Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.05.09. 23:09

NagyMatyas írta:
csikes77 írta:
dreizwanzig írta:
csikes77 írta:
Lehet az a beszállító,csak amit így megveszek, az nem a gyári minőség.

Miért? És honnan tudod ezt?

Nem tudom , gondolom. Csak példa. Mikor megveszi az ember az autót,sok esetben a gyári lengőkarok vannak benne x százezer km után. Én pedig mikor rossz már, szépen kicserélem. A legutolsó alkalommal is Lemförder lengőkarok lettek berakva, egy év és tönkrementek, kb.40000 km után. (és nem először) Na már most ezt a távot valaki 5-10 év alatt teszi bele, annak persze hogy jó. Legutóbb a gömbfejek kiszáradtak teljesen,szabályosan porzott a belseje. Laza volt rajta a gumisapka. Ezért gondolom. Az ATE féktárcsa is nagyon hamar elkezdett ütni pedig nem vagyok fékgyilkos. Most legutóbb lengőkarokból Meylét vettem, sokaktól hallottam,hogy az jó. Majd kiderül.


Az a baj, hogy elsiklottál valami futómű alkatrész felett, ami látszólag jó, de valójában már nem annyira, ezért nagyobb terhelést kaptak a lengőkarjaid, mint kellettek volna. Sok minden beleszól a futómű geomtriába sajnos. Én pont emiatt nem kínlódtam, ki lett dobva a kocsi alól minden és be lett állíttatva.

Nekem a BMW Group Magyarország Aftersales csapatának vezetője mondta ezt Vecsésen egy oktatás alkalmával, de nem ért hozzá, vagy át akart verni... :mrgreen:

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.05.09. 23:28

Gallaca írta:Nekem a BMW Group Magyarország Aftersales csapatának vezetője mondta ezt Vecsésen egy oktatás alkalmával, de nem ért hozzá, vagy át akart verni... :mrgreen:

Nem akart atverni, csak nem ert hozza. Egy sales-esnek halvany fogalma nincsen arrol, hogy hogyan mukodnek ezek a dologok. Sokszor auditalt mar beszallitot? Elmondta mar, hogy hogyan mukodnek a beszerzesi folyamatok? Milyen beerkezo aru ellenorzesuk van? Meselt arrol, hogy mi az a PV es a PPAP?
En mar parszor izzadtam vevoi auditon. Tobbek kozott a BMW-vel szemben is. Nekem mar kellett bizonygatnom azt, hogy a mi gyartosorunk megfelel arra, hogy a BMW-nek (vagy barmilyen mas autoipari cegnek) gyartsunk. Mondta a sales-es ember, hogy mi az a gepkepesseg? Hogy milyen dokumentumok es statisztikai meresek szuksegesek egy gyartosorrol ahhoz, hogy megengedjek, hogy szallitson nekik?
Sokan azt hiszik, hogy ha van egy gyartosor es azon mondjuk x szazalek az nem felel meg a specifikacionak, akkor azt szepen eladjak aftermarketnek, de ez nagyon nem igaz. Egy olyan sorrol, amin x szazalek db kiesik a BMW el sem fogad egy darabot sem. Hiaba, lehet, hogy 100%, hogy kiszurik a hibas alkatreszt, akkor sem. Sot! Elmondom, az sem eleg, hogy egy gyarto gep mondjuk 100%-ban jo alkatreszeket gyart, ha ezeknek az alkatreszeknek a statisztikai eloszlasa nem felel meg, akkor az azt jelenti, hogy a folyamatkepessege nem megfelelo es valojaban nem kepes arra, hogy a megfelelo minosegben gyartson. Ezt egyik vevo sem fogja elfogadni, hiaba egy darab selejtet nem gyart le. En lattam mar sok gyartosort, sok OEM-et, OES-t es aftermarketet is. Pl azok az aftermarket termekek, amiket en lattam 100%-ban megegyeznek a gyari termekkel, csak mas logo van belegravirozva.
Szoval roviden: az, hogy a kieso termeket valaki eladja aftermarketnek az nem mukodik, olyan gyartosorrol a vevo nem is fogad el darabokat, amiken ennyi kieso van (az autoiparban a kiesoket nem %-ban merik egyebkent, hanem ppm-ben, ami darab/millio darabot jelent, tehat ilyen kieso aranyokkal kell szamolni egy gyarotosornal, ami OEM-nek szallit)
Az viszont termeszetesen lehetseges, hogy ugyanazon a soron egy teljesen mas batch-ben gyengebb minosegu anyagbol gyartjak ugyanazt a termeket aftermarketre.

