Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.06.04. 16:49

Sziasztok
2004-es 530d. Hiba a következő eleinte ritkában csinálta hogy nem kapcsolt be a rádió most már soha /két napja/csak a bmw logó jön be azt elalszik visszajön azt megint elmegy se kép se hang olyan mintha keresne valamit halk katogó hang van.
Mi lehet?
Előre is köszönöm.

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.06.04. 16:53

Huszár László írta:Sziasztok
2004-es 530d. Hiba a következő eleinte ritkában csinálta hogy nem kapcsolt be a rádió most már soha /két napja/csak a bmw logó jön be azt elalszik visszajön azt megint elmegy se kép se hang olyan mintha keresne valamit halk katogó hang van.
Mi lehet?
Előre is köszönöm.


CCC modulodat elérte a vég. Vagy veszel egy újat 240-270 ezer forint magaslatában, vagy pedig elviszed ide és megkockáztatsz 60 ezer forintot ( Azért kockázat, mert ha jó is lesz, akkor sem tudni, hogy meddig, de én lekopogom idáig rendben van az enyém már egy éve. ) Ha nem sikerül a javítás, akkor nem kérnek érte pénzt. ( Esetleg B tervként bele tehetsz egy tisztító lemezt a navi lemez helyére, hátha fejtisztítást kér, de sajnos nem az szokott a jellemző lenni .)

http://alaplapjavitas.hu/hu/

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.06.05. 11:25

Huszár László írta:Sziasztok
2004-es 530d. Hiba a következő eleinte ritkában csinálta hogy nem kapcsolt be a rádió most már soha /két napja/csak a bmw logó jön be azt elalszik visszajön azt megint elmegy se kép se hang olyan mintha keresne valamit halk katogó hang van.
Mi lehet?
Előre is köszönöm.

Első körben megpróbálnám kiszedni a navi DVD-t. Ha ez nem hoz eredményt, akkor lekötném a MULF-ot az optikai szálról.
Ha DVD kilöketés meghozza az eredményt, akkor PU tisztítás vagy csere. Ha MULF lekötés hoz eredményt, akkor MULF csere. Ha semmi nem hoz eredményt, akkor sajnos CCC. :(

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.06.05. 12:33

Dvd lemezt kivettem már régebben mert nagyon karcos volt /előző tulj sara/sokszor írta hogy nem találja a dvd-t és párszor lefagyot akkor néztem meg és kivettem újat még nem tettem bele.
Marad akkor a Mufos verzió.
Bonyolult a kiszerelése a ccc-nek?
Előre is Köszi.

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.06.05. 12:57

Huszár László írta:Dvd lemezt kivettem már régebben mert nagyon karcos volt /előző tulj sara/sokszor írta hogy nem találja a dvd-t és párszor lefagyot akkor néztem meg és kivettem újat még nem tettem bele.
Marad akkor a Mufos verzió.
Bonyolult a kiszerelése a ccc-nek?
Előre is Köszi.


https://www.youtube.com/watch?v=0I6mirLYZJ0 Ez egy elég jó videó. :franko: Bármihez nyúlsz, az aksit kösd le előtte. :wink:

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.06.05. 14:28

Sziasztok!
Köszi a linket.
Egyszerű kiszerelni a ccc-t.
Most már csak azt kellene tudnom melyik csatit kellene lehúzni hogy a mulfot távolitsam ell.

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.06.05. 23:38

Huszár László írta:Sziasztok!
Köszi a linket.
Egyszerű kiszerelni a ccc-t.
Most már csak azt kellene tudnom melyik csatit kellene lehúzni hogy a mulfot távolitsam ell.

A MULF-nál húzd le!

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.07.17. 21:43

Na hol szakad el a csomagtérfedél kábelkötege, ha nem Szlovénia kellős közepén :doglotlo:?

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.10.07. 20:23

Akkor a nagy E61 történet.

