Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Külföldről behozott autók -vásárlása, információ szerzés-

2010.03.28. 11:51

Sziasztok!

Egészen biztos, hogy sokatokban felmerült már a kérdés, hogy külföldről kellene megvenni az autót.
Ebben a topikban kérdezhettek a külföldi kocsik behozataláról, és aki már vett illetve hozott be autót, megoszthatja az információit.

Re: Külföldről behozott autók -vásárlása, információ szerzés

2010.03.28. 19:10

Celtic írta:Sziasztok!

Egészen biztos, hogy sokatokban felmerült már a kérdés, hogy külföldről kellene megvenni az autót.
Ebben a topikban kérdezhettek a külföldi kocsik behozataláról, és aki már vett illetve hozott be autót, megoszthatja az információit.


Én majd a következő kocsimat (ami valószinűleg egy E39 M5 lesz) külföldről hozom.Eszembe se jut be regisztrálni mivel 1. kinn fogok élni 2. tudod ki fizessen luxusadót + a behozatali költségek.Nekem egy ismerősöm foglalkozik autóbehozatallal.Kiszámítottuk olyan 900e ft(durván sacc/kb) lenne csak a regadó.Onnan még forgalombahelyzés stb stb.Szóval én lemondtam h nekem több magyar rendszámos autóm legyen.CSAK KÜLFÖLDI :wink:

Re: Külföldről behozott autók -vásárlása, információ szerzés

2010.03.28. 19:27

Marc528i írta:
Celtic írta:Sziasztok!

Egészen biztos, hogy sokatokban felmerült már a kérdés, hogy külföldről kellene megvenni az autót.
Ebben a topikban kérdezhettek a külföldi kocsik behozataláról, és aki már vett illetve hozott be autót, megoszthatja az információit.


Én majd a következő kocsimat (ami valószinűleg egy E39 M5 lesz) külföldről hozom.Eszembe se jut be regisztrálni mivel 1. kinn fogok élni 2. tudod ki fizessen luxusadót + a behozatali költségek.Nekem egy ismerősöm foglalkozik autóbehozatallal.Kiszámítottuk olyan 900e ft(durván sacc/kb) lenne csak a regadó.Onnan még forgalombahelyzés stb stb.Szóval én lemondtam h nekem több magyar rendszámos autóm legyen.CSAK KÜLFÖLDI :wink:


A regisztrációs díj vissza topickból idézem Yolit...
jelzem én is láttam a híradóban és felháborított,hogy pont a forgatás alatt szedtek ki egy 30-40Millás Bentley-t külföldi rendszámmal magyar lakossal a tulajdonában...
Azonnal lefoglalták... :oops:

Na akkor..:

Külföldi rendszámok: 3-ból egy autó fennakad a rostán

2010-03-27 18:31:00

Nagyértékű, Európai Unión kívüli rendszámmal szerelt kocsikat ellenőriznek a vámosok. Mint az lapinformációkból kiderült, a kocsik 30 százalékánál megállapították, jogszerűtlenül használják a tulajdonosok. Vámot és regisztrációs díjat kellett volna ugyanis fizetniük, mert bár a kocsi külföldi, ők Magyarországon élnek.

Bentley-t, és még sokféle drága autót látni Magyarország útjain. A külföldi rendszámú autók gyanúsak, mert a kocsik többsége külföldön van bejegyezve. Az igazoltatáskor aztán sok esetben kiderül, a sofőr magyar állampolgár. Mivel a használtan is 20-40 milliós kocsik külföldiek, tulajdonosuknak se vámot, se regisztrációs díjat nem kell fizetnie. De ez csak akkor van így, ha nem Magyarországon élnek. Azok a kocsik, melyekről már bebizonyították, hogy tulajdonosuk szabálytalanul használta az amerikai rendszámot, a Vám- és Pénzügyőrség telepén vannak.

„Kivonjuk a forgalomból mindaddig, amíg a vámbiztosítékot nem teszi le, vagy amíg nem fizeti ki a vámot, adókat, illetve egyéb bírságokat. Ha felmerül egyéb bűncselekmény, akkor a kocsi lefoglalásra került” – mondta Sipos Jenő, a VPOP szóvivője az RTL Klubnak. Ha valaki vissza akarja kapni az autóját, akkor nemcsak a bírságot kell kifizetnie, hanem a raktározás költségét is. Ez a vámosoknál naponta, 100 kilónként ezer forint.

