2009.03.19. 19:11
LeviM5 írta:simi64 írta:A válaszom előtt előre jelezném, nem láttam még élőben M62TU BMW motort belülről. De azt elképzelhetőnek tartom, hogy (természetesen akkor, ha a szelepek mozgásának amplitudója nagyobb, mint a dugattyú felső holtpontja és miért ne volna nagyobb, ahogy ez más autóknál is így van): DURR
Ebben az esetben az összes Vanos-os mehet az autósboltba nyóc új dugattyúért, 32 db új szelepért (a bicikliláncokról nem is beszélve). Bütyköstengelyek, gyűrűk, csapágyak esetleg hajtókarok attól függően, hogy az előzőekben említett durranás milyen mechanikai károsodást okozott még a motorban. Erre rájön még a jeladó, na meg érdemes kicserélni ilyenkor a már korábban a hőtől és a szintetikus olajtól acélossá keményedett Vanos O gyűrűket is egy kalap alatt, így gazdaságosabb a javítás! Plusz a három doboz Xanax (ha magánrendelőbe mész, hozzájön a fenti költségekhez az ideggyógyász díja) is. Esetlegesen a gyönyörűszép vajbőr ülés -korábban Labi-módszerként emlegetett- tisztítása.
Simi, aki sárga az irigységtől a lóerők miatt
Simi DURRanása adta meg a választ:
Motornotprogram-ra vált át a vezérlés!!!!!!!!!!!!!!! Magyarán vészüzemmód, lvagy letilt, vagy csökkentett üzemben elvánszoroghat a szervízig.
Siimikém, ezért nem lesz durr, és nem kell a sok fennt említett dolgot beszerzni!
Jól kinéznénk ha eldurranna egy V8...
2009.03.19. 20:31
2009.03.21. 01:16
2009.03.21. 22:47
jackson írta:MChris írta:Szar a vezérműtengely jeladó vagy a főtengely jeladó akkor szarul miködik a vanos is?
Házi feladat MChris kérdése alapján:
1. Mi történik ha a főtengely jeladó szarakodik (csak a Vanos szempontjából). Egyszerűsítés képpen maradjunk a doksiban szereplő M62TU motor mellett.
2.Ugyan ez a kérdés mi van ha mondjuk a bank1 (tehát csak az egyik) vezérműtengely jeladó kezd el vacakolni és rossz jelet ad?
2009.03.21. 22:54
jackson írta:jackson írta:MChris írta:Szar a vezérműtengely jeladó vagy a főtengely jeladó akkor szarul miködik a vanos is?
Házi feladat MChris kérdése alapján:
1. Mi történik ha a főtengely jeladó szarakodik (csak a Vanos szempontjából). Egyszerűsítés képpen maradjunk a doksiban szereplő M62TU motor mellett.
2.Ugyan ez a kérdés mi van ha mondjuk a bank1 (tehát csak az egyik) vezérműtengely jeladó kezd el vacakolni és rossz jelet ad?
Nos akkor nézzük a megoldásokat. Először is pórul jártam mert elfelejtettem megkérdezni az NTautósokat, hogy jól mondom-e sebaj majd legfeljebb a lektorok letorokolnak
Tehát az első kérdés:
Az remélem mindenkinek tiszta hogyha a főtengely jeladó elkezd vacakolni simán akkor abból borzalmas hibák jönnek. Mivel a DME/DDE ehhez viszonyitja a gyújtás időpontját és a befecskendezés idejét ezért olyan kalamajka lessz belölle amilyet az efer emlegetett (egy talált), tehát leállhat a motor és összevissza ugrál a fordulat . A vanos tökmindegy mit szabályozgat ilyenkor mert olyan oltári nagy hibát csinál hogy azon korrigálni se tud.
Na persze nem egyszerű a helyzet mert hogyan vacakol: néha nem ad jelet, egyáltalán nem ad semmi jelet (leáll a motor ilyenkor) el csúsznak a jelek stb.
A simi62 által emlegettett dugatyú belecsap a szelepbe nincsen ennyire azért nem lámerek a BMW mérnökök hogy egy vanos hiba szét dobja a teljes motort.
Minygyá folyt köv csak elötte mesélek egy Kököjszi és Bobojszát a gyereknek....
2009.03.21. 22:55
jackson írta:jackson írta:MChris írta:Szar a vezérműtengely jeladó vagy a főtengely jeladó akkor szarul miködik a vanos is?
Házi feladat MChris kérdése alapján:
1. Mi történik ha a főtengely jeladó szarakodik (csak a Vanos szempontjából). Egyszerűsítés képpen maradjunk a doksiban szereplő M62TU motor mellett.
