Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: E60-as váltó

2014.10.16. 22:15

Lehet, de nem egyszerű. A váltóolajnak 40-60 celsius között kell lennie. (ezt diaggal lehet normálisan megállapítani) A betöltő nyílás csavarját kell kitekerni járó motor mellett. Csak akna vagy négykarú oszlopos emelő alatt férni hozzá normálisan. Akkor jó a szint, ha éppen csak csöpög belőle az olaj :wink:

Re: E60-as váltó

2014.10.31. 23:36

Sziasztok!

Adott egy ZF 6HP26 típusú váltó 30D motorral párosítva.Autómata és sport módban nincsen vele semmi gond,de manuális fokozatok közül az 5. csúszik nagy gázadáskor!!A furcsa az,hogy csak akkor van probléma ha manuálisan választom ki az említett fokozatot.A másik két módban akárhogy taposom a gázt nincsen csúszás,pedig akkor is használ 5. fokozatot.

Szerintetek mi lehet a gond?

Re: E60-as váltó

2015.04.29. 12:13

Sziasztok!

Igaz nem E60 hanem E65, de a probléma tárgya ugyan az. Keresek egy jó és megbízható automata váltós szakit. Gyöngyösön lakom, de jóhoz elmegyek bárhová. Szóval aki tudna segíteni elérhetőségekkel, megköszönném.

Köszönöm!

Re: E60-as váltó

2015.04.29. 12:36

Papp Tamás - Budapest http://www.automatavalto.neet.hu/eler.html Ha ő nem tud valami miatt fogadni, akkor majd mondunk mást, de ő tuti jó :taps:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: banderasz77
Értékelés: 4.76%

Re: E60-as váltó

2015.07.19. 00:52

Sziasztok!
E60 535d LCI sport automata váltó, 185ekm , váltó olajcsere nem volt. Alapvetően nincs problémám a váltóval, sem változás a működésében, viszont egy ideje a következőt tapasztalom: ha hosszabb ideig áll az autó a garázsban (1 hét), és elindítás után azonnal sebességbe kapcsolok, akkor nem akar elindulni, motor felpörög, de nem történik semmi. Kis idő elteltével - olyan 5-10 másodperc, bár ebben nem vagyok biztos - normálisan működik, különösebb rántás nélkül elindul.
Valaki tapasztal hasonlót?
Üdv, E

Re: E60-as váltó

2015.07.19. 19:41

Estoril írta:Sziasztok!
E60 535d LCI sport automata váltó, 185ekm , váltó olajcsere nem volt. Alapvetően nincs problémám a váltóval, sem változás a működésében, viszont egy ideje a következőt tapasztalom: ha hosszabb ideig áll az autó a garázsban (1 hét), és elindítás után azonnal sebességbe kapcsolok, akkor nem akar elindulni, motor felpörög, de nem történik semmi. Kis idő elteltével - olyan 5-10 másodperc, bár ebben nem vagyok biztos - normálisan működik, különösebb rántás nélkül elindul.
Valaki tapasztal hasonlót?
Üdv, E


Nekem is hasonló problémám volt e39-nél. Nekem télen jelentkezett. Valami olajnyomásprobléma volt ez, de ne próbálgasd, ne menj vele így! Tönkremegy!

Nekem komplett váltófelújítás lett a dologból---hamár le volt szedve.

Re: E60-as váltó

2015.07.19. 20:05

Estoril írta:Sziasztok!
E60 535d LCI sport automata váltó, 185ekm , váltó olajcsere nem volt. Alapvetően nincs problémám a váltóval, sem változás a működésében, viszont egy ideje a következőt tapasztalom: ha hosszabb ideig áll az autó a garázsban (1 hét), és elindítás után azonnal sebességbe kapcsolok, akkor nem akar elindulni, motor felpörög, de nem történik semmi. Kis idő elteltével - olyan 5-10 másodperc, bár ebben nem vagyok biztos - normálisan működik, különösebb rántás nélkül elindul.
Valaki tapasztal hasonlót?
Üdv, E


Ezt nehéz így diagnosztizálni, DE ! A 6hp váltók elég nehezen csinálják meg az üzemi nyomást hosszabb állás után. Beindítás után picit járatni kell őket, semmi probléma nincs. ( Ha utána jól teszi a dolgát.)