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.05.10. 01:40

dreizwanzig írta:
Gallaca írta:Nekem a BMW Group Magyarország Aftersales csapatának vezetője mondta ezt Vecsésen egy oktatás alkalmával, de nem ért hozzá, vagy át akart verni... :mrgreen:

Nem akart atverni, csak nem ert hozza. Egy sales-esnek halvany fogalma nincsen arrol, hogy hogyan mukodnek ezek a dologok. Sokszor auditalt mar beszallitot? Elmondta mar, hogy hogyan mukodnek a beszerzesi folyamatok? Milyen beerkezo aru ellenorzesuk van? Meselt arrol, hogy mi az a PV es a PPAP?
En mar parszor izzadtam vevoi auditon. Tobbek kozott a BMW-vel szemben is. Nekem mar kellett bizonygatnom azt, hogy a mi gyartosorunk megfelel arra, hogy a BMW-nek (vagy barmilyen mas autoipari cegnek) gyartsunk. Mondta a sales-es ember, hogy mi az a gepkepesseg? Hogy milyen dokumentumok es statisztikai meresek szuksegesek egy gyartosorrol ahhoz, hogy megengedjek, hogy szallitson nekik?
Sokan azt hiszik, hogy ha van egy gyartosor es azon mondjuk x szazalek az nem felel meg a specifikacionak, akkor azt szepen eladjak aftermarketnek, de ez nagyon nem igaz. Egy olyan sorrol, amin x szazalek db kiesik a BMW el sem fogad egy darabot sem. Hiaba, lehet, hogy 100%, hogy kiszurik a hibas alkatreszt, akkor sem. Sot! Elmondom, az sem eleg, hogy egy gyarto gep mondjuk 100%-ban jo alkatreszeket gyart, ha ezeknek az alkatreszeknek a statisztikai eloszlasa nem felel meg, akkor az azt jelenti, hogy a folyamatkepessege nem megfelelo es valojaban nem kepes arra, hogy a megfelelo minosegben gyartson. Ezt egyik vevo sem fogja elfogadni, hiaba egy darab selejtet nem gyart le. En lattam mar sok gyartosort, sok OEM-et, OES-t es aftermarketet is. Pl azok az aftermarket termekek, amiket en lattam 100%-ban megegyeznek a gyari termekkel, csak mas logo van belegravirozva.
Szoval roviden: az, hogy a kieso termeket valaki eladja aftermarketnek az nem mukodik, olyan gyartosorrol a vevo nem is fogad el darabokat, amiken ennyi kieso van (az autoiparban a kiesoket nem %-ban merik egyebkent, hanem ppm-ben, ami darab/millio darabot jelent, tehat ilyen kieso aranyokkal kell szamolni egy gyarotosornal, ami OEM-nek szallit)
Az viszont termeszetesen lehetseges, hogy ugyanazon a soron egy teljesen mas batch-ben gyengebb minosegu anyagbol gyartjak ugyanazt a termeket aftermarketre.


Volt egy "kis" irónia az előző hozzászólásomban, egy zölddel a végén. :D
Természetesen nem merültünk bele ilyen mélységekbe! De ez nem "egy aftersales ember" volt, hanem a Magyarországi góré. Az egy kis sütizés közbeni ismerkedés alkalmával elmesélt dolgokból leszűrve nem egy felvételi beszélgetés után került oda. Keményen másznak a szamárlétrán! :shock: És természetesen azt mondta, az utolsó mondatoddal kiválóan megragadtad a lényeget! -- konkrétan itt a sokat vitatott gyári féktárcsákról volt szó--, hogy a hiába gyárt bármelyik gyári beszállító ugyanolyan alkatrészt, mint az eredeti BMW, de a gyári BMW tárcsákhoz még az alapanyagot sem abból a kupacból mérik amiből a gyártó a sajátját. Így higgyük el, hogy egy mezei pl. ATE tárcsa soha nem lesz olyan minőségű mint egy BMW original tárcsa, akkor sem, ha azt az original BMW tárcsát az ATE gyártotta le. És még azt mondta, hogy kb. az összes alkatrészre igaz ez.
Roppantul zavarja őket úgy láttam, a gyári minőségnek titulált alkatrészek beépítése utáni minőségromlás miatti imagevesztés, hogy "szar a BMW" tönkremegy. Konkrétan le is lettünk b...va a témában, de ez már egy másik történet.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: csikes77
Értékelés: 4.76%
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Gallaca 2018.05.11. 10:40-kor.

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.05.10. 01:52

Gallaca írta:Természetesen nem merültünk bele ilyen mélységekbe! De ez nem "egy aftersales ember" volt, hanem a Magyarországi góré. Az egy kis sütizés közbeni ismerkedés alkalmával elmesélt dolgokból leszűrve nem egy felvételi beszélgetés után került oda. Keményen másznak a szamárlétrán! :shock: És természetesen azt mondta, az utolsó mondatoddal kiválóan megragadtad a lényeget! -- konkrétan itt a sokat vitatott gyári féktárcsákról volt szó--, hogy a hiába gyárt bármelyik gyári beszállító ugyanolyan alkatrészt, mint az eredeti BMW, de a gyári BMW tárcsákhoz még az alapanyagot sem abból a kupacból mérik amiből a gyártó a sajátját. Így higgyük el, hogy egy mezei pl. ATE tárcsa soha nem lesz olyan minőségű mint egy BMW original tárcsa, akkor sem, ha azt az original BMW tárcsát az ATE gyártotta le. És még azt mondta, hogy kb. az összes alkatrészre igaz ez.