2.Ugyan ez a kérdés mi van ha mondjuk a bank1 (tehát csak az egyik) vezérműtengely jeladó kezd el vacakolni és rossz jelet ad?
Nos akkor nézzük a megoldásokat. Először is pórul jártam mert elfelejtettem megkérdezni az NTautósokat, hogy jól mondom-e sebaj majd legfeljebb a lektorok letorokolnak
Tehát az első kérdés:
Az remélem mindenkinek tiszta hogyha a főtengely jeladó elkezd vacakolni simán akkor abból borzalmas hibák jönnek. Mivel a DME/DDE ehhez viszonyitja a gyújtás időpontját és a befecskendezés idejét ezért olyan kalamajka lessz belölle amilyet az efer emlegetett (egy talált), tehát leállhat a motor és összevissza ugrál a fordulat . A vanos tökmindegy mit szabályozgat ilyenkor mert olyan oltári nagy hibát csinál hogy azon korrigálni se tud.
Na persze nem egyszerű a helyzet mert hogyan vacakol: néha nem ad jelet, egyáltalán nem ad semmi jelet (leáll a motor ilyenkor) el csúsznak a jelek stb.
A simi62 által emlegettett dugatyú belecsap a szelepbe nincsen ennyire azért nem lámerek a BMW mérnökök hogy egy vanos hiba szét dobja a teljes motort.
Minygyá folyt köv csak elötte mesélek egy Kököjszi és Bobojszát a gyereknek....
2009.03.21. 22:56
simi64 írta:Ne öregítsük a diákokat Tanár úr!
64 az!
Jaaaa, tudom!
Az a fránya matek!
2009.03.21. 22:56
LeviM5 írta:jackson írta:jackson írta:MChris írta:Szar a vezérműtengely jeladó vagy a főtengely jeladó akkor szarul miködik a vanos is?
Házi feladat MChris kérdése alapján:
1. Mi történik ha a főtengely jeladó szarakodik (csak a Vanos szempontjából). Egyszerűsítés képpen maradjunk a doksiban szereplő M62TU motor mellett.
2.Ugyan ez a kérdés mi van ha mondjuk a bank1 (tehát csak az egyik) vezérműtengely jeladó kezd el vacakolni és rossz jelet ad?
Nos akkor nézzük a megoldásokat. Először is pórul jártam mert elfelejtettem megkérdezni az NTautósokat, hogy jól mondom-e sebaj majd legfeljebb a lektorok letorokolnak
Tehát az első kérdés:
Az remélem mindenkinek tiszta hogyha a főtengely jeladó elkezd vacakolni simán akkor abból borzalmas hibák jönnek. Mivel a DME/DDE ehhez viszonyitja a gyújtás időpontját és a befecskendezés idejét ezért olyan kalamajka lessz belölle amilyet az efer emlegetett (egy talált), tehát leállhat a motor és összevissza ugrál a fordulat . A vanos tökmindegy mit szabályozgat ilyenkor mert olyan oltári nagy hibát csinál hogy azon korrigálni se tud.
Na persze nem egyszerű a helyzet mert hogyan vacakol: néha nem ad jelet, egyáltalán nem ad semmi jelet (leáll a motor ilyenkor) el csúsznak a jelek stb.
A simi62 által emlegettett dugatyú belecsap a szelepbe nincsen ennyire azért nem lámerek a BMW mérnökök hogy egy vanos hiba szét dobja a teljes motort.
Minygyá folyt köv csak elötte mesélek egy Kököjszi és Bobojszát a gyereknek....
ja, a vanos múkodését már unják!
2009.03.21. 23:11
2009.03.21. 23:18
2009.03.21. 23:25
jackson írta:No tehát leszögezhetjük hogy örüljünk ha jár a motor főtengely jeladó hiba esetén és nem a vanos lessz a legnagyobb problémánk.
Di mi van ha mondjuk az egyik sornak a vezérműtengely jeladója vacakol. Ha egyszerűen nézzük mi is volt a vanos előnye. Hát most az lessz a hátránya:
- alapjárat elkezd ugrabugrálni mert összeér a kipufogó nyitás és szivószelep zárás alacsony fordulaton (ugyebár a középtartományban meg nincs gond ott pont ez a jó)
- Aztán ha mondjuk nem összevissza küld jeleket a jeladó akkor teljesitmény csökkenést kéne tapasztalni a középső fordulatszám tartományban. És mellesleg akár a felsőben is mert mi van ha pont a előre tolt állapot marad magas fordulaton is.
LeviM5 is jó helyen kapirgált.
- További gond lehet az emiszió elmászása ami ugyebár a fenti teljestmény csökkenéssel jár együtt.
