2019.07.02. 19:56
Gallaca írta:muhaati írta:kzolee írta:10 év E61 után elgondolkodtam... Sokat matekoztam, de leginkább az F11 jöhet számításba, N57 motorral. (Még nem áll készen a világ - illetve én még az elektromosra...)
M57-ről minden megvan, végigcsináltam. Mik a fő hibafaktorok az újabbnál? Esetleg a KIA Optima SW phev?
Sosem lesz kész a világ az elektromos rettenetesen környezetszennyező autók gyártására, üzemeltetésére. Most még tolják a dolgot, de hamarosan letesznek róla. Most még nagy pénz azon országoknak (embereknek), akik kézben tartják az akkuk gyártását, stb..................
Egy jó benzines lehetne jó irány, de sajnos olyan nincs . Pusztulnak mint a szúnyogok.
Még mindig a jó dízel lehet egy alternatíva, amiben még mindig a BMW a legjobb.
Ha megelégszel azzal, hogy A-ból B-be eljuss, akkor lehet venni egy WAG retket, ha nincsenek igényeid. Egy dsg-t ne is említsünk, borzalom. Sajnos a mai gazdasági helyzet nem engedi meg, hogy hosszú távra jó autókat gyártsanak. Az a világ elmúlt.
Egy N57 nagyon jó, csak be kell tartani a szervíz igényét, ami bizony nem olcsó. De meghálálja, brutálisan jó autó.
KIA ? Bizonyosan jó, még mindíg megbízható, de azért körözz vele egy picit. Hamar ki fogsz ábrándulni.
A mostanában sokat emlegetett BMW alkatrész, a fő hibafaktor, ráadásul Koreai! Vajon a saját autóikba jobban megcsinálják? Pont ők csapták a legnagyobb patáliát. Esetleg üzleti megfontolás nem lehet a sok elrepedt EGR hűtő mögött? Tudom, összeesküvéselmélet, de akkor is.
Van Kiás munkafelvevő ismerősöm, jellemzően E39-el jár. Azt mondja ott a motorokkal nincs baj, a váltó hulladék, az mindegyikben elfekszik.
2019.07.02. 22:51
muhaati írta:Ha megelégszel azzal, hogy A-ból B-be eljuss, akkor lehet venni egy WAG retket, ha nincsenek igényeid. Egy dsg-t ne is említsünk, borzalom. Sajnos a mai gazdasági helyzet nem engedi meg, hogy hosszú távra jó autókat gyártsanak. Az a világ elmúlt.
2019.07.03. 20:58
NagyMatyas írta:muhaati írta:Ha megelégszel azzal, hogy A-ból B-be eljuss, akkor lehet venni egy WAG retket, ha nincsenek igényeid. Egy dsg-t ne is említsünk, borzalom. Sajnos a mai gazdasági helyzet nem engedi meg, hogy hosszú távra jó autókat gyártsanak. Az a világ elmúlt.
Ha nincsenek igényeid. És ha nekem meg sok más reálisan gondolkodó embernek az az igénye, hogy ne kelljen 160 ezer km-nél kivenni a motort, dióhéjjal kitakarítani a szívójáratokat, szívósort, turbót cserélni és sok egyéb ökörséget elkövetni egy pár éves autón? Beszaró porlasztókról ne is beszéljünk. Elvakultság azt mondani, hogy WAG retek.. Amúgy helyesen VAG
A Passat B8 igen is annyira jó autó, hogy mellette épeszű ember 100x meggondolja, hogy vegyen-e egy 20d-t. Saját szememmel láttam már olyan 2.0 CRTDI-t, amiben 570 ezer km volt. magyar autó, első tulajdonos és még a szívósor se volt levéve róla, DPF is félidős volt a telítettsége alapján.
N57? Biztos remek, de legyen inkább másnál főtengelycsapágyas. Egyszerűen egy M47-M57-hez képest ezek már irreálisan elbaszott motorok, had ne a tulajdonos fizesse már a fejlesztési és konstrukciós hibákat.
