Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

2009.03.19. 19:11

LeviM5 írta:
simi64 írta:A válaszom előtt előre jelezném, nem láttam még élőben M62TU BMW motort belülről. De azt elképzelhetőnek tartom, hogy (természetesen akkor, ha a szelepek mozgásának amplitudója nagyobb, mint a dugattyú felső holtpontja és miért ne volna nagyobb, ahogy ez más autóknál is így van): DURR
Ebben az esetben az összes Vanos-os mehet az autósboltba nyóc új dugattyúért, 32 db új szelepért (a bicikliláncokról nem is beszélve). Bütyköstengelyek, gyűrűk, csapágyak esetleg hajtókarok attól függően, hogy az előzőekben említett durranás milyen mechanikai károsodást okozott még a motorban. Erre rájön még a jeladó, na meg érdemes kicserélni ilyenkor a már korábban a hőtől és a szintetikus olajtól acélossá keményedett Vanos O gyűrűket is egy kalap alatt, így gazdaságosabb a javítás! Plusz a három doboz Xanax (ha magánrendelőbe mész, hozzájön a fenti költségekhez az ideggyógyász díja) is. Esetlegesen a gyönyörűszép vajbőr ülés -korábban Labi-módszerként emlegetett- tisztítása.
Simi, aki sárga az irigységtől a lóerők miatt :wink:


Simi DURRanása adta meg a választ:
Motornotprogram-ra vált át a vezérlés!!!!!!!!!!!!!!! Magyarán vészüzemmód, lvagy letilt, vagy csökkentett üzemben elvánszoroghat a szervízig.
Siimikém, ezért nem lesz durr, és nem kell a sok fennt említett dolgot beszerzni! :wink:
Jól kinéznénk ha eldurranna egy V8... :D


ha csak a vanos-ra koncentrálunk, tehát a vanos-notprogramról beszélünk, akkor elképzelhető, hogy középállásban fixálja magát, méghozzá mechanikusan. vagyis a +-20fok eltérítést ez esetben nem alkalmazza.
amúgy szerintem benzinesnél soha nem ér bele a szelep a dugattyúba ráadásul a +-20 fok nem jelent annyi eltérítést, hogy sűrítési ütem végén még nyitva legyen a szívószelep.
sztem.

2009.03.19. 20:31

Mivel holnap délutános leszek és este végzek+ NT tali szombaton majd utánna irom a megoldást. De legalább le lektorálom veluk a választ, hogy szakmailag is korrekt legyen.

Jackson, aki örül mert tök jól gondolkodnak az diákok :D
Hajrá még van idő

2009.03.21. 01:16

Természetesen én sem gondolom komolyan, hogy egy BMW motor elposszanhatna csupán a vanos miatt. Ilyet még nem is hallottam.
Volt egy 78-as évjáratú 320i 6 hengeres cápám. 50 ezer forintért vettem. 2 teljes évig használtam anélkül, hogy egy fillért sem kellett költenem rá. Még 90-ben Ausztriában vettem. Nagyon le volt harcolva már szegényke. Csak hajtottam és hajtottam és hajtottam. Ő pedig csak ment és ment és ment! Imádtam! Még öreg kora ellenére és azzal a kis 4 sebességfokozatával is tudta a 180-at! 2 év után megunta és eldurrant. Az még bordásszíjas volt. Elszakadt a bordásszíj és összeverte a szelepeket is. 60 ezerért adtam el, de csak a papírjai miatt. Majdnem megsírattam! Tökéletes konstrukció volt egy hanyag, csóró tulajdonossal.
Ezt azért írtam le, mert ilyesmi szerintem itt nálunk csak láncszakadásnál fordulhatna elő.
Mindazonáltal a Variable Nockenvelle Steuerung szerintem egy korszakát megelőző újítás a BMW-től, egy zseniális szikra, kiváló mérnöki gondolat, de:
a valóságban nem ér többet egy további hibalehetőségnél, amire mindenki panaszkodik és aranyárban javítható, de csak rövid időre.
Ilyen hibát pedig már követtek el a német mérnökök!