- Vész-Vanos programról eddig még nem olvastam ha nincs jel tudtommal a alap (nem előre tolt) állásba kéne maradnia. Tehát alapjárat nem vacakol de cserébe teljesitmény+ kibocsájtás romlik és legalább el lehet skerolni a szervizbe.
simi64 (most jó? Az a hiba amit leirtak a másik topikban az a mechanikus részéről szól és egy szűk évjáratról. Pl. a M62TU-t fel se sorolta. Tényleg szenyaság ha nincsen hozzá új O gyűrű. De nem marhaság a Vanos és fölösleges hibalehetőség, mert e nélkül nem tudták volna teljesiteni az egyre keményebb Euro-2-3-4 követelményeket.
Na ja hogy nem tudják kijavitani mert hogy a régi résmérővel nem lehet beállitani a szelepeket csak úgy simán. Hát igen ehhez komolyabban kell érteni az motorhoz mint az általam ismert mezei (Ladás) autószerelők.
Ha kinyitja valaki a TIS-t Repair instructions\11 Engine\36 variable camshaft timing\Adjust camshaft timing nos az láthatja mennyi spéci eszköz kell hozzá és milyen macera ezt beállitani (nézzétek végig a képeket).
És akkor még arról nem beszéltünk, hogy hydraulika hibák, elektromos gondok (csak egy nyamvadt csatlakozó kontak hiba milyen gázt okozhat a elektromágnesnél pl.)
De ez amúgy totál általános ezeket a kocsikat már nem lehet alap sufi módon kezelni igenis aki javitani akarja annak komolyabban neki kell készülni: Képzés (anyagból vagy tanfolyam) és eszközök oldalon is.
Elektronika/hydraulika/Mechanika egyszerre kell ismerni mert ha valamelyik terület nem megy akkor ott megszivat egy hiba.
Jackson, aki védi a Vanos (BMW mérnökök) becsületét
2009.03.21. 23:30
jackson írta:No tehát leszögezhetjük hogy örüljünk ha jár a motor főtengely jeladó hiba esetén és nem a vanos lessz a legnagyobb problémánk.
Di mi van ha mondjuk az egyik sornak a vezérműtengely jeladója vacakol. Ha egyszerűen nézzük mi is volt a vanos előnye. Hát most az lessz a hátránya:
- alapjárat elkezd ugrabugrálni mert összeér a kipufogó nyitás és szivószelep zárás alacsony fordulaton (ugyebár a középtartományban meg nincs gond ott pont ez a jó)
- Aztán ha mondjuk nem összevissza küld jeleket a jeladó akkor teljesitmény csökkenést kéne tapasztalni a középső fordulatszám tartományban. És mellesleg akár a felsőben is mert mi van ha pont a előre tolt állapot marad magas fordulaton is.
LeviM5 is jó helyen kapirgált.
- További gond lehet az emiszió elmászása ami ugyebár a fenti teljestmény csökkenéssel jár együtt.
- Vész-Vanos programról eddig még nem olvastam ha nincs jel tudtommal a alap (nem előre tolt) állásba kéne maradnia. Tehát alapjárat nem vacakol de cserébe teljesitmény+ kibocsájtás romlik és legalább el lehet skerolni a szervizbe.
simi64 (most jó? Az a hiba amit leirtak a másik topikban az a mechanikus részéről szól és egy szűk évjáratról. Pl. a M62TU-t fel se sorolta. Tényleg szenyaság ha nincsen hozzá új O gyűrű. De nem marhaság a Vanos és fölösleges hibalehetőség, mert e nélkül nem tudták volna teljesiteni az egyre keményebb Euro-2-3-4 követelményeket.
Na ja hogy nem tudják kijavitani mert hogy a régi résmérővel nem lehet beállitani a szelepeket csak úgy simán. Hát igen ehhez komolyabban kell érteni az motorhoz mint az általam ismert mezei (Ladás) autószerelők.
Ha kinyitja valaki a TIS-t Repair instructions\11 Engine\36 variable camshaft timing\Adjust camshaft timing nos az láthatja mennyi spéci eszköz kell hozzá és milyen macera ezt beállitani (nézzétek végig a képeket).
És akkor még arról nem beszéltünk, hogy hydraulika hibák, elektromos gondok (csak egy nyamvadt csatlakozó kontak hiba milyen gázt okozhat a elektromágnesnél pl.)
De ez amúgy totál általános ezeket a kocsikat már nem lehet alap sufi módon kezelni igenis aki javitani akarja annak komolyabban neki kell készülni: Képzés (anyagból vagy tanfolyam) és eszközök oldalon is.
Elektronika/hydraulika/Mechanika egyszerre kell ismerni mert ha valamelyik terület nem megy akkor ott megszivat egy hiba.