DSG-vel megint mi a baj? Hibátlanul működik, olaj cserét is baromi könnyű megejteni rajta. Ha erőnek erejével nem teszi tönkre az ember, akkor nem szokott gond lenni velük.
Egyszerűen a fenti dolgokra nincs logikus magyarázat, azon kívül, hogy BMW Nem mellesleg megbízhatóságban egy 350 cdi, 3.0 v6 tdi simán megveri az N57-et. Elég szomorú de ez a helyzet.
2019.07.04. 00:03
attila94 írta:NagyMatyas írta:muhaati írta:Ha megelégszel azzal, hogy A-ból B-be eljuss, akkor lehet venni egy WAG retket, ha nincsenek igényeid. Egy dsg-t ne is említsünk, borzalom. Sajnos a mai gazdasági helyzet nem engedi meg, hogy hosszú távra jó autókat gyártsanak. Az a világ elmúlt.
Ha nincsenek igényeid. És ha nekem meg sok más reálisan gondolkodó embernek az az igénye, hogy ne kelljen 160 ezer km-nél kivenni a motort, dióhéjjal kitakarítani a szívójáratokat, szívósort, turbót cserélni és sok egyéb ökörséget elkövetni egy pár éves autón? Beszaró porlasztókról ne is beszéljünk. Elvakultság azt mondani, hogy WAG retek.. Amúgy helyesen VAG
A Passat B8 igen is annyira jó autó, hogy mellette épeszű ember 100x meggondolja, hogy vegyen-e egy 20d-t. Saját szememmel láttam már olyan 2.0 CRTDI-t, amiben 570 ezer km volt. magyar autó, első tulajdonos és még a szívósor se volt levéve róla, DPF is félidős volt a telítettsége alapján.
N57? Biztos remek, de legyen inkább másnál főtengelycsapágyas. Egyszerűen egy M47-M57-hez képest ezek már irreálisan elbaszott motorok, had ne a tulajdonos fizesse már a fejlesztési és konstrukciós hibákat.
DSG-vel megint mi a baj? Hibátlanul működik, olaj cserét is baromi könnyű megejteni rajta. Ha erőnek erejével nem teszi tönkre az ember, akkor nem szokott gond lenni velük.
Egyszerűen a fenti dolgokra nincs logikus magyarázat, azon kívül, hogy BMW Nem mellesleg megbízhatóságban egy 350 cdi, 3.0 v6 tdi simán megveri az N57-et. Elég szomorú de ez a helyzet.
Ne húszdé legyen az összehasonlítási alap BMW oldalról.
2019.07.04. 06:21
NagyMatyas írta:attila94 írta:NagyMatyas írta:muhaati írta:Ha megelégszel azzal, hogy A-ból B-be eljuss, akkor lehet venni egy WAG retket, ha nincsenek igényeid. Egy dsg-t ne is említsünk, borzalom. Sajnos a mai gazdasági helyzet nem engedi meg, hogy hosszú távra jó autókat gyártsanak. Az a világ elmúlt.
Ha nincsenek igényeid. És ha nekem meg sok más reálisan gondolkodó embernek az az igénye, hogy ne kelljen 160 ezer km-nél kivenni a motort, dióhéjjal kitakarítani a szívójáratokat, szívósort, turbót cserélni és sok egyéb ökörséget elkövetni egy pár éves autón? Beszaró porlasztókról ne is beszéljünk. Elvakultság azt mondani, hogy WAG retek.. Amúgy helyesen VAG
A Passat B8 igen is annyira jó autó, hogy mellette épeszű ember 100x meggondolja, hogy vegyen-e egy 20d-t. Saját szememmel láttam már olyan 2.0 CRTDI-t, amiben 570 ezer km volt. magyar autó, első tulajdonos és még a szívósor se volt levéve róla, DPF is félidős volt a telítettsége alapján.
N57? Biztos remek, de legyen inkább másnál főtengelycsapágyas. Egyszerűen egy M47-M57-hez képest ezek már irreálisan elbaszott motorok, had ne a tulajdonos fizesse már a fejlesztési és konstrukciós hibákat.
