Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.03.23. 18:50

ptom írta:
bendegúz írta:
ptom írta:
bendegúz írta:Csak kérdezem, hogy a légrugóst miért kell súlyozva állítani? Az mindig a beállított szintet tartja, nem? Tehát nem változik a futómű állása.


Elképzelésem sincs.
Voltam ma egy helyen ahol ezt mondták! Nem állítják be mert nem tudják súlyozni, anélkül meg felesleges mert lehet, hogy jobban koptatja majd a gumit mint most! Nem is értem a BMW-nek mire jó ez a terpesztés. Más autókon nem szoktam látni. Van ennek valami előnye?

Mondtad, hogy lufis?

Nem. Ők mondták.

Majd valaki megmondja a tutit, én csak kíváncsiságból kérdeztem, hogy a légrugóst is kell-e súlyozni, mert józan parasztival nincs értelme.

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.03.23. 20:52

ptom írta:Nem is értem a BMW-nek mire jó ez a terpesztés. Más autókon nem szoktam látni. Van ennek valami előnye?


Van előnye, csak nem mindenkinél jön ki. :)

Próbálj ki egy másik SUV-ot tempósan, utána már tudni fogod, mire is jó. ;)

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.03.23. 20:55

kzolee írta:
ptom írta:Nem is értem a BMW-nek mire jó ez a terpesztés. Más autókon nem szoktam látni. Van ennek valami előnye?


Van előnye, csak nem mindenkinél jön ki. :)

Próbálj ki egy másik SUV-ot tempósan, utána már tudni fogod, mire is jó. ;)

Hát ezzel nem válaszoltad meg a kérdésem. Azért köszönöm!

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.03.23. 20:58

ptom írta:
kzolee írta:
ptom írta:Nem is értem a BMW-nek mire jó ez a terpesztés. Más autókon nem szoktam látni. Van ennek valami előnye?


Van előnye, csak nem mindenkinél jön ki. :)

Próbálj ki egy másik SUV-ot tempósan, utána már tudni fogod, mire is jó. ;)

Hát ezzel nem válaszoltad meg a kérdésem. Azért köszönöm!

Talán a kanyarstabilitásra gondolt a Zoli.

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.03.23. 21:12

bendegúz írta:Talán a kanyarstabilitásra gondolt a Zoli.

Lehetséges.
Én normál körülmények között használom az autómat,nekem nem éri meg,hogy 2 évente vagy ne adj isten évente vegyek hátra kettő db 315/35/20-as gumit.

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.03.23. 21:19

ptom írta:
bendegúz írta:Talán a kanyarstabilitásra gondolt a Zoli.

Lehetséges.
Én normál körülmények között használom az autómat,nekem nem éri meg,hogy 2 évente vagy ne adj isten évente vegyek hátra kettő db 315/35/20-as gumit.

A gyári beállítással szerintem nem is kell. Bár ez gyári méret?

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.03.23. 21:23

bendegúz írta:
ptom írta:
bendegúz írta:Talán a kanyarstabilitásra gondolt a Zoli.

Lehetséges.
Én normál körülmények között használom az autómat,nekem nem éri meg,hogy 2 évente vagy ne adj isten évente vegyek hátra kettő db 315/35/20-as gumit.

A gyári beállítással szerintem nem is kell. Bár ez gyári méret?

E70 felni van rajta de emlékeim szerint E53-ba is van 20-as.

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.03.23. 21:28

ptom írta:
bendegúz írta:
ptom írta:
bendegúz írta:Talán a kanyarstabilitásra gondolt a Zoli.

Lehetséges.
Én normál körülmények között használom az autómat,nekem nem éri meg,hogy 2 évente vagy ne adj isten évente vegyek hátra kettő db 315/35/20-as gumit.

A gyári beállítással szerintem nem is kell. Bár ez gyári méret?

E70 felni van rajta de emlékeim szerint E53-ba is van 20-as.

A szélességre gondoltam, mert minél szélesebb, annál jobban kopik a belső oldala, ha van negatív kerékdőlés, szerintem.

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.03.23. 21:33

kzolee írta:
ptom írta:Nem is értem a BMW-nek mire jó ez a terpesztés. Más autókon nem szoktam látni. Van ennek valami előnye?