Jackson, aki védi a Vanos (BMW mérnökök) becsületét
2009.03.21. 23:30
LeviM5 írta:Hát, igen, e34-nél még állították a szelephézagot és kész.
De bízom a Bmw-ben és bírja a vanos is! Mielött megvettem kicserélték nálam, onnan tudok a notprogramról is.
Meg az egyik jeladót is, már amennyit az osztrák számlán és munkalapon eltudtam olvasni.
Egy a lényeg: rendszeres, max 10ezrenkénti olajcsere! Castrol M engine olajat rakok bele! Mivel a vanos rendszer is a motorolajjal dolgozik, ez a lelke, a szerelőm belémverte! Első az olaj, szintre odafigyelni és baja nem lehet.
2009.03.21. 23:45
jackson írta:LeviM5 írta:Hát, igen, e34-nél még állították a szelephézagot és kész.
De bízom a Bmw-ben és bírja a vanos is! Mielött megvettem kicserélték nálam, onnan tudok a notprogramról is.
Meg az egyik jeladót is, már amennyit az osztrák számlán és munkalapon eltudtam olvasni.
Egy a lényeg: rendszeres, max 10ezrenkénti olajcsere! Castrol M engine olajat rakok bele! Mivel a vanos rendszer is a motorolajjal dolgozik, ez a lelke, a szerelőm belémverte! Első az olaj, szintre odafigyelni és baja nem lehet.
Na ja olyan az ótómata váltónál is ez a lelke a dolognak. Olaj csere olaj csere és olaj csere.
Ezek szerint tényleg van vanos notprogram vagy a DME globális vészprogramra gondolsz? Ilyenkor helyettesitő értékekkel és nem szenzorokkal számol csökkentett teljesitmény, max fordulat stb.
Jackson, aki helyesel.
2009.03.22. 00:05
LeviM5 írta:jackson írta:LeviM5 írta:Hát, igen, e34-nél még állították a szelephézagot és kész.
De bízom a Bmw-ben és bírja a vanos is! Mielött megvettem kicserélték nálam, onnan tudok a notprogramról is.
Meg az egyik jeladót is, már amennyit az osztrák számlán és munkalapon eltudtam olvasni.
Egy a lényeg: rendszeres, max 10ezrenkénti olajcsere! Castrol M engine olajat rakok bele! Mivel a vanos rendszer is a motorolajjal dolgozik, ez a lelke, a szerelőm belémverte! Első az olaj, szintre odafigyelni és baja nem lehet.
Na ja olyan az ótómata váltónál is ez a lelke a dolognak. Olaj csere olaj csere és olaj csere.
Ezek szerint tényleg van vanos notprogram vagy a DME globális vészprogramra gondolsz? Ilyenkor helyettesitő értékekkel és nem szenzorokkal számol csökkentett teljesitmény, max fordulat stb.
Jackson, aki helyesel.
Nem tudom mi a globális? A konkrét esetben magas fordulatnál tiltott le, menni lehetett vele, csak erő nem volt benne. Már majdnem megvettem , akkor jött ki ez a hiba. Ezért is imádom ezt a kocsit, mekkora szívás lett volna ha nálam csinálja? Előző osztrák tulaj állta a számlát a bmw denzelnél bécsben, ott adta át a kocsit, mikor kész lett. Ezekután megkellett vennem, ilyet itthon nem találsz!
2009.03.22. 10:36
2009.03.22. 13:49
Labi írta:na elolvastam az írásokat, bár gondolkoztam rajta, hogy átrágjam magamat rajta e vagy sem, merthogy kiderült: nekem nincs vanosom!
2009.03.22. 17:33
admin írta:Labi írta:na elolvastam az írásokat, bár gondolkoztam rajta, hogy átrágjam magamat rajta e vagy sem, merthogy kiderült: nekem nincs vanosom!
Hát már ezt a vanos témát én is kezdem unni
2009.03.22. 18:16
Labi írta:admin írta:Labi írta:na elolvastam az írásokat, bár gondolkoztam rajta, hogy átrágjam magamat rajta e vagy sem, merthogy kiderült: nekem nincs vanosom!
Hát már ezt a vanos témát én is kezdem unni
figyeld meg Laci, hogy annyit magyaráznak róla, hogy lassan valamelyiknek ki fog fingani! ha lesz vmi gond a motorral, mind bele fogja vizionálni, hogy beszart a vanos. mekkora bőgések lesznek itt! a jávorszarvas majd elbújhat mögötte!
2009.03.22. 18:39
LeviM5 írta:Hát, igen, e34-nél még állították a szelephézagot és kész.