DSG-vel megint mi a baj? Hibátlanul működik, olaj cserét is baromi könnyű megejteni rajta. Ha erőnek erejével nem teszi tönkre az ember, akkor nem szokott gond lenni velük.
Egyszerűen a fenti dolgokra nincs logikus magyarázat, azon kívül, hogy BMW Nem mellesleg megbízhatóságban egy 350 cdi, 3.0 v6 tdi simán megveri az N57-et. Elég szomorú de ez a helyzet.
Ne húszdé legyen az összehasonlítási alap BMW oldalról.
Miért mihez kellene hasonlítanom egy 2 literes diesel motort, ha nem a 20d-hez? Hasonlítsam a 30d-hez? Na annak nem lenne értelme. Saját ligájában kell mindent megmérettetni. Ha annyira henger függő lennék, akkor nyilván V6 TDI-ben ülnék.
2019.07.04. 18:43
2019.07.04. 22:15
kzolee írta:Ezért kérdeztem én is az N57-ről, és inkább tapasztalatokra lennék kíváncsi, mint legendákra.
2019.07.13. 11:14
2019.07.14. 21:58
bmw520ds írta:E34 után, nehogy vegyél E39-et, mert az már nem az a minőség...tds?! A legszarabb amit gyártott a BMW! 20d?! Ah! Azzal előzni sem lehet! E60?! Hú! Nem szabad megvenni! Tele van elektronikával! Sosem lesz olyan mint az elődje! E65?! Ronda, megbízhatatlan, túlbonyolított tervezési szörnyszülött! F01?! Szar motorok! Csak baja van! F10?! Itt tartunk. Rácáfolva a sok indulat miatt leírt dologra egy kérdésem van: Ha mindez így lenne ahogy ezt sokan régen is leírták, hogy a faszomba van sok autóban ötszázezer feletti futásteljesítmény? Úgy, hogy lehet velük élni, csak gondolkozni kell mi jó nekik és nekünk! Akinek meg egy bármilyen másik márka adja meg az örömét, biztosan talál megfelelő fórumot, ahol ennek hangot tud adni, mert itt aki igazán szerette és szereti a három betű körüli eseményeket, azok nem szarnak oda, ahol eddig ettek.
2019.07.15. 11:19
NagyMatyas írta:bmw520ds írta:E34 után, nehogy vegyél E39-et, mert az már nem az a minőség...tds?! A legszarabb amit gyártott a BMW! 20d?! Ah! Azzal előzni sem lehet! E60?! Hú! Nem szabad megvenni! Tele van elektronikával! Sosem lesz olyan mint az elődje! E65?! Ronda, megbízhatatlan, túlbonyolított tervezési szörnyszülött! F01?! Szar motorok! Csak baja van! F10?! Itt tartunk. Rácáfolva a sok indulat miatt leírt dologra egy kérdésem van: Ha mindez így lenne ahogy ezt sokan régen is leírták, hogy a faszomba van sok autóban ötszázezer feletti futásteljesítmény? Úgy, hogy lehet velük élni, csak gondolkozni kell mi jó nekik és nekünk! Akinek meg egy bármilyen másik márka adja meg az örömét, biztosan talál megfelelő fórumot, ahol ennek hangot tud adni, mert itt aki igazán szerette és szereti a három betű körüli eseményeket, azok nem szarnak oda, ahol eddig ettek.
Engedtessék meg szerintem, hogy ha akarok, akkor véleményt nyilváníthassak, úgy, hogy durván van 14 év BMW-s tapasztalatom jó pár típussal, illetve a javításba is elég komoly mélységig beleástam magam. Van több szerelő cimborám, jó pár műtétnél ott voltam már, a két saját szememmel győződtem meg a fenti dolgokról, nem csak úgy unalmamba írogatom ezeket.