Ezt a hozzászólást a szerzőnek muhaati az itt látható tagok köszönték meg: Estoril
Értékelés: 4.76%

Re: E60-as váltó

2015.07.19. 20:18

Estoril írta:Sziasztok!
E60 535d LCI sport automata váltó, 185ekm , váltó olajcsere nem volt. Alapvetően nincs problémám a váltóval, sem változás a működésében, viszont egy ideje a következőt tapasztalom: ha hosszabb ideig áll az autó a garázsban (1 hét), és elindítás után azonnal sebességbe kapcsolok, akkor nem akar elindulni, motor felpörög, de nem történik semmi. Kis idő elteltével - olyan 5-10 másodperc, bár ebben nem vagyok biztos - normálisan működik, különösebb rántás nélkül elindul.
Valaki tapasztal hasonlót?
Üdv, E

Hány mBar az adaptáció?

Re: E60-as váltó

2018.02.03. 14:08

Sziasztok!
Végig olvastam a topikot, de sajnos nem esik szó az SMG váltóról.
Ennyire ritka lenne? Van valakinek tapasztalata ilyen váltóval? Mennyire megbízható? Vannak tipushibái? Mennyire költséges fenntartani, javíttatni? Előnyei, hátrányai? Van egyátalán jó szakember, aki ért hozzá?
Egy 530i lenne a kiszemelt példány. Kicsit tartok az SMG-től. Nyugodtabban vennék steptronicot. Sajnos automata 530i-ből nagyon kevés van.
Mi a véleményetek? Előre is köszönöm az infót a témával kapcsolatban.

Re: E60-as váltó

2018.02.03. 17:33

KorbenDallas írta:Sziasztok!
Végig olvastam a topikot, de sajnos nem esik szó az SMG váltóról.
Ennyire ritka lenne? Van valakinek tapasztalata ilyen váltóval? Mennyire megbízható? Vannak tipushibái? Mennyire költséges fenntartani, javíttatni? Előnyei, hátrányai? Van egyátalán jó szakember, aki ért hozzá?
Egy 530i lenne a kiszemelt példány. Kicsit tartok az SMG-től. Nyugodtabban vennék steptronicot. Sajnos automata 530i-ből nagyon kevés van.
Mi a véleményetek? Előre is köszönöm az infót a témával kapcsolatban.


Annyira ritka, hogy csak az M5-ben van.

Re: E60-as váltó

2018.02.03. 17:51

attila94 írta:
KorbenDallas írta:Sziasztok!
Végig olvastam a topikot, de sajnos nem esik szó az SMG váltóról.
Ennyire ritka lenne? Van valakinek tapasztalata ilyen váltóval? Mennyire megbízható? Vannak tipushibái? Mennyire költséges fenntartani, javíttatni? Előnyei, hátrányai? Van egyátalán jó szakember, aki ért hozzá?
Egy 530i lenne a kiszemelt példány. Kicsit tartok az SMG-től. Nyugodtabban vennék steptronicot. Sajnos automata 530i-ből nagyon kevés van.
Mi a véleményetek? Előre is köszönöm az infót a témával kapcsolatban.


Annyira ritka, hogy csak az M5-ben van.


E46 (325i, 330i, M3), E6x (530i, 545i, M5), 630i, 645i.
Ezekben tuti van! Lehet másban is.

Re: E60-as váltó

2018.02.04. 00:49

KorbenDallas írta:Mi a véleményetek? Előre is köszönöm az infót a témával kapcsolatban.