Páran tudjátok, hogy az idei évem nem azzal telt, hogy kitaláljam, mivel tudom eltölteni a rengeteg szabadidőmet, ezért az autókkal való foglalkozás kissé C vágányra került. Áprilisban járunk, ekkor már teljes küzdelem volt az E61 pár apró nyűgje. Kicsit kopogott a kormány. Hónapok óta nem akart működni a távirányítós központi zár, csak kulccsal volt nyitható, ennek folyományaként nyitáskor csak a vezetőoldali ajtó zárja nyitott, majd ajtónyitásra beindult a riasztó, míg a kulcsot gyújtás állásba nem fordítottam. Ezt (és pár jellegzetes) a problémát úgy próbáltam megelőzni, hogy tavaly a Sencom-tól rendelt szilikonos kábelköteggel helyettesítettük a csomagtérajtó átvezető kábelkorbácsait. Sajnos nem ez volt a gond. Gyanakodtunk, hogy a jelerősítő döglődik a hátsó spoiler mögött, de cseredarabbal sem javult a helyzet. Kiderült, hogy a vezetőoldali első ajtó zárjában lévő HAL jeladó adta meg magát, ennek cseréje után helyre állt a rend. Persze közben egy anyósülés foglaltságérzékelő csere is befigyelt, de ez már mondhatni a szokásos. Egyik délután kedves feleségem azzal érkezett haza, hogy a gépkocsi nem igazán megy, és 100 km/h a végsebessége.
Nosza a rendszeresített diagnosztikai laptoppal (Lenovo T400, csak erre a célra vásároltam 25 ezerért) kiolvastam a hibatárolót.
:shock:

Nos voltak érdekességek, leginkább a dízel részecskeszűrő regenerációjának hiánya és a túl magas ellennyomás érték volt a meglepő annak tükrében, hogy a műszerfalon hibajelzés nem volt található. A műszerfalteszt lefuttatása után kiderült, hogy a műszerfal check engine lámpája működik, csak az autó vezérlése szerint ez még nem akkora baj, hogy a felhasználónak tudnia kéne róla... 15 ezer kilóméterrel ezelőtt már nem ment végbe sikeres regenerálás... Hibatároló törlés után megint visszajöttek ezek a kódok:

Kép

Ekkor már sejtettem, hogy baj van, a BMW harcászati laptoppal felszerelkezve nekiláttunk kényszerregenerálásra rábírni az autót, persze az nem ment, mivel EGR vezérlő szelep hiba miatt ezt nem engedte. Visszanéztem a hibatárolót, az is 15 ezerrel ezelőtt adta meg magát. Ekkor az autót letámasztottuk a szervízbe, megrendeltem az alakatrészt annak reményében, hogy a csere után szépen kiregeneráljuk, és minden rendben lesz. Egy héttel később megérkezett az alkatrész, de hívtak a műhelyből, hogy az autó nem indul, beázott az akkumulátor, leszívta magát nullára, mélykisülésbe került az AGM cucc, vége van. És persze egy vödör vízben áll. Azt hogy? :shock: Nos eldugult a tetőablak vízlevezetője (két éve takarítottam ki alaposan, ugyanilyen hiba miatt) mert a fa, ahol álltunk a cégnél sajna letetvesedett, a porral együtt áthatolhatatlanná tette a levezetőt, így a D oszlopon az akksitálcába folyt a víz a hétvégi vihar nyomán. Azt csak úgy óvatosan megjegyezném, hogy a tervezés sajátosságai okán a tetőablak tálcája pont a jobb hátsó traktus irányába lejt, és hogy az akksitálca aljára fúrt leeresztőnyílás gyárilag le van dugózva... Egy pneumatikacsövet kellet óvatos négy óra latt átpréselni a levezetőn, hogy kiduguljon. Persze mikor kivettem a kölcsönakksit, első dolgom volt a dugó egy csavarhúzó és kalapács segítségével történő eltávolítása. Mindeközben a szelep kicserélődött, az autóval elindultunk kényszerfranciázniregenerálni.

