Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Amit megszeretnél osztani másokal.
Hozzászólás küldése

A talajtól elemelkedve

2011.08.13. 21:41

Ezt két dologért nyitottam:
A BMW emblémáján a kezdetektől fogva propeller található. Mivel repülőgép motorokat is gyártottak kezdetben, illik ezt is felemlegetni!
Bármi repülési élményről, sárkány, helikopter, repülőgép, hőlégballon, vitorlázó repülő, kövér fehér lúd hátán történt átélt utazást, osszátok meg velünk!
Akkor a Nagy BMW könyv ide vonatkozó írása, jó kiinduló pont lehet!
Magassági világrekord.
1919. június 9-én, tehát néhány nappal a versailles-i békeszerződés megkötése előtt-amely évig tiltotta a repülőgépek gyártását és használatát Németországban-a gyár tesztpilótája, Franz Zeno Diemer (1889-1954) magassági világrekordot állított fel, ráadásul 17-én túl is szárnyalta azt: 87 perces repülése alatt 9760 méterig emelkedett. DFW F 37/III nevű gépét, egy hathengeres BMW IV típusjelű motor hajtotta.
A Nemzetközi Repülőszövetség azonban ezt az eredményt nem tekintette hivatalosnak, mivel a háborúban vesztes Németországnak megtiltotta, hogy tagjaihoz csatlakozzon...

Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.13. 23:04

Ma történt:
SIÓFOK. OBI parkoló...
Fiam megjegyzi-Apa! Odanézz! De magasan repül az a helikopter!
Felnézek és valóban. Olyan magasan száll egy helikopter, hogy szinte állni látszik. Csak a félreismerhetetlen néha kopogó hang, amit a forgószárnyak idéznek elő, jelzi, halad bizony. Biztos valami újgazdag privát gépe.-fordulok vissza az utánfutóra pakolva az iskolakezdéshez szükséges holmit. Elindulunk egy másik áruházba, szekrény, íróasztal vásárlás és megyünk végre haza!
Az út, ott visz el a Kiliti repülőtér mellett. Fiam kiabál: Apa, ott egy helikopter! Nézek oda, egy Mi-2-es rendőrségi helikoptert látni, amint pár méterre a talajtól kőröz. Megállunk jó?-kérdezem. Persze, hozzáteszem, had lássa a gyerek! Ezért kincs a gyermek, mert minden vágyat rá lehet fogni, ilyenkor asszony gondoskodó apát lát bennem, a fiam, engedékeny apát, én meg csak bámészkodni akarok, kérdezni, csodálkozni.
Beállunk a parkolóba. A látvány eléggé romás, mert a kocsi kissé koszos, meg utánfutó van mögötte, papír dobozok, lelógó laminált padló szegéllyel...Kilógunk rendesen.
Nincs kerítés. Régen volt, most nincs. Gyerünk be. Mi-2 szépen lágyan kanyarog, aztán a talajon gurulva a benzinkúthoz parkol.
Egyenruhás légi rendőrök szállnak ki, egyik felénk tart, köszönünk, mosolyogva viszonozza, nem zavar ki bennünket. Odaballagunk, már szólnak is hozzánk, gyertek nyugodtan ide! Kezet fogunk, bemutatkozunk és a fiam rohamozza őket a kis egyszerű kérdéseivel, ők meg mindig végighallgatva, mosolyogva válaszolnak mindenre. 8O Egyszer csak látom, ül a gyerek a pilóta ülésben. Közben felfedezem, van egy kb. 30cm átmérőjű keresőlámpához hasonló csőszerű képződmény a gép jobb oldali futója mellett. Nézek bele, feltűnően tiszta plexi, a gép műszerei csillognak, rend a lelke mindennek. Hátul egy nagyobb monitor és műszerek. A gép bal oldalán infra kereső van rögzítve. 8O Akkor már kezdett leesni, nem kicsi érték lehet eme nem mai repülő eszköz és a mai legnívósabb technika összeépítve! Éjszakai határsértőket fogott már el a madár az Ukrán-Magyar határon. Vigyázza a fürdőzők, vízibiciklisek, matracosok, vitorlás hajók, autósok, motorosok, dolgait, napi másfél óra repüléssel, a Balaton és a Velencei-tó körül. Ezek a rendőrök, akik itt szolgálnak, mások. Mások, mert tanult emberek, mások, mert életük a repülés, mások, mert nem a pénzért csinálják amit csinálnak, hanem a szerelemből! Persze, a pénz is fontos dolog. Közben terepjáróra akasztják egy vonórúd segítségével a helikoptert és el fogják vontatni a helyére, mert ma csak készenlétben lesz, ha nem kell, nem fog már repülni. Fiam a pilóta ülésébe trónol megint...Megállnak, persze segíteni nem engednek, de remekül beszélgetünk. Irigylem őket, mert olyat tesznek, amire felnézhetek! Végig viccelődnek, nevetgélnek, jól érezzük magunkat!
Megint hang, egy Mi-8-as repül felénk. 8O Kérdezem, ez meg mit csinál? Nemzetközi verseny van és mond angolul egy számomra tök ismeretlen szóösszetételt. Aha. Az meg mi? Denevér szárny szerű ruha, amiben a siklást végrehajtják, GPS méri az egy kilométer zuhanás alatt, három kilométert megtenni képes repülést és ez itt egy nagyszabású verseny!
Ebből annyi érdekelt abban a helyzetben, hogy láttam egy Mi-8-ast repülni, ami nagyon magasra, 4000m-re viszi fel a versenyzőket és közben fekete füstöt nyom a jobb oldalán ahogy emelkedik. Megjegyzem, de kár hogy ilyennel nem lehet repülni! :( Bár csak egyszer...Ki mondta hogy nem lehet?-kérdezi a légi Sheriff? Dehogynem lehet. Mindjárt telefonálok, megkérdezem. Már hívott is valakit. Szófoszlányokat hallok, ha van hely, most kell menni, ha nem esik az eső...Mondja amit beszélt, hova menjek, kit keressek, de induljunk, mert lehet utolsó felszállás. Elbúcsúzunk. De holnap megint jövünk.