Re: Külföldről behozott autók -vásárlása, információ szerzés

2010.03.28. 19:30

strobi írta:
Marc528i írta:
Celtic írta:Sziasztok!

Egészen biztos, hogy sokatokban felmerült már a kérdés, hogy külföldről kellene megvenni az autót.
Ebben a topikban kérdezhettek a külföldi kocsik behozataláról, és aki már vett illetve hozott be autót, megoszthatja az információit.


Én majd a következő kocsimat (ami valószinűleg egy E39 M5 lesz) külföldről hozom.Eszembe se jut be regisztrálni mivel 1. kinn fogok élni 2. tudod ki fizessen luxusadót + a behozatali költségek.Nekem egy ismerősöm foglalkozik autóbehozatallal.Kiszámítottuk olyan 900e ft(durván sacc/kb) lenne csak a regadó.Onnan még forgalombahelyzés stb stb.Szóval én lemondtam h nekem több magyar rendszámos autóm legyen.CSAK KÜLFÖLDI :wink:


A regisztrációs díj vissza topickból idézem Yolit...
jelzem én is láttam a híradóban és felháborított,hogy pont a forgatás alatt szedtek ki egy 30-40Millás Bentley-t külföldi rendszámmal magyar lakossal a tulajdonában...
Azonnal lefoglalták... :oops:

Na akkor..:

Külföldi rendszámok: 3-ból egy autó fennakad a rostán

2010-03-27 18:31:00

Nagyértékű, Európai Unión kívüli rendszámmal szerelt kocsikat ellenőriznek a vámosok. Mint az lapinformációkból kiderült, a kocsik 30 százalékánál megállapították, jogszerűtlenül használják a tulajdonosok. Vámot és regisztrációs díjat kellett volna ugyanis fizetniük, mert bár a kocsi külföldi, ők Magyarországon élnek.

Bentley-t, és még sokféle drága autót látni Magyarország útjain. A külföldi rendszámú autók gyanúsak, mert a kocsik többsége külföldön van bejegyezve. Az igazoltatáskor aztán sok esetben kiderül, a sofőr magyar állampolgár. Mivel a használtan is 20-40 milliós kocsik külföldiek, tulajdonosuknak se vámot, se regisztrációs díjat nem kell fizetnie. De ez csak akkor van így, ha nem Magyarországon élnek. Azok a kocsik, melyekről már bebizonyították, hogy tulajdonosuk szabálytalanul használta az amerikai rendszámot, a Vám- és Pénzügyőrség telepén vannak.

„Kivonjuk a forgalomból mindaddig, amíg a vámbiztosítékot nem teszi le, vagy amíg nem fizeti ki a vámot, adókat, illetve egyéb bírságokat. Ha felmerül egyéb bűncselekmény, akkor a kocsi lefoglalásra került” – mondta Sipos Jenő, a VPOP szóvivője az RTL Klubnak. Ha valaki vissza akarja kapni az autóját, akkor nemcsak a bírságot kell kifizetnie, hanem a raktározás költségét is. Ez a vámosoknál naponta, 100 kilónként ezer forint.

Helo
A tárolásért még fizet naponta 23-ezer forintot :wink:
üdv zoli

Re: Külföldről behozott autók -vásárlása, információ szerzés

2010.03.28. 19:56

lepke írta:
strobi írta:
Marc528i írta:
Celtic írta:Sziasztok!

Egészen biztos, hogy sokatokban felmerült már a kérdés, hogy külföldről kellene megvenni az autót.
Ebben a topikban kérdezhettek a külföldi kocsik behozataláról, és aki már vett illetve hozott be autót, megoszthatja az információit.


Én majd a következő kocsimat (ami valószinűleg egy E39 M5 lesz) külföldről hozom.Eszembe se jut be regisztrálni mivel 1. kinn fogok élni 2. tudod ki fizessen luxusadót + a behozatali költségek.Nekem egy ismerősöm foglalkozik autóbehozatallal.Kiszámítottuk olyan 900e ft(durván sacc/kb) lenne csak a regadó.Onnan még forgalombahelyzés stb stb.Szóval én lemondtam h nekem több magyar rendszámos autóm legyen.CSAK KÜLFÖLDI :wink:


A regisztrációs díj vissza topickból idézem Yolit...
jelzem én is láttam a híradóban és felháborított,hogy pont a forgatás alatt szedtek ki egy 30-40Millás Bentley-t külföldi rendszámmal magyar lakossal a tulajdonában...
Azonnal lefoglalták... :oops:

Na akkor..:

Külföldi rendszámok: 3-ból egy autó fennakad a rostán

2010-03-27 18:31:00

Nagyértékű, Európai Unión kívüli rendszámmal szerelt kocsikat ellenőriznek a vámosok. Mint az lapinformációkból kiderült, a kocsik 30 százalékánál megállapították, jogszerűtlenül használják a tulajdonosok. Vámot és regisztrációs díjat kellett volna ugyanis fizetniük, mert bár a kocsi külföldi, ők Magyarországon élnek.

Bentley-t, és még sokféle drága autót látni Magyarország útjain. A külföldi rendszámú autók gyanúsak, mert a kocsik többsége külföldön van bejegyezve. Az igazoltatáskor aztán sok esetben kiderül, a sofőr magyar állampolgár. Mivel a használtan is 20-40 milliós kocsik külföldiek, tulajdonosuknak se vámot, se regisztrációs díjat nem kell fizetnie. De ez csak akkor van így, ha nem Magyarországon élnek. Azok a kocsik, melyekről már bebizonyították, hogy tulajdonosuk szabálytalanul használta az amerikai rendszámot, a Vám- és Pénzügyőrség telepén vannak.

„Kivonjuk a forgalomból mindaddig, amíg a vámbiztosítékot nem teszi le, vagy amíg nem fizeti ki a vámot, adókat, illetve egyéb bírságokat. Ha felmerül egyéb bűncselekmény, akkor a kocsi lefoglalásra került” – mondta Sipos Jenő, a VPOP szóvivője az RTL Klubnak. Ha valaki vissza akarja kapni az autóját, akkor nemcsak a bírságot kell kifizetnie, hanem a raktározás költségét is. Ez a vámosoknál naponta, 100 kilónként ezer forint.

Helo
A tárolásért még fizet naponta 23-ezer forintot :wink:
üdv zoli


Ezt CSAK EU-n kivüli autóval tudják megtenni!!! :wink:
Egyébként meg baromság! Általában cég a tulaj vagy adott országbeli magánszemély, én pedig kölcsönadási szerződéssel használom a gépet! Max a meghatalmazás dátumát kell cserélni aztán nyaljon sót a vámos...!!! :evil:

regadó ellen

2010.03.28. 22:15

Regadó ellen is véd...meg lehet céged az USA-ban :-)

Re: regadó ellen

2010.03.28. 22:53

Pocilaci írta:Regadó ellen is véd...meg lehet céged az USA-ban :-)

Helo
Eléggé körbejártam a dolgot, nem egyszerű dolog ez ahogy hangzik és van néhány homályos folt. A cégalapítás a legegyszerűbb része a dolognak, interneten keresztül, pár száz USD-ért lehet alapítani külföldieknek is, csak az útlevél másolata szükséges, évente fix díjat kell fizetni (300-400 USD) ha semmilyen bevétele nincs az USA-ban a cégnek. Egyébként majdnem mindenki Floridában alapít céget mert ebben az államban tényleg nincs műszaki vizsga se zöldkártya, ellentétben pl. New York állammal, ahol évenként el kell vinni az autót 'inspection'-ra viszont négy évenként kell forgamit újítani. Floridában a forgalmit (registration) évenként kell megújítani, de ez történhet online módon is. Küldenek egy kis sárga matricát amit a rendszámra kell ragasztani, viszont csak floridai címre hajlandóak küldeni. Az összes kereskedő akit felkerestem, azt mondta, hogy biztosítás nélkül nem vehetek autót. És itt kezdődnek a problémák, magyar állampolgár, magyar nemzetközi jogsival nem tud autó-biztosítást kötni az USA-ban, különös esetekben pl. exportnál lehetséges, ideiglenesen, de ugye én nem exportálni akarom az autót, hanem amerikai rendszámmal itthon használni. Azok a magyar cégek akik azt reklámozzák, hogy 'de usa rendszám megoldható', valahogy intéznek amerikai jogsit és ID-t is (ez egy homályos folt). A másik fontos dolog a biztosítással kapcsolatban, hogyha sikerül is kötnöm esetleg valahogy, az sajnos Európában nem érvényes. Találtam néhány céget az EU-ban, aki köt kötelező biztosítást, de ezek elég húzosak (1000-1200 EUR/év). Az USA-ban is van biztosító akinél lehet kiterjesztést kérni Európára (GEICO), de ez nem tudom mennyibe kerül. A másik fontos kérdés az, hogy a magyar hatóságok mit szólnak ehhez az egészhez. Elvileg nem-EU-s céges autót megfelelő meghatalmazással magyar állampolgár is vezethet, viszont egy évből max. hat hónapot tartózkodhat az autó az EU-ban, ellenkező esetben honosítani kell az autót vagy el kell hagynia az EU területét. Tehát ha kifogok egy buzgó vámost vagy rendőrt Európában az akár, véleményem szerint, le is foglalhatja az autót, ha rájön, hogy mióta van az EU-ban az autó, ilyenkor jönne jól az amerikai jogsi meg a lakcím kártya, mert azzal tudnám igazolni az 'amerikaiságomat' és akkor talán békén hagynak. Tehát nem lehetetlen a dolog, de szerintem kellenek hozzá amerikai iratok, viszont ha összejön, akkor nevetséges árakon lehet hozzájutni luxusautókhoz.
üdv zoli