Nem sikerült, sajnos újabb hiba jelentkezett a a diagnosztika szerint, az üzemanyagszűrő előfűtése nem engedte a regenerálást. Ekkor már június közepén járunk. A kormány egyre jobban kopog. Alkatrészrendelés. Újabb hetek telnek el, de a beépített alkatrész segítségével nekiindulunk az asszonnyal egy ciklusnak. Aztán mégegynek, szépen elkezd regenerálni, az ellennyomás értékek kezdenek visszaállni, majd egyszercsak teljesítmény eltűnik, regenrálás megakad, végsebesség 140, újabb hibakód. Oxigén szenzor a részecskeszűrőben feladta a harcot. Autó letámaszt, alkatrész rendel... Az ekkori értékek:

Kép

Július végét járjuk már ekkor. A cápa csodálatosan látja el a feladatokat, a klíma üzemel, csak éppen egyik nap a kuplung csak darabosan emel ki... A 30 éves kuplung főmunkahenger feladta a harcot, ennek cseréje egy nap alatt megtörténik, és ismét szolgálatba áll az öreg vas. Azn Az E61-el mindeközben nem merünk járni, mert a kormány már borzasztóan kopog, és koromszűrőt sem szeretnénk jobban eltömíteni. Oxigén szenzor beépít, regenárálások mennek, minden majdnem rendben, de a végsebesség 180, és nincs meg a menési hajlandóság. És ekkor már tragikus a kopogás. Idáig jutottam vele:

Kép

A szervízben azt mondják a kormánymű a ludas, ha lesz idejük kiszerelik, küldjem el felújítatni. Felhívom a kormanymu.hu-t, hogy mia bajom. Milyen BMW? Ez már az E60? Jaaa, azt nem lehet felújítani... Mindeközben elvittem sógor X3-asát a márkaszervízbe, mert az egyik kulcs akksija behalt, és egy új kulcsot kellett engedélyezzenek. Közben beszélgetek a szervízvezetővel, kérdezi, hogy megvan még az E61? :facepalm: Mondom mi van, kormánymű, részecskeszűrő, lassan mehet a MÉH-be. Mondja, hogy azért hozzam már be, megnézné ő is. Egy tesztvezetés alatt kiderül, hogy nem a kormánymű a ludas, a kormányoszlop kardánja van oda, ez a 680 ezres árhoz képest 90 ezres mutatvány... És a részecskeszűrőt egy ultrahangos tisztítással újjá lehet varázsolni, 50-ért. Ez augusztus elején történik. Mondom, hogy nekem mindegy, próbáljátok meg, ennél rosszabb nem lehet. Két héttel később hívnak, hogy a kormánykopogás megoldódott, de sajnos a részecskeszűrő nem az igazi. Megpróbálják mégegyszer. Nem sikerült, a tisztító cég szerint tudja az értékeket, de a helyén nem működik. Ekkor vásároltunk a bontóból egy törött kevéskilóméteres 30d-ből egy szűrőt, azt elküldtük tisztításra, és miután beszerelik, majdnem jó lesz az autó... Csak éppen még valami nem stimmel. A turbó nyomóágán lévő fémcső az idők során szépen kilukadt. Dörzshatás nyomai vannak rajta, valószínűleg egyszer nem jól lett visszarakva 1-2 évvel ezelőtt. Ennek is csere lett a sorsa. Ezek után lemosva, kitakarítva kapjuk vissza az autót a márkaszervízből, úgy hogy tök jól megy, nem kopog a kormány, nem sípol... Ja, és a kezdeti másfél milliós szervízkalkuláció helyett 400 lett a vége. Hát így élünk mi vidéken.

A végére egy kép a mindennapok hőséről. :wink:

Kép

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kzolee az itt látható tagok köszönték meg: 7 bendegúz, Gallaca, hamoriarpi, jimbi525d, kovessyroli, NagyMatyas, rockolo77
Értékelés: 33.33%

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.10.08. 11:13

kzolee írta: sajnos újabb hiba jelentkezett a a diagnosztika szerint, az üzemanyagszűrő előfűtése nem engedte a regenerálást

Ha jól tudom, akkor emiatt még simán regenerálnia kell.
A csatlakozó volt kontakthibás vagy maga a fűtőelem volt szakadt?

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.10.08. 11:30

hamoriarpi írta:
kzolee írta: sajnos újabb hiba jelentkezett a a diagnosztika szerint, az üzemanyagszűrő előfűtése nem engedte a regenerálást

Ha jól tudom, akkor emiatt még simán regenerálnia kell.
A csatlakozó volt kontakthibás vagy maga a fűtőelem volt szakadt?


Ha kitörlöd a hibakódot, enged regenerálni, míg újra észre nem veszi. A fűtőelem volt szakadt, ezt sem úsztam meg olcsón...