2009.03.21. 22:47

jackson írta:
MChris írta:Szar a vezérműtengely jeladó vagy a főtengely jeladó akkor szarul miködik a vanos is? :roll:


Házi feladat MChris kérdése alapján:
1. Mi történik ha a főtengely jeladó szarakodik (csak a Vanos szempontjából). Egyszerűsítés képpen maradjunk a doksiban szereplő M62TU motor mellett.

2.Ugyan ez a kérdés mi van ha mondjuk a bank1 (tehát csak az egyik) vezérműtengely jeladó kezd el vacakolni és rossz jelet ad?


Nos akkor nézzük a megoldásokat. Először is pórul jártam mert elfelejtettem megkérdezni az NTautósokat, hogy jól mondom-e sebaj majd legfeljebb a lektorok letorokolnak :lol:

Tehát az első kérdés:
Az remélem mindenkinek tiszta hogyha a főtengely jeladó elkezd vacakolni simán akkor abból borzalmas hibák jönnek. Mivel a DME/DDE ehhez viszonyitja a gyújtás időpontját és a befecskendezés idejét ezért olyan kalamajka lessz belölle amilyet az efer emlegetett (egy talált), tehát leállhat a motor és összevissza ugrál a fordulat . A vanos tökmindegy mit szabályozgat ilyenkor mert olyan oltári nagy hibát csinál hogy azon korrigálni se tud.
Na persze nem egyszerű a helyzet mert hogyan vacakol: néha nem ad jelet, egyáltalán nem ad semmi jelet (leáll a motor ilyenkor) el csúsznak a jelek stb.

A simi62 által emlegettett dugatyú belecsap a szelepbe nincsen ennyire azért nem lámerek a BMW mérnökök hogy egy vanos hiba szét dobja a teljes motort.

Minygyá folyt köv csak elötte mesélek egy Kököjszi és Bobojszát a gyereknek....

2009.03.21. 22:54

jackson írta:
jackson írta:
MChris írta:Szar a vezérműtengely jeladó vagy a főtengely jeladó akkor szarul miködik a vanos is? :roll:


Házi feladat MChris kérdése alapján:
1. Mi történik ha a főtengely jeladó szarakodik (csak a Vanos szempontjából). Egyszerűsítés képpen maradjunk a doksiban szereplő M62TU motor mellett.

2.Ugyan ez a kérdés mi van ha mondjuk a bank1 (tehát csak az egyik) vezérműtengely jeladó kezd el vacakolni és rossz jelet ad?


Nos akkor nézzük a megoldásokat. Először is pórul jártam mert elfelejtettem megkérdezni az NTautósokat, hogy jól mondom-e sebaj majd legfeljebb a lektorok letorokolnak :lol:

Tehát az első kérdés:
Az remélem mindenkinek tiszta hogyha a főtengely jeladó elkezd vacakolni simán akkor abból borzalmas hibák jönnek. Mivel a DME/DDE ehhez viszonyitja a gyújtás időpontját és a befecskendezés idejét ezért olyan kalamajka lessz belölle amilyet az efer emlegetett (egy talált), tehát leállhat a motor és összevissza ugrál a fordulat . A vanos tökmindegy mit szabályozgat ilyenkor mert olyan oltári nagy hibát csinál hogy azon korrigálni se tud.
Na persze nem egyszerű a helyzet mert hogyan vacakol: néha nem ad jelet, egyáltalán nem ad semmi jelet (leáll a motor ilyenkor) el csúsznak a jelek stb.

A simi62 által emlegettett dugatyú belecsap a szelepbe nincsen ennyire azért nem lámerek a BMW mérnökök hogy egy vanos hiba szét dobja a teljes motort.

Minygyá folyt köv csak elötte mesélek egy Kököjszi és Bobojszát a gyereknek....

Ne öregítsük a diákokat Tanár úr!
64 az!
Jaaaa, tudom!
Az a fránya matek! :oops:

2009.03.21. 22:55

jackson írta:
jackson írta:
MChris írta:Szar a vezérműtengely jeladó vagy a főtengely jeladó akkor szarul miködik a vanos is? :roll:


Házi feladat MChris kérdése alapján:
1. Mi történik ha a főtengely jeladó szarakodik (csak a Vanos szempontjából). Egyszerűsítés képpen maradjunk a doksiban szereplő M62TU motor mellett.