Igaz M5, amit ismerek, ebben SMGIII van, 7 seb, drivelogic-al, elég gyors, vagy kényelmes is tud lenni. Ez az utolsó fejlesztés, ezután már a DKG jött. Szerintem: egy rendben lévő az teljesen jól használható, semmi negatívum nincs. Soha semmi váratlan baja nem volt az elmúlt 6 éveben.
Szervizigény: mint egy "szokásos" kézi váltó. Én 3x cseréltem benne olajat, 2x kuplungot, 1x kéttömegűt, frissített szoftvert is kapott. (minden cserekor lábon vittem el a szervizbe, nincs vész üzemmód) Meg a kuplung cserék alkalmával egy dobozni kis alkatrészt, ami a sima és pontos működéshez ajánlott (kell). Én Maszikáékhoz viszem. Az SMG szivattyúra szoktak panaszkodni, nálam nem, de az első gazdájánál 28e km-nél cserélve volt.
Használat: kéziben állítható a váltás gyorsasága, D-ben finoman vált. Tiltáson kéziben nem vált el. Launch Control minden mendemondája nálam az évek során cáfolva lett. Nálam tökéletesen működik, használom is.
Előnye számomra, hogy olyan mint egy kézi váltó, azonnal vált, nem gondolkodik, D-ben automataszerűen vált, nagyon kényelmes. Nincs P állás, sebességben lehet hagyni. Kúszni sem kúszik. Gázra szépen csúsztatott kuplungol, dombon pl kettesben megállva, hangtalanul 1est tesz, akár gázzal mérlegállásban tartható, ő prímán kezeli hozzá a kuplungot. (persze fékkel kell megfogni, mondjuk nem ég el, hanem azért mert visszagurulásgátlós, megtartja pár másodpercig míg átlépsz a gázra elinduláskor.) Menet közben D-ben automata módjára, ha kicsit felemeled a gázt felvált, nagyobb gázra vissza vált, van kick-down is.
A hátránya: mint ahogy mindent, már elhaladta az idő. DKG jóval gyorsabb már, D-ben ez még mondhatni gondolkozós, bólogatós, papás. Bírja a várost, de ott is élvezetesebb a kormányról váltogatás. Ezek nem új technikák már, kétezres évek fejlesztése... De állítom, aki negatív tapasztalattal szidja ezeket, az még nem próbált olyat ami rendben van.
Nem ismerem, nem próbáltam soha a sima SMG-t, (ami nem M-es), de itt is, mint mindennek a megelőző karbantartás lehet a lényege. Nem árt tudni, hogy a fentiek közül amiket a szervizeléssel kapcsolatban leírtam, mit tudnak igazolni azon az autón amit kinéztél. Át kell nézetni, gépre kell tenni, de ha valami nem stimmel, azt érezni lehet, rángat, zörög, csörög. Ezek azok az SMG-k amiket ilyenkor leszaroznak. :)
Ennyit tudtam hozzáfűzni, remélem ez is segített, gondolom az SMG-k azért nagyban hasonlóak kell legyenek. Innen a fórumról Morellót ismertem akinek volt, ő is a szivattyút említette, más baja neki sem volt vele, nála 25i-ben volt.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek LeviM5 az itt látható tagok köszönték meg: 3 bmw520ds, KorbenDallas, NagyMatyas
Értékelés: 14.29%

Re: E60-as váltó

2018.07.27. 22:30

Sziasztok!
Tegnap próbáltam egy E60 M54B30 automatát.
Szépen váltott, a próbakörön minden jónak tűnt. Aztán az utolsó nagyobb gázzal (nem padló) történő elindulásnál rántott egyet, és 4F8118 hibakóddal vészüzembe rakta magát.
Ma hívott az eladó, hogy kész van az autó. Két db. pár ezer forintos alkatrészt cseréltek a váltóban. Szerintetek elképzelhető hogy ennyitől megjavult? Kép

Re: E60-as váltó

2018.07.28. 15:45

KorbenDallas írta:Sziasztok!
Tegnap próbáltam egy E60 M54B30 automatát.
Szépen váltott, a próbakörön minden jónak tűnt. Aztán az utolsó nagyobb gázzal (nem padló) történő elindulásnál rántott egyet, és 4F8118 hibakóddal vészüzembe rakta magát.
Ma hívott az eladó, hogy kész van az autó. Két db. pár ezer forintos alkatrészt cseréltek a váltóban. Szerintetek elképzelhető hogy ennyitől megjavult? Kép


Igen.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: KorbenDallas
Értékelés: 4.76%
Hozzászólás küldése

VigLink badge