Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Diagnosztika kódok/szövegek jelentése

2017.02.04. 00:04

491523 írta:
491523 írta:
kzolee írta:Először nézd meg, nem rágta -e meg valami a kábeleket, ennyi elektromos hiba hirtelen elég sok... :szerintem


Én attól tartok, hogy ezek a hibák régóta megvannak csak eddig nem tudtam kiolvasni mert rossz volt a motorvezérlő és a váltóvezérlő egy-egy része. Elhárult a hiba a diag elől (hozzú történet) így most látom ezeket a hibákat és szeretném megszüntetni mert akkor vagyok nyugodt ha hibamentes a gépjármű.

Holnap tudok időt szakítani erre és átnézem a kábeleket.


Átvizsgáltam a kábeleket (amit tudtam) és a csatlakozók kiváló állapotban vannak. Töröltem a hibákat de újra beírta a vezérlő. https://ibb.co/hBe5BF

Kérlek segítsetek egyértelműen beazonosítani ezeket az alkatrészeket, hogy cserélhessem. Az "Oxygen sensors-Heater for cat" a "lambda szonda" lenne a katalizátor előtt/után?


A segítséget előre is köszönöm.


DME 7.2 decimális értékek magyarázata alapján:

- a 13-as hibakód a katalizátor előtti lambda-szabályozás érzékelő;
- a 98-as az üzemanyagtartály szellőztető szelep;
- a 117-es a "gázpedál" potméter-jelszint;
- a 119-es szintén a "gázpedál" potméter-jel #2 lehet.
Utóbbi két hiba esetén azt magyarázza az INPA, hogy a két jelszint közötti eltérés mértéke, azaz a két végálláshoz tartozó feszültségszintek közötti különbség túl sok (nagy); valószínű, hogy gallyra ment a potenciométered. :szerintem

Re: Diagnosztika kódok/szövegek jelentése

2017.02.04. 10:19

SvidronyA írta:
491523 írta:
491523 írta:
kzolee írta:Először nézd meg, nem rágta -e meg valami a kábeleket, ennyi elektromos hiba hirtelen elég sok... :szerintem


Én attól tartok, hogy ezek a hibák régóta megvannak csak eddig nem tudtam kiolvasni mert rossz volt a motorvezérlő és a váltóvezérlő egy-egy része. Elhárult a hiba a diag elől (hozzú történet) így most látom ezeket a hibákat és szeretném megszüntetni mert akkor vagyok nyugodt ha hibamentes a gépjármű.

Holnap tudok időt szakítani erre és átnézem a kábeleket.


Átvizsgáltam a kábeleket (amit tudtam) és a csatlakozók kiváló állapotban vannak. Töröltem a hibákat de újra beírta a vezérlő. https://ibb.co/hBe5BF

Kérlek segítsetek egyértelműen beazonosítani ezeket az alkatrészeket, hogy cserélhessem. Az "Oxygen sensors-Heater for cat" a "lambda szonda" lenne a katalizátor előtt/után?


A segítséget előre is köszönöm.


DME 7.2 decimális értékek magyarázata alapján:

- a 13-as hibakód a katalizátor előtti lambda-szabályozás érzékelő;
- a 98-as az üzemanyagtartály szellőztető szelep;
- a 117-es a "gázpedál" potméter-jelszint;
- a 119-es szintén a "gázpedál" potméter-jel #2 lehet.
Utóbbi két hiba esetén azt magyarázza az INPA, hogy a két jelszint közötti eltérés mértéke, azaz a két végálláshoz tartozó feszültségszintek közötti különbség túl sok (nagy); valószínű, hogy gallyra ment a potenciométered. :szerintem


Köszönöm hogy fáradtál a dologgal.

A 13 hibához tartozó alkatrész akkor pontosan ez lenne? (8-as alkatrész) http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=18_0371

A 98 hibához tartozó alkatrész meg ez? (1-es alkatrész) http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0815

A 119 hiba mellé az INPA azt írta hogy "Throttle-valve potentiometer 2". Valve, vagyis szelep. Ezért én azt gondolnám, hogy nem a gázpedál hanem a "pillangószelep" (http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0810) helyzetmeghatározó potmétere ment tönkre. Azt kivettem a helyéről és a 16 éves olajpárát letakarítottam de a szerkezetet nem szedtem szét. Tehát belül lehet öreg és hibás bármije.