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.10.08. 13:29

kzolee írta:
hamoriarpi írta:
kzolee írta: sajnos újabb hiba jelentkezett a a diagnosztika szerint, az üzemanyagszűrő előfűtése nem engedte a regenerálást

Ha jól tudom, akkor emiatt még simán regenerálnia kell.
A csatlakozó volt kontakthibás vagy maga a fűtőelem volt szakadt?


Ha kitörlöd a hibakódot, enged regenerálni, míg újra észre nem veszi. A fűtőelem volt szakadt, ezt sem úsztam meg olcsón...

Kép Pedig ez nem drága! :mrgreen: :nyelves:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 3 bendegúz, kzolee, NagyMatyas
Értékelés: 14.29%

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.10.28. 16:32

Az autó eleje 18-19mm-rel lentebb ereszkedett, függőleges kerékdőlés tűréshatáron kívül, kanyarban nyúlt, hosszanti útbordák húzgálták a kormányt, rossz úton behatárolhatatlan dübögés hallatszott.
Kép
Kép
Minden újra a legnagyobb rendben!Kép
Sajnálom, hogy előtte nem csináltam képet.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: 2 kzolee, NagyMatyas
Értékelés: 9.52%

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.11.21. 23:01

Ma pont került a vákuum rendszer és motortartó bakok problémájára. Többször kérdeztem panaszoltam anno, hogy hiba van a vákuum rendszerben. Leállítás után, ha nem is azonnal, de elengedte a vákuumot, a bakok nem megfelelően működtek, a pedálsoron, kormány remegés volt tapasztalható alacsonyabb fokozatban történő gyorsításnál, illetve volt turbó késedelem is, amit azért a végjáték előtt elhárítottam. A sztori nem volt egyszerű, 4 helyen volt probléma a vákuumrendszerben úgy, hogy egy esetben sem a vákuumcső volt a felelős.

A zavaró tényezők:
- 35d kipufogójában találhat egy exhaust flap nevezetű egység, ami DPF regenerálás során részben elzárja a kipufogógázok útját, így nem csak halkabb lesz a regenerálás a bent ülök számára, de a hatásfoka is jobb. Sajnos az egység vacuum actuator-a rossz, kézi vákuumpumpával és mérő órával tesztelve lassan, de biztosan engedi az értékes vákuumot.
- Turbók Wastage részéhez tartozó druckwandler, annak ellenére, hogy működött szintén elengedte a vákuumot
- érthetetlen okokból a fő vákuumvezetéken a 3-4. csatlakozó, mely az EGR-nek, szívósor flaps-eknek, bakoknak és a hátsó kipufogó flap-nek biztosítja a vákuumot el volt dugulva :D Hogy, hogyan és miért, arra nem tudok választ adni.
- Végezetül a vákuumszivattyú után közvetlenül laza volt a szivattyút és a fő vákuumcsövet összekötő gumicső. Gyári bilincs volt rajta, mégis veszteség volt jelen.

Ezek után, most a vákuumrendszer úgy viselkedik, ahogy kell. :franko:

Hétvégére elkészül a futómű nagy generál és a hátsó fék csere is, úgyhogy utána remélhetőleg boldog leszek :D

Ami hátra van:
- IHKA panelon található ventilátor portalanítása/cseréje
- ülésfoglaltság hiba okának feltárása, ehhez a kérdések topikban feltennék most egy újabb okos kérdést, megköszönöm, ha tudtok segíteni. :wink:

Köszönöm szépen, hogy elolvastátok az irományom, remélem volt más számára hasznos része :franko:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: Rjani530d
Értékelés: 4.76%

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.11.25. 20:57

Kész lett a futómű.
- 4 db lengéscsillapító
- felütés gátlók
- hátsó lengőkar szilentek
- hátsó lengőkarok
- hátsó stab pálcák
- hátsó stab szilentek
- toronycsapágyak elől-hátul
- jobb első lengőkar és szilentek (bal elől nem rég lettek cserélve a dolgok)

- minden alkatrész Sachs vagy Lemförder. Munkadíjjal 400 ezer forint magasságában állt meg a project.

