Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Indítási problémák

2010.12.04. 18:19

Sziasztok!
A multkori reggeli első indításkor jelentkező mindenféle hibaüzi megszünt, fesszabályzó volt a hunyó!

Most megint reggelente carakodik a darab. Ma reggel 4.-re indult be, -5fok) hibaüzi nincs, egész nap pöcc röff indul, megy mint a golyó. Az izzító gyertyákat már megrendeltem, szerintem az lessz a baj.

Az volna a kérdésem, hogy az újakat hány Nm-rel kell meghúzni, hogy jó legyen, mert ezt az adatot sehol nem találom a neten. Meg van az új éxij tárcsa is, azt 4db M10 es csavar rögzíti a főtengelyhez. Ezen csavarok meghúzási nyomatéka is érdekelne, ha cserélem, mennyivel húzzam meg?

Ötleteket, tanácsokat, instrukciókat előre is köszönöm!

Re: Indítási problémák

2010.12.04. 18:24

Jeeeh írta:Sziasztok!
A multkori reggeli első indításkor jelentkező mindenféle hibaüzi megszünt, fesszabályzó volt a hunyó!

Most megint reggelente carakodik a darab. Ma reggel 4.-re indult be, -5fok) hibaüzi nincs, egész nap pöcc röff indul, megy mint a golyó. Az izzító gyertyákat már megrendeltem, szerintem az lessz a baj.

Az volna a kérdésem, hogy az újakat hány Nm-rel kell meghúzni, hogy jó legyen, mert ezt az adatot sehol nem találom a neten. Meg van az új éxij tárcsa is, azt 4db M10 es csavar rögzíti a főtengelyhez. Ezen csavarok meghúzási nyomatéka is érdekelne, ha cserélem, mennyivel húzzam meg?

Ötleteket, tanácsokat, instrukciókat előre is köszönöm!

Leszkikapsz az új topicért :lol:

Re: Indítási problémák

2010.12.04. 18:27

simi64 írta:
Jeeeh írta:Sziasztok!
A multkori reggeli első indításkor jelentkező mindenféle hibaüzi megszünt, fesszabályzó volt a hunyó!

Most megint reggelente carakodik a darab. Ma reggel 4.-re indult be, -5fok) hibaüzi nincs, egész nap pöcc röff indul, megy mint a golyó. Az izzító gyertyákat már megrendeltem, szerintem az lessz a baj.

Az volna a kérdésem, hogy az újakat hány Nm-rel kell meghúzni, hogy jó legyen, mert ezt az adatot sehol nem találom a neten. Meg van az új éxij tárcsa is, azt 4db M10 es csavar rögzíti a főtengelyhez. Ezen csavarok meghúzási nyomatéka is érdekelne, ha cserélem, mennyivel húzzam meg?

Ötleteket, tanácsokat, instrukciókat előre is köszönöm!

Leszkikapsz az új topicért :lol:

Bocsika, nem tudtam, hogy ezt a gombot nem lehet használni! :x

Re: Indítási problémák

2010.12.04. 18:51

Jeeeh írta:
simi64 írta:
Jeeeh írta:Sziasztok!
A multkori reggeli első indításkor jelentkező mindenféle hibaüzi megszünt, fesszabályzó volt a hunyó!

Most megint reggelente carakodik a darab. Ma reggel 4.-re indult be, -5fok) hibaüzi nincs, egész nap pöcc röff indul, megy mint a golyó. Az izzító gyertyákat már megrendeltem, szerintem az lessz a baj.

Az volna a kérdésem, hogy az újakat hány Nm-rel kell meghúzni, hogy jó legyen, mert ezt az adatot sehol nem találom a neten. Meg van az új éxij tárcsa is, azt 4db M10 es csavar rögzíti a főtengelyhez. Ezen csavarok meghúzási nyomatéka is érdekelne, ha cserélem, mennyivel húzzam meg?

Ötleteket, tanácsokat, instrukciókat előre is köszönöm!

Leszkikapsz az új topicért :lol:

Bocsika, nem tudtam, hogy ezt a gombot nem lehet használni! :x

Helo
Ne foglalkozz a simi-vel :wink:
nagyon érdekes egy topik még ilyen nincs az E60-as nak
Majd útána nézek mindjárt a Nyomatéknak :roll:

Re: Indítási problémák

2010.12.04. 19:16

Jeeeh írta:Sziasztok!
A multkori reggeli első indításkor jelentkező mindenféle hibaüzi megszünt, fesszabályzó volt a hunyó!