2.Ugyan ez a kérdés mi van ha mondjuk a bank1 (tehát csak az egyik) vezérműtengely jeladó kezd el vacakolni és rossz jelet ad?


Nos akkor nézzük a megoldásokat. Először is pórul jártam mert elfelejtettem megkérdezni az NTautósokat, hogy jól mondom-e sebaj majd legfeljebb a lektorok letorokolnak :lol:

Tehát az első kérdés:
Az remélem mindenkinek tiszta hogyha a főtengely jeladó elkezd vacakolni simán akkor abból borzalmas hibák jönnek. Mivel a DME/DDE ehhez viszonyitja a gyújtás időpontját és a befecskendezés idejét ezért olyan kalamajka lessz belölle amilyet az efer emlegetett (egy talált), tehát leállhat a motor és összevissza ugrál a fordulat . A vanos tökmindegy mit szabályozgat ilyenkor mert olyan oltári nagy hibát csinál hogy azon korrigálni se tud.
Na persze nem egyszerű a helyzet mert hogyan vacakol: néha nem ad jelet, egyáltalán nem ad semmi jelet (leáll a motor ilyenkor) el csúsznak a jelek stb.

A simi62 által emlegettett dugatyú belecsap a szelepbe nincsen ennyire azért nem lámerek a BMW mérnökök hogy egy vanos hiba szét dobja a teljes motort.

Minygyá folyt köv csak elötte mesélek egy Kököjszi és Bobojszát a gyereknek....


ja, a vanos múkodését már unják! :wink:

2009.03.21. 22:56

simi64 írta:Ne öregítsük a diákokat Tanár úr!
64 az!
Jaaaa, tudom!
Az a fránya matek! :oops:


Ja hogy csak 64-éves vagy OK majd igy irom :lol:

Jackson, aki irja tovább

2009.03.21. 22:56

LeviM5 írta:
jackson írta:
jackson írta:
MChris írta:Szar a vezérműtengely jeladó vagy a főtengely jeladó akkor szarul miködik a vanos is? :roll:


Házi feladat MChris kérdése alapján:
1. Mi történik ha a főtengely jeladó szarakodik (csak a Vanos szempontjából). Egyszerűsítés képpen maradjunk a doksiban szereplő M62TU motor mellett.

2.Ugyan ez a kérdés mi van ha mondjuk a bank1 (tehát csak az egyik) vezérműtengely jeladó kezd el vacakolni és rossz jelet ad?


Nos akkor nézzük a megoldásokat. Először is pórul jártam mert elfelejtettem megkérdezni az NTautósokat, hogy jól mondom-e sebaj majd legfeljebb a lektorok letorokolnak :lol:

Tehát az első kérdés:
Az remélem mindenkinek tiszta hogyha a főtengely jeladó elkezd vacakolni simán akkor abból borzalmas hibák jönnek. Mivel a DME/DDE ehhez viszonyitja a gyújtás időpontját és a befecskendezés idejét ezért olyan kalamajka lessz belölle amilyet az efer emlegetett (egy talált), tehát leállhat a motor és összevissza ugrál a fordulat . A vanos tökmindegy mit szabályozgat ilyenkor mert olyan oltári nagy hibát csinál hogy azon korrigálni se tud.
Na persze nem egyszerű a helyzet mert hogyan vacakol: néha nem ad jelet, egyáltalán nem ad semmi jelet (leáll a motor ilyenkor) el csúsznak a jelek stb.

A simi62 által emlegettett dugatyú belecsap a szelepbe nincsen ennyire azért nem lámerek a BMW mérnökök hogy egy vanos hiba szét dobja a teljes motort.

Minygyá folyt köv csak elötte mesélek egy Kököjszi és Bobojszát a gyereknek....


ja, a vanos múkodését már unják! :wink:


:franko:

2009.03.21. 23:11

No tehát leszögezhetjük hogy örüljünk ha jár a motor főtengely jeladó hiba esetén és nem a vanos lessz a legnagyobb problémánk.