Van előnye, csak nem mindenkinél jön ki. :)

Próbálj ki egy másik SUV-ot tempósan, utána már tudni fogod, mire is jó. ;)

A kerékdőlés a korszerű gépjárműveknél a legfontosabb, egyben sok vitát kiváltó paraméter. A nagyobb teljesítményű személygépkocsiknál és valamennyi versenyautónál negatív értékek jellemzőek (4.1. ábra). Más a követelmény a kerékdőléssel szemben kanyarodáskor és egyenes haladáskor. Kanyarodás közben a külső keréknek a keresztirányú álterhelődés következtében megnő a függőleges terhelése, vagyis dominánssá válik. A negatív dőlésszögű külső kerék így a nagyobb leszorító erő és a negatív dőlésszög miatt nagyobb oldalerőt képes felvenni akár két - , háromszorost is. A belső oldali kerék is negatív szögű a kocsitesthez viszonyítva, de a kerék teteje kifelé dől a kanyarodás középpontjához viszonyítva, így az oldalerő felvétel szempontjából pozitívszögűnek minősül, ami kedvezőtlen a jármű kanyarstabilitására.

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.03.23. 21:35

bendegúz írta:A szélességre gondoltam, mert minél szélesebb, annál jobban kopik a belső oldala, ha van negatív kerékdőlés, szerintem.

20-asba 275 a legkeskenyebb, az is elég széles szerintem.

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.03.23. 22:14

ptom írta:
bendegúz írta:Talán a kanyarstabilitásra gondolt a Zoli.

Lehetséges.
Én normál körülmények között használom az autómat,nekem nem éri meg,hogy 2 évente vagy ne adj isten évente vegyek hátra kettő db 315/35/20-as gumit.


Normál körülmények között a 20-as felnire sincs szükség, egy 18-assal lehet jobban járnál, és nem lenne akkora terhelés a futómű alkatrészeken. Sajnos ez ilyen sport, a nagy kerék jobban eszi a mechanikát, cserébe sportosabb bánásmódot visel el. Nyilván a te esetedben egy kis alkatrész és szerelés is kell, és nem fogja annyira enni a gumit. ;)

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kzolee az itt látható tagok köszönték meg: zoloka80
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.03.23. 22:28

kzolee írta:
ptom írta:
bendegúz írta:Talán a kanyarstabilitásra gondolt a Zoli.

Lehetséges.
Én normál körülmények között használom az autómat,nekem nem éri meg,hogy 2 évente vagy ne adj isten évente vegyek hátra kettő db 315/35/20-as gumit.


Normál körülmények között a 20-as felnire sincs szükség, egy 18-assal lehet jobban járnál, és nem lenne akkora terhelés a futómű alkatrészeken. Sajnos ez ilyen sport, a nagy kerék jobban eszi a mechanikát, cserébe sportosabb bánásmódot visel el. Nyilván a te esetedben egy kis alkatrész és szerelés is kell, és nem fogja annyira enni a gumit. ;)

Teljesen igazad van, csak annyira tetszik ilyenkor amikor ez a felni van rajta. Én tudom, hogy ez komfort vesztéssel jár meg a futómű alkatrészei is hamarabb tönkre mennek de így szeretem. Biztos nagyon sokan vannak ezzel így. Nem vezetek én sportosabban mint más, nincs igazából szükségem erre a nagy kerekekre de így szép. Viszont ilyen gyakran nem tudok rá gumit venni. Az nem fér bele a költségvetésünkbe.

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.04.08. 15:52

Sziasztok.
Szeretnék segítséget kérni! Nem rég beállították a futóművemet, azóta azt tapasztalom, hogy ha bele megyek egy kátyúba vagy rámegyek egy csatorna födélre akkor az autó háta kis fázis késéssel belibeg. Ez mitől lehet? Eddig nem csinálta.
A másik kérdésem az lenne, hogy mi okozza a kormány szitálást 120-140 km/h között?

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.04.08. 17:32

ptom írta:Sziasztok.
Szeretnék segítséget kérni! Nem rég beállították a futóművemet, azóta azt tapasztalom, hogy ha bele megyek egy kátyúba vagy rámegyek egy csatorna födélre akkor az autó háta kis fázis késéssel belibeg. Ez mitől lehet? Eddig nem csinálta.
A másik kérdésem az lenne, hogy mi okozza a kormány szitálást 120-140 km/h között?

Sajnos úgy tűnik, hogy a futóművedet állították.
De semmiképp nem beállították.
Én, ahogy szoktam, most is KDS Beissbarth paddal és megfelelő felkészültséggel rendelkező hivatalos BMW szakszervízt ajánlok. Vizsgálat, beállítás, öröm.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: ptom
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.04.10. 10:32

Erre a hiba szövegre tud valaki nekem vmi okosat mondani, hogy mi lehet a bibi:

"Reservoir pressure remains constant when filling of reservoir is requested."