Magyarorszagi gore ide vagy oda, fogalma nincsen arrol, hogy A VALOSAGBAN hogyan szerzik be az alkatreszeket es mi azoknak az engedelyezesi folyamata.
Az meg, hogy az ATE tarcsa mibol van - sem ö, se en, se Te nem tudjuk. Lehet, hogy ugyanaz, mint a BMW, lehet, hogy nem.
Iment irtam, hogy lattam aftermarket gyartast, es full ugyanaz epult bele, mint az OEM-be, persze lehet ez a kivetel, ami erositi a szabalyt. Mindegy. Ez olyan dolog, amibe se Te, se en, sem a BMW fo-fo-fo gore nem lat bele. Azt viszont bizton allithatom, selejt alkatresz nem adhato el aftermarketnek, mert arrol a sorrol OEM-nek nem lehet szallitani.

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.05.10. 18:15

dreizwanzig írta:
Gallaca írta:Természetesen nem merültünk bele ilyen mélységekbe! De ez nem "egy aftersales ember" volt, hanem a Magyarországi góré. Az egy kis sütizés közbeni ismerkedés alkalmával elmesélt dolgokból leszűrve nem egy felvételi beszélgetés után került oda. Keményen másznak a szamárlétrán! :shock: És természetesen azt mondta, az utolsó mondatoddal kiválóan megragadtad a lényeget! -- konkrétan itt a sokat vitatott gyári féktárcsákról volt szó--, hogy a hiába gyárt bármelyik gyári beszállító ugyanolyan alkatrészt, mint az eredeti BMW, de a gyári BMW tárcsákhoz még az alapanyagot sem abból a kupacból mérik amiből a gyártó a sajátját. Így higgyük el, hogy egy mezei pl. ATE tárcsa soha nem lesz olyan minőségű mint egy BMW original tárcsa, akkor sem, ha azt az original BMW tárcsát az ATE gyártotta le. És még azt mondta, hogy kb. az összes alkatrészre igaz ez.

Magyarorszagi gore ide vagy oda, fogalma nincsen arrol, hogy A VALOSAGBAN hogyan szerzik be az alkatreszeket es mi azoknak az engedelyezesi folyamata.
Az meg, hogy az ATE tarcsa mibol van - sem ö, se en, se Te nem tudjuk. Lehet, hogy ugyanaz, mint a BMW, lehet, hogy nem.
Iment irtam, hogy lattam aftermarket gyartast, es full ugyanaz epult bele, mint az OEM-be, persze lehet ez a kivetel, ami erositi a szabalyt. Mindegy. Ez olyan dolog, amibe se Te, se en, sem a BMW fo-fo-fo gore nem lat bele. Azt viszont bizton allithatom, selejt alkatresz nem adhato el aftermarketnek, mert arrol a sorrol OEM-nek nem lehet szallitani.

Offtopic :
Rendben, látom kötöd az ebet a karóhoz, csak nem látod a fától az erdőt. Már máskor is előfordult. Én itt kiszálltam, meddő vitákba, bizonygatásokba nem megyek bele! Senki, SENKI nem állított ilyesmit, hogy a selejt alkatrészt adják aftermarketnek, nem tudom az én írásomban hol olvastad ezt, szerintem sehol, de biztos igazad van! Ez a fészbukos kalandozások során szokott felbukkanni, közvetlenül a "milyen féktárcsát vagy lengőkart vegyek" kérdés után.
A véleményed meglep, hogy a BMW Group itthoni élén fiatal, frissen végzett, tudatlan sarki újságárusok állnak 0 tudással, tapasztalattal, világukról nem tudva, nem pedig 20-30 év járműiparban, gyártásban, beszerzésben és értékesítésben szerzett gyakorlattal mint ahogy nekünk felvázolták a hevenyészett szakmai önéletrajzukban. És valóban, én csak annyit tudok amit Ő elmondott nekünk, de mivel hiteles embernek tűnt, én hiszek neki! A tapasztalataimnak pedig feltétlen, ami hajszálra egyezik Csikes77 írásával.

De mint mondtam, én itt befejeztem...

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.05.10. 19:50

Gallaca írta:
dreizwanzig írta:
Gallaca írta:Természetesen nem merültünk bele ilyen mélységekbe! De ez nem "egy aftersales ember" volt, hanem a Magyarországi góré. Az egy kis sütizés közbeni ismerkedés alkalmával elmesélt dolgokból leszűrve nem egy felvételi beszélgetés után került oda. Keményen másznak a szamárlétrán! :shock: És természetesen azt mondta, az utolsó mondatoddal kiválóan megragadtad a lényeget! -- konkrétan itt a sokat vitatott gyári féktárcsákról volt szó--, hogy a hiába gyárt bármelyik gyári beszállító ugyanolyan alkatrészt, mint az eredeti BMW, de a gyári BMW tárcsákhoz még az alapanyagot sem abból a kupacból mérik amiből a gyártó a sajátját. Így higgyük el, hogy egy mezei pl. ATE tárcsa soha nem lesz olyan minőségű mint egy BMW original tárcsa, akkor sem, ha azt az original BMW tárcsát az ATE gyártotta le. És még azt mondta, hogy kb. az összes alkatrészre igaz ez.