Re: regadó ellen

2010.03.28. 23:09

lepke írta:Helo
Eléggé körbejártam a dolgot, nem egyszerű dolog ez ahogy hangzik és van néhány homályos folt. A cégalapítás a legegyszerűbb része a dolognak, interneten keresztül, pár száz USD-ért lehet alapítani külföldieknek is, csak az útlevél másolata szükséges, évente fix díjat kell fizetni (300-400 USD) ha semmilyen bevétele nincs az USA-ban a cégnek. Egyébként majdnem mindenki Floridában alapít céget mert ebben az államban tényleg nincs műszaki vizsga se zöldkártya, ellentétben pl. New York állammal, ahol évenként el kell vinni az autót 'inspection'-ra viszont négy évenként kell forgamit újítani. Floridában a forgalmit (registration) évenként kell megújítani, de ez történhet online módon is. Küldenek egy kis sárga matricát amit a rendszámra kell ragasztani, viszont csak floridai címre hajlandóak küldeni. Az összes kereskedő akit felkerestem, azt mondta, hogy biztosítás nélkül nem vehetek autót. És itt kezdődnek a problémák, magyar állampolgár, magyar nemzetközi jogsival nem tud autó-biztosítást kötni az USA-ban, különös esetekben pl. exportnál lehetséges, ideiglenesen, de ugye én nem exportálni akarom az autót, hanem amerikai rendszámmal itthon használni. Azok a magyar cégek akik azt reklámozzák, hogy 'de usa rendszám megoldható', valahogy intéznek amerikai jogsit és ID-t is (ez egy homályos folt). A másik fontos dolog a biztosítással kapcsolatban, hogyha sikerül is kötnöm esetleg valahogy, az sajnos Európában nem érvényes. Találtam néhány céget az EU-ban, aki köt kötelező biztosítást, de ezek elég húzosak (1000-1200 EUR/év). Az USA-ban is van biztosító akinél lehet kiterjesztést kérni Európára (GEICO), de ez nem tudom mennyibe kerül. A másik fontos kérdés az, hogy a magyar hatóságok mit szólnak ehhez az egészhez. Elvileg nem-EU-s céges autót megfelelő meghatalmazással magyar állampolgár is vezethet, viszont egy évből max. hat hónapot tartózkodhat az autó az EU-ban, ellenkező esetben honosítani kell az autót vagy el kell hagynia az EU területét. Tehát ha kifogok egy buzgó vámost vagy rendőrt Európában az akár, véleményem szerint, le is foglalhatja az autót, ha rájön, hogy mióta van az EU-ban az autó, ilyenkor jönne jól az amerikai jogsi meg a lakcím kártya, mert azzal tudnám igazolni az 'amerikaiságomat' és akkor talán békén hagynak. Tehát nem lehetetlen a dolog, de szerintem kellenek hozzá amerikai iratok, viszont ha összejön, akkor nevetséges árakon lehet hozzájutni luxusautókhoz.
üdv zoli
Az ilyen autókat szálitó konténereket nem is ide szokták küldeni ép azért hogy ne tudják hogy mikor jött be az országba.
Meg x-havonta ki gurulnak vele az unióból,Ukrajna,Horvátország,stb és akkor van igazolásod hogy kint volt az autó és nincs 6hónapja az országba.

