Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: E60 E61 Diesel hofok

2013.06.23. 19:48

Igen. Megnéztem, 95 fok az állandó.

nekem is ez volt, csak 50-60 fok közé ment le, ha volt menetszél. A városban, tötymörgés közben volt csak éppen hogy 70-80 fok. A rubrikák csak épphogy elérték a skála felét.


off:
Az üvegtetővel foglalkoztál? Múltkor nekiálltam, volt fél órám. Találtam jó kis gumiszigetelőket, de nem tudom úgy betenni, hogy belülről ne látszódjék. :neutral: ...és azt sem tudom, hogy segítenek e majd. Engem kezd zavarni a pályán a "zaj"

Re: E60 E61 Diesel hofok

2013.06.23. 20:09

hamoriarpi írta:Jól gondolom?


Jól.

Kb. 5-10 km után meg kellene lennie az üzemi hőfoknak, és azt stabilan tartania kell.

Re: E60 E61 Diesel hofok

2014.05.06. 12:27

Nem találtam jobb topicot, úgyhogy ide írom. Eléggé belém hoztátok a frászt ezzel a vízpumpa-témakörrel. Mikor kell ezeket jellemzően cserélni? Van valamilyen jellemző km-állás, vagy életkor, amikor illik cserélni? Vízhőfokom a 2 termosztát cseréje óta atomstabil. Cserélve biztosan nem volt, mert az előző gazdája csak a kötelező szervizeket csináltatta meg... :doglotlo:

Re: E60 E61 Diesel hofok

2014.05.06. 14:31

Én 200 ezer km fele biztosan cserélném! Még TDS blokkba volt egy lapátszétszakadós kalandunk, azóta úgy vagyok vele, hogy jobb időben kicserélni. Nem volt túl egyszerű kiszedni a darabjait a vízjáratokból. Azóta látszólag talán jobb anyagból készülnek a lapátok, de én már nem bízok bennük.

e39 28i-ben 220 ezer km körül, 535d-ben pedig 260 ezernél lett kicserélve a vízpumpa. Mindkettő csapágya kézzel forgatva érezhetően rág, valamint a lapátokon is látszik az öregedés. Én a helyedben kicserélném, biztos ami biztos alapon, főleg, hogy az autód példás állapotban van. Kár lenne, ha a vízpumpa valami galibát okozna.

Re: E60 E61 Diesel hofok

2014.05.06. 16:18

nagy.matyika írta:Én 200 ezer km fele biztosan cserélném! Még TDS blokkba volt egy lapátszétszakadós kalandunk, azóta úgy vagyok vele, hogy jobb időben kicserélni. Nem volt túl egyszerű kiszedni a darabjait a vízjáratokból. Azóta látszólag talán jobb anyagból készülnek a lapátok, de én már nem bízok bennük.

e39 28i-ben 220 ezer km körül, 535d-ben pedig 260 ezernél lett kicserélve a vízpumpa. Mindkettő csapágya kézzel forgatva érezhetően rág, valamint a lapátokon is látszik az öregedés. Én a helyedben kicserélném, biztos ami biztos alapon, főleg, hogy az autód példás állapotban van. Kár lenne, ha a vízpumpa valami galibát okozna.


Köszönöm, akkor kicserélem. Nyár előtt még úgy is terveztem egy hűtőblokk szétszedést, tisztítást, hűtővíz-cserével, csakis gyári BMW fagyállót használva. Fék-és hűtőfolyadékban ragaszkodom a gyári minőséghez.

Re: E60 E61 Diesel hofok

2014.05.06. 17:57

Na hát igen, a pucolás sem árt. Meglepő, hogy mennyire tele tud menni kosszal a két hűtő közötti rész. A gyári fagyálló pedig nem olcsó, de nem is érdemes mást bele önteni! :wink:

Re: E60 E61 Diesel hofok

2016.04.24. 17:56

Sziasztok uraim ,
Kérdezném, valaki rublikákról beszélt az előbb? Nekem a fordmérő óra 4-5 ezer között vannak rublikák amik mozognak 4ezerről indul és lefogy 4500-4800 ig. csak nem ez mutatja a vízhőfokot. :?: Előre is köszönöm! Ja, 530 d 2004

Re: E60 E61 Diesel hofok

2016.04.24. 18:00

BőkeT írta:Sziasztok uraim ,
Kérdezném, valaki rublikákról beszélt az előbb? Nekem a fordmérő óra 4-5 ezer között vannak rublikák amik mozognak 4ezerről indul és lefogy 4500-4800 ig. csak nem ez mutatja a vízhőfokot. :?: Előre is köszönöm! Ja, 530 d 2004


De igen. :)

Re: E60 E61 Diesel hofok

2016.04.24. 21:47

Ok, de mikor éri el az üzemi hőfokot? hol kellene álnia??? :?