Di mi van ha mondjuk az egyik sornak a vezérműtengely jeladója vacakol. Ha egyszerűen nézzük mi is volt a vanos előnye. Hát most az lessz a hátránya:
- alapjárat elkezd ugrabugrálni mert összeér a kipufogó nyitás és szivószelep zárás alacsony fordulaton (ugyebár a középtartományban meg nincs gond ott pont ez a jó)
- Aztán ha mondjuk nem összevissza küld jeleket a jeladó akkor teljesitmény csökkenést kéne tapasztalni a középső fordulatszám tartományban. És mellesleg akár a felsőben is mert mi van ha pont a előre tolt állapot marad magas fordulaton is.
LeviM5 is jó helyen kapirgált.
- További gond lehet az emiszió elmászása ami ugyebár a fenti teljestmény csökkenéssel jár együtt.
- Vész-Vanos programról eddig még nem olvastam ha nincs jel tudtommal a alap (nem előre tolt) állásba kéne maradnia. Tehát alapjárat nem vacakol de cserébe teljesitmény+ kibocsájtás romlik és legalább el lehet skerolni a szervizbe.

simi64 (most jó? :lol: Az a hiba amit leirtak a másik topikban az a mechanikus részéről szól és egy szűk évjáratról. Pl. a M62TU-t fel se sorolta. Tényleg szenyaság ha nincsen hozzá új O gyűrű. De nem marhaság a Vanos és fölösleges hibalehetőség, mert e nélkül nem tudták volna teljesiteni az egyre keményebb Euro-2-3-4 követelményeket.
Na ja hogy nem tudják kijavitani mert hogy a régi résmérővel nem lehet beállitani a szelepeket csak úgy simán. Hát igen ehhez komolyabban kell érteni az motorhoz mint az általam ismert mezei (Ladás) autószerelők.
Ha kinyitja valaki a TIS-t Repair instructions\11 Engine\36 variable camshaft timing\Adjust camshaft timing nos az láthatja mennyi spéci eszköz kell hozzá és milyen macera ezt beállitani (nézzétek végig a képeket).

És akkor még arról nem beszéltünk, hogy hydraulika hibák, elektromos gondok (csak egy nyamvadt csatlakozó kontak hiba milyen gázt okozhat a elektromágnesnél pl.)
De ez amúgy totál általános ezeket a kocsikat már nem lehet alap sufi módon kezelni igenis aki javitani akarja annak komolyabban neki kell készülni: Képzés (anyagból vagy tanfolyam) és eszközök oldalon is.
Elektronika/hydraulika/Mechanika egyszerre kell ismerni mert ha valamelyik terület nem megy akkor ott megszivat egy hiba.

Jackson, aki védi a Vanos (BMW mérnökök) becsületét

2009.03.21. 23:18

Jackson!

Köszönöm szépen a kimerítő választ!

:taps: :franko:

2009.03.21. 23:25

jackson írta:No tehát leszögezhetjük hogy örüljünk ha jár a motor főtengely jeladó hiba esetén és nem a vanos lessz a legnagyobb problémánk.

Di mi van ha mondjuk az egyik sornak a vezérműtengely jeladója vacakol. Ha egyszerűen nézzük mi is volt a vanos előnye. Hát most az lessz a hátránya:
- alapjárat elkezd ugrabugrálni mert összeér a kipufogó nyitás és szivószelep zárás alacsony fordulaton (ugyebár a középtartományban meg nincs gond ott pont ez a jó)
- Aztán ha mondjuk nem összevissza küld jeleket a jeladó akkor teljesitmény csökkenést kéne tapasztalni a középső fordulatszám tartományban. És mellesleg akár a felsőben is mert mi van ha pont a előre tolt állapot marad magas fordulaton is.
LeviM5 is jó helyen kapirgált.
- További gond lehet az emiszió elmászása ami ugyebár a fenti teljestmény csökkenéssel jár együtt.
- Vész-Vanos programról eddig még nem olvastam ha nincs jel tudtommal a alap (nem előre tolt) állásba kéne maradnia. Tehát alapjárat nem vacakol de cserébe teljesitmény+ kibocsájtás romlik és legalább el lehet skerolni a szervizbe.