Most megint reggelente carakodik a darab. Ma reggel 4.-re indult be, -5fok) hibaüzi nincs, egész nap pöcc röff indul, megy mint a golyó. Az izzító gyertyákat már megrendeltem, szerintem az lessz a baj.

Az volna a kérdésem, hogy az újakat hány Nm-rel kell meghúzni, hogy jó legyen, mert ezt az adatot sehol nem találom a neten. Meg van az új éxij tárcsa is, azt 4db M10 es csavar rögzíti a főtengelyhez. Ezen csavarok meghúzási nyomatéka is érdekelne, ha cserélem, mennyivel húzzam meg?

Ötleteket, tanácsokat, instrukciókat előre is köszönöm!


Faterom mindig azt mondta: Mielőtt megszakad, fél fordulattal előtte kell abbahagyni :D

Izzítógyertya meghúzási nyomatékok a BERU szerint:

Gewinde M 8: 10 Nm
Gewinde M 9: 12 Nm
Gewinde M 10: 15 Nm
Gewinde M 12: 22 Nm


Muhaatti szerint meleg motornál egyszerűbb kitekerni, visszarakni pedig bronzpasztával érdemes, hogy legközelebb könnyebb legyen.

Re: Indítási problémák

2010.12.04. 19:26

kzolee írta:
Jeeeh írta:Sziasztok!
A multkori reggeli első indításkor jelentkező mindenféle hibaüzi megszünt, fesszabályzó volt a hunyó!

Most megint reggelente carakodik a darab. Ma reggel 4.-re indult be, -5fok) hibaüzi nincs, egész nap pöcc röff indul, megy mint a golyó. Az izzító gyertyákat már megrendeltem, szerintem az lessz a baj.

Az volna a kérdésem, hogy az újakat hány Nm-rel kell meghúzni, hogy jó legyen, mert ezt az adatot sehol nem találom a neten. Meg van az új éxij tárcsa is, azt 4db M10 es csavar rögzíti a főtengelyhez. Ezen csavarok meghúzási nyomatéka is érdekelne, ha cserélem, mennyivel húzzam meg?

Ötleteket, tanácsokat, instrukciókat előre is köszönöm!


Faterom mindig azt mondta: Mielőtt megszakad, fél fordulattal előtte kell abbahagyni :D

Izzítógyertya meghúzási nyomatékok a BERU szerint:

Gewinde M 8: 10 Nm
Gewinde M 9: 12 Nm
Gewinde M 10: 15 Nm
Gewinde M 12: 22 Nm


Muhaatti szerint meleg motornál egyszerűbb kitekerni, visszarakni pedig bronzpasztával érdemes, hogy legközelebb könnyebb legyen.


Szia!
Nagyon szépen köszönöm az adatokat, meg a gyors választ, hamar mentem a kis BMW Könyvtáramba!
Remélem 1 napon meghálálhatom a segítséged! Már keresem a bronz paszta beszerzési lehetőségeket.
Köszönettel: Jani

Re: Indítási problémák

2010.12.04. 20:23

Jeeeh írta:
kzolee írta:
Jeeeh írta:Sziasztok!
A multkori reggeli első indításkor jelentkező mindenféle hibaüzi megszünt, fesszabályzó volt a hunyó!

Most megint reggelente carakodik a darab. Ma reggel 4.-re indult be, -5fok) hibaüzi nincs, egész nap pöcc röff indul, megy mint a golyó. Az izzító gyertyákat már megrendeltem, szerintem az lessz a baj.

Az volna a kérdésem, hogy az újakat hány Nm-rel kell meghúzni, hogy jó legyen, mert ezt az adatot sehol nem találom a neten. Meg van az új éxij tárcsa is, azt 4db M10 es csavar rögzíti a főtengelyhez. Ezen csavarok meghúzási nyomatéka is érdekelne, ha cserélem, mennyivel húzzam meg?

Ötleteket, tanácsokat, instrukciókat előre is köszönöm!


Faterom mindig azt mondta: Mielőtt megszakad, fél fordulattal előtte kell abbahagyni :D

Izzítógyertya meghúzási nyomatékok a BERU szerint:

Gewinde M 8: 10 Nm
Gewinde M 9: 12 Nm
Gewinde M 10: 15 Nm
Gewinde M 12: 22 Nm


Muhaatti szerint meleg motornál egyszerűbb kitekerni, visszarakni pedig bronzpasztával érdemes, hogy legközelebb könnyebb legyen.