Végigcsörtetünk az utánfutós BMW-vel egy földes úton, rengeteg autó, sátor, ember, színes ruhás Batman! Beállok a parkolóba. Még mindig romásan, de nem foglalkozik velünk senki. Keresem az embert, mondom mit akarok, nézi a számítógépet, assszongya hogy...Igen, pont van egy hej. Kifizetem a jegy árát, a gyerek bőg, én is akarok menni! Ok. Kössünk alkut! Ha megtanulsz jövő ilyenkorra olvasni, megyünk hárman repülni, azzal a géppel amit választasz! (Eszem ágába sincs a retek klub kókusz műsorában szerepelni egy fekete zsákban, mert egy hétéves kisfiú elvonta a gép személyzetének teljes figyelmét és a gép összeütközött egy épp arra szálló merev szárnyú repülőgéppel, nincs túlélő című műsorban! )Legalább van mi hajtsa a betűk megértésének érdekében! Ülök a kártyaolvasóval ellátott kapuban, jönnek a színes ruhákban lévő emberek. Mert őket viszi a gép fel a magasba, hogy kiugorjanak...Szólnak, határozott léptekkel induljak el a 150m-re lévő géphez! Pilóták és a kiszolgáló földi személyzet üldögél a hátsó deszant térben, kajálnak. Bemutatkozom, mondom miért jöttem. Viccelődnek, kérdezik, első repülés lesz? Nem, már vittek Ka-26 típussal. Az mezőgazdasági. Vágják rá szinte egyszerre. Na akkor ellátnak gyorsan pár jó tanáccsal. Üljek ide, öv becsatol, azt ki ne kapcsoljam! Ki ne ugorjak! :lol: Indítják a hajtóműveket. Szépen, lassan elkezd forogni a forgószárny, jönnek a bátor emberek, egy gyönyörű lány rám néz, hatalmas mosoly és köszön vissza. Mások, szinte rám sem hederintenek. Angol duma sok volt. Egy hölgy tollászkodik mellettem, én meg a pilóta fülkétől elválasztó ajtó árnyékába próbálok húzódni, hogy elférjen. Egyszer csak rám néz, észreveszi itt is van egy ember. Beszélgetni kezdünk. Kérdezem, hányadik ugrása lesz? Nyolcszázadik. Valamit még mond, de a fordulatszám a maximumon és csak látom hogy mozog a szája, de hallani nem hallom amit mond. Nézek ki a nyitott oldalajtón. Feleségem, integető fiam. Végre, egy kis csend! Ezt értik, akik ismerik a kis öthúszdést...Látom az út mellett a napokban lezuhant sárkány által letarolt kukorica állományt, kocsi nyomokat a hej körül. Érezni ahogy emelkedünk egyre feljebb. Nézem, az ott Ádánd, az Siójut, a Sió, Balatonszabadi, ott dolgoztam öt évet, ott a műhely, a gépek, Enying, látom az M7 kanyargó vonalát és végre látom a Balaton keleti végét, Bakonyt, a sétahajót a Balcsi közepén és megjelenik a Tihanyi félsziget a belső tóval, Völgy-híd, de minden hihetetlen kicsi méretben! Körbenézek az ugrani készülők közt. Hulla nyugi, van aki alszik, van aki a sisak kamerát bíbeli, tisztára a Bolygó neve Halál című film Sulaco és az LV-426 közti repülése, csak épp nem szörnyek várnak ránk és semmi nem rázkódik a filmmel szöges ellentétben...Zöld-kék-sárga szín a gépből kifelé nézve. Erdők, hegyek-völgyek, tavak, tarlóhántott földek, kukoricások, utak, napfény, jó levegő. Mozgolódás kezdődik. Nézek hátra, a deszantér ajtó helyén szép látvány tárul elém, mindenki az utolsó igazításokat végzi, a lámpa pirosról szépen zöldre váltott. Ugrálnak kifelé. Furcsa, de irigylem őket! Bátorságukért, az izgalomért, az élményeikért, amiket valószínű, sosem fogok átélni...Az utsó ember is odatotyog és háttal a gép farkának zsupsz, kiugrik. A leheletem látszik, kissé hűvös van itt fent, de nem fázok. Egyszer már megütögette a lábam a középen ülő tag, hogy ott egy szivárvány, most megint ezt teszi, kapcsoljam ki az övem és kapaszkodva sétáljak oda, akkor csinálhatok fényképet a pilótákról is. Persze, videóztam, és onnét még szebb volt a látvány ami a tágas fülkéből elém tárult! Mindvégig valamelyikük a szeme sarkából figyelemmel kísért, úgy érzem, vigyáztak rám! Visszaültem és míg az övet be nem kapcsoltam, nézett az ember! Aztán lassan elereszkedtünk és landolás után a hátsó futókon odagurultunk a MAZ típusú volt Orosz tartálykocsihoz, ami a forgószárnyak és a hajtóművek leállása után, elvontatta aludni a gépmadarat. Kérdezték, rendben van-e a fülem? Jól éreztem-e magam? Tetszett a látvány? Hol lakok? Mikor mindenre válaszoltam, annyit még utánam kiabált a már vontatott gépből a személyzet egyik tagja, gyere holnap is!
Ezek a fickók mind vidámak, viccesek, segítőkészek, szeretik ha valaki elismeri amit csinálnak, jó emberek, akik közt megnyugszik az ember a hétköznapi bonyodalmak után...