Azt se lehet rám húzni, hogy a keserűség szól belőlem, mert nem. Havi bőven 1 millió Ft+-os fizetésből mindig mindent meg tudtam adni az autónak, amire szükség volt. Egyszerűen a számomra elérhető pár éves széria annyira balul sikerült, hogy józan ésszel nem vagyok hajlandó most E60 után újabb BMW-t venni. Ha valaki úgy érzi, hogy "gondolkozni kell, hogy mi a jó az autónak", meg szem előtt kell tartani a karbantartási igényét az autónak, akkor kedves egészségére. Nagyon sokat gondolkoztam egy 2014-es 525xd-n a Passat előtt, de olyan szerelők, akiknek adok a szavára beszéltek le a típusról. Teljességgel elszomorított, hogy egy 80 ezer km futott autónál napi szinten azon lehet aggódni, hogy vajon mikor törik el a turbó tengelye és áll bele a DPF-be, illetve majd emiatt mikor kapja fel az olajat és ég le az egész. Én nem szeretnék egy ennyi idős autóra sok sok százezer, akár millió forintot költeni, amiért becsülettel megdolgoztam, csak mert hanyag volt a mérnökbrigád.
Vannak 5-600 ezer km-et futott F1X-ek, de ott a legtöbb esetben dokumentáltan motorcsere történt, vagy már volt motorfelújítás. Biztos vannak jó vételek is, biztos együtt lehet élni ezekkel az idegesítő hibákkal, de nekem most nem fért bele. Egy olyan autóra vágytam, amibe ha beleülök, akkor még jó pár évig csak az indító gombot kelljen megnyomni és tegye a dolgát. Most ez a VW tudta, de ettől függetlenül a mai napig megőrülök egy jó BMW-ért, csak ne az én nevemen legyen.
2019.07.27. 12:24
NagyMatyas írta:bmw520ds írta:E34 után, nehogy vegyél E39-et, mert az már nem az a minőség...tds?! A legszarabb amit gyártott a BMW! 20d?! Ah! Azzal előzni sem lehet! E60?! Hú! Nem szabad megvenni! Tele van elektronikával! Sosem lesz olyan mint az elődje! E65?! Ronda, megbízhatatlan, túlbonyolított tervezési szörnyszülött! F01?! Szar motorok! Csak baja van! F10?! Itt tartunk. Rácáfolva a sok indulat miatt leírt dologra egy kérdésem van: Ha mindez így lenne ahogy ezt sokan régen is leírták, hogy a faszomba van sok autóban ötszázezer feletti futásteljesítmény? Úgy, hogy lehet velük élni, csak gondolkozni kell mi jó nekik és nekünk! Akinek meg egy bármilyen másik márka adja meg az örömét, biztosan talál megfelelő fórumot, ahol ennek hangot tud adni, mert itt aki igazán szerette és szereti a három betű körüli eseményeket, azok nem szarnak oda, ahol eddig ettek.
Engedtessék meg szerintem, hogy ha akarok, akkor véleményt nyilváníthassak, úgy, hogy durván van 14 év BMW-s tapasztalatom jó pár típussal, illetve a javításba is elég komoly mélységig beleástam magam. Van több szerelő cimborám, jó pár műtétnél ott voltam már, a két saját szememmel győződtem meg a fenti dolgokról, nem csak úgy unalmamba írogatom ezeket.
Azt se lehet rám húzni, hogy a keserűség szól belőlem, mert nem. Havi bőven 1 millió Ft+-os fizetésből mindig mindent meg tudtam adni az autónak, amire szükség volt. Egyszerűen a számomra elérhető pár éves széria annyira balul sikerült, hogy józan ésszel nem vagyok hajlandó most E60 után újabb BMW-t venni. Ha valaki úgy érzi, hogy "gondolkozni kell, hogy mi a jó az autónak", meg szem előtt kell tartani a karbantartási igényét az autónak, akkor kedves egészségére. Nagyon sokat gondolkoztam egy 2014-es 525xd-n a Passat előtt, de olyan szerelők, akiknek adok a szavára beszéltek le a típusról. Teljességgel elszomorított, hogy egy 80 ezer km futott autónál napi szinten azon lehet aggódni, hogy vajon mikor törik el a turbó tengelye és áll bele a DPF-be, illetve majd emiatt mikor kapja fel az olajat és ég le az egész. Én nem szeretnék egy ennyi idős autóra sok sok százezer, akár millió forintot költeni, amiért becsülettel megdolgoztam, csak mert hanyag volt a mérnökbrigád.