Re: Diagnosztika kódok/szövegek jelentése

2017.02.04. 17:37

491523 írta:
SvidronyA írta:
491523 írta:
491523 írta:
kzolee írta:Először nézd meg, nem rágta -e meg valami a kábeleket, ennyi elektromos hiba hirtelen elég sok... :szerintem


Én attól tartok, hogy ezek a hibák régóta megvannak csak eddig nem tudtam kiolvasni mert rossz volt a motorvezérlő és a váltóvezérlő egy-egy része. Elhárult a hiba a diag elől (hozzú történet) így most látom ezeket a hibákat és szeretném megszüntetni mert akkor vagyok nyugodt ha hibamentes a gépjármű.

Holnap tudok időt szakítani erre és átnézem a kábeleket.


Átvizsgáltam a kábeleket (amit tudtam) és a csatlakozók kiváló állapotban vannak. Töröltem a hibákat de újra beírta a vezérlő. https://ibb.co/hBe5BF

Kérlek segítsetek egyértelműen beazonosítani ezeket az alkatrészeket, hogy cserélhessem. Az "Oxygen sensors-Heater for cat" a "lambda szonda" lenne a katalizátor előtt/után?


A segítséget előre is köszönöm.


DME 7.2 decimális értékek magyarázata alapján:

- a 13-as hibakód a katalizátor előtti lambda-szabályozás érzékelő;
- a 98-as az üzemanyagtartály szellőztető szelep;
- a 117-es a "gázpedál" potméter-jelszint;
- a 119-es szintén a "gázpedál" potméter-jel #2 lehet.
Utóbbi két hiba esetén azt magyarázza az INPA, hogy a két jelszint közötti eltérés mértéke, azaz a két végálláshoz tartozó feszültségszintek közötti különbség túl sok (nagy); valószínű, hogy gallyra ment a potenciométered. :szerintem


Köszönöm hogy fáradtál a dologgal.

A 13 hibához tartozó alkatrész akkor pontosan ez lenne? (8-as alkatrész) http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=18_0371

A 98 hibához tartozó alkatrész meg ez? (1-es alkatrész) http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0815

A 119 hiba mellé az INPA azt írta hogy "Throttle-valve potentiometer 2". Valve, vagyis szelep. Ezért én azt gondolnám, hogy nem a gázpedál hanem a "pillangószelep" (http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0810) helyzetmeghatározó potmétere ment tönkre. Azt kivettem a helyéről és a 16 éves olajpárát letakarítottam de a szerkezetet nem szedtem szét. Tehát belül lehet öreg és hibás bármije.

- a 13-as hibakódhoz tarozó alkatrész szerintem is az, amit megadtál;
- a 98-ashoz az 1-2 kombó cserélendő;
- a harmadik, 119-es hibakódhoz tartozó szelep potmétere jó eséllyel egy szénréteg-ellenállássú potenciométer, ahol a szénréteg-vastagság adja az ellenállás különbséget a poti különböző állásaiban. Valószínűleg ez kophatott el az idők folyamán.

Keresd meg valamelyik bontósunkat, s ha van bármelyiküknek is (a 35i nem a leggyakoribb), -gondolom- biztosan megengedik, hogy egy sima egyenáramú ellenállás mérést végrehajts összehasonlítás végett, hisz' nem filléres komponensről van szó. De ezt tőlük kérdezd inkább, részemről csak vélelem; jó srácok, nekik is jobb, ha biztos a dolog.

Re: Diagnosztika kódok/szövegek jelentése

2017.11.07. 00:27

Üdv mindenki,

Bocs ha rossz helyre írok, és inkább valami váltós topicba kéne, de gondoltam a hibaüzenetekre hátha itt tudna valaki mondanit valami. Olyan problémám volna, hogy adott egy automata váltós 540i (M62TUB44 motor, ZF 5hp24 váltó), és néha érdekes dolgokat produkál a váltó, ha kicsit elgurul a gyógyszerem :lol:

Amikor megvettem az autót, nem igazán nyomtam neki, volt 1-2 dolog amit meg akartam csinálni, mert sokat állt, köztük volt a váltó olaj csere is, de gyanítom, hogy már előtte is fenn állt a probléma, ha sokat váltogatott 2-3 fokozat között, vészüzemmódba vált. Elvittem szerelőhöz, mondta hogy nem igazán kellett volna az olajcsere, de most már mindegy, jött egy váltófelújítás, de sajnos a probléma nem oldódott meg. Volt a váltónak mechanikus hibája is, az látszódott amikor szét volt szedve (égett kopott lamellák, kopott tömítések, stb.). Visszamentem szerelőhöz, mondta, hogy nem hiszi hogy továbbra is mechanikus hiba okozna ilyent, nézzük meg. Mentünk egy próbakört, dobta is a vészüzemmódot, mondta ne állítsam le az autót. Visszakullogott az autó a szervízbe, diag rádug, bank 2 vezérműtengely jeladó, bank 1 katalizátor előtti lambda és külső nyomás szenzor. Vezérműtengely jeladót kicseréltem, lambda szonda cserénél vettem észre, hogy az utólag beépített LPG rendszernél ráforrasztottak a lambda szonda egyik vezetékére, valószínű ez hülyítette meg, akkor nem volt időm kiszedni az LPG-t de a lambda-t azért cseréltem, valamivel javult is a helyzet, de még mindig nem az igazi, először csak elváltogat 2-ből 3-ba 5ezernél, aztán 4ezernél aztán már 3-3,5 ezer körül is, kickdown-nál sem mindig vált kettesbe, akkora sebességnél, ahol máskor, ha jó kedve van, simán visszarakja még 2-esbe, aztán vészüzemmód a vége. Gondoltam hátha még LPG bezavar valahol, kiszedtem az egészet, a vezetékeket helyreállítottam, de még mindig van a váltogatás probléma, hiába van átkapcsolva "kézi" üzemmódba, akkor is elvált 3-4ezernél 2-esből. A hiba nem mindig áll fenn, inkább mondjuk amikor bakonyba megyek, sok váltás ahogy írtam 2-be 3-ba, de ha utána félre állok leállítom a kocsit, és újra elindítom akkor megint jó, néztem már egyszer idegességembe olyant is, hogy szinte egyből indítottam padlógázzal elindultam és szépen fégigpörgette 1-2-3-at mintha semmi baja se lenne :( . Amúgy a váltó szépen vált, nem rángat, nem recseg, nincsenek fura zajok, csak ez az elváltás

INPA-val kiolvastam a hibaüzeneteket most már a sok hiba közül csak 1 ami rendszeresen visszajön a motornál 164 Ambient Pressure Sensor és a váltónál pedig 2 db 49 Symptom gear check és 52 Gear Check 2

valaki találkozott már esetleg ilyennel? vagy van valami ötletetek? azt olvastam hogy ez a környezeti nyomás érzékelő be van építve a motorvezérlőbe, lehet azzal kezdeni valamit?

válaszaitokat előre is köszönöm

ui.: bocs a regényért :facepalm: :D

Re: Diagnosztika kódok/szövegek jelentése

2017.11.09. 09:51

Valaki ezt a ket hibat leforditana nekem? Nem tudom miert, de az angol inpa nemely hibakat nemetul irja ki. Koszi!Kép

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Re: Diagnosztika kódok/szövegek jelentése

2017.11.26. 12:43

Sziasztok.

Az autó mostanában ijesztget. Szaggatva gyorsul néha, megy megy de szaggat. Ráolvastam scanner-el. És ezt találtam a motorvezérlőben. 05 needle-motion sensor.
Segítenétek mi lehet az. A neten keresgetve a jeladós porlasztót találtam de elég bizonytalanul. Így inkább szeretném megtudni pontosabban.
Üdv Atti

Re: Diagnosztika kódok/szövegek jelentése

2017.11.26. 17:02

atesz25 írta:Sziasztok.

Az autó mostanában ijesztget. Szaggatva gyorsul néha, megy megy de szaggat. Ráolvastam scanner-el. És ezt találtam a motorvezérlőben. 05 needle-motion sensor.
Segítenétek mi lehet az. A neten keresgetve a jeladós porlasztót találtam de elég bizonytalanul. Így inkább szeretném megtudni pontosabban.
Üdv Atti

Az! Csere.

Re: Diagnosztika kódok/szövegek jelentése

2017.11.26. 18:18

Gallaca írta:
atesz25 írta:Sziasztok.

Az autó mostanában ijesztget. Szaggatva gyorsul néha, megy megy de szaggat. Ráolvastam scanner-el. És ezt találtam a motorvezérlőben. 05 needle-motion sensor.
Segítenétek mi lehet az. A neten keresgetve a jeladós porlasztót találtam de elég bizonytalanul. Így inkább szeretném megtudni pontosabban.
Üdv Atti

Az! Csere.


Remek. Köszönöm. Akkor nézek egyet karácsonyra. :franko:

Re: Diagnosztika kódok/szövegek jelentése

2018.01.26. 00:54

Sziasztok,


A képen(KÉP) látható hibakód megfejtésében kérnék segítséget.