simi64 (most jó? :lol: Az a hiba amit leirtak a másik topikban az a mechanikus részéről szól és egy szűk évjáratról. Pl. a M62TU-t fel se sorolta. Tényleg szenyaság ha nincsen hozzá új O gyűrű. De nem marhaság a Vanos és fölösleges hibalehetőség, mert e nélkül nem tudták volna teljesiteni az egyre keményebb Euro-2-3-4 követelményeket.
Na ja hogy nem tudják kijavitani mert hogy a régi résmérővel nem lehet beállitani a szelepeket csak úgy simán. Hát igen ehhez komolyabban kell érteni az motorhoz mint az általam ismert mezei (Ladás) autószerelők.
Ha kinyitja valaki a TIS-t Repair instructions\11 Engine\36 variable camshaft timing\Adjust camshaft timing nos az láthatja mennyi spéci eszköz kell hozzá és milyen macera ezt beállitani (nézzétek végig a képeket).

És akkor még arról nem beszéltünk, hogy hydraulika hibák, elektromos gondok (csak egy nyamvadt csatlakozó kontak hiba milyen gázt okozhat a elektromágnesnél pl.)
De ez amúgy totál általános ezeket a kocsikat már nem lehet alap sufi módon kezelni igenis aki javitani akarja annak komolyabban neki kell készülni: Képzés (anyagból vagy tanfolyam) és eszközök oldalon is.
Elektronika/hydraulika/Mechanika egyszerre kell ismerni mert ha valamelyik terület nem megy akkor ott megszivat egy hiba.

Jackson, aki védi a Vanos (BMW mérnökök) becsületét


Hát, igen, e34-nél még állították a szelephézagot és kész.
De bízom a Bmw-ben és bírja a vanos is! Mielött megvettem kicserélték nálam, onnan tudok a notprogramról is.
Meg az egyik jeladót is, már amennyit az osztrák számlán és munkalapon eltudtam olvasni.
Egy a lényeg: rendszeres, max 10ezrenkénti olajcsere! Castrol M engine olajat rakok bele! Mivel a vanos rendszer is a motorolajjal dolgozik, ez a lelke, a szerelőm belémverte! :) Első az olaj, szintre odafigyelni és baja nem lehet.

2009.03.21. 23:30

jackson írta:No tehát leszögezhetjük hogy örüljünk ha jár a motor főtengely jeladó hiba esetén és nem a vanos lessz a legnagyobb problémánk.

Di mi van ha mondjuk az egyik sornak a vezérműtengely jeladója vacakol. Ha egyszerűen nézzük mi is volt a vanos előnye. Hát most az lessz a hátránya:
- alapjárat elkezd ugrabugrálni mert összeér a kipufogó nyitás és szivószelep zárás alacsony fordulaton (ugyebár a középtartományban meg nincs gond ott pont ez a jó)
- Aztán ha mondjuk nem összevissza küld jeleket a jeladó akkor teljesitmény csökkenést kéne tapasztalni a középső fordulatszám tartományban. És mellesleg akár a felsőben is mert mi van ha pont a előre tolt állapot marad magas fordulaton is.
LeviM5 is jó helyen kapirgált.
- További gond lehet az emiszió elmászása ami ugyebár a fenti teljestmény csökkenéssel jár együtt.
- Vész-Vanos programról eddig még nem olvastam ha nincs jel tudtommal a alap (nem előre tolt) állásba kéne maradnia. Tehát alapjárat nem vacakol de cserébe teljesitmény+ kibocsájtás romlik és legalább el lehet skerolni a szervizbe.

simi64 (most jó? :lol: Az a hiba amit leirtak a másik topikban az a mechanikus részéről szól és egy szűk évjáratról. Pl. a M62TU-t fel se sorolta. Tényleg szenyaság ha nincsen hozzá új O gyűrű. De nem marhaság a Vanos és fölösleges hibalehetőség, mert e nélkül nem tudták volna teljesiteni az egyre keményebb Euro-2-3-4 követelményeket.
Na ja hogy nem tudják kijavitani mert hogy a régi résmérővel nem lehet beállitani a szelepeket csak úgy simán. Hát igen ehhez komolyabban kell érteni az motorhoz mint az általam ismert mezei (Ladás) autószerelők.
Ha kinyitja valaki a TIS-t Repair instructions\11 Engine\36 variable camshaft timing\Adjust camshaft timing nos az láthatja mennyi spéci eszköz kell hozzá és milyen macera ezt beállitani (nézzétek végig a képeket).