Szia!
Nagyon szépen köszönöm az adatokat, meg a gyors választ, hamar mentem a kis BMW Könyvtáramba!
Remélem 1 napon meghálálhatom a segítséged! Már keresem a bronz paszta beszerzési lehetőségeket.
Köszönettel: Jani

Helo
E60 525d izzítógyertya meghúzása 18 nm Az én ismereteim alapján

2010.12.04. 22:29

Valóban, a gyári izzítógyertyánál 18 Nm:

Kép

2010.12.04. 23:25

kzolee írta:Valóban, a gyári izzítógyertyánál 18 Nm:

Kép


Mindenkinek van otthon nyomatékkulcsa? :) Szinte hihetetlen.

2010.12.04. 23:49

Én csak meg szoktam húzni, ésszel, hogy legközelebb ki is tudjam szedni. Semmi nyomatékkulcs....

2010.12.05. 00:25

tibi666 írta:Én csak meg szoktam húzni, ésszel, hogy legközelebb ki is tudjam szedni. Semmi nyomatékkulcs....

Helo
Ilyen jellegű alkatrészeknél illik nyomatékkulcsot használni
Nem mindenki egyforma erős :lol: :lol:

2010.12.05. 00:32

lepke írta:
tibi666 írta:Én csak meg szoktam húzni, ésszel, hogy legközelebb ki is tudjam szedni. Semmi nyomatékkulcs....

Helo
Ilyen jellegű alkatrészeknél illik nyomatékkulcsot használni
Nem mindenki egyforma erős :lol: :lol:


És nem mindenkinek van "olyan hosszú" csőhosszabbítója. :wink: :wink:

2010.12.05. 18:28

Hali mind!
Ma reggel már alig indult el a darab! :cry: Gyanús, hogy nem az ízzító gyertya lesz, ezért ott hagytam a fűtött műhelyben, kíváncsi vagyok mi lesz holnap majnalban! :evil: Lecseréltem az ékszíj tárcsát is ma, és közben, azaz utánna vettem észre, hogy a gyujtás ráadása után, be nem indítva a mocit nem áll le a szivattyú a tankban, és mint ha valaki a lavorba pisilne, olyan hang jön belőle. :o :D Mint ha a nyomás nem alakulna ki a nagynyomású szivattyú elött, hanem egyszerűen visszafolyna a cucc a tankba.
Holnap meg jönnek az új gyertyák, adandó alkalommal kicserélem őket, azt beszámolok mi volt az eredmény.
Minden esetre érdekes a dolog, mert ha egyszer az adott nap bepöccent a darab, már mindig indul, akár 6 órás kintállás után is -6 fokban. Ezért gyanús hogy nem az izzítással van a baj.
Remélem nem a kompresszióval van a baj, mert akko ellopatom, és lelöketem egy szakadékba az biztos! :twisted:
Ui: Köszi a sok nyomaték táblát mindenkinek! :wink: ha sikerül megszerezem az ESI Tronic-ot akinek kell áttolom 8)

2010.12.05. 18:35

Jeeeh írta:Hali mind!
Ma reggel már alig indult el a darab! :cry: Gyanús, hogy nem az ízzító gyertya lesz, ezért ott hagytam a fűtött műhelyben, kíváncsi vagyok mi lesz holnap majnalban! :evil: Lecseréltem az ékszíj tárcsát is ma, és közben, azaz utánna vettem észre, hogy a gyujtás ráadása után, be nem indítva a mocit nem áll le a szivattyú a tankban, és mint ha valaki a lavorba pisilne, olyan hang jön belőle. :o :D Mint ha a nyomás nem alakulna ki a nagynyomású szivattyú elött, hanem egyszerűen visszafolyna a cucc a tankba.
Holnap meg jönnek az új gyertyák, adandó alkalommal kicserélem őket, azt beszámolok mi volt az eredmény.
Minden esetre érdekes a dolog, mert ha egyszer az adott nap bepöccent a darab, már mindig indul, akár 6 órás kintállás után is -6 fokban. Ezért gyanús hogy nem az izzítással van a baj.
Remélem nem a kompresszióval van a baj, mert akko ellopatom, és lelöketem egy szakadékba az biztos! :twisted:
Ui: Köszi a sok nyomaték táblát mindenkinek! :wink: ha sikerül megszerezem az ESI Tronic-ot akinek kell áttolom 8)


A CR dízelek indulnak -10fokban is izzítás nélkül, nem valószínű, hogy ez lesz gond! :( :(