Re: regadó ellen

2010.03.29. 08:40

admin írta:
lepke írta:Helo
Eléggé körbejártam a dolgot, nem egyszerű dolog ez ahogy hangzik és van néhány homályos folt. A cégalapítás a legegyszerűbb része a dolognak, interneten keresztül, pár száz USD-ért lehet alapítani külföldieknek is, csak az útlevél másolata szükséges, évente fix díjat kell fizetni (300-400 USD) ha semmilyen bevétele nincs az USA-ban a cégnek. Egyébként majdnem mindenki Floridában alapít céget mert ebben az államban tényleg nincs műszaki vizsga se zöldkártya, ellentétben pl. New York állammal, ahol évenként el kell vinni az autót 'inspection'-ra viszont négy évenként kell forgamit újítani. Floridában a forgalmit (registration) évenként kell megújítani, de ez történhet online módon is. Küldenek egy kis sárga matricát amit a rendszámra kell ragasztani, viszont csak floridai címre hajlandóak küldeni. Az összes kereskedő akit felkerestem, azt mondta, hogy biztosítás nélkül nem vehetek autót. És itt kezdődnek a problémák, magyar állampolgár, magyar nemzetközi jogsival nem tud autó-biztosítást kötni az USA-ban, különös esetekben pl. exportnál lehetséges, ideiglenesen, de ugye én nem exportálni akarom az autót, hanem amerikai rendszámmal itthon használni. Azok a magyar cégek akik azt reklámozzák, hogy 'de usa rendszám megoldható', valahogy intéznek amerikai jogsit és ID-t is (ez egy homályos folt). A másik fontos dolog a biztosítással kapcsolatban, hogyha sikerül is kötnöm esetleg valahogy, az sajnos Európában nem érvényes. Találtam néhány céget az EU-ban, aki köt kötelező biztosítást, de ezek elég húzosak (1000-1200 EUR/év). Az USA-ban is van biztosító akinél lehet kiterjesztést kérni Európára (GEICO), de ez nem tudom mennyibe kerül. A másik fontos kérdés az, hogy a magyar hatóságok mit szólnak ehhez az egészhez. Elvileg nem-EU-s céges autót megfelelő meghatalmazással magyar állampolgár is vezethet, viszont egy évből max. hat hónapot tartózkodhat az autó az EU-ban, ellenkező esetben honosítani kell az autót vagy el kell hagynia az EU területét. Tehát ha kifogok egy buzgó vámost vagy rendőrt Európában az akár, véleményem szerint, le is foglalhatja az autót, ha rájön, hogy mióta van az EU-ban az autó, ilyenkor jönne jól az amerikai jogsi meg a lakcím kártya, mert azzal tudnám igazolni az 'amerikaiságomat' és akkor talán békén hagynak. Tehát nem lehetetlen a dolog, de szerintem kellenek hozzá amerikai iratok, viszont ha összejön, akkor nevetséges árakon lehet hozzájutni luxusautókhoz.
üdv zoli
Az ilyen autókat szálitó konténereket nem is ide szokták küldeni ép azért hogy ne tudják hogy mikor jött be az országba.
Meg x-havonta ki gurulnak vele az unióból,Ukrajna,Horvátország,stb és akkor van igazolásod hogy kint volt az autó és nincs 6hónapja az országba.

Helo
A kötelező biztosítást egy CÉG sem köti meg ezekre a kocsikra
Közlekednek vele KÖTELEZŐ nélkül
mikor Baleset történik a Biróságon ezt már elég nehéz kimagyarázni,miért nincs BIZTOSÍTÁS az autón
üdv zoli

P

2010.03.29. 11:17

Ha van egy vállalkozásod, ami főtevékenységként gépjármű-kereskedést folytat, vagy van ilyen nagyon jó ismerősöd, szerezhetsz P-rendszámot. Kb. 200eFt egy évre viszont nem kell műszaki vizsga se és több autóra is felrakhatod. Hátránya, hogy naplózni kell, mikor ki használja az autót. Ha gyorsan mentél és lefotóznak, akkor nem nagyon tudsz kibújni.

Re: P

2010.03.29. 11:48

Att530d írta:Ha van egy vállalkozásod, ami főtevékenységként gépjármű-kereskedést folytat, vagy van ilyen nagyon jó ismerősöd, szerezhetsz P-rendszámot. Kb. 200eFt egy évre viszont nem kell műszaki vizsga se és több autóra is felrakhatod. Hátránya, hogy naplózni kell, mikor ki használja az autót. Ha gyorsan mentél és lefotóznak, akkor nem nagyon tudsz kibújni.