Magyarorszagi gore ide vagy oda, fogalma nincsen arrol, hogy A VALOSAGBAN hogyan szerzik be az alkatreszeket es mi azoknak az engedelyezesi folyamata.
Az meg, hogy az ATE tarcsa mibol van - sem ö, se en, se Te nem tudjuk. Lehet, hogy ugyanaz, mint a BMW, lehet, hogy nem.
Iment irtam, hogy lattam aftermarket gyartast, es full ugyanaz epult bele, mint az OEM-be, persze lehet ez a kivetel, ami erositi a szabalyt. Mindegy. Ez olyan dolog, amibe se Te, se en, sem a BMW fo-fo-fo gore nem lat bele. Azt viszont bizton allithatom, selejt alkatresz nem adhato el aftermarketnek, mert arrol a sorrol OEM-nek nem lehet szallitani.

Offtopic :
Rendben, látom kötöd az ebet a karóhoz, csak nem látod a fától az erdőt. Már máskor is előfordult. Én itt kiszálltam, meddő vitákba, bizonygatásokba nem megyek bele! Senki, SENKI nem állított ilyesmit, hogy a selejt alkatrészt adják aftermarketnek, nem tudom az én írásomban hol olvastad ezt, szerintem sehol, de biztos igazad van! Ez a fészbukos kalandozások során szokott felbukkanni, közvetlenül a "milyen féktárcsát vagy lengőkart vegyek" kérdés után.
A véleményed meglep, hogy a BMW Group itthoni élén fiatal, frissen végzett, tudatlan sarki újságárusok állnak 0 tudással, tapasztalattal, világukról nem tudva, nem pedig 20-30 év járműiparban, gyártásban, beszerzésben és értékesítésben szerzett gyakorlattal mint ahogy nekünk felvázolták a hevenyészett szakmai önéletrajzukban. És valóban, én csak annyit tudok amit Ő elmondott nekünk, de mivel hiteles embernek tűnt, én hiszek neki! A tapasztalataimnak pedig feltétlen, ami hajszálra egyezik Csikes77 írásával.

De mint mondtam, én itt befejeztem...

Nem azt mondtam, hogy ezek az emberek nem ertenek a dolgukhoz, hiszen biztosan ertenek hozza, kulonben nem ott lennenek, ahol vannak. Csupan azt mondtam, hogy egy sales-esnek honnan lenne mely ismerete az alkatreszek beszerzeseben es a gyartasaban?
Sajnalom, hogy ha megbantottalak, nem allt szandekomban. Azonban egy kicsit nekem is hihetnel, mint olyannak, akinek meg tobb eves tapasztalata van gyartasban, iparositasban es termekfejlesztesben a vilag egyik legnagyobb autoipari beszallitojanal. De tenyleg ne vitazzunk ezen tovabb. Es meg egyszer elnezest, ha banto szandekot ereztel a hozzaszolasomban.

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.05.12. 00:00

Na, hogy ne csak off legyen itt...
Ma vegre nekiestem az ules megjavitasanak, mert nem mukodott a vezeto oldali combtamasz. A motor tekert, a combtamasz nem mozgott, de kezzel lehetett mozatni. Ez eleg egyertelmuen arra utal, hogy a csigas tengelyen a kis muanyag kerek eltort. Amit vettem az mar fembol van, ugyhogy ezzel mar nem lesz gond. Kozben meg azt is megneztem, hogy miert mozog vajon az ules es kiderult, hogy a rogzito csavarok nincsenek meghuzva... pffff. Nem tudom mit csinaltak, de biztos siettek :D
Kép


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Ezt a hozzászólást a szerzőnek dreizwanzig az itt látható tagok köszönték meg: NagyMatyas
Értékelés: 4.76%

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.05.12. 11:03

dreizwanzig írta:Na, hogy ne csak off legyen itt...
Ma vegre nekiestem az ules megjavitasanak, mert nem mukodott a vezeto oldali combtamasz. A motor tekert, a combtamasz nem mozgott, de kezzel lehetett mozatni. Ez eleg egyertelmuen arra utal, hogy a csigas tengelyen a kis muanyag kerek eltort. Amit vettem az mar fembol van, ugyhogy ezzel mar nem lesz gond. Kozben meg azt is megneztem, hogy miert mozog vajon az ules es kiderult, hogy a rogzito csavarok nincsenek meghuzva... pffff. Nem tudom mit csinaltak, de biztos siettek :D
[/img]


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Ez a keréktörés gondolom szintén típushiba, szoktak ilyet keresni nálam gyáriban de sajnos csak komplett lehet venni az egészet.