2010.12.06. 00:49

Jeeeh írta:Hali mind!
Ma reggel már alig indult el a darab! :cry: Gyanús, hogy nem az ízzító gyertya lesz, ezért ott hagytam a fűtött műhelyben, kíváncsi vagyok mi lesz holnap majnalban! :evil: Lecseréltem az ékszíj tárcsát is ma, és közben, azaz utánna vettem észre, hogy a gyujtás ráadása után, be nem indítva a mocit nem áll le a szivattyú a tankban, és mint ha valaki a lavorba pisilne, olyan hang jön belőle. :o :D Mint ha a nyomás nem alakulna ki a nagynyomású szivattyú elött, hanem egyszerűen visszafolyna a cucc a tankba.
Holnap meg jönnek az új gyertyák, adandó alkalommal kicserélem őket, azt beszámolok mi volt az eredmény.
Minden esetre érdekes a dolog, mert ha egyszer az adott nap bepöccent a darab, már mindig indul, akár 6 órás kintállás után is -6 fokban. Ezért gyanús hogy nem az izzítással van a baj.
Remélem nem a kompresszióval van a baj, mert akko ellopatom, és lelöketem egy szakadékba az biztos! :twisted:
Ui: Köszi a sok nyomaték táblát mindenkinek! :wink: ha sikerül megszerezem az ESI Tronic-ot akinek kell áttolom 8)


Lelöketés előtt szóljál jó lesz diagolós dumy-nak. :lol:
Amúgy sok szerencsét és nyomjál bele alpesi dízelt hátha szar a gázolaj mint alap anyag is.

Jackson, aki más népgazdasági hasznosítást is el tud képzelni

2010.12.22. 21:04

jackson írta:
Jeeeh írta:Hali mind!
Ma reggel már alig indult el a darab! :cry: Gyanús, hogy nem az ízzító gyertya lesz, ezért ott hagytam a fűtött műhelyben, kíváncsi vagyok mi lesz holnap majnalban! :evil: Lecseréltem az ékszíj tárcsát is ma, és közben, azaz utánna vettem észre, hogy a gyujtás ráadása után, be nem indítva a mocit nem áll le a szivattyú a tankban, és mint ha valaki a lavorba pisilne, olyan hang jön belőle. :o :D Mint ha a nyomás nem alakulna ki a nagynyomású szivattyú elött, hanem egyszerűen visszafolyna a cucc a tankba.
Holnap meg jönnek az új gyertyák, adandó alkalommal kicserélem őket, azt beszámolok mi volt az eredmény.
Minden esetre érdekes a dolog, mert ha egyszer az adott nap bepöccent a darab, már mindig indul, akár 6 órás kintállás után is -6 fokban. Ezért gyanús hogy nem az izzítással van a baj.
Remélem nem a kompresszióval van a baj, mert akko ellopatom, és lelöketem egy szakadékba az biztos! :twisted:
Ui: Köszi a sok nyomaték táblát mindenkinek! :wink: ha sikerül megszerezem az ESI Tronic-ot akinek kell áttolom 8)


Lelöketés előtt szóljál jó lesz diagolós dumy-nak. :lol:
Amúgy sok szerencsét és nyomjál bele alpesi dízelt hátha szar a gázolaj mint alap anyag is.

Jackson, aki más népgazdasági hasznosítást is el tud képzelni


Sziasztok!
A fenti indítási probléma oka a következő volt: IZZÍTÓ ELEKTRONIKA
Az izzító elektrónika belsejében, ahol bevezetik a generátor pozitív kivezetéséről érkező kb 5mm2 es kábelt, arról a lemezről letörtek az izzító elektrónika ponthegesztett vezetékei a rázkódástól. Ezt a bemenő illetve a kijövő 6 izzító vezetéket nem figyeli, ha ez leszakad nem megy hibába, nem mutatja sehol, nem diagnosztizálható, csak baromi nehezen. Mivel az elektronika vezérlő része máshonnan kap tápot, így látszólag jól működik, a nagy hidegben még mutatja is, hogy ízzít. Na ez a szégyen, hogy ezt semmilyen formában nem kötötték rá a fedélzetire.
Szétszedve, majd a kiöntő taknyot kibányászva, és látva a hiba okát, gondoltam vissza forrasztom a letöredezett 6db átvezető drótocskát, lessz egy tarcsim, ha megint becarna. :D NA NEM ÚGY VAN ÁM KÉREM! :? Ha hiszitek, ha se, nem forrasztható sem a bevezető nyelv, sem a letört vezetékek, sem a panelen lévő tönköcskék, ugyanis aluminiumból vannak! :twisted:
Itt is gondoskodtak a javíthatatlanságról! :roll:
Nah erről ennyit, gondoltam leírom, hátha valakinek egyszer majd jól jön ez a kis infó!
Üdv: Jani