ISTA: DDE 001E25 Monitoring, speed sensor

Vezérműtengely jeladóra gondolok abból amit ír, de az, meg a főtengely jeladó is cserélve lett 2016 áprilisban, HELLA-ra.
A kocsin nem érzek úgy hibát, max annyit, hogy mintha alacsony fordulaton nem húzna úgy mint előtte.(800 és 2500 között)

2001 E39 530dA

Üdv.: Ádám

Re: Diagnosztika kódok/szövegek jelentése

2018.04.02. 21:56

Sziasztok!
Mintha megéreztem volna...
A múlt héten vettem egy scennert! Igaz még nem tudtam beüzemelni, de nem adom fel!Viszont!
Egy hosszú útról hazafelé az utolsó 100Km-ert 220 fölötti tempóban tettem meg, nem egyszer 250-260 főlé is fel -fel futott a mutató. Semmi erőlködés, semmi köhögés! Ahogy kell!
Aztán mikor autópályáról lehajtottam, akkor éreztem, hogy valami nem oké. Hengerezni kezdet!
Utolsó 10 km-ert így tettem meg. Aztán kicsit hűlt majd újra indítottam és semmi hengerezés! Majd pár kilométer után megint!
A titkos menűben ezeket találtam!
1. 04
2. 80
3. 42
Van valakinek ötlete?

Sziasztok!
Közben sikerült beüzemelnem a scennert:
Ez jött le! Kicsit meglepődtem, mert volt vagy 30 hiba.
Ami nekem fontos a DME!
Ti hogy értékelnétek ezeket? Lehet ezt a 4300 fordulatot nem bírta? Nem gondolnám, mert régebben is voltak ilyen feladatok amiket simán leküzdött...
Kérem a segítségeteket!
Kép

Re: Diagnosztika kódok/szövegek jelentése

2018.05.14. 21:53

Hali,
adott egy 525 tds, M51D25. Az inpa listájában jelenleg nincs benne ez a típus, van lehetőség bővíteni, hogy a DDE 2.2 M51 is benne legyen?

Diagnosztika kódok/szövegek jelentése

2019.03.31. 18:06

Sziasztok.
Az autóm e39 525 tds.A gond ugy kezdődött,egyszer csak elment belőle az erő...kuplung kinyom,túráztat,és minden ok.Másnap már igy indult.Ment,de előzni lehetetlen volt vele.Nekiálltam...kérdezgetés...légtömegmérő!Hát vettem egy bontottat,betesz,és ugyan az a hiba.Ok.Akkor Map szenzor.Uj!Betesz,de a hiba még mindig fent áll.Rájöttem,ha lehúzom a légtömegmérőt,akkor megy az autó.Közben vettem egy diagot.Amit kiir:
Delivery-controller controll deviation.
Átnéztem minden szenzort,érintkezőt,csatlakozót.Es itt megállt a tudomány.Még annyi,hogy inditas utan,meg nem uzem meleg,de mar nem is hideg a motor,akkor nagyon kapkod.Van hogy le is all valtasnal.Ezt csak koztesben csinalja.Konkretan mikor a vizhofok mitato elhagyja a kéket.Ez most nagyon hülyén hangzott...Szeretnék segítséget kérni.Mit nézzek meg!?
Köszi

Re: Diagnosztika kódok/szövegek jelentése

2022.02.11. 00:07

Sziasztok!

Nem nagyon találtam jobb helyet a kérdésemnek ami az lenne,hogy tudna-e valaki segíteni esetleg ISTA P szoftver használatában?
Ha igen, privátban szeretnék beszélni az illetővel, mert elég hosszas a téma.

Köszönöm előre is! :)

Re: Diagnosztika kódok/szövegek jelentése

2022.08.04. 23:34

Sziasztok.

Lehet nem jó helyre írom,de ez a téma aktív,így itt próbálkozom. Ista-d telepítéssel elakadtam. 2 verzióm is van. Mindent a leírás szerint csinálok,de nem idul. Szerintem a leírás a hibás vagy a letöltött verziók. Valakinek nincs működőképes verziója leírással.

Útbaigazítás is jól jönne merre keresgéljek.


És hogy miért kellene:

Bmw n55 motorral szerelt 640i- vel van probléma. Nagyobb terhelésnél a nagynyomású pumpa által termelt üzemanyag nyomás visszaesik 3 mPa- ra egy pillanatra. Az autó ekkor megtorpan és többnyire vészüzembe kapcsol. Hibatörlés után ismét jó a következő nagy gyorsításig.Alapjáraton 5-6 mPa a rail nyomása. A tankban lévő pumpa 6 bar körül szállít,bár azt nem monitoroztuk a gyorsítás közbeni hibánál. Ezt majd megnézem még. Továbbá néha van hidegindítási probléma is. Kicsit többet teker,de indul. A tankban lévő üzemanyag pumpa vagy a hpfp vagy az injektorok lehetnek a hibásak? Vagy a rail gyomás szenzora? Esetleg üzemanyag szűrőre?


Köszi a segítséget.
Hozzászólás küldése

VigLink badge