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.05.12. 11:14

Gallaca írta:
dreizwanzig írta:Na, hogy ne csak off legyen itt...
Ma vegre nekiestem az ules megjavitasanak, mert nem mukodott a vezeto oldali combtamasz. A motor tekert, a combtamasz nem mozgott, de kezzel lehetett mozatni. Ez eleg egyertelmuen arra utal, hogy a csigas tengelyen a kis muanyag kerek eltort. Amit vettem az mar fembol van, ugyhogy ezzel mar nem lesz gond. Kozben meg azt is megneztem, hogy miert mozog vajon az ules es kiderult, hogy a rogzito csavarok nincsenek meghuzva... pffff. Nem tudom mit csinaltak, de biztos siettek :D
Kép


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Ez a keréktörés gondolom szintén típushiba, szoktak ilyet keresni nálam gyáriban de sajnos csak komplett lehet venni az egészet.
igen, sajna tipushiba es csak kompletten lehet kapni, viszonylag huzos aron. Viszont lehet rendelni utangyartott tengelyt, acelbol, meg bronzbol is.

Osszeraktam, orultem, nezegettem aztan az anyos oldalit is es rajottem, hogy az is hamarosan cseres lesz :D


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.05.12. 11:57

dreizwanzig írta:
Gallaca írta:
dreizwanzig írta:Na, hogy ne csak off legyen itt...
Ma vegre nekiestem az ules megjavitasanak, mert nem mukodott a vezeto oldali combtamasz. A motor tekert, a combtamasz nem mozgott, de kezzel lehetett mozatni. Ez eleg egyertelmuen arra utal, hogy a csigas tengelyen a kis muanyag kerek eltort. Amit vettem az mar fembol van, ugyhogy ezzel mar nem lesz gond. Kozben meg azt is megneztem, hogy miert mozog vajon az ules es kiderult, hogy a rogzito csavarok nincsenek meghuzva... pffff. Nem tudom mit csinaltak, de biztos siettek :D
[/img]


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Ez a keréktörés gondolom szintén típushiba, szoktak ilyet keresni nálam gyáriban de sajnos csak komplett lehet venni az egészet.
igen, sajna tipushiba es csak kompletten lehet kapni, viszonylag huzos aron. Viszont lehet rendelni utangyartott tengelyt, acelbol, meg bronzbol is.

Osszeraktam, orultem, nezegettem aztan az anyos oldalit is es rajottem, hogy az is hamarosan cseres lesz :D


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Ebayról rendelted? Lehet kellene raktárra rendelnem párat, viszont számlaképesen lenne jó.

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.05.13. 10:17

Gallaca írta:
dreizwanzig írta:
Gallaca írta:
dreizwanzig írta:Na, hogy ne csak off legyen itt...
Ma vegre nekiestem az ules megjavitasanak, mert nem mukodott a vezeto oldali combtamasz. A motor tekert, a combtamasz nem mozgott, de kezzel lehetett mozatni. Ez eleg egyertelmuen arra utal, hogy a csigas tengelyen a kis muanyag kerek eltort. Amit vettem az mar fembol van, ugyhogy ezzel mar nem lesz gond. Kozben meg azt is megneztem, hogy miert mozog vajon az ules es kiderult, hogy a rogzito csavarok nincsenek meghuzva... pffff. Nem tudom mit csinaltak, de biztos siettek :D
[/img]


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Ez a keréktörés gondolom szintén típushiba, szoktak ilyet keresni nálam gyáriban de sajnos csak komplett lehet venni az egészet.
igen, sajna tipushiba es csak kompletten lehet kapni, viszonylag huzos aron. Viszont lehet rendelni utangyartott tengelyt, acelbol, meg bronzbol is.

Osszeraktam, orultem, nezegettem aztan az anyos oldalit is es rajottem, hogy az is hamarosan cseres lesz :D


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Ebayról rendelted? Lehet kellene raktárra rendelnem párat, viszont számlaképesen lenne jó.

Igen, ebay. Keress ra a 52107068045 cikkszamra.
En [url=EZT]https://www.ebay.com/itm/New-Seat-Thigh-Support-Actuator-Repair-Metal-Gear-Kit-for-BMW-5-7-Series-X5-X6/121925489081?hash=item1c635351b9:g:RCkAAOSw~oFXHObs&vxp=mtr[/url] rendeltem, arra nem emlekszem, hogy szamlat kaptam-e rola, nem szoktam ezzel foglalkozni :D

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.05.17. 21:15

dreizwanzig írta:
Gallaca írta:Nekem a BMW Group Magyarország Aftersales csapatának vezetője mondta ezt Vecsésen egy oktatás alkalmával, de nem ért hozzá, vagy át akart verni... :mrgreen:

Nem akart atverni, csak nem ert hozza. Egy sales-esnek halvany fogalma nincsen arrol, hogy hogyan mukodnek ezek a dologok. Sokszor auditalt mar beszallitot? Elmondta mar, hogy hogyan mukodnek a beszerzesi folyamatok? Milyen beerkezo aru ellenorzesuk van? Meselt arrol, hogy mi az a PV es a PPAP?
En mar parszor izzadtam vevoi auditon. Tobbek kozott a BMW-vel szemben is. Nekem mar kellett bizonygatnom azt, hogy a mi gyartosorunk megfelel arra, hogy a BMW-nek (vagy barmilyen mas autoipari cegnek) gyartsunk. Mondta a sales-es ember, hogy mi az a gepkepesseg? Hogy milyen dokumentumok es statisztikai meresek szuksegesek egy gyartosorrol ahhoz, hogy megengedjek, hogy szallitson nekik?
Sokan azt hiszik, hogy ha van egy gyartosor es azon mondjuk x szazalek az nem felel meg a specifikacionak, akkor azt szepen eladjak aftermarketnek, de ez nagyon nem igaz. Egy olyan sorrol, amin x szazalek db kiesik a BMW el sem fogad egy darabot sem. Hiaba, lehet, hogy 100%, hogy kiszurik a hibas alkatreszt, akkor sem. Sot! Elmondom, az sem eleg, hogy egy gyarto gep mondjuk 100%-ban jo alkatreszeket gyart, ha ezeknek az alkatreszeknek a statisztikai eloszlasa nem felel meg, akkor az azt jelenti, hogy a folyamatkepessege nem megfelelo es valojaban nem kepes arra, hogy a megfelelo minosegben gyartson. Ezt egyik vevo sem fogja elfogadni, hiaba egy darab selejtet nem gyart le. En lattam mar sok gyartosort, sok OEM-et, OES-t es aftermarketet is. Pl azok az aftermarket termekek, amiket en lattam 100%-ban megegyeznek a gyari termekkel, csak mas logo van belegravirozva.
Szoval roviden: az, hogy a kieso termeket valaki eladja aftermarketnek az nem mukodik, olyan gyartosorrol a vevo nem is fogad el darabokat, amiken ennyi kieso van (az autoiparban a kiesoket nem %-ban merik egyebkent, hanem ppm-ben, ami darab/millio darabot jelent, tehat ilyen kieso aranyokkal kell szamolni egy gyarotosornal, ami OEM-nek szallit)
Az viszont termeszetesen lehetseges, hogy ugyanazon a soron egy teljesen mas batch-ben gyengebb minosegu anyagbol gyartjak ugyanazt a termeket aftermarketre.


Erre azt tudom mondani,hogy nálunk is volt már vevői audit a BMW-től, és az én munkahelyemen megnézték a mérési jegyzőkönyveket majd szépen továbbálltak., és rendelték tovább, pedig sok volt a piros jegyzőkönyv, ami ugye nem jó darabot jelent. Én forgattyús tengelyeket gyártok A-tól Z-ig tehát mindenhová a világba,amiről azt kell tudni , hogy a legnehezebb mechanikus megmunkálás a motoralkatrészek közül. Nálunk százalékban mérik a selejtet 1-10 % vagy még több szokott lenni, függően attól, hogy milyen nehézségi szintje van. De egyébként gyári beszállítók vagyunk,mert közvetlen a gyártóhoz adjuk el az alkatrészt, és saját öntvényeiket, vagy kovácsolt acéljukat vásároljuk a gyártáshoz, és ez sok esetben vissza is van küldve, újraöntik aztán jön vissza.

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.05.17. 22:11

csikes77 írta:
dreizwanzig írta:
Gallaca írta:Nekem a BMW Group Magyarország Aftersales csapatának vezetője mondta ezt Vecsésen egy oktatás alkalmával, de nem ért hozzá, vagy át akart verni... :mrgreen:

Nem akart atverni, csak nem ert hozza. Egy sales-esnek halvany fogalma nincsen arrol, hogy hogyan mukodnek ezek a dologok. Sokszor auditalt mar beszallitot? Elmondta mar, hogy hogyan mukodnek a beszerzesi folyamatok? Milyen beerkezo aru ellenorzesuk van? Meselt arrol, hogy mi az a PV es a PPAP?
En mar parszor izzadtam vevoi auditon. Tobbek kozott a BMW-vel szemben is. Nekem mar kellett bizonygatnom azt, hogy a mi gyartosorunk megfelel arra, hogy a BMW-nek (vagy barmilyen mas autoipari cegnek) gyartsunk. Mondta a sales-es ember, hogy mi az a gepkepesseg? Hogy milyen dokumentumok es statisztikai meresek szuksegesek egy gyartosorrol ahhoz, hogy megengedjek, hogy szallitson nekik?
Sokan azt hiszik, hogy ha van egy gyartosor es azon mondjuk x szazalek az nem felel meg a specifikacionak, akkor azt szepen eladjak aftermarketnek, de ez nagyon nem igaz. Egy olyan sorrol, amin x szazalek db kiesik a BMW el sem fogad egy darabot sem. Hiaba, lehet, hogy 100%, hogy kiszurik a hibas alkatreszt, akkor sem. Sot! Elmondom, az sem eleg, hogy egy gyarto gep mondjuk 100%-ban jo alkatreszeket gyart, ha ezeknek az alkatreszeknek a statisztikai eloszlasa nem felel meg, akkor az azt jelenti, hogy a folyamatkepessege nem megfelelo es valojaban nem kepes arra, hogy a megfelelo minosegben gyartson. Ezt egyik vevo sem fogja elfogadni, hiaba egy darab selejtet nem gyart le. En lattam mar sok gyartosort, sok OEM-et, OES-t es aftermarketet is. Pl azok az aftermarket termekek, amiket en lattam 100%-ban megegyeznek a gyari termekkel, csak mas logo van belegravirozva.
Szoval roviden: az, hogy a kieso termeket valaki eladja aftermarketnek az nem mukodik, olyan gyartosorrol a vevo nem is fogad el darabokat, amiken ennyi kieso van (az autoiparban a kiesoket nem %-ban merik egyebkent, hanem ppm-ben, ami darab/millio darabot jelent, tehat ilyen kieso aranyokkal kell szamolni egy gyarotosornal, ami OEM-nek szallit)
Az viszont termeszetesen lehetseges, hogy ugyanazon a soron egy teljesen mas batch-ben gyengebb minosegu anyagbol gyartjak ugyanazt a termeket aftermarketre.