Ez a hiba van a tárolóban, a műszerfalon meg villog, hogy a szintszabályzás inaktív! A hibát tudom törölni, s egy darabig jó is! A másik, meg, hogy most vettem észre, hogyha leállítom a kocsit, akkor a bal oldala lejebb van, olyan, mintha elengedné a nyomást ott, vagy, mintha a szintet nem jól állítaná be!? Amúgy elől-hátul légrugós!

Valakinek valami ötlet? ;)

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.05.24. 00:23

kzolee írta:
ptom írta:
bendegúz írta:Talán a kanyarstabilitásra gondolt a Zoli.

Lehetséges.
Én normál körülmények között használom az autómat,nekem nem éri meg,hogy 2 évente vagy ne adj isten évente vegyek hátra kettő db 315/35/20-as gumit.


Normál körülmények között a 20-as felnire sincs szükség, egy 18-assal lehet jobban járnál, és nem lenne akkora terhelés a futómű alkatrészeken. Sajnos ez ilyen sport, a nagy kerék jobban eszi a mechanikát, cserébe sportosabb bánásmódot visel el. Nyilván a te esetedben egy kis alkatrész és szerelés is kell, és nem fogja annyira enni a gumit. ;)
Teljesen igaz 19-el bőven elvagyok a 4.6 isemmel

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.05.27. 10:14

vaszarig írta:Erre a hiba szövegre tud valaki nekem vmi okosat mondani, hogy mi lehet a bibi:

"Reservoir pressure remains constant when filling of reservoir is requested."

Ez a hiba van a tárolóban, a műszerfalon meg villog, hogy a szintszabályzás inaktív! A hibát tudom törölni, s egy darabig jó is! A másik, meg, hogy most vettem észre, hogyha leállítom a kocsit, akkor a bal oldala lejebb van, olyan, mintha elengedné a nyomást ott, vagy, mintha a szintet nem jól állítaná be!? Amúgy elől-hátul légrugós!

Valakinek valami ötlet? ;)


A hiba kijavítva, a kompresszort kellett "felújítanom"! :mrgreen:

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.07.30. 11:59

Sziasztok.
4 légrugós E53. Niveauregel Inaktív hiba a műszerfalon. Inpa olvasás volt egy jobb első magasság érzékelő szenzor hiba. Kapott újat de pár nap múlva újra ugyanez a felirat a műszerfalon. Hiba olvasás és valami nyomás hibát írt, hogy az első tartály nyomás érzékelője vagy nyomás szenzor a ludas. Ezt hol találom vagy mi a cikkszám mert azt se tudom mit keressek :D

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.08.09. 21:52

Szabi46 írta:Sziasztok.
4 légrugós E53. Niveauregel Inaktív hiba a műszerfalon. Inpa olvasás volt egy jobb első magasság érzékelő szenzor hiba. Kapott újat de pár nap múlva újra ugyanez a felirat a műszerfalon. Hiba olvasás és valami nyomás hibát írt, hogy az első tartály nyomás érzékelője vagy nyomás szenzor a ludas. Ezt hol találom vagy mi a cikkszám mert azt se tudom mit keressek :D


Ha visszaolvasol, akkor megtalálod az én hozzászólásom! :wink:

Ugyanaz a hibád, mint ami nekem is volt! A kompresszorod kell szétszedned és meggyűrűznöd! :wink:
Én tőle vettem meg a javító készletet: http://www.ebay.de/itm/151136257007

Ad hozzá leírást képekkel, de youtube-on is fent van a szerelés menete! Ha ezt megcsinálod, után törölni kell a hibát, és ha minden igaz, többet nem is fog előjönni! A Nyomásérzékelő nem igazán szokott meghibásodni! 8)

Re: Kérdések-válaszok az X5-ről

2016.08.09. 21:57

Közben nekem is lenne egy kérdésem:

Úgy néz ki, hogy a két éve cserélt termosztátom megadta magát, mivel ereszti a vizet! :facepalm:
A kérdésem az lenne, hogy aki cserélt már ilyet, le tudná írni nekem a menetét? Igazából az érdekelne, hogy mennyire kell szétrobbantanom az elejét? :roll:
Anno az e39-emen megcsináltam magam, szóval szerintem menne itt is, csak gondoltam kikérném egy gyakorlott kolléga tanácsát! 8)
Hozzászólás küldése

VigLink badge