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Jeeeh az itt látható tagok köszönték meg: csikes77
Értékelés: 4.76%

2010.12.23. 02:46

Jeeeh írta:Sziasztok!
A fenti indítási probléma oka a következő volt: IZZÍTÓ ELEKTRONIKA
Az izzító elektrónika belsejében, ahol bevezetik a generátor pozitív kivezetéséről érkező kb 5mm2 es kábelt, arról a lemezről letörtek az izzító elektrónika ponthegesztett vezetékei a rázkódástól. Ezt a bemenő illetve a kijövő 6 izzító vezetéket nem figyeli, ha ez leszakad nem megy hibába, nem mutatja sehol, nem diagnosztizálható, csak baromi nehezen. Mivel az elektronika vezérlő része máshonnan kap tápot, így látszólag jól működik, a nagy hidegben még mutatja is, hogy ízzít. Na ez a szégyen, hogy ezt semmilyen formában nem kötötték rá a fedélzetire.
Szétszedve, majd a kiöntő taknyot kibányászva, és látva a hiba okát, gondoltam vissza forrasztom a letöredezett 6db átvezető drótocskát, lessz egy tarcsim, ha megint becarna. :D NA NEM ÚGY VAN ÁM KÉREM! :? Ha hiszitek, ha se, nem forrasztható sem a bevezető nyelv, sem a letört vezetékek, sem a panelen lévő tönköcskék, ugyanis aluminiumból vannak! :twisted:
Itt is gondoskodtak a javíthatatlanságról! :roll:
Nah erről ennyit, gondoltam leírom, hátha valakinek egyszer majd jól jön ez a kis infó!
Üdv: Jani


A srácok ugyan ezt szivták az E39 ABS vezérlő forrasztás ügyében (lásd E39/ABS-es topikban). De találtak valakit (valamelyik egyetem közelében, talán labor cucchoz van hozzáférése) aki képes ezt megforrasztani. Talán megérne egy kört, mert ha ilyen van akkor lesz még késöbb is ilyen bajod meg más leendő E60-as klubtagoknak is.

Jackson, akinek ez jutott erről eszébe

Ezt a hozzászólást a szerzőnek jackson az itt látható tagok köszönték meg: bmw520ds
Értékelés: 4.76%

Re: Indítási problémák

2012.02.03. 12:14

Üdv srácok! Mivel ma bejöttek ezek a -10ek nekem is előjöttek a bajok. Reggel megyek le izzitom beröffent kicsit leállt. Újból indítás kis gázadással beindult. Kéken elkezdett füstölni (kb egy autónyi füst) és ingadozott az alapjárat majd 5 másodperc és nem füstölt és az alapjárat is helyre állt. Segítsetek légyszi. Előre is köszönöm

Re: Indítási problémák

2012.02.03. 12:25

Marc528i írta:Üdv srácok! Mivel ma bejöttek ezek a -10ek nekem is előjöttek a bajok. Reggel megyek le izzitom beröffent kicsit leállt. Újból indítás kis gázadással beindult. Kéken elkezdett füstölni (kb egy autónyi füst) és ingadozott az alapjárat majd 5 másodperc és nem füstölt és az alapjárat is helyre állt. Segítsetek légyszi. Előre is köszönöm


Minden henger járt?

Lehet izzítógyertya vagy izzításvezérlő is. Nekem az izzításvezérlőt kellett cserélni tavaly. Ha a diag szerint mind a 6 izzítógyertya rossz, akkor a vezérlő adta meg magát nagy valószínűséggel.

Re: Indítási problémák

2012.02.03. 12:31

kzolee írta:
Marc528i írta:Üdv srácok! Mivel ma bejöttek ezek a -10ek nekem is előjöttek a bajok. Reggel megyek le izzitom beröffent kicsit leállt. Újból indítás kis gázadással beindult. Kéken elkezdett füstölni (kb egy autónyi füst) és ingadozott az alapjárat majd 5 másodperc és nem füstölt és az alapjárat is helyre állt. Segítsetek légyszi. Előre is köszönöm


Minden henger járt?

Lehet izzítógyertya vagy izzításvezérlő is. Nekem az izzításvezérlőt kellett cserélni tavaly. Ha a diag szerint mind a 6 izzítógyertya rossz, akkor a vezérlő adta meg magát nagy valószínűséggel.

Na látod ezt nem tudom. Elég darabosan jár és muszály volt gázfröccsöket adni hogy ne fulladjon le
Hozzászólás küldése

VigLink badge