Nem gondoltam volna, hogy ennyire jó tud lenni egy M-es futómű. Abszolút nem kényelmetlen, még ezeken a szar utakon sem, viszont rendkívül feszes. :franko: Imádom :twisted:

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.11.25. 21:01

NagyMatyas írta:Kész lett a futómű.
- 4 db lengéscsillapító
- felütés gátlók
- hátsó lengőkar szilentek
- hátsó lengőkarok
- hátsó stab pálcák
- hátsó stab szilentek
- toronycsapágyak elől-hátul
- jobb első lengőkar és szilentek (bal elől nem rég lettek cserélve a dolgok)

- minden alkatrész Sachs vagy Lemförder. Munkadíjjal 400 ezer forint magasságában állt meg a project.

Nem gondoltam volna, hogy ennyire jó tud lenni egy M-es futómű. Abszolút nem kényelmetlen, még ezeken a szar utakon sem, viszont rendkívül feszes. :franko: Imádom :twisted:

Gratulálok, és irigykedek!
Mondjuk ennél lehetett volna olcsóbb is :roll:

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.11.25. 21:10

bendegúz írta:
NagyMatyas írta:Kész lett a futómű.
- 4 db lengéscsillapító
- felütés gátlók
- hátsó lengőkar szilentek
- hátsó lengőkarok
- hátsó stab pálcák
- hátsó stab szilentek
- toronycsapágyak elől-hátul
- jobb első lengőkar és szilentek (bal elől nem rég lettek cserélve a dolgok)

- minden alkatrész Sachs vagy Lemförder. Munkadíjjal 400 ezer forint magasságában állt meg a project.

Nem gondoltam volna, hogy ennyire jó tud lenni egy M-es futómű. Abszolút nem kényelmetlen, még ezeken a szar utakon sem, viszont rendkívül feszes. :franko: Imádom :twisted:

Gratulálok, és irigykedek!
Mondjuk ennél lehetett volna olcsóbb is :roll:


Az lehet, csak mondtam, hogy nekem kell róla számla :)

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.11.25. 21:38

NagyMatyas írta:
bendegúz írta:
NagyMatyas írta:Kész lett a futómű.
- 4 db lengéscsillapító
- felütés gátlók
- hátsó lengőkar szilentek
- hátsó lengőkarok
- hátsó stab pálcák
- hátsó stab szilentek
- toronycsapágyak elől-hátul
- jobb első lengőkar és szilentek (bal elől nem rég lettek cserélve a dolgok)

- minden alkatrész Sachs vagy Lemförder. Munkadíjjal 400 ezer forint magasságában állt meg a project.

Nem gondoltam volna, hogy ennyire jó tud lenni egy M-es futómű. Abszolút nem kényelmetlen, még ezeken a szar utakon sem, viszont rendkívül feszes. :franko: Imádom :twisted:

Gratulálok, és irigykedek!
Mondjuk ennél lehetett volna olcsóbb is :roll:


Az lehet, csak mondtam, hogy nekem kell róla számla :)

Ja, tényleg! Tudtam, hogy nem kéne szólnom! :kalapács

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.11.25. 22:07

bendegúz írta:Ja, tényleg! Tudtam, hogy nem kéne szólnom! :kalapács


Nincs ezzel semmi gond, a többi fórumtárs nevében is köszönöm a segítő szándékod :wink:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: bendegúz
Értékelés: 4.76%

Re: MEGOLDOTT ---- HIBÁK (E60-E61)

2016.11.26. 00:40

NagyMatyas írta:Kész lett a futómű.
- 4 db lengéscsillapító
- felütés gátlók
- hátsó lengőkar szilentek
- hátsó lengőkarok
- hátsó stab pálcák
- hátsó stab szilentek
- toronycsapágyak elől-hátul
- jobb első lengőkar és szilentek (bal elől nem rég lettek cserélve a dolgok)

- minden alkatrész Sachs vagy Lemförder. Munkadíjjal 400 ezer forint magasságában állt meg a project.

Nem gondoltam volna, hogy ennyire jó tud lenni egy M-es futómű. Abszolút nem kényelmetlen, még ezeken a szar utakon sem, viszont rendkívül feszes. :franko: Imádom :twisted:


Én ezen már túl vagyok egyszer, kivéve a toronycsapágyakat. Most ez következik, fe én gyárit
Hozzászólás küldése

VigLink badge