Erre azt tudom mondani,hogy nálunk is volt már vevői audit a BMW-től, és az én munkahelyemen megnézték a mérési jegyzőkönyveket majd szépen továbbálltak., és rendelték tovább, pedig sok volt a piros jegyzőkönyv, ami ugye nem jó darabot jelent. Én forgattyús tengelyeket gyártok A-tól Z-ig tehát mindenhová a világba,amiről azt kell tudni , hogy a legnehezebb mechanikus megmunkálás a motoralkatrészek közül. Nálunk százalékban mérik a selejtet 1-10 % vagy még több szokott lenni, függően attól, hogy milyen nehézségi szintje van. De egyébként gyári beszállítók vagyunk,mert közvetlen a gyártóhoz adjuk el az alkatrészt, és saját öntvényeiket, vagy kovácsolt acéljukat vásároljuk a gyártáshoz, és ez sok esetben vissza is van küldve, újraöntik aztán jön vissza.

Egyugyanazon műbizonylattal?

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.05.18. 15:37

SvidronyA írta:
csikes77 írta:
dreizwanzig írta:
Gallaca írta:Nekem a BMW Group Magyarország Aftersales csapatának vezetője mondta ezt Vecsésen egy oktatás alkalmával, de nem ért hozzá, vagy át akart verni... :mrgreen:

Nem akart atverni, csak nem ert hozza. Egy sales-esnek halvany fogalma nincsen arrol, hogy hogyan mukodnek ezek a dologok. Sokszor auditalt mar beszallitot? Elmondta mar, hogy hogyan mukodnek a beszerzesi folyamatok? Milyen beerkezo aru ellenorzesuk van? Meselt arrol, hogy mi az a PV es a PPAP?
En mar parszor izzadtam vevoi auditon. Tobbek kozott a BMW-vel szemben is. Nekem mar kellett bizonygatnom azt, hogy a mi gyartosorunk megfelel arra, hogy a BMW-nek (vagy barmilyen mas autoipari cegnek) gyartsunk. Mondta a sales-es ember, hogy mi az a gepkepesseg? Hogy milyen dokumentumok es statisztikai meresek szuksegesek egy gyartosorrol ahhoz, hogy megengedjek, hogy szallitson nekik?
Sokan azt hiszik, hogy ha van egy gyartosor es azon mondjuk x szazalek az nem felel meg a specifikacionak, akkor azt szepen eladjak aftermarketnek, de ez nagyon nem igaz. Egy olyan sorrol, amin x szazalek db kiesik a BMW el sem fogad egy darabot sem. Hiaba, lehet, hogy 100%, hogy kiszurik a hibas alkatreszt, akkor sem. Sot! Elmondom, az sem eleg, hogy egy gyarto gep mondjuk 100%-ban jo alkatreszeket gyart, ha ezeknek az alkatreszeknek a statisztikai eloszlasa nem felel meg, akkor az azt jelenti, hogy a folyamatkepessege nem megfelelo es valojaban nem kepes arra, hogy a megfelelo minosegben gyartson. Ezt egyik vevo sem fogja elfogadni, hiaba egy darab selejtet nem gyart le. En lattam mar sok gyartosort, sok OEM-et, OES-t es aftermarketet is. Pl azok az aftermarket termekek, amiket en lattam 100%-ban megegyeznek a gyari termekkel, csak mas logo van belegravirozva.
Szoval roviden: az, hogy a kieso termeket valaki eladja aftermarketnek az nem mukodik, olyan gyartosorrol a vevo nem is fogad el darabokat, amiken ennyi kieso van (az autoiparban a kiesoket nem %-ban merik egyebkent, hanem ppm-ben, ami darab/millio darabot jelent, tehat ilyen kieso aranyokkal kell szamolni egy gyarotosornal, ami OEM-nek szallit)
Az viszont termeszetesen lehetseges, hogy ugyanazon a soron egy teljesen mas batch-ben gyengebb minosegu anyagbol gyartjak ugyanazt a termeket aftermarketre.