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bmw520ds az itt látható tagok köszönték meg: 2 BMWFUN, Morello
Értékelés: 9.52%

Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.13. 23:19

Ez volt a gépmadár

Nem az én videóim, mert az telefonnal készült, ha sikerül, felrakom majd.

Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.13. 23:21

Kép???
Örülhet aki ott lehetett! :wink:

Ezt a topicot szerintem csak ketten fogjuk tölteni. :lol:
Bár Jakot szoktak fuvarozni céges géppel! :)

Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.13. 23:32

LeviM5 írta:Kép???
Örülhet aki ott lehetett! :wink:

Ezt a topicot szerintem csak ketten fogjuk tölteni. :lol:
Bár Jakot szoktak fuvarozni céges géppel! :)


Erre nem vegyél mérget Levi, hogy csak ketten fogtok topicolni, mert én is tudnék mesélni egy-kát dolgot, ha nem lenne ilyen késő! :)
Majd előásom a fairfordi, kecskeméti, tököli képeimet, és majd én is sztorizgatnék...
Addig is : jóccakát mindenkinek!
B.

Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.13. 23:37

Berkut írta:
LeviM5 írta:Kép???
Örülhet aki ott lehetett! :wink:

Ezt a topicot szerintem csak ketten fogjuk tölteni. :lol:
Bár Jakot szoktak fuvarozni céges géppel! :)


Erre nem vegyél mérget Levi, hogy csak ketten fogtok topicolni, mert én is tudnék mesélni egy-kát dolgot, ha nem lenne ilyen késő! :)
Majd előásom a fairfordi, kecskeméti, tököli képeimet, és majd én is sztorizgatnék...
Addig is : jóccakát mindenkinek!
B.

Én várom!
204d1 is tud érdekességeket, de ott a BMW történelem is! Remélem azért szeretik sokan ezt a témát is! :wink:

Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.13. 23:41

LeviM5 írta:Kép???
Örülhet aki ott lehetett! :wink:

Ezt a topicot szerintem csak ketten fogjuk tölteni. :lol:
Bár Jakot szoktak fuvarozni céges géppel! :)


Gabi leírásai alapján sosem nehéz elképzelni a szitukat, így kicsit én is ott voltam. :)

Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.13. 23:53

BMWFUN írta:
LeviM5 írta:Kép???
Örülhet aki ott lehetett! :wink:

Ezt a topicot szerintem csak ketten fogjuk tölteni. :lol:
Bár Jakot szoktak fuvarozni céges géppel! :)


Gabi leírásai alapján sosem nehéz elképzelni a szitukat, így kicsit én is ott voltam. :)

Örülök ha ha így van! Ezért írok Nektek, nem a dicsekvés a cél! Én is várom Berkut beszámolóját! Meg mindenkiét!

Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.13. 23:56

LeviM5 írta:Kép???
Örülhet aki ott lehetett! :wink:

Ezt a topicot szerintem csak ketten fogjuk tölteni. :lol:
Bár Jakot szoktak fuvarozni céges géppel! :)

Kép nincs!
Videó van. Ha majd sikerül rátölteni a gépre, felteszem. Az egyikkel van kicsi gond! Mikor visszaültem a helyemre és becsatoltam az övet, fordítva vettem fel....Tehát, fejtetőre kell állítani a monitort az élvezetért...

Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.14. 00:01

Berkut: ha PG-s képek, jöhetnek minden mennyiségben!!!!
Kecso is, meg bármi, mindenevő vagyok! :lol:

Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.14. 10:04

bmw520ds írta:Ezt két dologért nyitottam:
A BMW emblémáján a kezdetektől fogva propeller található. Mivel repülőgép motorokat is gyártottak kezdetben, illik ezt is felemlegetni!


Nem biztos a kék fehér propeller..

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Apa8 az itt látható tagok köszönték meg: bmw520ds
Értékelés: 4.76%

Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.14. 10:24

Apa8 írta:
bmw520ds írta:Ezt két dologért nyitottam:
A BMW emblémáján a kezdetektől fogva propeller található. Mivel repülőgép motorokat is gyártottak kezdetben, illik ezt is felemlegetni!


Nem biztos a kék fehér propeller..
Én azt olvastam, plusz a Bajor zászló színei.

Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.14. 10:29

bmw520ds írta:
Apa8 írta:
bmw520ds írta:Ezt két dologért nyitottam:
A BMW emblémáján a kezdetektől fogva propeller található. Mivel repülőgép motorokat is gyártottak kezdetben, illik ezt is felemlegetni!