Helo
Van nekem is P-rendszám
Ezzel csak annyi a probléma :wink:
-három hónapig használhatod egy kocsin
-az utasok száma meghatározott
-nem hagyhatod el az Országot az autóval
üdv zoli

Re: P

2010.03.29. 12:00

lepke írta:
Att530d írta:Ha van egy vállalkozásod, ami főtevékenységként gépjármű-kereskedést folytat, vagy van ilyen nagyon jó ismerősöd, szerezhetsz P-rendszámot. Kb. 200eFt egy évre viszont nem kell műszaki vizsga se és több autóra is felrakhatod. Hátránya, hogy naplózni kell, mikor ki használja az autót. Ha gyorsan mentél és lefotóznak, akkor nem nagyon tudsz kibújni.

Helo
Van nekem is P-rendszám
Ezzel csak annyi a probléma :wink:
-három hónapig használhatod egy kocsin
-az utasok száma meghatározott
-nem hagyhatod el az Országot az autóval
üdv zoli

P-ssel elhagyhatod már az országot :!:

2010.03.29. 12:01

Srácok!
Aki tud érdemleges választ adni, hogy külföldről behozott autót hogy lehet használni az országban (külföldi rendszámmal, e vagy p rendszámmal) esetleg más lehetőséggel, írjon.
Sok klubtagot érdekelne!!

2010.03.29. 12:13

P-nél úgy hagyhatod el, hogy van az a kérelem, hogy külföldön adnád el, és akkor tulajdonképpen kitudod vinni plusz személyel, tegnap ezt mondták.

Re: P

2010.03.29. 12:17

lepke írta:
Att530d írta:Ha van egy vállalkozásod, ami főtevékenységként gépjármű-kereskedést folytat, vagy van ilyen nagyon jó ismerősöd, szerezhetsz P-rendszámot. Kb. 200eFt egy évre viszont nem kell műszaki vizsga se és több autóra is felrakhatod. Hátránya, hogy naplózni kell, mikor ki használja az autót. Ha gyorsan mentél és lefotóznak, akkor nem nagyon tudsz kibújni.

Helo
Van nekem is P-rendszám
Ezzel csak annyi a probléma :wink:
-három hónapig használhatod egy kocsin
-az utasok száma meghatározott
-nem hagyhatod el az Országot az autóval
üdv zoli


Kb 3/4 évig használtam egyet, igaz, közben mások is használták. Mindenesetre beírhatsz autókat, akkor is ha nem használod.

Utánanéztem most a neten, valóban sok helyen írják, amit mondassz, de ezt találtam. Hogy melyik érvényes, nem tudom, de szerintem az enyém jó:

forrás: LINK

35/2000. (XI. 30.) BM rendelet

52. § (2) b) a jármű javítási és jármű kereskedelmi tevékenység ellátásához a belföldi jármű más EGT-államba történő javítási, illetve kereskedelmi jellegű szállítása, illetve kísérlet vagy kipróbálás céljából üzemeltetett járműre P betűjelű ideiglenes rendszámtáblát ad ki és használatát engedélyezi.

-> Mehetsz vele az EU-ban, azt mondod, hogy éppen kipróbálod, bírja-e a külföldi üzemanyagot, sztrádát, vagy épp javíttatni viszed!

Ugyan a 61. § (1) szerint A P betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott járművel a személy- és teherszállítás, valamint a vontatás tilos.

Viszont:

(2) A P betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott jármű esetén az (1) bekezdésben meghatározott személy- és teherszállítás, illetve vontatási tilalom alól akkor lehet felmentést adni, ha a tesztelés a jármű ezen jellemzőinek megismerésére irányul.

-> Ha megállít a rendőr, mondhatod, hogy épp teszteled, 5-embert bír-e a kocsi!

Én ezt így értelmezem.

Gyakran használtuk az autót 3-an, 4-en P-rendszámmal, belföldön.
Spanyolországan is láttam magyar P-rendszámos autót. Nem is egyet.

Persze lehet, hogy csak mákunk volt.

Aki jogi vonalon jártas, és érdekli, az utánanézhet.