Re: E60 E61 Diesel hofok

2016.04.24. 22:08

BőkeT írta:Ok, de mikor éri el az üzemi hőfokot? hol kellene álnia??? :?


Benzinesnél 3 rovátka marad fixen, addig megy le.
Szerintem dieselnél is.
Kezelési könyv 75.-ik oldal.

Re: E60 E61 Diesel hofok

2016.04.24. 22:26

Oroszlan írta:
BőkeT írta:Ok, de mikor éri el az üzemi hőfokot? hol kellene álnia??? :?


Benzinesnél 3 rovátka marad fixen, addig megy le.
Szerintem dieselnél is.
Kezelési könyv 75.-ik oldal.

Dieselnel 5 marad de az nem lehet alapul venni mert mar ha 70c kornyeken van akkor is azt mutatja titkosban nezd meg

Re: E60 E61 Diesel hofok

2016.04.24. 22:49

Oroszlan írta:
BőkeT írta:Ok, de mikor éri el az üzemi hőfokot? hol kellene álnia??? :?


Benzinesnél 3 rovátka marad fixen, addig megy le.
Szerintem dieselnél is.
Kezelési könyv 75.-ik oldal.


Nekem 4 rovátka szokott kinn maradni. Amikor rossz volt a termosztát, akkor észrevehetően feljebb állt. Nagyjából tekinthető akár visszajelzésnek is :)

Re: E60 E61 Diesel hofok

2016.04.24. 22:51

rockerekhu írta:
Oroszlan írta:
BőkeT írta:Ok, de mikor éri el az üzemi hőfokot? hol kellene álnia??? :?


Benzinesnél 3 rovátka marad fixen, addig megy le.
Szerintem dieselnél is.
Kezelési könyv 75.-ik oldal.

Dieselnel 5 marad de az nem lehet alapul venni mert mar ha 70c kornyeken van akkor is azt mutatja titkosban nezd meg

Igaz ez 45i benzin, de nekem megmarad vagy 8 pöcök, víz stabil 103 C, vadi új gyári termosztáttal.

Re: E60 E61 Diesel hofok

2016.04.25. 08:07

Gallaca írta:
rockerekhu írta:
Oroszlan írta:
BőkeT írta:Ok, de mikor éri el az üzemi hőfokot? hol kellene álnia??? :?


Benzinesnél 3 rovátka marad fixen, addig megy le.
Szerintem dieselnél is.
Kezelési könyv 75.-ik oldal.

Dieselnel 5 marad de az nem lehet alapul venni mert mar ha 70c kornyeken van akkor is azt mutatja titkosban nezd meg

Igaz ez 45i benzin, de nekem megmarad vagy 8 pöcök, víz stabil 103 C, vadi új gyári termosztáttal.



Ezt én is kérdeztem mert nekem 530 xd van és 6 vagy 7 pöcök marad! :mrgreen: Akkor is mikor nem volt jó a termosztát meg most is hogy jó!

Re: E60 E61 Diesel hofok

2016.04.25. 08:42

tökmöc írta:
Gallaca írta:
rockerekhu írta:
Oroszlan írta:
BőkeT írta:Ok, de mikor éri el az üzemi hőfokot? hol kellene álnia??? :?


Benzinesnél 3 rovátka marad fixen, addig megy le.
Szerintem dieselnél is.
Kezelési könyv 75.-ik oldal.

Dieselnel 5 marad de az nem lehet alapul venni mert mar ha 70c kornyeken van akkor is azt mutatja titkosban nezd meg

Igaz ez 45i benzin, de nekem megmarad vagy 8 pöcök, víz stabil 103 C, vadi új gyári termosztáttal.



Ezt én is kérdeztem mert nekem 530 xd van és 6 vagy 7 pöcök marad! :mrgreen: Akkor is mikor nem volt jó a termosztát meg most is hogy jó!


Nem jó az az autó :twisted: :lol:

Re: E60 E61 Diesel hofok

2016.04.25. 09:17

rockerekhu írta:
Oroszlan írta:
BőkeT írta:Ok, de mikor éri el az üzemi hőfokot? hol kellene álnia??? :?


Benzinesnél 3 rovátka marad fixen, addig megy le.
Szerintem dieselnél is.
Kezelési könyv 75.-ik oldal.

