lett?

Re: Vanos

2020.02.22. 15:22

Adott egy E39 520i (1999)
A DISA szelep nem működik. Nincs eltörve a csappantyú, de viszont nem tartja meg a vákumot! A kérdésem az lenne, hogy elég ha a membránt cserélem benne, vagy lehet elektromos probléma is?
Hozzászólás küldése

VigLink badge