Vannak 5-600 ezer km-et futott F1X-ek, de ott a legtöbb esetben dokumentáltan motorcsere történt, vagy már volt motorfelújítás. Biztos vannak jó vételek is, biztos együtt lehet élni ezekkel az idegesítő hibákkal, de nekem most nem fért bele. Egy olyan autóra vágytam, amibe ha beleülök, akkor még jó pár évig csak az indító gombot kelljen megnyomni és tegye a dolgát. Most ez a VW tudta, de ettől függetlenül a mai napig megőrülök egy jó BMW-ért, csak ne az én nevemen legyen.
2019.09.08. 22:35
2019.09.09. 12:33
touring írta:Sziasztok!
Picit elkanyarodtam a BMW-tól más irányba, de nagyon keresem a visszavezető utat
Látókörömbe került egy 2010-es F10 535i N55 motorral. Van valakinek valami tapasztalata ezzel a motorral?
Olvasom, hogy típushiba az olaj szivárgás a szelepfedél alól, a vízpumpa szereti megadni magát, szivároghat az olaj az olajszűrő házából, a Vanos-szal lehetnek problémák és meghibásodhat a nagynyomású...
Ezekkel tudnék együtt élni , mert megy mint az olajozott villám.
Beszéljetek le róla! Köszi
2019.09.09. 22:30
touring írta:Sziasztok!
Picit elkanyarodtam a BMW-tól más irányba, de nagyon keresem a visszavezető utat
Látókörömbe került egy 2010-es F10 535i N55 motorral. Van valakinek valami tapasztalata ezzel a motorral?
Olvasom, hogy típushiba az olaj szivárgás a szelepfedél alól, a vízpumpa szereti megadni magát, szivároghat az olaj az olajszűrő házából, a Vanos-szal lehetnek problémák és meghibásodhat a nagynyomású...
Ezekkel tudnék együtt élni , mert megy mint az olajozott villám.
Beszéljetek le róla! Köszi
2019.09.10. 16:44
touring írta:Sziasztok!
Picit elkanyarodtam a BMW-tól más irányba, de nagyon keresem a visszavezető utat
Látókörömbe került egy 2010-es F10 535i N55 motorral. Van valakinek valami tapasztalata ezzel a motorral?
Olvasom, hogy típushiba az olaj szivárgás a szelepfedél alól, a vízpumpa szereti megadni magát, szivároghat az olaj az olajszűrő házából, a Vanos-szal lehetnek problémák és meghibásodhat a nagynyomású...
Ezekkel tudnék együtt élni , mert megy mint az olajozott villám.
Beszéljetek le róla! Köszi
2019.09.13. 21:49
2019.09.20. 18:50
Labi írta:Gondolom e miatt bekormolódik be, amit megcsináltattam a Novoth-nál szép pénzért. (dióhéjas tisztítás)
2020.07.28. 20:39
NagyMatyas írta:muhaati írta:Ha megelégszel azzal, hogy A-ból B-be eljuss, akkor lehet venni egy WAG retket, ha nincsenek igényeid. Egy dsg-t ne is említsünk, borzalom. Sajnos a mai gazdasági helyzet nem engedi meg, hogy hosszú távra jó autókat gyártsanak. Az a világ elmúlt.