Erre azt tudom mondani,hogy nálunk is volt már vevői audit a BMW-től, és az én munkahelyemen megnézték a mérési jegyzőkönyveket majd szépen továbbálltak., és rendelték tovább, pedig sok volt a piros jegyzőkönyv, ami ugye nem jó darabot jelent. Én forgattyús tengelyeket gyártok A-tól Z-ig tehát mindenhová a világba,amiről azt kell tudni , hogy a legnehezebb mechanikus megmunkálás a motoralkatrészek közül. Nálunk százalékban mérik a selejtet 1-10 % vagy még több szokott lenni, függően attól, hogy milyen nehézségi szintje van. De egyébként gyári beszállítók vagyunk,mert közvetlen a gyártóhoz adjuk el az alkatrészt, és saját öntvényeiket, vagy kovácsolt acéljukat vásároljuk a gyártáshoz, és ez sok esetben vissza is van küldve, újraöntik aztán jön vissza.

Egyugyanazon műbizonylattal?


ISO 9001 certificate, meg minden amit akarsz. :D Kisebb cégek nem gyártanak szart sem,hanem mindent úgy gyártatnak le, mert horribilis pénzre lenne szükség a gyártáshoz,nem beszélve a szakemberekről, akik meg tudnak írni egy köszörűprogramot,vagy bármi mást. A nagyok meg nem tudnak annyit gyártani maguk amennyit kellene. És így lesz gyári, a nem gyári alkatrész.

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.07.28. 23:15

Na, ma végre megoldottam a soft close gondjaimat. A jobb hatso ajtoban nem volt. Valoszinuleg cseres volt az ajto es nem soft close-osat raktak vissza, így a kábelezés sem volt bent, de szerencsére az ajtó csatiban benne volt. A legnagyobb szívás az volt, hogy találjak olyan pint, amit bele tudok rakni a csatiba. Most már végre működik. Erre beszart a vezető oldali. A műanyag pöcök szétnyílt, ami rá van akasztva a behúzó karra. Szerencsére volt itthon egy másik jobb hátsó motor, ami 99%-ban megegyezik a bal elsővel. Azt ráhekkeltem. Kicsit kellett legozni, mert a felfogatása kicsit más, meg a bowdene is hosszabb. Mondjuk ez a jobbik eset, hogy hosszabb, így be tudtam passzírozni. Majd valamit okosítok az eredeti motorral, mert emiatt a pöcök miatt kár lenne venni egy másik motort. Így most már végre minden ajtón működik. Mondjuk elég értelmetlen extra, a vagizáson kívül sokra nem jó, de úgy voltam vele, ha már van, akkor működjön. Ahogy keresgettem a kapcsolási rajzokat, úgy rátaláltam valakinek a leírására, aki beépítette utólag ezt az extrát. Egyébként nem egy nagy kaland. Tulajdonképpen csak be kell kábelezni, meg kicserélni a zárakat. Ha valaki kedvet kapott, akkor most egy német csávó hirdet komplett szettet 4 ajtóra :D :D :D

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.10.04. 14:17

Üdv, uraim és márka társak, E60 2005-ös nincs benne aux ezt hogyan lehet pótolni mi kell hozzá? Ki akarom cserélni a monitort modernebbre de aux kellene hozzá, tud valaki segíteni? köszönöm

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.10.04. 14:27

luksa írta:Üdv, uraim és márka társak, E60 2005-ös nincs benne aux ezt hogyan lehet pótolni mi kell hozzá? Ki akarom cserélni a monitort modernebbre de aux kellene hozzá, tud valaki segíteni? köszönöm

youtube-on van rola video

Ezt a hozzászólást a szerzőnek dreizwanzig az itt látható tagok köszönték meg: luksa
Értékelés: 4.76%

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.10.04. 18:22

luksa írta:Üdv, uraim és márka társak, E60 2005-ös nincs benne aux ezt hogyan lehet pótolni mi kell hozzá? Ki akarom cserélni a monitort modernebbre de aux kellene hozzá, tud valaki segíteni? köszönöm

Tudok benne segiteni van kábelem is de a monitor csere azért nem ugy van hogy csak a monitort kell cserélni.

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.10.04. 18:45

rockerekhu írta:
luksa írta:Üdv, uraim és márka társak, E60 2005-ös nincs benne aux ezt hogyan lehet pótolni mi kell hozzá? Ki akarom cserélni a monitort modernebbre de aux kellene hozzá, tud valaki segíteni? köszönöm

Tudok benne segiteni van kábelem is de a monitor csere azért nem ugy van hogy csak a monitort kell cserélni.
en szerintem egy androidos multimediat akar berakni, es azert kell neki az aux, mert azokat altalaban oda kell bekotni.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2018.10.10. 13:08

Üdv, az androidot be építettem minden szupi,, csak hang nincs egyenlöre :?
Hozzászólás küldése

VigLink badge