És akkor még arról nem beszéltünk, hogy hydraulika hibák, elektromos gondok (csak egy nyamvadt csatlakozó kontak hiba milyen gázt okozhat a elektromágnesnél pl.)
De ez amúgy totál általános ezeket a kocsikat már nem lehet alap sufi módon kezelni igenis aki javitani akarja annak komolyabban neki kell készülni: Képzés (anyagból vagy tanfolyam) és eszközök oldalon is.
Elektronika/hydraulika/Mechanika egyszerre kell ismerni mert ha valamelyik terület nem megy akkor ott megszivat egy hiba.

Jackson, aki védi a Vanos (BMW mérnökök) becsületét


E34nél még állítattam a szelephézagot (12v) és kész.
Amikor megvettem az M5öt odakinnt cserélték a vanost és valamelyik jeladót, már amennyire az osztrák munkalapból, számlákból kitudtom olvasni. Onnan tudok a notprogramról is.
Egy a lényeg: rendszeres max 10ezrenkénti olajcsere! Én Castrol M engine olajat rakok bele. Mivel a vanos is a motorolajjal dolgozik, ez a lelke a rendszernek, szerelőm belémverte!!!! Rendszeres csere, olajszintre figyelni és nem lehet baja, öszerinte, szintén védi a mérnökök becsületét! :wink:

2009.03.21. 23:30

LeviM5 írta:Hát, igen, e34-nél még állították a szelephézagot és kész.
De bízom a Bmw-ben és bírja a vanos is! Mielött megvettem kicserélték nálam, onnan tudok a notprogramról is.
Meg az egyik jeladót is, már amennyit az osztrák számlán és munkalapon eltudtam olvasni.
Egy a lényeg: rendszeres, max 10ezrenkénti olajcsere! Castrol M engine olajat rakok bele! Mivel a vanos rendszer is a motorolajjal dolgozik, ez a lelke, a szerelőm belémverte! :) Első az olaj, szintre odafigyelni és baja nem lehet.


Na ja olyan az ótómata váltónál is ez a lelke a dolognak. Olaj csere olaj csere és olaj csere.
Ezek szerint tényleg van vanos notprogram vagy a DME globális vészprogramra gondolsz? Ilyenkor helyettesitő értékekkel és nem szenzorokkal számol csökkentett teljesitmény, max fordulat stb.

Jackson, aki helyesel.

2009.03.21. 23:45

jackson írta:
LeviM5 írta:Hát, igen, e34-nél még állították a szelephézagot és kész.
De bízom a Bmw-ben és bírja a vanos is! Mielött megvettem kicserélték nálam, onnan tudok a notprogramról is.
Meg az egyik jeladót is, már amennyit az osztrák számlán és munkalapon eltudtam olvasni.
Egy a lényeg: rendszeres, max 10ezrenkénti olajcsere! Castrol M engine olajat rakok bele! Mivel a vanos rendszer is a motorolajjal dolgozik, ez a lelke, a szerelőm belémverte! :) Első az olaj, szintre odafigyelni és baja nem lehet.


Na ja olyan az ótómata váltónál is ez a lelke a dolognak. Olaj csere olaj csere és olaj csere.
Ezek szerint tényleg van vanos notprogram vagy a DME globális vészprogramra gondolsz? Ilyenkor helyettesitő értékekkel és nem szenzorokkal számol csökkentett teljesitmény, max fordulat stb.

Jackson, aki helyesel.