Dieselnel 5 marad de az nem lehet alapul venni mert mar ha 70c kornyeken van akkor is azt mutatja titkosban nezd meg


Eszembe jutott, 1x megnéztem a titkosban a hőfokot.

Amikor elérte a 75 fokot, akkor már a 3 rovátka maradt, utána mindegy mennyi a vízhőfok felfelé, nem változik, marad a 3.

75 alatt, ahogy hűl a motor (állásában), a rovátkák száma nő.

Re: E60 E61 Diesel hofok

2016.04.25. 19:01

Köszönöm az infókat :franko:

Re: E60 E61 Diesel hofok

2016.04.26. 08:50

Nem jó az az autó :twisted: :lol:[/quote]

Fel is rakom gyorsan hirdetni! :roker:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek tökmöc az itt látható tagok köszönték meg: NagyMatyas
Értékelés: 4.76%

Re: E60 E61 Diesel hofok

2016.05.20. 21:17

tökmöc írta:
Gallaca írta:
rockerekhu írta:
Oroszlan írta:
BőkeT írta:Ok, de mikor éri el az üzemi hőfokot? hol kellene álnia??? :?


Benzinesnél 3 rovátka marad fixen, addig megy le.
Szerintem dieselnél is.
Kezelési könyv 75.-ik oldal.

Dieselnel 5 marad de az nem lehet alapul venni mert mar ha 70c kornyeken van akkor is azt mutatja titkosban nezd meg

Igaz ez 45i benzin, de nekem megmarad vagy 8 pöcök, víz stabil 103 C, vadi új gyári termosztáttal.



Ezt én is kérdeztem mert nekem 530 xd van és 6 vagy 7 pöcök marad! :mrgreen: Akkor is mikor nem volt jó a termosztát meg most is hogy jó!

Hali
A hőfok nagyon fűgg a nyári vagy téli üzemmódtól, fűtünk vagy klímázunk 8) elég komolyan mozgatja a (( pöcköket ))

Re: E60 E61 Diesel hofok

2018.07.01. 20:52

Sziasztok!





Egy olyan kérdéssel fordulok a közösséghez, amit még az autószerelők is találgatnak. 530d-t vezetek. Arra lettem figyelmes, hogy a gumi vízcsövek eléggé kemények. Ez önmagában még nem volna probléma, hiszen nyomás alatt lévő rendszer.

Viszont az én csöveim szerintem túl kemények és leállítás után hallom a hűtősapkában lévő szelepet sziszegni, a nyomást leengedni. Összehasonlítottam másik ugyanilyen autóval és nála a cső nem keményedett be ennyire, ebből gondoltam,hogy valami hiba mégis lehet. A benzineseknél 2Bar, a dizelnél 1,4Bar van a sapkára írva. Tehát a hűtőkör simán ennél többet kibír és nem is durrant még el soha. Nem megy olaj a vízbe, víz az olajba. Nem füstöl se kéken se fehéren. Sőt, a városi araszolás után a pályán az első gyorsításkor kilőtt pamacstól eltekintve semennyire. A szerviz menü szerint 83-86 C fokon jár a motor és nagyon 90 fölé sem megy. Én hengerfej hibára gyanakodtam de több szerelőt is kikérdezve szinte egyik sem hallott még hengerfejes 30d motorról. A vízpumpa forgatja a vizet mert a kupak alatt szépen pisil a kis cső és gázadáskor is rákeményít a csövekre. Azt mondják, hogy ha hengerfej hiba lenne, az égéstermék látszana a fagyálló folyadékon. Ez nálam olyan tiszta, ha elém raknák málnaszörpnek, meginnám. Tegnap szintén baráti tanácsra kikötöttem és egy csővel áthidaltam az egr hűtőt, hátha abban van egy hajszál repedés és ott mehet nyomás a vízkörbe. Hiába. Pár melegen megtett kilométer után ismét kőkemény csővel találtam magam szemben. A csövek reggelre sem engedik el a nyomást. Másik autónkkal ellentétben kemények maradnak. Cseréltem már két kölcsön hűtősapkát is. az egyiknél ami hibás is lehetett, nem autón volt, gejzír volt a végeredmény, a másik sapka pedig a puha csövű Bmw-ről származott, ugyanúgy keményedtünk. Már olyan ötletelések is voltak a baráti körben, hogy egy pici csőben dugulás lehet valahol és ott kiforr a víz ami megemeli a nyomást de ezt leszámítva minden rendben van.



Remélem nem toltam túl hosszúra.



Előre is köszönöm a válaszokat
Hozzászólás küldése

VigLink badge