2010.03.29. 12:25

Celtic írta:P-nél úgy hagyhatod el, hogy van az a kérelem, hogy külföldön adnád el, és akkor tulajdonképpen kitudod vinni plusz személyel, tegnap ezt mondták.


Szeruintem a Z-rendszámra gondolsz, amelyet többek közt igényelhetsz "külföldön vásárolt, érvényes forgalmi vizsgával nem rendelkező gépjármű reexportjára". Ezzel van pár gond:

Ha már külföldre eladtad, az új tulaj nevében igényelheted,
1 hónapig érvényes,
Magyarországon utána soha nem kapsz rá semilyen rendszámot, max, ha nagyon bociszemekkel nézel az ügyintézőhölgyre és te vagy a zsánere, 2 pusziért kaphatsz még egy z-rendszámot még egy hónapra, de utána már azt se, semmiért se! :)

Re: P

2010.03.29. 12:27

Att530d írta:
lepke írta:
Att530d írta:Ha van egy vállalkozásod, ami főtevékenységként gépjármű-kereskedést folytat, vagy van ilyen nagyon jó ismerősöd, szerezhetsz P-rendszámot. Kb. 200eFt egy évre viszont nem kell műszaki vizsga se és több autóra is felrakhatod. Hátránya, hogy naplózni kell, mikor ki használja az autót. Ha gyorsan mentél és lefotóznak, akkor nem nagyon tudsz kibújni.

Helo
Van nekem is P-rendszám
Ezzel csak annyi a probléma :wink:
-három hónapig használhatod egy kocsin
-az utasok száma meghatározott
-nem hagyhatod el az Országot az autóval
üdv zoli


Kb 3/4 évig használtam egyet, igaz, közben mások is használták. Mindenesetre beírhatsz autókat, akkor is ha nem használod.

Utánanéztem most a neten, valóban sok helyen írják, amit mondassz, de ezt találtam. Hogy melyik érvényes, nem tudom, de szerintem az enyém jó:

forrás: LINK

35/2000. (XI. 30.) BM rendelet

52. § (2) b) a jármű javítási és jármű kereskedelmi tevékenység ellátásához a belföldi jármű más EGT-államba történő javítási, illetve kereskedelmi jellegű szállítása, illetve kísérlet vagy kipróbálás céljából üzemeltetett járműre P betűjelű ideiglenes rendszámtáblát ad ki és használatát engedélyezi.

-> Mehetsz vele az EU-ban, azt mondod, hogy éppen kipróbálod, bírja-e a külföldi üzemanyagot, sztrádát, vagy épp javíttatni viszed!

Ugyan a 61. § (1) szerint A P betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott járművel a személy- és teherszállítás, valamint a vontatás tilos.

Viszont:

(2) A P betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott jármű esetén az (1) bekezdésben meghatározott személy- és teherszállítás, illetve vontatási tilalom alól akkor lehet felmentést adni, ha a tesztelés a jármű ezen jellemzőinek megismerésére irányul.

-> Ha megállít a rendőr, mondhatod, hogy épp teszteled, 5-embert bír-e a kocsi!

Én ezt így értelmezem.

Gyakran használtuk az autót 3-an, 4-en P-rendszámmal, belföldön.
Spanyolországan is láttam magyar P-rendszámos autót. Nem is egyet.

Persze lehet, hogy csak mákunk volt.

Aki jogi vonalon jártas, és érdekli, az utánanézhet.

Helo
Ezeket a kifogásokat NEM hiszem hogy megeszik a rendőr bácsik
üdv zoli

2010.03.29. 12:32

Szombathelyiek rendszeresen járnak P-vel Ausztria, Olaszország stb. :D

Re: P

2010.03.29. 12:56

lepke írta:Ezeket a kifogásokat NEM hiszem hogy megeszik a rendőr bácsik
üdv zoli


Mondjuk itthon nem kell magyarázkodni, mert van rá jogszabály.

Külföldön szerintem a rendőr már a "gépjárműindítási napló"-tól is dob egy hátast szerintem. :D

2010.03.29. 13:05

Tegnap beszéltem egy barátommal, akik azzal foglalkoznak, hogy németből hoznak be kocsikat.
Mondta, van pár elmebeteg (nem magyar), hogy létrehoztak egy offshore államot!!! afrikában, és 1000euroért, kapnak forgalmit és rendszámtáblát.
hihetetlen :)
Hozzászólás küldése

VigLink badge