Nem tudom mi a globális? A konkrét esetben magas fordulatnál tiltott le, menni lehetett vele, csak erő nem volt benne. Már majdnem megvettem , akkor jött ki ez a hiba. Ezért is imádom ezt a kocsit, mekkora szívás lett volna ha nálam csinálja? Előző osztrák tulaj állta a számlát a bmw denzelnél bécsben, ott adta át a kocsit, mikor kész lett. Ezekután megkellett vennem, ilyet itthon nem találsz! :wink:

2009.03.22. 00:05

LeviM5 írta:
jackson írta:
LeviM5 írta:Hát, igen, e34-nél még állították a szelephézagot és kész.
De bízom a Bmw-ben és bírja a vanos is! Mielött megvettem kicserélték nálam, onnan tudok a notprogramról is.
Meg az egyik jeladót is, már amennyit az osztrák számlán és munkalapon eltudtam olvasni.
Egy a lényeg: rendszeres, max 10ezrenkénti olajcsere! Castrol M engine olajat rakok bele! Mivel a vanos rendszer is a motorolajjal dolgozik, ez a lelke, a szerelőm belémverte! :) Első az olaj, szintre odafigyelni és baja nem lehet.


Na ja olyan az ótómata váltónál is ez a lelke a dolognak. Olaj csere olaj csere és olaj csere.
Ezek szerint tényleg van vanos notprogram vagy a DME globális vészprogramra gondolsz? Ilyenkor helyettesitő értékekkel és nem szenzorokkal számol csökkentett teljesitmény, max fordulat stb.

Jackson, aki helyesel.


Nem tudom mi a globális? A konkrét esetben magas fordulatnál tiltott le, menni lehetett vele, csak erő nem volt benne. Már majdnem megvettem , akkor jött ki ez a hiba. Ezért is imádom ezt a kocsit, mekkora szívás lett volna ha nálam csinálja? Előző osztrák tulaj állta a számlát a bmw denzelnél bécsben, ott adta át a kocsit, mikor kész lett. Ezekután megkellett vennem, ilyet itthon nem találsz! :wink:


A globális alatt azt értem, hogy a DME-nek van vész módja mint az automata váltónak is. Csak külön Vanos vész mód szerintem nincsen. Legfeljebb nem szabályoz oszt pont.

Jackson, aki köszi hogy elmesélted (legalább tanultunk belölle)

2009.03.22. 10:36

na elolvastam az írásokat, bár gondolkoztam rajta, hogy átrágjam magamat rajta e vagy sem, merthogy kiderült: nekem nincs vanosom! :lol: :lol:

2009.03.22. 13:49

Labi írta:na elolvastam az írásokat, bár gondolkoztam rajta, hogy átrágjam magamat rajta e vagy sem, merthogy kiderült: nekem nincs vanosom! :lol: :lol:

Hát már ezt a vanos témát én is kezdem unni :lol:

2009.03.22. 17:33

admin írta:
Labi írta:na elolvastam az írásokat, bár gondolkoztam rajta, hogy átrágjam magamat rajta e vagy sem, merthogy kiderült: nekem nincs vanosom! :lol: :lol:

Hát már ezt a vanos témát én is kezdem unni :lol:

figyeld meg Laci, hogy annyit magyaráznak róla, hogy lassan valamelyiknek ki fog fingani! ha lesz vmi gond a motorral, mind bele fogja vizionálni, hogy beszart a vanos. mekkora bőgések lesznek itt! :lol: a jávorszarvas majd elbújhat mögötte! :lol:

2009.03.22. 18:16

Labi írta:
admin írta:
Labi írta:na elolvastam az írásokat, bár gondolkoztam rajta, hogy átrágjam magamat rajta e vagy sem, merthogy kiderült: nekem nincs vanosom! :lol: :lol:

Hát már ezt a vanos témát én is kezdem unni :lol:

figyeld meg Laci, hogy annyit magyaráznak róla, hogy lassan valamelyiknek ki fog fingani! ha lesz vmi gond a motorral, mind bele fogja vizionálni, hogy beszart a vanos. mekkora bőgések lesznek itt! :lol: a jávorszarvas majd elbújhat mögötte! :lol:


Ha annyira unjátok akkor miért irogattok ide? :lol: :lol:

Jackson, aki nevet mert szerinte csak unatkoztok

2009.03.22. 18:39

LeviM5 írta:Hát, igen, e34-nél még állították a szelephézagot és kész.


a szelephézag-állítás egy másik történet. az a hidrotőkék dolga.
Hozzászólás küldése

VigLink badge