Ha nincsenek igényeid. És ha nekem meg sok más reálisan gondolkodó embernek az az igénye, hogy ne kelljen 160 ezer km-nél kivenni a motort, dióhéjjal kitakarítani a szívójáratokat, szívósort, turbót cserélni és sok egyéb ökörséget elkövetni egy pár éves autón? Beszaró porlasztókról ne is beszéljünk. Elvakultság azt mondani, hogy WAG retek.. Amúgy helyesen VAG
A Passat B8 igen is annyira jó autó, hogy mellette épeszű ember 100x meggondolja, hogy vegyen-e egy 20d-t. Saját szememmel láttam már olyan 2.0 CRTDI-t, amiben 570 ezer km volt. magyar autó, első tulajdonos és még a szívósor se volt levéve róla, DPF is félidős volt a telítettsége alapján.
N57? Biztos remek, de legyen inkább másnál főtengelycsapágyas. Egyszerűen egy M47-M57-hez képest ezek már irreálisan elbaszott motorok, had ne a tulajdonos fizesse már a fejlesztési és konstrukciós hibákat.
DSG-vel megint mi a baj? Hibátlanul működik, olaj cserét is baromi könnyű megejteni rajta. Ha erőnek erejével nem teszi tönkre az ember, akkor nem szokott gond lenni velük.
Egyszerűen a fenti dolgokra nincs logikus magyarázat, azon kívül, hogy BMW Nem mellesleg megbízhatóságban egy 350 cdi, 3.0 v6 tdi simán megveri az N57-et. Elég szomorú de ez a helyzet.
2020.07.28. 20:42
attila94 írta:NagyMatyas írta:attila94 írta:NagyMatyas írta:muhaati írta:Ha megelégszel azzal, hogy A-ból B-be eljuss, akkor lehet venni egy WAG retket, ha nincsenek igényeid. Egy dsg-t ne is említsünk, borzalom. Sajnos a mai gazdasági helyzet nem engedi meg, hogy hosszú távra jó autókat gyártsanak. Az a világ elmúlt.
Ha nincsenek igényeid. És ha nekem meg sok más reálisan gondolkodó embernek az az igénye, hogy ne kelljen 160 ezer km-nél kivenni a motort, dióhéjjal kitakarítani a szívójáratokat, szívósort, turbót cserélni és sok egyéb ökörséget elkövetni egy pár éves autón? Beszaró porlasztókról ne is beszéljünk. Elvakultság azt mondani, hogy WAG retek.. Amúgy helyesen VAG
A Passat B8 igen is annyira jó autó, hogy mellette épeszű ember 100x meggondolja, hogy vegyen-e egy 20d-t. Saját szememmel láttam már olyan 2.0 CRTDI-t, amiben 570 ezer km volt. magyar autó, első tulajdonos és még a szívósor se volt levéve róla, DPF is félidős volt a telítettsége alapján.
N57? Biztos remek, de legyen inkább másnál főtengelycsapágyas. Egyszerűen egy M47-M57-hez képest ezek már irreálisan elbaszott motorok, had ne a tulajdonos fizesse már a fejlesztési és konstrukciós hibákat.
DSG-vel megint mi a baj? Hibátlanul működik, olaj cserét is baromi könnyű megejteni rajta. Ha erőnek erejével nem teszi tönkre az ember, akkor nem szokott gond lenni velük.
Egyszerűen a fenti dolgokra nincs logikus magyarázat, azon kívül, hogy BMW Nem mellesleg megbízhatóságban egy 350 cdi, 3.0 v6 tdi simán megveri az N57-et. Elég szomorú de ez a helyzet.
Ne húszdé legyen az összehasonlítási alap BMW oldalról.
Miért mihez kellene hasonlítanom egy 2 literes diesel motort, ha nem a 20d-hez? Hasonlítsam a 30d-hez? Na annak nem lenne értelme. Saját ligájában kell mindent megmérettetni. Ha annyira henger függő lennék, akkor nyilván V6 TDI-ben ülnék.
Ötös BMW-ből a 20d a legalja, a Passat teteje meg a 2.0 CRTDI (teljesítményszinttől függően). Szóval ez így se egy liga szerintem.
2020.07.28. 21:09
zsolty-j írta:
Jó autó a passat, a crtdi meg főleg jó. Bmw- ből bele ülni egy b9-ba, az nem jó. Nagyon- nagyon messze van a passat aZ F11-től.