Nem biztos a kék fehér propeller..
Én azt olvastam, plusz a Bajor zászló színei.


"Én azt olvastam, plusz a Bajor zászló színei"
A cikk amit belinkeltem az is erről szól... :D

Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.14. 10:52

Apa8 írta:
bmw520ds írta:
Apa8 írta:
bmw520ds írta:Ezt két dologért nyitottam:
A BMW emblémáján a kezdetektől fogva propeller található. Mivel repülőgép motorokat is gyártottak kezdetben, illik ezt is felemlegetni!


Nem biztos a kék fehér propeller..
Én azt olvastam, plusz a Bajor zászló színei.


"Én azt olvastam, plusz a Bajor zászló színei"
A cikk amit belinkeltem az is erről szól... :D

Bocsi! Most nézem hogy rá lehet kattintani. :oops:
Érdekes teória. Ha azért ábrázolták repülőgép propellernek mert illegális volt használni a szimbólumot, akkor saját maguk terjesztették ezt a mendemondát. Most meg saját maguk cáfolják...
De azon nem változtat, hogy gyártott repülőgépmotorokat.

Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.14. 11:21

bmw520ds írta:
Apa8 írta:
bmw520ds írta:
Apa8 írta:
bmw520ds írta:Ezt két dologért nyitottam:
A BMW emblémáján a kezdetektől fogva propeller található. Mivel repülőgép motorokat is gyártottak kezdetben, illik ezt is felemlegetni!


Nem biztos a kék fehér propeller..
Én azt olvastam, plusz a Bajor zászló színei.


"Én azt olvastam, plusz a Bajor zászló színei"
A cikk amit belinkeltem az is erről szól... :D

Bocsi! Most nézem hogy rá lehet kattintani. :oops:
Érdekes teória. Ha azért ábrázolták repülőgép propellernek mert illegális volt használni a szimbólumot, akkor saját maguk terjesztették ezt a mendemondát. Most meg saját maguk cáfolják...
De azon nem változtat, hogy gyártott repülőgépmotorokat.


Bizony!

Régen sem volt tiltva, hogy saját magukat fényezzék a szomszédok.
Van egy könyv ami a bmw alapításáról ir, illetve az egész márkáról, és ott is leírják, hogy kezdetekben a BMW.
1917-ben valóban gyártottak repülőgép motorokat, viszont a BMW (Bayerische Motoren Werke AG, azaz Bajor Motorgyár Rt. Egy saját kultusz márkát akartak kialakitani, ami izzig vérig tükrözi a Bajor vért, a mentalitást. A BMW logója pedig az Bajor zászlóból kiragadott részlet. Ez független attól, hogy a kezdetekben csak repülőmotorokat gyártottak, ugyanis, ha kapnak 2000 repülőgép motorra megbízást, egy friss cég, akkor azt nem fogja visszautasítani.
Anno amikor a BMW a Forma1-ben volt, akkor Mario Theissennek volt egy nagyon jó nyilatkozata, pont arról kérdezte, hogy miként született a BMW embléma, valóban a propellert szimbolizál, illetve hogy mi köze hozzá.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Celtic az itt látható tagok köszönték meg: bmw520ds
Értékelés: 4.76%

Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.14. 11:28

Itt van a videó. Sajnos, az egyiken fordítva tartottam a telefont, de nem is én volnék... :oops:


Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.14. 13:05

Ez is szép időtöltés.

Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.14. 16:41

bmw520ds írta:Itt van a videó. Sajnos, az egyiken fordítva tartottam a telefont, de nem is én volnék... :oops:

Te vagy az első aki háton repült egy Minyóval! :lol:

Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.14. 18:07

www.youtube.com Video innen: : www.youtube.com

Re: A talajtól elemelkedve

2011.08.14. 18:18

204d1 írta:
www.youtube.com Video innen: : www.youtube.com


Látványos! :franko:
Hozzászólás küldése

VigLink badge